U většiny nosičů Sport Arsenal, třeba Art. 001 - http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/exp--... - se píše, že nejsou vhodné pro kola s kotoučovou brzdou. Nevíte někdo, co si pod tím mám představit? Mám teď na kole nějaký obyčejný no-name nosič, kotoučové brzdy a přidělat to jde bez problémů - viz fotky.
Přijde mi, že ty nosiče Sport Arsenal se přidělávají úplně stejným způsobem, tak nevím, co si mám vlastně myslet...
Kdyz mas smulu, vyjde ta hlavni podpera primo proti sroubu, ktery drzi brzdu. Lecktere brzdy vycnivaji vic, takze i primo trmen koliduje s nosicem.
Aha, jasně, už to vidím. U mě ty šrouby brzd v podstatě lícujou s trubkou nosiče, takže bych s tím neměl mít problém. I když teda u 10 mm nosiče si jistý nejsem.
Nevíte, jestli někdo v Praze ty SA nosiče neprodává a u koho by se daly případně vyzkoušet?
Na kotoučové brzdy existuje nosič art 207, mám ho na "expedičním" bajku s kotoučovkami od 04/2011, funguje to bez problémů (jen teda mám problém s vypadáváním šroubů, ale to je asi problém závitu v rámu). Ale jak se tak dívám po netu, tak už se zřejmě nevyrábí...
http://nosice.heureka.cz/sport-arsenal-art-207/
Místo nej se teď dělá art. 217.
http://nosice.heureka.cz/sport-arsenal-217/
Tak vyzkoušeno. Vzpomněl jsem si, že mám Sport Arsenal prakticky za barákem, tak jsem tam po obědě zajel a rovnou ty nosiče vyzkoušel.
- Art. 001 a 201 se hlavní vzpěrou trefí přímo do šroubu brzdy (narozdíl od nosiče na fotkách nahoře míří ta tyč směrem dozadu). U 001 by nejspíš stačilo mezi rám a nosič vložit cca 2 mm tlusou podložku a šel by taky připevnit, u 201 by už byla potřeba redukce na střed.
- Art. 217 má nastavitelnou výšku a standardně se k němu dodává asi 10 mm tlustá vložka mezi nosič a rám, která trubky nosiče oddálí od šroubů brzd. Každopádně, sklon hlavní vzpěry je stejný jako u nosiče na fotkách nahoře, takže zrovna u mého kola jde přidělat přímo, bez té vložky. Tenhle nosič nejspíš půjde docela v pohodě přidělat na 29" kola, i s kotoučovkama, bez nutnosti používat redukci na střed kola.
- Art. 216 je to samé jako 217, jen nemá stavitelnou výšku a hlavní vzpěra nejde na straně brzdy oddálit od těch šroubů, které tam můžou překážet.
- Art. 215 je to samé jako 216, jen má dvě vzpěry navíc a o 5 kg vyšší nosnost.
Vyhrál 215. Přidělat šel bez jakýchkoliv dalších zásahů nebo redukcí a má 30 kg nosnost, což je stejně jako u expedičních nosičů 001 a 201.
Kdysi jsem kupoval nosic nahonem pred odjezdem. Na kotoucovky nebyl skladem, tak jsem mezi ram a nosic dal par podlozek a ohnul tu hlavni vzperu (malinko). Uz to slouzi cca 8 tydnu jizdy natezko, s nakladem od 20 do 40 kg - jak kdy. Problem zatim nenastal.
Urcite jsem ty nosice videl v Lidicke hned u mostu, ale uz to bude tak dva roky, mozna se neco zmenilo.
No já koupil 001 a kvůli kotoučovkám, které teda vyčnívají, jsem musel nosič trochu roztáhnout a vložit mezi rám a ním trubičky a skrze ně jsem to přitáhl 10sítkama šroubama. Jen si říkám, jestli to dlouhodobě snese třeba tu 30kilovou zátěž..neboli jestli a za jak dlouho se ty šrouby ohnou:(
Hmm, a co koupit tu redukci? http://www.saeshop.cz/pomocny-uchyt-na-zadni... Přidělá se to na střed kola pod rychloupínák a mělo by to nosič posunout až za brzdu. Před chvílí jsem to měl v ruce a vypadalo to spolehlivějc, než ty šrouby...
...případně si zhotovit nástavce na míru(upevněné pod šrouby brzd a rychloupínák)z nerezplechu 2mm, který by posunul nosič za mechanismus brzd. Mám tak vyřešené konzoly na úchyt jednostopého vozíku- původní konzoly na rychloupínáku(závěsu zavazel blatník),bylo třeba posunout o 1,5cm vzad.
Už se na nich pracuje:) Možná by to nějakou dobu tyhle trubičky vydržely, ale obava je na místě a proto budu dělat ze silnějšího nerezu nástavce, za ten mechanismus brzd jak píšeš. Nebude to v rychloupínáku, ale v těch dvou šroubech, co jeden drží nosič a druhý drát od blatníku. Pak jestli si vzpomenu, dám foto.
...pro větší stabilitu bych držáky protáhl tak, aby je držel i rychloupínák- ne "jenom"(jako můj případ, viz foto).
Tak a nástavce jsou hotovy:) Akorát je trochu posunutý-vysunutý nosič víc dozadu, ale možná i pro přepravu to bude malinko lepší ohledně manipulace-uvidíme. Každopádně mám ted z toho lepší pocit:)
....a vvvotom to přeci jjje, nééé? :-)
Jsem zvědav na zkušenost pod dlouhodobou zátěží. To co navrhoval Janek (větší ploška/trsátko chycená i rychloupínákem) se mi zdá lepší. Ale uvidíš.
Popravdě, když se na to zadívám takhle na fotce..:) se to zdá, že se to každou chvilku ohne už jen pod tíhou samotného nosiče:D Trošku jsem to i otestoval-sedl jsem si na nosič-vážím jen 70:) a trochu jsem to popéroval i do stran, popojel apod a žádný náznak, že by se to mohlo nějak časem vymamlasit. Tedy v reálu je to bytelnější:) Ale tento prodloužený víkend..tedy pokud bude aspon trošku hezky, udělám zátěžový test s plnou polní na zhruba 200 km.