http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/cssd...
Neuvěřitelné, všechny socialistické proudy v jednotmém šiku levice a vedení ČSSD s tím není schopná něco udělat.
Městská Radnice vedená socialisty celého spektra od delnické sociální, přes komunistickou až po sociálně demokratickou stranu mi něco připomíná. Rok 1939 kdy si náckové s komunisty podávali ruce nad pošlapaným polskem...
S deseti minutami si dost fandí. A podle vody je už úplně bez šance.
http://domaci.ihned.cz/domaci/c1-63165460...
Jako bylo by to hezké, ale mám takové tušení, že jde zase jen o výkřik do tmy :-/
http://www.novinky.cz/domaci/354376-skromach...
http://domaci.ihned.cz/domaci/c1-63165570...
http://zpravy.idnes.cz/skromach-cykliste-by...
No co je tohle zase za diskriminaci?
Jak jako jen cyklisté?
Proč ne auta?
Já chci jezdit po vinařských stezkách autem.
Já, když se napiju, tak s kola padám, mohla bych si třeba i zlomit nožku a pak bych už nedojela do dalšího sklípku udělat outratu dalšímu vinaři.
A jak on k tomu přijde?
Každému nabízím následující experiment (zatím vždy skončilo pouze u myšlenkové fáze): Já si sednu do auta a pochybovač to do mě "z nepozornosti" narve na kole v plné rychlosti (typicky 15-20km/h). Pokud to náhodou přežiju, tak pochybovač sedne na kolo a já to do něj "z nepozornosti" naperu plnou rychlostí auta (typicky 50-60km/h) s tím, že potom podle následků vyhodnotíme společenskou nebezpečnost snížení kognitivních schopností konzumace alkoholu u cyklisty a motoristy.
Ale jak píšu, zatím se nikdo neodhodlal k realizaci...
Ale jo, jsem presvedceny, ze zrovna me by Hrabosh rad videl v roli figuranta v tomhle experimentu, takze jo.
Ale nejdu do toho bez rozcvicky, takze napred si Hrabosh da s IZS dosciplinu zvanou "seskrabnem z asfaltu co zbylo" - totiz aby si uvedomil, co se stane, az lehce ovineny cyklista netrefi to auto, co ma narvat v typicke rychlosti a hupne mu z cyklo-vino stezky rovnou pod kola. Pak si Hrabosh da prochazku a ja nasimuluju toho lehce ovineneho cyklistu, co ho "z nepozornosti" trochu strejchne.
Zacit muzem fotodokumentaci z prvniho pripadu, at si Hrabosh pocvici davici reflex.
OK?
A nebo si Hrabosh odpusti deleni na cyklisty a motoristy a bude premyslet o ucastnicich silnicniho provozu?
Prestane Hrabosh delit lidi na " maj motor" a "nemaj motor" stejne, jako je jiste nedeli na "bily" a "barevny"?
Já bych to nehrotila a hlavně nepersonifikovala.
Třeba zde tuto petici, podepsalo spolu s autorem celých 2 (slovy dva) občanové:-))
http://www.petice24.com/petice_proti_nulove...
A kdyby ji podepsalo 50 tisíc lidí, stalo by se něco?
tyhle petice jsou k smíchu
Jistěže by se nic nestalo.
Jen bych věděla, že problém chlastu na kole je palčivým problémem pro 50 tisíc lidí a nikoliv lidi tři.
No, že jo?
Myslíš si, že nějaká petice věrohodné ukazuje počet lidí, které nějaký problém trápí?
Třeba téch lidí je 100 tisíc, jen prostě nehodlají podepisovat nesmyslné petice.
A tvůj vlastní názorový postoj k alkoholu na kole je jaký?
Já na kole nepiju, tedy pokud na kole nejedu jen ty dva kiláky domů z hospody.
Ne proto, že bych měl obavy, že se namotám tak, abych působil problémy, ale dát si pivo někde po cestě znamená, že mě ztěžknou nohy a ztratím "morálně volní vlastnosti" uvědomělého sportovce, prostě se rozsedím a zlenivím.
Pokud jde o alkohol v silničním provozu, nerozlišoval bych cyklisty, motoristy, mopedisty. Prostě pro všechny stejná pravidla.
A ty tu jsou. Jen se nevymáhají stejně důsledně.
Úplně v obecné rovině, nulový limit mi připadá přehnaně přísný. Zavedl bych limit, jako je běžné ve většině zemí západní Evropy, tedy těch 0,5 kombinovaný s přísnějším postihem, v případě, že se u zaviněné nehody alkohol prokáže.
Preventivní buzerace strejců za dvě piva mi připadá nesmyslná.
Ale nehodlám to veřejně prosazovat, bojovat za to, psát petice nebo apelovat na zákonodárce.
Vidím u nás mnohem zásadnější problémy než se zabývat tím, jestli povolíme dvě piva či nikoliv.
Děkuji ti za odpověď. Více méně se shodneme. Taky bych povolila určitou maximální nenulovou toleranci s tím, že by byla stejným způsobem jako v těch zemích, kde ten nenulový limit mají, chápána.
Tedy nikoliv jako: Povoluje se to proto, abych si mohl dojet autem v klidu na dvě piva do hospody.
Větu:
"Preventivní buzerace strejců za dvě piva mi připadá nesmyslná."
jsi myslel pro určité strejce na kole, nebo pro všechny řidiče na kole i za volantem?
Pro všechny bez rozdílu.
Včetně tetek ať za volantem nebo na kole.
Možná by se nulová tolerance mohla a měla vyžadovat u začínajících řidičů, podobně jako jsi připomínala onehdy u rychlostních limitů kdesi v cizině.
Mám za to, že takhle nízká dávka alkoholu, tedy do těch 0,5, nezpůsobí u zkušených řidičů větší chyby, než třeba mírné rozrušení z debaty se šéfem, tchýní, či způsobené četbou denního tisku, ať si každý doplní sám, co ho dokáže rozhodit.
Ono nejde jen o ty strejce co jedou na pivo, ale třeba i zbytkový alkohol, tenhle systém uvrhnul matláka Dádu do celkem slušné finanční tísně.
Dáda, jako obvykle, sedí večer s matláky a srká tu svoji desítku, měl už čtyři nebo pět. V tom telefon, že má ráno ve čtyři nakládat a jede děkam do Votic či kam.
Dáda dopíjí, zaplatí, odchází. V půl páté v Týnci nafoukal 0,3, nedal si blb snídani, jak spěchal. Protože profi řidič, přísnější postih, půl roku bez papírů, Dáda jako závozník vydělal prd, a co vydělal to prochrupnul, protože se nemusel hlídat.
To jsou takové ty mikropříběhy, kde si za všechno člověk vlastně může sám.
Jen pocit, že kdyby bylo něco jen malinko jinak, mohl Dádův život vypadat o dost líp.
Tak v tom se lišíme.
Já bych naopak buzerovala právě ty strejce (či tetky), kteří účelově a cíleně sednou za volant, aby si mohli zajet do hospody kvůli tomu pivu. To jsou totiž, dle mého názoru ti, co nechápou správně důvod zavedení určité nenulové tolerance:-))
No, zatím je po tvém, buzerují.
Taky vidíš, jak rychle ubývá těch pomníčků u silnic, prostě úspéch, jinak se to nazvat nedá :-)
Já si totiž myslím, že strejc, který si sedne za volant jen kvůli tomu, aby si jel dát do hospy dvě piva, je velice nerozumný strýc, protože mu nedochází, že jednou jeho syn udělá némlich totéž, sedne za volant a pojede na vesnickou zábavu. Vždyť přeci viděl na vlastní oči, že to nic není a je to tolerováno.
Pro Vaši informaci: Hrabal opět smazal můj příspěvek, který
- nebyl vulgární
- byl k tématu
- naopak vyjadřoval souhlas s názory Lanny a Jindry
jen proto, že se mu nelíbil jeho obsah a prosazuje tímto svoji pokřivenou samolibost.
Pro tvoji informaci - Hrabosh je zakladatelem tématu, takže má právo toto téma moderovat dle vlastního uvážení. Nic, co by kolidovalo se stanovenými pravidly, se kterými si při zaregistrování se na toto diskuzní fórum souhlasil.
To je vlastně pravda - za bolševika jsme taky brali cenzuru za přirozenou.
- Kadel se jím snažil okopávat kotníky.
Vyhodnotil jsem, že příspěvek mohl být, búno, naformulován jinak. Ale Kadel měl potřebu si kopnout, tak jsem ho smazal.
Jestli chceš, příspěvek rozsvítím, zkopíruješ si ho, přeformuluješ a může normálně viset.
Příspěvky sem nepíšu ani pro sebe, ani pro lidi Tvého typu, co nevydrží pravdu, ale pro všechny ostatní. A abys mne Ty poučoval, jak si musím příspěvek "přeformulovat", abys ho tu milostivě nechal viset, na to, při vší neúctě, nemíním přistupovat. Takhle si se mnou nedovolili jednat ani komouši.
Takže když Ti jiní trpí, že jim odepíráš přečíst si věci ode mne, jejich věc.
Já mu to trpím nerad, ale co mám proti tomu dělat? Sepsat petici? Opravdu netuším.
Ignorovat jím založená vlákna. Takovouhle sprostotou, mazat cizí projevy jen proto, že "vyhodnotil, že to mohlo být napsáno jinak" a pak vyučovat ostatní, jak si je mají "přeformulovat", tu, předpokládám, mnoho dalších lidí netrpí.
To už byly - aspoň podle mého - lepší ty kundy.
To je těžký. Mně ty jeho filipiky připadají jako rozhlasovej spor Kurase a Čuříka o islám. Samá sranda. :-)
Ale však jo ... nicméně omezit číkoli projev s odvoláním na to, že jsem "vyhodnotil, že to mohlo být řečeno jinak", to je chování na poblití. Když tu větral tu gynekologii, bylo to směšné. Tohle je už odporné.
Kadle, končí nám listopad... Kolik jsi toho najel Nakole? Kdepak jsi Nakole byl?
Asi se sluší připomenout, že ty sem nechodíš kvůli tomu, že bys sdílel naši společnou zálibu v jízdě na kole. Chodíš sem nadávat cyklistům, urážet a možná si tu také vyléváš svoji frustraci z bůhvíčeho. Pokud vím, tak tě k nám vůbec nic nepoutá, můžeš se klidně odebrat mezi ostatní dfenky. Akorát na nich si nemůžeš vybíjet frustraci, tam by tě za to vyloučili ze svého středu, a tak s tím lezeš sem.
Souhlasím s tebou, takovou sprostotu by sis neměl nechal líbit a prostorům kterými se pohybuji by ses měl vyhýbat širokým obloukem. Prosím, dveře jsou dokořán.
Jen drobná připomínka - k Tobě mne opravdu nic nepoutá. Tos pochopil dobře.
Jediný, kdo tu v poslední době sprostě (velmi) nadával, jsi Ty. Odkazů by se našla kopice. O mé zálibě v čemkoli nemáš (a nemůžeš mít) ani tucha, nelži zase.
I tenhle projev je naopak ukázkou Tvojí touhy napadat lidi kolem sebe.
Lanna: Omlouvám se, ale tomuto Tvému příspěvku jsem musel nakonec dát -1, protože k němu jedinému (kromě předchozí debaty, s níž souhlasím) mám výhrady. Vysvětlení, co se mi na něm nelíbí, mi Hrabal smazal, takže jinak se vyjádřit nemohu.
Tady ti ale žádný Hrabal nic nesmazal,protože tady nikdo takový není. Je tu jen jeden Hrabosh...
Je slušné oslovovat nezkomoleným nickem nebo jménem. :-)
Když už se slušně oslovuje jménem, resp. příjmením, pak se ale před příjmení dává pan/paní...
Pojem "pan-paní" s sebou nese určitou míru noblesy, předpokládanou u jmenovaného (viz tradiční pojem slova "pán" v dřívější době). Zde by ale tato podmínka použití nebyla naplněna. U nás v rodině se v dobách mého dědečka, také služebnictvo a chamraď z ulice neoslovovalo "pane".
Jinak. Tvé tvrzení je nepravdivé.http://www.vinohradskeslapky.com/clenove.php...
Ne, moje tvrzení není nepravdivé. Tady se každý prezentuje zvoleným nickem a jaké právé jméno a příjmení se za ním skrývá je mi dost šumák. I když si ho do profilu dotyčný napíše.
Takže pro mě je tu zkrátka diskutující Hrabosh a jestli sedí u klábosnicem Hynek, Vilém nebo Jarmila je mi srdečně jedno.
To si můžeš myslet, na to máš právo. Přesto tvé tvrzení je nepravdivé.
To si můžeš myslet, na to máš právo. Z mého úhlu pohledu je moje tvrzení pravdivé.
Bez ohledů co si myslím já nebo ty, je tvoje tvrzení nepravdivé. http://www.vinohradskeslapky.com/clenove.php...
Tohle je ale diskuze Nakole.cz. Co se píše na Vinohradských šlapkách je mi dost fuk. A navíc proč bych měla věřit tomu, co se tam píše?!?
Hele, tohle je virtuální diskuze a já to tak beru. Pro mě tu existují diskutující, kteří se tu prezentují nějakým svým nickem a já o nich nepotřebuji vědět nic víc, nemám žádnou potřebu spojovat je s reálnými osobami. Je mi srdečně jedno, kdo sedí za klábosnicí.
Ostatně i když víš, kdo daný nick založil, nikdy nevíš, jestli zrovna on mačká klávesy PC...
Ty máš zřejmě potřebu vědět, kdo je kdo. Budiž, ale je to tvůj problém a tuhle hru já zkrátka nehraju. Mě je to zkrátka jedno.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Hrabalik
Výhrady můžeš jistě klidně napsat znova.
Nemůžu. Ten ***** by to zase smazal. On ten příspěvek totiž nic jiného neobsahoval.
No a smazat by ho mohl třeba jen proto, že to "mohlo být řečeno jinak". Kdyby měl v sobě jen trochu cti, příspěvek sem vrátí a všichni uvidí, do jaké míry byl "nepřijatelný". Ale to chce určitou míru chlapství. A to ten chudinka nemá.
A dělat kašpara tím, že já budu psát a on mazat, mu dělat nebudu, moc se Ti omlouvám.
Omlouvat se nemusíš, nic se nestalo.
Podle obálky se zdá, že říkáme oba stejnou věc.
Já akurát nenacházím žádnou spojitost mezi limitem hladiny alkoholu v krvi u cyklistů a řidičů motorových vozidel a mezi případem Bouchal.
Limit hladiny alkoholu v krvi, pokud je nastaven příliš vysoko, prokazatelně zvyšuje pravděpodobnost zavinění nehody. Na příladu Bouchal jsem demonstroval, že úvaha, že cyklista, chovající se v rozporu s obecnými pravidly (např. ožralý, nebo nevěnující se provozu) není nebezpečný jen sám sobě. Z tohoto příkladu je jasné, že právě uvedený Bouchal sice za svoje chování po právu zaplatil (jako by zaplatil kdokoli jiný, kdo se v provozu chová blbě), ale učinil doživotně nešťastného ještě řidiče Březinu, který se ničeho protiprávního nedopustil, ale bude žít s pocitem zabití jiného člověka dosmrti. Nevinně. Nikdo nejsme na silnici sami a nevíme, co se kdy semele.
Proto jsem nesouhlasil s tím, že nebezpečný je jen "strejda za volantem", ale stejně i ožralý cyklista. Tak, jako KAŽDÝ, kdo sedá za řízení JAKÉHOKOLI vozidla ve stavu, kdy je jeho schopnost řídit snížena.
Proto mi připadá protekce pro cyklisty velmi nebezpečná, rozumná tolerance po vzoru západní Evropy (typicky 0,5 promile) optimální a bolševická "nulová tolerance" jako alibistická buzerace.
Nic víc v tom příspěvku nebylo. Můžeš i tohle zase smazat, Hrabale. Osobě, které jsem chtěl její názor připomínkovat (a na které mi, narozdíl od Tebe, záleží), jsem odpověděl osobní zprávou. Tam ještě Tvé odporné, cenzorské prsty duševního mrzáka nedosáhnou - a je to tak dobře.
Tak, milý Kadle:
1. já nepsala nic o tom, že "jen a pouze" strejda za volantem...,prosím číst pozorněji.
2. případ Bouchal byl tragédie. Já u toho nebyla a ty taky ne. Vina řidiči prokázána nebyla, ale oba zaplatili svoji krutou daň. Prosím, nechte to už spát. Řidiči ani pozůstalým tohle věkovité přetrásání nic dobrého nepřinese.
3. O protekci pro cyklisty se se mnou opravdu přeš zbytečně. To musíš jinam. Na pana Škromacha. Já to nevymyslela.
Hraboshi klidně to smaž. Nebudu se zlobit, taky to teď hodnotím jako zbytečnou provokaci mimo původní téma.
OK, takže postupně:
ad 1) Nikde jsem netvrdil, že jsi prohlásila, že "výhradně jen strejda". Pouze jsem dodal, že špatným vzorem může být i ten, kdo chlastá na kole.
ad 2) Ano, nebyli. Nicméně, právě proto, že vina nebyla prokázána (přes velkou snahu různých hyen), je velmi pravděpodobné, že jeden z účastníků této (nesporně) tragické události si odnesl hluboký šrám na celý život nevinně. Stejně, jako by si, nejspíše, odnesl řidič jiného vozidla, kterému by ožralý cyklista pod kola vjel.
ad 3) Škromach je osoba ducha mdlého a o to větší vyžírka, co udělá cokoli pro to, aby se populisitcky zalíbila. U Tebe bych, samozřejmě, takovouhle pitomost nečekal ani omylem. Nicméně vyřčena byla a diskutujeme o ní.
K prvnímu odstavci si dovolím poznamenat, že poněkud hodně zkresluješ skutečnost. To, že řidič auta nebyl obviněný, protože nebylo zjištěno dostatečné podezření, že se něčeho dopustil. A to je dost velký rozdíl proti tomu když napíšeš co co si napsal, že byl zcela nevinný. A jestli cyklista nehodu zavinil nebo ne se nikdo zvlášť nezabýval a nezjišťoval to nijak podrobně, protože cyklista při nehodě zemřel.
Opravdu je potřeba být dost opatrný s podobným tvrzením. Ono je taky docela možné a tak napůl pravděpodobné, že si dotyčný řidič auta oddechnul a je vychechtaný, že nebyl obviněný a souzený.
To je věc názoru. Já bych zase, naopak, byl velmi opatrný s úvahami "napůl pravděpodobné". Když už jednou existuje rozsudek, ja každý povinen jej respektovat. A nebo kvalifikovaně napadnout.
Kdybych se s podobnými případy v denní praxi městského řidiče nesetkával - no, neřeknu denně, ale několikrát do týdne to bude spolehlivě - byl bych i více nakloněn méně striktnímu názoru.
Bohužel zrovna v tomhle případě není se o co chytit v neprospěch motoristy. Znalecké posudky hovoří jasně a nenávistnou lidovou uměleckou tvořivost "určitě telefonoval", "měl sportovní auto (jak si to mohl dovolit?)", "určitě jel na červenou (ale svědci, jaksi, chybí)" a podobné podpásovky neberu v potaz, jsou ubohé jako každá lidská špína. A že se hyeny hodně snažily mu něco z toho "přišít" - marně.
Případ jsem studoval dost podrobně a mám při tomto svém prohlášení vcelku čisté svědomí.
Pokud bys ten případ ne studoval ale i jen zběžně pročetl, tak bys věděl, že žádný rozsudek vydaný nebyl.
Je to možné - formální záležitosti kolem řešení případu jsem, pravda, neřešil. Zabýval jsem se jen informacemi o nehodě jako takové a závěry vyšetřování nehody a ty jsou jednoznačné.
Nejsem právník, ale hodně jezdím, a to na ledasčems. Jakožto člověka, který má rád ve věcech jasno a rád si bere z věcí kolem sebe poučení, mne zajímaly hlavně technikálie případu. Tam jsem ale nenašel nic jednoznačného, co by hovořilo proti motoristovi.
Taky jsem to vypozoroval.
Oni se ho ti cyklouni prostě za každou cenu snažili ukřižovat, a neustále jej křižují, ačkoliv pravomocné rozsudky je k tomu neopravňují.
Čtyři kola špatně, dvě kola dobře.
Někteří z nich to dělají proto, že si na tom založili živobytí, jiní, pouze z nedostatku životních zkušeností.
Prostě chce to mít zkušenosti z obou stran, jak zpoza volantu, tak ze sedla ve městě, nebo na silnici. Mladíci s rychlými kategorickými soudy jednou dospějí, obují bačkory, jakkoliv si to dnes nejsou schopni připustit a jsou přesvědčeni, že svět spasí kola dvě a čtyři kola zlo jsou.
To asi jo, jedeš 60, pod kola ti vlítne ožralej cyklista, a jsi vrah.
Nechtěl bych cokoliv takového soudit.
Já jsem měkota, pomyšlení, že jsem někoho zabil by pro mě bylo trestem nadoživotí.
A kdyby se zjistilo, že jsem jel jen 46, moc by mi to nepomohlo.
(osoby a obsazení mé hypotetické úvahy jsou ryze smyšlené a netýkají se žádného reálného případu)
Nicméně, toho ožralého cyklouna bych nechal vyhrabat a popravit. (c) pplk Pták, jeho úvaha o Hitlerovi.
Úplnou shodou náhod sis vybral Pupa, že? Pokud vím, tak byl střízlivý. Takže když se v diskusi o alkoholu objeví příspěvek, jehož dobrá polovina se věnuje Kadlovu osobnímu hodnocení tragické nehody, ve která ovšem alkohol nehrál žádnou roli, tak to silně připomíná oslí můstek, pomocí kterého se snažíš připomenout "oblíbené" téma.
******************
Tedy se fakticky nejedná o příspěvek o diskusi o alkoholu za řidítky, ale snahu okopávat kotníky. => delete
Mám jiný názor podepřený 25 lety praxe vesnického strejce.
Někteří strejcové jedou protože to mají daleko, ne 20 minut ostřejší chůze, ale přes hodiny téhož. Jiní strejcové to mají docela blízko, staví se cestou z práce na dvě a pokračují, takový docela normální život, jako třeba u sousedů v Bavorsku.
Počet nehod O.O.
Strej co jede z hospody je v pohodě.
Předělávat svět k lepšímu nehodlám.
My sedávali od 16ti na schodech Sokolovny, před náma tam sedávali starší kluci jako Mastroš nebo Guláš, teď tam sedí jejich vnuci a občas jistě i ten můj andílek s místní partou blondýn.
Nemám pocit, že ti dnešní "rostou pro kriminál" víc než my.
No já vím, těžkej život, maj to prostě daleko, no. A když třeba zrovna prší nebo sněží, je to ještě horší. Jak se máš na to pivo dopravit. No hrůza:-))
P.S. Babička chodila pěšky 40 minut do krámu.
Já mám za to, že ty naprosto nechápeš fenomén české vesnické hospody jako víceúčelového kulturně-společenského stánku.
O pivo tolik nejde, u nás také není zvykem sestavovat soupravičky - jedno pivo + jedna borovička a lejt do do sebe v sériích.
Pařížan se při cestě z práce zastaví ve své kavárně, našinec pak v té své hospůdce. Někteří denně a to často i jen na vodu s bublinkama, jiní mají své stabilní dny a časy, a když dvakrát vynechá, vypukne panika a obavy.
Máš právo na svúj názor, že tihle lidé jsou na silnici největším nebezpečím, já si myslím opak, a to na základě vlastního pozorování.
Zatím je stav takový, že je ču nás čistá nula, a musíme to respektovat. Nebojuji za to, aby se to změnilo, ale pokud se to změní,mtak každému, včetně tebe, by mélo býtprd do toho, jak a kde a proč, když bude pod 0.5.
Ale já chápu fenomén české vesnické hospody.
Vždyť nikomu nezakazuju chodit do hospody. Nebo ano?
Do hospody smíš dokonce i přijet, ale odjet už ne :-)
Já bych to nechal tak jako to bylo.
Místní nejlépe věděli jaký je cvrkot a jaká je nebezpečnost.
Takže když kontrolovali, tak u nájezdu na dálnici.
Občas si stoupli k rybníku, ale to byli tak nápadní, že místní věděli že tam jsou, tak vybrali pár "dálkových" co nafoukali. Pak, na popud bývalé starostky, se rozhodli počíhat si na "známé firmy" u jejich baráků a s tím výsledkem pod 0.5, zase žádného nebezpečného piráta silnic nechytili.
To je jako když by udělali šťáru na Modřanské hned za stánkem. Polovina cyklistů by tam nafoukala kolem těch 0.5ti taky. Nebezpečnost téměř nulová ale najdou se tací, co budou vyřvávat, že je potřeba alkohol za řídítky totálně odstranit.
Na nějakém blogu jakéhosi cyklisty na idnes jsem četl, že si výlet na kole, bez toho, aby se stavil v hospůdce na jedno, dvě, nedovede představit.
Kdyby o tom rozhodovala naše starostka, představit by si to asi musel.
Když budou cyklisté požadovat, aby jim byl umožněn limit, vyvolají bouři nevole u čistých motoristů a v důsledku to dopadne tak, že se zpřísní kontroly i na těch cyklostezkách. Mě je to šumák, já kdybych si dal u Kelta pivo, tak se v Břežaňáku zpotím jako prase.
Ten "status quo" byl proto pro cyklisty celkem výhodný, když to chtějí rozšťourávat, jejich věc.
Ale dobře to nedopadne.
I kdyby povolili 0.5, protože tlak na to, aby to bylo 0.5 a ne 0.7 a bylo poctivě měřeno stejně vznikne.
Já zažil kontrolu cyklistů v Brtníkách, což je celkem zrádné. Po projetí několika km pustými lesy Česko-saského Švýcarska člověk vystoupá do Kopce a skoro hned první barák u cesty je hospoda. No a pak jede dál a při výjezdu na hlavní čekali policajti...
No, všude se najde nějaký aktivní blbec.
U už přestali blbnout, ale stejnou chybu dvakrát udělá jen blbec.
To si vzpomínám, jak před léty, to ještě nebyly ty body a taky to nebylo tak ostrý, chytli Vaška od nás, nafoukal taky nula celá prd, ale policajt mu povídá:
"Hele, bude to za tisíc, bez bločku"
a Vašek "Co blbneš vole, vždy budou Vánoce, potřebuju prachy...." a policajt mu povídá
"A ty si myslíš, že já jako Vánoce nemám?"
Dohodli se myslím na pětikilu :-)
To byla ta krásná doba, kdy se korupce držela při zemi. Dneska spíše než pochůzkáře zkorumpuješ ministra vnitra :-)
Nepochybně se dají najít další příklady, kdy alkohol za řidítky může přispět k nehodě. Je však potřeba zvážit nakolik je ten který jev pravděpodobný a častý. Také je potřeba zvážit nakolik je zákaz praktický
Zcela nepochybně se dají najít příklady, kdy by nedošlo ke smrtelným zraněním při nehodě, kdyby účastníci nejeli rychle. Takže zavedeme plošnou 30 na všech silnicích? Dost lidských životů by zachránilo, kdyby lidé v autech používali přilby.
********************
Přestat přihlížet k rychlosti a hmotnosti dopravního prostředku (a problémech specifických právě konkrétní dopravní prostředek) a přemýšlet jednotně o účastnících silničního provozu? Dobře, zrušíme dálnice. Necháme náklaďáky na dálnicích jezdit v levém pruhu.
*********************
Správě ta otázka zní "proč zakazovat alkohol"?
U motoristů to chápu, rozšmelcovaná holka na Kinskýho, Audina v retenční nádrži ve Vestci, pozdní reakce na chodce na přechodu... Tam má větší regulace chlastu význam. Ale u cyklistů? U cyklistů jsou tu pořád jen takové prapodivné a nepříliš pravděpodobné konstrukce (krkolomností mi to připomíná některé adventury). A přístup "alkohol způsobuje problémy za volantem, takže to zakážeme všem" mi přijde špatný.
Můj španělský kamarád se často hádal se svoji snoubenkou o tom, zda-li jsou lepší řidiči muži nebo ženy.
Bylo to vždycky zábavné pozorovat, ty nekonečné debaty o ničem.
Sylvie vždycky vytahovala statistiky, kolika dopravních nehod byly účastny ženy a kolika muži, a statistiky celkem jasně vypovídaly o tom, že ženy bourají méně. Pak se chvilku dohadovali o tom, jestli to není tím, že žen ve Španělsku stále řídí méně než mužů. ale Sylvie se přitom vždycky rozječela tak zběsile, že tento celkem věcný argument zadupala do podlahy.
Luis pak vždycky vstal, mával kolem rukama a hulákal "Jo ženský, ty možná méně bouraj, ale kolik nehod vyprovokují, o tom se žádná statistika nevede".
Taková obvyklá podvečerní kratochvile těchto mladých, krásných lidí...
Mě zas přijde špatný, když se někdo - s vírou že koná dobro - vrhne na počítání a dělení lidí, či věcí, či jevů podle nějakých kriterií a nastavuje pravidla a omezení.
Dvě nohy ?, čtyři ?.
vs.
Čtyři kola ?, dvě ?.
(Dosadit si může každý podle své vůle. Zatím!)
Tady se nikdy nemůžem shodnout, takže debatu na tohle téma nejedu.
-----------------------------------------
Test jste odpískal? Nebude?
Moje nabídka platí. Máš kolo nebo Ti ho mám sehnat? Nepochybuju, že ho při nárazu do auta zruším. Druhé kolo asi dojde úhony, když Tě z něj sundám autem.
Těch zbývajících šest odstavců jsem nepochopil (jak souvisí s příspěvkem na který reagují).
http://youtu.be/56ivsj3gPhg
1:20 To je fakt kámoš k pohledání!
A tohle zase expert k pohledání:
http://youtu.be/0pSBUXFJXiY
No mě teda tady "zaujalo" to téma "co vás vytočilo" bez hvězdičky/s jednou hvězdičkou/ se dvěma hvězdičkami".
Petr Novák kdysi zpíval něco o přátelství na entou, tohle je kreténismus na entou!
Ale jinak dobrý :-)
Tohle je hodně zhulenej web: http://www.sportbike.cz/
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/349512-v...
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/354605...
http://zpravy.idnes.cz/pakistansky-lekar-afridi...
Tomu přece ty jako "sluníčkový" multikulti človíček nemůžeš věřit! Islám je přece mírumilovné náboženství. ;-)
Jenže tohle (opět) nemá s islámem nic společného.
Zabíjení zdravotníků považuji za přímý důsledek aktivit Američanů, kteří očkování používali jako krytí pro špionážní činnost. Když se to provalilo, tak Talibanci (ale to je vcelku jedno, může to být libovolné mocenské uskupení) vcelku pochopitelně likvidují lidi o kterých se právem domnívají že je ohrožují.
Američané ani my bychom nenechali pobíhat po státu rozvědčíky cizích státních služeb. Akorát bychom je asi nestříleli. Očkování přímo přispělo k fyzickému útoku a likvidaci jejich nejvyššího představitele (Ačkoliv v našem případě bych velmi ocenil kdyby sem vlítlo komando a odprásklo vrchního velitele ozbrojených sil. Pokud bych měl možnost, přidržel bych jim otevřené dveře a kynul jim na pozdrav.).
Aha, takže šátky nemají nic společného s islámem, Tálibán a další fundamentalistická islámská hnutí nemají nic společného s isláme, Islamský stát nemá nic společného s islámem...
Jasně, takže ani uniforma SS nemá nic společného s nacismem, SA a Gestapo nemají nic společného s nacismem, Velkoněmecká (třetí) říše nemá nic společného s nacismem. Stejně jako rudý šátek nemá nic společného s komunismem, NKVD a Lidové milice nemají nic společného s komunismem, Svaz Sovětských Socialistických Republik nemá nic společného s komunismem...
Ne. Pořád to nechápeš. Bavíme se o náboženském vyznání. Uniforma SS má pramálo společného s katolíky i s evangelíky, o Odinovi nemluvě. Třeba takový Jozef Tiso byl katolickým knězem. Andrej Hlinka také.
Takže tu máme katolíky, kteří ve jménu náboženství vraždí spoustu lidí. Například potlačení SNP. A kdo by chtěl tvrdit, že to dělali z jiných, nenáboženských důvodů, je vůl. A kdo by chtěl tvrdit, že tací nejsou všichni katolíci, že se jedná o exces je vůl ještě větší.
Třeba takový Barack Hussein Obama je muslim.
Takže tu máme muslimy, kteří ve jménu náboženství vraždí spoustu lidí. Například potlačení Talibanu. A kdo by chtěl tvrdit, že to dělali z jiných, nenáboženských důvodů, je vůl. A kdo by chtěl tvrdit, že tací nejsou všichni muslimové, že se jedná o exces je vůl ještě větší.
Je hezké, že ke svému původnímu tvrzení, že všichni muslimové jsou zlí, oškliví a zabíjejí výhradně ve jménu islámu, sám hledáš protipříklady.
BTW: Obama je sunni nebo shia? Jako posílat křesťany bojovat s tou "špatnou" frakcí islámu by bylo hodně dobrý!
Nejsi náhodou příbuzný s Janem Čuříkem?
http://www.novinky.cz/domaci/354617-diskutujici...
http://www.lidovky.cz/jakeho-vyznani-je-obama...
Tví miláškové opět v akci: http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a...
Teď jsem v novinách četl, že nějaký Australan zemřel poté co při kriketu dostal míčkem do hlavy. Uf. Míčky lítaj rychle, jsou těžké a tvrdé, pravda. Ale také mají přilby. Jsem docela vyvalenej z toho, že jedna rána do hlavy, do hlavy v přilbě, může zabít.
Jenomže míček ho netrefil do přilby, ale bohužel na jedno snad ze dvou míst hlavy, které nejsou úplně kryté.
Průběh poločasu rozpadu kola, mého kola. Fotky dalšího dělení už snad ani nechci vidět :-))
Říká se, že s každou správně provedenou opravou musí něco zbýt, tak jsem zvědavý jak se vydaří.
Co si budes kupovat za novy stroj?
Něco se snad podaří zachránit a pak zvážím jestli zbytek rozprodat nebo jen dokoupit potřebné :-)
Takže skládačka. Ta projede všechno... ;-)
Jenže teď je to spíš rozkládačka :-)
Probůh a proč si se do toho pustil?!?
Přijde mi to jako důsledek toho, že jsi ho na té první fotce neměl to srdce hodit dolů ze skály :o)))
Co srdce?
Sama dobře víš, jak špatně se chodí v tretrách (a ve sněhu ´tuplem´ ...)
Proč, při posledním návratu brzdy začaly lehce drhnout, zřejmě sjeté destičky a tak prohlásil, že je potřeba udělat běžnou údržbu :-))
Je fakt, že kromě destiček brzd je potřeba bzdy vyčistit, vyčistit a nejspíš i vyměnit ložiska v zadní stavbě a v pedálech, vyměnit olej ve vidlici, sedlovce a brzdách, vyčistit střed, a možná se ještě na něco přijde.
Ale hlavně je potřeba zjistit proč kolo při volnoběžné jízdě někde v zadní části hodně divně a zlověstně drnčí a rezonuje a to mě víc než ničí a vytáčí :-(
Tak brzdové destičky jsem teď nechávala také vyměnit. Byly sjeté tak, že se musel vyměnit i kotouč :o)))
Taky už to přední kolo vydávalo děsivé zvuky, jen co je pravda...
Ale jsem si jistá, že můj servis kvůli tomu takovouhle rozborku nedělal :o)))
Ty, která měníš řetěz preventivně už po prvním nedělním pikniku - sjedeš desky až na železo ?? :-)
Jj... Zeptej se Aina - na Blaník jsem jela "s muzikou" :o)))
Pořád to tak nějak brzdilo, tak jsem to zkrátka neřešila.
A řetěz jsem tentokrát měnila po více jak 2tis. km, ale neboj, tentokrát jsem jim ho tam nechala.
Před pár dny jsme se tu bavili o občanství emigrantů. Další takový: http://www.lidovky.cz/kral-sumavy-ksc-mela-byt...
Takové lepší "domácí video" ;-)
http://www.tubewatcher.tv/182
http://magazin.aktualne.cz/kultura/hudba/cesky...
Mne nepřekvapuje, že máme za prezidenta zrovna Zemana.
Kdežto Langerová je pro mne tak trochu jak (příjemné)zjevení z jiného světa.
http://video.aktualne.cz/dvtv/langerova...
Prijde Ti to jako reprezentativni vzorek volicu?
"Do ankety, jejíž uzávěrka byla 23. listopadu, přišlo 131 991 hlasů."
http://www.lidovky.cz/zoufala-zena-postrilela...
To skoro vypadá, že po sobě stříleli z jiných důvodů než je právě vyznání. Opravdu nečekané.
Objevil jsem, že ČT má na internetu cestovatelský pořad o Německu - Bedekr. Tak jsem si teď pustil díl o Lipsku. Vždycky mě rušily komentáře Bartošky a Donutila v Cestománii, přišly mi takové křečovité, vlastně jsem si kvůli tomu vybíral jen díly z míst, které mě opravdu zajímaly. Musím se oběma pánům hluboce omluvit. To co jsem si vyslechl a na jaké ksichty jsem se musel dívat, to jsem mohl vydržet jen ze zvědavosti, co z toho Lipska vlastně ukážou.
Ty bys snad chtěl aby pořad Bedekr byl opravdu "cestovatelský"? Taková reality show "typických čechů" ti snad ke spokojenosti nestačí ???
To běží už déle, koukal jsem na Köln a řekl jsem si, že jejich informace jsou povrchní a nedostatečné, neboť vynechali kolínské pivo Kölsch co podávájí v Rathsauskelleru v takových jakoby zkumavkách, dávkováno po dvou deci.
Pokud jim tohle uteklo, je potřeba hledat jiný zdroj informací dvojice pokročilého středního věku hrajících si na studentíky...
Ti pravoslavní jsou fakt nebezpeční maniaci. Měli bychom je preventivně všechny pozabíjet.
http://zpravy.idnes.cz/smrt-nemecke-studentky...
To je taková paralela k tomu jací jsou muslimové nebezpeční maniaci... Je zajímavé, kdy takovou sračku napíše Hekynen o muslimech, ozývá se souhlasné hýkání. Za napsání stejně znějícího textu o pravoslavných jsem posílán na léčení. Zábavné.
A on tu holku praštil, protože nebyla pravoslavná (a s výkřikem "Ježíš akchbar!" k tomu) a páč jeho "víra" mu přikazuje zabíjet jinověrce a bezvěrce na každém kroku, anebo jen to prostě byl vypatlaný debil?
Slyším poprve, že by lupiči a výtržníci zkoumali nějak vyznání svých obětí a pak vyřvávali, že to dělají proto, že jsou ...
Ty tam někde čteš, že byl pravoslavného vyznání? Já čtu jen, že útočník byl srbského původu. A Srb může být jakéhokoliv vyznání, třeba žid, hinduista, katolík nebo i bez stejně jako kdokoliv jiný.
Čóveče, že by páchání násilí nebylo motivováno čistě, pouze a jedině náboženským vyznáním? Že by bylo možné najít i jiné motivy? Není možná!
Jistě, obecně násilí není motivováni čisté, pouze a jedině náboženským vyznáním. Násilí na jinověrcích muslimy ve jménu Alláha je bohužel skutečnost. Neumím si srovnat na jedné straně Tvou inteligenci a na straně druhé Tvou argumentaci .
Opravdu nevím, zda byla Tugce Albayrak muslimka, každopádně je dívky hrozná škoda.
A taky nevím, jakého vyznání byl útočník.
Hrozná tragédie, bez ohledu na to, že ona pocházela z Turecka a on ze Sandžaku.
Vážně docela tragédie. Podle snímků z kamery se zdá, že jediný, kdo se snažil útoku zabránit, byl kumpán toho útočníka. Přitom na tom parkovišti bylo docela živo a spousta jiných lidí.
Otec dívky vyzývá ony holky, kterým přišla Tugce na pomoc, aby vypovídaly.
http://www.theguardian.com/world/2014/dec/01...
... chlapec má ohromné matematické schopnosti, ale ...
https://www.youtube.com/watch?v=Cd_vOfRQP0Y
8-)
http://www.novinky.cz/krimi/355022-nakladnimu...
35 letý řidič na R35... To je snad osud. :-/
Raději se asi za 4 roky budu vyhýbat R46...
E50 by nestačila? http://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1...
nebo si počkej na R52. :-)
Proč 50? Ta snad ani není.
Ahááá, už svítá :-))
Nejblíž máš R52, ale té se dá docela dobře vyhnout.
No dobře, tak jinak, opticky nejblíž máš asi R1, ale to nevim jestli bys chtěla :-)
R50: Židenická radiála: Brno, Židenice - Šlapanice
http://www.mapy.cz/s/ew8x
http://www.stoplusjednicka.cz/dovolena-na-kole... celkem fajn, jen nevím jak to tahat po horách.
40kg? To může být dobrý kino i v bočním větru :-)
To mi připomíná ten vtip s tím novým sovětským dopravním letadlem...
Při startu letadla: "Soudružky a soudruzi, mluví k vám kapitán. Právě se nacházíte na palubě největšího letadla světa. V tomto patře najdete bar a restauraci, v druhém pak bazén a kurty. Ve třetím patře si pak můžete zkrátit cestu návštěvou kina nebo divadla. No a teď mi držte palce, já se to hovado pokusím odlepit od země."
Více než pětikilometrová řada aut brzdila průtah Břeclaví při pondělní ranní dopravní špičce...
http://breclavsky.denik.cz/zpravy_region...
Kua, to už je jak v Praze... :-DD
Chtělo by to nějaká další cykloopatření... ;-)
V Břeclavi se podařilo dopravu ukázkově "zklidnit".
Když koukám na zprávy, tak buď rád, že nejsi v Brně. Takovou kalamitu nezná ani Praha :o)))
Teď jsem se vrátil z Hradu. Pan prezident všechny mé návrhy, jak jsem mu je... Ech, co to melu, síla zvyku... :) Z obchodu jsem se to vlastně vrátil. Ledovka žádná, zatím jen mokro. Ale poprchá pořád... Dnes jsme asi jedna z mála častí republiky, kde se (zatím?) nebruslí...
U nás ani to mokro není. Jen zima, reálně 0, pocitově -6. Potřeboval jsem jezdit na kole, tak jsem měl z nějakých srážek docela lufta.
Před chvílí mi hlásila žena, že v Havířově je taky vše pod ledem.
"odpoledne to byla jsdne houkačka (sanitka) za druhou
no to jsme ještě netušili, jak je to fakt namrzlé
až pohledem z okna, že chodci nechodí popř. ve dvou za ruce a kloužou jak curling
no a jen jsme vyšly (3 ženské) z práce ven na chodník, hned jedna sebou švihnula
naštěstí se nic nestalo
v očekávání jsem se připosraně doklouzala k autu
to jsem 20minut se snažila zbavit 3-4mm vrstvy namrzlé vody
a opět jsem se autem doklouzala domů
i ta moje čtyřkolka klouzala
ten led z oken auta nešel odsekat
byla to ulra hladká vrstva a mokrá kluzká jak namydlená mýdlem."
u nás zem nenamrzá, ale jinak všechno, stromy auta.... jo a schody u baráku, dal jsem trojitého odpíchnutého Rietbergera ( či jak se to píše )
Hlavně, že jsi celý.
Dávají se v krasobruslení ještě šestky? :)
měl jsem psa na vodítku a málem jsem mu urval hlavu, myslím že za hlasitost projevu bych si tu šestku i zasloužil
Dělá ti to mazání dobře? Evidentně ano...
Opolčenci se učí zacházet s "humanitární pomocí", tady zrovna s takovou "medvědobijkou" (ve výzbroji jí má pouze armáda RF)
https://www.youtube.com/watch?v=IA_VLEudeC4
ASVK
http://en.wikipedia.org/wiki/KSVK_12.7
Že někdo může být tak blbý. Sedí ve vlaku s jídelním vozem, ani ji nenapadne se do něj dojít podívat, ale skuhrá že nemá jídlo...
„Žádné jídlo nemám, asi bych si musela nějaké předražené tady koupit, ale ani nevím, jestli tam něco prodávají. Nevím, co ostatní, ale já mám hlad,“ řekla Českému rozhlasu po hodinách nedobrovolně strávených ve vlaku jedna z vyčerpaných cestujících.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zadne-jidlo-nemam-rika...
http://www.jidelnivozy.cz/jidelni-listky/cdr...
Netuším. Ale kdyby se byla zeptat, tak by si nejspíše stěžovala, že jídelní vůz je vyžranej a poslední host vypil lák od okurek před pěti hodinami. Nebo by si stěžovala, že neprodávají. Když ale píše, že ani neví, tak se je jasné že se ani nedošla zeptat.
Civilizované dopravní instituce (například aerolinky) v případě většího zdržení, nezaviněného cestujícícmi, poskytují automaticky free občerstvení už po cca 3 hodinách čekání (záleží na společnosti, ale nepřesáhne to 5 hodin). Cestující, jichž se to týká, jsou k odběru refreshmentu několikajazyčně vyzváni letištním rozhlasem.
Zažil jsem to už několikrát, při "terroristovi" v Antalyi dokonce po 3 hodnách dali refreshment a po dalších dvou free meal. Základní nápoje zdarma.
Nadávat ženské do blbé, že si nešla somrovat o jídlo v situaci, kdy čuměla 17 hodin mezi poli ve vlaku, je křupanské. Neobejít cestující ve vlaku a neposkytnout jim 17 hodin free refreshment je křupanské tuplem, ale co taky čekat od Českých drah, že.
Vím, proč nejezdím vlakem. V autě mám trvale umístěné toto http://www.acr.army.cz/images/id_15001_16000... . Pravidelně po 2 letech sežeru a vyměním, stojí to dvě kila. Špatné není ani tohle http://www.army-shop.cz/img_produkty/nejvetsi... (čtyři pětky) a tohle http://www.uton.cz/ostatni-noze/viceucelova... (v armyshopu v Přelouči za asi pětikilo).
Všechno se to vejde do bočních kapes kufru auta a člověk je hned klidnější.
To by mě vážně zajímalo jak se to dá udělat. Vlak uvázne někde kam se nedá dostat. Není napájen, takže se nedá uvařit ani kafe i když náhodou má vlak jídelní vůz. V tomhle okamžiku otvírá průvodčí tajný vagon a vydává občerstvení?
Srovnáš situaci lidí sedících na letišti se situací pasažérů letadla, které nouzově přistálo kdesi.
Takže kdyby se ona paní šla zeptat, zda něco najíst dostane, dostala by tuto odpověď? Pak se ani nějak moc nedivím, že se ani zeptat nešla... Dál si to vyříkejte s Hrabošem, právě jsi mu torpédoval lodičku.
Maj tam nějaké záložní zdroje na vytápění a osvětlení. Takže to kafe by nějakou dobu vyrábět mohli. Kdyby neměli, nestěžovala by si na jídlo, ale na zimu (a možná tmu).
Snad všechny vlaky normálně topily a svítily. V troleji byl proud a vlak ho odebíral, ale pro námrazu nebyl schopný odebrat tolik aby se rozjel.
Tak nějak bych to viděl ... i když nejsem odborníkem na dopravní prostředky předminulého století, vcelku objektivně jde odhadnout jen z prosté fyziky, že kdyby tomu tak nebylo, po 17 hodinách bez přísunu energie, teplotě pod nulou venku a větru, co byl, už by z nich byly průmyslové ledničky.
Případně fíra prostě vyleze na střechu lokomotivy a námrazu na tom kousku, kde je sběrač, z troleje omlátí... :)
To by se kvůli pár cestujícím měl nechat uškvařit:-)
Jo pak by bylo i pečené masíčko:-))
Říká ti něco pracovat do roztrhání těla? Případně být správně zapálen pro svou práci? :-))
Zálohu mají zcela určitě, ale naprosto netuším jestli na 10 minut nebo déle. Ale uznávám, že 17 hodin je už moc :-) .
Zálohu mají jen pro nouzové osvětlení a udržení v chodu přístrojů nutných pro komunikaci a kontrolu mašiny.
njn, stačí se podívat na autora...
Pro ČD asi obrovský problém vzít blbej vozejk a projet ten vlak a dát zdarma alespoň tu blbou vodu a k tomu zadara či s výraznou slevou bagetu...
Tak úplně se vidím v roli vozejkdrajvra jak sám od sebe jdu a začnu rozdávat jídlo. No a manažer mě pak sice pochválí, ale pak mi to dá nahradit. S platem kolem 12k čistého se na podobnou charitu můžu zvysoka. Tedy když budu ignorovat níže zmíněnou důležitou okolnost, tedy že nejsem zaměstnanec ČD.
A čekat, že když stojí vlaky po celé republice, tak se někdo bude starat o to aby dostali lidé jídlo zdarma je poněkud sebestředné.
Ty asi fakt neumíš číst nebo nerozumíš psanému textu. Případně "všude" vidíš je to, co se ti hodí...
Já psal něco o tom, že nějaký vozejktlačka má rozdávat vodu ze své vlastní iniciativy?!? A za "své" k tomu?!? Vozejktlačka je snad ČD?!?
To fakt musím psát jak pro blbé, že příslušní manažeři Českých drah měli dát pokyn, aby lidem byla rozvezena voda, případně nějaké ty bagety? No asi speciálně pro tebe ano...
Takže speciálně pro tebe: Pro manažery Českých drah asi obrovský problém nařídit příslušným pracovníkům vzít blbej vozejk a projet ten vlak a dát zdarma alespoň tu blbou vodu a k tomu zadara či s výraznou slevou bagetu...
Spokojen už konečně?!?
To je jak u blbých...
A všimni si, že nepoužívám tvůj oblíbený slovník typu "hovno, debile".
Sháníš dieslové lokomotivy, fíry který na nich smí jezdit, náhradní autobusy, opravárenské čety... No a místo toho bys měl zjišťovat kde který vlak jak dlouho visí, jestli má v soupravě jídelní vůz a má možnost vydávat jídlo, shánět číslo na provozáky a obvolávat je, že jim to proplatíš... Může to znít divně, ale já bych dal vyšší prioritu shánění náhradní dopravy a řekl si, že jestli má někdo hlad tak si jídlo může koupit.
Vím, proč nejezdím vlakem. A pokud jsou u drah takoví lidé, jako Ty (s právě popsanými myšlenkovými pochody), gratuluji si k původnímu rozhodnutí a slibuji na světlou památku mé maminky, že tento postoj nikdy nezměním.
Mimochodem, řazení vlaků je dnes k dispozici online, troubo.
Číslo na provozního z restauračního vozu taktéž. Úplně se vidím jak šéf rozrazí dveře a ve dvě ráno se ptá
Šéf: co děláš?.
Já: Ále, hledám které zamrzlé vlaky mají jídelák, že bych tam brknul, aby rozdali jídlo, můžeš na to dát peníze z fondů?
Šéf: Kolik máš na ráno autobusů? Potřebujeme obsloužit asi 100 spojů.
Já: Asi deset.
Šéf: nekontrolovaný řev.
Nevím, jestli dnes - včera nebylo. U většiny vlaků bylo onlajn "o poloze nejsou informace".
Na naši stranu (a to máme to štěstí, že tam nejsou troleje, ale jezdí diesel) to podle mě včera i dnes ráno vůbec neběželo podle jakéhokoli jízdního řádu. Prostě byl volný vlak, byla volná trať... tak něco vyjelo a sesbíralo to všechny lidi na všech zastávkách bez ohledu na to, jestli tam zrovna příslušný spoj měl zastavovat.
Koleje vedou podél silnice a na tom dvacetikilometrovém úseku ani nevím, kolikrát projely modré majáky hasičských aut, některé z nich nasazené na odstraňování stromů padlých přes trať.
Fakt nemám pocit, že měl někdo čas zajišťovat bagety.
Tak zajišťovat bagety v nějakou "couráku" je samozřejmě kravina. Ale nechat lidi "napospas" ve vlaku, který trčí xx hodin uprostřed polí, je zhovadilost. I když to ale zase jasně dává najevo, co si ČD o svých zákaznících myslí...
Jo, tohle je pravda. Na druhou stranu - pochopila jsem to tak, že tento vlak byl víceméně nepřístupný. (Jak se tam sakra dostali ti novináři? Nebyl to nakonec jen přepis hovoru přes mobil a kdovíco bylo v realitě?) Takže to s nějakými zásobami mohlo být dost vachrlaté.
Jestli zůstal stat na viaduktu u Hranic pak nevím jak se tam dostal.
https://www.google.cz/search?q=hranick%C3%A9...
Mobil má dnes každý a vždy se najde nějaký ten "exhibicionista", který sám od sebe zavolá nějak to TV, novin či rozhlasu, aby se mohl "podělit" se svými dojmy a pojmy.
No a nakonec, kdo ví jak to vlastně bylo... Jsem jednou viděl v televizi reportáž z akce, na které jsem osobně byl a kdyby nesouhlasilo místo, čas a nepoznával jsem tam některé lidi, tak bych přísahal, že je to naprosto o něčem jiném...
Rozhodně ale měla by být minimální "slušnost", aby průvodčí ten stojící vlak prošel a informal ZÁKAZNÍKY, že občerstvit se mohou v jídelním voze (neříkám, že to neudělal; informace jsou jen z "jedné" strany). Případně poslat ten vozejk (opět neříkám, že to neudělal). A klidně, ať si cestující za to zaplatí, ale je to služba pro zákazníky a navíc naprosto zdarma (myslím ta "iniciativa"). Prostě a opět, kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby. Dobře to známe asi všichni z cestování vlakem s kolem....
Toto je špatná reklama pro ČD, určitou část lidí to může od jízdy vlakem odradit, protože se dozvídají, že ČD na své zákazníky tak nějak kašle. Chápu, že měli plno práce s ledovkou, nebyla to jejich vina či chyba, ale takto by se ke svým zákazníkům seriozní dopravce chovat neměl.
Jasně, manažerů mají plnou brusel a VŠICHNI zháněli dýzly...
Prostě ty si tu svou tezi, že baba je blbka a ze ČD udělaly dobře, že na cestující z tohoto pohledu naprosto vysraly, budeš obhajovat do roztrhání těla...
Sedět v tom vlaku ty, tak budeš první, který bude pyskovat a nadávat.
Právě v takové těžké situaci se ukáže, jestli je to zákaznicky orientovaná firma. První, co má zajímat lidi na všech úrovních, od koloťuka po generálního řiditele, je pohled platících zákazníků čerpajících službu. Jestli přijede mašina za 17 hodin nebo za 18 je prakticky jedno, vlakvedoucí na tom nic nezmění, ten se může starat o ty lidi tam.
Normální člověk uprostřed polí ve studeným vlaku chápe vážnost situace. A je trochu rozdíl, jestli co hodinu průvodčí projde vlak, zajistí, zda jsou všichni v pořádku, povzbudí je a třeba jim sdělí, co konkrétně se pro ně právě teď dělá, po pár hodinách rozdá jídlo a pití, nebo jestli se zavře ve vytopeném služebním oddíle a mastí tam lízanej s vlakvedoucím.
Tady se láme chleba, podle tohoto zážitku se cestující rozhodují, zda příště zase risknou vlak nebo pojedou raději v klidu autem.
Jenomže tohle platí především tam kde je možná reálná konkurence. Tam kde je v podstatě monopol, tak ne a zvlášť ne u takovýchle molochů.
Když jsem posledně skejsl 3 hodiny ve vlaku (sebevrah), tak průvodčí automaticky nabízel zdarma balenou vodu a "čerstvý" denní tisk (vlak EC).
A na kole ti někdo bagetu dá snad grátis?
Chceme jen vyvážený poměr baget co odpovídá modal splitu!
Zatím jsem vždy jel jen s dopravcem Hekynen's Bikes Lines a ten bagetu grátis nedává. Jen za prachy. A ještě si pro ní vždycky musím zajít do jídelňáku. Zadarmo jen vodu, ale to jen občas. Asi jsou to obdobné svině, jako České dráhy, a na klienty prostě s€rou... :-DD
Jednou jsem jel kolmoi 19 hodin, a bagetu jsem grátis nedostal. Myslím si, že podle listiny práv a svobod na bagetu prostě nemáme nárok, leda že by to upravovala lisabonský smlouva.
A dotace taky jako dráha neberu, i když by ch měl. Spravedlivý poměr!
A neměli bychom nějaké ty dotace, v rámci modal splitu dopravní indukce, dostávat? Nechce se mi to věřit, že žádná "škatulka" z EU fondů na nás nepamatuje, když pamatují na kdejakou kravinu... :)
Si myslím že jo, chceme jen spravedlivý podíl!
To je vcelku prosté. Jídelní vozy neprovozují ČD, ale firma, která za to že může jezdit s ČD platí. Takže to co chceš je, aby hospodský který má prostory pronajaté od SŽDC, při zpoždění rozdával lidem jídlo ze svého. Schválně to zkus dnes večer na Wilsoňáku, jestli dostaneš jídlo zdarma.
Ono, když máš k dispozici zázemí, se jídlo rozdává snadno. Když ho nemáš, tak nic nerozdáš i kdyby ses rozkrájel.
Sedět celý den před otevřenou restaurací, skuhrat že mám hlad a ani se nejít dovnitř podívat zda nějaké jídlo prodávají (a za kolik) je totálně tupoňské a ta ženská je blbka.
Jo a já do restaurací jídlo nechodím somrovat. Normálně si ho objednám a zaplatím.
To, saamozřejmě, vím.
Postup v civilizaci:
- ČD odpovídá za cestující a jsou si toho vědomy i v krizové situaci
- hospodský má mobilní telefon
- odpovědná osoba od ČD zavolá hospodskému, aby krmil
- hospodský vyúčtuje
- ČD zaplatí z pojistky
Postup u Českých drah:
hezky si každej kupte za svý, na nějakou charitu nemáme love, musíme živit molocha, který si na sebe nemá šanci zdravou ekonomikou vydělat. Ani vodu, pani. Pěkně každej po svym prkně. Vypadněte.
Jo, ještě jsem zapomněl na tohle http://www.shop-army.eu/varice/varice1/varic-... (kilo pade, nerozbalené palivo vydrží 5 let).
Po sedmnácti hodinách v zamrzlé koloně aut bys nejspíše měl suchou nádrž a jektavé zuby. To raději ten vytopený vlak s toaletou a teplým jídlem.
Prosím odkaz na jedinou situaci (v Evropě), kdy kolona na silnici stála 17 hodin. To, že nefunguje koňka, ještě neznamená, že stojí i opravdová doprava stejně dlouho.
Auto na volnoběh topí a žere 2-3l/hod. Pro udržení rozumné teploty v kabině stačí střída tak 1:3 - 1:4. Efektivní spotřeba je tedy kolem 1l/hod. Nevím, jak velkou zásobu paliva mají tvé rádobypředstavy, ale moje auto přes 40 litrů (nepočítám plnou a vozím kanystr).
Navíc vlastní auto můžu kdykoli odstavit, opustit a vydat se do civilizace.
Nějaká další moudra?
Jo, před pár lety jsem takhle skončila na D1. Vyjížděla jsem nějak v pět odpoledne z Brna, dojela někam za Velké Meziříčí... a pak se to dalo do pohybu tuším asi v deset dopoledne.
Tenkrát jsem měla víc štěstí než rozumu, že když se v té sice pomalu, ale přece jen jedoucí koloně začala přede mnou řetězově rozsvěcet brzdová světla, byla jsem akorát na úrovni sjezdu k motorestu, odbočila tam... a na recepci měli právě poslední volný pokoj. Akorát že jsem jela na školení do Nymburka, které v osm začínalo, takže jsem se ráno po snídani už jen vrátila domů.
To odstavení auta a pěší pochod do civilizace bych teda v této situaci (u těch ostatních stovek řidičů, co uvízli v blbějším místě než já) opravdu ráda viděla.
Pardon, ale dotaz zněl "stála 17 hodin". Pokud kolona popojíždí, je naděje na únik. Ze stojícího vlaku mezi poli nikoli.
Jinak, pokud já vím, za nejhorší havárii na dálnici je považována hromadná nehoda 20.4.2008 u Řehořova. Doprava byla zablokována na 11 hodin (tedy něco přes půlku doby čumění ve vlaku) - ale:
- hasiči nasadili autobusy k zahřátí a odpočinku
- u Velkého meziříčí postavili hasiči stanici pro rozvoz pohonných hmot a teplých nápojů
- hasiči rozebrali svodidla a zajistili rozpouštění kolony protisměrem
- a přitom následky neštěsí se dotkly cca 20 000 osob (u zamrzlých vlaků cca pětinásobku)
zatímco
u Českých drah se na lidi vysrali a tito si mohli tak nejvejš jít zkusit něco koupit do jídelního vozu.
Ne, tímhle nikdy jezdit nebudu.
No, ano. Jak jsem psala, dojela jsem někam k tomu Velkému Meziříčí. Pak už se to nepohnulo.Ta auta tam do rána stála. Datum si už nevzpomenu, ale byla to hustá chumelenice, předjížděly se někde kamiony a přitom se vzpříčily.
PS - samozřejmě nikdo nikam nic nenasadil, protože jak by se tam tak asi dostal... Do rána byli rádi, když se dostali k těm kamionům, aby je vyprostili. Na rozvážení cisteren fakt nebyly podmínky ani kapacity.
Cituji ze zprávy o nehodě:
"Ve 21 hodin, 11 hodin po nehodě, byl provoz částečně obnoven v jednom jízdním pruhu v každém směru, přičemž směrem do Prahy byly osobní automobily svedeny až ke kilometru 99,7 do protisměrného pásu (nákladní doprava byla zprovozněna jen ve směru do Brna). V okolí 90. kilometru byl tou dobou provoz již plně obnoven. Kolem 22:30 hodin byla již situace stabilizovaná a začaly se rozjíždět i kamióny zablokované v koloně. V pátek asi ve 2:30 v noci byly v dotčeném úseku zprovozněny oba jízdní pruhy v obou směrech."
Nevím, nerozumím tomu, ale já ve 22:30 ráno ještě nemám.
Nicméně z časových údajů, které uvádíš, jde pravděpodobně o jinou nehodu se zablokováním provozu od cca 17:00 do 10:00 následujícího dne. Tedy 15 hodin, což je delší doba, než u té oficiáně "nejhorší" jedenáctihodinové, kterou cituji. Je ale překvapivé, že o té 15hodinové jsem nikde nenašel ani punťu.
Ale třeba jsem špatně hledal.
Tak hlavně to v podstatě nebyla nehoda, jen kalamita. To, o čem píšeš ty, bylo, myslím, i s několika mrtvými a spoustou rozbitých aut. V mém případě to jen nejelo. Podobně jako včera - příroda si postavila hlavu a moc se s tím dělat nedalo.
EDIT - ale určitě si na to hodně lidí vzpomene, byla toho tenkrát taky plná televize.
Jak je stěná libost. Příběhů a variací na toto téma včerejšek a dnešek napsal mnoho.
Blesk čtu nerada, ale oni asi měli hovornějšího jazyka, který prozradil, že cestující vodu a drobné občerstvení v tom vlaku dostali. Ta paní z českého rozhlasu asi mluvila z hladu, no. To víš, není to lehké, i když se to od stolu z vyhřáté místnosti tak nezdá:-))
Příběhy řidičů a jiných kalamitou postižených tamtéž.
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti...
Naštěstí jsem byl večer v divadle a nemusel se tolik probíjet touhle diskusí. Vynikající Linda Rybová - mám první řadu, tak to je potěšení i z přímého kontaktu - a její neméně dobří partneři v "3 verze života"
Za svůj dlouhý život si nepamatuju na železnici podobný problém, takže tady teď řešíme něco, co nikdo před námi ještě neřešil. Jsem rád, že je tady tolik moudra, že až se to stane příště už to bude jen pohoda, jazz.
Já si sebou vozím starý dobrý kádéčko. Ještě jich pár mám, kdysi je dodávala UNRRA.
To je muzejní kousek, škoda to jíst :-)
Ale pokud by byly dobře uskladněný, tak by to mělo být normálně k jídlu. Z unry konzervy neznám, ale ty naše ze 60. až 70. let nebylÿ až tak špatný. Třeba čokoládový dezert a sýr byly dobrý. Zato žvýkařka Pedro byla čirá zoufalost :-)
Já vojnou prošustroval roky ´68 až ´70 a už si na ten hnus moc nepamatuju. Možná, že se vyráběly různý druhy, byla tam kromě jinýho nějaká rejže s vejci - naprosto nepoživatelná, a lančmít, kterej byl cejtit plechem. Eckelhaft, wirklich eckelhaft.
Rejži už jsem nepotkal. Byly asi 3 druhy, podle toho kdy se o v kterém roce dělalo. Vzpomínám si na dobré vepřové, celkem přijatelný lanšmít, hovězí - nic moc, nějaká paštika, celkem dobrý sýr, kondenzované mléko, vynikající čokoládový dezert, žvýkačka. Dostávaly jsme nejméně 5 let staré konzervy z obměny skladových zásob.
Vyčerpaná a hladová cestující řekla reportérovi Českého rozhlasu, že má hlad.
Najíst sice nedostala, ale zato je slavná.
Jaká slavná, blbá je, přeci! Nechápeš dialektiku a nemyslíš politicky.
Tak ti nevím, proč ten reportér českého rozhlasu, když už teda tu reportáž dělal, tak se v tom jídelním vagonu nepozeptal, co a jak, nebo proč nezavolal na ty ČD a neinformoval se u nich, jak se věci mají.
Chápu, že paní, která 17 hodin nejedla je poněkud nervní a naštvaná. Ale ten reportér byl snad v pořádku. Nebo ne?
Mně se zdá, že o to v té reportáži nešlo.
Když jsem studoval Zvukovou tvorbu na FAMU, jeden hodně známý pan režisér, co nás učil, nám předal jedno moudro: "Aby se to prodalo, musí v tom být mrd a smrt."
Takže redaktorovi vůbec nešlo o zjištění pravdy. Potřeboval senzaci a vystresovaná hladová ženská, na kterou dopravce 17 hodin prdí, je prima kousek. Samozřejmě, kdyby šel dál, mohlo by se zjistit, že jídlo cestující dostat mohli, jenomže nějaký vohrndíra z ajznbónu radši sháněl všechno jiné, než aby se postaral o lidi (o které, snad, jde primárně i na dráze). A byl by průser, lidi by byli zase o kousek blíž myšlence tou hrůzou nejezdit. A to je politicky co, Halík? To je politicky neprůchodné!
Takže zůstaneme u srdceryvného obrázku vyhladovělé ženské [1] (asi jako devčátko s koťátkem ve Wag The Dog), čárku máme a šup do teplíčka.
[1] - kterou ještě navíc pár klávesnicových teoretiků nazve z teplíčka kanceláře blbkou. Nadávat ženám mi obecně vadí, tady ještě násobně o aktuální situaci, kterou ona zažila a teoretici vědí prd.
No on se o lidi staral... O ty co budou ráno potřebovat někam dojet.
Nemají snad kola?
Vždyť kolo je spása dopravy a to nejen v hlavním městě. Zvláště když začne mrznout, ty jeho výhody jsou nedostižné a nepřekonatelné!
Žádné prachy z našich daní do baget v prodělečných Českých dráhách!
Zrovna mi psala kamarádka, která to má dál od metra. Že glajzny nejednou, tak vytáhla mtb ;-)
Aby ji nesundalo nějaký auto na bruslích....
To fakt není sranda.
Takže ti, kdo jsou doma v teple a ještě nikam nevyjeli (a pokud se jim to dá včas najevo, ani nepojedou), jsou důležitější, než ti, kdo 3/4 dne čumí v zamrzlém vlaku mezi poli bez jídla a bez možnosti úniku.
To už je snad opravdu psychická úchylka nějaké perverzní asociálnosti.
Ráno krajem pojede několik desítek tisíc lidí. Zdravotníci a lékaři do špitálů, kuchařky do školních jídelen... Nepojedou! Necháme je pěkně vymrznout na peroně, nemaj kam co courat! Musíme se přeci postarat aby několik desítek lidí dostalo bagety zdarma (když si je můžou koupit).
Nechtěl bych mít tvoje životní priority.
Já ti nevím, co je Halík politicky, ale tak nějak myslím, že kdyby se šlo ještě dál, tak by se zjistilo, že těch 70 lidí ve vlaku jídlo dostalo a nemají prý zahazovat jízdenky, protože je ČD ještě odškodní. No a ti ostatní, co v tom vlaku taky byli, tak ti buď odjeli náhradním autobusem, nebo pro ně přijeli jejich známí a tak. Ta jedna paní, co v tom vlaku taky zůstala, byla patrně dost naštvaná, což je pochopiltelné.
Jistě nepěkný zážitek, ale zase přátelé, nejsme tu na Sibiři a není potřeba se takhle samonasírat ve svém vyhřátém domácím fotelu dřív, než zjistím, co jak se vlastně dělo:-))
A taky nevím, co ten vohrndíra z ajznbónu přesně dělal, ale ten uvízlej rychlík prý zacouval do nejbližší stanice, vodou a jídlem ho zásobovali hasiči a hned vedle něj byl ještě jeden vlak, to byl nevytopený osobák a tak si ti lidi z toho osobáku přešli do toho vytopeného rychlíku. Vlakový personál byl prý milej a staral se, i když bohužel neměl dostatek informací.
A jestli neumřeli, tak je tam dodnes vozí taxálama na žranice s kaviárem a šampaňským. ČD je určitě odškodní, nabízí se varianta s dvacet pannami a za každou hodinu čekání jedna navrch. To je jediné, co bych bral, stokorunovou poukázku na nákup další jízdenky touhle věcí beru jako nabídnout v Osvětimi plynové topení.
Paní, co "jediná" zůstala ve vlaku, se pravděpodobně tak vytočila, že se 70x replikovala ve své klony (ve vlaku zůstalo 70 cestujících), genetickou chybou i ve dva Japonce (ne, tu informaci už nenajdete, byla tady [1] asi půl hodiny - od 16:59 a pak ji, jakožto "nevhodnou", nejspíš nějaký místní hlodavec v 17:33 zcenzuroval).
[1]: http://www.novinky.cz/domaci/355236-rada-vlaku...
Ale zas na druhou stranu, je to tvoje věc. Když se chceš do běla rozpálit a rozčilovat nad jednou neozdrojovanou větou jedné paní, co říkala, že ji 17 hodin nedal nikdo vůbec najíst, tak proč ne.
Nikomu to neuškodí a tobě to pomůže:-))
To výš, Karel nás musí nějak přesvědčit, že opravdu nemůže jezdit vlakem.
Nestačila by jednodušší výmluva, jako třeba ta, co říkal můj kolega v práci:
"vždyť si ani neumím koupit jízdenku" :-D
No prostě nám to zas jednou ta příroda nandala. Nemůžeme přeci pořád vyhrávat my nad ní. Někdy nás prostě dostane.
V tom vlaku bych samozřejmě sedět nechtěla, muselo to být hodně nepříjemné a těm lidem to ani trochu nezávidím.
Nicméně byli 3,5 km od centra Hranic na Moravě a teplota neklesla pod -5 stupňů. Zvykejme si, až příjde to global change, měli bychom být připraveni.
Akorát mě napadá, co by v tom centru Hranic o půlnoci dělali. Ten vlak jel z Košic a nejspíš v Hranicích nikoho neznají. Pochybuji, že by v té díře splašili hotel a nejsem si jista, že je tam nonstop hypersuper s potravinama. Nakonec by asi po třiapůl kilometrové procházce s kuframa zkejsli v nádražní čekárně (pokud tam vůbec nějakou slušnou mají). Bych teda taky raděj seděla v tom vlaku.
Sice si možná neumím koupit jízdenku (a celý život mi to nechybí), ale vím, jak psát 2. osobu čísla jednotného, času přítomného, způsobu oznamovacího slovesa "vědět", ač toto sloveso jest dokonce slovesem nepravidelným.
Ale u dráhy to stejně vý málokdo.
Koukám, že s tebou bude taky legrace jak v márnici.
Je to něco když někdo i sebemenší vtípek považuje za útok na něj, to je vždycky potěšení s takovým člověkem diskutovat. Je to utrpení vybírat slova tak aby tam nebyl ani náznaku vtipu.
Ale já to za nějaký útok vůbec nepovažuju, přeci ... nicméně jsem se dověděl, že jsem nějakej divnej a že mi dělá dobře vytáčet se doběla, tak se v intencích této klasifikace divně chovám, třeba tak, že si dělám legraci z člověka, který vypráví, že vý, že si neumím koupit jízdenku ... Toto vše činím s pulsem nezrychleným při dobré sklínce. I když k tomuto typu humoru pasovala by lépe, vzhledem k jeho charakteru, sklenička Heinekena.
Ten je taky sice jakoby pivní, ale polknout to nejde.
A číst umýš, když jsi takový vzdělaný? Citoval jsem svého kolegu z práce.
Má těžký život. Ve městě nemůže jezdit na kole, mimo město vlakem. Zbývá mu jen to auto. Neměnil bych ani na minutu.
Tohle mi připomnělo moji neschopnost někam dojet hromadnou dopravou. Před nějakým časem jsem po mnoha letech měl jet vlakem.
Koupit lístek jsem ještě zvládnul, ale co se dělo potom byla spíš tragikomedie. Vlak stál na nástupišti, za 3 minuty odjezd, dveře vagónů zavřené, marně jsem hledal kliku nebo něco čím je otevřu. Hledal jsem nějakého výpravčího, také žádný nebyl. Pak necelých půl minuty před odjezdem se u sousedního vagonu otevřely dveře a vystrčil hlavu průvodčí, doběhl jsem k němu a nastoupil, on odpískal odjezd a jelo se. Ptám se ho čím a jak se otevírají dveře. Chvilinku si mě trochu udiveně prohlížel a pak mi ukázal kouzelné tlačítko a pak se mě už pobaveně zeptal kdy jsem jel naposledy vlakem.
A aby toho nebylo málo, tak to mělo pokračování.
Dojel jsem vlakem do Hradce Králové a před nádražím jsem nastoupil do autobusu MHD a jel domů. Na zastávce jsem vystupoval sám, autobus zastavil, já čekám kdy se otevřou dveře a ono nic. Než jsem stačil zareagovat tak se autobus rozjel a na další zastávce jsem si naštěstí vzpomněl na tlačítko u vlaku a tak jsem si mohl vystoupit a projít se kus zpátky :-)
Tak ten vlak stojí v Drahotuších na nádraží a nikoliv v poli. Lide se mohou ohřát v čekárně a navíc je to nádraží dobře dopravně přístupné.
Nechápu ČD že tam neposlali autobusy aby cestující dovezli na nádraží v Hranicich (asi 6km) kde je veškéré zázemí.
http://www.novinky.cz/domaci/355236-rada-vlaku...
Problém asi je/byl, že autobusy prostě nešly sehnat. Dopravci je nechtěli půjčovat, čemuž se asi vzhledem k podmínkám nelze ani moc divit.
Nicméně, určitě by bylo možné zajistit pár taxíků (existují i "dodávkové") a ty lidi tam postupně poodvážet. Na těch 6 km by to až tak moc peněz nestálo. Takže opět je to jen o tom "chtít". :-/
Otázka nabídky a poptávky, respektive toho, na jakou finanční částku si ČD cení jednoho cestujícího. Pokud by nabídli adekvátní odměnu, dopravcům by se jistě najednou "chtělo". Pokud nabídli bůra za kaštana, nejel by jim tam nikdo ani se žebřiňákem.
No a v této situaci padají všechny úvahy o energetické nedostatečnosti a podobně. Ptám se tedy znovu - situace byla pro dopravce podstatně jednodušší, proč nedostali cestující odpovídající refreshment a plné jídlo?
No ono to asi nešlo proto že někdo pěkně lhal.
"Podle redaktora České televize Martina Laštůvky ve vlaku stále zůstává asi 70 cestujících, včetně turistů z Číny, kterým už odletěl spoj domů z pražského letiště.
Musí ještě počkat
Tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík postižené cestující ale nepotěšil, když ráno prohlásil, že lidé budou muset ve vlaku ještě počkat. „Je to opravdu špatné, lidi tam zatím v těch vlacích zůstanou. A není to jen případ tohoto spoje, ale týká se to vícero vlaků včetně pendolin,“ sdělil Českému rozhlasu. K vlaku údajně není možné přistavit ani autobusy, takže bude muset být odtažen na přístupné místo."
Jistě že by to šlo, v Hranicich jezdí dost taxalů. A i co se týká občerstvení by problém nebyl se k vlaku pohodlně dostat.
Tady selhal lidský faktor a neochota ČD pomoct vlastním cestujícím.
A víš, že se ani nedivím, že se ti koncoví pracovníci nepřetrhli?!?
ČD nemá pro obdobné situace zpracovaný krizový plán. Takže bylo na vedení, aby rychle zareagovala a řekla co a jak.
Pokud by si nějaká stanice jen tak zajistila dopravu, tak by se to také mohlo docela slušně otočit proti nim. Jo, holt doba je jaká je. Logika se kamsi vytratila a když je pak po boji, najednou se začnou tahat nesmyslné argumenty, že narychlo sehnali drahou dopravu, že byla bez poptávkového řízení atd.
Bohužel je dneska všechno nesmyslně prošpikovaný zákony, vyhláškami a metodickými postupy a pokud uděláš z vlastní iniciativy něco nad rámec tohohle systému, tak si za to také po právu potrestán...
Ne, zaměstnancům od ČD se vůbec nedivím, že sami o své iniciativě neudělali vůbec nic...
V případě nouze jdou všechny předpisy a nařízení stranou. V uvedeném případě novináři lhali jelikož nyní byly záběry z inkriminovaného vlaku kde bylo jasně vidět že lidé dostali jídlo i pití, viz vysilání z regionu.
Ale prd. Máš to někde podpořené legislativou?!? Pokud ano, pak tam také určitě je, kdo takový stav nouze musí vyhláasit. Osobně si ale nejsem jista, že to je někde plošně právně ošetřené.
Navíc jak se vlastně máš chovat při stavu nouze?!? Můžou být různé krizové stavy a v různých odvětvích je nutno učinit jiná opatření. Musí tam být i taková věc, po kolika hodinách zpoždění se třeba musí lidem zdarma poskytnout voda a bageta.
U nás třeba existuje několik krizových plánů pro různé úseky a situace a vím, že třeba součástí výběrových řízení na určité činnosti je i dodání krizového plánu.
Bez toho jen tak sám o sobě nikdo vlatní krk nasazovat nebude, protože pak by se to velmi snadno mohlo obrátit proti němu.
Pokud ČD krizový plán pro případ nepřízně počasí nemá, pak se příkazy a pokyny co dělat měly sypat se shora a tady bych řekla, že celý slavný management ČD totálně selhal.
Nicméně první, co se určitě dozvíme bude, že bylo zadáno zpracování krizového plánu a ani nechci vědět, kolik to bude stát.
No, mne by v jádru ani moc nepřekvapilo, kdyby se najednou, jako zázrakem, zjistilo, že jim tam každýmu přivezli helikoptérou individuální postýlku s vyhříváním, televizí a internetem a krmili je slavičími jazýčky spolu s Cabernetem z Coppolovy vinice ...
http://www.criticalcommons.org/Members...
Hele Hraboshi, já se nechci do tebe navážet, ale ten jídelníček si sem dal blbej. Tady v diskusi někteří přeci ví, že vlakový personál měl cestujícím rozdávat bagety, ale na tom tvém jídelničku žádné nejsou. Co to sem cpeš, to nemůže být z toho vlaku, o kterém je řeč!
Tak tramwayová doprava v Praze obnovena!
Jeden kůň a tolik volů, obvykle to bývá naopak sto koní a jeden vůl :-)
Možná by to patřilo do "Pobavilo ...", ale vzhledem k tématu, které se tu probírá, to dávám sem.
Dneska odpoledne mě pobavila reklama v Rádiu Blaník, která lákala cestující na rychlou a pohodlnou vlakovou dopravu z Prahy až do Košic.
Auta stojí a vlaky jedou, nebo jak to bylo ? :)
Provětrejte svá konta, nastávající zima na sjezdovkách bez chytrých lyžařských brýlí jako by nebyla ;-)
http://www.alza.cz/oakley-airwave-59-450...
No až na další "kuk" jsem si všiml té ceny. Jsem nejdřív myslel, že vidím špatně...
No ale když se na předražené iKrámy stojí fronty, tak toto si taky najde svého kupce. Ale já to teda nebudu. i kdybych na to měl...