Rosničkáři slibují, že ve středu ledová krusta povolí.
Když jsem v 19:30 vyrážel na ´zdravotní procházku´, byla hanebná kosa. V 22:30 už sníh taje (tady u nás, co jsme v n.v. jako Liberec) i na neposypaných chodnících.
A nestraší s tím hnusem ještě i na víkend? Já jen, jestli si mám nachystat kolo anebo brusle... :-)
Ještě k té jízdě vlakem - ono to opravdu není jen tak. :-) Já začala jezdit vlakem cca před třemi lety, taky po mnohaleté pauze a otvírání dveří mi bylo dlooouho záhadou. Ty vagony, co mají tlačítko, ještě dobrý. Jen je potřeba je nezmáčknout příliš brzy, ale opravdu až vlak naprosto zastaví, jinak nefunguje. Ale pak jsou ještě asi tři různé druhy páček a kliček a s tím občas bojuju ještě dneska.
Přesněji řčeno - zmáčknout až ve chvíli, kdy se to tlačítko rozsvítí.
Nejhorší zkušenosti mám s otvíráním dveří starých patrových vagónů, na posázavské trati ještě občas jezdí - tam otevřít dveře je výkon i pro silnějšího chlapa :-)
Já myslím, že nad 3 kličky na starých vagonech nic není.
U nás když začaly jezdit moderní jednotky největší psina byla s WC. Těch lidí, kteří zvládli dveře otevřít, dokonce i zavřít, ale už se nezamlkli, takže někdo jiný dveře otevřel zrovna v TÉ chvíli, těch bych se nedopočítal.
Jo, taky jsem před i uvnitř WC maturoval. A taky se nezamkl. :-DD
Ano, také jsem až pozdě pochopila, že jest nutno dveře za sebou uzamknout :o)))
A další problém byl, když jsem při prvním použití tohohle hyper super WC chtěla spláchnout - dělala jsem před tím tlačítkem psí kusy, ale že jde o tlačítko a že ho mám zmáčknout jsem nepochopila...
No a to zkraje byl v tom ovládání různý firmware, takže někde se dalo dát zevnitř otevřít bez odemknutí (logicky), jinde se muselo nejdřív stisknout odemknout. Mám pocit, že poslední upgrade způsobil, že zamykací tlačítko, pokud se zavřou dveře zevnitř se rozbliká. Ale nevím, Regionohy u nás už nejezdí a Siemens má klasické dveře na kličku.
Tak nakonec jel vlak = lokotraktor + 3 staré vagóny na ty kličky, zima v nich byla :-)
Možná lepší zima než smrad z naftového topení. U nás když ještě jezdily 810+vlečňák kolikrát byla ve vagonu smradlavá kouřová mlha.
Teď si člověk akorát stěžuje, že v těch vlacích od Siemensu se pere topení s klimatizací, člověku na hlavu fouká studené a na nohy mu sálá topení. Ale to už nejsou žádné útrapy cestování. Já ještě zažil na pravidelném spoji když se ve vagonu topilo v kamnech.
Když jsem v dětství jezdíval z Bíliny do Ústí k příbuzným po staré trati přes Úpořiny a Stadice motorákem, byly sedačky dřevěný a vprostřed vozu stály kamínka. Průvodčí do nich nasypal uhlák a to se to pak sedělo. :-)
týýýý jo, ty už jsi tak starý? a pásl jsi i dinosaury? :-D
Takový?!? :o)))
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/120707...
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/120707...
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/120707...
a kličky má také :o)))
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/120707...
Tři kličky byly třeba také:
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-830.html...
Prdýlky, prdýlky :-)))
Letos jsem jel podle úzkokolejky z Litschau do Gmündu a na jednom nádražíčku jsem si prohlížel staré odstavené osobní vagónky - na dveřích měly nádherné mosazné kličky + takovou překlápěcí pojistku. Teda - mít s sebou velkej šroubovák... nevim, nevim :-)
(mimochodem - v oblasti Halámek byly vytrhané koleje - že by to tam rušili?)
Ne, já nemyslela tři kličky na jednom vagónu :-)... ale asi tři (možná i čtyři) různé jiné druhy zavírání mimo tlačítka, která jsou právě na různé ty kličky. A najít, jak se zrovna s touto právě zachází, je někdy docela kumšt. (Zejména s těmi, co se tváří mechanicky, člověk má tendence za ně silou brát... a zatím je potřeba jen je lehce vychýlit a dveře se pak otevřou automaticky, stejně jako ty tlačítkové.)
Ha, opět zrada, ty jsem naštěstí ještě nepotkal, ale je to alespoň něco co se podobá otevírátku, ale neoznačené tlačítko, to je podpásovka :-)
Tak pravda, u nás nad tím tlačítkem je nápis "Otvírání/zavírání dveří". Otázka je, jestli to člověk postřehne, když v první fázi vůbec netuší, že to zelené světýlko je tlačítko.
Zevnitř jsem pak nápis viděl, ale to bylo zvenku a určitě tam žádný nebyl, alespoň ne viditelně čitelný a jestli svítilo nějaké světýlko, tak hodně stydlivě a nenápadně, zvlášť pro toho kdo neví co má hledat :-)
Jo, ale jak jsi popisoval tu story, jak jsi přejel autobusem - tak ani to není žádná sranda.
Tuhle jsem jela městským autobusem po Brně. Byl z řady těch starších, takže žádná vnější tlačítka na otevření neměl, prostě otvíral všechny dveře. Jenže zevnitř u dveří pochopitelně tlačítko měl, protože jsou některé zastávky na znamení... a jak tak lidi, co se chystali vystupovat, ze zvyku to tlačítko mačkali, tak se po chvíli ozvalo z amplionu zoufalé "prosíme cestující, nepoužívejte zbytečně signální tlačítko, děkujeme". :-)
Koukám, že ani soukromníci nejsou schopni fungovat na 100 %. Jančura zrušil palubní servis. Mrzne, nedají se rozdávat bagety či co.
http://www.regiojet.cz/novinky/informace-z...
A to se stará o pár vlaků. :))
To mě baví, jak největším problémem dneška je, že nějaká Máňa nedostala ve vlaku nažrat :-)
Věc, kterou by bylo dobré připomenout je to, že tu bagetu, co Jančura nedává, platí on, narozdíl od té bagety, co České dráhy nedávají, platíš ty, já a my ostatní, neboť České dráhy jsou ztrátové a dotované z rozpočtu.
Dost silně nefér je tedy posmívat se soukromníkovi.
Tak to není. Neposmívám se ani jedněm ani druhým, protože prostě řeší věc, která pro ně ještě nikdy nenastala a věřím, že to není žádná psina.
šklebím se nad myšlenkou, že soukromník je samospasitelné řešení. Leoš pro jistotu nejel vůbec. Přitom má pro řešení pár souprav. Ale holt někdy to nejde ani "kdyby všichni chlapi světa".
Když namrzne trolej je fuk, jestli jede soukromník nebo státní dráha, tedy spíše nejede.
Tohle není správný příklad ukazovat na to, že "soukromník není samospasitelné řešení", fakt ne.
Jen tam je ta drobnost: kdo to platí.
ČD prý bude odškodňovat, prý 100ku. Prý uvíxlo cca 100 tisíc lidí, takže 10 mega. Zaplatíš ty i já a vlastně i ti odškodňovaní, fajn systém.
Zaplať 200, mi ti 100 vrátíme. Za zbytek si Žaluda. (a po něm ti další) postaví vilky u Splitu, Zadaru, či kde....
Když namrzne trolej a vlak stojí 17 hodin třeba 500 m od mého baráku, tak bych asi namazala krajíce chleba sádlem a šla bych to těm lidem rozdat. Ze svého samozřejmě. V méně civilizovaných zemích se to tak dělává.
Pokud to udělá někdo jiný za mne a z mého, třeba ISZ, hasiči nebo ČD, tak jsem ráda.
To pleteš dvě věci dohromady.
Solidární občanskou výpomoc a byznys, úplně odlišné záležitosti. Jinaknpochybuji, že by 500 metrů od tebe se našel někdo, kdo by byl ochoten čekat ve vlaku 15 hodin, proto extra bochníky nakupovat nemusíš :-)
Naopak, ty pleteš byznys do výjimečné situace, která s byznysem nemá nic společného.
Ne, mé spíše lehce, než velmi rozladilo to Petrovo zpochybnění privátního sektoru vúči státnímu.
Oba, zdá se, selhali.
Jenže ČD mi za loňský rok dluží 8 neexistujících baget (viz níže) zatímco RegioJet ani jednu.
Já žádné zpochybňování nepozoruju.
Buď tomu nerozumím nebo to v tom podezíravě a předem nehledám.
"šklebím se nad myšlenkou, že soukromník je samospasitelné řešení".
Soukromník i stát jezdí po těch samých stejných kolejích a sosají z těch samých stejných trolejí. Příroda do toho hodila svůj byznys a troleje zamrzly. Stává se. Stávají se i horší věci. Máš pocit, že by příroda dokázala rozlišovat, jo hele, tohle jsou státní troleje, ty tou námrazou vobleju, tohle jsou soukromé troleje, ty nechám volné.
Kalamita, výjimečná situace, přírodní jev...to je to, co se stalo. Nic víc.
To nezpochybňuji.
Jen mám jiné měřítko na věci které platím a které neplatím. Konkrétně: soukromníka neplatím, ČD platím (ať chci nebo nechci). Když nefunguje něco, co neplatím, je mi to fuk, když nefunguje něco, co platím, štve mě to.
Nejde o to, že vlaky nejely, jde o ty "neexistující bagety".
Zavedení měnové jednotky "neexistující bageta" by možná mohlo pomoci pochopit princip fungování, či nefungování ČD. (držím se vexláckého kurzu bagety z centra Stověžaté 1 neexistující bageta = 50Kč, pokud bych nakupoval bagety ve velkém, jistě se s kurzem dá hýbat a ČD, kdyby bagety nakupovalo, by je nakupovalo ve velkém jistě.)
Přestav si, že bych část neexistujících baget proměnil ve vrtulník, místo zlatý padák. Třeba takový drážní ombudsman, který by vysvětlil, proč to nešlo by nedostal ten padák, ale proměnil ho za 60 tisíc existujících baget. Za Žaludův padák, by se daly ty existující bagety vrtulníkem dopravit kamkoliv, k těm nešťastníkům, co hladověli někde na trati. Asi by 60 tisíc baget nebylo potřeba, furt by zůstalo dost "neexistujících baget" v zásobě.
Myslím že právě teď není vůbec nutno ČD šetřit, ne ty lidi na dráze, co dělají co mohou aby to jelo, ale ty podivné existence v kancelářích, s padáky na zádech, a vystavit jim za neexistující bagety velice jasný a zřetelný existující účet.
Zákazníci RegioJetu ať to řeší jak usoudé za vhodné, ovšem ty, já a všichni ostatní jsme své bagety odevzdali tak se ptejme, proč jke ti lidé nedostali!
Sem netušil že Žaluda jezdí na kole :-)
Jak může někdo platit neexistující bagetu?
Jo, kdyby to bylo naopak, kdyby sis stěžoval, že státní dráhy tu bagetu dávaly, dělaly si tím dobré jméno a přitom to platíme my, to bych chápala... ale naopak je to úplně mimózní argument.
Neexistující bagetu lze pochopitelně platit pouze v režimu státního molochu.
Neexistující bageta se promění v existující zlatý padák pro drážního ombudsmana jako prd.
To jsou věci, které patří do oblasti neuchopitelné myšlenkovými postupy a bežnou elementární logikou.
Tady by k povhopení spíše pomohl astrolog než matematik, proto o tom nepřemýšlej, a ber to jako fakt.
Podle tohohle zdroje:http://byznys.lidovky.cz/stat-vyhovel-jancurovi...
mě to vychází, že na neexistující bagety Českých drah platí každý občan ČR (včetně nemluvňat a cyklistú), lhostejno jestli vlakem jezdí nebo ne, zhruba 400 Kč ročně (přepočteno na současnou měnovou jednotku 8 baget ročné). Z toho mě vychází, že ti šťastní, co náhodou bagetu včera dostali, doplácí dráhám pouze 7 neexistijících baget, zatímco mi všichni ostatní, jsme mínus 8 baget, a to jsme nemuseli vytáhnout paty z domu.
To je všechno pravda a jsou to všechno známá fakta.
Ovšem, dala bych ruku do ohně za to, že ještě před týdnem by tě nenapadlo přepočítávat to na "nesměnitelnou měnovou jednotku" 1 bageta.
Jenže dnes, bo ta paní povídala, že má hlad, to sem populisticky zavlečeš:-))
Tak já tohle jako populismus nevidím, je to jen připomenutí holého faktu a diskusní souvislost to má.
Neexitující bageta je celkem slušná měnová jednotka, srozumitelná témměř každému, narozdíl od těch miliard schovaných v grafech.
Ptát se proč je na padáky a není na bagety je populismus?
S tebe může za chvilku být úspěšný politik.
Ptát se proč je na padáky, to beru a chápu a nezpochybňuju.
Ptát se proč je na padáky a není na bagety, je ovšem účelový populismus a sorry, ale pitomost.
Nebo snad chceš, aby se ty padáky prožrali zbůhdarma v bagetách?
Ne, jen sem si tak říkal, že kdyby nebylo padáků, tak k těm několika vlakům, kde ty lidi žalářovali těch 17 hodin klidně mohli poslat vrtulník s řízkama, a na bagety se vykvajznout....
Prostě bych zodpovědnému managmentu za to, že tam nechali trčet 17 hodin lidi usekal jejich profesní palice a bez padáků vyházel zodpovědné z poměrně velké výšky...
Ale tuším, že to dopadne jinak.
Za to, jak skvěle zvládli kalamitu, si managment ČD vyplatí odměny v řádech tisíců baget na osobu.
Jo, to by šlo, usekat jim ty jejich profesní palice, ale zodpovědný management by na tebe nesměl nic vědět.
To bys musel bejt, strejdo, fest poctivej.
To by mě zajímalo co na téch 10 milionú lidí, co na ČD platí čtyři stovky ročně minimálně, ať drahou jezdí nebo ne, ten managment má, že se nechávají takhle odrbávat :-)
Ale! Máš snad na mysli, že bychom měli aktivně využít shromažďovacího práva? :-)
Ne, to nefunguje, pár křiklounů na ulici nic nezméní.
Aktivně využít zemědělské náčiní, nejlépe vídle, a brát to po obou březích Vltavy, ouřad za ouřadem, a kydat a kydat, nezapomenul bych ani na staročeskou tradici zvanou "vyoknění".
Tady nic jiného
Takže veta:
"To mě baví, jak největším problémem dneška je, že nějaká Máňa nedostala ve vlaku nažrat :-)"
už neplatí?
Ta platí a dvojnásob.
Máňa s bagetou je teď politikum, Máňa by mohla pěkně zatřepat s ČD.
Já taky ne, Máňa dostane 100ku a bude mít na dvě bagety, tedy proti jedné ve vlaku bude mí double.
Těch 100 tisíc, co má dostat tu 100ku je ovšem reálné síla, jestli Andrej nespí, tak jí využije.
Už jsem měl hotovej blog o bagetę, ale protože jsem slíbil, že nebudu psát nic smutného a depresivního, udělal jsem "delete" a jdu se projít :-)
šmarjá, jsem taky trochu literát a ne sprostý žurnalista....
otřepané "věznit" jsem nahradil krásným českým slůvkem "žalářovat"
Neurčité "ve vlaku zůstalo uvězněno...." nahradím adresným "ČD ve vlaku žalářovali...." a hned to má jiný náboj :-)
v tom já si docela libuji a vztekám se nad slovní zásobou těch, kteří k nám denně promlouvají z medií, třeba včera jsem měl hezkou chvilku s madam, když jsem jí vysvětloval, že Jakub Železný, jakkoliv studovaný novinář, by neměl používat bez uzardění obrat "neaktuálnější" zpráva...
Ale kdež, Jindřichu. Já ti naopak děkuji. Já až díky tomu slovu konečně pochopila, co se v tom vlaku dělo.
Byl to tajný transport. Ta paní, co měla hlad, do toho jídeláku nemohla, protože měla pouta na rukou a na noze kouli. A ti rodinní příslušníci, co s nasazením života přijeli uvězněné osvobodit přímo na perón, byli vyháněni nasazenými bajonety. Bylo to strašné, ale navzdory tomu se nějakých 120 lidí povedlo přeci jen osvobodit:-))
Jsi nikdy neslyšela o Rakousku, žaláři národů?
My vlastenci se silných českých slov nebojíme!
Palubní servis zrušil jen na těch dvou spojích, kde nasadil vlak Arriva. Nejsou tam na to podmínky.
V ostatních spojích zrušil jen jídelní vůz, pokud v soupravě byl ("typicky" spoje z/do Košic) a to z důvodu nutnosti zkrácení soupravy (diesel prostě utáhne max osm vozů). V těchto spojích palubní servis dle všeho zrušen není.
Byl tu takový dotaz... http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a...
Nejvlivnější sunnitský imám z mešity Al-Azhar ostře kritizoval radikály z IS
Nejvlivnější z vůdců sunnitského islámu ve středu vyzval mezinárodní koalici, která bojuje proti radikální organizaci Islámský stát (IS), aby svůj záběr rozšířila na všechny extremistické skupiny, které poškozují jméno islámu. Velký imám mešity při káhirské univerzitě Al-Azhar Muhammad Ahmad Tájib to prohlásil na konferenci o boji proti islámskému extremismu, kterou univerzita do čtvrtka pořádá.
Akorát přitom nikomu neuříznul hlavu, takže to pro novináře není zdaleka tak atraktivní.
http://salsacycles.com/bikes/bucksaw
Mit na to ted penize, jde muj full z domu a nahradim ho timhle.
Jen aby se ti ten kaktus vešel do obejváku...
Tak Autrálie je podle českého žurnalisty "ostrovní stát" a Babišzeitung to klidně pustí do světa.
http://zpravy.idnes.cz/australsti-namornici...
To je dobře, že si australský stát hlídá původní obyvatelstvo před přistěhovalci.
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a...
Teď, když Aborginové budou konečně taky Aussies, přestanou určitě chlastat a krást a začnou příkladně makat, aby zemi brzy dostali zase pod kontrolu :-)
Ale, jaký problém? Vždyť jich je sotva 2%. Valná část byla pobita nebo asimilována.
Viděl, četl, atd jsem o nich hodně, pobita to jo, asimilována nikoliv.
Oni jsou přírodní lidé se zvláštními pravidly a hodnotovým systémem poněkud nekompatibilním s naším náhledem na civilizaci. Právě pokusy o asimilaci vedou k tomu alkoholismu, krádežím apod. Prostě oni se nechtějí asimilovat, a když se zdá, že se to už povedlo, zdánlivě asimilovaný okrade dobroděje a zmizí v buši.
Pokud jsem četl, tak se nedopouštějí násilných činů.
Právé u těhle lidí si kladu otázku, zda má smysl je předělávat po našem vzoru, když sami jsou šťastní v té své době kamenné.
Co jsem o tom četl a slyšel, tak jeden z problémů je, že nemohou žít "postaru": Zapomněli některé znalosti umožňující přežití a přišli o ten prostor, který by je mohl uživit.
Jsou jako já, staré jsem zapoměl, novému nenaučil :-)
Já teda zatím se žádným Aboridžincem nemluvila, ale trochu jsem četla o ukradené generaci.
http://archiv.ihned.cz/c1-22959130-australska...
Já taky ne, Aborginové vystupují v řadě knih, modelové situace vždycky podobné.
Až v roce 2044 objedeme s kolegou Abernathy ten nejmenší kontinent s pokecáme s místními, podám zprávu.
Už se učím aboriginsky. Čeká tě období, kdy se budou mezi sebou rvát o vedoucí úlohu krátkodobá s dlouhodobou, tak si to ohlídej (dělej si poznámky), abych se neučil zbytečně.:-)
Jsem se hned po ránu naučil další zásadní větu mé evropské identity:
Je suis beau et fort!
Kdyby si toho někdo nevšimnul tak mu to řeknu. Za těch pár let budou i Aborginci hovořit jazykem Marie Le Pen, a roastbífové osuší!
Což mi připomnělo, že včera kolegyně říkala, že bude k večeři dělat "volupsijé". Chvíli mi trvalo, než mi docvaklo, co budou mít k večeři.
Tak to bych asi neměl odvahu si dát; byť jím skoro všechno (teda z toho, co můžu)... :-DD
Aha, tak brambory s tvarohem je to, co nemůžu (teda nemůžu ten tvaroh, obsahuje laktózu)... :)
Jak se řeknou brambory se slaninou a cibulkou? :-))
Já mám pocit, že snad i ten tvaroh prodávají bezlaktozový, vždycky si to při nákupu musím hlídat, jak těch bezlakotozových věcí přibývá, tak abych si je nehodil do košíku.
Naštěstí už vím, jak "rychle" ohodnotit, zda daný mléčný výrobek vůbec můžu. Sýry nesmí obsahovat siřidlo (tím se urychluje proces zrání; ale pochopitelně to "nedozraje", tj. laktóza se nerozštěpí), jogurty nesmí obsahovat sušené mléko či mléčnou bílkovinu. Tvaroh je na tom obdobně, ten si ale prostě koupit netroufnu...
http://www.vlaky.net/zeleznice/kratke-spravy...
Proplacené taxíky, zaplacené hotely... Ale ČD jsou zlé, nestarají se o zákazníky, protože za 17 hodin nedokázali sehnat vrtulník se stewardem, aby zdarma rozdával ful refrešment, když cestující celou dobu mohli zvednout zadek a najíst se v jídelním voze.
Ano, zamrzlo dvacet vlaků a to se významně dotklo sta tisíc lidí...
Počkám si nanezávislé zdroje, tohle je objektivní podobně jako když ten usměvavý zubař na obrazovce mi doporučuje tu správnou zubní pastu.
Pořád objektivnější než rozhovor s pani, která nedošla do jídelního vozu a musela hladovět.
Neslyšel jsem ho.
Objektivnost reklamy nemá cenu posuzovat.
Drahou jsem letos jel poprvé snad po 20ti letech, a k mému údivu, se téměř nic nezměnilo od dob, kdy jsem vláčkem odjížděl na vojnu.
Smutný příběh za cca 400-500 Kč ročně na každého obyvatele ČR.
Já jezdím vlakem docela často (tak nějak skoro každý týden), ten posun tam je; ale hlavně díky nástupu konkurence. Od "občas je všechno v pořádku" se to dostalo do "většinou je všechno v pořádku". No anebo jsem si zvykl a nečekám "zázraky", takže potěší každá, byť vlastně normální, fungující věc; což je možné... ;-)
U nás žádná konkurence není, presto jezdí nové - regiosharky, nebo alespoň slušné - Siemens desiro. Takze osobní vlak který je nízkopodlažní, klimatizovany, s čistým WC včetně mýdla, ručnímu,... považují už hodně dlouho za standard. Pak jsem překvapený když jedu nekde okolo prahy. Přitom to jsou stejně CD jako u nás. Tak nevím v cem je problém.
Nemá každývregion vlastní správu?
Třeba tady uprostřed dávají přednost drážníju ombudsmanovi, co veřejnosti vysvětlí, proč hajzlíky jsou špinavé, před tím, aby je vypucovali?
Komunikace se zákazníkem, PR, to je trend, ne ručníčky a mejdlíčka...
Hajzliky jsou spinave, protoze nekteri lidi jsou proste prasata. A i kdyby se uklidova ceta pretrhla, tak prasata jsou holt rychlejsi :(
Já měl asi pech, jel jsem za Marianem do Žiliny nějakým tím nočním směr Košice a byla to tragedie. Vlaková souprava stejná jak za Husáka, jen Cikáni o dost hlučnější a úplně nejhorší byli ti agresivní Romové.
Zpátky jsem jel z Blavy a ač jsem měl místenku, neopustil jsem jídelní vůz, tam bylo dobře.
Kdyz jse na podzim jel do Povážské, koupil jsrm si raději 1. třídu, cathering naprd, Radegast v plechovce, o Plzni snad neslyšeli.
Dobrý byl vláček Vindobona co jsem jel na Drážďany, ale vagony patřili německým DB...
On dobrovolně vleze do skanzenu socialismu (=zmiňovaný Excelsior) a ohromně se diví, že to je skanzen socialismu.
Tímto vlakem jezdí gastarbeiteři z Košic a Prešova a krade se tam opravdu mocně. Tedy chodí tam ochranka, policajti, když se člověk zamkne v kupátku, tak je spíš problém s tím, že východniari chlastaj vodku a hnědou vodu ve velkém, smrdí, hulí... Vcelku chápu, že dráhy ten vlak vypravují a stahují do něj všechny pochybné existence, místo toho aby je rozprostřeli do všech ostatních. Řešení je snadné. Jet o dvě hodiny dříve Slovakií, případně zakoupit sobě lůžko (tam to je v pohodě), čtyřlehátko (tam to je obvykle také v pohodě) případně alespoň šestilehátko (tam to už nemusí být tak v pohodě, spíš kvůli prostoru, tělesným vůním a tak, ale alespoň máš v každém vagonu maníka, který tam dovnitř bez místenky nikoho nepustí a vagon mezi stanicemi zamkne).
To je prostě jak kdybys vlezl do posilového vlaku Praha > Ostrava v den zápasu Sparty s Baníkem a divil se, že tam pošlou to nejhorší co vytáhnou z kopřiv.
Jo a od nového grafikonu tento spoj končí, čímž mě nemálo nasrali.
Jak já to moh' tušit, pánové?
Já jsem hoch z Beverly Hills nad Perlou středních Čech. Abych vám udělal radost, prozradím vám, že jsem si s sebou (na radu madam) vzal do buzertašky i nabíječku na tablet, že si to cestou budu dobíjet a nebuudu muset sosat power pack :-)
To je fakt. Nezměnilo se skoro nic. Furt to kupodivu jezdí po kolejích:-)
Já když jezdila z Prahy ze školy tam k nám domů do zapadákova, což je furt těch samých 497 km, tak jsem se nikdy nedostala pod 12 hodin.
Dnes je to vlakem pod 9 hodin.
To zní jako optimální pro cestu spacím nočním vlakem.
A kam to vlastně bylo? To zní jako nějaká prdel kolem Vrútek nebo Banskej. Ale tam to jezdí kolem 6-7h. Tedy jestli náhodou necestuješ směrem na Oravu, tam chcípnul pes a vlaky tam tahají koňská spřežení. Pak by seděla vzdálenost i čas.
To je pravda. Vlaky tam tahají koně.
Ale po kolejích!
Koněspřežka je dvě století stará technologie :-)
Rozhodl jsem se 10 dní před odjezdem, že pojedu do Marianova, lůžka i lehátka už byly beznadějně vyprodána.
Stala se ovšem o dost horší věc, madam, jak mi kupovala ten okruh, já, kolo, do Žiliny a z Bratislavy domů, nějak zapomněla koupit místenku do toho košického draka, prostě měl jsem místenku na kolo ale na strejce ne. Tak jsem až do Ostravy stál v chodbičce mezi těma nepřizpůsobivejma a snažil se jim přizpůsobit. Noční jsem volil proto, že jsem si říkal, ráno, za kuropění opustím Žilinu, projedu Rajeckou, přehoupnu kopec a jsem v Domaniži, vyspalý a odpočatý z vláčku, fuj tajxl.
Zlatej SA bus do Brusele.
Tos to pěkně zvrzal. A přitom ty noční vlaky umožňují krásné výlety do Tater.
V pátek se nestresuješ s odjezdem, v klidu se sbalíš v pátek po práci. Ráno v osm se vysypeš v Popradu, vyšlápneš si na Sliezsky dom, Popradské pleso, Kráľovu hoľu... Kopce, které u nás nenajdeš. V neděli nikam nespěcháš, abys stihnul být doma, v deset vlezeš do vlaku a ráno to vezmeš z perónu rovnou do práce.
Pěší výlety jsou taky parádní. Vystoupíš ve Štrbě, zubačkou na pleso, vyšlápneš si na Rysy, přespíš tam, v neděli se vrátíš, trochu se tam pomotáš a v neděli domů... Na logistiku jednodušší než výlet na Šumavu.
Já jel za Marianem a pak podél Váhu do Bratislavy, a netušil jsem, jestli mi to vyjde nebo ne, jestli budu moc vypadnout. Když jsem zjistil, že to půjde bylo "too late".
Tím vlakem jsem párkrát jel, těsně po revoluci, dělali jsme něco pro Elekrárnu Nováky. Tenkrát to ovšem nebylo tak tragické, hlavně pokud jde o pasažéry, za hlavní újmu jsem považoval, že nemají pivo, ale Šariš.
V Tatrách jsem byl naposledy ve 13ti a na Slovensku vlastně po rozdělení Československa jsem byl letos poprvé.
Líbilo se mi tam, lidé tam žijí skromně, rádi tančí a zpívají, a chodí v národních krojích, príma zemička :-)
Ty věříš všemu, co říkají v reklamě?!? Svatá prostoto... Kolik ti je? Sedm?
Já tam spíše čtu takové to p*čo... Pár věcí jsem až tak úplně vyloženě neposrali, nikdo naštěstí (až skoro kupodivu) nezemřel, můžeme se tedy mlátit v prsa a vyplatit si tučně prémie. A lidi stejně pojedou příště s náma zase, bo z drtivé většiny nemají jinou možnost... ;-)
Soudíš, že ta čísla nejsou pravdivá? Že celou noc nestálo 20 vlaků, ale třeba třista (abychom se při průměrné obsazenosti 300 lidí dostali na BoBobových 100.000 cestujících)?
Co se těch noclehů a taxíků po odjezdu posledního spoje týče- na to mají směrnici a není to až tak mimořádné (proplatí i v jiných případech).
Čteme tu stejnou PR zprávu?!?
"Večerní a noční komplikace se dotkly řádově až stovky tisíc cestujících a stovek osobních vlaků v různých místech ČR, především na střední Moravě, v okolí Prahy ale i jinde. "
Jasně. Když jsem psal, že problém (vykysnutí ve vlaku přes noc) se týkal maximálně pár set lidí, tak Bobob přispěchal s tvrzením, že blbost, že sto tisíc.
Jasně, když by mi nejel vlak, nebo měl dvě hodiny zpoždění, tak se mě to "dotklo", ale zmiňovat to v kontextu debaty o ful refrešmentu po 17 hodinách je poněkud nesmyslné.
Tebe vzali ČD za Ombudsmana?
Media psala o 100 tisících lidech, kterých se zpoždění dotklo, ne že 100 litrů lidí nechali mrznout 17 hodin někde na trati, těch bylo "pouhých" pár set, tak co z toho dělat vědu, no né?
O vánoční premie se porveme jako lvi!
To nic není.
http://saskatoon.ctvnews.ca/train-trouble-in...
Já neplatím ani Němcům ani Slovincům ale platím ČD.
Ty máš nějaké vazby na Žaludu nebo Fejka, že tak poctivě pouštíš mlhu?
Ne, proč?
Oni řídí počasí?
Všude nebo jen u nás?
Řeč je o tom, kolik ČD platíme a jak ty peníze využívají, nikoliv o počasí, tak proč tedy mlžíš, když tě za to neplatí?
O tom jsme klidně mohli vést řeč třeba před rokem. Jenže jsme ji nevedli, že?
No nic. Vlaky zase jezdí, ti lidé, co to museli podstoupit se už z toho vzpamatovali, nikdo neumřel, i ti, co celé noci makali a dělali v terénu, místo, aby seděli v teple před nebo za obrazovkami, si můžou odfrnout a odpočinout.
Vše se vrací do normálu. Takže tak za týden, bez spojitosti s kalamitou, se můžeme pustit do tepání dlouholetých a chronických problémů českých drah, dopravních podniků a tak.
Myslím, že jsem to psal už včera, nebo předevčírem.
Vůbec nejde o ty lidi v terénu, kteří dělali co mohli a ty to dobře víš. Ti také na hospodaření ČD mají celkem nepatrný vliv.
Jde o ty přeplácené bafuňáře s milionovými padáky, a právě takováhle mimořádná situace je dobrým důvodem se ptát, co za ty nehorázné sumy, které dostávají vlastně dělají.
Nezaslouží si ani vteřinu oddechu, ty je třeba tepat od rána do večera, a nejen tepat, ale zbavit je těch feudálních privilegií, které si uchvátili a drancují veřejné prostředky nehorázně.
Ty jejich "konkurenční doložky" k smíchu, copak monopol má konkurenci? Jančura by najmul Žaludu?
To nejsou žádné "chronické a dlouhodobé problémy" (krásnej newspeak, mimochodem) to je čistá zlodějna za bílého dne.
Tak prosím odlišuj managment ČD od bžných zaměstnanců dráhy a nesnaž se z nich dělat chudáky, co dva dny nespali, aby v ČD zase rozjeli.
Žádný soucit s parazity.
A on ten Žaludův padák byl vyplacen včera nebo předevčírem? On stát dotuje ztráty ČD od předevčerejška?
A z titulu toho, že byla včera a předevčírem kalamita je dotovat přestane? Fakt jsi tak naivní?
Jistěže nikoliv. Jistěže je to vleklý a chronický problém, jakkoliv se snažíš mi vnutut jakýsí newspeek.
Ale jak chceš. Chceš bušit teď, bo teď se ti to hodí. Mně je to jedno. Buš jak můžeš.
Ne, nechci do tebe bušit, to děláš ty, milá kolegyně, prostě máš potřebu být v opozici.
A často si nevšimneš, v té snaze udělat ze mě blbce, že najednou kopeš za opačnou stranu, a když se zamyslíš, hraješ proti vlastní bráné.
Pamatuji si Žaludu, ale po něm byl jeden, dva nebo snad tři stejní padákoví inženýři, a až vyrazí toho, co tam dneska je, přistane s padákem též měkce.
Možná bys mohla na okamžik přestat si hrát na tu chytrou, a mohla bys přiznat, že jsme na stejné straně.
Pokud ti to letora dovolí, jinak furt pouštéj mlhu, když myslíš, že tím něco vylepšíš...
V jistých věcech na stejné straně jsme, v jiných jsme v opozici. tak to chodí.
Klidně s tebou budu nadávat na poměry na dráze, nemám s tím problém, ale nejsem taková populistická hyena, abych k tomu využila situace, kterou nikdo nečekal a nikdo nezavinil.
Já vím, v hospodě po třetím pivu pěkně v teple, je každej chytrej, každej ví, kde se stala chyba a kdo za ni může. Žádné řešení, které by fungovalo nikdo nenabídne a pomoc taky ne, ale krásně se o tom mluví.
Tím končím, situace je stabilizovaná, kalamita byla zvládnutá, vše v normálu. Téma kalamita bylo z mé strany vyčerpáno. Až založíš téma padáky, budeme mluvit o padácích.
Řekl bych, že udělat oni to, co České dráhy, tak se nedoplatí na mimosoudních vyrovnání... ;-)
A tihle taky, celou noc v zimě a o hladu. No toto?
http://www.usatoday.com/story/travel/news/2014...
A na ten kolaps slovinské železnice pamatujete?
Dyť to není tak dávno.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/260705...
Argumetoval jsem, že být manažer ČD, tak se v noci snažím sehnat náhradní dopravu na ráno, dieslové mašiny, autobusy atp. místo toho abych zjišťoval kde který vlak stojí aktuálně a zajišťoval tam bezplatný catering, protože ranní (ne)doprava se bude týkat stovek tisíc lidí s tím, že v tomto kontextu je pár set lidí ve vytopeném vlaku s jídelním vozem marginální. Nato přispěchal Bobob, že problém se netýkal pár set lidí, ale že bylo postiženo 100.000 lidí, že to neférově bagatelizuju atp. Nekomentoval jsem to kvůli tomu, že jsem v tu chvíli nevěděl kolik vlaků a lidí kyslo v polích přes noc. Teď to vím, tak jsem se s tím připomněl (původní téma je plné).
ČD má jediného manažera co má všechno tohle na triku?
Pak je to tedy organizace velmi chabě řízená, nebo ne?
To je samozřejmě v pořádku. Když tohle dělá Hrabažer, tak vlaqedoucí může vydat příkaz otevřít bar v jídeláku a roznýst bagety a vodku.
Pokud tam bagety a vodku má. Jenže bagety tam nemá vůbec a jídlo a vodka jsou po pěti hodinách vyžrané a vypité. Tak v tom jídeláku aspoň vaří čaj a kafe. Pokud maj šťávu. A to naštěstí v tom vlaku, co stál 17 hodin v zastávce měli. Bo z místa, kde zůstali stát, odcouvali do nejbližší stanice. Naštěstí byl stojvedoucí natolik duchapřítomný, aby se nesnažil to prorvat vpřed a ty troleje si odělat úplně.
Tak, jak se to stalo u jiného vlaku, který uvízl ausgerechnet na mostě.
Fakt nemilá situace, která se stane jednou za x let.
A to pak je každá ruka dobrá, nastupuje IZS, od toho ho máme, ti lidi jsou na to školení. Ti, co umí otloukat námrazu, spravovat popadané troleje, odstraňovat popadané stromy, sehnat a následně taky řídit dieslovou lokomotivu, tak ti to dělají. Vypadá to jako sranda, ale není to sranda. Naštěstí je po všem. Dlouho to netrvalo, bylo to pro cestující nepříjemné, ale nikdo nezemřel ani hlady ani mrazem. Nikdo ve vlaku neporodil ani nezkolaboval. Sakra, co byste dělali, kdyby přišel hurikán nebo zemětřesení a zůstali byste trčet ve vlaku? Nadávali na Žaludu a čekali, kdy vám přinese bagetu? Dostali byste hysák a stropili scénu?
Mimochodem jako vlakvedoucí bych spíš jídelák zavřela. Nevím, jak dlouho tam ti lidi zkejsnou. Nevím, zda je nebudu muset nakrmit. Všechny nakrmit. Nevím, kolik jídla budu potřebovat. Nevím, kdy příjde ta kritická chvíle a nevím, zda vůbec přijde. Jak dlouho tam budeme všichni trčet.
Zeptej se manžela, co o nápadu (zavřít) jídelní vůz soudí. S prázdným žaludkem (a vědomím plných sýpek) bych nebyl příliš diplomatický. Zato s plným břichem jsem vcelku mírný a nakloněný různým návrhům, například že je potřeba počkat na pomoc.
Problém je v tom, že nemůžeš nechat najíst jen někoho. Naplnit břicha do syta dvaceti nejrychlejším, kteří se v zápětí začnou rozčilovat, co je to za bordel a že za to bude někdo krutě pykat. Rozloží ti psychicky celý vlak. Máš-li omezenou zásobu potravin (a to oni v těch vlacích mají) a nevíš, jak dlouho to potrvá, musiš na to myslet. Takže vaříš čaj, když máš šťávu.
Nicméně, tohle ani zdaleka nebyla tak vypjatá a krizová situace, jakkoliv byla pro postižené nemilá.
Ve vlaku ze Žiliny do Prahy budou mít řádově stovky porcí (od všech jídel dohromady).
Kdyz to tu tak procitam, zvazuji, jestli jet prednaset do Ziliny autem, nebo vlakem... Vidim to na auto a polarni vybavu v kufru se zasobou jidla a piti na tyden...
Kdy? Jestli bude nakydáno, vymyslel bych nějaký výlet.
To je jedna věc. Druhá věc je, že když mi někdo po půlhodince či hodině čekání vnutí bagetu a minerálku nebo čaj, tak budu trochu loajálnější a s menší pravděpodobností si budu někde otvírat hubu do novin, že.
Já v úterý ráno nečekala na tramvajáka, aby mi dal bagetu. Loajálně jsem pochopila situaci a šla pěšky.
Odpoledne jsem se loajálně natlačila do třetího náhradního autobusu a vyslechla si "hlasitý protest" asi 70tileté paní, kterou jiný pán pustil sednout, že je to fakt strašné, jak je to možné, tahle úroveň cestování a že ona nestihne dojet včas na to kafíčko s kamarádkou. Pak se paní jala vystupovat na zastávce, nevrle strkala do ostatních cestujících, a když všechny vytlačila ven, zjistila, že to není ta správná zastávka:-))
No co, neštěstí nechodí po horách ale po lidech:-))
Já na tramvajáky už dávno nečekám. Loajálně jsem pochopil situaci, a jezdím na kole nebo autem.
http://m.ihned.cz/c1-63201400-sest-hodin-v...
Vlakvedoucí může vydat příkaz otevřít bar a roznýst bagety?!?
Ha, ha, ha - tak tohle řekni nějakému vlakvedoucímu. Myslím, že se smíchy potrhá :o)))
No tak si vezme na pomoc tu železnou tyč od nějakýho koloťuka.
To ještě u vás funguje? U nás mají všechny vagony kotoučové brzdy, na těch se ta zkouška asi nedělá, koloťuka jsem neviděl ani nepamatuju.
Tak nevim, jestli tukaji opravdu do brzd, ale bezne na nadrazi vidam otukavani podvozku, tedy kdyz jednou za nekolik mesicu jedu.
Ty jo!
Neohrožený zaměstnanec české firmy České dráhy za pomoci koloťucké tyče násilně vniká do úplně normálně otevřeného a všem přístupného jídelního vozu firmy Wagon Slovakia, Košice, za účelem znárodnění potravinových zásob, jež mají být použity na bagetovou korupci klientů Český drah. To vše ve vlaku EX144 Landek, visícím v Hranicích na Moravě, městká část Drahotuše na zastávce na zamrzlých drátech firmy Správa železniční dopravní cesty.
To by byl úchvatný scénář pro nový český výpravný katastrofický velkofilm s názvem
Nesu, nesu koledu!
(uklouzl jsem na ledu)
Pěkné, jen s tou koledou jsi se nestrefila, neboť jak praví klasik, má to být: "Nesu, nesu koledu, upad' jsem s ní na Lédu." Což je prý přesná citace toho, jak omlouval Zeus své avantýry Héře.
Krym je navždy ruský („Právě tady na Krymu se nachází duchovní zdroj formování různorodého, ale monolitního ruského národa a centralizovaného ruského státu,“) a na Ukrajině se bojuje podle západního scénáře ... :-)))
http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/kdo...
Ovšem legalizace odporného západního špinavého kapitálu bude mít v Rusku zelenou !?!
Zajímavé je, že už ani neskrývají v Rusku cvičící Novoruské válečníky, třeba u Rjazaně kousek od Moskvy trénuje Specnaz Novorossiji:
https://www.youtube.com/watch?v=9zHSm-VBmUQ#t=336
Poprosil bych o používání správného označení. Rusáci cvičí a platí teroristy, kteří pak bojují proti legitimní vládě cizího státu. V zásadě mi to přijde podobné jako kdyby Pákistán platil a cvičil Talibance.
Máš plnou pravdu!
Tedy téměř - kremelská junta teroristy cvičí, živí, šatí atd ... ALE! výzbroj (pistole, kulomety, tanky, transportéry, protiletadlové komplexy apod.) si normálně kupují v Rostovských super, hyper a hlavně Hobby-marketech (хобби супермаркет):
http://www.charter97.org/photos/galleries/2014...
http://dnpr.com.ua/sites/default/files/styles...
Čí byl Krym, než ho N.S.Chruščov ´daroval´ Ukrajině?
A v dobách carského Ruska patřil Krym komu, prosím?
Krym byl součástí SSR Rusko asi 7 let. Předtím byl jeho vztah vůči SSSR i Rusku zhruba stejný jako vztah Finska, Ukrajiny, Polska, Gruzie a dalších suverénních států k SSR Rusko.
Má tedy Putler právo vojensky obsadit Finsko? Mají Němci právo vojensky obsadit Královec?
Sdělíš mě, kde jsi získal své informace? Děkuji.
Roku 1954 získala Ukrajinská SSR Krym, který byl předtím ruský a který byl administrativně přičleněn k Ukrajině.
zdroj:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ukrajinsk%C3%A1...
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Crimea
citace:
The Crimean Autonomous Soviet Socialist Republic was abolished in 30 June 1945 and transformed into the Crimean Oblast (province) of the Russian SFSR.
On 19 February 1954, the Presidium of the Supreme Soviet of the USSR issued a decree on the transfer of the Crimean region of the RSFSR to the Ukrainian SSR.
Takže součástí SSR Rusko byl Krym necelých 9 let (omluva za těch 7, blbě jsem si to pamatoval).
Další autonomie, třeba Tauridu, si už proklikej.
Takže dle tebe v některých případech rozhodnutí ÚV KSSS platí, zatímco v jiných neplatí?
To je sice zajímavá otázka, ale celkem k ničemu. Ještě vloni byl zcela legální a nezpochybňovanou součástí Ukrajiny a to snad stačí, ne?
Mimochodem, jak daleko do historie bys chtěl jít? Jen tak daleko, jak se to zrovna hodí (tobě, nebo Putinovi), nebo až k Osmanské říši, nebo ještě před ní?
Myslím, že tu ´mlátíme prázdnou slámu´.
Ano, každý z nás má svůj názor (od kterého nechce ustoupit), ale státníkům jsou naše názory ´u zadele´ neb oni se řídí jinými pravidly.
Těm je to samozřejmě u prdele.
Ale tady přece můžeme diskutovat a případně kolegu přesvědčit argumenty ke změně (nebo alespoň zmírnění) názoru, ne?
Ale chce to fakta a logiku, né dojmy a zkreslování.
Jsem za ...
Ovšem Putin (co politik) je mi milejší než EU humanističtí demokrati, kteří svými amatérskými rozhodnutími jen nahrávají zločincům ve všech patrech společnosti.
Myslíš, že současné Rusko (putinovské) skýtá lepší život pro své občany a lepší vyhlídky do budoucna, než Evropa? Já tedy ne, žít bych tam nechtěl.
A mimochodem, není to podobný oligarchiát jako Ukrajina? Když se spolehnu na definici fašismu ve Wiki, vychází mi dokonce současné Rusko jako skutečně fašistické.
Evropa má sice spoustu chyb, ale myslim, že v historii nebylo zatim nic lepšího ...
... v historii nebylo nic lepšího ...
To uspokojení je ´strašák´ - jsme na vrcholu! Výš to už jít nemůže! MY ...!
(teď už může přijít pouze ´sešup´)
8-(((
Kolik těch okolo se má tak, jako se máme my?
A chtěli by.
Takže budou migrovat - velké stěhování národů, které my, humanisté (k vlastní škodě) podpoříme
http://a2larm.cz/2014/12/utopime-se-v-migraci/
Jsem nedávno někde čet, mrzí mne to, ale nemůžu to najít.
Že ti kdož vnímají nebezpečí jen ze strany Putina, nebo jen ze strany USA, jsou manipulovatelné ovce a díky svému bipolárnímu vnímání světa jsou zralí na odpis.
Páč ten svět je prý dneska multipolární.
Za hovno stojej všichni.
To bylo ve Strážné věži (Watch tower). Ty jí nemáš schovanou?
http://blisty.cz/art/75582.html
Vynechal jsi z citace mé "zatím".
Takže rozhodně si myslim, že máme kam dál jít!
Takhle dělá propaganda?
No, máš se ještě co učit:
... máme kam jít ...
V 68 roce byl v Dikobrazu vtip (kreslený):
Hora, kterou po vrstevnici obtáčí silnice. Po silnici jde průvod lidí a ten vepředu ujišťuje ostatní:"Jdeme správně, před námi jdou taky nějací lidé ..."
... máme kam jít dál (a to, prosím, nevytahuji možnost/názor, že dobře už bylo) ...
8-)
Ty chodíš v kruhu - začarovaném. Já raději ve spirále, to se občas některé děje podobají těm minulým, ale stejné nejsou :o)
Názor ´nehradního´ prognostika (ten Cílek taky kecá do všeho):
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Filosof...
"svět, tak jak jsme ho znali, končí a dochází k transformaci"
Já ti nevim? Takových předpovědí už bylo ...
Ale je možné, že tenkrát předpověděl současné nepokoje proti Zemanovi :o)
Doplnim, aby nedošlo k mýlce: Mě připadá Krym v historických souvislostech taky víc ruský, než ukrajinský. Po praktické stránce je ale problém s napojením na infrastrukturu. Za mě by si ho klidně Rusko mohlo nechat. ALE!
Ale nemůžu se smířit s tím, jakým způsobem si ho anektovalo! A jakou hnusnou a skutečně "štvavou" propagandistickou kampaň rozjelo. Ta je podle mě hlavní příčinou současného konfliktu. Lži a výmysly o státním fašismu, chuntě, genocidě ... (zákaz ruštiny, američtí žoldáci, masové hroby, obchod s orgány, ukřižování, atd.) vytvořily mezi dvěma nejbližšími bratrskými národy nepřekonatelnou propast nenávisti. Za to by měl Putin nést odpovědnost.
Krym byl podle mého takový zkušební balonek, co se jako bude dít. Navíc se to dalo taknějak "okecat" tím, že Krym byl přece vždy ruský, krom teda těch "pár let"... Nicméně "logiku" to má stejnou, jako kdyby Maďarsko vtrhlo s armádou na Slovensko s tím, že to vždy byly historicky uherské země. Pardon, nevtrhlo, armáda by si vlastně zajela do Tater na dovolenou...
Né tak úplně! Zapomínáš, že Kosovo řešilo mezinárodní společenství a to sice nestandardně, ale jen proto, že tam probíhala dlouholetá občanská vyvražďovací válka.
To prostě s Krymem a ani s východem Ukrajiny porovnávat nejde! Tos podlehl tlaku demagogie ...
USA ústy svého presidenta vyhlásily své právo/odhodlání zasáhnout všude, kde budou ohroženy jejich zájmy.
(my, jejich spojenci, s tím ´bez reptání´ souhlasíme)
Proč stejná možnost je v případě Ruska nepřípustná?
(protože to nevyhlásilo?)
Mohu se zeptat čím Krym ohrožoval ruskou bezpečnost?
Spatřuji určitý rozdíl mezi "zasáhnout" a "vojensky obsadit a připojit k vlastnímu území".
UA mohla anulovat smlouvu s RU o válečném přístavu Sevastopol a ten následně poskytnout NATO jako ´vstupenku´ do tuté aliance.
Kdyby k tomu došlo, dalo by se uvažovat o tom že by to mohl být dobrý důvod pro obsazení Krymu. Ale ono k tomu nedošlo.
Treba proto, ze bychom nebyli uplne nejradsi, kdyby nam zase Putin prijel na pomoc s tanky, az bude zase nejaka vlna kritickych nepokoju. Treba pri cervenych kartach proti MZ.
Putin umí řídit tank? On tady už s nějakým někdy byl?
Na ´novinkách´ ani v novinách nic nebylo (a že by to to tam určitě rádi ´rozmázli´), tak se ptám ...
8-)
Že se vůbec ptáš. https://www.google.com/search?q=putin+tank&...
... že jsem ten odkaz vůbec otevíral!?
Přeci už dávno vím, že ´Hrabosh´ je pouze vyrostlý puberťák
Jo, jo ...
Propagandistická kampaň, jako i v případech zásahu proti demokratickým režimům (Chile), nedemokratickým režimům (Iraq, Afganistan, Lybie) X podpora demokratickým režimům v Izraeli (vlastní jaderné zbraně, ale ´za boha´ to nechce přiznat), v Saudské Arábii (existence regulérního otrokářství - "to je jejich vnitřní věc, do toho nikomu nic není") etc. ...
Měl jsem kolegu, demobilizovaného vojáka (ňákou šarži snad měl) od raketového vojska z Podlešína, který tvrdil, že telefon se má nechat zvonit jen 5x.
Víckrát je to prý zbytečné, neb ´tam´ nikdo není, popř. dělá něco důležitějšího.
Jak to máte vy, také 5x a dost?
To jsou paradoxy!
Čečenští bojovníci, před pár lety bojující proti ruské "okupaci" Čečny a terorizující pokojné ruské obyvatelstvo vytvořili batalion "Smrt" a bojují jako "dobrovolní" žoldáci na straně Rusů za okupaci Ukrajiny. Uniformy mají i s nášivkami Čečenska.
Je vidět, že prachy zmůžou všechno ...
http://www.resvesna.ru/wp-content/uploads...
http://www.resvesna.ru/wp-content/uploads...
Schwarzenberg tvrdí, že jen chtěl udělat radost dívce, která mu placku věnovala. A prý ani pořádně nevěděl, co je na ní napsáno. Nevysvětlil ani, co chce nápis přesně říci.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/schwarzenberg-si...
Tohle nám prý dělá ministra vnitra. Trochu infantilní i na senilního maskota.
16.11.2011 ???
To to k tobě putovalo pěkně dlouho :o)
Kdože to?
Cože to?
jakého ministra?
Aha, on už není. No, aspoň tak.
Ani nikdy nebyl:-))
Ale já se vám mladým vůbec nedivím. Taky se mi to plete, ti vnitrácký se zas až tak moc ne, tam mě zaujal kdysi nějaký pan John.
Zato třeba u ministra dopravy si nemůžeš být jistý, zda je tam ráno ten, co tam byl ještě večer:-))
Jednu jistotu ale i tady máš. Teplý žalud zůstane teplým žaludem. A není to tepelnou setrvačností.
Žádnou jistotu nemáš - Žalud, Zelený, Kuruzc, Krtek....jen letos se v ČD vystřídali 3 šéfové, a to ještě není Silvestra:-))
Kdybych jim nabidl, ze to vezmu do Silvestra, kolik bych na tom tak mohl trhnout?
Že je Schwarzenberg dementní rodovou degenerací, víme všichni. Nesmějte se mu, je to jako kopat do (duševní) mrtvoly.
Rád bych viděl tvůj duševní výkon v 76 letech věku.
Ten kdo je blbem ve třiceti s překročením sedmdesátky nezmoudří.
Hihihi. Ale není hezké, když se navážíš do Kadla.
Chtěl jsi říci do Karla, že ? :-)
Víš, já Tě vcelku chápu. Pro Tebe je i degenerát Schwarzenberg nedostižným cílem, tak ho hájíš. Proti jiným cílům má tu výhodu, že nepřesahuje Tvůj duševní obzor, takže ho vidíš.
Pro mne jsou výzvami lidé, kteří přesahují i duševní obzor můj, u nichž Ty vidíš stěží podrážky. Třebas skoro devadesátiletý pan profesor, doktor věd, co dodnes pracuje v jednom ústavu Akademie a třicetiletá odborná embrya se k němu chodí učit. A váží si ho. Mezinárodní renomé je u něj samozřejmostí dodnes (ne, teď nehovořím o mém předkovi, ale pdobném frajerovi), desítky publikací ročně, řada mezinárodních.
Pak se nediv, že si Karla von Schlafendreck nevážím, rozdíl je příliš velký. To, že se cpe do politiky, považuji za velmi nebezpečné, on, při svých vlastnostech, by se nakonec mohl dostat do role, kdy by diktoval život například oběma mnou výše popsaným pánům. To už by byla absurdita téměř perverzní.
Ale opravdu upřímně, chápu Tvé preference. Je to analogické situaci, kdy opici nabídneš trs banánů ( http://st.depositphotos.com/1009986/282/i/950... ) nebo částicový urychlovač ( http://www.newslab.cz/cern-urychlovac-castic/ ). Je vcelku předem jasné, co si vybere.
Přeji tobě i celé rodině klidný a hloubavý advet, ať i tvá duše má chvíli klidu.
A hlavně nezapoměň, že kdo se příliš moc a intenzivně zabývá rozborem genetických, rodových, vychovných či získaných dispozic jiných, třeba i zcela neznámých lidí, k debilitě, degeneraci, sexuální orientaci či jiným dispozicím, vystavuje sám sebe velmi často stejnému ohrožení.
Děkuji, nápodobně :-) a měrou vrchovatou.
Jen bych poznamenal, že já se takto bojím spíš rakoviny, chlastu, Němců, Rusů a estébáků. Každá z těchto věcí mi vzala alespoň jednoho člena rodiny. Žádného debilního degenerovaného sexuálně úchylného či jinak divně orientovaného člověka jsme nikdy v rodině neměli, takže jsem vcelku v bezpečí, i když ohrožení tu jistě je :-)
Leč přáníčko potěší, dík.
Dáváš ´do kupy´ genealogický kmen ´Kadlova´ rodu nebo jen vypouštíš jedovaté sliny?
Proč hned myslet na celý rod, já mám podezření na poslední článek.
No když se tu chlubí celým rodem a současně plive na jiné rody, tak to k nějakému komentáři dost vybízí.
A co ty?
´Na férovku´, jsi dement nebo genius?
Geniu mezi nami neni tak malo. Hranice geniality je percentualne zastoupena dvemi promile populace, ne?
Ty si ale troufas! 8-D
Vzhledem k tomu, ze to vychazi na 2 lidi z 1.000 a ja vim osobne minimalne o dvou a u dvou (mozna trech) dalsich mam silne podezreni, prijde mi, ze i pres ten hnuj v posledni dobe, je to tu tak nejak nadprumerne...
Napsal´s: "Geniu mezi nami ...", tak jsem myslel ...
8-D
(byl A.Hitler genius nebo ´jen´ zdatný PR manažer?)
Znám to jinak. Kdo nejde s námi, jde proti nám.
Srovnávám se svým otcem, kroutí 86. rok. V tomhle věku je ještě schopen studovat současnou odbornou literaturu svého oboru, vyjadřovat se souvisle a tvořit myšlenky, které nedokáže poskládat většina produktů současného, vylepšeného školství ani rámcově. Ještě před pár lety psal odborné posudky a působil jako konzultant. Dva tituly před jménem, úctyhodná vědecká hodnost za ním (ne, není jen upocený Ph.D.).
A oba se shodujeme, i přes svůj 30letý odstup, že než na světě předvádět tohle, tak radši hbitě do penálu.
Vskutku těžko uvěřit, že k tomu došlo v Itálii a ne u nás. Taková typicky česká předposranost: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/355596...
Chybí ti typická česká předposranost?!?
Včera jsme se bavila s dcerunkama a nějak došlo i na klasickou větu ze slabikáře "Ema má mísu" a "Pepa mele maso".
A dozvěděla jsem se, že tohle už je dávná historie - ve slabikářích prý NESMÍ být uváděna dětská jména, aby nebyly děti stejných jmen vystaveny diskriminaci a posměchu.
Tak tohle mi přišlo jako kapitální békovina.
Pokud si pamatuji, tak my jsme s tím vyrostli naprosto bez jakýchkoli komplikací, diskriminací a posměšků.
Kde se krucinál berou ty mozky, které takové hovadiny vymýšlejí?!?
To je blbý, snad nebudu muset zapomenout tu verzi "Ema má mámu, máma má Danu, to se táta má!"
Tak teď mě napadá, jestli bych jaké máma neměla také protestovat, že jsem ve slabikáři a kdekdo si ze mě může utahovat :o)))
A navíc jsem diskriminovaná, protože nemám žádnou Danu :o)))
O DANU sis měla říct na gyndě ...
http://gyn.cz/tree.php?up=186
Diverzifikace.
Sázet všechny peníze pouze na jednoho „koně“ se jeví jako mnohem rizikovější než rozložit podnikání například na víc různých „koní“.
O tom se ale ve slabikáři nic nepsalo :o)))
P.S.
Navíc tohle není dana, ale "téčko".
No a to je právě chyba. Dnes, kdy se genderově vyrovnávají i slabikáře ( http://is.muni.cz/th/53795/pravf_m/DIPLOMKA... ), trnu hrůzou, že se děti budou učit, že tělísko má i tatínek :-) Maminka sama neprojde, to se vsadím.
Zřím slabikář nový, jehož genderová čistota hvězd se dotýká ... http://gender.fhs.cuni.cz/KGS-13-version1-_lisa...
A vůbec, lepší "téčko" jak "ótéčko" ( http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons... )
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost...
maj recht. Ve škole se maj učit násobilku (beztak ani malou mnozí neumí) a na jesličky se maj chodit dívat s rodiči do kostela.
Maj recht, mě by se taky nelíbilo, kdyby ve státní škole visel ukřižovaný nebo tam byly koberečky směrem k východu.
Kamarádka, co pracuje ve státní německé školce už dávno byla poučena, že se před Vánoci nesmějí zpívat koledy.
Do vzduchu na Ostravsku za chvíli nepůjdou ani zapíchnout vidle...
http://www.cistenebe.cz/stav-ovzdusi-na...
Takový sajrajt tam neměli už několik let.
No ty vole! Havířov má 335µg/m³ PM10! To by mě zabilo i přes dvojsklo!
Tebe porazí i lehké nachlazení, "prncátko" 8-)...
Tak teď nevím, jestli ti v tom slově chybí "i" nebo tam máš navíc "n" :o)))
Sme byli v Tatrach na dovolene, a tam maju vzduch, co něni vidět, pyčo!
To poslední slovo - má to s "y" stejný význam jako s "i"?!?
:o)))
zemřela před deseti lety.
Nevím jak to měla s kolem ona, ale mě pár set kilometrů pomohla zdolat.
Je dobře, že tu s námi byla, i když smutně krátce.
https://www.youtube.com/watch?v=aYamwztiqQc
http://forum.mesec.cz/index.php?topic=7005.0