Tak jsem se rozhod pochlubit svým výtvorem, už mě tak nějak nebavilo řešit "rachocení" a "ulamování" se různých plastových částí držáků akumulátorů elektrokol a tak jsem se rozhodl jít vlastní cestou konstrukce.Vzhledem k tomu, že kolo využívám převážně v terénu, jsem chtěl zachovat i nízké těžiště, takže aku je umístěn do vlastního alu boxu natvrdo přidělaného do rámu a co se týká pohonu, tak klasický 8FUN střeďák 250.Vzhledem k tomu, že jezdím cca do 50km, aku jsem zvolil 36V/10Ah Li-Fe z produkce A123. No tak posuďte sami :) Za mě musím říct, že jízní vlastnosti jsou naprosto parádní a ani technický úsek nedělá kolu žádný problém :) Jediné co bych uvítal je menší převodník a samosebou snímač kroutícího
momentu chybí, ale co by člověk za ty prachy chtěl, nyní už se těším na nového Haibike s Yamahou a 2x10 :)
Využíváš? Vždyť je to funglovka :-)
To bude tím, že se o kolo starám, po každý jízdě omeju, namažu a je pořád jak kdyby právě vyjelo :) Na týhle foto má najeto cca 320km, teď už si ho užívá nový majitel
Takže reklama? Myslel jsem si to.
Vubec ne, to jen nemužu ukázat co jsem si postavil za stroj? Je na tom něco špatnýho? To že tam je malá pidi samolepčička, tak hold za svoji práci se nestydím a rád ji prezentuju, jelikož je fakt, že mě to baví, toť tedy celé co mohu napsat.
Věřím, že tě to baví. Nic proti ničemu když se někdo pochlubí tím co postavil. Jenže tebe to především živí, stavíš, servisuješ a především prodáváš. Takže se podle toho k tomu postav.
Když tady napíšeš reklamní sdělení a řádně se představíš za kterou firmu jsi, tak mi to vůbec nebude vadit a už vůbec ne, když představíš co děláš. Ale udělat to takovýmhle způsobem jako jsi předvedl?
Tak já už nevím :))) Asi bych tuto debatu uzavřel a dál to neřešil, kdo chce ať se podívá, kdo nechce, ať to neřeší.
Jestli to admin zdejšího fora posoudí jako reklamu, ať to klidně smaže, mě to je tak nějak fuk, bral jsem to jako návod pro někoho, kdo přemejšlí si postavit nějekej zajímavej stroj.Jelikož když už to zde tedy zmiňujete jak mě to živý a zřejmě vám to hodně leží v žaludku (nebojte nemám Mercedes S500 ani BMW X6 v garáži, ale vlastním 25let starého japonce, kterého mám jen zas pouze pro to, že mě baví a je jedinečný)tak jsem zde stavbu svého kola umístil proto, aby se ostatní mohli podívat, jak se dá, dle mého názoru, pěkně, čistě a hlavně funkčně postavit sportovní elektrokolo, které se svým zpracováním nemusí stydět ani před dražším strojem profesionální konstrukce...
Pěkné. Ale ten aku se mi nelíbí. Umístění. Já vím ,nízké těžiště,ale i tak měl být nad trubkou.
A mě jo, hezky navazuje na ten vystrčený motor a jak píšeš, lepší těžiště.
A ještě slouží jako blatník. Je výcečelový
Jj, klidně bych ten spodní plech nechal přes obrys baterie ve tvaru těch plackových blatníků na rámovou trubku. Na svojí dvacetdevítce mám jeden a uvažuju že si tam šoupnu dva. Vlezou hezky pod sebe, jen se ten spodní musí lehce ořezat aby nezasahoval do převodníku. U té baterie by to byla taková vychytávka která by chránila nohy, rám a protáhl bych to až na motor, přeci jen v těch místech dostává největší čočku.
Pěkný. Jak ti sedí ty převody?? Protože já postavil prototyp 27,5 a zjišťuju že tudy cesta nevede. V terénu je to ve výjezdu špatenka. Pokud někde musíš víc zpomalit na technickým místě, kadence klesne natolik že motor vynechá a už couváme....
26" je lepší, ale na hraně, ty větší kola už potřebují buď max tak 38 zubů vepředu, nebo Sram kazetu 42 zubů vzadu. Tahle koncepce motoru menší převodník moc neumožňuje, nevyšla by linka řetězu, a to tak že o dost.
Ale na méně svahovité cestě v pohodě,to jo.
Co se týká zpřevodování, tak v předu s origo převodníkem je nutno zadek 42T.´Jinak přesně jak píšeš, při nižší rychlosti jízdy cca 4-5Km/h do většího stoupání je frekvence šlapání malá, ale problém s vynecháváním není, spíš je problém v tom, že spotřeba stoupne při 250W verzi až k 460W a defakto při nízké rychlosti tahá motor a s cyklistikou to už nic společnýho nemá :) Měnší převodník na předek by to řešil, ale zas jak píšeš, je problém s řetězovou linkou, náběh by byl při posledním kolečku vzadu nepoužitelný, už takto je to nahraně.Jinak na běžné ježdění v normálním a ne extrem terenu pro normálního smrtelníka dobré a robusní řešení.Před tímto kolesem jsem měl zadní 8FUN(250) a převodování 3*9, musím říct že to bylo pro ježdění v terénu lepší, ale samosebou, když jsem porovnával údaje z měření příkonu na stejné trase, tak náboják jezdil skoro s dvoujnásobnou spotřebou, ale to není nic nového :) Pak mě přišla Yamaha, no a rozhodnutí po testu bylo jasný :)))
No, to je jasný, samozřejmě to je úplně jiná kategorie než tyhle dodělávky.
Ale tas to nesežene člověk do 45 tis. MOC, žejo... o tom to celý je.
Dneska se dá vymyslet a postavit fakt už skoro cokoliv si člověk vymyslí, ale není to moc za lidovku.
No ale když vezmu že Yamaha se dá koupit za 52900 tak už ten rozdíl není zas takovej vůči tomu komfortu a peckovýmu zpracování :)
Prosím napiš něco o té Yamaze, např.jestli má také jako BBS01 páčku akcelerátoru, jak je to tam s křížením řetězu u dvoutalíře a 10 kolečka, jaký má řetěz (Sramm s rychlospojkou?),hlučnost motoru ( prý je hlučnější než Bosch ), případné problémy s řazením při jízdě, elektroinstalace odolnost proti dešti, odpor volnoběžky motoru při šlapání bez pomoci motoru ... atd. čím více napíšeš, tím lépe, díky R.
pěkný ,ale zdá se mi to nebo ti tam chyběj dráty?
To se ti asi zdá, je tam vidět i ten konektor.
Ono tady dráty moc nejsou, jednotka je v motoru, snímač taky, tak jen rychloměr a budík, případně brzdy a plyn, to jsou malý průměry. Baterka je blízko, tak jsou schovaný.
Myslel dráty jako špice! :)