Mám zase jednu teoretickou otázku. :-)
Jak to funguje, když se horské kolo potká s brodem?
Pokud ho jezdec nepřenese a ukaže se, že je tam víc vody než 30 cm, pak předpokládám, že kromě přehazky se namočí ložiska ve středech kol... no vlastně u "zábradlí" prakticky všechny ložiska a možná i vidlice a tlumič.
Jak se to pak řeší? To jsou středy zatěsněné tak, že tam voda nestihne natéct nebo to pak každý biker musí doma rozdělat, vyčistit a vysušit?
Tak samozřejmě, že na kole se může jezdit pouze když je teplo a sucho, to dá přece rozum... ;-)
A po každém projetí louže se musí provést kompletní sborka a rozborka... :-D
Neřeší se to prostě NIJAK. Neřeš, jezdi! :)
No já se právě snažím řídit tím prvním odstavcem a docela mě štve, když mi počasí není nakloněno, protože na aplikaci druhého odstavce jsem příliš líný... :-)
Aktuálně jsem nastydlej, mám depresi z Vánoc a co začal prosinec tak mě ani to kolo nějak neláká, tak tu holt aspoň řeším blbosti, abych se zabavil no...
Něco je zatěsněný a udrží to, něco neudrží. Nedávno jsem měl rozdělanýho bráchova fulla. Z napohled umytý přehazky jsem po rozebrání vybagroval tatrovku bahna, v kolech ložiska tak nějak žijou, ve vořechu nasucho škobrtalo. Šlapací střed dobrej, pedály vydojený s mastným bahnem místo vazelíny. Hlavové složení spíš nic než moc, ale protože se vlastně netočí, tak to po celkovém pootočení ještě chvíli přežije. Vidlice kupodivu v pohodě, olej jen lehounce přičmoudlej. V sedlovce i přes ochranný obal kolomaz trochu ztmavnul, ale v pohodě.
To nejlepší ale byly ložiska v zadní stavbě. Z osmi se jich sedm ani nehnulo. Takže tam asi voda zavítala.
A jestli tohle bude číst Murphy - tlumič měl brácha v Rychlebkách nafoukanej správně (podle tabulky). Nepružilo to kvůli těm ložiskům, se kterýma to šlo asi v poslední době šmahem z kopce. Po výměně jsem se najednou propadnul až nadoraz a teprv po nafoukání zpátky zhruba na tabulkovou na tom šlo jezdit.
Takže voda a bahno určitě vadí a zkracuje životnost kdečeho (včetně řetězu, převodníků, kazety, kladek, ale taky třeba kotoučů, destiček i pístků brzd).
Čistit, prát, mazat - nebo ne a cálovat...
Díky za informace.
No přemýšlím tu nad příštím rokem, na které akce by bylo zajímavé se podívat... takže můj závěr, že když je v nějakém závodu na trase brod, byl by to další důvod s Ibexem to radši ani nezkoušet, to jedno vykoupání by v důsledku mohlo vyjít poněkud draho...
Teda už jsem sice pochopil, že motat se s Ibexem mezi horský kola, není nejlepší nápad, ale nějak zase přemýšlím nad možnostma, které už jsem dávno zavrhnul... :-)
Neber to zas moc tragicky. Ten popis bráchova kola je záležitostí několika sezón a ne moc velkých ohledů na kolo. Po každým propláchnutí, bahně, nebo omytí tohle rozhodně nedělám. Obecně ale platí, že kolo v terénu trpí výrazně víc, než na suché silnici a vyžaduje víc údržby a je provozně nákladnější.