potěšilo mě, že v zákoně je napsáno:
§ 74
(1) Pro chodce se užívá těchto signálů dvoubarevné soustavy, popřípadě i doprovodných akustických signálů, které znamenají
a) „Signál pro chodce se znamením Volno“, že chodec může přecházet vozovku; rozsvítí-li se poté signál „Signál pro chodce se znamením Stůj!“, smí chodec dokončit přecházení k světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem,
b) „Signál pro chodce se znamením Stůj!“, že chodec nesmí vstupovat na vozovku.
Nekrm to! Zábavné to není ani trochu. Předchozí téma mělo na kahánku, nemělo smysl to už nějak brzdit. Si na to založte vlastní téma.
Ď
Aha, tak to mě pobavilo:-))
A co pobavilo tebe?
Jeho zatím nic, ale brzy ano. Jak tady bude MOCT cenzurovat a mazat a skrývat... ;-))
Jo a ještě jsem zapomněl na mínusování! ;-))
jj, přesně jak píšu... :-DD
Tak si to užij!! :-*
(profily si přepínáš docela rychle)
Jedno minus z meho jedineho profilu obema Tvym poslednim prispevkum pridavam i ja.
Včera večer jsem se snažil z jednoho rodilého mluvčího vymámit jak se anglicky řekne "stíhačka" nikoliv ve významu "válečné letadlo". Nějak jsme se zasekli u výkladu toho co znamená "stíhačka" v Češtině :-)
A co teprve stihac. Byt se to jako termin v cestine asi moc neuziva, nekdy by se mi hodil.
Taky? Moc velká sranda to ale jinak není. Pořád zjišťovat jestli zrovna není na hlídkovém letu a pak vymýšlet výmluvy a náhradní cíle, nutnost hledat si jiné kamarády mezi kterými se člověk nemusí bát...
Taky nekdy, aby se clovek prestehoval, aby ho neobtezovaly pisemnosti ci jine pripominky existence one osoby. (A stejne by to nepomohlo, kdyz je clovek zivnostnik.) Jeste, ze to je v zasade jeji problem a ne muj, takze ji svuj zivot nijak prizpusobovat nemusim. Tak drzim palce, at to taky nejak zvladnes.
To jsi našla správně. Pro uvedené situace tedy můžeme říci, že chodec a řidič vozidla jsou v rovnoprávné situaci:
Chodec, pokud vstoupí na přechod pro chodce v souladu s §74SZ, může, samozřejmě, přecházení dokončit i na "svoji" červenou, nesmí se však bezdůvodně na přechodu zdržovat (§54).
Řidič může do křižovatky vjet jen na základě světelného signálu "Volno" (§70 odst.c), ale nesmí již přecházejícího chodce ohrozit, ani omezit (§5 odst. 2) písm. f). Explicitně je povinen dát přednost pouze chodcům (a příp. cyklistům na přejezdu) ve stejném směru (§70 odst.c).
Jak vidno, nikde není explicitně definována "přednost". Je to tedy, jak jsem napsal, o vzájemné toleranci a elementární slušnosti. No a samozřejmě výše popsaná ustanovení staví "školení", jak z pozice chodce, tak z pozice řidiče, mimo zákon, což je naprosto správně.
A přečetl sis co znamená neomezit? V podstatě je to totéž jako dát přednost. Takže přednost tam je.
Jenže je taky potřeba nezapomínat, že řidič si má počínat tak aby na přechodu pro chodce s autem nestál a včas vozidlo zastavil před přechodem pokud za ním nemůže plynule pokračovat v jízdě.
"V podstatě" jsou holínky jako hodinky. Obojí se natahuje. O přednosti ani slovo.
Ani Ty, ani já nevíme, proč ten řidič na přechodu zastavil. Dá se vymyslet řada zdůvodnění, založených na jeho chybě, dá se vymyslet stejná řada zdůvodnění, která z jeho chyby nevycházejí.
Z místní situace je vcelku jasné, že stáním na přechodu řidič nezíská žádnou výhodu, úmyslné stání (lidově "vychcanost") na přechodu je tedy nepravděpodobné. Spíš bylo způsobeno okamžitou dopravní situací. Ale ani Ty, ani já nemáme své tvrzení ničím podložené, videjko příčinu stání na přechodu neukazuje.
Nicméně ukazuje egoistické, bezohledné a nebezpečné chování samozvaného "školitele", který se navíc jen a jen třásl na vyhledávání konfliktu a leštění ega. A při vší úctě, takoví lidé mezi slušnými účastníky silničního provozu nemají co dělat, ani v roli chodců, ani v roli řidičů motorových, či nemotorových vozidel.
Já jsem to nehledala. Já to jako chodec samozřejmě vím, že když vstoupím na přechod na chodeckou zelenou, tak mám pokračovat dál i když mi padne červená. Přitom samozřejmě neznám vyklízecí doby a nevidím autům na semafor. Samozřejmě, že se tam zbytečně neloudám a nepovídám si s kámoškou. A samozřejmě, že se nezastavím uprostřed, abych mohla dát autům přednost, nebo nedejbože ještě hůř, nezačnu couvat pod kola těch, co očekávají, že budu pokračovat započatým směrem:-))
A tak to má být.
"Chlapečku, nevyplazuj na mě jazyk nebo budeš nemocný."
"A co by mi jako bylo?"
"Budeš mít otřes mozku, přeraženou čelist a rozbitý nos!!
Jdi do hajzlu, ty šmejde.
"U kolegy, prosím ..."
http://neviditelnypes.lidovky.cz/chtip-rozsudek...
Jsem se teď o polední pauze zastavil jen tak u mámy, jestli něco nepotřebuje - a byla z toho cmunda a tvarohový koláč. To potěší (kor, když nic nechtěla) :-)
To vyprávěj někomu, kdo si zapomněl svačinu v kuchyni na stole. :(
Důležité je vědět za všech okolností kde je, u zapomenutých věcí to zatím vím taky docela přesně kde leží :-))
Cmunda udělá radost, za tu klidně zreju i záhonky :-)
Potřeboval byh odbahnit rybník, na koluk cmundy to vidíš?
... jen co by se do něj vešlo ...
Tak ti přemejšlím kolik kýblů bahna se dá směnit za jednu cmundu. Myslím, že bys měl dobře ostrouhaný prstíky a zelinář by tě miloval za tolik brambor a česneku, ale asi bysme se domluvili a jestli umíš opravdu dobrý a křupavoučký :-))
Vypustím na to Kaula (neplést s Kadlem)
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/551-kauel
Už mě zase prozvání, zcela jistě nemá prachy, tak nemá ani na kredit...
V tom případě on má samozřejmě přednost a rád se vzdám bramboráčků.
Jsi hodný.
Je to debil, ale nenecháme ho umřít....
Vypadá to, že mu Marian našel práci, tak snad tu zimu nějak překlepe.
Teď jsem si vzpomněl na jednoho "bezdomovce", který už řadu let obývá prostor kolem hradecké fakultní nemocnice. Nedávno, bylo takové dost hnusné počasí a já jsem čekal v autě na parkovišti před vchodem do nemocnice a všim jsem si ho, jak postává kousek dál. Občas po mě koukl a pomalinku se blížil. Říkal jsem jak dlouho mu bude trvat něž si přijdou říct o peníze. Tomu letitému domácímu, jinak docela sympatycký a hlavně snad stále střízlivý a slušný už starší pán, to trvalo snad 5 minut než se přemluvil a přišel si říct o pár korun na něco teplého k jídlu. Bylo dost chladno a stál jsem pár metrů od bufetu, tak jsem říkal, že když na jídlo, tak jídlo a řekl jsem mu že jdem na polivku. Chvíli nechápavě koukal a když viděl, že jdu k bufetu, pochopil a docela radostně se přidal.
Myslím, že jsem ho jídlem docela překvapil a on mě taky, čekal jsem, že odmítne a bude mě přemlouvat k penězům.
Vidíš.. Já jednou, když mne před nádraží nějaký obdobný "somrák" prosil o pár korun na jízdenku, tak jsem mu nabídl, že mu ji koupím. To jsem si naběhl! Spustil na mne po "zemanovsku" (prostě ku*da sem, ku*da tam)... :-D
A to jsem mu dal šanci, řekl jsem mu, že jestli chce na pivo, tak ať mi to řekne a nelže mi, že chce jízdenku; néé, trval na jízdence, prej domů do Mikulova (samozřejmě, že ani nevědel, kolik stojí, když jsem se ho zeptal, kolik přesně potřebuje)
Já jak kdy, Kauel si to oddělá, ale on nebude chtít na polívku ale ta částka bude mít určitě tři nuly.
Bábě co somrovala v jídelní zóně jsem taky koupil jídlo, a ona si ho vzala, asi taky proto, aby naštvala ty černé šerify co jí celkem hrubě chtěli vyprovodit. Mě taky bavilo jak se museli pakovat a ta babka se usadila a v klidu si vychutnávala to své vítězství, jí s normálníma lidma....
Občas u mě somrují hoši, co je na nich vidět, že trošku toho lihu nutně potřebují, tak jim na ten krabičák dám. Tuhle mě odchytla nějaká větší skupinka, tak jsem byl štědřejší, a hoši za mnou táhli až k turniketu, zdravili, mávali, loučili se se mnou jako s kámošem a parťákem, slušné divadélko.
Člověče, já jsem párkrát takhle někomu dal nějakou tu kačku, ale měl jsem z toho čím dál tím větší pocit, že jsem za vola, tak jsem toho nechal.
Ono to totiž ke konci bylo tak, že místo toho abych slyšel poděkování, ten člověk začal somrovat o další.
Mysli pozitivně, to jsou ekonomicky uvažující lidé, myslí na budoucnost, na dnešek mám vysomrováno, ale zítra je taky den :-)
Uvažují lépe než mnozí politici.
Si to musel napsat na papírek, holt zbytečně komplikované texty :-)
https://www.youtube.com/watch?v=I5fFfwd4gSI#t=69
Tohle musím naučit nějaké dítě! http://youtu.be/ZDEO8bkfd2o
Pobavilo a nechápu...
http://www.financninoviny.cz/zpravy/celnici...
Dlouho nebylo: http://youtu.be/Dzz6lUsF19g
https://www.facebook.com/BikeFashionAlbum...
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos...
Potěšilo mě, že pražští cyklisté vzali už taky tunel Blanka na milost a jako jedni z prvních uživatelů se tudy projeli.
No není to hezké:-))
http://www.lidovky.cz/nocni-projizdka-tunelem...
... přehodili věci přes poslední plot ...
Pravda, Romové také neberou plot jako hranici, kam až se smí ...
(a pak se divíme)
Tak pravda, kdyby si řekli, nemuseli lízt přes plot a mohli se tam projet na pohodu.
Stejně jako nedávno u dne otevřených dveří:-))
Každopádně však věřím, že zúčastněným cyklodětem bylo řádně vysvětleno, že lézt vnoci s kolem přes plot v "utajení", nemusí být vždy nutně kompatibilní s cyklistickou bezpečností.
Po několikrát zopakovaném probírání ´Charty práv dítěte´ jsme zjistili, že si děti zapamatovaly pouze svá práva.
Byly velmi udivené (hádaly se), že jsou tam i povinnosti
Jsi vypatlaný hovado.
Co se ti stalo? Z přehřátí ani nachlazení to nebude, tak že by úraz?
http://www.nakole.cz/diskuse/18982-co-vas...
A co máš s tímhle vtipem společného? Já to teda alespoň považuju jako docela povedený vtip.
Navíc to ani nebylo psané tobě a o tobě ani zmínka.
Tak vážně nechápu co tě na tom tak rozkatilo. Ty děláš jako bys opravdu na někoho vyplazoval jazyk.
Taky jsem si říkala, že by to stálo za projetí, ale pro mě pořád ten plot znamená, že se tam nesmí...
Já si pár tunelů projela a musím říct, že teda na kole nic moc. Nic nevidíš, není se čím kochat, zato o hodně víc slyšíš všechno kolem a take se špatně dýchá.
Nicméně, po této vydařené "utajené" akci bude zajisté radostných vnikačů do tunelu povícero.
Některá stávající zařízení dodat ještě jednou ...
Zase se projevil vymaštěnec!
A proč ne? Řadě lidí (ne, neříkám všem) dává usednutí na jízdní kolo pocit pánů tvorstva. Takže přeci můžou beztrestně na cizí pozemek, můžou všech, co se jim hodí, pravidla a zákony jsou jen pro (plechovkové) Untermensche.
Jednoho kreténa tohoto typu jsem potkal zrovna dneska.
Přijždím takhle po Vinohradské od Flóry na křižovatku Želivského a najednou je mi něco divné v periferním vidění. A jo, cyklopruhem v opačném směru (tedy podle Olšanských hřbitovů) jede cyklista v protisměru. Správně jedoucí řidiči ve směru na Flóru na něj troubí, ale pán tvorstva nic, ani nepohne hlavou. Proč je tedy cyklopruh i v mém směru a krade prostor vozovky, když se stejně bude jezdit i v protisměru? Nebo žeby byl onen cyklouš tak blbej, že nevidí na slinici kolečka obráceně? No nic.
Dojíždím na křižovatku a dávám blinkr vlevo, pojedu na Ohradu. Náhle, nezměněnou rychlostí, z protisměrné cyklostezky vlevo vyjíždí tenhle cykloblb do křižovatky, auta ve směru od Ohrady mají volno, ale brzí jak šílená, aby ho "chudinku nesrazila", protože jim to tam napral na férovku napříč. A hádejte, kde skončil?
No na tramvajovém tělese, kde přeci, jak jsem i v této věci byl zde nedávno poučen, nemá žádné vozidlo kromě tramvají co dělat a proto jsou podélné prahy mocinky moc dobré. Nicméně tehnle blbec si spokojeně šlapal ulicí Želivského dolů a opět, okázale ignoroval zvonění tramvaje, jedoucí proti němu do kopce.
A tak jsem si říkal, že je veliká škoda, že svoji nadřazenost nedemonstroval i vůči té tramvaji a nejel v protisměru tramvajového pruhu. Jenom by to zlehka chruplo a o jednoho blbce míň.
Proč myslíš, že na dálničních sjezdech jsou v protisměru tak výrazné a obrovské značky a upozornění, že tudy ne? Kvůli cyklistům to rozhodně není.
A výsledek, mnohokrát do roka se dovídáme, že pán tvorstva v plechovce si to šine v protisměru.
Při vší úctě, tady nešlo o omyl, ale o demonstrovanou aroganci. Dobrej pokus, ale poněkud mimo mísu.
A řidiči aut nedemonstrují svoji aroganci? Každou chvíli a ledaskde.
Kdo, že to je mimo mísu?
Tak tohle bych zrovna nesrovnávala.
Tenhle cyklista to udělal zcela vědomě a udělá to znovu.
Vjet chybně do nájezdu na dálnici v protisměru bývá často omyl. Ano, najdou se i ti, kteří to udělají schválně, ale u mnohých to úmysl není.
Osobně musím říct, že neznámé nájezdy na dálnici nenávidím - zejména pokud vypadá jak "dopravní hřišťátko". Mám jen chvilku na to, abych si tipla, kudy je to správně.
Zatím se mi v prostiměru podařilo z dálnice jen sjet a doufám, že zůstane jen u tohodle jednoho omylu :o)))
No, já bych řekla, že řešením tajenky je právě ta tvoje věta: "Ano, najdou se i ti, kteří to udělají schválně..."
Najdou, najdou, tam i onde, mezi kolaři i autaři, ba dokonce i mezi holubáři či sběrateli známek.
Nemyslíte?
A jak víc, že ten cyklista to udělal úmyslně a ne nějakým omylem.
U dálnice a nájezdů snad stačí si pamatovat jednoduché pravidlo, že na dálnici se vždy najíždí jen vpravo a nikdy vlevo. I kdyby byl nájezd jaký chtěl tak při dodržení odbočení vpravo se nikdy nikdo nemůže dostat do protisměru.
Takže srovnávat dálnici a to co udělal onen cyklista jde. Buď zcela záměrně a úmyslně nebo z vědomé nedbalosti. Jiný důvod není.
Když někde jedu a proti mně jedoucí kolona, kterou míjím zleva (!) na mne troubí a jedu tak už od náměstí V.I.Čapajeva z Lobkowitz, jistě jde jen o omyl.
Když jedu po cyklopruhu a kolečka na zemi jsou vzhůru nohama, jistě mám pocit omylu.
Když mám pocit omylu, ostatní ignoruju a konám započaté dále.
S pocitem omylu konám protiprávně dál (jízda po tramvajovém pruhu).
Když (a to jsem viděl, přímo přede mnou) řidič, jedoucí ve správném pruhu vedle mne (jedu po tramvajovém pásu) na mne troubí a něco na mne z okénka volá, odvrátím hlavu, to je přeci při omylu typické.
Tak se přeci při vlastní chybě chová každý, ne?
Nech toho, Tvoje násilná křeč obhajovat to prase je nejvýš smutná.
A píšu snad někde, že to udělal omylem? Píšu jasně, že to bylo buď úmyslně nebo z vědomé nedbalosti, jiný důvod není. Je to podobné jako jízda autem po dálnici v protisměru.
Ty snad neumíš ani přečíst a pochopit co je napsané. Kde obhajuju co dotyčný udělal? Můžeš to ocitovat?
Ty prostě máš zase rudo před očima, protože jsem napsal, že podobné věci dělají i řidiči plechovek, že někteří stejně jako někteří cyklisté se chovají arogantně a prasácky.
Ať se ti to líbí nebo ne tak je to pravda, stačí se nezaujatě pohybovat po silnicích a hlavně koukat.
Viz AVův příspěvek tady http://www.nakole.cz/diskuse/18982-co-vas... .
Nemám rudo před očima. Jen hovořím k věci. Až se budeme bavit o nějakém řidiči motorového vozidla, který protisměrem přijel do křižovatky, vletěl bez sebemenšího zpomalení napříč před vozidla, jedoucí na volno a odjel po tramvajovém pruhu, já ho rozhodně obhajovat nebudu :-)
Jenže takových prasat mezi motoristy rozhodně není 33x víc, než mezi cyklisty (modal split dopravy v Praze), to už bychom byli mrtví všichni. Ono se takovéhle okázalé prasectví mezi motoristy výrazně otížněji hledá. Ale to nic.
S tím viděním rudě bych, při vší úctě, nejprve zkusil zrcadlo.
A kde tam čteš něco o jeho obhajování? Napiš co je podle tebe obhajování a co považuješ za obhajování dotyčného cyklisty? Mám takový dojem, že buď něčemu nerozumíš nebo nechápeš.
Buď konkrétní, rád ti to vysvětlím.
Račte rozuměti, píšu podobné nikoliv totožné.
Jenže já o Tvoje "vysvětlování" nestojím.
Aha, tak potom to je úplně jasné.
Teď už tvé příspěvky a chápu a už mnohým zdejším "výkřikům" rozumím.
Tímhle jsi měl začít hned v začátcích když jsi se začal projevovat. Mohli jsme si mnozí ledacos ušetřit.
Nestojím o TVOJE VYSVĚTLOVÁNÍ. Ani o jedno, ani v kombinaci. Stojím o přínosný dialog a račiž si povšimnout, že tu nejsi sám.
Je mi to jasný, ty chceš dialog, ale nikdo nesmí mít ani v náznaku odlišný názor nebo na věc trochu jiný pohled.
Názorná ukázka arogance. Teď nám můžeš ještě povyprávět jak ty si vzorný řidič a dodržuješ pravidla a nikoho nejen neohrožuješ, ale ani neomezuješ.
"Takže srovnávat dálnici a to co udělal onen cyklista jde. Buď zcela záměrně a úmyslně nebo z vědomé nedbalosti. Jiný důvod není."
"A jak víš, že ten cyklista to udělal úmyslně a ne nějakým omylem?"
8-/
A ty bys uměl vysvětlit, že se to stalo omylem?
Nepíšu, že to udělal ůmyslně, já to přece nevim, mohlo to být vědomou nedbalostí.
Je ještě jedna možnost a příčina jeho chování a to je duševní porucha, ale to je úž úplně o něčem jiném.
Obvykle je víc než jedna možnost. Určit jednu jako správnou je čiro-čirá spekulace. Pravděpodobnost té které možnosti zvětšuje ale další/předchozí chování "pachatele".
V tomhle pripade si i umim predstavit, ze se nekde na netu dozvedel, ze cyklostezka je obousmerna a toto info vztahl i na cyklopruh. A ze si taky nekde precetl, ze tramvajove teleso je tu pro cyklisty.
Ale uznavam, ze to neni nejpravdepodobnejsi vysvetleni.
Proč myslím, že to neudělal omylem?!?
Pokud je cyklopruh v jednosměrném pruhu pro auta, pak je zcela logické, že se v něm jede stejným směrem jako jedou auta.
Navíc pokud by se cyklista rozhlédnul, zcela jistě by mu neuniklo, že pruhu směrem na Želivárnu je rovněž cyklopruh.
Tipla bych si, že dotyčný velmi dobře věděl, kudy a kam jede. Pokud by to tam neznal, jel by po chodníku.
Myslím, že se zcela jednoznačně chtěl vyhnout křižovatce na Želivárně, která je docela děs.
Tak to zkrátka vyřešil tím, že jel po té straně, kde se té křižovatce co nejvíce vyhne.
Na Želivárně mu nemohlo uniknout, že se blíží ke křižovatce - tuhle křižovatku zkrátka přehlédnout nejde.
Jen debil může udělat to, že vjede z cyklopruhu v protisměru do křižovatky s tím, že si jen tipuje, kdo má zrovna červenou a kdo zelenou.
Zkrátka to risknul.
Podívej se na mapu, co je Želivského za křižovatku http://www.mapy.cz/s/eCao
Ten magor přijel zleva v protisměru.
Ne, nemohlo jít z jeho strany o omyl.Pokud by zjistil, že je to omyl, co nejdříve by z toho protisměru vyfičel - měl kam.
Tak.
Jen dvě připomínky.
- Cyklista na chodníku nemá co dělat, ať už z jakýchkoli důvodů.
- Křižovatka na Želivského mi v tomto směru nepřijde jako "děs" ani pro cyklisty. Od Flóry začíná dvěma pruhy (levý a přímý+pravý), takže pokud si cyklista stoupne správně, vlevo odbočující auta ho dokonce trochu i chrání - a nemají potřebu ho nijak omezovat, tuhle křižovatku zatím nezkurvili zklidňovači a tak je v ní místa dost pro všechny.
Děs myslím v tom smyslu, že je velmi frekventovaná.
Ano, na chodníku sice cyklista nemá co dělat, ale v tomto případě by to asi bylo lepší řešení než to, co udělal.
Frekventovaná, to jo, pokud ji to myslela takhle ... ale zase je světelná, takže se to vcelku porovná i ve špičce.
Ale až přijdou Cachoidní kreténi s profesionálním komediantským synkem v čele a udělají z ní (třeba, jen nápad pro "vyladění" Prahy) křižovatku s kruháčem a jednoproudovými vjezdy, to bude masíčko :-) To se budou divit i ti v penálech za zdí.
S kruháčem?!?
A tramvaje dostanou křídla?!?
:o)))
Dejvický kulaťák?
A nebo tramvaje povedeme daleko chytřeji, třeba po Václaváku :-)
Ne, to byla jen ukázka absurdity, máš samozřejmě pravdu. Řekl bych, že právě díky Bohu a těm tramvajím tuhle křižovatku aspoň jetě nějakou chvíli nezničí.
Mohl byste prosím specifikovat, co to je Cachoidní kretén a koho zrovna míníte komediantským synkem. Google si s tím neví rady. Nerad bych, aby mi něco uniklo.
Rád:
K prvnímu termínu - například http://www.osbid.cz/2013/06/praha-3-a... , nebo http://petrovytexty.blogspot.cz/2013/06... , tohle http://www.praha3.cz/public/84/85/df/174152... za 300 tisíc od kámoše Ruta kámošovi Cachovi.
Ke druhému termínu: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor... , http://www.antimeloun.cz/?p=4793&cpage=1 a důvod jeho konání? Tady: http://www.ahaonline.cz/clanek/trapasy/93073...
Předpokládám, že stačilo.
ad bod 1)
v, až bigotním, dodržování (všech) zákonů a pravidel - kdož jsi bez viny, hoď první kamenem...
;-)
Na to, aby to mělo žádoucí účinek, jsi moc daleko ...
No, nebál bych se, i bez přilby, předstoupit před kohokoliv ze zdejších mravokárců :-)
Všem se velice omlouvám, že jsem jedinkrát použil lidové slovo "omyl". Nějak mě nenapadlo, že se tady bude tolik lpět na tom slovíčku. Vážně už to neudělám :-)
Všude dál už jsem psal, že to udělal buď úmyslně nebo z vědomé nedbalosti.
Takhle už to je lepši?
Ale sama jsi zmínila ještě jednu možnost a příčinu proč to udělal a to je duševní porucha. Takže jsou jen tři vysvětlení pro jeho jednání.
To najíždění vpravo je pěkná teorie, ale neplatí vždy a všude. Zejména to neplatí v ČR a na křižovatkách a nájezdech, kde se předpokládá další vývoj stavby.
A kde u nás neplatí, kde se na dálnici najíždí odbočením vlevo? :-)
Například nájez z Loun na hlavní rychlostní silnici směrem na Citoliby. Ano je to pouze rychlostní silnice.
Tak tohle není ani dálnice a snad ani silnice pro motorová vozidla, ale jen běžná silnice č. 1 s mimoúrovňovým křížením, ale i tady se z propojky ze silnice č. 229 najíždí na silnici č. 7 odbočením vpravo.
Tak tomu nerozumím. Z Humpolce na Brno nebo z Jihlavy na Prahu se odbočuje doleva. Od motorestu Naháč kamkoliv je to několik odbočení doleva vždy...
Samozřejmě, že na běžných křižovatkách před dálnicí a silnicí pro mot. vozidla se odbočuje vlevo, pokud to není zakázané, ale z propojky (přivaděče) z běžné silnice se na dálnici (těleso dálnice) odbočuje vždy jen vpravo, nikdy vlevo.
Hezké, ale né nijak složité, docela přehledné křížení.
Takhle od shora ano, ale když jsi v tom, tak je to něco jiného.
Já třeba nenávidím tuhle křižovatku u jižního obchvatu Prahy http://www.mapy.cz/s/eDOx
Když jedu z Prahy na Zbraslav, tak jsem vždycky jak Alenka v říši divů, protože si musíš hlídat správný pruh jak ostříž.
Naštěstí tu není velký provoz, tak vždycky jedu skoro krokem.
No jo, když to člověk nemá dobře najetý, tak v podobném blázinci je vždycky náročnější si uhlídat svůj pruh. Když se najede špatně a včas si toho člověk všimne, tak většinou to jde ještě napravit nějakým zakroužením.
Podobnou křižovatku už dostavují mezi Hradcem a Pardubicemi, docela se na ni těším, na obrázku vypadá hezky.
Hele, Kadle, když už si mě oslovil... Já to teda nechtěla moc rozmazávat, ale já si taky tak trochu jako myslím, že ti cyklisti v Blance jeli v protisměru. Teda jako důkaz na to nemám, to zas nemůžu říct...ale...no, vem si to...cyklisti...je to jasné, ne?
Hele, Lanno ;-) ti cyklisti jeli Blankou zcela protiprávně a drze vnikli nezváni do cizího prostoru na cizím majetku (to s tím kradením prostoru je moc dobře učí aktivisté, tak si nejspíš někteří i myslí, že ve své nadřazenosti můžou). No a při téhle míře protiprávnosti je to, jestli jeli po srsti, nebo proti, ouplně šmafů, je to zkrátka hovadské chuligánství a zasloužili by na prdel.
A aby nebylo mýlky - pokud bych se doslechl, že hejno automobilistů, nebo motorkářů prorazilo zábrany a šlo dělat bordel do Blanky, postavil bych se k nim ouplně stejně. Jenže ti to nějak nemají zapotřebí, nebo co ... jinak nevím, proč si taky neužijou, je to přeci cool adrenalin, někomu vtrhnout na jeho pozemek bez pozvání, ne?
Vcelku mne mrzí, že u nás neplatí "castle doctrine". Pokud by platila a věděl jsem který den, nechal bych se s chutí zrovna na ten jeden den přijmout k ochrance Blanky jako brigádník.
Teď jsem z toho jelen???
No to já si Kadle původně taky myslela, jako to, že asi moc nezáleží na tom, kerým to zrovna směrem jeli tou Blankou, že to jako není moc směroplatné. Ale když jsi ty sám reagoval tím protisměrným cyklistou, tak mě to to popletlo a chtěla jsem se názorově přizpůsobit.
Jako, že by jeli tím tramvajovým pásem to zas ne, tak zas až moc blbá nejsem, To vím, že tam tramvaje nemaj koleje, proč by tam jely, že jo?
Tys mě chtěl jen jako poškádlit. No, žejo?
Příliš mnoho slov, příliš málo obsahu.
Můj prapůvodní příspěvek měl tento smysl:
- v Blance dělali drzí parchanti bordel
- obdobní parchanti dělají bordel v běžné dopravě
- mají společný znak, pocit nadlidství a nepostižitelnosti
- doloženo příkladem.
Nic víc, nic složitějšího, žádné pokoutní manipulace či šedé myšlenky. Fresh water.
DOPLNĚNO: Ani slovo nebylo řečeno o tramvajovém pásu v Blance :o) ... "po srsti nebo proti srsti" znamená ve správném, či opačném směru. To, že hladím kočku po srsti, ještě neznamená, že má na zádech tramvaj.
A jo, šefe, už tomu rozumím!
Hele že voni ti co jedou po dálnici v protisměru, jsou zakuklení cyklisté?
Jo, dyk vím, to já jen šeptem, vo tom se nesmí mluvit.
Nebaví mne opakovat argumenty, co tu už zazněly, a nejen ode mne. Nevěřím tomu, že JEDINÝ motorista, co vjede na dálnici proti srsti, to udělal schválně (byl by pěkný idiot).
Naproti tomu věřím, že ten blbec, co jsem ho dneska potkal , tak konal VĚDOMĚ a ÚMYSLNĚ. Taky to byl pěkný idiot, už od pohledu.
Však jo, voni jsou to blbci už vod pohledu, jasnačka!
Na rovinu:
Když se řekne Blanka a cyklisté mně osobně spíš napadne třeba toto:
http://praha.idnes.cz/tunelem-blanka-projeli...
A když se řekne Blanka a neoprávněné vniknutí, tak zase mě napadne třeba toto:
http://www.novinky.cz/domaci/353007...
Tož ale každý jsme jiný, co naděláš.
Tebou potkaného cyklistu nehodnotím, ani namůžu, já u toho nebyla. Ale ano, i takový jsou mezi cyklisty, jako všude jinde, že?
Prohlédl jsem si linky - a naprostý souhlas.
Díky.
Jinak, ten JEDINÝ motorista...
Jsem si vzpomněla.
Jede blondýna po D1 a v rádiu hlásej: "Pozor, pozor, na D1 jede jeden motorista v protisměru!"
A blodnýna: "Jak jeden! Všichni jedou v protisměru!"
Prdelky, prdelky ... mně se tohle stalo v Řecku. Konkrétně kousek od Patras. Stavěli tam dálnici a úsek dálnice končil, jak Pán Bůh dal. Napojení příčnou silnicí, křižovatka bez značek a bez čmáranic na silnici. Prostě nic, neznačená křižovatka lepší a horší silnice. Přijel jsem po té silničce a že jako budu pokračovat tou lepší cestou vlevo. I odbočil jsem, nic zlého netuše, vlevo na krásnou, širokou silnici (doprava nevedlo nic, tam se stavělo) přimo pokračovala ta horší - tak hurá.
Hurá bylo jen chvíli. Ten správný směr lepší silnice byl až za rozestavěným středovým pásem, skrz který ale nebylo vidět. No a proti mně najednou tři auta vedle sebe :-)))
Jeli už pomalu, před tím koncem pěkné silnice. Ubrzdili jsme to, zasmáli se, já to otočil a odjel zpátky na tu křižovatku, tentokrát do správného směru ... Nikde žádná značka jednosměrky, šipka, něco. Ani prd.
Chybu může udělat každý, ne? A to nejsem blond ;-)
V Německu bylo gegenfáhrování konce 90tých regulerní adrenalinový sport vymaštěnců...
Každou chvíli hlásilo dopravní zpravodajství kde se zase nějaký pitomec řítí v protisměru.
Uě jim asi zatli tipec.
Ono dát všem těm výtržníků 20 litrů pokuty, rozmysleli by si příště přelejzat ploty na staveniště.
Zato spousta z těch, co na dálnici překročili rychlost o tom nemohli nevědět...
Třeba si mysleli, že jsou pořád ještě v Německu.
Nemyslíš si to, ale snadno se zapomene, zvláště v noci, když je prázdná dálnice.
A tak z normální a klidné jízdy 150-160 km/h tě probere policejní majáček a je to drahé.
Prostě zase jedna věc, co je o pár kilometrů dál běžná a normální, z tebe rozhodnutím zákonodárců u nás dělá potenciálního vraha a zločince.
V tom Německu se po dálnicích už tak rychle většinou nejezdí. Ono je to kapánek zbytečně drahé už i pro Němce ušetřit pár minutek času za cenu zvýšené spotřeby.
Asi jezdíš jen do Dederonie :-)
Ono to není pár minutek, Lanno ale uděláš pár hodin, v noci téměř jistě.
Pokud držíš konstantní rychlost 150-160, vychází průměrná tak kolem 130, pokud jedeš 130, vyjde zhruba na 100.
800 km je prostě 8 hodin nebo taky jen 6, podle toho, jak přišlápneš. Problém poslední doby byl ten, že se investovalo spoustu peněz do dálniční sítě na východě, kde na spousta úsecích, snad z tradice, mají 130ku. Západ chátral a teď se přestavuje. A6 přidává pruhy stejně jako A3, A45 rekonstruuje mosty, v zúženích vznikají Stau a bouračky, takže šlapat tomu na krk se moc nerentuje, největší časové ztráty jsou u téch staveb.
Zhruba od Würzburgu dolů sle už je hotovo, takže k nám až k čáře se dá pohupovat 170-180 a tak pořád místo 8mi 7hodin na cestě. Živější jízda také tolik nenudí jako courání se se 130kou.
Mimochodem jels už někdy 180? Myslím skutečných ne tachometrových?
To jezdím v Německu skoro pořád, na tachometr kašlu, hlídám si rychlost v navigaci.
To je taková hra, závodit s navigací, navigace říká že budu doma ve 24, já na ní dělám dlouhý nos a šacuju to tak na 22, ještě stihnu plzeň pod ledem.
Traktor umí tak 190 a je na hranici možností, když jsem byl mladej a nerozvážnej, lítal jsem po Německu kolem 200ky, ale to už je vysilující fofr, musíš se furt soustředit, klidná jízda v žádném případě. Klídej je těch 150-160, to si trakror jen brumlá a protože je ten krám velký, nemáš pocit, že jedeš nějak rychle.
Naopak když se přejede hranice a jede se těch 120-130 pak mám pocit, že se zbytečně plazím.
V středu v noci jedu zase. Než se Němci probudí, budu za Frankfurtem na 45ce, lepší je to přeletět v noci než se otravovat za kamiony celý den....
Jedu, jedu, závodím...a pak zrada.
Musím se zdržet tankováním:-))
Nesmysl, tankuji v Bochumi a pak až na Rozvadově, nebo naopak, záleží jestli tam nebo zpátky...
U traktoru ty rozdíly ve spotřebě nejsou tak drastické jako u benzíňáků, traktor totiž žere jak nezavřenej furt...
No, traktorem je to tak těch 600-700 nafty na nádrž, žere to jako kráva, kolem 10 litrů, a moc se s tím nedá dělat. Když bych se s tím plazil kolem 90ky, sežere si to tak 8,5, nad tím nemá cenu moc přemýšlet. Pod 8 se dostanu jen pokud se jede velmi plynule kolem těch 80ti.
Je to těžkej krám, nic moc aerodynamika, ale jak sedíš vejš a ve velkém, je to pohodlné a snad i bezpečné. Zatím jsem to nezkoušel nabořit.
No potěš, to je žrout... Sprinter má "nasucho" lehce přes dvě tuny, čelně 2x2,4 m a i s rozumným nákladem jde při 120 za 8,5 - 9,5 litrů. Při pomalejší jízdě pod 8 už nejde. Ale při kvapíku (střídavě 135 - 160) si brával rovnejch 11.
Nejsem zrovna objektivní pozorovatel, protože nějaký delší úsek jsem jela po německé dálnici jen jednou - do Hannoveru. A to jsem tedy měla pocit, že všechny ty zvěsti o neomezené rychlosti na německých dálnicích silně přehání. I když "globálně" omezená není, na převážné většině trasy byla omezena značkou. Někde na stotřicet, často ale na méně.
V Dederonii to tak bylo, 130 i na dobrých dálnicích nařízeno značkou.
Na západě se rychlost omezuje většinou kvůli stavbám, v místech napojování jiných dálnic, v úsecích s častou horší viditelností a sjízdností, v případě špatného povrchu, nebo tzv Larmschutz, omezení rychlosti kvůli hluku v přesně stanovených časech.
Jinak cihlu na plyn a svištíme, celkem dlouhé úseky se dají střihat hodně rychle, zejména po půlnoci zhruba do půl páté ráno, než vyrazí zase ty karavany kamionů.
Úseků s nějakým rychlostním omezením ale neustále přibývá. Jsem v Německu na dálnici dost častěji než bych si přál, a ten plíživý omezovací trend lze vypozorovat.
Nejezdím tam zase až tak často, ale všiml jsem na některých dálnicích, že rychlost není omezena jen na některých úsecích tří proudých dálnic, na dvouproudech je omezena snad všude.
Ne, dva pruhy, tři pruhy, to není ten důvod.
Tam, kde se čeká husto a úseky častých Stau dávají 120 i na třech pruzích, někdy jsou ta omezení pouze přechodná těma světelnejma cedulema nad dálnicí a když je menší provoz pustí to.
Třeba 45ka je skoro celá dvojpruhová, omezení je jen při nájezdu do Porůří a pak u odbočky na Giessn, jinak se dá střihat furt. A3ka přes Frankfurt je na 130ce od Frankfurtu nahoru skoro celá, a ve třech pruzích, A6 kolem Norimberka a pak mezi Heilbronnem a Manheimem, A5ce kolem Rýna vyměnili povrch a rozšířili ale není to hotové , tak chvilku bez omezení, chvilku stavbou...
Dederonii moc neumím, raději si zajedu 80 kiláků přes Bavorsko než bych to jel vrchem, ale v tom je nejen prvek DDR ale i naše Středohoří a nedokončená dálnice. Nevzpomínám si přesně, protože řídila Soňa, ale z Berlina na Dresden sna byly úseky s neomezenou rychlostí, ale ruku do ohně za to nedám.
Především trvalá omezení na 120 km na dlouhých úsecích dávají Němci tam, kde je ona dálnice přímo stavěná a parametrizovaná na onu rychlost.
Tak se dálnice stavěli jen za Hitlera...
Já vím, já vím:-))
http://www.asb-portal.cz/inzenyrske-stavby...
"Návrhová rychlost je 160 km/hod. v celém rozestavěném úseku, nezávisle na charakteru krajiny."
http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnicni-sit...$file/Nemecka-pruchozi-dalnice_1dil.pdf
Vysoké návrhové rychlosti odpovídá velkorysé směrové řešení. Trasa se velmi málo odchyluje od povšechného směru. Minimální poloměr směrových oblouků je 600 m. Tohoto povoleného
minima využil trasér, Němec a pracovník RAG
ing. Dr. Hans Lorenz jen jednou, a to ve velmi obtížném terénu. Jinak použil směrové oblouky o poloměru mnohem větším.
Učíš se to, co jsem s chutí před lety zapomenul?
:-)
Nejen poloměr, ale i klopení, bacha na to :-)
Garantuji ti, že omezení rychlosti na současných německých dálnicích s návrhovou rychlostí nemá nic společného.
Ano, já se učím ráda:-))
Furt mám dojem, že to má smysl.
Jistě, spousta omezení je dána všeličíms, mnohdy to s dálnicí jako takovou nesouvisí.
Nicméně odmítám jezdit autem 170 či 180 km/h, samozřejmě, kdo tak chce jet, ať jede. Jeho věc.
Po německých dálnicích jezdíme od doby revoluce. Od počátečního nadšení z úchvatné svobody v rychlosti jsme se propracovali až do normální klidné, maximálně plynulé jízdy někde kolem 130-140 km/h. A nejspíš u toho zůstaneme, protože se ukázalo, že na dlouhých trasách, ať jedeš jak jedeš rychle, víc než cca 100 -110 km/h v dlouhodobém průměru nedáš a navíc tě to stojí spousty peněz navíc.
(A my jezdíme za svý, nikoliv za firemní:-))
Já byl na německých dálnicích jeden čas snad víc než doma, teď už tak jednou do měsíce.
130 je na A3ku pomalá rychlost, to pendluješ z pruhu do pruhum protože tě furt někdo předjíždí. Když to jede normálně, pohybuje se pravý pruh tak těch 150 a to je pak celkem plynulá jízda.
Nad 170 jezdí rafani.
Výpočet průměrné cestovní 100 km/h, tedy 1000 za 1 hodin, je poměrně přesný, ale znamená to, že tomu stejně musíš fest šlapat na krk a moc nikde nekafíčkovat, protože skoro vždycky tě dostane nějaká zácpa. Někdy je to lepší v půce zabalit a vzít hotel a pokračovat těsně nad ránem, než poskakovat v dvojstupu či trojstupu.
Taky jsem zpomalil, švihám to z pedálem na podlaze jen v noci.
Poznámka, že jezdíš za svoje a ne firemní je velmi nemístná. Také jezdím za svoje, ta firma je totiž moje. :-)
Jo tak.
Tak to jsem tě zase asi špatně pochopila s tím tvým pohupováním 170-180 a nenudící svižnou jízdou:-))
To se mi občas stane. Nicméně pokud někdo předjíždí mne, tak jaksi moc nependluju z pruhu do pruhu, to spíš pendluje ten předjíždějící. Nebo ne?
Ne, Lanno
rafani se zařadí do pravého pruhu a jedou, ty pomalejší problikávají světly aby jim uhnuli, což se v Německu většinou děje. Rafani drží svůj pruh, kličkují ti pomalejší.
Ideální je situace, kdy je to sice rafan, ale nemá moc nabušené auto, takže rychle nemizí v dáli.
Takového rafana používám jako "raziče".
Držím si za ním odstup, abych nemusel brzdit, když on někoho dojíždí a vyblikává z pruhu, stačí že sundám nohu z plynu a počkám až ho uklidí a jede se dál. Razič čistí cestu a já se pohodlně vezu a pak klidně i těch 170-180. Jenže většinou když za razičem projedu kolem kolony na volnou dálnici, on na to šlápne a zmizí mi někde za horizontem...
V levém, nejsem v Anglii :-)
Agresivita to není a jako agresivitu to nikdo nevnímá. Prostě tě zdálky upozorní, že jede asi o 50 km rychleji než ty, tak aby ses zařadil.
Ty totiž v tom zpětném zrcátku nejseš schopen přesně posoudit, jak rychle se řítí, takže si problikáváním prostě uklízejí cestu, tak to chodí a nervy z toho nikdo nemá.
AHááá, tak v levém. S tím pravým jsi mě chtěl jenom pobavit:-))
Když se vozidlo (na dálnici mimo obec)vyskytuje v levém rychlém pruhu, je to z jedné jediné příčiny. Že totiž předjíždí pomalejší vozidlo v pravém pruhu. Pak je samozřejmě naprosto zbytečné ho vyblikávat, nemá kam uhnout až do doby, než předjede. Pak se zařadí, protože (na dálnici mimo obec) se jezdí vpravo, předjíždí vlevo. Prosím dostudovat pravidla, tohle chování - tedy trvalá jízda vlevo, je nešvar českých dálnic:-))
Jindro, mám řidičák a autem jezdím.
Agresivita to není do chvíle, dokud ten pomalejší neodmítne uhnout. Znám to. Předjíždíš kamiony, mezi nima decetní díra, blikač má pocit že máš povinnost se mezi ně nacpat. Sice tam ani není místo na bezpečnou vzdálenost, ale to je mu jedno. Prostě máš povinnost uhnout i kdyby čert na koze jezdil.
Tak uhneš, projede razič, ty koukáš kamionu na nárazník a chceš zpátky do levého. Ale ouha, ono to nejde. Za razičem jede Jindra, který tam nikoho nepustí, přednost má přeci on. A za Jindrou Jarda a za Jardou Pepa. Takže hezky zpomalíš na 80 a až miláčci, kteří mají právo jet rychle projedou, tak konečně smíš zase zrychlit.
Jasně, při vědomí toho bys ses na uhýbání nejraději vykašlal, ale to ti neagresivní a přátelský razič jenom nakoukne do kufru.
Ne, fakt, jako žádná agrese. Stačí stáhnout vocas a uhejbat těm rychlejším v lepších autech.
http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motozurnal/...
Problem je, ze se casto v levem pruhu nekdo zapomene nebo "zapomene". To jsou ti, na ktere je potreba bliknout, aby si uvedomili, ze porusuji zakony a ohrozuji bezpecnost provozu. Na D1, jako v Nemecku. Kdo jezdi jen u nas a zna vyblikavani z D1, muze mit o tom zkreslene predstavy. U nas se opravdu najizdi az do kufru a vyblikava dost neprijemne. Jenze - na druhou stranu - u nas taky vyblikavany casto toho rychlejsiho ignoruje, i kdyz ma POVINNOST uhnout!
V Nemecku tohle funguje na daleko pratelstejsi bazi. S jedinou vyjimkou, kterou si pmatuji, to je proste takova pratelska komunikace mezi ridici.
A je otazka - je horsi to, ze na D1 rafan vyblikava, nebo ze debil zustane trcet v levem, i kdyz ho nekdo chce predjet? Ten, co v levem prekazi, jede vetsinou pod 120, tedy je legalne predjizditelny.
Kdyz jedu 130 GPS a nekdo mne behem predjizdeni vyblikava, ignoruju ho, dokud neni vhodne misto. Do mezery mezi kamiony se necpu. Kdyz je hodne protivny, pridam mlhovku. Tohle se v Nemecku ale nestava. Kdyz z rychleho zmizis po predjeti, nikdo zbytecne neblika.
Pravidla znám, ale pletu si levou z pravou.
Zase jen teoretizuješ. Řazení se do svého hned po předjetí je na německých dálnicích celkem běžné, neplatí to ale pro rafany.
Ti jedou tak rychle, že by furt jen šněrovali, tak se posadí do svého a čistí si cestu světlomety. Je už nikdo totiž nepředjede, tak ani nemají důvod se řadit. Až příště pojedeš, musíš dávat pozor, abys je zaregistrovala, prosviští vedle tebe dost fofrem :-)
Když vidím rafana, nepolezu mu do dráhy, nebudu ho nutit brzdit, počkám si až přejede, a pokud mu stačím, pověsím se za něj, jinak se zase uklidím.
Taková jsou zřejmě nepsaná pravidla, s rafany problém nikdy není. Horší je to s kamiony, ti když mají příležitost jet o malinko rychleji než ten před ním, celkem nadrsno se vecpou do rychlého pruhu, a klidně pár kilometrů brzdí celou kolonu.
Proto je jízda v noci klidnější a zároveň svižnější, jede jich podstatně méně.
Hraboši, mluvíme o Německu.
"Dálniční kultura" je o dost vyspělejší, jízda svižnější a méně nervní.
U nás ostatně to nikdo nemůže kalit 200kou, tam jo, a ostatní na silnici se nad tím nepohoršují a přejou mu to. Chceš jet rychle, tak si jeď.
Jiná věc je, že u nás občas si někdo hraje na amatérského policajtaa rozhodne se, že rychlá auta bude školit. To je taky k prdu.
Pokud někdo chce jet 200 po plzeňské dálnici, je to věc jeho a policie, a tak ho nechám, ať si blbne. Ta dálnice na tu rychlost má.
Já nemám ale na ty pokuty, tak pojedu tak 135.
Strejce co jedou 125 a úmyslně prudí moc rád nemám, ale nezblázním se, vždyť domú už je to jen kousek, co se dalo nahnat se nahnalo v Némecku, doma už jde jen o minuty.
Když občas jedu tady doma kolem Prahy, jsem z toho vždycky rozladěnej. Jeden druhému se furt lepí na nárazník, pořád se šněruje sem tam, po tisícovce v takovém provozu by z auta vylezl uzlíček nervů.
Tak jasně. Teď už je mi jasné, proč jsi blábolil o tom, že předjížděný před předjíždějícím kličkuje. No jasně, když jede trvale v levém pruhu, tak kličkuje. Jenže to je jaksi špatně.
Při předjíždění není přestupek předjíždět nižší než povolenou rychlostí (typicky příklad jsou německé dálnice bez omezení, žádná maximální povolená neexistuje). Třeba, když se předjíždí kamiony (samozřejmě tam, kde to mají povolené) vůbec nezáleží na tom, jakou rychlostí jedou, DOKUD se pořád předjíždí. Takže vyblikávát, najíždět na kufr, vytrubovat je nesmysl a Němci to dělávají výrazně méně často. Opravdu jen v těch případech, kdy se v levém někdo zapomene, pak samozřejmě dotyčný dělá přestupek.
No, Lanno, ve dne je na A3 nejčastější uspořádání takové, že vpravo je souvislá kolona kamionů a mezi nima občas néjakej ten Holanďan co táhne za sebou chatu na kolečkách a vlevo jedou osobáky tak, jak nejrychleji to jde.
Když je v té rychlé koloně nějaký slabší, a nestíhá do kopce, bývá vyblikán mezi ksmiony a Holanďany, když přidají ještě třetí pruh, začne se to trochu hejbat, ale v tom okamžiku se doprostředka začnou cpát kamiony, nějak moc extra pohoda to není. Dálnice je většinu času přetížena.
Najíždění si na záda je spíše naše domácí specialita, pokud se jede rychle, rozestupy jsou nutnost a taky na to pořád cedule upozorňují, občas je na silnici i vyznačeno, jak daleko mají od sebe auta být. Možna to zabírá, protože nejezdí tak natěsno jako u nás.
Lanno, zkusila sis i precist, co Jindra psal, nebo to rovnou jen negujes?
Popsal situaci v Nemecku i u nas celkem realisticky. Taky napsal, ze se mu libi, ze to v Nemecku funguje a nelibi se mu, jak to u nas nefunguje. A to jak ze strany predjizdejiciho, tak predjizdeneho. Jestli mermomoci trvas na tom, ze predjizdejici ma pravo predjizdet v levem pruhu dve vozidla a mezi nimi se nezaradit do pomaleho, i kdyz jsou znacne vzdalena, je to nesmysl. Svetelna houkacka je na to, aby ridic jineho upozornil, ze je neco spatne - treba to, ze porusuje predpisy tim, ze prekazi v rychlem pruhu, kdyz v pomalem nic nejede. Vetsina to vylepsi jeste o to, ze jedou znatelne pomaleji, nez jaky je limit.
A zacit s tim, ze oponent blaboli, to nic nevypovida o obsahu oponentova prispevku, ale jen a pouze o pisateli one invektivy.
Murphy, je mi líto, ale taková jsou pravidla hry. Jede se vpravo, předjíždí se vlevo. To je jeden z důvodů, proč to v Německu za normálního provozu funguje lépe než u nás. Většinou to tam všichni vědí a dodržují. Kdyby se tohle pravidlo víc dodržovalo u nás, tak by se taky jezdilo lépe.
Nezlob se na mne, já to nevymyslela, jen se to snažím dodržovat, protože je to lepší nejen pro mne, ale pro všechny.
To co jsem označila za blábolení je přesně toto:
"rafani se zařadí do pravého pruhu a jedou, ty pomalejší problikávají světly aby jim uhnuli, což se v Německu většinou děje. Rafani drží svůj pruh, kličkují ti pomalejší."
A na tom, že je to blábolení trvám, je mi líto:-))
Jo, tak si spletl levou a pravou. Mne to treba vubec nevadilo, jen pobavilo. Kdyz jsi objevila chybku (kterou Jindra po upozorneni priznal), stacilo na ni upozornit, ne autora shazovat. Bez blizsiho urceni to vypada, ze tak hodnotis cely text minimalne posledniho prispevku.
No nic, Murphy, rafani ať jedou, pomalý ať před nimi kličkují, ať si rafani čístí vyblikáváním před sebou volný pruh a ať se Jindra za rafany věší, dokud mu nezmizí v levém pruhu.
Přeji hezký den:-))
A když se předpis nevymáhá, jde to do háje. Ráno co ráno se na nás těsně nalepí nějaké auto. Vždy je to jedno a to samé, s registrační značkou z Pirny. Doma chlapec nejspíš úzkostlivě dodržuje předpisy, tady ví, že je to v pohodě, kde by se před sedmou ranní mezi Dolní Poustevnou a Rumburkem vzali dopraváci.
Já vím, že dva nebo tři pruhy přímo nesouvisí s omezením rychlosti, ale za poslední rok jsem snad neviděl úsek s 2 pruhy bez omezené rychlosti. Na 3 proudech je řada úseků s trvalým i přechodným omezením, ale občas jsou místa bez omezení, ale co jsem si všiml, tak i na těhle úsecích bylo aut s rychlostí nad 150 hodně málo.
Bez omezení je třeba dvoupruhovka A6 hned za našima hranicema, z Rozvadova na Norimberk, 120ka tam je jen v tom ďolíku kde se u Wernbergu napojuje 93ka a pak kousek před Norimberkem, kde je úsek nepezpečí aquaplanung.
Když to dostavěli, byla tam všude 130ka, měl jsme strach, že to zůstane natrvalo, ale sundali to.
150-160 se teď fakt jezdí málo, strejcové jezdí těch 130-140 a pak rafani kolem té 200ky v těch nabušených medvědech a bavorácích. Paseku dělají ty karavany kamionů. Na většině dvojpruhových úseků sice mají zakázáno předjíždět (nebo zakázáno v některých časech) ale pár z nich vždycky na to kašle a pak to dělá "rázy" na mnoho kilometrů. Kolona se pohybuje kolem 140ky, vleze tam kamion s 85kou a už se brzdí. Takže když je vedle tebe stádo kamionů, nemá ani smysl se moc hnát, jízda pak je strašně nervní a vysilující, prostě držet odstup a jen sundavat nohu z plynu, místo brždění.
150 je bezna. Kdyz jsem spechal pracovne na Belgii, nebo jen stihat zacatek neceho u Frankfurtu, nemel jsem pri 160 pocit, ze bych prilis vycnival. Jo a pisu o kmh zobrazenych na GPS, ne na tachometru.
Tohle jsem zkusil jen jednou:
Je-li i jenom ´lehce´ sjetej, ´ruku do ohně´ za to nedávej!
Áha, Vinohradský fantóm, myslím, že jsem jej potkal už několikrát. To poslední setkání zrovna nedávno nebylo vůbec příjemné, jel jsem autem po Vinohradské a hned za křižovatkou na Floře je nepřehledný přechod pro chodce, člověk do poslední chvíle neví, kdo ze stojících lidí na zastávce čeká na tramvaj a kdo na to, aby mohl vkročit přímo před vozidlo. Takže když jsem po projetí přechodu rozšířil svou pozornost zpět na široké okolí, koukám, že v městském šeru jede proti mě prostředkem pruhu neosvětlený cyklista. Naštěstí to sám strhnul do cyklopruhu a dál pokračoval protisměrně po něm - a posléze přeskočil na chodník obšťastnit i místní chodce.
Tak vám všem přeju, abyste tohohle magora potkávali co nejméně ...
Ale ale ... jediné, čeho jsem si stihl všimnout, že ten můj fantom je zrzavej a nosí krátký plnovous. Je to von?
Potesilo me, ze budu mit vice volneho casu, jelikoz koncim s diskusi na nakole. Dekuji, Vojtechu, urcite se mi volny cas bude hodit. A take jsem se konecne zbavila iluzi, ze bys mohl dostat rozum. :-)
Ale on za to nemůže. Spal u otevřeného okna, no a zastydla mu puberta. Prášky na to zatím nejsou ...
Jsou. Například diazepam. Ale to by to chudák nesměl zapomínat brát.
Žes mu to napsala veřejně, mi rozumné nepřipadá
A proč?!? Jí to rozumné asi připadalo, že to napsala. A hlavně je to informace pro ostatní, proč už (přesněji kvůli komu) ona tady nebude. A v jejím případně se tomu vůbec nedivím...
Potěšilo mne, že jsou i příběhy s dobrým koncem. Statečné děti vzdorující norskému sociálnímu státu:
http://pravyprostor.cz/utek-z-norska-podruhe...
Ukázalo se, že mě v práci vyzvednou tchánovic, tak si ušetřím cestu autobusem a ještě si užiju alespoň chvíli toho nádherného slunného počasí a oblohy bez mráčků co na mě celý den přes okno doráží!
Murphy:
Je mi opravdu líto, ale předpis, o kterém mluvíš já opravdu neznám. Ten zná asi Jindra. Formuluje ho takto:
"Řazení se do svého hned po předjetí je na německých dálnicích celkem běžné, neplatí to ale pro rafany. Ti jedou tak rychle, že by furt jen šněrovali, tak se posadí do svého a čistí si cestu světlomety. Je už nikdo totiž nepředjede, tak ani nemají důvod se řadit."
"Taková jsou zřejmě nepsaná pravidla, s rafany..."
Tomu se říká ohleduplnost. Jedeš škodovkou plnou lidí, s plným kufrem se slabým motorem? Než se rozjedeš na stovku, trvá to minutu až dvě? Jakžtakž Ti to jede? No tak se ukliď mezi kamiony a zpomal, jede rafan a bliká!
Že Ti vyskočí spotřeba, až budeš dojit motor a snažit se to zase rozjet? Že nepojedeš plynule? Že to je náročné, furt čumět do zrcátka kdo zas bliká? Že by rafan mohl chvíli zpomalit a pohodlně zrychlit až když máš možnost uhnout bez zpomalování? Kup si jiné auto...
Ale neboj, Hraboshi. Ono to s těmi rafany v tom Německu není zas až tak moc špatné. Jindra je holt literát, vždyť víš:-))
Těch rafanů jedoucích výrazně rychleji než ostatní kolem moc není. A když jsou, tak předjíždějící auta v levém pruhu nijak moc neproblikávají, však taky k čemu by to bylo?
Nervózů, co ti visí na kufru a blikaj jak vzteklí, i když jasně vidí, že před tebou jsou dva další a všichni dohromady předjíždite tři kamiony, je u nás podstatně víc.
Vím.
Jen mi poněkud vadí ta adorace problikávání jako čehosi pozitivního.
To mně taky. Jinak počítám mínusy:-))
A v samotném Německu se to problikávání nijak moc neadoruje. Naopak, může to jednoho vyjít dost draho:-))
http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava...
Predpokladam, ze jsi toho po Nemecku po dalnicich moc nenajel. Tak prosta analogie - jedes po cyklostezce, na ni dve baby s klestim na nosicich vedle sebe a povidaji. Predjet neni kudy. Zaradis se a cekas, nez se samy rozhodnou Te pustit, nebo zazvonis (zavolas, hvizdnes, ...)? (Zvonek v tu chvili cca odpovida svetelne houkacce. Cyklista moc jinou sanci nema, auto na dalnici taky ne.)
A opet opakuji - pisu o tom, ze tohle je v Nemecku neagresivni, zadny rafan v kufru. Kratke bliknuti na dostatecnou vzdalenost, kdyz neuhne, rafan civilizovane pocka.
Fakt máš zkreslené představy, ono to bliknutí pomüže všem, uvédom ei ty rychlosti, brzdné dráhy, atd.
Je lepší vědět dlouho dopředu, že se za tebou někdo řítí dvoustovkou. Další způsob, který se používá je zapnutej levý blinkr, a to v levém pruhu.
Rafan jede v levém pruhu, trvale zapnutý levý blinkr, víš že tě žádá, abys uvolnil dráhu. Nikdo to nebere úporně.
Tak ať se neřítí. Nebo má snad rozbitý brzdy? To je takový problém, když vidíš, že před tebou jede někdo pomalejší, zpomalit?
Zajimave to hodnotis. Jeden nemuze brzdit a pridavat, aby si nezvysil spotrebu, druhy klidne muze, i kdyz mu nekdo prekazi jen z bezohlednosti nebo protoze se v rychlem pruhu zapomnel...
Akorát otáčím Jindročíslovu argumentaci. Proč se ten pomalejší má přizpůsobit tomu rychlejšímu? Proč to nemůže být obráceně? Všude kde jezdím, na lyžích, kole, pěšky to je právě tak.
Z kopce jezdím o dost rychleji než jiní. Setrvalým hvízdáním si razím cestu leda na závodech (a to ještě jen v místech kde vidím, že můžou uhnout). Jindy člověka dojedu, chvíli za ním a teprve když nějakou dobu nereaguje, tak houknu "zleva". Ale že bych si z dálky "preventivně" vynucoval aby mi uhnul, to ne.
Neřeš to, v BRD od dob Adolfa neměli socialismus, tak to tam tak funguje. Pomalejší uhne rychlejšímu, lidé se na sebe usmívají a neřeší své frustrace na silnici a na dálnici už vůbec.
Stejnej rafan, co jel 220 na dálnici, ve městé v pohodě zastaví před přechodem a nechá stařenku přejít, i když než ona vúbec se rozhodne, že pújde, on by byl už pryč.
Třídní boj za práva slabších se nevede.
Když ovšem někdo ucpává jedinou legální možnost předjíždění, tedy zabírá celou cyklostezku nebo levý jízdní pruh, nemám problém jej zdvořile požádat, zvonkem, ústně ("hezká prdelka, ale já bych s dovolením šel resp. jel rychleji"), v případě auta světelnou houkačkou k tomu určenou.
Problém je v tom, že my nemluvíme o dvou tetách na kole, které JEDOU vedle sebe a ucpávájí cyklostezku. My, jako cyklisté, víme, že JET vedle sebe nesmíme. Mluvíme o situaci, kdy jedna teta zjevně PŘEDJÍŽDÍ druhou tetu, aby se před ni mohla zařadit. A to smíme.
A ten, kdo v takovém případě okamžitě začne vyzvánět jako na lesy a nepočká ani chvilinku, je dle mého soudu (a dle soudu německé policie) agresor, stejně jako ten, kdo bliká na předjíždějící vozidlo a ani chvilku nepočká, než předjíždění dokončí a bezpečně, tak aby neomezil a neohrozil předjížděného, se zařadí.
Prave o tom nemluvime.
Jindra nepise o predjizdenem predjizdejicim vozidle, ale o vozidle, ktere svevolne zabranije predjizdeni tim, ze zustava v levem.
Nevšimla jsem si, že to někde říkal. Všimla jsem si, že říkal, že si rafan světlomety uklízí cestu a že když se mu zadaří, tak se na takového rafana pověsí a nechá si od něj cestu razit.
Ale to nic. Těší mě, že už zase se mnou mluvíš:-))
Spis bych se ptal - je takovy problem se po dokoncenem predjizdeni zaradit zpet vpravo, zvlast kdyz vim, ze jedu tak pomalu, ze mne nejspis nekdo bude chtit brzy predjet? Mam snad rozbity volant, ze nemohu prepruhovat?
Proč by neměl?
Má to rád, má na to fáro, tak mu to přej. Tak to tam chodí. Téch co jezdí nad 200 je už jen pár, ale taky jsou, ti mají vétšinou Porche....
Někdo si uváže gumu za kotník a skočí z mostu, jinej sjíždí šusem sjezdovky, další jezdí downhill. Když to má pod kontrolou, je to jeho věc.
Rafani problém fakt nejsou, to ty kamiony.
Ano je to tak, v Německu se dá jezdit i Felicií celkem v poklidu. Rychlé auto od zadu přijede, zpomalí a v poklidu počká, až dokončím předjíždění. V Čechách okamžitě bliká, nebo rovnou troubí. Pěkně nepříjemné prostředí. Stejné chování mnozí produkují ve městě v místě kde nemohou předjet vůči cyklistům. Patrně jde o stejnou sortu řidičů.
Ano, nebude tě vytrubovat a nenažene tě do škarpy. Je slušné vědét, že s tou Felicii do kopce víc než 140 nedáš, tak se zařadit a nebrzdit toho, co jede 200, ale vynucovat si to na tobé nebude. Blikne z dáoky, tys to nepochopil, řekne si v duchu "pémišer šajz" a nechá tě žít...
A nejhorší je, když jedu tak někde v poklidu po nějaké místní (saské) silnici na kole a až po chvíli zjistím, že se za mnou udělala kolona aut, protože se tomu prvnímu zdá, že mě nemůže bezpečně předjet. Tím, že zpomalí na mojí rychlost, přestane být slyšel úplně. To si říkám, sakra chlape, to bys nemohl lehce ťuknout do toho klaksonu, abych věděl, že tě mám za zadkem a uhnul ti?
Moc neproblikavaji, protoze se ti pomalejsi presne podle predpisu ve vhodne chvili uklidi do pomaleho. Bezne ohleduplne chovani z obou stran. Presne jak pise Jindra i ja.
Zajimave, jak s tim vasnive nesouhlasis a pak napises totez.
Boooooze, cetli jste, co Jindra psal a s cim souhlasim? Predjedes, uhni. V Nemecku prave nikdo (skoro) nevyblikava auto, aby se uhnulo do skviry mezi kamiony. U nas bohuzel ano. To je ten rozdil, o kterem pisu ja a pokud spravne chapu, tak i Jindra.
Proste vzajemna ohleduplnost. To vybliknuti v Nemecku je spis upozorneni, ne prikaz. U nas je to neco jineho. U nas se jedna o oboustrannou neohleduplnost. Fura ridicu zustava v levem a neuhne, i kdyz na to maji dost prostoru a dokonce jim to narizuje zakon. Na druhe strane je tu i fura rafanu, kteri vyblikavaji auto, ktere ocividne pridat nemuze, nebo ktere skoro nema kam uhnout. A ano, u nas jde casto o agresivni vyblikavani, ne to pratelske upozorneni z Nemecka.
Ale vypada to, ze asi pisu cinsky. 8-(
Mimochode - k te posledni vete - nezastavas nahodou nazor, ze by se vozovy park mel obmenovat a ze stara auta s vyssimi emisemi by lidi meli odstavit a pripadne poridit neco novejsiho, co ma lepsi charakteristiky? Neni to podobne? Necim Te ostatni omezuji, tak po nich chces, aby do sebe zbytecne investovali, aby Te mene omezovali...
Smis prekazet v levem pruhu, kdyz je pravy VOLNY?
VOLNY pisu kapitalkami, abych zduraznil, ze tim nemyslim mezeru v delce 10 m mezi dvema kamiony.
Ne, nesmis. Dokonce NESMIS ani zbytecne zdrzovat auto, ktere jede ocividne neprimerenou rychlosti. Takova jsou pravidla provozu na pozemnich komunikacich, at je jiz upravuje zakon, vyhlaska, nebo cokoliv jineho.
Ale Lannina pravidla jsou, ze dokud chce, muze branit rychlejsimu i bez jakehokoliv duvodu. Pak ovsem chapu, proc to u nas na silnicich vypada jinak, nez v Nemecku. Proc je u nas tolik agresivity.
Murphy, nějak se ti udělalo rudo před očima, to je mi líto.
Takže: prosím, cituj mě, kde jsem říkala cokoliv o zbytečném zdržování či o bránění rychlejšímu bez jakéhokoliv důvodu. Děkuji předem a přidám, že já, na rozdíl od Jindry neříkala vůbec nic o tom, že si může rychlý řidič uklízet světlomety (doslova) pomalejší řidiče na stranu. A že by to dělal v "krajní nouzi" a na "odvrácení bezprostředního nebezpečí"? Ale no tak?
Prostě, ať Jindra říká co chce, v Německu se tohle chování nevidí často. Fakt se tam běžně světlomety neodkízejí pomalejší řidiči na stranu. Fakt jako ne. Jindra to přehnal a dobře to ví:-))
Neodklizi. Tim bliknutim proste o sobe da rychleji jedouci auto vedet, kdyz se ten pred nim BEZDUVODNE zapomene vlevo. Ze to literat popsal trochu kosateji je zrejme. Zvlast pro nekoho, kdo v Nemecku jiz ridil.
Kdyz to chces brat doslovne, tezko muzes vubec polemizovat, protoze svetlometem nepremistis hmotu, lada bys ho vzala do ruky a prekazejici predmet odtlacila. Hrube se mi nelibi tvuj zpusob diskuze, kdy v pripade, ze literarni nadsazka nevyhovuje, chytis se slovicek a doslovneho vykladu, kde vyhovuje, tam se jiste nadsazky a zevseobecneni dopoustis klidne sama. Myslim, ze jsi dostatecne inteligentni, abys chapala, co Jindra tvrdil. Je jedno, jestli to nechapes, nebo chapat nechces. V obou pripadech totiz diskuse s tebou pozbyva smyslu. (Coz jsem si mel po minulych zkusenostech uvedomit a zbytecne se o diskusi nesnazit.)
Dalsim prikladem diskusniho faulu, nebo alespon ukroku od tematu, budis to, jak ses pokusila odvest pozornost od diskutovaneho k tomu, jestli nahodou Jindra (mozna i ja) neplytvame sverenymi prostredky.
Jindra se k tomu vyjadril. Pridam svoji odpoved, aby to snad nevypadalo, ze ja na firme nejak rejzuju.
Ano, nekdy jezdim za firemni, nekdy ale po Nemecku specham za svoje. Casteji vsak za firemni. Tim firme usetrim penize za dobu, kterou travim za volantem. Taky si tim avysim cenu nafty na soukrome pouziti za dany mesic, protoze soukrome km se plati prumerem z celkovych km. Firemne najedu cca 10.000 rocne, soukrome dvojnasobek. Takze vlastne jeste doplacim na spech a snahu usetrit firemni cas tim, ze pak mam o neco drazsi soukrome km.
Té citace mého příspěvku, kde jsem se vyjadřovala k bezdůvodnému zdržování a bránění rychlejšímu se asi nedočkám.
Nevadí. Tak pa:-))
Proc bys mela? Mam prekopirovat cele tvoje negovani toho, kde Jindra (a i ja) psal, ze se zdrzovat nema?
Ta naprosta negace toho, co jsme napsali, jasne pripousti pouze opacny nazor, totiz ze blokovani je OK.
Tak pa.
http://www.super.cz/314622-ladislav-hruska-se...
Uf.
bohužel i v mém okolí byla tato kniha koupena :-/
ale abych nekřivdil, pár použitelných receptů tam je.
jo a nevěřím, že překonal prodeje Jyrky Paroubka :-D
Cituji jednu dceřinou spolužačku: "Moje máma si tu knížku taky koupila, taková vostuda, já s ní snad přestanu mluvit"
A čemu se divíš? Lidi, kteří jsou schopni zvolit Zemana za prezidenta a opakovaně volit socany a komunisty za příslib zrušení 30 Kč poplatku, jsou schopni žrát i odpadky...
Já ho viděl v bedně dvakrát. No co, recepty z levných surovin. Proč ne v médiu typu TV Nova.
BTW tenhle kompot jsem si za chladných podzimních dnů dělával na koleji taky, nevěděl jsem, že by to někoho mohlo zajímat:
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/na-vasi-strane...
Ale aby byl považován za kuchaře, a jeho knížka byla nejprodávanější knížkou v ČR? To je trochu moc.
Tady je to samý, 20 let starý, jen tomu tenkrát neuměli udělat ten marketing: http://www.ulozto.sk/xKNiCY6/kucharka-pro...
Proc SMIM problikavat - zejmena pozor na bod 2)
Ve vyhlášce 99/1989 o pravidlech provozu na pozemních komunikacích v §30 - výstražná znamení se praví:
(1) Zvukové výstražné znamení smí řidič dávat jen tehdy, jestliže je to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, a mimo obec i k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
(3) Světelné výstražné znamení se dává zapínáním potkávacích nebo dálkových světel.
(4) Výstražné znamení se smí užít jen po dobu nezbytně nutnou.
A proc Lanna a Hrabosh nesmi zustavat v levem pruhu ve chvili, kdy prave nepredjizdeji:
Jízda v jízdních pruzích
§ 12
(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
Ale mozna jsi to myslel jinak. Treba jsi jen pres moji snahu nepochopil, ze ono adorovani problikavani, jak tomu rikas, je ve skutecnosti zavist. Zavidim, ze v Nemecku svetelnou houkacku opravdu pouzivaji jen k tomu, k cemu je urcena, protoze k agresi nemaji duvod. Malo kdy totiz nekdo zustane trcet v levem, takze rychlejsi nemaji duvod problikavat. U nas to neplati, kazdou chvili nekdo zustava v levem bezduvodne. Nekteri rychlejsi pak diky nim bohuzel prijdou o nervy a problikavaji i ta auta, ktera jinak nemohou a vynucuji si prujezd i tam, kde je to proti logice a kde by si to rafan z Nemecka nevynucoval.
Takze suma sumarum - v Nemecku je probliknuti OK, u nas stoji agrese proti umyslne ci neumyslne ignoraci pravidla, ze kdyz nepredjizdim, musim z rychleho pruhu pryc.
Tohle je pěknej pod pás.
Od samého začátku tohle píšu. Nikdy jsem nic jiného nepsala.
Tak proc se tak intenzivne hadas a negujes Jindrovy a moje nazory, ktere jsem prave shrnul za pomoci citace paragrafu (byt asi zastaralych, jak pise Joe).
Já se prosím pěkně nijak intenzivně nehádám. Od samého začátku tvrdím pořád stejnou věc. Na Jindrův příspěvek o těch rafanech, co se prostě usadí v levém pruhu a o těch pomalých, co prý před nimi kličkují, jsem odpověděla, že nikdo nekličkuje, protože ten kdo se vyskytuje v levém pruhu, předjíždí (nekličkuje, předjíždí). A pokud se tam náhodou zapomněl a nepředjíždí, tak holt uhne do pravého - nekličkuje, nevrací se znovu do levého. Pokud nepředjíždí nemá co dělat v levém pruhu.
Načež mi Jindra odpověděl, že jako jo ALE (a teď pozor) to se netýká jiste sorty řidičů,jim zvané rafani. Prý jakési nepsané pravidlo, nebo co.
Tož já nevím, proč se to zrovna těch rafanů netýká, ale když myslíte:-))
Jak jsem psal, je treba se snazit pochopit smysl, ne hledat slovicka, za ktera je mozno chytit. S timhle pristupem se ti bude lepe diskutovat na jinem foru, kde budou sami pravnici. Jinde nutne musis dojit ke sporu s temi, kteri necituji zakon, ale pouze vlastnimi slovy popisuji situaci.
Já s nikým do sporu nevešla. Ty jsi nějakým omylem, což to se stává, vešel do sporu se mnou.
No nic. Nevadí:-))
Když jede auto za mnou, tj. ještě nezahájilo předjížděcí manévr, není žádné předjížděné ani předjíždějící vozidlo.
Maximálně tak vozidlo, jehož řidič by rád předjížděl. Ale o tom se paragraf nezmiňuje.
Co tam máš dále?
Ano problikávat podle zákona můžeš, není to ovšem zrovna společenské chování, pokud to používáš českým způsobem. Na Německou spolkovou republiku se vyhláška 99/1989 nevztahuje. V Německu se to nijak agresivně na rozdíl od Česka nepoužívá. To je ten rozdíl mezi námi.
Ehm, nechcu ti kazit nadšení, přečti si §35 vyhlášky 30/2001.
Když cituješ, tak cituj platný předpis;-)
Muzes mne prosim opravit? Ja tohle vogoogloval, Tebou zminovany paragraf jsem nenasel, mozna jsem se neumel spravne strejcka zeptat.
Jen taková kontrolní - ty NEMÁŠ řidičák, že? Aspoň teda v to doufám... :)
Nemam. Jezdim nacerno a zatim mne nechytli. Taky neumim googlovat, ale ani za to jsem jeste nedostal flastr. 8-)
Muze tedy nekdo ocitovat soucasnou pravni normu?
To jezdíš tak rychle, že tě ještě nechytli? :)
Nevím, o co se jedná, co je podstatou "sporu", takže neocituji.
Tak hned druhý odkaz stréca gůgla...
http://dopice.sk/bz4
Jen specielně pro Murphyho dodávám, že už neplatí ani nařízení č. 11/1951 Sb....
http://dopice.sk/bz2
:)
Jo, snad uz jsem to (nize) nasel taky spravne. Kazdopadne hezka odbocka, ale plati to porad stejne, takze SMIM VYUZIVAT SVETELNOU HOUKACKU JAKO UPOZORNENI PREDJIZDENEMU, coz se mi tu Lanna a Hrabosh snazili vyvratit.
Ano, můžeš blikat po dobu nezbytně nutnou. Nevím, jak je to teď aktuálně, ale dříve bylo v Německu na dálnici použití "problikávání" trestné.
Nastesti to nemusim resit, protoze sice jezdim rychle, kdyz to slaby motor Fabie dovoli, ale jednak jezdim vetsinou v noci, druhak tam malokdy nekdo prekazi zbytecne. Skoro kazdy je ohleduplny k tem rychlejsim a vyklidi pozice, ktere sam jiz nepotrebuje.
Dokazal bys vygooglovat, jak je to v Nemecku ted? Uz peknou chvili se snazim, ale konkretni vyjadreni jsem nenasel. Tedy krom nekolika JPP uvah. 8-(
Problikávání a vysvícení je trestné pokud bylo bezdůvodné, ale upozornění bliknutím, že se blíží rychlejší vozidlo, když se někdo zapomněl uhnout z levého pruhu je v pořádku, je to důvodné upozornění.
I v Nemecku?
Ja nasel jen historicke JPP, ze v Italii se pouzivat nesmi:
http://cestovani.idnes.cz/jedete-autem-do...
Zato se tam nekde smi skoro vsechno ostatni. 8-)
Neumím německy abych si to mohl přečíst v jejich zákoně, mám to zprostředkovaně, před nějakým časem byl krátký pořad a povídání v rádiu o pravidlech v cizině, tohle jsem si z toho zapamatoval.
Jako fakt nevím na jisto jistě. Jen co vím, tak kamoš dostal v Německu flastra, když se po zvyku z ČR probíjel německou dálnicí xenonovou laser show... On teda jezdí jako prase odjakživa a furt (se fakt divím, že se "nevybodoval"), jet s ním je za trest. A jedině on dokázal to, že jsem se v autě poblil, ač vydržím docela dost. Jo a je, překvapivě, z Prahe... ;-)
No jo, mne se v aute v serposkach pri prejezdu malem po Dusann. Tusim, ze je taky nekde z Moravee. Asi tam mate slabsi zaludky... 8-b
woe je odkud? Woi je z Moravee, woee z Prahee. Kratke woe musi byt ze zplzenska, ni?
Ano, platí to pro upozornění předjížděného je-li to upozrnění nutné. Typicky v případech, kdy předjíždíš a on, nekoukaje do zrcátka začne také předjíždět. Nebezpečná situace, odvracení bezprostředního nebezpečí.
Neplatí to pro již předjíždějícího, zahájil-li manévr předjíždění před tebou.
Tož v 361/2000 je to §31
Výstražná znamení
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení.
(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.
Klíčem k pochopení jsou ta slova: "je-li to nutné".
A v situaci, kdy nekdo ignoruje zakon a nezaradi se a pomalou jizdou blokuje ostatni to nutne neni?
Nevím, jestli to je nutné, to musíš posoudit sám, zda onen člověk to dělá záměrně a skutečně záměrně blokuje ostatní.
Ano u nás se to dost často stává. Stalo se mi na dálnici, že jeden mladý kluk jel trvale v levém pruhu svých tachometrových 130 a měl pocit, že když jede tachometrových 130, tak školit může. A opravdu školil. Nikoho nepředjížděl, jel prostě v levým. Pár aut za mnou to nevydrželo a podjeli jeho i mě vpravo. Školitel si vykoledoval přestupek na ostatních řidičích. A to správné není.
Tohle je třeba v Rakousku docela běžné, docela mě to překvapilo, ale předjíždění zprava tam není nijak vyjimečné. Těch blbců co jedou 120 trvale v levých pruzích je poměrně dost.
V Rajchu je braní zprava docela normální jev.
A v USA je to na dálnici dokonce legální:-))
Tož Británie, to jinej svět. Tam jsou všichni v protisměru legálně:-))
https://www.youtube.com/watch?v=phGVrd5Nf78#t=62
Je to jediny legalni zpusob, jak takovemu trotlovi naznacit, ze je neco spatne. Nemusi to byt zly umysl. Pri kvalite nasi D1 byl levy pruh jedinou sjizdnou casti. A clovek se pak zamysli a prestane sledovat zrcatko... Takove probliknuti ho upozorni a uhne, nez ten rychlejsi predjede.
K te druhe casti - ano, ti, kteri ho predjeli, spachali prestupek. To ovsem skolitel take. Takze pripadny policista mel pobrat vsechny.
Paragraf 30 PLATNÉHO silničního zákona mluví znamení o změně směru jízdy.
Jestli tentokrat cituji spravne, tak to tam zustalo beze zmen, ne?
§ 31 Výstražná znamení
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světleného zařízení.
(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.
Zdroj: http://business.center.cz/business/pravo/zakony...
Nebo je i tohle prekonane?
Jestli ano, prosim o citaci platneho. Vtipky jsou prima, pokusy o svedeni diskuse k blinkru taky, tedy kdyz je zaradim do vtipu, vzhledem k problematice problikavani...
No vidíš, jak umíš prcovat se stréčkem Gůglem... ;-))
Problem je, ze u te citace na netu nebyva uvedeno, jestli jiz neni prekonana necim novejsim, tedy alespon kdyz clovek nevi presne, kde hledat. Takze ani u tohohle si nejsem jist, jestli neexistuje nejaka novela, ktera tam sice nechala to same (nebo mirne preformulovane) tvrzeni, jen nese jine oznaceni. Kazdopadne se od 1991 nezmenilo pouzivani svetelne houkacky. A o to slo.
Na business.centre ty zákony mají v aktuálním znění; teda co jsem zaregistroval...
Mně se nejvíc líbí
http://www.zakonyprolidi.cz
Plné aktualizované znění, platnost hned v záhlaví...
Tak ten závěr se vám tady moc nepoved, nic veselého