Zdravim.
Hledam kolo na prestavbu. Chtel bych mit lehke kvalitne kolo (
Málo informací... bude to horák 29, skádačka, nebo co třebas??
Pokud jde o váhu, tak si myslím že v dnešní době možná bude výhodnější nějaký origo elektrokolo, pokud se povede trefit do vkusu a velikosti
Premyslim nad 28" - trekove kolo, nebo 29" - MTB. Zadna skladacka. Jde o vahu a kvalitu.
O jakych elektrokolach mluvite? Vim jen o par kusech 29"+e-bike/bafang750W+500Wh baterka a 26"+DD+500Wh baterka, vim o M1 kole, ale na to nemam penize:(
No, samozřejmě cenovej limit je potřeba taky znát, od toho se dost odvíjí.
Nechci si tu zase koledovat o držkovou, všichni vědí že jsem od výrobce. Ale jen jsem chtěl říct, že v posledních dvou letech se dost udělalo pro to , aby ty originál elektrokla vypadaly k světu, tedy pokud někomu vyhovuje provedení podle normy, což je další otázka.
Mělo by to vypadat jako třeba náš Magnum nebo Rocket?
http://www.e-totem.cz/cestovni-elektrokola/rocket
http://www.e-totem.cz/cestovni-elektrokola/magnum
Když se řekne lehké elektrokolo, tak by to mělo být asi něco do 20kg. Rozumný pohon + baterie by mohl být kolem 6 až 7kg. Kolo bych hledal do 12kg, aby z toho vyšlo fakt lehké kolo. Pokud se to má podobat něčemu, co se prodává, tak promysli, jestli má cenu to stavět. Někdy je lépe si připlatit. Ne vždy, ale přeci jen tovární elektrokolo bude mít výhodu, že bude (mělo by být) sladěné a celkově doladěné... bude mít třeba skrytou kabeláž atd. Pak je fakt otázka proč to stavět. Stavět má smysl, když to, co chceš, na trhu není. Takže typicky se dost staví silná elektrokola. Ano i extrémně lehké elektrokolo je výzva pro individuální stavbu.
No, ukaž mi treking do 12 kilo, nebo 29 MTB do 12 kilo.
A dej cenu :D
Buďme trochu realisté...
Náš novej COMP 27,5 má lehkej motor a ostatní díly na úrovni Deore, Schvalbe Rapid Rob, vidli Raidon a nedostanu to včetně baterky 11.4 Ah/36V pod 21 kilo. Musely by se dát karbonový díly jako řídítka a sedlovka, představec a o dvě řady vyšší model vidlice, titanová kazeta. To jsou už ale věci úplně mimo tohle fórum :D
Jinak nemám kde to ušetřit, možná bychom ve fabrice mohli použít triple butted, ale to na elektrokolo moc nechci, dural je dural, je tam moc děr na kabely a podobně. Bylo by to o půl kila, možná
Mate krasne kola. Muzu se zeptat, proc nepouzivate vetsi baterie a silnejsi motory, jiste s moznosti omezit rychlost 25km/h dle vyhlasky?
No, motory jsou podle normy, jako všechno... děláme prostě jenom podle normy, firemní politika je mít věci v pořádku. Takže to ve zkratce znamená motory do 250W, rychlost do 25 a pedalový asistent bez možnosti jet jen na plyn.
Baterky jsou kolem 10Ah jednak právě kvůli váze a rozměrům a pak taky cena... Je to na trhu složité. Snažíme se dlouhodobě spíš ten pohon zefektivnit, aby se minimalizovala váha a taky potřeba energie. Je to balancování neustále mezi akceptovatelnou cenou v dané třídě a zároveň i specifikací dílů.
Těch 25 km/h lze mírně ovlivnit, ale víc nic...
Jo, a pro zájemce je tu pár hezkých prototypů z výstavy, mimo jiné i dva horáky 27,5 se středovým motorem jako máme v našich kolech (Rocket) za cenu kolem 25. Ale chce to vidět, jsou mimo katalog.
Dekuji za odpoved. Rozumim, proc tak delate.
Prosim vas, muzete poslat nejaky odkaz na te prototipy 27.5" (a 28", 29" pokud ji mate). Ted nemuzu sehnat to kolo, ktere chci (29",>500W motor,> 600Wh baterie v ramu, 40km/h,
S tím kolem si asi děláš zbytečný vrásky. Ber jakoukoliv průměrnou devětadvacítku běžných a zavedených značek (s výjimkou těch profláklých obchoďákových). K tomu nějakou sice základní (kvůli ceně), ale už slušnější vidlici. Vzhledem k cenovému limitu ale zapomeň na gramaření a smiř se s běžnou realitou. Radši si teda přidej pár Watů k motoru, přijde to výrazně levněji. Protože to nebudeš tahat nohama, nemusíš koukat po komponentech XT a vyšších u Shimana, nebo X7, X9, nebo X0 u Sramu. Tam můžeš ušetřit nějakým tím Aliviem a něčím i třeba v Altusu. Akorát brzdy dej použitelný.
Možná by pro tebe bylo nejlepším řešením si kolo poskládat z nakoupených komponent a rámu. Můžeš si pak optimalizovat požadavky a cenu.
Nejsou nikde vyvěšené, musel bych nafotit. Je tam jedna 27,5 v normální konfiguraci a jedna s bezestupňovím nábojem NuVinci, což bychom kdyžtak vyndali a nahradili přehazkou, není problém. 29" tam není. 28" tam je jeden cross, středový pohon 250W/36V, baterka 10 Ah a opět bezestupňová NuVinci, vepředu Top-Swing vidlice od Suntouru.
Ceny by měly být do 30, kola nejetá, nebo jen po výstavišti na předváděčce.
Plus jsou tam ještě nejaké městské 28 s jednotrubkovým rámem, jedna na středovém a jedna s předním pohonem.
Tak pan B-C v tom úvodním příspěvku nepsal, že to má být MTB 29 nebo treking, takže jsem reagoval hlavně na slova o stavbě lehkého elektrokola. Určitě do 20kg jde reálně postavit třeba krásná elektroskládačka. Ale i "velké" kolo se dá třeba na bázi cyklokrosu postavit pod 20kg. Treking nebo MTB je větší problém, to jo.
Dneska forum funguje nejak blbe.
Ctu odpovedi a nerozumim, o cem lidi ptaji, kdyz uz o tom napsal drive.
Potom precel temu - a tam jen jedna veta.
Prominte.
Tak jeste jednou.
Shanim kvalitne kolo (MTB nebo trekingove) do 13-14kg, kola 28-29", kotoucove brzdy, odpruzinena vidlice 50-100mm, pro prestavbu na elektrokolo Bafang-750W nebo DD-1500W v zadnim kole, pro jizdu po silnice 40km/h a trochu teren 20km/h. Vazim 100kg, tak kolo melo byt kvalitne. Cena do 20000, muzu koupit i pouzite.
Spolu s 6kg motorem a 4 kg baterii vaha ekola je 24kg.
Taki hledam snimatelnou baterie do ramy 48V/15Ah.
Jeste udelam novou temu, a tuto potom smazam.