Historicky první neoficiální vyjížďka Pragobentu se uskutečnila tak trochu ad-hoc v neděli 9.listopadu 2014.
Účastníků bylo celkem pět. Dvě lehokola Azub, jedna tříkolka Azub, Oceláč a 29" horák.
Sraz byl na Výtoni u železničního mostu. Odkud jsme se velmi poklidným tempem vydali po A2 na jih města. Cílem byla nová cyklostezka ze Zbraslavi do Vraného, já pak chtěl jet do Jílového. Cesta na jih uběhla v družné hovoru. Bylo dost času se seznámit, před naší jízdou jsem znal všechny účastníky pouze já. Nová cyklostezka má, tam kde ho má, pěkný povrch. Nástrahou je však cca kilometr bez asfaltu, kde město nezvládlo vykoupit pozemky a jeden dlážděný brod. Myslel jsem si, že tu cyklostezku dělali pro bruslaře a rodinky s dětmi, ale takhle…
Ve Vraném jsme se rozhodovali, kam dál. Táta, že prý v mapě objevil nad Vraným vyhlídku Homole, kam by se rád podíval. Nikdo neměl nic proti a tak jsem vyrazili do kopce. Na vyhlídky bylo potřeba vyjet kus mimo silnici, to donutilo některé k tlačení, v kuse to projelo jen horské kolo. Lehokola s hladkými plášti se do mokré trávy a kamení moc nehodí.
Z vyhlídky toho moc vidět přes mlhu nebylo. Vltava byla děsivě hluboko pod námi. Po chvíli průzkumu jsem se rozhodli, že dále pojedeme terénem, což naskytne další vyhlídky na vltavské údolí. Tam se znovu projevila nevhodnost našich plášťů, moje přehazovačka se poprvé seznámila s bahnem, tříkolku bylo potřeba občas postrčit. Na silnici ve Zvoli jsme na silnici najeli s koly zamazanými bahnem. Terénní vložka stála za to.
Pak Ohrobec, Dolní Břežany, kde jsme se rozhodli jet přes Točnou a užít si skvělý sjezd plný zatáček dolů k Vltavě. Tam jsme se znovu napojili na A2 a vyrazili do města. U Barrandovského mostu se odpojil první účastník, zbytek dojel zase k železničnímu mostu.
Tímto za účast všem děkuji.
Fotky od Martina: http://macikm.rajce.idnes.cz/2014_1109/
hezký napád, pěkná trasa a na Homoli se tlačí i horák, tak to určitě žádná ostuda není :-), spíš naopak. sjezd z Točné po silnci je pěkný, ale dá se jet i pěknou lesní širokou cestou, vyjede se v Komořanech a na lehu je to sjízdé. kdy bude další?
Z Vraného na Homoli jste jeli kudy?!?
Po silnici a ze Zvole lesem nebo jste vymysleli jinou cestu?!?
Já se na Homoli chystám v sobotu, když počasí popřeje.
Po silnici na Zvole a pak tam byla v pravé zatáčce odbočka po lesní cestě přímo do kopce. Martin tam má i trasu.
A nenasel by se nekdo na zalozeni UO-bentu nebo tak neco? ;-)
Jak jsme zjistili kdysi s ninkem v Brně a teď snilard v Praze: co si nezaložíš sám...
Takže vzhůru do toho. Je to trocha času co se musí obětovat, na druhou stranu si to uděláš jak se to Tobě líbí :-).
Tomu věřím, jenže:
1) Vzhledem k tomu, že se mi příliš nedaří zorganizovat si vlastní život, nebudu na organizování čehokoliv ten pravý.
2) Připomnělo mi to jeden starý vtip:
- Založili jsme kvarteto.
- Kolik vás je?
- Tři.
- Kdo?
- Já a brácha.
- Ty máš bráchu?
- Ne, proč?
Pokud žiješ podle toho vtipu, tak nemáš co ztratit. Vymysli si datum, čas, trasu a když to včas zveřejníš, možná nepojedeš sám.
novinka v Tesku: omáčka quattro formaggi ze tří druhů sýra - z eidamu a nivy :-)
Tesco eidam?!? Odkdy je to sýr?!? :o)))
Lehnul jsem v lese na mokrém listí se ´zábradlím´.
Vezme mě ´Pragobent´ s sebou aka lehokolistu?
8-)
Aka lehokolistu ne, ale jet s námi klidně můžeš až zase něco uspořádám. To, že někdo jezdí na zábradlí se přece nebere jako charakterová vada :)
Ale bere. Jen vsichni horizontalni doufaji, ze to narusitel z rad vertikalu pochopi a casem se prizpusobi. 8-)
Nevim, radsi se neptam. Ono taky neni koho. Tady http://mur.rajce.idnes.cz/2014-08-31-LUZICKE... se jich moc nevyskytuje a tady http://mur.rajce.idnes.cz/2014-10-03-Rychlebky/... taky ne. 8-)
No a ty se divis, ze v terenu lehokola nepotkavas, kdyz ten nejdrsnejsi lehokolista, ktery mel byt ostatnim vzorem, sesel z cesty, lehokolisty opustil a koupil si zabradli? ;-)
Sesel z cesty? No, seslo z cesty spis to kolo... 8-)
Kdysi jsem s s Mlokem bavil o moznostech lehokola v Rychlebkach. Dospel jsem k nazoru, ze krome Walesu (ktery nedam ani na fullovi) bych asi projel vetsinu, tedy s obcasnym popotlacenim. Jako podminku bych si dal kompletni downhillove brneni a sponzoring na kolo. Ty lehci casti by se daly jet i nedestruktivne.
Takze kdyby tu nekdo nahodou chtel demonstrovat, jak odolny kousek s paralelogramovou vidlici vyrobil (Jirko? 8-)), at mne klidne kontaktuje. Opici si pujcim a otestuji.
Hele a funguje to u lehokolistu stejne jako u svedku Jehovovych, kdyz si nekdo dovoli ze sekty odejit? Abych vedel, co me pripadne ceka, kdyby me neco podobneho jednou napadlo... ;-)
Ze moje uvahy, az jednou v budoucnosti Ibex doslouzi, smerovali ke kombinaci rychleho silnicne univerzalniho lehokola + levny horsky (klasika) kolo.
Jenze se to muze zamotat tim, ze ta budoucnost nemusi vubec byt tak vzdalena, jak jsem si pri koupi Ibexu predstavoval, nevim, zda vubec existuje lehokolo vyhovujicim mym predstavam (USS, do 15 kg, pohodlne pro moji postavu) a dalsim impulsem muze byt, pokud by se mi nepodarilo najit na pristi rok nejaky zajimavy triatlon stredni delky, kam by me s Ibexem pustili.
Ale uvidime....
Kdyz Te tak ctu, asi bych si spis na Tvem miste poridil triatlonove kolo, nebo silnicku. A k tomu nechap pohodlne leho.
Jak to je se sektou nevim. No, trosku se musim skryvat, ale to mi zatim vychazi.
Pockej, nekdo zvoni u dveri, ...
Tak zrovna triatlonove kolo by mi prislo jako krajne neprakticka investice -> nesplnuje pravidla UCI, takze v pripade silnicnich zavodu ma stejny problem jako lehokolo (naopak UCI silnicka na triatlonu nevadi) a co jsem vycetl, je to jeste mnohem mene pohodlne nez silnicka a aerodynamicka vyhoda je diskutabilni (v porovnani s lehokolem). Proste se to krome triatlonu na nic nehodi, coz pri mych trech zavodech za rok... ;-)
Hlavne zavodit s lehokolem mezi silnicnima kolama je primarne administrativni problem (dobre, ujedou mi do kopce, ale jinak si nestezuju), zatimco horskym kolum mimo silnici s Ibexem konkurovat proste nemuzu. Kdyz bych trenoval, snad bych s Ibexem neco malo v terenu projel, ale zkouset s lehokolem ucast v MTBO, jsem zatim hodnotil jako nesmysl a celkem me to laka podobne jako dalsi zavody typu adventure/survival, kde je prakticky vzdy podminkou "horske kolo".
Kdyz zkusis Loudani, jsem si celkem jist, ze Ti za lehace naopak daji divokou kartu a nebudes muset splnovat kriteria. 8-)
Myslim, ze neni nutne vybirat ani tak hardcore akci. Tam kde maji v podminkach horske kolo, se v podstate nebojim toho, ze by me tam s Ibexem nepustili, ale co bych si tam s nim pak pocal, kdyby pustili... :-D
Jak bys treba s lehokolem resil tohle? ;-)
http://prezitkladno.rajce.idnes.cz/Prezit...
Stejne, jako s klasikou. Prehodil bych kolo prednim kolem pres horni lano a posouval ho pred sebou. 8-)
Tak ty asi jo, ale jelikož mi vždycky dává neskutečně zabrat naložit Ibexe do vlaku (úschova během přepravy), skončil bych nejspíš už v první fázi, protože bych ho sám nedokázal zvednout do potřebné výšky. :-)
Upřímně řečeno, z mého pohledu je stejně největší výhoda klasiky v terénu oproti lehokolům to, že se lépe přenáší. ;-)
Je to v zítřejším denním plánu, hned po naučit se portugalsky...
Nějaká novoroční lehokolova vyjížďka?
Třeba v deset u železničního mostu u Vytone - smerem na Troju nebo na druhou stranu na Vrane/Zbraslao v?
Moc se omlouvám, že jsem ani neodpověděl. Byl jsem pryč.
Dokud nepřestanou solit silnice, budu jezdit jen na vzpřímeňáku.
Mám teď víkendy dost naplněné lyžováním. Ale měl-li by někdo zájem, mohli bychom dát krátkou vyjížďku tuhle neděli (11.1.2015).
v pohodě ;-)
já na krátkou vyjížďku vyrazil, abych splnil "jak na Nový rok, tak po celý rok" :-)
v neděli bych taky možná vyrazil, ale ještě nevím na 100% jestli budu mít čas ...