Ahoj.
Jelikož nejezdím v tetrách, ale v turistických botech, nevyhovují mi prodávané návleky a rád bych si vyrobil návleky podle svého, s celopodrážkou, jedny jen nepromokavé a druhé zateplené. Poradíte mi, z jakého materiálu,kde ho koupit a jak se švy? Děkuji za konkrétní rady.
Cycloshein vyrábí nepromokavé ze šsťáku
http://www.cycloschein.cz/e-shop/panske...
Třeba tě to bude inspirovat.
K materiálu ti neporadîm, ale střihfunguje asi tento:
http://www.bike-eshop.cz/navleky-na-boty/cylko...
Zezadu na sucháč po celé výšce. To umožní nazout celkem pohodlně i v terénu, návleky, do kterých se leze jako do ponožek se mi hrubě neosvédčily.
Jojo, tyhle vypadají nejlíp, jaké jsem viděl, ale není tam ta celopodrážka. Na lehu, když mám nohy před sebou, by mi tam nateklo.
S tou celopodrážkou bych to zvážila.
Měla jsem jí u jedněch návleků a během chvíle se prošlapala.
Přece jenom se nevyhneš tomu, aby si sem tam neudělal pár kroků.
Po této zkušenosti se mi mnohem víc osvědčilo, když je "podrážka" jen částečná.
PS.: Ale ten střih, ten pravděpodobně použiju, vypadá moc dobře.
... a co k pedálům přidělat toto:
https://www.google.cz/search?q=galo%C5%A1e&...
tedy ´galoše´ ...
Obaval bych se vysedani. Musely by mit uplne pryc patu ze zadni strany.
... vysedávání ... Mohly by suplovat nášlapy
8-)
Co tedy trepky či pantofle, jeké nazouváš při prohlídce interiérů některých zámků?
Jo, to uz je ta galose bez paty.
Suplovat naslapy - primo vidim, jak se snazi sesednout a zachytne se patou, galoze se s pedalem pootoci a ...
Chlapi, když už ležíte na kanapi, proč nezůstanete doma u bedny?
Problém vyřešen :-)
Ono to zní rádoby vtipně. :-) Ale za tvým dotazem se skrývá jen hluboká neznalost. :-)
Karel Čapek se v Obrázcích z Holandska mírně pohoršoval nad cyklisty, že "kráčí v sedě". To ještěneznal lehokola. :-)
Rekl bych, ze znal:
https://www.youtube.com/watch?v=jdlpJqHxLxk
ty ,,inlajny,, to je maso,) a z toho posledního,,veslokola,, by měl radost určitě Vavřinec ,)
Řekl bych spíše že ne :-)
Karel Čapek (9. ledna 1890, Malé Svatoňovice – 25. prosince 1938, Praha)
"Viděl jsem jeptišky na kole a sedláky, kteří na kole vedli krávu; lidé svačí na kole a vozí na kole své děti a své psy a milenci šlapou
na bicyklech, držíce se za ruce, luzné budoucnosti vstříc; říkám vám, je to národ na kole. Stane-li se kolo do té míry národním zvykem jest nutno uvážit, jaký asi má vliv na národní charakter. Nuže, řekl bych, že:
1. člověk na kole si zvyká starat se sám o sebe a neplést se druhému do jeho kol;
2. čeká na svou příležitost a ihned přišlápne, dostane-li se mu ždibec volného místa;
3. maže si to dopředu, aniž by se musel příliš pachtit a aniž by s tím dělal sebemenší rámus;
4. i když někdy jezdívá spářen nebo v davu, člověk na kole je více izolován a uzavřen v sebe než lidé pěší;
5. kolo zřizuje mezi lidmi jakousi rovnost a stejnorodost;
6. učí je spoléhat na setrvačnost
7. a vychovává v nich smysl pro ticho jako v bavlnce.
Čímž jsem řekl o kolech víc dobrého, než si o nich myslím; a nyní, když už se mi nemohou pomstít, pravím veřejně, že je nemám rád, jelikož shledávám poněkud nepřirozeným, aby člověk zároveň seděl a kráčel.
Kráčet vsedě, i to může mít koneckonců vliv na tempo a vývoj národa. Je možno pomalu šlapat a přitom se dostat rychle kupředu. Je to vidět na tom, jak daleko se ti Holanďané dostali, ačkoliv šlapou zvolna skoro jako ve zpomaleném filmu.
Ale já, člověk pěší a mávající rukama, jim nebudu rušit jejich kola; ať každý národ putuje za svou hvězdou, jakými prostředky umí.
zdroj:
http://web2.mlp.cz/koweb/00/03/34/75/57/obrazky...
Tak asi prisel o neco duleziteho. Myslis, ze zaregistroval auta? Tam ani nekracis a sedis a presto jsi izolovan a premistujes se. 8-P
A co ja vim, sam ridil. (Tedy dokud mu krcni pater umoznovala ohlednuti vzad.)
Co by rekl dnes na planovanou cestu na Mars?!?
Netuším, ale svoji nelásku ke kolům vyjádřil půvabně.
Myslím si, že tato byla asi také vyvolána jeho zdravotním omezením, ale je to jen moje spekulace.
Sám nevím co bych řekl k "plánované" cestě na Mars, natož abych si troufal odhadnout, co by na to Karel Čapek :-)
Po pokusech s ruznymi navleky jak na lehu, tak na snehulakovi, bych dal prednost lepsim botam, i kdyz je to poradna palka.
(A na to leho bych byt Tebou poradne zvazil, jestli nejit do naslapu.)
Maličkej úkrok stranou - ale furt k tématu.
Na lehu v zimě bych se asi snažil především chránit podrážky před náporem studeného vzduchu. Asi bych si udělal něco podobného, jako jsou kryty rukou na motorkách, akorát bych tvarově přizpůsobil chodidlům. Aby ten studený luft rozrážely a obtékal nohu. Zvlášť u leha by to šlo udělat bez nějakého rizika škrtnutí o zem atd.
A šlo by to nabastlit jak na klec pedálu (místo klipsny), nebo s vychytávkou naklapávat do oboustranných spd.
Uvazujes dobre. Nekdo to tu uz dokonce tusim daval i s fotkami.
Asi bych kombinoval takovou o neco sirsi podrazku se zahnutim k pedalu z jedne strany a klasicke kupovane navleky na druhou stranu pedalu. Proti desti je snad leda windshield.
Pro mne by to ale stejne bylo jen s vyhrivanymi podrazkami, nebo malym kolem. Mam odzkouseno, ze na lehu mi nohy mrznou uz v kladnych teplotach, na snehulakovi se do stejne situace dostavam ve stejnem obuti tak o 10 nebo spis o 15 stupnu nize.
A co takhle koupit návleky určené pro motorkáře? Ty často celopodrážku mají. Případně si je pak nějak vyteplit vatelínem...
Už jsem v několika obchodech byl, zatím marně, ale toho nápadu se taky nevzdávám. Je možné, že něco objevím.
Nebudou ty motorkářský krapet humpolácký ? Asi budou počítaný na mohutnější botu a nebude potřebná taková pohyblivost. A hlavně, u motorky půl kila nehraje zas takovou roli...
Krapet hummpolácký jsou, proto je tam taky místo na ten případný vatelín. :-) Ale půl kila, myslím, neváží. Ony ty teplé zimní věci jsou všechny trochu humpolácké a těžké holt...
Ono je ale maličko rozdíl zvedat a roztáčet lehoučký neopren, nebo nějaký plastový či jaký pancejř. Na první zvednutí se to nezdá, ale po chvíli jízdy už by se to určitě poznalo.
Kdyz je na obou pedalech stejne tezke zavazi, pujde jen o rychle frekvencni rozjezdy.
Takze problem bych videl spis v pohyblivosti nohy a pripadne ve velikosti navleku a jeho zaskobrtavani o kliky a tacy, se kterym se u tech motorkovych asi nepocita.
Nejen rozjezdy. I udržování v točkách. Navíc u leha, kde máš "nohy nad hlavou". A když navíc nemá nášlapy... Zkusils jet někdy v "kanadách" ?
Hlavne to bude muset mit dostatecne vroubkovanou podrazku. Takze neco maji nasi zavodnici tady na fotce: http://pavelrichtr.cz/2014/09/iditarod-trail...
Takove galose s poradnou podrazkou.
A tady jeste jednou a lepe:
http://www.jankopka.cz/extremy/alaska-2014...
Varianta treter a varianta bezneho obuti.
Tak mi to nedalo...
Moje tretry mají - každá - těsně pod půl kila.
Nepromokavý motorkářský návlek 15 deka(ale přiznávám, nemá úplně celopodrážku). Nevím, kolik váží zimní tretry, ale taky asi víc než ty moje univerzální, takže si myslím, že váha návleku nebude problém. Tedy ne větší než to, co platí obecně - že v zimě toho prostě na sobě musím táhnout víc.
S tím, jak moc je vhodný "střih" pro šlapání na kole, jsem si tedy jista už míň...
15 deka ? To je ale jen nějakej šušťák, ne ?