Dobry den.
Ja mam cinske elektrokolo, ktere ma 33kg vahu a 48V 15Ah LiFePO4 baterie. Jezdim po rovine 37-40km/h. Dojezd vice nez 40km. To kolo je moc tezke, pomalu jede do kopce >3%, a motor uz nepomuze na rychlosti >45km/h:(
Chledam kvalitne elektrokolo, ktere ma vahu mene nez 25kg, stredovy motor 500W-750W, baterie viz nez 500Wh, a zadne omezeni rychlosti, a nemuzu nic najit.
Kolo bych melo vazit asi 15kg, 4 kg motorek a 6 kg li-ion baterie. Rychlost po rovine 40km/h staci.
S tímhle by to neměl být problém: http://www.akumoto.com/produkty/akumoto-800...
Nepředpokládam že by jsi byl blběj a tak zřejmě neumíš číst jinak by jsi zde nedal ten odkaz:-)
c)
Já čtu: sháním skútr, nechci platit pojištění, nechci používat přilbu a nechci si dělat řidičák (případně: mám řidičák v pračce).
Tak odpovídám: chceš skútr, kup si skútr, vyřiď si náležitosti a nevochcávej zákony.
Chyba bude nejspíše ve tvém zraku, nebo že by v mozku?:-)
Jo, dokážu ho používat. Ale to asi není chyba.
Ne schanim skutr:) Ridicak mam.
Tak řidičák raději běž vrátit, nemáš základní znalosti o pravidlech provozu na pozemních komunikacích. Pomocný motor smíš používat pouze do rychlosti 25km/h. Pokud to má na motor jezdit více, potřebuješ RZ, papíry, pojištění a přilbu. Takže z popisu je zjevné, že sháníš skútr.
Pro me to neni velky problem udelat:)
Dekuji za nabidku:) Nevidim pedali, vaha nad 100kg:))
Na tohle řešení budeš muset sáhnout hodně hluboko do kapsy ohledně základu (kola).
Co se týká motoru tak asi tento, 4,5kg
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
A baterie tato, váží 4kg.
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
1,5Kg máš ještě rezervu tak že můžeš jít i do vyšší kapacity byterie třeba táto
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Bafang - je znamy a dobry motor. LiMn je znamy dobry 18650 baterky:) Pokud budu delat nove kolo sam - je to spravna cesta, dekuji:) Ale bohuzel toto kolo bude vypadat blbe, stejne jako to ktere mam a ktere skoro udelal sam:)
Bohužel každé kolo s motorem vypadá blbě:-)
Neviditelný motor a baterie ještě nevymysleli:-)
Gruber Assist - skoro neviditelny motor:) Ale drahy a neni moc silny.
To si musíš postavit, nejspíš se středovým motorem Cyclone, na trubce toho najdeš spoustu, třeba
https://www.youtube.com/watch?v=qkogJUwLkYY
Tady je 3 řetězový kit, šílenej rachot jak se ty řetězy melou
https://www.youtube.com/watch?v=xR7B5z--h50
Jo pár takovýchhle "kol" do našil ulic a budou všichni rádi, když budou moct jezdit jen s registrací.
Toto kolo je rozhodne vic nez ja chci a ma moc velkou vahu a vykon. Druhy problem Cyclonu je moc velky RPM, je to uz skoro motorka, ne kolo.
Cycloni mají řadu možností, nemusíí hned postavit 5kW mašinu, ale postavit to musíš, takové kolo ti nikdo v Unii neprodá.
Solidní motor, solidní baterii a rozumné kolo, na které to pověsíš.
To neni pravda, ze nikdo neproda kolo >250W, napriklad:
http://www.nakole.cz/bazar/2256-elektrokolo...
Velmi zajimave kolo, bohuzel, ma malou baterku a nejde dobre udelat 2x vetsi kapacitu:(
Docela by mě zajímal skutečný důvod prodeje :-)
Pokud spravne rozumim - obchod udelal elektrokolo a test elektrokola, v sezonu - pujceni - a na pozdim prodal ho se slevou.
Tak to kup a máš problém vyřešený.
Já jsem takovej paranoik, znáš mě, třeba ho právě prodává :-)
Ne, tohle kolo asi opravdu prodává výrobce kol, které bylo přes léto v nějakém provozu.
Pokud budu jezdit do praci (25+25km kazdy den), tak baterka za 9000Kc vydrzi (do 80% kapacity) asi 2 mesice.
???
Jen 80 nabíjecích cyklů a jen 2000 km?
To se mi nezdá.
Měl bych spíš strach, že svtou 9Ah neujedu ani téch 25 km, když to ohulím.
Pokud z 9Ah baterky budu jet na 15-20A (jak jezdim ted), tak myslim ze vice nez 100 cyklu to nebude...
Co je to za krám ta baterie?
Jezdil jsem taky tak, někdy ve špici k 30A a ukápnul jsem řídící jednotku, ale batetie drží.
Nemám záznamy o cyklech, ale baterie váží 6,5 kg LiFePo4.
BobBob baterie umí, ale levné to nebude
LiFePO4 rozhodne lepe (2000 cyklu proud 1C) nez Li-ion (500 cyklu proud 1C), ale vazi 2 krat vic:( Dobry li-ion na velky proud je velmi drahy.
To je soukromník co si kolo postavil, jinak to je takové šidítko, z toho rychlost nevymáčkneš.
Kolo to rozhodně spatné není a ten elektropohon může ledaskomu udělat dost radosti při přojížďkách. Podobná kola už pomalinku začínají být k vidění.
A vyměnit za výkonnější, teda pro větší výdrž?
Otazka v tom, jak vymenit baterie. Na trhu nejde koupit baterie s vetsi kapacitou v s stejnem tvaru nebo drzaku. Jde udelat neco takoveho (http://www.sbazar.cz/midlochw/detail/8528759... Ale obtizne nabit tuto baterie:(
A extra baterie na nosicu - je to blbe:(
Uz mam jednu extra baterie na riditke.
A dát větší baterii ve větším pouzdře nejde? To se mi nějak nezdá, že by to nešlo.
Baterie se dá vyskládat. Koupíš si články a BMS a sestavíš si to do žádaného tvaru. Dobré je i koupit modelářské aku Li-Po z HobbyKing.com a sestavit si to. S tím by ti asi poradil Bobbob.
Li-Po je nebezpecny a maji malou zivotnost. Ale vydrzi velky proudy:)
Lipol je bezpečná baterie pokud s ní umíš zacházet, diletatum nepatří do rukou.
Lipolky jsou ve většině tabletů a telefonů.
Nevěř babským povídačkám na internetu.
Ja by tak rekl, Li-Pol v telefonu je to 50g - nic, Li-Pol ve kole - je to 5-10kg - skoro bomba, pokud neco se stane co neplanujes:)
Ale tohle kadzy resi sam, uz par krat chtel koupil 2xvelky 16Ah-6S lipol na hobbykinge:)
Počítám, že tak na tři roky by stačit mohla. Samozřejmě vše má svoje. Pokud chceš max životnost a max bezpečnost, tak jdi do LiFePo4, ale počítej s vyšší hmotností.
Jo, uz mam 48V 15Ah LiFePO4 - asi 10kg. Dobra baterka (2 baterky - 36V15Ah+12V20Ah). Ale moc tezka. Do boxu 100x150x300mm pro 36V-15Ah LiFePO4 jde udelat 55V-27Ah Li-Ion baterie (http://li-force.ru/battery-build/custom-battery... Premyslim nad tim:)
Hlavně si promysli, jak často na tom budeš šlapat a jak často se povezeš. Bohužel nejde mít kolo pohodlné na efektivní šlapání a zároveň pohodlné na vození zadku. Leda bys to koncipoval jako lehokolo, kde si člověk hoví v obou případech. :) Každopádně to vidím spíš na stavbu.
Zdravim, budu slapat vzdy za jizdu asi 200W a RPM=80, je to nejspis jen pomoc motoru.
Jiste nebudu pouzivat jako motorku.
Lehokolo jeste nevyskousel. Ale me ono neni moc libi, stejne jako skladacky.
Tak prostě kup horské kolo + pohon + akumulátor a máš to. Pro tenhle výkon už rovnou zapomeň na motor v předním kole. Zbývá ti středový a nebo motor v zadním kole. :)
Ja hledam kolo na trhu:) To kolo, ktere vypada krasne a ma dobry vlastnosti.
Jedno elektrokolo uz skoro sam udelal - a vyslo to moc tezke a neni moc pekne:(
Kolo tvých poždavků běžně v obchodě nekoupíš.
Pokud to nejsi schopen sám postavit nech si to postavit odborníkem.
Jsem schopen to postavit, ale neschopen to udelat krasne jak to chci.
Nejvetsi problem je se snimatelnou baterie >500Wh v rame. Nechci baterie na nosicu nebo pelikan na riditke.
A kdo v Praze a okoly muze postavit kolo? Uz ptal na aaapoptavka.cz a ruznych obchodech - nic:(
Tak se zeptej, odkaz si sem sám dával
Zdeněk Dokoupil, +420 736769049.
Kola staví Jiří Bareš z Brandýsa a Vladimír Vidím z Roztok. Pak ještě Štěrba v Nuslích, ale nechtěj vědět kolik si za to řekne.
Taky ještě můžeš zkusit Jiřího Němečka z Vrchlabí. Sice to není Praha, ale není to až tak daleko a je tam dobré spojení.
Kdo hledá a snaží se, jistě najde, třeba u Zeda?
http://www.nakole.cz/bazar/2256-elektrokolo...
No v Praze to asi nebude.
Je to to same kolo, o kterem mluvime uz par hodin:) Na nabidky s toho obchodu casto koukam.
No a co tedy vlastně chceš?
Ja neříkám aby jsi si ho koupil ale aby jsi si nechal u Zeda postavit to co požaduješ.
Jasne, ted' rozumim. Zeptam se u Zeda.
Nějak nechápu proč by někdo prodával ve velkém bicykly se kterými se, ani po vybavení povinnými prvky, nesmí na silnici. Asi to nechápou ani prodejci a tak to neprodávají. Tedy prodávají, ale říkají tomu e-moped.
--------------
To co poptáváš není legální a tak se nediv, že to nikdo neprodává.
Dekuji za vysvetleni. Muzu se zeptat, jaky je spravny postup na to, ze by mohl pouzit rychle kolo na silnice? Ridicak mam. Pokud udelam sam - jiste nebudu mit zadny papiry. Proto taki chci koupit kolo v obchodu.
Je to drahý, jednotlivě se to podle mě moc neoplatí, potřebuješ schválení vlastně stejné jako mají mopedy. Dovozce ale to schválení rozpustí do množství které od daného typu prodá. Jeden kus znamená stejnou cenu za otypování jako serie, to je nesmysl.
U nás tohle je zatím v plenkách, nikdo to sem nevozí. Vyplatí se tedy to dovézt třeba z Německa a u nás na odboru dopravy ti vystaví kartičku a nebo malou značku,(podle kategorie) takovou co mají ta malý auta do 45 km/h. Předpisy jsou v EU harmonizované, takže by neměl být problém. V podstatě pak už jedině zaplatíš nějaký POV a jezdíš. Na Speed pedelec (asistence šlapání do 45 km/h) myslím netřeba řidičák, na e-bike už jo
Ježiš, u e-bike musí jistě, to je jak babeta, ale u speed pedelec si nejsem nějak jistej, ono to asi zatím spadá pod mopedy taky, takže nejspíš taky. Jen nevím jaká, venku mají takový polocyklistický, co mají ale homologaci na malé moto...
Bohužel se to u nás těžko hledá, jsme v EU a platí tu i věci které nejsou v češtině, to platí i pro normy.
V příloze je kategorizace v angličtině, jestli to někomu pomůže (do příspěvku to bylo moc písmen, nevejde se)
Tohle si kup http://www.elektrokolaostrava.cz/A2B-Metro... .
Hmotnost: 37 kg včetně jedné baterie
Je to vic, nez moje kolo:)
Tak tohle http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Je to skoro to, co chci:) 350W motorek myslim ze muze stacit.
Na 250W existuje jeste levnejsi verse.
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Ale pro nakup prvniho kola musim par mesicu nic nejist:)
Stačí se podívat na ten dojezd z říše snů a takovému obchodu se obloukem vyhýbám.
Kdo na tom ujede 170km tak motor nepotřebuje.
Spotřeba 3Wh/km není žádná přípomoc.
Na dojezd nikdy ne koukam:) Vim, ze na rychlosti 40km/h pres motor tece proud 10A, pokud baterie je 10Ah - muzu jet skoro hodinu, tak je to 40km.
Obávám se, že na čtyřicítku by musel téct i vyšší proud.
Na nejakem kole - ano.
Na mem kole kdyz jedu 45km/h, uz pres motor netece skoro zadny proud (3-5A). Jiste slapat po rovine 45km/h muzu jen par minut:)
I malá pomoc je pomoc. :) Tady jde o to, že kouzlo takového kola je v tom, že pomáhá především do kopce. Po rovině pohon cyklista většinou vůbec nepotřebuje. Samozřejmě jsou vyjímky, třeba s ohledem na nemoc kloubů, ale většina cyklistů má elektrokolo hlavně kvůli tomu, aby se nedřeli do kopce.
Nad 25km/h to není kolo. Prostě není. Buď omezovač, nebo bez omezovače, ale pak to je moped se vším co k tomu patří.
Jdi k šípku s těma kecama, pokud chceš omezovat rychlost tak pro všechny cyklisty.
Nikdy nedokážeš že jsem jel třicítkou s pomocí motoru.
Prostě chtějí prudit, papoušci, sami na těch splašenejch tenounkejch trubkách lítají 70 ale slyšnžho elektrickýho jezdce by chtěl zprudit na 25, aby si nepřipadal méněcenej :-)
Dotaz byl vcelku jasně formulovaný a tak jsem na něj poskytl nejlepší odpověď, kterou jsem schopen dát dohromady.
Bez motoru to má jeden hezký samoregulační prvek- rychle jezdí jen ti, kteří jezdit umí (a tím pádem jsou okolí mnohem méně nebezpeční).
Nemusíš nic umět, a můžeš být i pěkně vypatlanej, stačí pěknej kopeček dolů....
Těch pěkných kopečků, kde to samo od sebe jede výrazně víc než třicet, není mnoho.
Pred mesicem jel so Snezky dolu do Peca. Tam asfaltova cesta 8%. Tak za 2 km brzdy uz prestali fungovat.
Tak je rychle vyhoď a pořiď lepši když tohle nezvládají.
Ale prd, trošku to rozšlápneš a svištíš 50 i z Hlubočinky a to je houby kopec....
Mě tachometr ukazuje za loňský rok maximálku 53 km, vůbec netuším, kde jsem to nabral, protože na 40 se většinou už bojím a brzdím si...
Letos jsem se přes 90 bohužel nedostal...
Kolem pivovaru se dá valit kolem 70.
Kde, u nás?
Od Petříkova nebo od dálnice?
Jezdím od Petříkova, u benzínky mám tak 35, šlo by to asi rychleji, ale zprava tam najíždějí občas auta a občas tam přebíhají děti nebo se motají matláci, je to lepší to nehrotit.
Ale to snad ne? Na tu rychlost každý druhý hrbol, stačí aby měl 3 %
Pro me to omezeni je hloupost. Ale je to pravidla:)
Napriklad jezdil jsem za den 90km na kole z Bosch 250W motorem a 400Wh baterkou.
70km jel 30-40km/h bez pomoci motoru, a 20km jel 25km/h do kopce a pak dosla baterka.
Nějaká hranice mezi kolem, mopedem a motorkou být musí. Osobně bych zvažoval zvednutí limitu na 30, ale víc to je už moped naprosto neoddiskutovatelně.
V Rusko vetsina rychlych elektrokol ma motor 1-8kW, baterie 2-4kWh a jezdi 50-100 km/h.
To uz skoro motorky.
Ale pro me do 50km/h - je to jeste kolo.
Jo, v Rusku dokáží delostřelci střílet se sinusem 2.4....
A jeste tam lidi jezdi na kole i kdyz je minus 35C :) Neni hodne lidi jezdi, ale jezdi:)
Jo v Rusku??
Tam se zatím vozí nanejvejš čínské mopedy a pak naopak západní vymoženosti za ranec. Ale ty hodnoty co uvádíš moc na kolo nevypadají, jaká je váha při současné technologii, třeba u baterky 2-4000 Wh ? A ten zbytek ??
Magorů co si tohle naroubujou na horáka a pojedou na tom kilo není moc, a to ani v Rusku. :D
Baterka 74V, 30Ah li-ion vazi asi 10-12kg, motorek 3000W taki asi 10kg, samotne kolo jeste 20-30kg.
Copak Rusko, země neomezených možností. Myslím, že co se týká dopravy, tak určitě jsou jiné země ze kterých bychom si měli brát příklad.
Rychlost ani výkon bych do toho netahal, jako v boxu, prostě váhové kategorie....
To tak odpovídá nejvíce možným škodám. Šuma fuk jak to rozhejbeš, když se hmota hejbe nadělá stejnou paseku ať ji rozstrkáš jako koloběžku, nebo rozjedeš motorem.
Jen mám strach, abych na svém papouščím Authorovi nebyl zařazen do kategorie "moped".
Kvůli zklidněným zónám. Tam většinou bývá třicítka a je poněkud nešikovné, že e-cyklisté tam nemohou držet tempo s auty.
V Praze na své kilowatě, když nebudu mít zátěž, ujedu naprosto všem.
Když páčku ohulíš, vystřelí to z místa jako raketa, to si hoši v plechovce ani nestačí všimnout, že skočila zelená a ty už jsi v trapu.
Pak stojí v kolonách a ty je v pohodě středem předjedeš, ten výkon co máš k dispozici ti dává úplně jiné možnosti než nornálnímu papouškovi. Víc jak 30 stejně jezdit moc nepotřebuješ, pořád nějakej semafor.
Na stezku s tím nepolezeš, protože ta je na u hmotnost kola moc hrbolatá, asfalt na silnici je lepší, mám to ozkoušeno docela dost.
Ještě že je to tak drahý, jinak by elektrokolisti se silným motorem v sezóně Praze pěkně zamotali šišku. Pokud by šlo o jízdy do 15 kiláků, mohlo to mít i lehčí baterii.
No, v plánu EU je u nějaké kategorie omezit výkon na max 4x výkon dodaný jezdcem. To mi celkem přijde taky jako docela dobrej směr. Je to technicky jednoduché, v dnešní době.
Píšou to v tom textu co jsem dával kousek vejš.
To je hezké ale jakým jezdcem, někdo dá 0W (já) a někdo třeba 250W?
No, to máš jedno, na to stačí klasickej torzní senzor...
Ale je to u Thuna jednoduchý, prostě na 1Nm při 170 mm klikách je signál 10mV, jednotka nastaví se tak, aby dávala na motoru výhon ve výši 4 násobku naměřených sil šlapání... a je to. Limituje to tedy výkon motoru, pro ty siláky, aler i těžký váhy, který ten moment vyvolají také.
Pro tebe ovšem tohle téma asi nějak není aktuální... a rád bych napsal že ZATÍM není aktuální.
Kupodivu rychlostní limit 25km/h je v pořádku, zvýšení výkonu motoru by nebylo od věci:-)
Většina normálních elektrocyklistů jezdí stejně průměrky kolem 18-20km/h ale výkon do koců 250W je žalostně málo u přímych motorů.
Proč když on jede 30 s motorem, tak už to není kolo, ale když jedu já 30 na kole bez motoru, tak to ještě je kolo?
To bys musel nechat homologovat jako nějaký elektromoped, získat na to techničák, šmarjá jdi od toho a jezdi jako ilegál, jako my všichni :-)
Přesně, na motor nalepím štítek 250W/25km/h a je vymalováno.
Hele, zatím norma končí na pultě, oficiálně prodávané zboží ji musí plnit. I rohlík nebo mlíko. Soukromníci si můžou dopřávat, dokud se něco nestane v silničním zákoně a nezačnou to sledovat v provozu. Kdy to bude, je těžko odhadovat.
I když, v principu už několik desítek let neschválený vozidla na veřejné komunikace nesmí, nic novýho
Ty ano, ale my ne.
Tobě jako prodejci hrozí likvidační postih, nám pokuta.
Vývoj nezastavíš byrokracií.
Co bude fungovat to přežije i EU byrokracii.
Dobrý den,
pokud chcete lehkou variantu opravdu bych doporučil 8fun 750W,
baterie bych opět volil s ohledem na váhu a to LiNiCoMn viz pic. 25/60A.
Popřípadě Li-Poly, bez obalu bez BMS.(opět snížení hmotnosti).
V případě zájmu prosím kontaktujte www.g-kolo.cz
Brnkni Václavovi, kam mu máš poslat peníze za reklamu, bude to tak fér.
To co je na fotce umí jaké proudy?
Dobry den,
Napsal vam dotaz.
Li-pol baterie bez obalu jiste nechci (pokud neni levnejsi nez na hobbyking:) Kolo musi vypadat hezke, zadna baterie na nosice, izolepa vsude atd.
Taková baterie v rámové brašničce nevypadá vůbec zle, utěsněný otvor pro gáblík a nikdo neví že tam nějakou baterku máš. Dneska je takový výběr velikostí a vzhledu rámových brašen že je z čeho vybírat. Dají se zevnitř vyztužit, vypolstrovat, prostě si je upravíš jak potřebuješ. Kdo si umí baterku sám vyrobit, poskládá si jí i do toho tvaru jaký potřebuje. Myslím že lepší řešení než nějaké ukládání do plechu.
Utěsněný otvor pro gáblík? U nás byl gáblík vždy nějaké jídlo. (česky "na vidličku")
http://www.ekobik.cz/elektrokola/elektrokola...
Jede 37 a je podle norem EU...
Super
Norma eu ale stanovuje přípomoc pouze do 25km/h tak že tuto normu nesplňuje:-)
Ahoj, splňuje, je to jako s autem v Německu
.. Tam je rychlost max 250 km/h ale pokud si to svoje ferarri.necháš odblokovat jede.rychleji.
Cituji....
Kolo je uzamčen na rychlost 25 km / h, jak nařizují dopravní předpisy a směrnice EU, Nicméně, mimo veřejné komunikace, můžeme pomocí řídící jednotky jednoduše kolo přepnout na plný výkon a motor nám pak pomáhá až do rychlosti 37 km / h !!!!!!!!
A to s tím odblokovaným ferari budeš jezdit po zahradě?
Pokud se něco dá odblokovat pak to nesplňuje normu, nějak asi nikoho nezajímá kde s tím budeš jezdit.
Kvůli takovým magorům jezdícím nepřiměřenou rychlostí dojde brzy k razantním omezením.
Norma je podle evropské unie a pokud si to,"jak říkáš nějaký magor" odblokuje a bude s tím jezdit po silnici určitě poruší předpisy,ale to už je pak jeho problém a je na policii aby to postihovala. Je to jako když pojedeš s tím ferarri na dálnici v Německu 300...:-)
Dobry den.
Dekuji za nabidku.
Spravne rozumim, ze to kolo ma slaby motor 350W, malou baterku (jen 3kg) a vazi az 23.5kg?
Ja ted` jezdim na celeodpr. kole s 500W motorem a malou baterkou (48V-9Ah), ktere vazi jen 22.5kg. Shanim lepsi baterku (48V-15Ah) do ramu. https://www.facebook.com/pages/Pujcovna...
http://www.ekobik.cz/elektrokola/elektrokola...
Jede 37 a je podle norem EU...
Super
No, ono hlavně to, že jde uživatelsky odblokovat je bohužel v přímým rozporu s těmi normami... Jen pro upřesnění
Uživatelsky,? Co je uživatelsky? Když budeš vědět jak odblokovat tak to odblokujes i to ferarri otázka je jestli to můžeš odblokovat pro jízdu na komunikaci a to určitě ne!!
Pokud jde něco odblokovat a je jedno jak, tak už to že je to možné nesplňuje normu.
Mé e-kolo ji taky nesplňuje ale je již vedené jako kompenzační pomůcka která je bez šlapadel.
Omezení výkonu je i na motocyklu u skupiny A1, a některých typů motorek je možné výkon odblokovat a přesto jsou schváleny do provozu.
přesně jako s tímto kolem. ....
tam je výkon omezen na 250w a rychlost na 25 km/h
to že to někdo odblokuje a pak to s ním jede 37km/h je problém uživatele kola.
S těma motorkama to tak úplně jednoduchý není. Pokud ji odšpuntuješ, tak je určitá pravděpodobnost, že neprojde STK. A pokud se stane malér a přijde se na to, má pilot dost velký problém (zásah do vozidla, neshoda parametrů - případně řízení skupiny vozidla, na kterou nemá noty, to je ještě dražší)
Stejně dneska už plno lidí má postavené výkonné kolo a problémy s tím moc nejsou. Na silnici to nevadí. Na cyklostezce to může být velký problém.
Souhlas. Zatím mohou být v klidu, protože norma EU nemá obraz v naší legislativě. Podle mého názoru ten klid bude do prvního maléru, kterého se chopí právníci.
Mám nábojovou 250-ku a po 5-ti letech jsem uvažoval o přechodu na středový motor a s ohledem na cenu o pouhou tisícovku vyšší jsem váhal nad 750-kou. Konzultoval jsem vlastnosti atd s několika prodejci a dost mne udivilo, že většina není ochotna vydat glejt o použití na veřejných komunikacích a to ani pro Bafang 250W, pokud namontuji plyn, nebo právě proto, že lze přepínat max. výkon a rychlost.
O ten výkon v podstatě ani nejde, na štítek ti napíší 250W a na měřáku pak zjistíš že si to vezme i tech 500-750W. (Nová zkušenost s čersvě namontovaným bafangem udjaně 350W ale na štítku je 250W/18A).
Jde spíše o tu páčku a vyřazení pedelecu potažmo přípomoc až do 40km/h.
Mám to sice taky mimo normu ale mé průměrné rychlosti se pohybují od 17-20km/h.
Podle norem EU? a kde je nalepen EPAC ?
Tuhle nálepku podle normy elektrokolo musí mít..
nálepku to samozřejmě má je vidět trochu i na foto viz. odkaz
http://www.ekobik.cz/image/cache/data/products...
http://www.ekobik.cz/elektrokola/elektrokola...
můžu potvrdit, koupil jsem si ho před týdnem....
Dobry den. To kolo uz nekdo nabidl.
Je to kolo ma slabsi motor (350W), nez ja bych chtel, a taki mensi baterku (468Wh) nez ja chci. Myslim ze to kolo neni schopno projet 60km za 2 hodiny. Pro zajimavost muzu nabidnout zajezd na 5-10 km nekde po ceste v Praze 6-Kladno.
na rovinky stačí. Ale do kopců nepoužitelný. za ty peníze to už bych si radši koupil bafang 750W 48V.
Je to pořád kolo...
Aby mne to vozidlo do kopce 40km/h tak na to mám skútr:-)
tady nejde o rychlost ale o fakt že takové elektrokolo ani nevyjede žádný prudší kopec bez šlapání.
Třeba šlapat chce. Třeba chce mít kolo. (blbec) :-)))
:D
Magic: jak pravíš.
Hele, někdy se dějou věci, to musím dát k dobrýmu: jsou i zákazníci, co tvrdí že když jim dojde baterka, musí jít dom pěšky... To se pokaždý řehtám, kam ty naše mozky směřují. Při koupi se stará, jestli to má aspoň XY převodů a jestli to váží max 21 kilo, a pak chodí pěšky i po rovině, když dojde baterka.
Když dojde baterka mě,tak ujedu 5 km a padnu :-) A to nemám naštěstí rekuperaci(resp. ji mám 0)Jenže já mám /kolo/ k jiným účelům,než k výletům,ke sportu. Kdych to chtěl jako rekreačku atd. tak si koupím buď střeďák a nemusí to být zrovna 750W,nebo 350W-500W převodový nábojový,případně přímý Smart PIE s integrovanou řj.
Kámoš si pořídil elektromotor 1000W/48V pro výplet do ráfku, od firmy Ecotech (http://www.ecotech.cz/elektrokola-motory/ - devátej shora v tom přehledu - do předního kola). Jede mu to 40 km/hod. a do kopce táhne jako sviňa, nemůže si ho vynachválit. Navíc ten motor vyjde ve srovnání se středovým zhruba na polovinu, což taky neni k zahození. Tak jen házím téma ke zvážení, zdar.
Hlavně ať dlouho žije. Raději měl zakoupit Migic PIE 4 sin WAVE. To by mu jelo 50 a mrtvý by byl ještě dříve.
http://new.bezbenzinu.cz/sady-bez-baterie-c26... Jinak v pohodě. Pořídil si elektrický skutr s předním pohonem.
http://shop-elektrokola.cz/nejrychlejsi...
Ještě by to chtělo zadní odpružení a vzadu posílit brždění - místo v-brake dát hydrauliku. Jinak dobrý.
domnívám se že takovej motor by chtěl silnější akumulator. Zvlášt pokud chcete využívat plné síly motoru a ne třeba jen 400W. Li-ionky mají velký úbytek napětí při zatížení. Takže i když máš třeba 50% nabití akumulatoru a jedeš do kopca na plný pecky tak ti to začne pískat, že je akumulator pod povoleným napětím. Proto třeba já už vůbec nepoužívám maximální asistenci abych vyjel kopec hodně rychle. Radši ho vyjedu pomale.
K čemu je dobré podobné "kolo", které jezdí přes 40 nebo dokonce 50?
K čemu je dobré bych věděl... To je stejné jako by ses ptal k čemu si lidé pořizují moped.
Moped je poněkud o dost jiný než kolo.
Proč si někdo pořizuje moped vím, ale podobně bych se ptal kdyby si někdo do malého a lehkého mopedu dal litrový motor.
Padesát se na slušném (celopevném) kole dá jezdit bez potíží a nepřijde mi to ani nebezpečné (tolik jezdím každé ráno do práce). Když na tom umíš jezdit :-)
Benzínové motory v mopedech mají běžně kolem 2-5kW.
Upřímně řečeno než tohle: http://cenik.motoscoot.cz/jawa-betka-50.asp tak raději namontuju do svého rámu 1,7kW emotor a dopředu vrazím kotoučovku.
Fakt? Kamínek a letíš do příkopu. Srovnání spalovacího motoru a elmotoru je těžké. Brzdit z 50 na odpruženém rámu je rozhodně lepší. A jízda to samé.
Když není jezdec vyježděný.
Brždění je na celopéru samozřejmě snazší, ale neviděl bych to nějak tragicky.
Vím jak se Marathony 2.25 chovaj :-)
2,25 by se mi hodilo. Ale nevleze mi to do rámu,respektive potřebuji blatníky. Já mám 47 1,75.
Na 26" rámu. On je na takovou gumu stavěný. Ostatně je to celé dělané metodou "ofrézovaný ingot", tam bych klidně nějaký výkoný motor zabudoval a nebál se.
http://superiorbikes.eu/cz/archiv/kolekce-2009...
Mě do rámu také vleze větší guma,ale blatníky už ne. A blatníky jsou pro moped kolo nutné
Jenomže je hodně velký rozdíl když někdo vlastní silou je schopný držet rychlost kola na rovině (ne z kopce) přes 40, to už opravdu musí umět a být dost dobrý, a tím, že si do běžných trubek kola dám výkonný motor a ten mě pak bude vozit přes 40 a může si na to sednout kde kdo i ten co není schopný jet sám na delší dobu víc než 20.
Jo, sám jsem něco podobného několikrát psal. Jen rozporuji, že konstrukce jako taková je nesmyslná. Smysl podle mého dává, ale je nebezpečná. Spíš než k zabudování litrového motoru do mopedu bych to přirovnal k jízdě na litrové motorce bez předchozích zkušeností.
Je to cesta do nebe.(pro věřící a dobré lidi) a tam jinam pro zbytek :-)
Pokud bych v budoucnu stavěl (moped) tedy kolo co jede 50)tak jedině celoodpružený rám + pořádné pneu(široké) + pořádné brzdy. Kdybych si pořídil lepší motor(Magic 4 s jednotkou SIN WAVE)tak moje moped kolo,by na současné velikosti kol(pneu) 622-47 jelo tak 52km/hod+- což by mi vzhledem k naprosto nevyhovujícím brzdám,špatné geometri rámu a vysokému těžišti,způsobilo smrt do pár dní. Jistou smrt.
No právě. Výkonný pohon a vyšší rychlost vyžaduje jinou konstrukci a provedení stroje.
Nehovořil bych o jisté smrti, ale zvýšeném nebezpečí. Stará auta s úzkými, tvrdými pneumatikami, špatnými podvozky, mizernými brzdami, těžkým řazením a obrovskými výkonnými motory také dokázala jezdit závratnými rychlostmi a všichni závodníci se v nich nezabili. Dokonce jezdili závody na běžných silnicích, často po šotolině. Například paní Junková se dožila poklidné smrti stářím.
I 50km/h jedoucí těžké kolo může svého jezdce dovozit až do penze a dál. Ale je jasné, že obyčejné kolo na tyhle stálé rychlosti rozhodně není stavěné. To, že je hladce špičkově dosáhne je zcela jiná věc, než stálý provoz za těchto rychlostí. V 50km/h je cyklista soustředěný, napnutý a připravený řešit problémy. Neveze se a nekochá se krajinou.
Nedá se porovnávat špičkový závodník s běžným uživatelem.
No a když jsme u těch zabitých závodníků, tak ještě před pár lety bylo každou chvíli ohlášeno zabití jezdce při havárii, ale dnes je úmrtí hodně vzácné. Prostě ty stroje jsou už tak namakané, že nehod je stále méně a když už, tak zpravidla dotyčný hned vstane a odchází na pivo.
Je pravda, že všichni se nezabili, ale málo jich také nebylo, v tomhle směru je zajímavá projížďka po trati 300 zatáček v Hořicích a počítat křížky, pomníčky, nápisy, věnce a svíčky.
Nemyslím že by tomu až tolik pomáhaly vozy jako spíše lepší zabezpečení trati. Přírodní okruhy se už prakticky nejezdí. A motodromy jsou také předělané, auto ani člověk se nemá o co rozstřelit.
Tys asi moc neviděl jak vypadala kabina po nehodě někdy třeba před 50 lety a dnes.
Přírodní (neupravované) trati se nejezdí? A od kdy se třeba valašská, šumavská, finská nebo Monte Carlo přesunuly stadion? :-)
A od kdy se třeba valašská, šumavská, finská nebo Monte Carlo jezdily na OKRUHU?
Proč sem pleteš okruhy?
Bavíme se snad obecně o bezpečnosti rychlých strojů pro jezdce.
Prosím? Reagoval jsi na příspěvek ve kterém jsem upozorňoval, že se už nejezdí na přírodních okruzích (a že motodromy jsou lépe zabezpečené) a tys přišel s rally...
Nejvíce závodů a závodníků (a nejvíce mrtvých) nebylo na rally (které se jezdí zhruba až od sedmdesátých let), ale na silničních (okruhových) závodech. A mrtvých ubylo, protože... Ale to jsem už psal.
Ještě jsem zapomněl napsat, že takové vraždy jako mille miglia (o tom jsem se dozvěděl díky Nebe nezná vyvolených) se jako závod už nejezdí vůbec.
Jste všichni OT :-)) Máte řešit brutální elektrostroje
Počítá se panzer od Porsche? Ten byl na elektriku...
Ale to byl pásák, ale zase to byl full :D
Jo :-)) http://mtbs.cz/clanek/ktrak-snehove-kolo...
...ano existuje a dokonce jako elektro - mohu nabídnout k nahlédnutí moje vlastní. Vyzkoušeno jednu sezónu. Bohužel můj střeďák CC 500W se pro toto ukázal jako slabý. Tedy alespoň v hlubším, mokrém sněhu. V prašanu nebo na sjezdovkách ještě dostačující a super. Nyní již mám motor cca 1700W, takže bych do toho šel znova, to bu už bylo jiný kafe, ale to pouze za předpokladu, že by kolo již bylo Full a nikoliv HT. To proto, že ten pás je zcela tvrdý, takže pak je to jako jízda po samotných ráfcích, tedy doslova na kostitřasu. Takže jinak než na Fulla to vůbec nikdo nezkoušejte. A taky je dobré si předem zjistit, že to pak na vaše kolo půjde vůbec normálně namontovat. Já jsem musel dělat několik specific. úprav....
Nojo, za měsíc zas pojedu 50km s kytkou pro Zachovalovi.
Nakonec když mohla v minulosti jezdit ta monstra a ještě jimmávali. Tak já také. Starý rám výkonný motor a hnusné brzdy. To je cesta
A nechám se pohřbít i s kolem.
kola co jedou 48km/h
jaký je váš názor???
tady dávám odkaz.. http://www.ekobik.cz/elektrokola-48kmh
Dobry den.
Dekuji za odkaz v tak starem tematu:)
Muze byt za vase kolo odpovida pozadavku z roku 2014, ale z roku 2014 udelal jsem asi 5 novych elektrokol:)
1. 24.75kg - je to moc tezke elektrokolo pro rok 2017.
Moje novekolo skoro bude vazit 17kg - s 44V12Ah lipo baterkou, a jiste pojede rychlej nez tohle kolo.
2. 12.8Ah li-ion baterka jiste nehodi na 20A odber. Baterka bude mit zivotnost maximalne 3000-5000km na plny vykon.
Jsem mam 27Ah li-ion baterku - ta taki docela spatne zvláda 18A trvaly odber.
Pokud myslite, ze nemam pravdu - nabizim spolecnou jizdu v okoli Kladna. Například muze jednat o zavod na 1h:) Projedete vice nez 40km - tak jsem nemel pravdu:)
A ještě se zeptam, kolik by stalo seriove vyrabene elektrokolo na zaklade damskeho fitness kola (nizky ram, max vaha 10kg, Shimano XT), motora s vahou do 2.5kg do předního kola (400-500rpm od 48V), RJ 48V15A a Lipo baterky 48V 10Ah (vaha do 2.5kg).
Dost legrační, podle špatné čaštiny půjde o někakou Čínu. Zajímavé je, že se v technických údajích neuvádí výrobce motoru ani jeho umístění, asi je v zedník náboji
.
Tak to je fakt síla, motor v ceně 5000Kč baterie za 12000Kč a kolo za 15000Kč. Elektrokolo za 32000Kč a to jsem asi dost přehnal, zisk 20000Kč to je fakt síla. A na tomto podvodu pracovali dva roky:-)
A to jeste nejspis scitas koncove maloobchodni ceny.
Jasně tak že ještě větší zisk než jsem si myslel:-)
Takové elektrokolo si koupí jen velmi neinformovaný uživatel.
Pro zisk pravdepodobne jste nemate plnou pravdu, te dani zmensi zisk asi 2 krat, ale i te 10000kc na kolo je to dost.
Jedno kolo lze postavit docela levne, ale prodat ho s plnou zárukou a pak zaplatit dani - je to o hodne vetsi cena, která klesne dolu jen při prodeje 100 a 1000 kol.
Zajimave, ze ecobike udelal nejakou reklamu - a pak zmizel. Není dobry způsob vedeni byznysu.
Ale takhle se daně nepočítají a neplatí. Nepočítají se z každého prodaného kusu zvlášť, ale počítají se z celkového ročního příjmu.