Zdravím motoristy. Třeba sezonní, srazové či jiné, kteří nemají veteránske SPZ a nechtějí absolvovat každý rok depozit. Máte na to nějaké řešení kromě podvalu? ;)
S tímto souvisí také ČKP, poslední info jsem našel zde: http://zpravy.aktualne.cz/finance/kdo-zaplati...
Bude mít případná změna placení do GF nějaký vliv?
Pokud to máš na nějaký starý vergl, tak je to spíš otázka na veteránský fórum ;-)
Pro pojištění mazlů tuším před r.v. 75 je u podnikatelský speciální sazba, jen pár korun. Vůbec se pak nevyplatí přemejšlet o depoziitech, sezónách atd...
Sezonní je k prdu. Když jsem to zkoumal pro novější motorku, tak se cifra potkávala na čtyřech měsících s celoroční sazbou.
Jo, taky platím celoročně kvůli tomu, že ty ceny jsou stejné. A nejkratší doba pojištění je myslím 3 měsíce. Tzn. když jedu jen na 1 či 2 srazy za rok, tak platím stejně, jako kdybych jezdil denně ;)
S ČKP jsem měl před pár léty problém. Zhruba měsíc před uplynutím doby na kterou jsem měl přívěsný vozík pojištěný jsem na něm zjistil závadu, která podle zákona bránila v jeho dalším používání, aníž by byla odstraněna. Podle platného zákona jsem vozík odstavil na soukromý pozemek a pojištění dál neplatil. Po cca 6-ti měsících jsem již opravený vozík opět pojistil. Po čase mi přišel výhrůžný dopis z ČKP, že jim dlužím cca 5500,- za dobu kdy vozík nebyl pojištěn.
Jelikož z mé strany nedošlo k porušení zákona, nic jsem neplatil.
Tímto tě nechci navádět k tomu, abys pojištění neplatil, ale tehdy toto bylo možné, aniž bych odevzdal registrační značky do depozita. Nevím, jestli se od té doby zákon nezměnil, ale svoji neznalostí se připravujeme o peníze. V podstatě každé nepojízdné vozidlo postaveno na soukromém pozemku, třeba po havárii, nemusí být po dobu, kdy ho nelze provozovat pojištěno. Bohužel většinu z nás ani nenapadne, aby za tuto dobu chtěli vrátit pojistné.
Ale pojistné ti nevrátí pokud nedoložíš uložení RZ v depozitu nebo likvidaci vozidla. A pokud je vozidlo na platné RZ musí být zaplacené pojistné bez ohledu na to kde je odstavené.
Jakým způsobem bys chtěl doložit, že vozidlo bylo dlouhodobě mimo provoz a odstavení mimo veřejný prostor?
Třeba záznamem o nehodě a následně fakturou za opravu, ale podle zákona by mělo stačit čestné prohlášení.
S tímhle na motowebech bojují co chvíli. A co vím, je to jen o posouzení a "benevolenci" lupičů z CKP. Něco uznají, něco ne. Třeba očividně dlouhodobě rozebrané a nekompletní Jawy procházejí. Prokazatelnou nehodu by asi taky člověk uhádal - ale asi by tam byla výhrada, že na to tam je ten depozit... Jen tak odložené auto na zahradě by asi bylo špatně uhádatelné.
Výhrady mít mohou, to je jejich problém. Já jsem je umlátil stejným zákonem na který se odvolávali oni. Jinými slovy: zákon nestanoví, že jsi povinen při poruše odevzdat RZ. Ani není určená doba, jak dlouho může být vozidlo v poruše. Chce to jen jednu věc. Patřičný zákon si najít a důkladně prostudovat. Z vlastní zkušenosti vím, že se to opravdu vyplatí. A k tomu čestnému prohlášení je dobré doložit výpověď svědka, třeba souseda.
Dneska, pokud vím, musíš dát RZ do depozita, nebo mít pojištěno. Jinak CKP. (ale teď se snad chystají zas nějaké změny)
Problém depozita je ten, že pro vyjmutí RZ musíš mít platnou STK. No a pokud nevyzvedáváš v době platnosti předchozí STK, je to na podval. Přesunout se po ose k STK bez platné kontroly je podstatně menší riziko, než vyrazit bez značek.
S veteránistama se bavím a oni mají zase jiné opruzy s těmi veteránskými čisly. Nepřijde mi to zajímavé. Vím, že je to velký luxus, vlastnit auto a nejezdit s ním a pro takové účely je lepší carsharing nebo taxi.
Říkal jsem si, že to bude mít někdo z místních podobně, prostě jezdí na kole a má nějaké zajímavé auto jen tak pro radost. A nemusí být nutně tak staré ;)