Stát nedělá pro regulaci automobilové dopravy dost
Nejzákeřnějšími automobilovými emisemi jsou mikroskopické, okem neviditelné prachové částice o velikosti pouhých desítek nanometrů (miliontin milimetru) produkované v motorech, hlavně dieselových. Tělo proti nim nemá žádné přirozené bariéry, pronikají do krve a způsobují řadu nemocí – v mnoha případech ne hned, ale třeba až po desítkách let nebo u dětí a vnuků. Jedním z vědců, kteří se jejich měřením zabývají, je Michal Vojtíšek z Centra udržitelné mobility Josefa Božka při Strojní fakultě pražského ČVUT.
Je tu vyšší riziko onemocnění dýchacích cest, infarktů myokardu, různých onemocnění nervové soustavy, začíná se prokazovat souvislost s Alzheimerovou chorobou. Tím, že vdechujeme nanočástice, můžeme navíc způsobit problémy nejen sobě, ale i svým dětem a vnukům. Rakovinotvorné látky, které se na mikroskopické částice váží, totiž poškozují DNA, což se může projevit v dalších generacích. V Evropské unii mají částice na svědomí asi 400 tisíc předčasných úmrtí ročně, což je asi desetkrát více Evropanů, než každý rok zemře při dopravních nehodách.
http://respekt.ihned.cz/zkumavka/c1-63356020...
Nebudu opakovat jiz vyrcene: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Takže to, že jsem se na ulici dusil tak, že jsem se z toho pozvracel je jen utkvělá chimérická představa a ve skutečnosti mi znečištěný vzduch žádné potíže nezpůsobuje? A nebojuješ občas za mír?
Znám jednoho, co se jen podívá na oříšky a už se dáví, dusí a otejká. Jsou proto všechny ořešáky na vykácení a ořechy univerzálně nezdravý ?
Prostě slabej kus, no.
Tři věty. Dva argumentační fauly.
1. Klamná analogie. Znám jednu holku, která má alergii na arašídy (a navíc ani není z Prahy). Může se naprosto bez potíží dívat na to jak jím arašídy a nic jí není. Znám několik astmatiků a několik lidí s CHOPN. Nedá se tvrdit, že by jim nevadilo, že autem jezdí někdo jiný.
2. Podsunutý argument. Podsouváš mi tvrzení, že chci zakázat veškerý automobilový provoz. S tímto tvrzením (které jsem nikdy nenapsal) pak polemizuješ a nesouhlasíš.
Takhle se v debatě moc daleko nedostaneme.
Kromě tohodle až skoro soudněznaleckého rozboru je ještě "nadsázka" a "jemná ironie". Neber život zas tak vážně ;-)
Dusil si se?
V Praze?
Tak to by měli všem zakázat jezdit auty, to je zásadní argument :-)
Připomeneš mi, kdy jsem tvrdil "všem zakázat jezdit auty"? Jinak ti budu muset připomenout jak se říká tomu, když někdo o jiném vědomě píše nepravdivé věci.
Proč bych ti měl cokoliv připomínat.
To je můj osobní názor, Vojtovi bylo z toho smradu na blití, zakažte auta! :-)
Myslím, že jsi dost měkkej. Pětadvacet let jsem až do roku '74 dejchal severočeskej životodárnej ozón a podívej, furt existuju. Škoda, že mi uniklo pohřebný.
"Tak jeď do Pelhřimova. Prohlídni si krematorium, ať víš, do čeho jdeš." (MUDr. Skružný)
Vřele doporučuji odstěhujte se do Činy. S vaší ropáckou libůstkou a výdrží tam můžete udělat kariéru. V Čechách to ocení už jen snad komunisté a přátelé našich průmyslových kmotrů.
Navzdory tomu co píšeš, se u nás neustále průměrné dožití prodlužuje.
Stát, kdo to je?
Stát za tebe nikdy nic neudělá. Volil sis politiky, a ti cosi řídili, ale to je minulost, protože dneska řídí ti nevolení v Bruseli.
A ti, aby prosadili ty svoje zájmy, tedy fest se nakapsovat na "zeleném" potřebují takové hejly, jako jsi ty. Solárka jste jim schrousli, větrníky taky, co chystají dál?
Pokud tě pražské ovzduší zabíjí, a škodí tvým dětem, a jsi o tom přesvědčen, nechápu, co v Praze furt děláš. Tvůj život a život tvých dětí je tvojí zodpovědností, ne zodpovědností jakéhosi státu....
V Praze jsem se narodil, mám tu sociální zázemí. Nechápu, proč bych se měl někam stěhovat kvůli tomu, že kdejaká náplava si musí dokazovat "že má na auto".
Taky jsem se narodil v Praze.
Odstěhoval jsem se definitivně před 22 lety, právě kvůli tomu vzduchu a děcku.
Tenkrát to byo o dost horší než dneska.
Měl jsem čekat celý život, že se to zlepší?
To by nebylo moudré.
Jak píše Ronda, musíš se podřítit většině, s tím se nehne rychle. Zlepšio se dost, ale jde to pomalu. Tak si musíš vybrat.
Já si vybral a nelituji ani omylem.
...ono to odstěhování je dvojsečná zbraň. Když si všichni uvědomí nebezpečí pro své zdraví a svých dětí a odstěhují se z velkých měst na venkov, stanou se z venkova města a ten vzdoušek bude v ......, protože budou za prací dojíždět jak? (žeby na kole? ;-) )Jako každým rokem i letos budou po zimě cesty jako tankodrom a řidiči budou nadávat na cestáře, ti na málo peněz a přetížené kamiony- ale jezdit se nepřestane. Možná by stálo zato slevnit žel.nákl. dopravu a zvýšit mýtné tak, aba se oplatila přeprava po železnici. To by ale museli být uvědomělí všichni: řidiči, přepravci i politici- a to je utopie!!!
tomu se říká "sociální inženýrství".
Zdražit, zlevnit, dotovat, penalizovat.
Většinou to vůbec nefunguje.
Říkáš, že se musíš podřídit většině?
Tak šup-šup do MHD a pěšky, Bo pěšky a MHD se přepravuje výrazná většina - celkem dohromady 66% přepravního výkonu.
Fakt teda nechápu, jak se můžeš po Praze přepravovat s jednoprocentní menšinou. No fuj:-))
Furt lepší patřit k jednoprocentním než k těm čtyřprocentním....
Že tys mě včera viděla prohánět se na nábřeží, na Národní nebo na Kampě? Byl krásný den, nešlo to nezapíchnout v 11 a nevyrazit :-)
Jsem na sebe pyšný, ještě dva dny a budu mít metrák!
Zvolil jsem si nějaké politiky a teď jim musím také dát najevo svou vůli, jak mají toto soustátí, zemi, město, čtvrť řídit, aby se mi to líbilo. No a jeden ze způsobů tohoto sdělení je třeba tento blog, nebo jiné nevládní aktivity. Když budu jen říkat, že když se mi to nelíbí, tak se můžu vystěhovat, nebo emigrovat, tak nemusím vůbec nikoho volit a na demokratické způsoby mohu rovnou zapomenout.
Ano, dělej to, dávej jim to najevo.
Ovšem musíš si uvědomit, žejsou lidé, kteří mají jiné názory, a ti jsou také voliči.
Nevládní,z daní živené nátlakové skupiny v lásce vážně nemám, protože se snaží získat vliv jinak, než demokratickou volbou.
Pokud máš obavu o zdraví svých dětí, opravdu nezbývá nic jiného, než se vystěhovat. Do té diby než dospějí se mnoho nezmění, tyhle věci se nelepší přes noc.
No v tom se neshodneme. Já si myslím, že správnou volbou a tlakem na politiky se dosáhne obratu dříve. Ovšem o to vám patrně vůbec nejde. Vy jste se už odstěhoval a teď v zimě do Prahy dojíždíte smrdět. Musím uznat, v létě patrně jezdíte do té Prahy na kole :)
Jak "jezdím do Prahy smrdět".
Co to je za hloupost.
Já do Prahy skoro nejezdím, a smrdět už vůbec ne.
Já zase nemám rád klausismus, že jediným projevem demokracie je když jednou za čtyři roky hodím volební lístek. Když někdo uspořádá shromáždění, kterého se zúčastní několik tisíc lidí, tak tím zcela nepochybně získává legitimitu a mandát.
Což mi připomíná, že OSBID je jen parta prudičů bez veřejné podpory a nějakého pozitivního programu. Jejich postoj by se dal shrnout do hesla "Jsem proti!"
Proč 1x za 4 roky, podud vím, u nás jsou nějaké volby každé 2 roky.
Jiný lepší způsob než demokracie není. Prostě musíš se podřídit většině. Když se ti to nelíbí, musíš vážně jinam.
Někteří lidé mají nezvladatelnou touhu prosazovat svoji pravdu jinak, než demokraticky. Třeba ti naši cykloaktivisté. Nejsou schopni připustit, že nás cyklistů je opravdu menšina, a co se týče dopravy, naprosto zanedbatelná menšina a snaží se nárokovat si víc, než odpovídá volebním výsledkům.
V demokracii ani tak nejde o to mít pravdu, a prosazovat správné věci, v té jde především o to, přesvědčit ostatní, o té správnosti a pravdě. A tady, a to se opakuji, to cykloaktivisté vzali za špatný konec.
Demokracie, zejména pluralitní, není založena na tom že se někdo někomu podřizuje. Stojí a padá na tom, že KAŽDÝ dostane přiměřený "prostor".
Podle oficiálních dokumentů, i podle magistrátem placených průzkumů, jezdí na kole přinejmenším 1% pražanů. Je férové, když pak chtějí 100 milionů ročně (loni 25 milionů). Jen tak na okraj, 1% z kapitoly 03 doprava aktuálně činí cca 230 milionů ročně. Zajímavé je srovnání například s výdaji na IAD (9 miliard 34% => 265 milionů na 1%, srovnej s 25 miliony na "cyklo"). Takže tvrzení o tom, že si cykloaktivisté nárokují více než jim náleží je VELMI nepravdivé.
Ty cykloativistický čísla si nech na schůzi, mě s ním aneoblbneš.
Musím tě zklamat, demokracie vůbec není "že každý dostane prostor" to si demokracii pleteš s utopií.
To nejsou "cykloaktivistický" čísla. To jsou údaje z ročenky dopravy :-* http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2013... a já je akorát interpretuji.
Věřím jen těm statistiikám, které si sám zfalšuji. W.CH.
Ročenku si strč, víš kam...
Tak jasně. O více než dvacetimiliardovém rozpočtu budeme rozhodovat podle pohledu z okna a intuice. Používat při takovém rozhodování jakákoliv data je blbost, všechno se totiž dá nějak zfixlovat.
A kolik by měli dostat chodci? Pokud 99 % Pražanů aspoň jednou týdně použije chůzi, měli by asi dostat 99 % peněz i z nějaké té dopravní kapitoly. To pak budou panečku vyhřívané chodníky!
Nejspíše nerozumíš dobře termínu "modal split", česky "dělba přepravní práce". Mrkni se co to znamená, pak se vrať a začni znovu.
Na jeho místě bych na to nemrkal ale počkal si na nějaký skutečný argument od vás.
Pravdou je, že chodci mají podíl na vykonaných cestách v Praze cca 30 procent a modal split cyklistů po vynechání pěší dopravy vypadá přece jenom skoro o polovinu větší :)
Takže chápu, že o chodcích se někteří neradi baví...
zdroj
http://prahounakole.cz/2013/02/modal-share-z...
Nechceš tady doufám argumentovat modal splitem počítaným z počtu uskutečněných cest (nezávisle na délce cesty), tak jak je to v ročence TSK Praha 2013? Po přestěhování to mám do práce 2 km na kole, předtím 5.5 km, cyklistická infrastruktura pro mé cesty do práce by mi nyní stačila skoro 3x kratší (tudíž méně peněz), přesto jsou mé nynější jízdy započteny do téhle statistiky se stejnou vahou jako ty starší, delší.
Kolik je vlastně v Praze modal split založený na odjetých kilometrech při cestě do práce, taky 1 % u kol?
Diskuse nemá smysl, pánové si ze studií vybírají jen to co se jim hodí - podle jejich výkladu je poměr auto a cyklodopravy 39:1 - takže každé čtyřicáté vozidlo je kolo a kdo nevěří je .ůl! :-)
Hodlám tady argumentovat oficiálními čísly z oficiální ročenky dopravy zpracované MHMP.
BTW: Nehodláš snad argumentovat tím, že cesta mého souseda na nákup má větší váhu než moje jen kvůli tomu, že já si zajdu pěšky k vietnamci přes ulici a on jede autem několik kilometrů.
Četl jsi někdy něco o statistice, průměrování a tak? Nebylo by, čistě teoreticky, možné, že někdo jiný to po přestěhování má do práce 5,5km, ačkoliv to předtím měl 2km? Že na dostatečně velkém vzorku (něco přes milion) se takové změny započtou a zprůměrují?
Ano, pokud tu statistiku hodláš použít jako podklad pro finacování dopravy, tak doopravdy má několikakilometrová cesta tvého souseda větší váhu než tvoje vycházka přes ulici - prostě několik kilometrů infrastruktury pro souseda stojí víc než pár metrů infrastruktury pro tebe (pokud teda přes ulici nelítáš vrtulníkem).
Jistěže o statistice nevím naprosto nic, co bys taky od matfyzáka čekal. Takže si píšu: poučka č. 1 - ať už to má smysl nebo ne, důležité je průměrovat. Zapíšu si to hned pod kapitolu "Jak zjistit délku císařova nosu".
A proč je sousedova cesta pro rohlíky a mléko důležitější než moje cesta pro rohlíky a mléko?
Protože soused chce společnou infrastrukturu využívat extenzivněji než já a hůře optimalizuje svoje přepravní požadavky? Proto má mít větší váhu než moje? Myslel jsem, že význam by měl být odvozen od toho, že se má něco někam dopravit (většinou jen můj zadek a peněženka v kapse) a nikoliv od toho JAKÝM DOPRAVNÍM PROSTŘEDKEM je cesta vykonaná.
Podlé této logiky- špitál, který špatně hospodaří má "logicky" nárok na více peněz než špitál, který hospodaří dobře a stejné výkony zvládá za méně peněz. Dále je potřeba upravit poměr toků peněz tak, aby špatně hospodařící špitál byl podporován v rozvoji a ten dobře hospodařící byl ořezán na kost.
Sice už jsme poněkud vzdálení od původních cest do práce, ale v téhle "logice" je docela zábavné pokračovat. Takže soused jednou za čas zajede autem do nákupáku na velký nákup, zatímco ty si každý den zajdeš přes ulici do obchůdku. Podle tvé metriky máš za týden např. 5x více vykonaných cest, tudíž tvůj způsob přepravy je 5x důležitější. Jenže tu vzdálenost, kterou jsi ty ušetřil, musí nahnat rozvoz zboží, místo jednoho velkého obchoďáku se musí zboží rozvést do obchůdků v každé ulici (aby se všichni mohli chovat stejně zodpovědně jako ty). Tak ti teda nevím, ten tvůj požadavek na každodenní nákup mi vůči ostatním připadá poněkud bezohledný.
(Mimochodem zapomněl jsi tentokrát na svou oblíbenou doušku, fakt si nemám nic doučit či si zopakovat?)
Hraboši, abys mohl ve statistice něco porovnávat, tak musíš mít především společný základ, např. ujetý osobokilometr - pak můžeš porovnávat efektivitu dopravy a zpětně oprávněnost nákladů na ní vynaložených - nebo si myslíš, že jeden cyklista má mít stejnou váhu jako vlak metra s tisícovkou cestujících nejlépe bez ohledu na ujetou vzdálenost?
BTW. abys mohl prognozovat nemusíš mít miliónové vzorky, na to stačí mnohem menší počet respondentů, jen je musíš správně vybrat. A vo tom to je!!!
P.S. musíš samozřejmě znát rozložení těch osobokilometrů v čase, nejlépe nejen v průběhu dne.
Nezapomenul bych ani na přepravu předmětů a hmot, tam cyklistika nehraje vůbec žádnou roli, a její infrastruktura, na rozdíl od té pro ta ošklivá auta, je naprosto nepoužitelná.
Nechci zabředávat do metrik a jejich vážení, jestli počítat osobokm, tunokm, případně počet vykonaných cest. Každá má své výhody i nevýhody. Tuto práci dělá TSK a výstup je uvedený v ročence dopravy HMP. Říkají tomu dělba přepravní práce. Já pracuji s těmito hotovými čísly.
K tomu abych je mohl používat nepotřebuji znát jak přesně jsou spočítány (byť to třeba i vím). Stejně tak jsem schopen používat mobilní telefon, ačkoliv nevím jak přesně je uvnitř poskládán. Zajímavý je pro mne pouze výsledek.
Snažím se pracovat s nejlepšími dostupnými a doufám objektivními daty. Pokud s údaji z ročenky nesouhlasíš, vytáhni nějaké lepší. Pokud je nemáš, budeš muset, stejně jako já, být rád za údaje které jsou k dispozici.
Mohl bys mi prozradit, jaké výhody má cyklodoprava v případě přepravy jakéhokoliv nákladu těžšího než 100 kg?
Dobře, palec si použil, teď bych chtěl slyšet tu odpověď.
Marně přemýšlím kdy naposledy jsem potřeboval odvézt náklad těžší než 100kg. Loni to nebylo a předloni... Jo počkej, to jsem se stěhoval, tak jsem si na jedno odpoledne půjčil auto. Proč se ptáš?
Hmm, tak to je argument.
Vojta nepotřebuje převážet nic těžkého. Ani jeho pekař, řezník, prodejce kol nebo počítačů.
Kola bohatě stačí!
Těch 100 kg je už zbytečně hodně. Myslím, že cokoliv nad 20 kg už není na přepravu kolem a pro většinu lidí už nad 10 kg. Samozřejmě bude taky hodně záležet na objemu.
Je. Snažím se tu pár dní poukázat na to, že doprava neznamená pouze dopravu osobní, ale těm zaslepencům je to evidentně jedno.
Auta jsou k ničemu, a když náhodou auto potřebujou, tak si ho půjčí.
To nemá chybu.
Holt klasický aktivista. Kecá, zakazuje, dělá opatření, ale jen dokud mu to vyhovuje. Kdo nejezdí na kole, ale autem, je vrah, auto je naprostá zbytečnost, auto je plně nahraditelné, k ničemu ho nepotřebuji a protože se bez něho obejdu já, obejde se bez něho každý. No a k dyž potřebuji odvést něco, co fakt nejde odvést na kole, tak si půjčím to fuj fuj auto; ale to už vlastně není fuj fuj auto, protože ho potřebuji...
Přesně to vystihla ta jedna zelená aktivistka, když prohlásila, že ona elektřinu vůbec nepotřebuje, na televizi že se klidně bude dívat i při svíčkách...
Jak pokrytecké...
https://www.youtube.com/watch?v=PvP2ehmq2wo
To jak uváděné údaje byly změřeny, resp. vypočítány by tě mělo zajímat, protože podle toho by se s nimi mělo zacházet, jinak ztrácejí věrohodnost - viz příklad:
Použiji-li údaj z ročenky o tom, že cyklodopravu používá 1% obyvatel (kde jsou ti, kteří do Prahy přijíždějí za prací) tak bych měl denně vídat na kole cca 12000 cyklistů
V téže ročence v kapitole cyklistická doprava je graf, kde je uvedeno, že v celém lednu použije kolo cca 20000 cyklistů za měsíc, tedy pouze 645 cyklistů za den, kam se podělo to jedno %, nebo se Praha zimou zcvrkla?
P.S. podle jiných ročenek a dopravních průzkumů sčítací místa pokrývají rozhodující plochu města plus příjezdové komunikace. Kolegové znalí situace upozorňují na to, že při cestě do práce a zpět projedou více sčítacích bodů, dokonce až 8, a udávané číslo tedy nedává jednoznačnou představu o počtu skutečných uživatelů kola!
Navíc ty čítače dávají hausnumera.
U jednoho nahodile vybraného v Celetné jsem zjistil odchylku 30 procent, směrem vzhůru.
Pochopitelně z jednoho měření nelze vyvozovat žádné závěry, jen to, že je potřeba údaje z čítačů prověřit, dříve, než je začneme brát jako základ dalších úvah.
To mě na tom baví, jaké velké závěry se dají dělat ze statistiky malých čísel. Jako když si s klukama zajdu někam na procházku, oni si na daném místě zakrouží na kole, za hodinku každý udělá 50-100 přejezdů přes sčítač, zajdu tam ještě pár dnů a máme v dané lokalitě takový nárůst cyklodopravy, až to potřebuje zcela nový cyklogenerel ;)
Z toho, jaké procento lidí na čem jezdí nejde odvozovat, kolik má být na daný způsob přepravy investováno a proinvestováno. To je absolutně mylná představa.
Ale držej se toho jak ....košile.
Přitom je to pomýlené z podstaty, protože jednou chodec, jindy MHD, někdy cyklista, která část tvé dopravy je ta správná pro dotaci?
Já jsem uvedl objektivně měřitelná čísla na základě kterých se domnívám, že cyklistika je podfinancovaná. Na základě čeho soudíš, že "cykloaktivisté žádají více než kolik odpovídá významu cyklistiky"? Zatím to vypadá na pohled z okna přenásobený bulharskou konstantou.
V čem konkrétně potřebuješ financovat "cyklistiku".
Správně si připomenul toho Favorita.
Jezdili jsme na těch strojích, jezdili jsme daleko i po městě, a nepotřebovali žádné extra financování.
Na co potřebuješ prachy státu abys moh jezdit na kole ?
To nechápu.
Jak tak tu diskuzi sleduju, tak bych řekla, že jsou tu i jiné aspekty, než nějaký "modal split". Bohužel musím být osobní, protože se mi zrovna tento příklad vybavil - sám jsi sem jednou dával fotku, jak jste byli s dcerou na Dunajské. Na obrázku obtloustlá načuřená holčička... O načuření nejde, děcka se ksichtí všelijak. Ale zrovna ta dětská nadváha začíná být obecný problém (netuším, jestli zrovna tahle holčička se z toho v pubertě vytáhla, nebo se s tím pere furt). Jasně, řešení váhy je dle odborníků tak ze dvou třetin ve stravě a jen z jedné třetiny v pohybu. Jasně, pokud na to, co děcko jí a jak se hýbe, kašlou rodiče, stát v tom asi zas tak moc neudělá... nicméně to, aby tatínek, když chce vzít děcko na kolo, kvůli tomu nemusel do Rakouska, případně, aby si mohlo vyrazit i samo bez dozoru - to přece jen chce nějaké podmínky, které asi nikdo jiný než stát zařídit nemůže. Dospělý si dejme tomu poradí třeba i na té magistrále. A tohle hledisko bych viděla jako nezanedbatelnou investici do budoucna, kdy by možná i nějaké to zadlužení se dalo spolknout.
Teď se musím co nejdůrazněji ohradit!
Načuřená, jistě, obtloustlá tak to nikdy nebyla.
Jinak z ostatním by se dalo souhlasit, kromě jediného. K tomu aby lidi nebyli obézní nepotřebujeme cyklopruhy a ani státní dluh.
Zde je důkaz
Jo, tuhle fotku jsem myslela. Jen nevidím, čím je teda vycpaná, když to není vlastní tělo...
Ale o to nejde, tu obtloustlost klidně odvolám, kdyby se tě to mělo osobně dotknout.
Ale o to, že je blbé, když si chtěl tatínek s děckem vyjet na kolo, tak musel do Rakouska, o to mi šlo každopádně. A že tohle je možná důležitější než přínos modal splitu.
EDIT - ale jo, asi máš pravdu. Ta první fotka je asi fakt hlavně blbý úhel záběru, když jsem se podívala na ty další. Do hubenosti hodně daleko, ale obtloustlost to není. :-)
Jinak, nemusel jsem do Rakouska, do Rakouska jsem jel cíleně s tím, že jsme chtěl děvče pocvičit v němčině a zárověň jí dopřát trochu té "exotiky".
Jedna věc tam ovšem byla, ty akvaparky s tobogánama, to u nás nebylo.
Nejeli jsme Dunajskou ale jen asi 40 kilometrů z Kremsu do Melku asi na 4 etapy, rád na to vzpomínám. Poslední prázdniny kdy jsem byl "tatínek". Pak jsem se na pár let změnil v "toho debila".
Snad je to už je taky pryč, nebo alespoň svůj názory na mě takticky neventiluje...
:-)
Jako že jste si o víkendech jezdili na výlety po okolí a jen na tu dovolenou vyrazili za "exotikou" do Rakouska? ;-)
Ne Ifčo,
my nejezdili nikdy nikde. Prostě jsem naplánoval výlet do Wachau, poprvé s malou na kole, se stanem, vybaveni dost podobně, jako jsem jezdil za Husáka, včetně těch dekových spacáků.
Že se to posunulo dost dopředu jsem objevil docela nedávno.
Chtěli jsme další rok do Holandska, holka i já jsme se těšili, ale vlítla nám do toho puberta a nebylo z toho nic.
Pokud mermomocí trváš na někom obtloustlém v tom Wachau, poskytnu ti snímeček :-)
Teď vypadám ještě o trochu spokojeněji, ale nedám se, už se zase blížím k tomu metráku (zezhora) a půjde to dál, i bez dotací....
Mimo nosné téma - měl jsi tu i novější fotky a tady teda zas musím říct, že z toho mám opačný dojem, než z dcery. Pokud máš při své výšce metrák, tak vypadáš rozhodně na nejmíň o deset kilo míň. Víc než metrák bych netipovala ani tady na téhleté. :-)
Teď mám přesně 101.1 :-)
Mám holt těžkej mozek nebo co.
Když jsme koukal do těch tabulek, jak bych měl vážit, asi bych fakt byl jen kostra.
Ba předláždění náplavky, aby se tam dalo jet pohodlněji a bezpečněji než teď (cca 100 mega). Aby bylo možné postavit lávku na Cindu, takže by cyklisté místo dvou kilometrů po Strakonické jeli ze Smíchovské náplavky na ostrov a dál bez kontaktu s intenzivní automobilovou dopravou (cca 50 mega). Aby bylo možné prodloužit náplavku pod Vyšehradskou skálou, aby nebylo potřeba jezdit tunelem. Aby bylo možné od Žofína k Rudolfinu postavit "pontonovou" stezku pro chodce a cyklisty. Pak jsou samozřejmě potřeba peníze na úpravy nebezpečných křižovatek (například jet z Hlávkova mostu do Holešovic je pro méně zkušené vcelku adrenalinový zážitek).
Stačí takto nebo mám pokračovat?
Byl jsem tam na kole včera, hádej kolik jsem potkal cyklistů, a to byl krásný den.
Naprosto nepřiměřené požadavky na množství přepravených lidí, a znovu opakuji, na dluh. Kdybychom měli přebytky v rozpočtu, inu proč ne.
Takhle je potřeba zajistit skutečnou dopravu a ne libůstku několika málo nadšenců.
My se holt musíme uskrovnit, nebo jezdit jinudy.
V čem konkreetně a proč financovat IAD? Stejný problém, jezdilo se i koňskými povozy a automobly AERO. Proč rozšiřovat městské komunikace pro automobilovou dopravu, když to tak smrdí a produkuje jedovaté ovzduší?
Na co potřebuješ prachy státu abys mohl jezdit autem? :D
Jak stát financuje IAD?
To nechápu?
Naopak, IAD je zatížena nejrůznějšími daněmi.
Jenže ty daně nestačí.
Proč by nestačily? ?Myslím, že na to co potřebuje IAD ty všemožné daňové odvody stačit budou. Kde jinde by se vzaly peníze když se musí financovat ještě další mnoho dalšího a mnohonásobně nákladnějšího. Naopak si myslím, že ještě něco zbyde.
Počítal jsem si to, mám rozepsaný článek, ale ještě jsem to nedokončil. Dá se to počítat různě a žádným způsobem mi nevychází, že by si pražští motoristé infrastrukturu zaplatili.
Doporučil bych se zaměřit na DPH, daně z příjmů a další podobné položky.
Nemůžeš ale počítat jen s pražákama. Ať chceš, nebo nechceš, je to záležitost celorepubliková. A nejde jen o nějakou daň ze zisku na palivu, dph z něj a silniční daň. Fůra daní a polatků se vybere skrz firmy při výrobě kdečeho s dopravou souvisejícího, od služeb, servisů po pojišťovny a daně od nich, atd atd...
Možná tě to překvapí, ale silnice se staví i mimo Prahu. Tam si to zas platí mimopražští z jejich daní.
Počítal jsem si přímé příjmy a přímé výdaje. Tam mi to nevychází. Snažit se počítat přímé i nepřímé příjmy, ale pouze přímé výdaje je poněkud unfair.
Nepřímé příjmy a nepřímé výdaje se dost dobře počítat nedají, tam už z toho lezou hausnumera. "Zapomněl" si odečíst náklady na léčbu zraněných, invalidní důchody zmrzačeným, důchody vdovám, náklady na léčbu astmatu, alergií a dalších nemocí, snížení cen nemovitostí v důsledku nadměrné dopravní zátěže... Dokonce bys měl odečítat to, že stát do někoho "investuje" (školy, rodičovský příspěvek, rodičovská dovolená atp.) a když ho pak zabije nebo zmrzačí auto, tak je tato "investice" zmařena. Jinými slovy, fůra peněz se rozfofruje na negativních externalitách atd atd...
ve výsledku to jde furt z jednoho rozpočtu, z jedné kupy peněz, vybrané z celého státu. A všichni jezdí všude. Tohle kupičkaření je dobrý akorát tak pro statistiky. Nebo pro soukromě financovanou silnici s výběrem mýta na místě.
I když jsem to počítal pro celý stát, tak to sice vychází o něco lépe, ale pořád se nedá říci že by to bylo pro státní rozpočet nějaké terno.
Kromě toho moc nechápu, proč by mimopražští měli jezdit po rozbitých silnicích, aby mohli pražákům zadotovat výstavbu díry pod Hradem.
*********************
Když zmiňuješ tu soukromě financovanou silnici... Kdyby díru pod Hradem stavěl soukromník, musel by za jeden průjezd chtít alespoň stovku, aby se mu to vůbec vyplatilo. Myslím, že po rychlé úvaze by z takového projektu vycouval, protože by se mu peníze nikdy nevrátily.
Hele, ne vždy na všem by se muselo nutně vydělat. Kolik myslíš, že by stálo jedno svezení po cyklostezce ? Za ty prachy se hodně tranzitu uklidí pod zem a fofrem profičí. Nebudou poskakovat v ulicích půlky Prahy. nejen pohodlí pro ty, co se právě přepravují, ale i určitý komfort v ulicích, kde ta doprava zřídla.
takhle ale přece funguje fůra staveb a objektů. Vem si, jak jsou "prodělečné" třeba parky. nezdá se to, ale jejich údržba stojí taky pěknou řachu. Kolik stojí různé státní instituce, školy, ústavy. Kdyby se to všechno mělo počítat tak, jako se snažíš spočítat ty tvoje nenáviděné silnice... :-))
Za jednu až dvě miliardy bychom v Praze mohli mít pro cyklisty "hotovo". Za ty peníze pro motoristy nepostavíš nic, čeho by si byť jen všimli. Natožpak, aby díky těm penězům jezdila půlka Prahy pod zemí.
Pohodlné, bezpečné a rychlé cyklostezky stáhnou dopravu ze silnic a uleví tím plným ulicím tím, že sníží počet aut v ulicích.
To by každý jeden pražský cyklista pro sebe nárokoval neskutečnej balík.
Zkus se odpíchnout ve svých úvahách od tohohle.
Kolik tuno kilometrů přepraví Blanka a kolik cykloifra.
Tak s touhle argumentací pak musíš započítat i veškeré příijmy a daně související třeba s výrobou a prodejem nápojů a jídel spotřebovanými lidmi co jedou autem. Co třeba takové boty a oblečení používané k jízdě autem, a určitě bych našel řadu podobných nesmyslů jako nějaké důchody, léčení vzdělání a rodičovské.
Správně. Nepřímé výdaje a nepřímé příjmy není možné dost dobře vyčíslit a proto se je do toho nesnažím zamontovat. To děláš Ty.
Tys začal machrovat s tím "že se to URČITĚ zaplatí a ještě zbyde" bez toho že by ses to byť jen pokusil spočítat. Ale když to někdo zkusí, sečíst to co se sečíst dá, tak je to špatně? A je to dokonce horší než nepočítat vůbec nic a říct "ZAPLATÍ A ZBYDE"? Zvláštní.
Nevim jak si na to přišel, ale já to nedělám. Ty se snažíš přesvědčit a dopočítat něco co pořádně dopočítat ani nejde, že IAD spotřebovává z rozpočtů víc než se prostředníctví, různých daní vrací zpět.
Nějak totiž zapoomínáš, že je tady infrastruktura nejen pro IAD, ale pro hromadnou dopravu, firemní vozy, nákladní dopravu, ale veřejné služby, zdravotní službu, záchranné složky a kdo ví jaké další služby. Pro ně se ta struktura buduje také, podobně jako pro IAD. Je to tak provázané, že vytrhovat jeden druh dopravy je naprostý nesmysl.
No, nevím, že bych to takhle tvrdil. Ale je možné, že jsem tak někdy vyjádřil můj laický dojem.
A jestli jsem to takhle někdy napsal, je to pak naprosto rovnocenné se zgruntu špatným výpočtem. Protože dopočíst se nesmyslů a střelit nesmysly od boku je naprosto totéž :-)
Není pravda. Začal s tím Jindračíslo: http://www.nakole.cz/diskuse/19101-znecisteni... a Lelek (a Ty) jste to začali obhajovat.
O těch jsem psal taky. Nic se nesmí opomenout, aby to mělo vůbec nějaký smysl. Je to guláš. :-)
Ale čistě filozoficky - třeba je to tak, jak píšeš, naprosto prodělečná záležitost pro menší část obyvatelstva. Ale to třeba filharmonie taky. nebo už zmíněné parky. Hrady, zámky a kostely. Jak tohle chceš počítat a přepočítávat ?
Hraboshi, tak si přečti znovu pořádně co jsem k tomu napsal, ale všechno, ne jen vytržené pasáže.
"snížení cen nemovitostí" - a na druhou stranu mnohde zas jejich zvýšení.
Zranění a invalidity do toho je samozřejmě nutno započítat (teda to nad rámec plnění komerčních pojišťoven). A proti zmařeným investicím zase započítej podpoření zaměstnanosti na stavbách, ve vývoji, výrobě a ve službách spojených s dopravou. Neskutečné davy dobře vydělávajících a následně platících daně nejen z příjmu, ale i mnoha dalších ve zboží.
Hele, nejde něco z toho vytrhnout a snažit se něčeho dopočítat. Ta IAD je už společností a ekonomikou tak prorostlá, že bys prostě musel propočítávat průměry z mnoha státních rozpočtů, aby ses možná k něčemu smysluplnému dopracoval. Možná...
Také jsi nevyčíslil hodnotu zmařených příležitostí. Veřejné instituce za peníze utopené v betonu mohly udělat něco jiného, ale neudělaly, protože na to neměly peníze. Nepřímé příjmy a nepřímé výdaje do toho opravdu nejde montovat.
Vojto, ty jsi prostě vůl.
Doprava je potřeba, a město potřebuje ekologičtější dopravu. Kolo je fajn, ale za dopravu považovat nelze, protože to 1-2 procenta, navíc velmi sezónní osobní přepravy nic neřeší.
Lelek ti to napsal jasně. Dopravní infrastruktura tu není jen pro tvého úhlavního nepřítele IAD. Narozdíl od cykloinfra. Ta je jen pro cyklisty. Sanitce, hasičům, nebo pekařúm,co ti vezou housky pod nos, je k prdu. Narozdíl od Blanky.
Potvrzuju, pohled z okna je zavádějící. Na staré trase jsem 45 % cesty projel po hlavních silnicích, 21 % po vedlejších uličkách s minimálním provozem a 34 % po cyklistické infrastruktuře. Přičemž cykloprovoz tam je asi tak o 2-3 řády nižší než ten automobilový. Takže při pohledu z okna to vypadá na zbytečně vyhozené peníze na cykloinfrastrukturu.
Kritizovat umí každý.
Snažím se vymyslet nějaká, co nejobjektivnější, kritéria podle kterých by bylo možné odvodit kolik má být pro daný způsob přepravy investováno a proinvestováno.
Použití modalsplitu je podle Tebe "absolutně mylné". Dobře, podle čeho by podle Tebe mělo být určeno kolik má být na daný způsob přepravy investováno a proinvestováno? Nějaké kritérium používat musíme.
Vojto,
mě by s fakt líbilo mít v Praze stezky jak ve Strasbourgu, mít všude čisto, ve městě jen elekromobily, do vsi by jedila eko-tramvaj a do Bochumi bych místo 7 hodin traktorem jezdil za 3 hodiny nějakou obdobou TGV.
Ty vymýšlíš kriteria, jak dělit něco, co neexistuje, tedy jak porcovat dluhy. To je naprosto nesmyslné, i když příznačné pro uvažování leckterého nadšence.
Šetřit všude kde se dá, to je to, o čem by se mělo přemýšlet a ne o tom, jestli se má podpořit festival romské písně spíše než projekt flétničkou proti drogám....
Je to marný, nic nechápete, tak si to odserete s plnou parádou.
Ale ono se to proinvestuje tak jako tak. Žádné šetření se neuskuteční. Prostě se postaví Blanka, nebo další linka metra. Prostě bychom chtěli, aby se k metru postavil i kousek cyklostezky. Ani stát ani Praha v posledních 30 letech žádný významně spořivý rozpočet nesestavily. Pokud se spoří, tak to umí hlavně na důchodcích.
Představ si, že v jednom roce si koupíš nové kolo a žádný pár nových pohorek.
O rok později si koupíš nový pár pohorek a žádné nové kolo.
Investuješ podle potřeby ne podle ujetých/nachozených kilometrů:-))
Dokazujte účelnost, návratnost a prospěšnost těch investic, ne "spravedlnost" přerozdělování.
Nebo myslíš, že když v daném roce najezdím autem 5000 km a na kole 2500 km, tak si musím koupit kolo v hodnotě poloviny auta?
Jenže my se nebavíme o jednom jedinci, ale o milionu a půl lidí (takže tam funguje průměrování, statistika a tak). Navíc se nejedná o jeden rok (a rozpočet), ale delší dobu (třeba 10 let).
Představ si, že jsi krajský vedoucí dětských domovů a dostaneš darem milion s tím, že za něj máš pro děti nakoupit sportovní náčiní a vybavení. Jak peníze rozdělíš?
No samozřejmě "spravedlivě". Protože mám v domově 60 kluků a 60 dívek, nakoupím 60 kopacích míčů a 240 skákacích švihadel.
To je jasné.
Nebo když mám 100 pacientů s rýmou a 100 pacientů se zápalem plic předepíšu 100 balení antibiotik a 412 balení paralenu.
Předpokládáš, že můžeš uspokojit všechny. Ale co když na to nemáš dost peněz?
Můžeš nakoupit buď 10 míčů, nebo 120 švihadel. Nakoupíš 5 míčů a 60 švihadel, nebo 9 míčů a 12 švihadel?
Hraboshi, tenhle styl uvažování (1% modal sharu zasluhuje 1% investic) vás přivede do slepé uličky.
Líbilo by se ti, kdyby přišel nějaký podobný vykuk a tvrdil by: "Jo, hele, my tady máme 1% podíl cyklounů. Ty jo, a voni nám tu jezdí po 80ti procentech veškeré dopravní infrastruktury. Jo a ještě chtějí jezdit v jednosměrkách v protisměru a hnedle taky po cyklochodnících, a k tomu ještě další kdesi cosi.
Tůdle!
Tak panáčkové kolařský dostanete svoje jedno procento infrastruktury a na zbytek pěkně ceduli zákaz vjezdu cyklistům.
Ať je nějaká spravedlnost:-))
Mícháš hrušky s jablky. Zatím jsme se bavili o čerpání FINANČNÍCH zdrojů.
Dobře, zapojme do toho i PROSTOROVÉ zdroje. Doprava v klidu zabírá na spoustě míst 1/3 plochy infrastruktury (v jednosměrkách i více). Ok. Motoristé dostanou tuhle jednu třetinu a víc ani ň. Dá se tam zákaz. Ať je nějaká spravedlnost.
**********************
Jestli se chceš bavit rozumně, můžeme. Jestli o to nestojíš a budeš vymýšlet nesmysly, nechám toho, byla by to ztráta času.
Jsou zdroje, které je možné a smysluplné sdílet a jsou zdroje které je možné a smysluplné oddělit.
Správně. A já si myslím, že právě v dopravě nelze zdroje smysluplně oddělit na jednotlivé druhy dopravy.
Jednak: všichni jedno jsme - pěší, cyklisté, autaři, cestující MHD.
Druhak: Když se vedle silnice vybuduje chodník pro pěší, takže místo po krajnici ti chodci chodí po chodníku, je to investice do pěších nebo do okolených?
Když se udělá někde nový kus asfaltové silnice, kterou využívají jak kolaři tak auta, je to investice do aut nebo do kol.
Obávám se, že kdejaký občan žijící ve městě bez obchvatu, by se s tebou krutě hádal, když bys mu tvrdil, že investice do obchvatu je čistá investice do automobilismu.
Není. Kdyby byla, žádný čistý chodec onoho města by si ji nepřál a bojoval by proti ní.
Zajímalo by mě, co by takový "čistý chodec" řekl, kdyby u něj zazvonil starosta s tím, ať mu kouká dát čtyřicet tisíc na stavbu půlky obchvatu (s tím, že za svoji matku v důchodu dá dalších čtyřicet; částka zhruba odpovídá příspěvku pražana na díru pod Hradem). Ale s tím, že by mu opravili chodník před domem, ať raději nepočítá (všechny peníze spolkne obchvat). Asi by začal přemýšlet jestli ten obchvat opravdu tolik potřebuje a jestli by nebylo možné postavit obchvat laciněji (přeci jen sto šedesát tisíc není málo peněz), anebo zda by nebylo možné počet aut regulovat mýtem.
Když se za necelých padesát miliard postaví nový kus asfaltové silnice na kterou se pustí pouze auta, tak je to investice do aut. Když se postaví nový most na kterém se při projektování evidentně nemyslelo na cyklisty, tak to také není možné považovat za investici do kol.
Koukni do okolí nějaké dálnice, nebo silnice jen pro motorová vozidla, když se jí povede nějakým způsobem zablokovat :-) Pak se podle rozdílu mezi tímhle a "klidovým" stavem krásně a snadno pozná, jestli je to investice jen do aut.
Reference o obchvatech by ti mohli podat třeba obyvatelé Chlumce n.Cidl., Kočova, Holic, donedávna i totál zasekané Plzně a mnoha dalších měst a vesnic. Nakonec i v té Praze je to poznat. Kdyby se provoz nestáhnul na Jižní spojku a další průtahy a obchvaty a následně se nevyhnaly kamiony na propojku od D1 k D5, to by byl po praze krásnej šrumec :-)) Já ho ještě zažil s mnohem menším provozem, kdy všechno mohlo jezdit jedině přes město. Co by bylo dneska... :-)))
Tak jako první kritérium bychom mohli zkusit společenskou poptávku - jezdí nám tu čím dál víc cyklistů, že se pořádně nevlezou ani na silnici a přepadávají do Vltavy? V tom případě potřebuje cyklodoprava zainvestovat. Je to trochu nadnesené, ale připadá mi, že u ostatních druhů dopravy to tak funguje, cyklisté by nemuseli být výjimka. Stavět infrastrukturu na zelené louce a pak čekat, až to naláká cyklisty, mi nepřipadá jako vhodné řešení.
Takže já, když se chovám odpovědně a ohleduplně, snažím se zatěžovat město co nejméně, zabírat co nejméně místa... Budu za to potrestán, protože ten kdo se chová neohleduplně a jezdí po městě obrovským dvoutunovým hausrauenpanzerem, který váží dvacetkrát tolik, tak je také dvacetkrát důležitější. Takovou bezohlednost bychom měli v maximální míře podporovat, vždyť to městu prospívá!
Tak jsi to myslel?
O tom jestli se chováš zodpovědněji lze celkem s úspěchem polemizovat a nejsi o ty sám, kdo může posoudit tvůj přínos pro celek.
Tak polemizuj. Nebo to je nadsázka a vlastně jsi nic takového netvrdil a s vidlema po vsi neběhal?
Já nevím jestli jsem schopen objektivně posoudit jestli ten člověk v tom natůněném teréňáku ve městě, který podle tebe jen škodí, není pro společnost užitečnější než sluníčkový cykloaktivista, který se živí jen bylinkama, aby neprděl syrovodík a nepoškodil tak živodtní prostředí.
Proč si myslíš, že tvoje existence je důležitější a užitečnější a méně škodlivá, než té osoby v natůněném voze?
Ne, já jsem o hmotnosti vozidla vůbec nemluvil.
Opravdu ne? Čím to, že se auta, na rozdíl od cyklistů, nevlezou do ulic? Nemohlo by to být, čirou náhodou, způsobeno tím, že jsou prostorově výraznější? A nemohly by být prostorově výraznější právě i kvůli tomu že jsou mnohem těžší? Složitá úvaha... Nemohly by pak automobily vyvolávat dojem, že jich je, v porovnání s cyklisty, více než je tomu ve skutečnosti?
Hmotnost jsem si vybral kvůli tomu, že se narozdíl od objemu lépe odhaduje a porovnává. Myslel jsem, že to je dostatečně pochopitelná zkratka. Holt pro ty, kdož chtějí prudit také vhodná záminka k dohadům.
Mě jenom fascinuje ta tvoje představa, že každý by měl jezdit na kole a že tím lze cokoliv vyřešit, a od toho odvíjíš všechny další úvahy.
Kolo dopravu neřeší ani v nejcyklističtější zemi Evropy, tedy v Holandsku.
Proč sis umanul takovou hloupost?
Kolo je fajn, ale dopravou v civilizovaném světě už nikdy nebude. Jen doplňkem.
Když už se tak koukáš do těch statistik, koukni se na demografický vývoj, opravdu chceš všechny důchodce, kterých bude neustále přibývat, posadit na kola nebo tříkolky?
Ty jsi fakt bolševický fanatik v cykloprovedení.
Jindro, mate muj obdiv. Bavit se s kolovratkem, to chce hodne trpelivosti :)
Necham tu otazku, miri na Hraboshe, eventuelne na dalsi zklidnovace:
Jak budeme delit auta (respektive lidi, kteri auty jezdi) na ty, kteri mohou a ty kteri nemohou jet.
Zajima me kriterium, ne mechanismus vymahani, ani autorita, ktera bude rozhodovat (to jsou dva dalsi zajimave okruhy uvah)
Napriklad:
stara auta ne, mladsi mozna, uplne mlada ano
nebo
jeden v aute ne, jeden s nakladem mozna, dva v auta mozna, tri uz jo
nebo jinak?
Netrollim, opravdu hledam hranici. Stale slysim argumenty o zbytnele IAD, o premnozeni aut a o zbytecnych jizdach.
Rad bych si v tom udelal jasno.
Mě by také zajímalo, jak se naši cykloaktivisté dívají na ty jedince, kteří naloží svoje MTB na zahrádky svých natůněných automobilů, a jedou někam k lesu (přičemž mají prokazatelně vyšší spotřebu i exhalace) a tam pár hodin huntují lesní pěšiny a plaší zvěř, aby pak opět nasedli a vrátili se v tom smrdutém vozidle, které používají jako IAD do svého panelového kurníku.
Jsou tito cyklisisté také započítáváni mezi ten zázračný modal-split v případě, že se jedná o les například Kunratický?
Mýto ve všední den 7-19, kilo až dvě za vjezd, jeden až vjezdy měsíčně se slevou (třeba 100%). Ten kdo musí, zaplatí. Ten kdo nemusí, pojede mimo placenou dobu. Sleva pro "ohleduplná" auta. Smogová situace = 100-200% přirážka.
Předpokládám, že ten kdo musí to dělá kvůli práci. S ohledem na cenu času zaměstnance a zvýšenou rychlost cestování (menší kolony) = časová úspora. Co firma zaplatí na mýtném to ušetří na menších prostojích v koloně.
Dekuji.
Odpoved tedy zni: kazde auto a kazda jizda s nim je nadbytecna. Zakazeme tedy (do vybrane oblasti) jizdu vsem a zakaz umoznime vypnout. Vypinacem jsou penize.
Když povezu babičku do špitálu, dojedu si na Národní výbor pro propustku?
Proč se domníváš, že "kdo musí" musí jen kvůli nějaké práci? Naprosto chybný předpoklad.
Jinak mýto špatné řešení není, ale zdraží ti to rohlíky.
Rohlíky nezdraží, řidič za stejnou dobu, díky prostupnějším komunikacím, rozveze více rohlíků.
Až povezeš babičku do špitálu, tak si vyzobneš jeden z těch volných vjezdů. A upřímně řečeno než bych si bral dovolenou abych mohl s babičkou do špitálu... Tak jí raději zavolám taxík, finančně mě to vyjde lépe než ušlá mzda.
Nebyl bych takový optimista.
Většina cest bude vyúčtována jako cesty pracovní nebo služební, tedy uživatele vozu se mýto pravděpodobně přímo vůbec nedotkne, jen se promítne do těch nákladů.
Tedy dojde k zdražení, nikoliv k eliminaci zácp.
A to nemluvím o typicky českém specifiku existence "výjimek". Tu budou mít všichni magistrátní zcela jista, plus ti Janouškové a Rittigové a stovky dalších šíbrů, co dnes mají za sklem svých mercedesů značku "invalida" kvůli parkování.
Můj osobní odhad je, že mýto může udělat tak maximálně 10 procent, víc ani ťuk. Projížděl jsem "zamýtovaným" Londýnem několikrát, moc se mu neulevilo.
Připomeneš mi kdy jsem popisoval svoji představu, že každý by měl jezdit na kole a že tím lze cokoliv vyřešit? Pokud si na to nevzpomeneš, asi ti budu muset připomenout jak se říká lidem, kteří o jiných vědomě a úmyslně šíří nepravdivé informace. Tohle mi totiž velmi silně připomíná debatní faul "podsunutý argument". Nemám rád, když mě faulují.
Výborně, už se začínáme urážet a osobně napadat? Takže já jsem bolševický fanatik? No pořád lepší než Skálův kámoš, ne? Dostali jsme se k modifikovanému reductio ad Hitlerum, je nejvyšší čas tuto debatu ukončit.
To tu tvrdíš pořád, Vojto, není třeba abys to explicitně napsal, z tvého vyjadřování ti to čouhá jako sláma z bot.
A nepokoušej se mě nasrat.
To je stejné, jako to že běháte po vsi s vidlemi. Hraboš to podle vás tvrdí pouze implicitně, vy to tvrdíte explicitně... Ani jedno ani druhé není důvodem k explicitním urážkám. Tedy pokud nechceme směřovat k předvánoční situaci. Doporučuji opatrnější argumentaci pro všechny zůčastněné.
Vébře, jste evidentně hlupák, co nemá argumenty, jen rozesírá. Nedělejte to.
No potrestán... když ten někdo, včetně jeho firem a jeho zaměstnanců zaplatí dvacetkrát tolik na daních, tak má minimálně morální právo využívat adekvátní část společné infrastruktury.
Ty nevládní skupiny žijí z příspěvků svých sympatizantů a z grantů státních i nestátních organizací. Ty granty se udělují na základě výběrových řízení. Veřejné peníze se podle zákona nesmí jen tak někomu bez kontroly rozdávat. Granty jsou předem vypsané na nějaký účel a organizace soutěží, která co dostane. Ten účel bývá na zabezpečení nějaké činnosti, kterou vypisující organizace nezabezpečuje. Tak je to dokonce v zákoně. Organizace, která přijme grant, musí vynaložené Pokud chcete zastavit udělování grantů z veřejných peněz, tak lobujte v parlamentu. Ale pak se dostaneme zpět do naprosto státem svázané a dirigované společnosti, kde něco konat může jen státní organizace. Vždyť i mnoho zcela komerčních firem pobírá různé výzkumné a rozvojové granty. Jinak například do peněz hlavního města Prahy nemáte coby středočech co mluvit. Vůbec se vás to totiž netýká.
Granty, dotace, subvence sou kromě toho co jmenujete i zkratkou ke korupci.
Výběrové řízení na zhotovitele tunelu Blanka (a všechna další výběrová řízení placená z veřejné kasy) také. Můžeme tedy zrušit daně a stát.... No když si to srovnám se Somálskem nebo Afghánistánem, tak raději zůstanu u toho současného.
Nevím nic o výběrovém řízení na Blanku.
Vím, že tohle nesmírně komplikované inženýrské dílo v složitém geologickém terénu Prahy zbytečně hanobíte a špiníte jen z pouhého aktivizmu.
Je možné a dokonce pravděpodobné, že tohle dílo, stejně jako většinu staveb financovaných z veřejných prostředků, provází korupce, rozkrádání v podobné míře, jako provází stavby třeba cyklostezek, možná spíše v měřítku menším (ne co do objemu ale co do poměru rozkradeného k celkovým nákladům).
Trestuhodně zanedbaný dozor investora, Není se čemu divit, ono totiž do výstavby v Praze kecá kdejaký felčar, kartograf nebo nedostudovaný študentík. Všichni chytří jak televize, plní ideálů a ti šíbři si s nima pak vytřou zadek.
Nevím nic o výběrovém řízení na Blanku.... Zato přesně vím jak vypadá grantové řízení...
Ano to vím.
Ty jsi byl ještě v druhé třídě, když my získávali granty na "výzkum"....
V té době byl vrchol cyklistiky Favorit F1. Hodláš srovnávat tehdejší a současná kola? Ne? A grantová řízení ano?
Ne, to už byly počátky budování rozvinuté kapitalistické společnosti.
Slyšel si někdy o programu Tempus?
Dostuduj si....
JOJOJ, já jsem si hned myslel, že skoro není možné, že byste nebyl nějakým grantovým výběrovým řízením zasažen. Zdá se, že to lehkoživkování je nebo byla i vaše životní etapa. Tak proč po tom tak plivete? Nebo jste to tak podfoukl, že si myslíte, že všichni ostatní to dělají stejně?
Ano, krátce po Listopadu byl ten program Tempus, byl to program pomoci Evropského společenství našim vysokým školám.
U nás se k tomu dostali ti rychle polepšení komunisti, oni ostatně na těch západních universitách měli i známé, protože jen oni tam za Husáka mohli na ty stáže.
Byl to poměrně velký balík peněz, který se rozfrcal málo efektivně, abych tak řekl prožral, či lépe řečeno bez užitku procestoval. Místo dlouhodobých stáží (těch bylo opravdu jen pár) se z toho udělala turistická kancelář.
My potřebovali nutně počítače, ne trajdat po konferencích. Dával jsem dost hlasitě najevo svoji nelibost tenkrát, jako i dnes. Věda, která spočívala v tom, že se rozlámou tři vzorky, aby se "vědci" u toho vyfotili mi byla dost proti srsti, takže jsem z toho prostředí poměrně rychle vypadnul, tak nebuďte zase drzý Vébře!
Jinak, co si mám myslet o příjemcích grantů, kteří ani po roce nejsou schopni řádně a průhledně doložit nakládání s penězi z veřejné sbírky?
Čím jsem drzý? Slušně vás oslovuji, Nenadávám vám. Neplivu po vás, jako vy začínáte po mně. Zkuste si otevřít okno...
Tak si to po sobě přečtěte ještě jednou.
Možná, že se takhle vyjadřujete běžně, pak se ovšem nedivím, že se tak trápíte.
Já ji nehanobím. Stejně jako nehanobím Audi A8. Určitě to je dobré auto, které za těch pět milionů stojí. Akorát si nejsem jistý, že je vhodné si něco takového kupovat jako rodinné auto. Zeptej se Soni, jestli by se jí nelíbilo místo traktoru. S Blankou se to má stejně.
Blanka dopravní smysl má, nakonec, čas tě přesvědčí.
Smysl má i dokončení okruhu a další dopravní stavby, protože ty tomu městu výrazně odlehčí, navzdory tomu, že to pár dojičů veřejných rozpočtů intenzivně popírá.
Fakt, připadáte mi jako ti v Anglii, co rozbíjeli ty zlé stroje, co jim berou práci....
Ale jo, já nepopírám, že Audi A8 má pro rodinu dopravní smysl. Určitě v něm jezdí líp než ve staré Felicii. Akorát myslím, že je pro běžnou rodinu poněkud drahé a zadlužit se kvůli tomu na desítky let a ořezat kvůli tomu rodinný rozpočet na kost dost pitomé.
Zvláště tehdy, když ani na to celé auto nemám a zatím jsem si ho koupil bez zadních kol, takže je mi dost k ničemu. Nemám auto, mám spoustu dluhů a kvůli nim si nemohu koupit ani ten trakař, který zrovna tak potřebuji.
Protože vy, a lidé vám podobní, se všemožně snaží, aby skutečně z toho auta zůstala jen ta dvě kola.
Nebudu se nasírat, jdu dělat něco jiného.
Já mluvím o nedokončeném vyústění Blanky v Holešovicích. Na její pokračování nejsou peníze a hned tak nebudou. I kdyby se všem cykloaktivistům splnila všechna jejich přání a požadavky 10x, tak to na pokračování Blanky nebude stačit. Ta slavná Blanka a vnitřní okruh je to auto bez zadních kol, které je k ničemu. Jistě to chápete, ale nechcete to přiznat. Cyklisté nejsou ti, co chtějí a mohou ruinovat pražský rozpočet. To dělají příznivci IAD a pro ně fungující stavební podniky přisáté na zdroj veřejných peněz. Předchozí větu píšu je pro obveselení, abyste viděl, že váš pohled na svět lze snadno obrátit i jinak.
Špatná analogie, nejde o srovnání Felicie s Audi.
Jde o to, jestli někde budeme rychleji pěšky, na kole, nebo autem. A čas nejsou peníze jen pro darmožrouty.
Proč je to špatná analogie? Audi A8 přeci jezdí rychleji než Felicie. Opravdu je ta časová úspora v A8 tak výrazná (oproti tomu, že bych si pořídil třeba Octavii), aby se to vyplatilo? Nemyslím.
Možná si vzpomeneš, že jsem počítal kolik ta úspora času stojí. Vyšlo mi to zhruba 40kč za jeden průjezd, 80kč denně. Stojí za to těch pár uspořených minut? Spoustě Čechů ne. Stačí si vzpomenout kolik jich objíždí různé placené tunely v Alpách přes horská sedla.
Jak jsi na to přišel, že jezdí rychleji?
Tady pochopitelně nejde jen o úsporu času ale o odlehčení města o část dopravy, a celkové "zklidnění" po kterém tak voláte. Praze by bylo lépe, kdyby oba okruhy, tedy vnější a vnitřní už dávno stály a byly kompletní.
Jenomže řáda pitomců dělá všechno proto, aby ta výhoda plynoucí z dokončeného okruhu se co nejvíce oddálila, a oni mohli pohejkávat "vidíte, je to k ničemu".
To je jako když se naplánuje most a ti co si myslí
, že ty prachy co byli investované do mostu mohli si mohli s kámošema z neziskovky rozdělit zanou blokovat vybudování kousků silnic napojující most na ostatní komunikace.
Pak je snadné křičet, že ten most je k ničemu.
Takové parchanty teď máte na radnici, a buďmě konkrétní, takovou žábou na prameni je jistý Matěj Stropnický.
Ale vždyť já nepopírám, že by bylo lepší mít místo Felicie (současný stav) Audi A8. Nebo ještě lépe dvě, jedno pro tebe a druhé pro manželku. Ale kde na to chceš vzít a nekrást? Kde chceš vzít 100 miliard na dostavění vnitřního okruhu? Kde?
Praha může v dopravě ročně proinvestovat 5-7 miliard. Takže tu máme
výstavbu metra D (to opravdu potřeba je): 80 miliard
nákup tramvají (nevypověditelná smlouva): 15 miliard
nákup nových vozů metra (za 10 let bude potřeba dlabaný ingoty definitivně sešrotovat + nové vozy pro metro D): 20 miliard
Oprava Libeňského a Hlávkova mostu: 3 miliardy
.....
************************************
A jen tak na okraj:
provoz Blanky, Strahova a Mrázovky: 0,5 miliardy ročně.
************************************
Spíše bych řekl, že řada pitomců si neuvědomuje že Praha na velkoryse navržené okruhy nemá, mít nemůže a mít nebude. Čím dříve se tohle mrhání penězi zastaví a začne se doprava organizovat racionálně, tím lépe.
Neumím pražské miliardy.
Stavby jako tunel Blanka, všude na světě, přešvihnou rozpočet, a nejen ony ali i tak neknfliktní stavba jako třeba opera v Sydney (dostuduj).
Část z toho je jistě objektivní, část z toho mizí v černých dírách.
Jak mám ovšem věřit lidem, kteří dopředu nedokáží spočítat cenu jednoho sloupu pokoveném palladiem a nedokáží ani rok po dokončení vérohodně doložit náklady?
Mají tihle lidé, co veřejně přiznali, že nejsou schopni odhadnout, kolik peněz potřebují na jednu blbou lampu, mají tihle lidé právo vůbec kritizovat rozpočet čehokoliv většího, než je právě ten stožár. Svoji neschopnost počítat veřejně přiznali a neschopnost vyúdtovat náklady rovnéž veřejně doložili.
Zamysli se nad tím na chvilku. Potřebovali na lampu 200 tisíc, utratili do koruny 275 tisíc.
Tisíce, nebo miliardy, princip stejný.
Ale no tak, tohle je trapné uhnutí. Vzchopte se!
Ne, kolego, je to přesně tak.
Ten kdo si hraje na "watchdog" financování tuelu Blanka má sám pěknej bordel v účtech, a prptože to nejste schopen věrohodně vyvrátit, uhýbáte vy, do osobní roviny.
Prozradíš mi jaký mám já bordel v účtech? Děkuji za vysvětlení.
Vojto, nevím proč ty všechno hned vztahuješ na sebe. Zkus s tím něco udělat.
Já tu kritizuju tunel Blanka, za to že je drahý, že nemáme peníze na dokončení návazných staveb atp. Jsem v zásadě jediný, kdo se tu podobným způsobem k financování vyjadřuje.
A ty mi odpovíš, že do miliard utopených v Blance nevidíš, ale že to je nedůvěryhodné, protože "pes jitrničku sežral" (kolovrátek o financování pomníku). Pokud tak odpovídáš mně na moje argumenty, logicky takovou odpověď vztahuji na sebe.
Nejsi zdaleka jedinný a používáš stejné argumenty jako ti, co to, že jsou watchdog dokonce veřejně deklarují.
A to jsou právě ti s bordelem v účtech.
Netuším jestli pořádají nějaká školení, vymývání mozků, či jestli k tomu přicházíte samostudiem nějakých společných materiálů, ale nelze si nevšimnout, že nejen argumenty, ale i slovní vazby a obraty jsou si tak podobné, že společný "think tank" není těžké rozeznat.
Napsal jsem svoje argumenty, podložil je čísly. Místo toho, abys je nějak vyvracel (když s nimi nesouhlasíš), přijdeš s tím že moje argumenty neplatí, protože někdo jiný, kdo zastává podobné názory a postoje jako já, cosi (ne)udělal. Ad hominem jak vyšitý.
Já čísla fakt neznám a nejsem za ně jakkoliv zodpovědný.
Vy ovšem nenapadáte čísla (s tím bychbjistě problém neměl, protože jak jsem naznačil, přešvihnout rozpočet o třetinu je možné i u banální lampy), vy napadáte celý princip dopravního okruhu a zpochybňujete oprávněnost jeho existence.
A s tím zásadně nesouhlasím a tvrdím, že úplný okruh je potřeba a městu uleví a ten kdo brání jeho úplnému dokončení, jen aby si načechral peří, že to nefunguje, tomu městu a jeho obyvatelům výrazně škodí.
Nevím jak moc ty jsi v tom angažován, a je mi to fuk. Vím o jednom zmetkovi, co se jmenuje Matěj Stropnivký, který se velmi angažuje proti dostavbě severní části okruhu.
A za to by ho měli pražané šoupnout z okna, to už je v Praze taková tradice. Kdyby s sebou vzali i ty ostatní,nebyl bych proti :-)
Plural majesticus?
Ano, zpochybňuji. Nikoliv princip okruhu jako takového (zcela určitě Praha něco potřebuje), ale jeho (velmi velkorysý) rozsah a samozřejmě příslušnou částku.
Asi se zase vrátím k analogii s Audi A8. Když by přišla partnerka s tím, že si máme pořídit právě tohle auto, abychom mohli jezdit na hory, řeknu jí že to je blbost. Že na to nemáme a že je nesmysl se kvůli autu zadlužit na roky dopředu a k jídlu mít suchou rýži. Tím rozhodně neříkám, že bychom si neměli kupovat vůbec žádné auto (což je to co mi podsouváš), ale jen to, že bychom neměli kupovat Audi A8.
Jsem kulturně zanedbaný průmyslovák a technik, ale "Plural majesticus" je "my" nikoliv "vy", tedy alespoň si myslím.
Analogie s Audi je nesmyslná svojí (ne)logickou konstrukcí.
Koupě luxusního auta není investicí, naopak, koupě soustruhu, nebo v mém případě špičkového HW, je investicí, protože pomáhá vydělat. Takovou investicí je i stavba dopravní infrastruktury. Naopak, stavba cyklostezky (pokud není někde na kolínsku ze sídliště k fabrice) je financování spotřeby.
Blanka je investicí, Modřanská je spotřeba, velmi zjednodušeně.
Dopravní obsluhu Prahy lze v přiměřené míře zajistit s mnohem menšími výdaji a zadlužením. Tunel Blanka se pak stává právě tím luxusním, pohodlným a náležitě drahým zbožím.
Na propojení Severního města s Dejvicemi stačí most v Podbabě napojený na Písečnou (do 5 miliard), který by danému účelu sloužil mnohem lépe než díra pod Hradem.
Tunel nepřináší kvalitativně nové spojení (tj. nevzniká tím nějaká zásadně nové spojení). Pouze zkapacitňuje to stávající, jehož kapacita by byla pro zajištění oběhu zboží a služeb dostatečná, kdyby nebyla exploatována lidmi kteří "chtějí jet autem". Tunel Blanka tedy není investicí, která přináší další zisk (z ekonomického hlediska je vcelku jedno jestli kancelářská krysa pojede na squash autem nebo jinak), ale luxusním zbožím, které přináší větší pohodlí jejím uživatelům (kancelářská krysa nebude cestou na squash stát v koloně).
No a tím se dostáváme k jádru a věcnému sporu.
Prostě já si nemyslím to co ty, nemyslím si, že to šlo udělat o moc lépe, levněji ovšem jistě.
Věřím svým kolegům, odborníkům na dopravní inženýrství více než amatérským všeumělům.
A protože se na tom neshodneme, je třeba počkat, protože teprve čas ukáže jak to skutečně bude fungovat. Ale pochopitelně je to potřeba dodělat celé, protože jinak to fungovat nemůže.
Už jsem se ptal: Kde na to vzít a nekrást?
http://www.nakole.cz/diskuse/19101-znecisteni...
Je jaksi pitomé, když se projektant nezabývá finanční stránkou a investorovi navrhne věc na kterou ani vzdáleně nemá dost peněz.
Představ si, že architekt ti navrhne rodinný dům se zahradou a obytnou plochou 200m2. Bude krásný, bude se ti líbit. Tvoje manželka namítne, že na to nemáte peníze, že to musíte vymyslet jinak, laciněji. A ty její námitky odmítneš, že ona, jako laik, tomu nerozumí. Že někde bydlet musíte, takže to je přeci rozumná investice, postavit tak velký a drahý dům. Že ty věříš architektům, kteří jsou na navrhování domů odborníci. Začneš barák stavět, zadlužíš se a uprostřed stavby zjistíš, že jsi zadlužený až po uši a stavbu absolutně finančně nezvládáš. Přijde manželka s tím, že přízemí ji docela štve, bydlet v nehotovém domě, zejména když se v tom už utopilo tolik peněz, výsledek v nedohlednu... Jestli by nebylo lepší to zkusit nějak jinak. Nenene, ona není architekt, ona tomu nerozumí. A tak si znovu půjčíte a budete stavět dál s tím, že až budete v penzi, tak možná dům dokončíte.
Tak s okruhy a tvojí argumentací se to má +/- stejně, akorát ve větším.
Patrně se budete divit, ale já s Automatem nemám kromě sympatií nic společného. Takže já jejich účetnictví opravdu nejsem schopen ani komentovat. Na rozdíl od vás, kterému to očividně jde.
Nic jsem nepřiznal a ani jsem nic neodhadoval. Nevím proč sem zas taháš pupův pomník. Přijedeš dnes?
Kam mám přijet?
O ničem nevím. Venku je zatím hezky, vyřídím pár věcí a kolem 11té bych moh být v sedle, to znamená tak kolem 12:30 až 13 u Kintetovi tyče.
Prahu musím opustit ale kolem 16té, v 18 mám být doma.
Právě o tom přemejšlím jestli mám dneska lézt na rotoped, nebo raději na kolo.
Dneska je Cyklojízda, jedem tam zapálit svíčky.
Hehe, na svíčkovou nejsem, naprosto zbytečné plýtvání zdroji, vypouštění exhalací a oteplování planety, tyhle pózy mě neberou.
A cyklojízda a já?
To si děláš srandu.
Škoda, už jsem se docela mentálně připravil ma to, že vyjedu na Prahu, teď abych jel k Sázavě...
Mám snad začít číst Rudé Právo nebo Haló noviny, aby o mě bolševici neříkali, že jsem dogmatik?
Nebudu se účastnit jízdy, s jejímz principem nesouhlasím.
Pokud jde o ty svíčky, je už to trochu humus. Národní oblemcaná svíčkama, srdíčka ze svíček, ptákoviny.
Možná, kdyby ti lidé místo aby dvacku vyhodili za svíčku jí dali na nějakou dobrou věc, byl by ten "odkaz" uctívaných, ať už je to kdokoliv, o dost lépe naplněn.
:-)
zase ten slovník "think tanku"
"veřejný prostor" ale nejvíc se mi líbí, když zaparkovaná vozidla nazýváte "odloženým soukromým majetkem" - to musel být skutečně geniální literát, kdo tyhle patvary vymýšlí...
Už jsem to tu psal, myslím si, že místo dělání bengálu a vopruzování je lepší trochu toho "veřejného prostoru" za cenu vlastní práce a času trochu poklidit.....
Mám vyzkoušeno, že tam kde je čisto, většina slušných lidí už bordel nehází, i když najdou se výjimky. No a ty je pak třeba mírnějšími prostředky donutit, aby se chovali slušně. Čím víc vlastního úsilí věnuješ tomu, aby to bylo čisté, tím více jsi nakloněn to čisté území bránit.
Mám pocit, že po vaší slavné cyklojízdě zůstane v Praze spíš bordel než čisto, ale mohu se mýlit. Třeba pojedete ulicema s igelitovejma pytlema a budete sbírat odhozený humus a tím veřejný prostor, o který vám tolik verbálně jde, zvelebíte :-)
To ti neberu, vzpomínej, pal svíčky, zase nešlo o tebe, ale spíš o ty svíčky na té Národní, jestli jsi nepostřehnul.
Ke "svíčkové" mám své výhrady, protože mě to připadá stejně pompézně trapné jako kladení věnců k hrobu neznámého vojína. K vzpomínání na kamarády nikoliv a když při tom vzpomínání nebudete blokovat bežnou dopravu a otravovat nezúčastněné, bude to úplně v pořádku.
Veřejný prostor má více funkcí než jen dopravní. Stejně tak můžu tvrdit, že si každý může jezdit autem kde chce, ale nesmí ostatní blokovat a nezúčastněným bránit v ... (doplň libovolnou činnost, která naplňuje veřejný prostor)
Pozor, s touto logikou se dá dosáhnout i přesně opačného argumentu: „pokud ti vadí omezování IAD v Praze, odstěhuj se“.
Doporučuji do Somálska, tam žádný odporný stát ani Evropský nadstát není. Vše si tam můžete zcela svobodně dělat sám.
To je střekba mimo.
To, že na složení evropské komise voliči v Evropě mají nepatrný vliv, přičemž rozhodovací pravomoci této jsou obrovské je fakt,a tím, že se tento, v eurořeči "demokratický deficit" bude bagatelizovat, nic se nezmění.
O královsky placených armádách úředníků v Bruseli, jejichž jedinou snahou je uhlídat si svá teplá místečka není třeba vůbec hovořit.
Už se chováte jako bolševici. Jakoukoliv kritiku byrokratického, nevoleného evropského aparátu berete jako útok na podstatu systému. Kritizovat, ano, ale konstruktivně, soudruzi....
Pokud je mi známo, tak Evropský parlament je přímo volené těleso evropskými voliči. Ten snad nemůže mít demokratický deficit ani ve vašem pojetí. Evropská komise je navrhována a volena evropským parlamentem, tedy našimi přímo volenými zástupci. Tak jaký dekratický deficit? To, že se u nás (bohužel i jinde) o evropské volby příliš nezajímáme a zvolíme tam občas podivná individua je jen náš problém a naší společnosti demokratický deficit. Případně problém všeobecné naší tuposti, kdy nedohlédneme dál, než za hranice svého města, nebo maximálně na Šumavu.
Vy jste volil Špidlu, Fülleho nebo Jourovou?
Tu Vaši poslední větu si často opakujte před zrcadlem.
Tys volil Sobotku, Topolánka, Nečase, Paroprase, komunistu Fischera nebo snad Rusnoka? Volil jsi Havla nebo Klause? Nastuduj si "nepřímá demokracie".
Vojto, zastupitelská demokracie byla i v "reálném socialismu".
O fungování EU nevíš vůbec nic, tak nemachruj.
Já, narozdíl od tebe, nastudováno mám a nejen, to, mám i dost okoukáno a nažito.
No vidím, že o zastupitelské demokracii máte pouze mlhavé, zkreslené a komunistickou minulostí modifikované představy. Bohužel nejste v tom osamocený, je vás podobných více. Když tak jezdíte po tom světě, zkuste se také koukat kolem sebe a oprostit se na chvíli od představy: "Já jsem inženýr, já tomu všemu rozumím nejlépe."
Takhle k věci přistupují aktivisté, oni mají vždycky pravdu.
Kdybych jezdil po světě tak, jak vy tu ve své bezbřehé hulvátskosti naznačujete, moc bych toho v tom světě nedokázal a opak se zdá být pravdou, a zdaleka ne jen ve své profesi.
Takže já jsem bezbřehý hulvát? Dnes už druhá zbytečná urážka. Otevřete si konečně to okno, nebo se jděte projít...
Použil bych trefnější označení, ale budu velkorysý.
Vy jste mě opakovaně napadl osobně, jen proto, že v diskusi s vámi polemizuji. Chybí argumenty tak ty vytáhnete "inženýra" tu Somálsko, jindy zase mé obviníte z krádeže u grantů.
Mluvím obecně, vy na mě útočíte přímo a adresně.
Trápí vás něco?
Mě Jendo vadí, když někdo furt vzývá nějaký "stát" jako zlaté tele v domnění, že je to někdo, kdo by se měl postarat, zařídit, zabezpečit.
No dobře, a když třeba tví sousedi budou pálit PETky s transformátorovým olejem, tak to budeš řešit jak, když ne státem?
(btw. nevzývá druhá strana taky „stát“ aby jim zabezpečil kvalitní široké silnice?)
Mám čekat s těma petkama na "stát"?
Tyhle věci řeším rychle a bez státu.
Nech si vyprávět, jak jsem proháněl s vídlema v ruce po vesnici parchanta, co pustil do potoka žumpu....
Už to víckrát neudělal.
Některé věci můžeme řešit sami. Prostě u souseda zazvnoníme a klidně mu vysvětlíme, že dělá chybu. Pro případ, že by chybu nebyl schopen pochopit, je dobré mít s sebou ty vidle.
To bude fungovat jen do doby než soused začne svoji vůli prosazovat pomocí AK74. A čím to skončí? Kmenovými svazy s leníky (=raný feudalismus)? Děkuji, raději moderní stát.
Moderní stát?
že ty běháš v tričku: "Je suis Charlie?"
Moderní stát jaksi selhává v závažnějších věcech, než je to, že si soused zatopí petkama a ty mu za pomoci mírného nátlaku vysvětlíš, aby to nedělal.
Není možné beztrestně odkrágloval politického oponenta a státi se (nikým nevoleným) vůdcem země. Takový Jaromír, Vršovci nebo Slavníkovci by mohli vyprávět. Vůbec vláda raných Přemyslovců je plná podobných historek. Proč je zmiňuji? Protože to je právě ta doba, kdy se chodilo sousedovi za mírného nátlaku vysvětlovat co má a co nemá dělat s vidlemi v ruce.
Vůbec si to nepochopil, Vojto.
Jsou věci, které přísluší státu a je potřeba na ně mít zákony, jsou věci, které přísluší obci a jsou věci, které si člověk musí umět zařídit sám.
Domníváš se, že v Bavorsku mají zákony na to, aby měl každý na svém vlastním dvorku uklizeno a pořádek? Že čekají na to, až jim to stát zařídí?
Představa, že na všechno musím mít zákon, jinak že to nebude fungovat přesně zapadá do toho byrokratického socialismu, který bude zhoubou Evropy.
Tvrdíš, že stát se nemá starat o kvalitu ovzduší. Předpokládám, že myslíš že bych se o to měl postarat já. Co mi navrhuješ, kam mám přijít s vidlemi, aby se mi v Praze lépe dýchalo?
Ne, navrhuji ti, aby ses odstěhoval, pokud se ti v Praze blbě dýchá.
Radím ti, abys to, jak se ti v Práglu blbě dejchá až ses poblil neříkal nikdy nahlas na Ostravsku, voni jsou dost rafani.
Říkám ti, že věci se za 25 let zlepšili, a za dalších 25 let můžou být zase lepší, ale spíš nebudou, protože celý tenhle předlužený socialismus krachne.
Tím spíš bys měl být na venkově, a mít nějaké pozemky, co by tě mohli uživit. Ale tobě víc než o ten vzduch jde o to, abys stál na barikádě, tak si tam stůj, moc si tím ale nepomůžeš.
Problém neřeš, stáhni vocas a vodpal. Hmmm. To není můj styl.
Že někde jinde kradou víc než u nás neznamená, že bychom zlodějnu měli tolerovat.
Řeš, ale nevyřešíš v blízkém horizontu.
Pokud máš zodpovědnost za rodinu a děcko, a máš vážné pochybnosti o kvalitě ovzduší co dýchá, neobétuješ jej na oltář svaté války, ale zvolíš pragmatické řešení.
Jenomže ty máš na triku jen sám sebe, a i to ti dává občas dost zabrat :-)
Jste talent, kterého je v Evropě škoda. V Somálsku byste se uplatnil lépe. Jen stačí zaměnit vidle za kalašnikov.
Myslím že už to zase přeháníte, Vébře.
Pokud na souseda chodíte preventivně s vidlemi, jaké přehánění?
Vaše schopnost chápat nadsázku, je stejně malá, jako vy sám.
Zase nepřekvapujete.
Musím říct, že to překvapivě trvalo docela dost dlouho než někdo zareagoval na ty vidle.
Očekával jsem to o dost dřív :-))
Jako správný vidlák, argumentuji vídlema.
Vždycky se nějaká kafka chytí. :-)
Cituji vás:
"Tyhle věci řeším rychle a bez státu.
Nech si vyprávět, jak jsem proháněl s vídlema v ruce po vesnici parchanta, co pustil do potoka žumpu...."
O jaké nadsázce hovoříte?
Opravdu si myslíte, že jsem měl v ruce vidle?
Vy jste fakt jeliman...
Ještě jedna věc mě napadá, podle vás jsou vidle fuj, ale fekálie puštěné do potoka OK.
Všichni vědí, že se to nesmí, stát na to má zákony, ale ty těm žábám, co se mi v rybníčku mnočí nějak nepomohou, když se v potoce objeví sračky.
Jediná cesta jak najít toho, kdo to udělal, a ne jidinkrát, je vyrazit zostra proti toku a najít zdroj, v okamžiku kdy ještě vypouští. A to stát, policie ani samospráva neudělá,nprotože než zareaguje, je pozdě a není komu co dokázat.
Vy jste takovej teoretickej vyrválista, co je maximálně tak schopen prudit slušné lidi nějakou blokační cyklojízdou. Pro životní prostředí ale děláte vlastně prd.
A zase mohu doložit, jak se pouze mojí prací a neústupnou sveřepostí stal s kousíčku země, kde byla dříve divoká skládka chatařů téměř park, jak melioracemi zdevastovaná louka ožívá.
Vy dokážete jen hejkat a natahovat přitom pracku k veřejným penězům.
Přitom starost o životní prostředí včetně ovzduší je úkolem a výzvou pro každého jednoho. Stačilo by, kdybyste jednou místo hejkání obléknul montérky a kus zaneřáděného prostoru sám dal do pucu. Nečekat na stát a nečekat na to prachy. Vy Somálče .....
To o fekáliích mi hnusně podsouváte a při vaší inteligenci to dobře víte. Vaše diskuse je plná faulů.
Když nechcete abych si myslel, že běžně používáte k argumentaci vidlí, tak to netvrďte. Takhle to vyznívá pouze tak, že dodatečně dáváte zpátečku, protože se ukazuje, že je to společensky neúnosné.
Raději si dávejte bacha Vébře, je klidně možné, že budete-li se do mě i nadále navážet, použiji vidle proti vám, a až na poslední chvíli se rozhodnu, kterou jejich část :-)
Já jsem asi taky jeliman... ale to by mě teda náhodou zajímalo, jak tedy to "nech si vyprávět, jak jsem honil parchanta s vidlema" vypadalo v reálu... takže ne s vidlema... možná ani nehonil... Nevyleze z toho nakonec "jak jsem v hospodě matlákům řekl, že XY je parchant"?
Jisté je, milá děvčátka, že to zabralo, a potokem mi stračky už netečou, a z louky si nikdo nedělá divokou skládku...
A to vše mírným a laskavým přístupem, a asertivní schopností přesvědčit, že ty vídle klidně použiju :-)
Takže nakonec to bylo jen přímé vydírání pohrůžkou násilí. Trestní sazba 0.5 až 4 roky kriminálu nebo pěněžitý trest. Kdybyste mu rovnou hrozil s těmi vidlemi (se zbraní) v ruce, tak je to sazba 4 až 8 let. Nebyl to tedy rovnou pokus o vraždu. Gratuluji.
Stát je hnusnej! Vyrábí naschvál ty odporné nanočástice a fuj-fuj dejmy z vejfuků, kvůli kterým se musíme stěhovat jinam.
Stát je třeba odstranit!
Byli jsme před Rakouskem, budeme i po něm!
Obyvatelé Prahy by se měli věnovat chovu slonů :-)
http://video.idnes.cz/?c=A150113_165337...
Myslíš, že je ještě málo posraná od psů?