zdravim vsechny priznivce a nadsence okolo kol.
nasel jsem tady hooodne uzitecnych veci,ale tohle je neco sileneho.
prosim o rady vsechny,kteri mohou prispet.
tak tedy:
mam v umyslu vyrobit a poskladat si kolo,choppera s pridavnym motorem.
resim material,kola,vahu,loziska,brzdy,ram,prevody,legislativu,vydlicu,odpruzeni a vsechno potrebne a dulezite.urcite jsem na neco jeste zapomnel.
od predu: predni kolo bych chtel asi 20 nebo 24,predni vydlu polozenou a odpruzenou.slapani lowriderove,ale mozna ve stylu lehokola,jen ne tak moc low.sedatko s operkou pro vetsi pohodli.zadni kolo urcite sirsi,od 130 do 250 mm.a nejakou tu prehazovacku,abych se vubec rozjel.nad zadnim kolem chci posadit motor do 50ccm,jak to povoluje vyhlaska.ale chci pohon usadit tak aby byl napojen mezi slapatka a prehazku.zepredu retez od slapatek,pod sedatko na volnobezce a na druhe volnobezce retez od motoru.a vystup na zadni kolo s prehazkou.mam hodne nakresu a planu.
vim ze spousta lidi co newi,tvrdi ze je to blbost,ja vim ze lidi co chtely to dokazaly.
jsem z Brna a kazdou radu vitam a pripadne ,pokud by mel nekdo stejne silenej napad,nebo podobnej:vic hlav vic vi.
..víc hlav ,víc ví,,-souhlas,jen se musí z něčeho vycházet.
-co ten nákres,třeba
-není podstatné co chceš ,podstatné je ,aby to fungovalo,třeba úhel sklonu přední vidlice,jak velká je stopa, atd.
-rovnou zapomen na přehazovačku
-to uložení motoru,to se mi nezdá-těžiště je moc vysoko,budou to vibrace jak hrom atd.
večer budu na netu a pro inspiraci ti dám třeba toto-sice elektro, ale v podstatě to samé
moc diky.
-nakres pridam,az vsechny najdu.
-o funkcnost mi jde predevsim,chci na tom jezdit do prace po meste a na vylety.uhel sklonu predni vydle chci ponechat chopperackej,tak jak na force co jsi pridal.
-proc mam na prehazku zapomenout?
-s usazenim motoru vys mas co se tyka vybraci asi pravdu.ale to se da nejak vyresit
-co se tyka fotky tak jak jsi ji pridal:elektriku nechci(povazuji baterie za strasnej zmetek a zkazu,VSECHNY)
uhel sklonu vydle takovyhle,jen odpruzeny ,a tu trubku ramu co je od hlavoveho slozeni pod sedatko chci vypustit.vzdyt na tomhle kole prehazku ma?jinak nechapu jak je do kelu mozne aby mel vzadu motokolo.to presne chci,jen nevim jesi to neni moc.pokracuj prosim dal,dekuji
-chopper vidlí je 6typů
-přehazovačka je ve spojení jak jsi psal nevhodná,snad by se dalo uvažovat o 3rychlostní v zadním náboji,vše je o pohonu jak to budeš chtít řešit,elektrokola to maj běžně.
-vibrace motoru,potažmo celého kola budou,pokud si myslíš ,že to vyřešíš kyvkou,tak ti to bude stejnak vibrovat,to těžiště je pro motor vysoko ,na klasického cestáka to jde.Motor musíš dostat pod zadek do rámu
-pneu,pokud to chceš na výlety tak umírněně s rozměry,pokud to máš na popojíždění tak tam dej co chceš,vše je na základech fyziky.
-nákresy,existuje jich řada,já vycházím z nákresů motorkářských chopprů.
-rám na choppra si můžeš i koupit
Dám ti sem později nějaké nákresy
ne prehazku nezapomenu!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=eA9sEm0atdw
s výrobou takových kol je hodně práce. Já mám taky choppera,poradil bych ale nejlepší to je osobně,ovšem do brna kvůli tomu nepojedu.leda že bych tam měl nějakou cestu.
každopádně vyrobit jde vše.
-práce to je, o tom žádná.
-zas bych to neviděl tak tragicky,pokud je z čeho vycházet a nejsou tam přehnané specifikace.
-jednoduchého choppra dám ze starého Fáčka za den ,samozřejmě bez motorizace a laku
-foto co jsi vložil je vlastně základ cruiser kostry s doplněnou zadní kyvkou a vidle je nejspíš upravená z mopeda ,nebo tak nějak.
Ovladatelnost nemohu posoudit,ale zdá se mi to dost těžkopádné.
Dám pár fotek co mám uložený pro inspiraci pro svoje projekty co do formy použitých komponentů ,tak i tech.řešeních
1.jednoduchost
2.klasika
3.propracovanost
M.H.
všechno jde když se chce,ten můj mě sice trval cca půl roku jenže hlavně proto že nebyl čas. Jianak není problém to udělat,když je podle čeho,já na to měl 3D model v CADu,takže se to dělalo líp než od oka.
Jinak celej rám je dělanej..pření šavle jsou z trubek 48*1.5mm.není to z nějakého mopedu.Na mopedech snad ani takhle tlusté šavle nejsou.
-půl roku,to je v pohodě.Osobně pracuji na třech projektech od lonského podzimku a až letos na zimu postavím první prototyp. Dal jsem do toho veškeré dřívější úspěšné realizace a přidal co se vývojově hodilo.Jsem ze staré školy ,tak jdu spíše osvědčenou cestou.
Tohle je pěkný.
https://www.facebook.com/pages/ColaJinac...
-každému podle jeho gusta
-ceny jsou ovšem také pěkné
Nejsem zrovna zastáncem těchto typů ,,chopprů,, ,navíc mi to přijde nedotažené k dokonalosti samé.
Některé ohlasy tomu i odpovídají.Za hodně peněz,málo muziky.Je to čistě můj názor,nikomu ho nevnucuji.
Co třeba tento styl choppera
dal jsem to jedenkrát,nevím proč to tam je 4x,možná bylo pomalejší připojení,fakt nevím
-jinak se ještě jednou omlouvám za za ten včerejšek,kdy jsem vložil příspěvet a zobrazil se 4x v průběhu několika minut.
-dnes jsem se na tento problem ptal člověka který těmto věcem hoví ,a má se to tak ,že pokud mám připojení přes telefon na notas,tak rychlost může v určité fázi načítání kolísat-zpomalit,a tim se načte vícekrt odeslat.Snad jsem to napsal dobře,já a počítač se vyloženě nesnášíme -pouze se respektujeme.
Co ti přijde nedotažené, když už jsi to nakousl? Mě přijde, že je to o.k. na kratší cesty třeba na nákup. Na delší výlet to bude bída. Ale tohle hold nejsou kola pro sportovní výkony, ale naopak pro pohodu a zážitek z jízdy.
zrovna tahle fotka je dobra.vydla dobre polozena,retez bez napinacku a podobne,cehoz se neobavam,ja je budu potrebovat.jen chci eliminovat tu desnou horni trubku ramu a sedatko udelat vic luxus,abych se mohl oprit i zady a mel lepsi slapani a tim padem resim,jak protahnout riditka.
slapatka o kousek vys,kvuli posedu,pripomin to spis uz skoro styl lehokolo.ale chci pohodli a prijemne slapani.
Horní trubka ti to zpevňuje. Trochu bych se bez ní bál kroucení rámu v zatáčce při tomhle rozvoru a sklonu hlavy.
S tím sedátkem už to začíná měnit kategorii na leháč :-)
-tím by se dala odbourat ta horní trubka,jak si zadavatel představoval.:-)
-je toho vícero,třeba řídítka -tvar ,jsou nízko položená ve vztahu koncepci shoppra.
Fak by toho bylo více,pokud jsi s tím tvarem choppra spokojen po stránce vizuální,budiž.
Pokud to vemeš objektivně, která z fotek co jsem vložíl se ti líbí co do stylu choppra,nebo je ten z Fa snad lepší?
-pohodu a zážitek z jízdy-správně tak by to mělo být,zároven,však píšeš ,,Na delší výlet to bude bída,, jsem na tom názorově stejně a právě proto mi to přijde nedotažené-uniformní.
Na mně moc nezáleží, ale když se ptáš, tak líbí se mně chopper od Cola Jinac. Přijde mi to ještě rozumné, použitelné a dotažené. Vypadá to, že autor nad tím přemýšlel a dal do toho nějaké svoje zkušenosti. Mluvil jsem s maníkem, co to má a ten si chválil pohodlí. Taky evidentně se na tom dá jet dále než na nějakém extravagantním stroji, kde sedíš jako frajer s rukama skoro nad hlavou. Ale i tak fandím bláznům, co si postaví takový stroj a vyšperkují si ho. Pak se pochlub a nenech se nijak odradit jinými názory. Pro každého je nejlepší něco jiného.
-rozumím
-výše řídítek by neměla přesahovat výši ramen jezdce
-rovněž nejsem zastáncem extravagantních koncepcí,pouze se snažím vycházet z klasického typu choppra
1.foto ,tohle se mi zdá už za hranou
2.foto, tomu bych i věřil po stránce jezdění
3.foto,asi nejlepší koncepce z těch tří
http://www.motokola.cz/htmls/INSPIRACE%20z...
tak tohle je sice krasna ukazka nekolika moznosti,ovsem vsechny jiz tvoreny se zamarem motoru.coz znamena,ze legislativu momentalne aktualni by to chtelo.a jinak treci valecek,bleeeeeee.ale hlavni je choper kolo,motor az nasledne.jinak bych chtel znat nazor na auto nebo moto kolo vzadu.diskuze se vzdy ubira smerem,ze je to moc tezke,ale kdyz vemu v uvahu ze prehazka na to bude dymenzovana,a kolo neni nijak tezke.stale nemam rozmery ani vahu k typum materialu cr-mo trubka a jekl vahu,takze nevim.jinak urcite nebudu davat motor zboku.prominte mi tu nechut a odpor k trecimu valecku.
prilozene fotky jsou k tematu siroka zadni pneu,diky
-ani jedna foto neodpovídá tvým nákresům
-třecí váleček je na dvě věci na nic a na - však víš
-odpověd je jednoduchá,jak se ti pojede na kole s galuskou a na kole kde je plášt 2,5",odpor, tření,váha a konstrukce.Motor ti to utáhne,o tom žádná,ale co když budeš muset šlapat.Co potom.Pokud si vzpomínám ,tak jsem se ti k pneu již vyjadřoval.
ta druha fotla je ultimatni
asi uz konecny navrh ze vcerejska z prace a mel by vyhovovat vsem prirodnim zakonum o horni nosne trubce
material jekl,ted uz jen tloustku a rozmery materialu.asi si na pude udelam velkou papirovou stenu a udelam si na ni nakres a pak zacnu odmerovat.mate nejake napady k odmerovani?jak vse zmerit,abych pak nemel 10cm ke slapatkum?
z jeklu bych to nedělal,trubka je lepší.
Já mám choppera z jeklu a dneska už bych to taky udělal z trubky.
-vycházej z toho prvního nákresu,u to ho druhého je vysoko těžiště.
Békne na tebe šalina ,tak abys to ušláp.
Ten motor dáš zhruba kam,
Na zadek v tomto případě kolo o maximální šíři ráfku do 3" a vel 24".
Já to kreslím na rastrovaný papír z samolepicích tapet-ta zadní odpadová část ,dostaneš všude zdarma kde dělaj z toho reklamu.
-Jinak používám ,dřevotřísku ,překližku a střešní latě,díly z různých kol ze šrotáku,levné a nemusíš pořád něco převařovat.
-upravím základní rozměry a stavím prototyp
-trubky, podle délky a typu konstrukce
-asi budeš muset upravit sklon přední vidle,ale to je detail ,zatím chybí rozměry
-pokud chceš radu ,tak vycházej z toho nákresu s fotkou
-jde i udělat přenos nákresu projektorem na zed ,kde máš záklaní rozměr kol.Pak to doupravíš
-posílám odkaz postupu výroby podobných věciček,pro inspiraci a stavbu,celej web projektů.
-http://www.recumbents.com/wisil/chopper/default...
-doufám ,že tě nenapadá verze vodovodních trubek atd.,jak je to u té koloběžky vedle ve vlákně.Nejspíš ne,píšeš o jeklech,no obrázek jak to vypadá z jeklíků ,jsem ti vložil obrázek už dříve.
-dej rozměry at se stím pohne jinak budeš přešlapovat na místě
takze prehazovacka asi urcite nee,jak tu nekdo psal jiz drive,ted jsem se zahnizdil u reseni predniho odpruzeni vydlice,ale po vcerejsku uz mam jasno a chci slyset jak to vydite s odpruzenim zadniho kola?jesi uz to neni extrem.
kazdopadne misto prehazky VARIATOR,jeste presne nevim jaky typ,ale vzhledem k tomu ze chci motorovy retez a slapatkovy retez na jede hridely s volnobezkama a razeni pred kolem,staci jen technicky domyslet a urcit misto.s legislativou porad odpoved od dopravniho inspektoratu nemam,takze cekam.pristi tyden zacnu se stavbou kostry z dreva,a budu odmerovat.horni trubku jsem ponechal.VSEM DEKUJI!!!!! jen jsem tu mel nejakou vytku na uhel vydle.
ano,to z jeklu se mi moooc zamlouva.
myslis rozmery delky jeklu?
-ne,jak to vidíš dlouhý, měřeno od úchytu přední vidle k zadnímu úchytu ,podle toho se bude odvíjet materiál,stačí zhruba ,
-inspektorát ,tam ti to vytmavěj,že si raději půjdeš koupit model nějakého choppra a budeš jezdit doma po koberci a vzpomínat na své mládí ,jak to bylo bezstarostné
-aby to celé prošlo, musíš mít samostatně pohon od šlapek, zachovat původní charakter jízdního kola, oddělená funkce pomocného motoru a původního pohonu kola.Jinak tím vytváříš mopeda.Správně o tomto uvažoval nick Ronda v tématu kolobrndy .
-vidli dořešíme později,důležitej je úhel sklonu aby jsi s tím mohl zatáčet -stopa- a taky typ vidlicového odpružení,právě na tom sklonu úhlu.Večer ti dám další obrázky k těm vidlím ,snad to dohledám
-pokud na zadek chceš dát něco většího,tak by kyvka měla být odpružená.
dlouhy,sice bude asi kratsi predni vydla,ale typl bych to mezi metr a pul az dva metry.
na inspektorat,pokud nenajdu jinou cestu,pojedu nejprve jen s kolem,sice uz pripravenym na motor,protoze se s tim pocita od zacatku,ale nebude tam.to jakej motor,do 50ccm a do 1 Kw ,atd.jsem momentalne v kontaktu tady v Brne s lidickama z Cyklojizd a zadaly to svemu pravnikovy.
vydli nechci nijak moc dlouhou,ale ten uhel mi dela starosti.
typ odpruzeni je to s tema dvama savlema a dvema pruzinama,foto dam pozdeji.nechci asi nejspis podle vseho prekrocit sirku 4palce.ale zadni odpruzeni uz je asi moc.
-,,stale nemam rozmery ani vahu k typum materialu cr-mo trubka a jekl vahu,takze nevim.,,-pokud nemáš návrh ,tak nemáš rozměry.
-návrhy jsi dal dnes
-první a druhý, je to zbytečně dlouhé,
-třetí-posílám podobné ,ale ta horní trubka tam musí být,
-si napiš co potřebuješ ,ale začni kostrou,vše ostaní vychází právě z koncepce rámu