Reaguji na Újezďáka, chápu-li dobře, říká, furt jedu čerstvým luftem, pak prd, traktor a hltám sýru (omlouvám se, interpretoval-li jsem si to špatně)
V tom je vlastně obsaženo vše o čem píšu: tedy, v Praze dýcháž smog všude, a ten traktor před tebou, ti jen dává pocit, že když tam nebude smrdět, smog dýchat nebudeš.
Někde je to horší, někde lepší, ale argument "po magistrále ne, smrdí tam auta" jek prdu. U Karlových lázní smrdí víc, protože popojíždějí, dej tam méřák, a naměříš totéž co v Legerce, ne-li hůř.
Praha je pod smogovým deklem, jak jsem se vám pokusil na fotkách ukázat. Dopravu cyklistika nevyřeší, a kdyby z procenta vzrostla zázrakem 10x, furt 90 procent bude průšvih.
Takže, přestat krmit cykloaktivisty a jejich zločinné, protože životní prostředí poškozující koncepce, a přemýšlet o elektropohonech a jiných zpúsobech dopravy, co mohou ten dekl nad Prahou zrušit.
Kola to nebudou, i kdyby Filler s Hrabošem počali a porodili dvojčata.
Nechce se mi zakládat nové téma a podle titulku se to sem hodí.
Na Kampě (nejspíš jen u jižního vjezdu) přibyl přenosný zákaz vjezdu všem vozidlům. Myslel jsem, že je to pozůstatek z víkendového festivalu, ale bylo to tam ráno i odpoledne, kdy už byly ostatní zbytky uklizené. Takovou infrastrukturu, která se občas náhodně zakazuje, aniž by o tom byla značka někde předem, si strčte za klobouk.
Odpoledne chytali v tunelu. Sednul jsem si na hradby na druhou stranu a radil jsem cyklistům, jak mají jezdit (resp. chodit). Nebyl ale moc velký provoz.
Pro újezďáka: ano, samozřejmě, že je to vláknovo video zrychlené. To fakt není poznat podle aut a lidí okolo?
Oznámila bych to správci nebo jinému kompetentnímu orgánu s žádostí o vysvětlení.
Může to být zapomenutá značka nebo třeba lidová tvořivost.
Já bych se už na Kampě ničemu nedivila. Tam už je takový zmatek ve značkách, že mi to rozum nebere. Jsou tam značky oficiální, které kde-kdo upravuje, jsou tam všelijaké dodatkové cedulky, jsou tam neoficiální značky srdíčkové...prostě zmatek a nikdo neví, co platí:-))
Karlínská zóna všech parkovacích prasat. http://youtu.be/qbeKMGG86nE
A aby toho nebylo málo, ještě tu někteří nechápou, že když je překážka na jejich straně jízdy, mají dát přednost protijedoucímu vozidlu, nikoliv do něj najíždět a mít poznámky - 1:25.
... a taky tam často cyklisti nedávají přednost zprava - 0:42.
V době když jsem vjížděl do křižovatky, bylo to auto vpravo ještě 10 m před ní - takže nebyl důvod.
To auto vpravo je k tobě blíže než auto "1:25" v době, kdy začalo objíždět špatně zaparkované auto. Proč teda vyžaduješ přednost od vzdálenějšího protijedoucího auta, když sám přednost bližšímu autu (na křižovatce) neumíš dát?
Protože v prvním případě byla nejmenší vzdálenost mezi vozidly tak 5-7 metrů bez toho že by motorista musel jakkoliv reagovat, a v druhém 1m a to jen kvůli tomu že cyklista zpomalil?
Opravdu nedokážeš řešit tak triviální úlohy sám?
Protoze neznam aktualni stav znaceni v Karline, ptam se: ma ridic auta, co vjede do jednosmerky nejak poznat, ze protijedouci cyklista je tam legalne? Tedy, pokud vlakno nedostal prednost od nekoho, kdo mel ve svem smeru prekazku, mohl za to skutecne clovek v aute, nebo nesmyslne znaceni nesystemovehoždopravniho opatreni zvaneho cykloobousmerky?
Kterou jednosměrku máš na mysli (nějaký konkrétní příklad)?
Presne tu, na ktery vlakno nedostal prednost od ridice, co se vyhybal prekazce ve svem smeru. Opravdu to nevim, mel ten clovek sanci vedet, ze cyklo muze v protismeru?
Vzhledem k tomu, ze je znaceni kvuli cykloobousmerkam dopraseny na maximalni moznou miru, chtel bych si udelat jasno. A jet kvuli tomu do Karlina nechci.
Dekuju.
Křižíkovu? To není jednosměrka. Další dotazy?
Hrabosi, skutecne mate rudou před ocima vzdy, kdyz vidite OSBID? Urcite se to da lecit.
Ptam se na ridice auta. Ten pro jizde Krizikovou jede jednosmerkou. Muj dotaz znel, jak je z pohledu toho ridice vyznaceno, ze v jeho protismeru muze byt cyklista. Nize jsem dostal odpoved.
Vy se me tu ted budete snazit presvedcit, ze Krizikova neni jednosmerna-neni, pesky a na kole muzu obema smery, pripadne se mi tu budete snazit podsunout nejaky nesmysl.
Nebavi me takova debata.
Moc si fandíš, frajere. Chtělo by to ubrat sebestřednosti, když člověk nezná situaci suteréně.
Ne, řidič auta jednosměrkou nejede. V křižovatkách žádná IP4b, která by mohla zakládat takový pocit, není. Nebýt zákazu vjezdu všech motorových vozidel, může v jet v protisměru auto.
Další dotazy?
Nerozumim, i podle vlaknova komentate, i podíe smap, kam me odkazujete je Krizikova jednosmerna.
Realitu si nepamatuju, Karlin neznam. Tedy, pamatuju si ho jako prumyslovou ctvrt, ktera sla projet skrznaskrz, než to prepulili, pak to vymyla Vltava a ted je pulka prebudovana.
http://mapy.cz/s/dPUY
Kvízová otázka: Kde je umístěná IP4b, která by naznačovala že se jedná o jednosměrnou ulici?
A to je docela zajímavá situace. Možná nic proti ničemu - ale docela by mě zajímalo, jak by to probíhalo v situaci, kdy by šofér auta přijel do oné ulice, zaparkoval, a pak se otočil a zase vyjížděl tím "motorově zakázaným" směrem. A čirou náhodou u rohu na něj vykouknul aktivní příslušník znalý zákazu na druhém konci ulice. Jak by mu dokazoval nevinnost :-))
Kde se smis otocit? Smis zaparkovat na obousmerne ulici vlevo? Smis vyjizdet pres pruh ve svem smeru do protismerneho?
Jestli se nepletu, tohle vsechno by te diskvalifikovalo. Jedine kdybys parkoval ve dvore, ne?
Podle toho znaceni je ulice z jedne strany zavrena zakazem vjezdu motorovych vozidel. Kola muzou, zadani splneno.
Z druhe strany neni nic, tedy obousmerna ulice pro vsechny.
Pro vsechny.
V te mi nic nebrani se otocit a vyjet z ni "v protismeru", nebo vyjet ze dvora, garaze a jet vlevo ci v pravo. Nic neporusuju.
Parkovani je reseno absurdne umistenou znackou _pri_levem_ kraji ulice, ktera naznacuje jak stat (podel, kolmo, na chodniku).
Vitejte v Kocourko .... totiz v Karline, dopravne zklidnene a cykloprivetive prazske ctvrti :(
Ten dopravní režim má jednu zásadní vlastnost. Funguje tak jak má.
Aha.
Mate nejakou studii?
Ne, není potřeba. Co nefunguje (tak jak bylo autorem značení zamýšleno)?
Stav, kdy znaceni umoznuje dvoji az troji vyklad a rezim provozu je rizen spis zvykem a mistni situaci Vam prijde v poradku?
Skutecne?
Mel jsem takovy pocit, ze se jen tak v pulce ulice nesmim otacet.
Otaceni a couvani pomerne podrobne resi 361. Nic o tom, ze v ulici nesmim zastavit, couvnout a otocit tam neni.
Jak se mam zachovat v pripade, ze stojim kolmo k chodniku?
Podle toho, co nam kdysi rikali v autoskole, mas vyjet tak, aby ses zaradil do "sveho" pruhu. Tedy ne se timto zpusobem otocit.
Otáčení a couvání
§ 24
(1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).
(2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
(3) Vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
(4) Řidič nesmí otáčet a couvat
a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,
b) na křižovatce s řízeným provozem a v její těsné blízkosti,
c) na přechodu pro chodce,
d) na přejezdu pro cyklisty,
e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti,
f) v tunelu a v jeho těsné blízkosti,
g) na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.
Odkazovane 21 a 22 se tykaji krizovatky a odbocovani. Vyplyva z nich, ze musim dat blinkr, jinak nic.
Mozna se pletu, ale kde a jak je zakazano otacet a kde a jak je opraveno vyjizdeni z kolmeho stani?
Vidim, ze demagogie postupuje a veci drive zjevne jsou dnes zapomenuty.
Jaky dokazoval nevinnost? Proboha!
Prislusnik je povinen dokazat Vam vinu, ci zavineni - tedy dokud nekdo neuzakoni obecnou zodpovednost kohokoliv za jakykoliv mozna spachany prestupek.
Ale pokud jste z tech, co postup podle vlastnich prav povazuje za vymlouvani se, klidne tu pokutu na rohu zaplatte ;)
Ziskana zkusenost je nad prenesenou.
Prosel jsem se Karlinem.
Videno na vlastni oci, tamni pojeti _cykloobousmerek_za_kazdou_cenu_ je spis k placi, presto jsem se celou tu prochazku usmival pod vousy.
Znaceni umoznuje veci, ktere jsou proti zdravemu rozumu - to vyjeti z jednosmerky/nejednosmerky obema smery je asi nejmarkantnejsi, ale zdaleka ne nejhumornejsi.
Vidim dusledky toho, ze bylo potreba udelat zonu a to i kdyby cert na koze jel. Soucastne znaceni je druha verze. A ja zacinam tusit, proc takova tvorivost a proc neni pouzita obvykla kombinace znacek "jednosmerka" s dodatkovymi tabulkami ze cyklisti muzou. (tedy IP4b a B2 s dodatkovymi tabulkami E12a+b)
Hraboshovi dekuji za nasmerovani k zajimavemu problemu.
Nejde o jednosměrné ulice, proto tam značka není. Pokud někdo z nich chtěl mít jednosměrné, tak by to snad vyznačil, nebo že by někdo měl na mysli a přitom nemyslel? :-)
Hele Františku, s těma jednosměrkama hysterčíte zbytečně, neuděláš chybu, když budeš cyklouna čekat všude, ten když jede vpravo, nemůže se nic stát, v Paříži (i v Bruseli) se v protisměru běžně jezdí (v Bruseli dokonce cyklista smí jet i na červenou, když nic nejede).
Tohle fakt nezabíjí, funguje to bez problémů a v mnohem hustějším provozu.
Jo , ja cyklistu cekam vsude- v protismeru, v zakazu, na chodniku a po trochu krvave zkusenosti i v uvozove ceste v lesich uprostred niceho. Z cykloobousmerek nehystercime, jen je povazujeme za nesystemove opatreni a poukazujeme na vznik absurdnich situaci. Viz to co kritizuje vlakno.
A jestli to zabiji ci ne, to si musi prebrat predevsim cyklista, koneckoncu kvuli nemu to vzniklo. Clovek v aute pri srazce neutrpi, auto minimalne
Františku, systémově to funguje ve městech, kde provoz je fakt drsnější. Nezabíjí to.
Mohla bych tě poprosit o link, případně citaci, ze které vyplývá, že cyklista smí jet v Bruselu na červenou, když nic nejede.
Nevím, nehádám se, jen bych si to chtěla ujasnit, kdy, jak za jakých okolností to má cyklista povolené.
Děkuji.
http://www.xpats.com/cyclists-allowed-run-red...
Je toho víc
Googluj "red light cycling Brussels"
Jo, už jsem to našla.
I s těmi komenty pod tím.
:-((
No, je to pakárna.
Věc se má tak, byl jsem tam za tmy, brzo ráno, že fakt cyklisti jezdí červená nečervená, když jsou křižovatky prázdné. Téch značek jsem si nevšimnul, všimnul jsem si průjezdných jednosměrek.
Už jsem to někde psal, šokoval mě cyklopruh napravo, u chodníku, i tam, kde auta od cyklisty nalevo odbočují doprava, a cyklouna mohou hravé sejmout. Nesejmou, protože o něm vědí to že napravo je cyklopruh prostě mají v krvi.
Jako cizinec, v Bruseli s autem, bych mohl snadno být zabiják. Hlídáš trasu, vyplašený z cizího města, na cyklisty zprava nepřipraven, není to ideální. Sám jsem z toho na kole mél nerva, hlídal v zrcátku jestli mě vidí a pouští, vždycky to klaplo na 100 procent.
Jinak ten cyklopruh není pár piktogramú za milion kilometr barvy, ale výrazný červený pruh.
Jinak, v Paříži jezdí cyklisté na červenou všude a béžně, kde není "danger". Červená kvůli chodcům? Auta stojí, kola jedou, mezi chodci se protáhnou.
Jenže tady je to fakt "doprava" a ne hrabání pod sebe pár cykloaktivistických zlodějů peněz z veřejné sbírky.
Ten chlast bys fakt měl omezit.
Ty jdi do.... ubožáku.
Tit for tat. Ubožáku.
Hraboši, jestli takovouto argumentaci považuješ za společensky přijatelnou, jsi ještě větší sráč, než jsem si kdy myslel. Jindra nenapadl nikoho osobně, Tys osobně napadl jeho, navíc nepodloženými informacemi. To není jen ubožáctví, to je fakt hluboká spodina.
Mimochodem, zvažuji, že o Tobě rozšířím po netu, že jsi nekrofilní pedofil - a braň se potom křivému nařčení, když ho tak rád používáš sám.
O Jindrovi je známo že přišel o papíry kvůli chlastu. Je nechvalně známý svými příspěvky psanými zhruba kolem půlnoci.
A jeho napadání Vráti a Terezy je vcelku dost osobní a adresné. Tentokrát je sice nejmenoval, ale jindy si je s chutí bral do držky. Tož asi tak.
Po netu o mě ty a tvoji soukmenovci šíříte spoustu nesmyslů a lží. Takže tohle by mě nijak nepřekvapilo.
Nějaké doplňující dotazy?
I kdyby to byla stokrát pravda, tak Tobě je do toho prd. Jestli opravdu řídil pod vlivem a byl za to odpovídajícím způsobem potrestán, tak je to věc mezi ním a společností a Ty do toho nemáš co strkat svůj drzý pysk, protože Ty jsi ten poslední, kdo by byl jakkoli oprávněn takovouhle záležitost posuzovat. Vidím, že jsem se s tou klasifikací Tvé osoby příliš nespletl.
Ono totiž, milý Vojtěchu, kdyby policie stíhala stejně pilně chlast za volantem, jako chlast na picyklu, tak bych tady byl asi poslední, kdo by přišel zhasnout a zamknout dveře.
No věc se má tak, že u nás se jezdilo na pivo autem, asi jako se jezdí třeba na venkově v Bavorsku. Já takhle jezdil 25 let a se mnou mnoho mých spoluobčanů. Dva kiláky do kopce se nikomu nechtělo šlapat pěšky. Nikdy žádná nehoda ani incident nebyl.
Naše, již bývalá starostka, (naplavená odněkud od Plzně) se rozhodla, že tomu učiní přítrž, z důvodů mě málo pochopitelných. No a tak si na nás kluci policajtský počkali na každého před jeho barákem, a během týdne nás vychytali, celkem 10 zadržených řidičáků.
Nafoukal jsem 0.49, jak říkám, v Bavorsku by mě zasalutovali a pustili, ten ubožák z toho usuzuje, že má právo mě veřejně nazývat alkoholikem.
Papíry mě zadrželi na tři měsíce a dostal jsem 5 tisíc pokuty. Tím všechno bylo vyřešeno, do hospody už autem nejezdíme.
Ten 0.0 limit je podle mého názoru pitomost, ale nehodlám proti tomu nic podnikat ani se angažovat.
Nakonec, díky těmhle třem měsícům jsem si pořídil elektrokolo, a pak se postupně vrátil na kolo, takže vlastně to všechno dobře dopadlo.
Nebyl jsi se schopen ovládat do té míry že jsi ožralej vlezl za volant a byl jsi za to pravomocně potrestaný.
Takže jsi o hodně víc alkoholik než organizátoři sbírky na pomník zloději, což tak rád rozhlašuješ (zatím všechny kontrolní orgány potvrdily, že nic ukradeno nebylo).
Zatím nebylo předloženo řádné vyúčtování a čtvrt milionu je nejasných.
Oproti veřejnému slibu, že zbylé peníze AM vrátí, 30 tisíc si prokazatelné ukradl pro sebe.
Bez ohledu na mlžení není tvrzení, že by Jindra měl omezit chlast, "napadání nepodloženými informacemi".
Tohle je vůbec zajímavá dialektika. Společnost je společenství jedinců. Chlast za volantem je údajně záležitostí mezi členem společnosti a společností jako takovou, ale členům této společnosti do toho nic není. Zábavné.
Ono je to tak, o 180 km severněji, západněji nebo jižněji, to čemu ty říkáš "chlast za volantem" je tolerovaná hladina.
To, že tady bolševik zavedl nulu, neznamená vúbec nic a ty jsi prosté sprostý ubožák.
Tu Paříž jsem našla taky, když jsem hledala "tu" Brusel a to o tom jejich experimentu se světly.
A v článku se mi líbí porovnání s Nizomskem a jak z něj docela jasně čouhá, že když dva dělají totéž, není to totéž.
http://bicycledutch.wordpress.com/2012/10/25...
Ono jedna věc je, co je povolené, a druhá věc, jaká je praxe. Užil jsem si půl dne městské jízdy, a zjistil, že je to celkem fungující chaos. Každý jede sám na sebe, aniž by jakékoliv předpisy byl ochoten dodržovat, cyklopruh, buspruh, chodník, všechno egal. Červená platí jen pro auta. Neuvěřitelné, že to funguje.
Jo, cyklouni jsou tu pro šoféry menší zlo, než ti na skůtrech, taky se motají zleva, zprava, ale protože jsou rychlejší, zvládají ty "myšky" bravůrněji.
Nahraju fotky a video až budu doma.
Ono je potřeba na všech stranách ubrat páru, šoféři nemají cyklisty za nepřítele a cyklista nepustí žlutou vodu jen proto, že mu občas někdo parkuje na cyklopruhu.
Hlídám si co je vedle mě a přede mnou, to za mnou mě nezajímá, dost odlišný styl jízdy proti tomu, co je u nás. Funguje to, ten za tebou se chová stejně. Celé se to ovšem nepohybuje moc rychle, fakt tak do těch 30 ti
Ano, tam je to zařízeno tou třicítkou, aby to mohlo fungovat (a taky tím, že ti řidiči si na ty cyklisty dávaj sakra pozor).
V tom Holandsku, jak jsem to viděla na tom videu, se cyklisti pohybují více měně separátně od aut. Tam, kde proud aut skutečně kříží, tak tam na červenou logicky čekají.
Myslím si, že by Fanoušové i na tu 30ku pekli, jenže ono se víc jet moc nedá, pořád nějaká ta červená, tak je cyklista vlastně stejně rychlej jako ti v autě.
Proti cestě metrem jsem byl na kole o malinko pomalejší. Teď jsem si všimnul, že se tu začínají rozmáhat motorky-tříkolky. Vepředu to má dvě kola, tak 50cm od sebe, vzadu jen jedno.
To bude hodně rychlé vozítko do toho zacpaného města
Trikolka. Vesela vec, je s tim sranda a neni to jednostope vozidlo ;)
To je asi pravda, že by Fanoušové raději jeli rychleji a plynuleji, koho by byvilo jezdit přískokama. Taky jsem myslela, že to by mělo být cílem. Dostat auta, která do města stejně musí pokud možno rychle a plynule zase z města ven.
Tak tam na to už rezignovali, teda v Paříži.
Nejrychlejší dopravní prostředek je tam asi motorka nebo skůtr.
Mésto velikosti Paříže a jeho dopravní koncepci s Prahou srovnávat nelze ani náhodou. Od námestí Cocorde k Oblouku, je to daleko jako z Václaváku na Pankrác, jiné měřítko.
Co lze na tom městě spolehlivě doložit, že vybudovaná cykloinfrastruktura dopravě významně nepomáhá. Aut neubylo.
Máš nějakou studii?
Ano, mám.
Za 150 litrů ti těch pár stránek prodám.
Ješté nějaký problém?
Je to jednoduché a levné. Nebudeme nic budovat, žádné infrastruktury. Zavedeme třicítky a kdyby nám je řidiči nedodržovali, tak se cyklisté, skůtristé a jiní budou motat těm autům pod kola. Však oni si to dobře rozmyslí.
Jen nevím, co s takovýma zadubencema jako třeba já. Já se nechci sama sobě si motat před kapotou za kapotou vedle kapoty. Ani jako cyklista, ani jako motorista.
Holt zahodím volant i řiditka a budu jezdit taxíkem a za ty své peníze tu svoji moji jejich bezpečnost nechám řešit někoho jiného:-))
Chce to postupovat logicky.
Nevytvářet šikany, nepogické přednosti zprava v zájmu "zklidnění" (rozuměj opruzu).
Pruzením se zvýší exhalace, a aut neubude.
Přednost zprava není nelogická. V neděli jsem to vysvětlovala jedné řidičce na parkovišti:-))
Čím tedy aut ubude?
Lanno, mám strach, že aut neubude vůbec ničím.
Ceny PHM jsou již dnes drastické, parkovací možnosti omezené a parkování rovněž brutálně drahé, přesto to nefunguje a modelový příklad zahlcené Paříže, kde je skvělá cykloinfrastruktura ukazuje, že tudy cesta taky nevede.
Pokud jde o přednosti zprava, někde smysl mají, jinde jsou pouze prudící, a jak jsem zahlédl ten předražený blábol nějakého toho aktivistického architekta, to je přesně to, co se chystají uskutečnit.
Pokud je nějaká komunikace výrazně dominantní, výrazně širší a několikanásobně víc dopravně zatížená, bývá označena jako "hlavní" silnice a úzké uličky do ní napojující se bývají vedlejší s trojúhelníkem nebo stopkou. Má to svoji logiku.
Pokud logiku porušíme, a z těch podružných uliček na tu dominantní zavedeme přednost zprava, bude to zdrojem nebezpečných nehod, protože podvědomí hlavní prostě funguje, ať chceme nebo ne.
Cílem tohohle pruzení je, aby před každou uličkou auto zabrzdilo, a zase se rozjelo, tedy, kromě toho že to dopravu výrazně zbrzdí - vyprodukuje se více exhalací.
To není dobrý nápad a soudní a rozumní lidé by se proti podobným experimentům měli postavit.
Samozřejmě. Je tam dodatková tabulka a navíc ve většině ulic (i v Karlíně) jsou na zemi nastříkané piktogramy kola.
http://www.cyklodoprava.cz/image/fotogalerie...
Diky.
Piktogram kola je nic.
V Karline je tedy aktualni kombinace bila sipka v modrem+dodatkova tabulka kola v protismeru u vjezdu do jednosmerky a zakaz vjezdu motorovych vozidel na vyjezdu (ty jsou videt na videu).
No poteskoste. I kdyz vlastne ... to bude zajimavy dotaz na vyklad. Neda se svitit, zitra musim do Karlina.
Ne. Proto jsem pokládal otázku kterou konkrétní ulici máš na mysli.
Tam kde jsou jednosměrky s povoleným vjezdem cyklistů je z druhé strany B2 s dodatkovou tabulkou.
BTW: co je špatného na dodatkových tabulkách? Pokud nezvládáš provoz v hustém městském provozu, tak jezdi tramvají.
Na smapách je aktuální stav. Jak jsou na tom gmapy netuším.
B2 s dodatkovou tabulkou by mela logiku. Ja ve videu vidim B11, ale mozna spatne koukam. Zitra si omrknu real.
BTW: kde jsem co napsal proti dodatkovym tabulkam? Kde jsem napsal, ze nezvladam mestsky provoz? Min fabulovat, min provokovat :)
Na videu je B11, protože v protisměru není IP4a, ulice je v protisměru "značená" jako jako obousměrná.
Mohu se tedy zeptat k čemu, když ne ke značení dodatkovými tabulkami, směřovala poznámka o těšení koštěte?
A jinak je velmi zábavné zjištění, že proponent OSBIDU, který si před dvěma lety mohl urvat pajšl bojem za práva nebohých motoristů v Karlíně ani po dvou letech nezná stav značení.
Poteskoste bylo na kombinaci IP4 a B11. Nemam si ted jak pustit to video, skutecne si jen matne pamatuju jak sly znacky.
Stav znacen z roku 12 si pamatuju - oobrprasarna, kterou museli honem predelat. Soucastny stav skutecne neznam, nemam duvod tudy jezdit.
Moje aktivita tam skoncila v case, kdy mistni rezignovali na planovana omezeni. Nejsem jako Vy, netlacim svou predstavi vsem na silu.
Aktualne jsem v kontaktu s temi, co jsou nespokojeni, sance na upravu je, mala ale je.
Piktogram kola není nic. Upomíná motoristu že je velmi pravděpodobné se těmi místy bude pohybovat cyklista. Není právně závazný, ale jeho ignorování je velmi pošetilé.
Piktogram kola je nic. To co zachrani prasiciho cyklistu az se s nim setkam kdekoliv na ulici, nejsou maluvky na asfaltu, ale to ze koukam kolem sebe a cekam od nej jen to nejhorsi. Nebudu muset smyvat krev z promackle haupny.
Zhruba takové nic jako třeba upozornění na namrzající vozovku na výjezdu z tunelu.
Je pravda, že cyklopiktokoridor cyklistu neochrání od zranění (to nezvládne žádné dopravní značení) je pravda. Ignorování cyklopiktokoridorů zas neochrání motoristu od postihu za způsobenou nehodu.
Opravdu si myslite, ze jezdim jen podle znacek? Takže kdyz je cyklopikto nezretelne, pod snehem ci lupenim, tak muzu cyklistu nakourit? Ze kdyz upadne tabulka naledi, poslu ji z tunelu rovnou na ledovku pod plnym?
Mate me za vola?
Cyklopikto je nic, neridim se jim, protoze kdyby ano, mam za letosek promacklou haupnu s krvi už dvakrat, Vy mate dva nove mucedniky a Kintera by nestacil stavet tyce.
Koukam kolem sebe a resim chyby druhych. Spatne? Mam zacit Hrabosovatet a vychovavat?
Uz jsem Vam to jednou psal, znam Vas v realu a vim co vim. Takovy blb jakym se tu stavite rozhodne nejste - a o to je to cele smutnější.
Co to vlastně znamená "ignorování cyklopiktokoridorů"?
Pokud je to na me - tak jedu stale stejne, at cyklopikto jsou nebo ne. Stav provozu vyhodnocuji s ohledem na okoli.
Prakticky příklad, pokud se kolem me ci pode mnou cpe vpred cykloun po piktoceste, pravdepodobne ho pustim, uhnu, nebo ho jinak uprednostnim, srazku s blbem je zbytecne absolvovat. Analogicky, pokud vidím nejiste poskakujici auto, co mi prijizdi z vedlejsi, predpokladam, ze mi ji tam posle a podle toho se uhybam, brzdim, ci jinak chranim predevsim sebe.
Letos dva kousky na kole, aur nepocitane a dva peskari, co preci maj prednost na prechodu.
Napriklad vsichni cyklisti, co mi nadavaji za auto?
Františku, omlouvám se, ale ten chudák potřebuje košík a svěrací kazajku, dokud se zase nezklidní.
Cyklopikto je k prdu, význam snad mají ty výrazné barevné pruhy, když už se tvůrci koncepce rozhodli, nechat podjíždět cyklisty zprava.
Je-li ten pruh nápadný, šoférovi to připomene, že tam může čekat cyklistu a odbočuje-li doprava, musí mu dát přednost, obdobně jako chodci na přechodu.
Tohle "bruselské" řešení považuji za málo bezpečné, "bavorské" je lepší, cyklopruh zahradit zábradlím a cyklistu co jede přímo odklonit od křižovatky a nechat ho přejíždét až dál, někde v místech přechodu pro chodce.
Tohle je o dost bezpečnější, ale zase cyklistu to dost prudí, průjezd vesnicí nebo městem se dost prodlužuje.
Mě nejvíc vyhovuje široká krajnice s dobrým povrchem a na křižovatkách se řadit jako na motorce.
Proto tam, kde vyslovené nejsem značkou nucen cyklopruh na chodníku používat, radéji jedu silnicí. Udělat to ideální pro všechny nejde, takže pokud je nutný kompromis, volil bych bezpečné "bavorské" řešení.
Mám zkušenost z Prahy, že není "velmi pravděpodobné" potkat na piktogramu cyklistu, spíš je to pro mě takový malý svátek, když tam na kole někoho uvidím. Aneb (přísloví), nakreslením piktogramu na vozovku cyklistu nepřivoláš.
Ale na kilometr vyfakturuješ milion a pořídíš to za 50 tisíc, a proto se to dělá...
Lžeš. Buď moc chlastáš nebo chceš pomlouvat.
Nemám důvod se nechat takovým klučíkem jako si ty urážet.
Tady si už neškrtneš, tak to ani nezkoušej, ano?
Nezkoušej to, dokud se nezklidníš.
Notady to vypadá asi takhle.
Značka jednosměrky a pod ní cedulka "sauf a obrázek kola". Cyklohabaďúra pokračuje doleva, ale ty můžeš rovně, do protisměru v pohodě, mezi zaparkovanýma autama a protijedoucíma máš tak 80 cm, dá se to projet, ale chce to pevné nervy.
Vobrázek :-)
:-)
V praze nenadýcháš na kole o nic víc smogu než když jedeš autem nebo MHD.
Tedy pokud na kole nedýcháš několikrát rychleji, což průměrně zdatná cyklista s nájezdem 20-30-40-50 km za den nedýchá ani náhodou.
Jinými slovy, je lepší po Praze jezdit na kole a protáhnout si tělo, než dýchat úplně stejný vzduch bez pohybu někde v samohybu.
Navíc ve většině obcí okolo Prahy, je horší vzduch než na magistrále... nedávno jsem jel na kole skrz Kozovazy a mělo by se to jmenovat KozoJEDY, tolik smradu jsem necítil ani na Nuseláku...
Zamykám, ať se Hraboš jde prát na křižovatku, já na něj nemám dneska náladu....
No výborně pánové, to se vám zase něco povedlo, takhle během chvíle zlikvidovat téma.