Ne, vyzkoušeli jsme jich několik a všechny selhaly při plně naložením kole. Píši zde hlavně proto, že jsme po špatné zkušenosti s mnoha typy stojanů šli do motorkářského díky ujištění cykloservisu, že když stojan na motorku udrží 150 kg mašinu, tak udrží kolo naložené na jízdu natěžko. Neudrží, zatížení je jiné.
Já - po rocích experimentů - dospěl k závěru, že naložené kolo se dá jenom o něco opřít, stojánky tady moc nefungují, teda vůbec nefungují :-)
Mě normální authorský stojánek kolo jakž takž udrží, ale je to na čestné slovo, raději kolo opřu.
Blbý je, když široko daleko není nic na opření.
Copak ty s sebou nevozíš tyč a kladivo? Kladivem nejdříve zatlučeš tyč to země a o tyč pak pohodlně opřeš kolo.
Vytáhnutí tyče ze země někdy trvá déle, ale lepší vytáhnout, než vozit více tyčí :-)
Kladivo nevozím, ale sekyrku jo. To je totiž takový multifunkční nástroj nejen na opravu kola, tupou stranou zatloukáme stanové kolíky v případě tvrdé půdy, hrabeme járek kolem stanu kvůli odvodu dešťové kameny, vydlabáváme šutry z nocležiště apod.
Bojujeme úplně stejně, jako všichni.
V cykloprodejně vychválí stojánek, tak ho koupíme, namontujeme a vydrží v lepším případě tři dny, v horším se zlomí hned první den.
Nakonec jsme si "koupili" stojánek vloni ve Švédsku, to je nejosvědčenější. Takto naložené kolo stojí. Dobrá je k tomu ruční brzda (zafixované zadní kolo páčkou pod sedlem).
PS: Vloni u nás spala jedna německá rodina, chlapík měl vlastní cykloobchod. Na vánoce nám od nich přišel dáreček - celkem pěkný a robustní stojánek zn. Pletscher. Jen jeden, takže byl namontován na moje (lehčí) kolo. Vydržel celou sezónu! Pravda, není nastavitelné délky a maličko se už ohýbá, ale i ta jedna sezóna je luxus.
To je zajímavý, já mám na GTčku jeden stojan od října 2006, co jsem kolo kupoval a ač už jest poněkud rozviklán, pořád drží. Je teda fakt, že natěžko nejezdím, ale i tak dokážu brašnu(y) naložit vcelku slušně vším možným, někdy i docela nevyváženě:).
Při jízdě nalehko jsem neměla problémy s žádným stojánkem, ty nastávají až při plně naloženém kole. U nás je stabilita a následné nevyvážené zatížení stojanu o to horší, že máme zapřažený nákladní cyklovozík, což se výrazně projeví na těžišti stran zatížení stojanu. No a pak jsou následky spadení kola a roztříštění grippu na řídítkách, jak se mi stalo 2012 v Norsku hned druhý den našeho cykloputování.
Přesně! Nenaložené kolo (nebo jenom málo naložené kolo) udrží cokoliv, ale jakmile naložíš víc, nebo zapojíš vozíček, kolo nedrží, stojánky se ohýbají! Výrobci v rámci snižování hmotnosti dělají stojánky z hliníku (jako kdyby těch pár gramů mělo při naloženém kole nějaký vliv).
Když jsme jezdili s dětmi ve vozíčku, tak ty děcka samozřejmě nastupovaly a vystupovaly, když tatínek kolo držel, ale leckdy to neuhlídal, s vozíkem cloumaly nebo tam lezly, když kolo nikdo nedržel a potom to stojánek musel ustát. Ustála jedině pravá severská borovice! :-))))
Chceš snad říct, že větev z naší české lípy (pochopitelně opřené o ruské dubisko) by naložené kolo neudržela? :-)
S ruským dubiskem bych to neviděl dobře, to už nikdo nezná. Město Velký Šenov mělo ve znaku dubové ratolesti, ale po roce 1945 se musely změnit na lipové.
To není jako kino Marx v Rumburku, které se tak jmenovalo za války i po ní. (akorát, že holt pokaždé odkazovalo na jiného Marxe)
Cital som raz nejaky cyklocestopis a tam mal jeden chlapik presne kus dreva (vetvu) na podopretie nalozeneho bicykla. Na konci tej vetve mal malu vlajocku a pri jazde na bicykli nou vymedzoval priestor vlavo od bicykla (teda mal vetvu z vlajockou upevnenu kolmo na smer jazdy). Takze ta vetva z lipy sa veru moze hodit :-)
Ach ta "českoslovenština- vetva je čo- konár? ;-))
Pouzival jsem "lepsi" variantu klackoveho stojanku - duralovou tycku(trubku) ze stareho stanu zespodu oprenou o sedlo. Kdyz prave neslouzila jako stojan vozil jsem ji pritazenou k ramove trubce klipsnovym reminkem. Ten jsem pouzival jako blokaci brzdy.... V noci slouzila tycka pro pristresek.
Ja nalozene kolo polozim na zem, vtedy uz nema kam spadnut.
Zase toho na těžko tolik naježděno nemám (řádově fakt jen stovky kilometrů), ale vždycky jsem měl problém nakládat / sundavat bagáž, když nebylo kolo kam opřít.
Třeba Martin Vítek má na fotkách kolo se stojánkem - http://martinvitek.cz/?s=5&g=15 - a vypadá to, že to docela funguje.
No ono to celkem funguje. Jen je třeba strašně dbát, kam se ta nožička opírá, jaký je celkový sklon kola, zda fouká vítr ze správné strany a moc do toho nedrcat. Pokud chceš jisté a bezpečné a dlouhodobější opření, tak je strom lepší. Jak to funguje i s předními kapsami ovšem vůbec nevím.
Motorkářské stojany s naklopením na stranu mají ještě prodloužení stojánku tyčkou na zemi, která je kolmá k ose motorky. Ta tyčka zajišťuje větší odolnost proti zapíchnutí nožičky do podkladu, ale hlavně dělá další oporu proti překlopení motorky přes stojan (na stranu stojanu). To je ten směr, kudy naložené kolo nejraději padá. Prostě se překlopí na nahnutou stranu přes stojan. Když se nastaví stojan pro stání více na kolmo k zemi, tak je to méně stabilní zase na druhou stranu.
Tak jako je celý svět otvírák, tak je i celý svět stojánek... Prostě to o něco opřu. ;-)
Asi předloni jsem viděl na výstavě stojánek pod elektrokolem. Byl takový jako u starých motorek, rozdvojený, zadní kolo potom nebylo na zemi, ale trochu nad zemí. Sice jsem to chtěl koupit na tandem, ale zůstalo jen u chtění, ani jsem si nenapsal, kde to mají. Ale tudy by cesta vedla, dá se udělat i doma. Pokud někdo ví, snad dá odkaz.
Možná by stálo za nahlédnutí do pardubického e-shopu Kolo a sport - viz : http://www.koloasport.cz/www-koloasport-cz...
Jedna z položek je dvojitý stojánek s podložkou...
Frantici co jsem je loni potkal na cestě měli tandema a cyklovozík a na tom cyklovozíku méli vlaječku. No a když zastavili tak tu vlaječku sundali a o tu tyčku te vlaječky to kolo opřeli. Sem si to nevyfotil, protože jsem si to zapamatoval. :-)
Vyzkoušel jsem jak středové tak i zadní – ale nejlepší zkušenosti mám s tímhle co montuju mezi střed a zadek. Jednoduchý 3-polohový stojan, ještě se mi ho zlomit nepodařilo, a kolo jsem s ním postavil zatím všude. Důležité je aby byl stojan stavitelný a dala se dobře vyvažovat stabilita podle polohy opěrného bodu.
Nemáš problém s protáčením stojánku? Jak docílíš, že se ti nepovolí? Přetažením šroubu ho můžeš strhnout nebo promáčknout trubku rámu.
Měl jsem stejné obavy když jsem ho tam montoval, ale drží jak helvetská víra. Jak píše Airline, objímka je zevnitř ozubená takže se do trubky pěkně zakousne, a už nepustí :-).
Z jakého je to materiálu? Docela by mě zajímalo, jestli to funguje, protože je ten stojánek kvalitní, nebo jen kvůli tomu umístění.
Objímka vypadá na nějaký dural, stavitelná noha ocel. Stojánky co jsem montoval na střed byly pod naloženým kolem úplně k ničemu, ty u zadní osy taky moc dobře nefungovaly – buď se lámaly nebo ohýbaly. A proč mi tenhle slouží dobře? Dost možná že opěrný bod mezi středem a zadkem je to nejvhodnější místo, dost možná že je i dobře navržený a vyrobený, rozhodně ale obrovské plus je ta polohovatelná noha.
Tohle vypadá podobně - http://www.force.cz/stojan-force-e-bike-26-28... - nemáte s ním někdo zkušenosti? Když je to určené pro elektrokola, tak by to mohlo něco vydržet...
Tento stojánek máme na dvou kolech. Na zadní polovině objímky je šroub, který má zajistit přesnou polohu. Bohužel, buď zdeformuji rám, nebo upnutí trubky nebude dostatečné a stojan se nenápadně pootočí. Navíc je objímka vyhnuta ven a tím je nutné volit kompromis mezi stabilitou (posun dopředu) a volným prostorem pro botu. Nejezdím s ním natěžko.
Mimochodem, to na těch britských cestách necestách to kolo nerozbiješ? :-)
Nezávodím, po kamenech neskáču, cestu si vychutnávám. Ale samozřejmě zátěž pro kolo to je – už pode mnou praskly 3 rámy :-).
Nevíte prosím Vás, jak se jmenuje?
Vypadá slušně, děkuji
Ten na fotkách dosloužil spolu s kolem po karambolu před 4 roky. Ani ne po měsíci nato se ale v garáži zabydlel Čert, a tomu jsem hned pořídil tohle pěkné kopyto:
https://www.ebay.co.uk/itm/Heavy-Duty...
https://www.amazon.co.uk/dp/B071KCSW6C/ref=as...
Jediná malá moucha co se musela pořešit byl úchyt stavěcí nohy. Původní plíšek se závitem, skrze který šroub tu spodní nohu k horní noze z druhé strany přitahoval, byl, – no nic moc, noha se časem povolovala a kvrdlala. Stačilo ale ze silnějšího a pevnějšího nerez železa uříznout bytelnější kousek. Pro jistotu jsem do něj rovnou říznul 3 závitové ďury, a do horní nohy přidal vedle té stávající díry na šroub ještě jednu, takže v případě potřeby mohu stáhnout 2 šrouby. Nebylo ale nikdy potřeba, po výměně té vzpruhy tam mám pořád jen 1 šroub a od té doby už ani jedno dotahování – drží ani se nehne, už roky.
Sice bez inbusu v ruce noha není polohovatelná, ale při vhodném nastavení délky to skoro ani nevadí, kolmo do svahu holt nestavím. Hlavní je že stojan podpírá ve vhodném místě, že se kolo nad ním nekroutí, že udrží náklad a že se hned tak snadno nezlomí. :-)
ten stojánek co je na tom nákla´dáku je dělaný, A stojí to perfekně,můžeš na tom stát,sedět nebo i se válet.. Je to stejný princip jako u motorek. jeho sklápění a aretaci po sklopení při jízdě zajišťuje hydraulický tlumič.
Hmm, tohle vypadá zajímavě - http://www.click-stand.com/
Tak tohle nemá chybu...to by se snad nechalo na většinu kol udělat i na kloub aby to šlo složit dopředu podél rámu ("štangle") a nemuselo by se to skládat - a nešlo by to stratit :-))
Ale taky to vypadá, že by to mohlo jít i docela jednoduše vyrobit :-)
Kdybys k tomu přidělal ještě rukověť, tak by to mohlo sloužit i jako vycházková hůl :D Pro důchodce vhodný doplněk a nikdo jiný si to nepořídí. To budu raději riskovat pád kola se standardním stojánkem, než takovýhle skladný a pohotový nástroj.
Tak kdyby to někoho zajímalo, do Evropy to výrobce posílá za $11. Takže dohromady i včetně DPH doplacenýho u nás cca $60 / 1300 Kč.
Vyrobit si to ze starých stanových tyček by vyšlo sakra levněji!
http://www.nejlevnejsistany.cz/c/doplnky-ke...
Nezkoušel někdo z vás náhodou tenhle - http://ravx.com/products/kickstand-rear/ ?
Tak jsem si ho nakonec koupil, jsem zvědavý, co to udělá s naloženým kolem...
Mechanismus na nastavení délky se asi rozbít může, ale nebude to žádná pohroma - stojánek se prostě zkrátí o pár centimetrů na nejmenší možnou délku a opravit to půjde třeba tak, že se něco nacpe dovnitř do té "patky", která je na stojánku jednoduše nasunutá, a pro jistotu se to oblepí kobercovkou. Takže jestli se to celé neohne nebo nezlomí, tak by to mohlo sloužit dobře :-)
Další zajímavá alternativa ke stojánku - http://www.crazyguyonabike.com/doc/?doc_id=11298 :)
to je podobné jak měli ti frantíci co jeli loni na tandemu okolo Dunaje akorát oni ten flag vozili na vuzku.
Nemam, jak jsme jim řekl, že když se na tandemu pohádají, tak si ani nemohou ujet, tak už nasedli a ujeli mi. Asi abych je nenakazil negativizmem. Ale zapamatoval jsem si to jako napad co třeba někdy zrealizuju. A na těch fotkách co sou na tom odkaze je geniálně jednoduchý způsob toho uchycení k rámu. Jen to otestuju je-li to použitelné na leho.
Hehe, tohle je taky dobrý - http://couplahosers.wordpress.com/2014/07/09... (a navíc má hezky naložený kolo) :-)
A pokud náhodou nevlastníte trekové hole a nemůžete to vyzkoušet, tak potvrzuji, že to funguje. Je to až překvapivě stabilní.