Mezi ložiskem a pouzdrem, ale nevím jak se dostanu dovnitř.
Z druhé strany musí být šrouby, abys to mohl "rozpůlit".
Na fotkách jsou obě strany. Na prvních dvou fotkách je jedna strana kde jsou tři otvory a na třetí fotce jsou otvory po brzdovém kotouči.
Tak to asi budou ty tři šrouby na první a druhé fotce, ne?
Dle mne musíš ložisko z jedné strany z pouzdra vylisovat. Mohlo to také být při výrobě ,,zmršené" opravují to tak že vyvložkují ( zalisují) pouzdro pro ložisko do nové díry. Tím to opraví, když se jim nepovedlo udělat pro ložisko přesnou díru. To se pak uvolni a ložisko(i s pouzdrem vyleze). Nebo vylezlo i tak. Zkus ho zalisovat (zaklepnout) zpět. Budeš to muset asi určitě rozebrat(rozpůlit).
A jestli je volné ložisko v pouzdře. Tak budeš muset udělat novou vložku. Ta stará se musí odvrtat. Udělat přesnou díru a do ní nalisovat nové pouzdro s přesným otvorem pro ložisko. Doma to asi nevyrobíš. Nejlépe aby Ti to udělal někdo ve fabrice jako fušku...
Nevím jestli to je vidět ale jsou to jenom díry tak si myslím že je to něco jako když se povoluje rozbruska.
Nejspíš to tak bude, možná v těle i víčku bude závit, teď jen zjistit jestli pravý nebo levý. :-)A nebo je víčko našroubováno na stejném závitu jako kazeta, to bych viděl jako jednodušší řešení, tam je strana závitu jasná.
Už jsem si udělal klíč a zítra ho vyzkouším.
A co je v těch třech dírách? Šrouby se strženým imbusem?
Je na to speciální nástroj, s dorazem. Mají ho jen specializované servisy. Můžeš zajít do světa elektrokol v Brně. Mají ho tam. Rozebereš to, výměna ložiska jde jen zevnitř.
Dík.
Potřeboval bych nějakou speciálku o trochu blíž(Příbram)
V nejhorším to pošli,( domluvíme mailem na [email protected], Víšek David ) případně pokud máš možnost tak Praha, Jirka Syrovátka, myslím že klíč má, nebo mu ho poskytnu, je to náš servis.
http://www.e-kolo-praha.cz/kontakt/
Dnes u Jirky Syrovátka motor rozebrán a moc mu za to děkuji.
JJ, včera se mi to objevilo na stole, rovnou jsem to hodil do koše a posílám ti jiný víko s ložiskem.
Byl tam trhlej celej ten unašeč co se šroubuje pastorek. Akorát mě překvapilo jak to bylo orezlý, dávej pozor při mytí tlakem.
Při montáži si vyčisti převodovku a namaž novou vazelínou , dávám tam tu co je na úhlový převody do křovinořezu, koupíš všude kde ty mašinky prodávají. Pozor, nedávej jí nadměrně moc, aby ti nevylezla do mezery mezi rotorem a plášťěm, jinak ti to nepojede a bude žrát, je to strašnej odpor (rotor se točí cca 5x rychleji než plášť)
Tak to vidím poprvé. Tady už pomůže asi jen etotem.
Ahoj chlapi, sorry, byl jsem ve špitále, tak nečtu, až teď. To víko je našroubované, dotahuje se to vlastně silou do řetězu. Je na to speciální klíč, se třemi čepy které zapadnou do těch tří děr na foto. Dělám to tak, že klíč (je to takovej ořech) upnu do svěráku, nasadím na něj kolo a za ráfek zaberu, ale někdy se točím i s ponkem, takže klíč musí být opravdu kvalitní. Závit má normální směr. Dělá nám ho výrobce nářadí co se prodává pod zn. Cyclus tool.
Nový model motoru už má šrouby kolem víka a tahle pakárna odpadá