Už jsem to tu někde psal ... Sram 9kazeta by měla mít stejnou tlouštku koleček jako Sram i Shimano 8kazeta, liší se jen distančky. Takže pokud oželíš hyperglide, můžeš si do 8kazety zakomponovat libovolné kolečko z devítky, nebo naopak, pokud máš starou 8kazetu vzít distančky z ní, vyhodit libovolné kolečko z devítky (kromě nejmenšího) a poskládat takhle 8kazetu.
Když to provede z 9 kazety (12-36), tak který kolečko vyndat? Vznikne docela dost velká díra v převodových poměrech, je to dost nekonfortní - mám to odzkoušeno, pořídil po experimentech 9 řazení.
Taky lze 7kazeta (12-32) např.
http://www.kupkolo.cz/kazeta-sram-pg-730_z730/
+ distančka + 36z. Ovšem je třeba mít tu 36.
http://www.kupkolo.cz/kazeta-shimano-deore-cs...
Celkově to bude dost drahý.
Taky lze upavit přední převodníky, zimnoměšťák mám ze zbytků 3x7, kliky 48/36/22, vzadu 11-28 a dá se na tom jezdit
Možná by šla použít i 11-28
http://www.kupkolo.cz/kazeta-shimano-hg41-11-28...
+ ta 36,
ovšem jak by to řadilo v praxi?
Jasně, odstupňování nebude úplně ideální, ale záleží, co je cílem. (Ony některé standardně prodávané kazety mají občas taky divnou "díru".)
Jak to bude řadit je zjistitelné asi jen experimentálně. K tomuhle nikdo nic neslíbí, ale může fungovat dost věcí, přehazovačky mají poměrně velké tolerance. (Teď zrovna koukám, že 7kazeta by měla mít rozestup koleček 5,0 mm a 8kazeta 4,8 mm, ale přesto mi bez problémů funguje na 7rychlostnním řazení 8kazeta s vyhozeným největším kolečkem a tenkou podložkou ... tolik k tolerancím :) )
Timto skládáním jsem si taky prošel a nefunguje to moc dobře, proto jsem to záhy řešil změnou na 9kazetu a mám klid.
Změna mě vyšla na necelých 1000Kč (páčky, řetěz, 9kazeta).
A změnila se ti nějak výdrž řetězu? Předpokládal bych, že tenčí řetěz bude potřeba měnit častěji, tak jestli to můžeš potvrdit / vyvrátit?
Z ekonomického hlediska nemusí jít jen o jednorázovou investici, ale i pravidelné provozní náklady, když je řetěz o čtvrtinu dražší. ;-)
Výdrž:(dle sešitku, pro zajímavost si to píšu)
8sp. - Sram kazeta 11-32, 4 řetězy (Sram 2x, Conex, Shim.), 14 tkm
9sp. Shim. kazeta 11-34, 4 řetězy (BBB obyč. 3x, Sram 975 1x) 15,5 tkm. Kolik by to vydrželo nevím, zuby na kazetě tak poloviční ale probrzdil jsem ráfek, tak jsem dal všechno nový (velký + střední převodník, kazetu, řetěz - C9, uvidím co to vydrží)
Zhruba po 10 tkm to řadilo poněkud vlažně, ale celkem spolehlivě.
Řetěz měním - na 2. zubu měrky za nový co snese kazeta, tj. aby nestřílela v záběru,jetej uložit
- pak dojet až měrka propadne a nasadit další jetej.
Kolo kros, bahno nejezdím
A sedmičkovej nebo osmičkovej řetěz?
Jestli 7, tak si asi umi sednou i s vůlí...
Řetěz asi osmičkový (i ta 8kazeta byla jen kvůli tomu, že se blbě sháněla 7mi a nechtělo se mi měnit náboj a všechno ...).
Mám pocit, že to spíš pobere stranová vůle horní kladky přehazovačky,mám za to, že je tam nechávaná úmyslně právě proto, aby řazení mělo nějakou toleranci (pokud by to někoho zajímalo, přehazka je silniční Sora odhadem něco přes 10 let stará).