Dobrý den, s kamarádem jsem se rozhodli jet na začátku léta na kole do Itálie k moři. Po dlouhém hledání vhodné trasy jsme začli uvažovat o cyklostezce Alpe Adria, která vede ze Salzburgu až k moři. A chtěli by jsme se zeptat zda má někdo zkušenosti z touto cestou (cesta do Salzburgu a cesta po cyklostezce Alpe Adria). Popřípadě by jsme byli rádi, kdyby někdo poradil vhodnou trasu do Salzburgu.
Ještě by jsme měli dotaz ohledně přespání - plánujeme brat menší stan a nocovat v něm - máte s tím někdo zkušenosti? Dá se tam najít vhodné místo?
Předem děkuji za veškeré rady a poznatky.
http://cestovani.idnes.cz/alpe-adria-radweg-0ej...
Omlouvam se, zapomněl jsem napsat - do Salzburgu z Přerova.
Tak to odhaduju, že v Salzburgu už budete mít větší část cesty za sebou...
Asi se dostat nejkratší cestou k Dunaji a pak po Dunajské buď do Lince a pak Traunradweg - Römerradweg nebo až do Pasova a Innradweg-Tauernradweg.
Nebo vlakem, kde by asi taky nejtěžší část cesty byla ta k rakouským hranicím. Přes Rakousko se cestuje vlakem dosti dobře. Na Einfach-Raus-Radticket může jet až pět osob s koly za 45 EUR. Bylo by to na víc přestupů (v rychlících tento lístek neplatí), ale vlaky jsou většinou nízkopodlažní, takže se do nich i s naloženým kolem dostává snadno stejně jako na nádražích výtahem mezi nástupišti.
Zdravím a jinak by to nešlo?Nedá se jet třeba přes Vídeň dolu na jich? A nebo přes Slovensko, Maďarsko,Slovinsko až k moři?Jsou tam dobré trasy? Znáte to tam někdo? Já se chystám na jaře na jich Francie a nemůžu se rozhodnout jestli jet vrchem okolo Dunaje, nebo spodem přes Itálii.Přes Salzburg a Alpy by to taky šlo,ale mám obavu o svoje nožičky.I když trasa to musí být krásná.
Proberte tu na nakole starý blogy a články (filtr cestování a vybrat země). Asi něco najdete. Ta nejstarší cesta Václava a Jurimíra bude v článcích, tehdy ještě blog nebyl spuštěnej.
http://www.nakole.cz/clanky/522-na-kole-k...
Mam to ulozeny ve slozce//kam pojedu//
Až do Ljublaně stejná cesta co plánuju :-)
Tak to Maďarsko okolo rakouských hranic a pak Slovinskem by mně taky zajímalo. Na příští rok plánuju Piran, start v Břeclavi...
http://msvantne.webnode.cz/news/na-kolech-z...
Dík...to jsem ještě nečetl
No já v létě plánuju Trieste :)
Ale..ohledně těch tras, co už se uskutečnily..přišlo by mi to celkem nuda jet po něčích stopách a absolvovat to "podle někoho", projet ty samé místa a třeba udělat i stejné-podobné fotky:P. Trasu si VŽDY naplánuju sám. Jako jasné, těch různých cest jak se dostat k cíli není asik nekonečno že jo..
Já taky nechci nikoho stopovat :-) beru to jen jako inspiraci, stejně si jedu podle svýho.
Z Brna do Benátek (a kousek zpátky): http://www.cyklostranky.cz/nase-cesty/2001-z...
http://alena.ilcik.cz/1408-alpy-via-claudia...
Ahoj my sme isli v septembri 2014 po tej cyklotrase Alpe adria. Pripojili sme sa od Villachu po Venzone a za ten usek mozem povedat, ze velmi krasny bol, akurat pred Venzone v Resiute sme bludili, tam si treba dat pozor, ale aj tak sme to potrebovali tahat smerom na Benatky a Rimini atd. takze nam to nevadilo.
Já jsem o takovém výletu taky jednu dobu uvažoval a došel jsem k tomu, že relativně snadno by se dalo dojet po Innské stezce až do Svatého Mořice (resp. "Maloja Pass"), ale nevím jak dál :) Nevím jaká je dál silnice/stezka, jestli se dál vůbec na kole dá/smí jet (podle satelitních snímků je dál mimo jiné nějaký tunel) ...Neví někdo? Děkuji
Máš celej popis se super fotkama o dva řádky výš,jen to chce rozkliknout!
Ja som išiel toho roku z BA do Benátok, ale cez Passau, odtiaľ po Innskej cykloceste cez Innsbruck, Bolzano až k moru. Tu je článok a fotky:
http://www.mtbiker.sk/clanky/7413/z-bratislavy...
fajn výlet. Koukám na tu kapličku v Rakousku a mám pocit, že je noclehově přitažlivá. Taky jsme tam spali a myslím básník měl taky někde v cestopise zmínku, že tam nocoval.
Normálka si dávám k večeři dycky nějaký film..ale tohle počtení vyhrálo;) Hlavně pobavil na začátku ten hmyz ve staně:) Stanoval jsem různě možně, ale tohle jsem ještě neměl..možná proto, že po každém příhozu poctivě zavírám.
Četl jsem pár reakcí pod článkem..a za mě taky jedině stan;) už jen kvůli havěti, dešti, pohodlí a tak nějak se cítím i "bezpečnějc". Chci kupovat ted nový, nejspíš Coleman Tasman, aby se dal stavět i v dešti..jakože nejdřív tropiko a pak už v "suchu" to ostatní. A navíc do předsínky by se mohlo vlézt teoreticky podle rozměrů i kolo..možná bude něco čouhat, ale to už je detail.
Podobná cesta mě čeká tohle léto, tak už se fakt těším:)
A nezapomeň sem dát pokračování.
Pokračování tam je :-)... kudy a kam chceš jet ?
A..to jsem si nevšim:) díky. No už jsem to tu někde psal..pojedu nejkratší cestou přes Slováky, Maďary, Rakušáky, Sloviňáky do Trieste a zpátky oklikou přes Rakušáky. Nebo mě ještě hlodá dojet co nejdál jedním směrem a zpátky např vlakem. Jó kdyby bylo víc dovči:( ..a navíc..v práci jsem zcela nenahraditelný:D
Tak to se třeba cestou někde potkáme :-)
Ono taky záleží, kdy dostaneme "celozávodku". Tomu se musíme přizpůsobovat a tak nějak i nechtěně plánovat. Celozávodka je většinou v měsíci červenec-srpen, takže už dopředu vím, že pojedu v tom největším pařáku:( Teda jestli nebude prochcané léto jako to minulé.
Tak já plánuju konec června, začátek července
Na vecer k veceri doporucuji :
https://www.youtube.com/watch?v=nmJZ8OJQ3Vo
neni to sice do Italie, ale k mori to je :-D
Tak video bylo celkem zábavné..a prostě očima extroverta:)
To spaní přes coachsurfing, bych si osobně netroufl, člověk nikdy neví na koho může narazit, kor v dnešní době a navíc jedu dokud to jde a až pak hledám, kde přespím. A navíc vícjakpoloviční introvert, nemusím stále potkávat nové a nové lidi a vše kolem toho:)
Ten vztah otce k synovi..úžasné a celkem vzácné..a to obětování se..;)
Jen takové ještě malé odbočení..to je dnes opravdu tak IN mluvit sprostě? Nemyslím to ted na toho mladého klučinu (tam je to normálka) a celkově ani na tohle video..těch pár slovíček se dalo přežít:D a taky nejsem uplný svatoušek..ale myslím to všeobecně..
mluvit sprostě je prostě IN. třeba pussy riot apod. i pan prezident si toho všiml a citlivě na tento problém upozornil.
Já jen nevím, jestli jel někam na kole, nebo jel točit video.
Já se prostě neumím sám natočit jak někudy jedu.
Divné, ale viděl jsem jen pár úryvků, jak jsem to postrkoval. Prostě zázrak. Točí sám sebe a ještě stíhá u toho jet, nebo to bylo jinak?
Výkon, na mladíka, žádný zázrak.
Když máš vybavení a čas tak není problém natočit i sám sebe. To co jel byl docela pěkný výlet.
Taky jsem pořídil pár selfíček a pořídil si na to ten foťáček na mobil a pidistativ, ale byl to docela vopruz to všechno nainstalovat a docela fest to zdržovalo, a to jsem jen postával.
Narichtovat zařízení tak, aby točilo film vyžaduje asi dost zkušeností s tou technikou a taky to bude celkem náročné Na čas.
Už vůbec si nedovedu představit nastavit někde v živějším městě kameru a vzdálit se od ní desítky metrů, zvláště na tom jihu. Já takhle dělal snímecček v Carcasone, byl jsem od toho adi 6 metrů, když kolem běželo hravé dítě a koplo si. Aparátek přežil. Kdyby kolem bęžel výrostek a aparátek strčil do kapsy, měl bych po vrcholovém snímečku.
O.T.
Kolik (cca) kilo ´krámů´ vezeš s sebou (stan, spaní) na svých ´spanilých jízdách´?
Počítám tak na vozíku 20 kilo základní výbava, no a pak ty láhváče, to to naskakuje.... :-)
Bez vozíku jsem to měl i s bydlením 18 kg, ale to jsem měl stan z Tesca do kila, co byl spíš síťovka než stan. Tenhle Quechua váží 3,7kg, na to jak je velikej to není tragické, ale je to objemné.
Díky tomu, že ho mám na vrchu to vypadá jako těžce naložené, ale není tomu tak.
O.T.
Když jsem jel někdy před X lety poprvé na kole na těžko, připravil jsem si věci, bez kterých se neobejdu a pak je začal cpát do brašen a zjistil jsem, že se mi tam nevejdou. Tak jsem to zase vypakoval, vyházel jsem něco a zkusil znovu. Ukázalo se, že tentokrát jsem se vešel, ale kolo jsem neunesl. Což jsem vyhodnotil jako kritické, takže opět vybalení, selekce a pak už to klaplo.
Od té doby prohlašuji, že kolo by mělo být maximálně tak naložené, aby ho jezdec unesl přes případné překážky typu parovod přes Vltavu mezi Vrbnem a Zálezlicemi.
Časem jsem postupným vyhodnocováním seznamu "co mi chybělo/co jsem nepoužil" doiteroval k nějakému optimu, ale když jsem předloni zkusil jestli bych se nevešel jen do jedné brašny (bez stanu), tak to jsem nedokázal.
Konečně jsem si našel čas a shlédl to video.
Pěkné. Spoustu věcí bych si netroufl, hodně bych měl jinak, ale přeci jen mě je cca jednou tolik. Ale je to dobré. Je to výkon i na mladíka. Ne fyzický, ale spíš nějaký duševní, myslím, že si spoustu věcí srovnal v hlavě na celý život.
K těm vulgaritám. Z mých dětí jedno mluví podobně, ostatní jsou "slušňáci". Nemyslím si, že je to kvůli nutnosti být in, spíš si to ten člověk ani moc neuvědomuje, že je to vlastně nevhodné. Bohužel i já vím, že mluvím o mnoho sprostěji než třeba před dvaceti lety, ono to okolí člověka trochu semílá a když tak po prezidentsku mluví okolí, jeden se nakonec neubrání a občas z něj nějaká ta kurva nebo prdel vypadne taky.
Mě se právě zase zdá, že čím jsem starší, tím mluvím slušnějc:) Když jsem byl mladší, tak taky padaly sprosté slovíčka..asi to bylo dáno i věkem. Ale ted už jaksi nemám potřebu mluvit sprostě. A navíc o politiku ani sport se moc nezajímám, jako někteří, kteří se tím denně užírají a nadávají. Ale vidím tento trend např i v práci, kde když se řekne sprosté slovo, tak hlavně to imponuje ženským..no je pravda, že hlavně těm "jednodušším":)
Ahoj,
docela by mě zajímalo, které věci z těch (co jsi vezl s sebou), jsi vůbec nepoužil a vezl zbytečně. Přeci jen 60 kg, když samotné kolo + brašny váží cca 20 kg, mě přijde priveľa.
Sice, pravda, nemáš-li vybavení speciálně pro cykloturistiku (co nejlehčí), se to nasčítá, ale 40 kg ...
Děkuji, 8-)
Mně to teda priveľa nepřijde a nemyslím si, že "vybavení speciálně pro cykloturistiku" musí být nutně to nejlehčí. Na kole, pokud jedeš natěžko, nemusíš řešit každý kilo, jako když ho neseš na zádech.
Nevýhoda je, když člověk jede sám, tak veze spoustu věcí, co si třeba ve dvou lidech rozdělíme (stan, vařič, nářadí, náhradní díly) a nejsou to zrovna lehký věci. Když do toho započítá třeba 4 litry vody ... plus nějaký zásoby jídla ... věřím že to takto může být. Jasně, něco mohl mít třeba zbytečně, ale ... ta váha podle mě není tak úplně mimo. Jestli třeba vezl víc jídla, což jsme třeba dřív taky dělali (nebo děláme v zemích, kde je dráž)....
To je fakt, nemožnost rozdělit ty "režijní věci" mezi víc lidí je po problémech s hlídáním kola před obchodem jednou z nevýhod sólo cestování.
Když máš jen brašny, tak se to dá, brašny bereš s sebou do obchodu, ale s vozíkem je to už horší.
Takže já má všechno cenné, tedy prachy, doklady, elektroniku, v tom trunk bagu za sedlem co beru s sebou a prostě musím věřit, že mě vozík ten nikdo neodlehčí o hadry a krámy na spaní.
Nevýhoda skupiny je, že pravděpodobnost, že se něco pokazí a celá skupina stojí prostě roste násobkem počtu členů skupiny. Sám si udáváš tempo, sám si stojíš kde potřebuješ, sám zrychlíš nebo zpomalíš, jede se mi tak prostě líp.
Já také jezdím rád sám a jen s málo kým bych chtěl jet byť jen na odpolední výlet. Ale přeci jen pociťuji určité nevýhody.
Ortlíbka se bere do obchodu dobře, jednu člověk pověsí na přední stranu vozíku, to jde díky jejich mechanizmu dobře, druhou hodí přes rameno, jezdíme tak nakupovat i během roku.
Horší je, když už člověk má i toho jezevce, to pak většinou spoléhám na to, že mi bagáž nikdo nesebere.
Nezbývá než souhlasit. Každý ať si vybere svojí výbavu a pochopí její výhody a slabiny.
Já jsem volil brašny vpředu a vzadu (ne v rámu). Základní důvod byl, že v době pořízení kola jsem s ním častěji nastupoval ve spěchu do vlaku.
Dnes už bych možná volil vozík.
*
A k té cestě do Itálie: „Doporučuju západní cestu via Mnichov, GaPa, Reschen Pass, Merano, Garda…”
Tedy podél řeky Inn.
Neodvažuji se zeptat ´old nomada´ ´Howgh´-a, kolik kilo ´balastu´ s sebou vozí.
On je navíc dost specifický, neb při cestě ´tam´ má víc věcí (a větší váhu) než při cestě zpět (když některé, už nepotřebné věci odkládá do kontejnerů na odpad)
8-)
...já se při sólo cestách každým rokem "zdokonaluju" a vezu čím dál menší váhu- loni jsem se vešel se vším potřebným, stravou na dva týdny a nářadí+ náhr. díly do 25kg a jezdím s vozíkem. Letos to bude zase Balkán a po zkušenostech ubude zásob a ošacení- mohlo by se to ustálit na 20kg.Taky se mi zdá, že toho vezl zbytečně moc- to jsem nevezl ani na první cestě do pustiny v Rumunsku- vešel jsem se v pohodě do 30kg. Není pravda, že na kole nemusíš počítat váhu- do stoupání a v hornatém terénu se ti to "proveze", to jistě víš z vlastní zkušenosti- hlavně když musíš kolo přenášet.....
Já jsem nemyslela, že nemusíš počítat váhu, ale nemusíš řešit každý kilo. Když jdeme na hory s báglem na záda, přemýšlím nad každými ponožkami navíc a počítám čokolády a cukr. Na kole tohle nemusíš až zas tak exaktně, já třeba kilo navíc necítím. Když naložíme vodu do plného stavu (třeba večer, než hledáme nocleh), tak třeba 4-5 l vody je na váhu už trochu znát, ale kilčo dvě já fakt nepoznám. Jinak jasně, souhlasím, nevozit zbytečnosti, na Balkán nepotřebuješ žádný jídlo, otevřeno je všude do noci a relativně levno, taky můžeš mít málo oblečení, ale když jsme vloni projížděli Francií, tak jsme paradoxně zásoby potřebovali, protože tam v malých městečkách (natož ve vesnici) prostě nemají žádný krámek. Bagetu sice koupíš skoro všude, ale co na ní nebo k ní ... to jedině v fakt hodně velkém městě. A když ti to nedejbože vyjde zrovna do většího města na neděli, tak to máš smůlu, nekoupíš vůbec nic :-(
Já to říkám furt, spoléhat se na to, že "vždycky někde něco seženeš a koupíš" je trochu vošajstlich, lepší je si to vozit s sebou.
Na Francii na venkově v neděli mám jedinej recept, najít dálniční benzínku, většinou se k ní dá dostat, tam se dá nakoupit, i když o malinko dráž, ale když je zle....
Nakonec i stou vodou to není vždycky tak jednoduché, jak by se našinci zvyklého na to naše uspořádání, kdy celá země je jedna velká vesnice, zdálo.
Jo, ve větších městech také nakoupíš i v neděli, ale ne v těch velkých obchodních centrech.
Buď v těch krámcích u Arabů, zvenku to vypadá jen jako prodejna ovoce a zeleniny, ale vevnitř má i základní potraviny a pak nedělní prodej má i obchodní řetězec Franprix a Monoprix a některé obchody Carrefour City (7/7), nejbližší lze většinou nagooglit i s otevírací dobou. Tyhle zelené Carrefoury co mají nedělní a večerní prodej jsou i v Itálii.
Zdravím všechny nadčence,, chci se zeptat s kámošem chceme vyrazit 29.6 na kole do italského města Trieste. budu vyjíždět z Uherského Hradistě a chceme na Viden a Graz a Maribor a Ljublana. je to vhodná trasa, a popřípadě nějaké rady ? Děkuju