Kolega mi poslal odkaz, tak se s vámi podělím:
https://www.youtube.com/watch?v=soiDQ12OPlc
Trochu jsem googlil . Tohle udělátko postavil mladý litevský nadšenec, přes Kickstarter se mu snad podařilo prosadit v Londýně (http://www.rubbee.co.uk/).
Váží to 6,5 kila, má to údajně dojezd 25 km (jistě bude dost záležet na terénu) bez šlápnutí, max rychlost 25 km/h, výkon 800W, ovládá se to jen páčkou na řídítkách. Nabíjí se to prý 2 hodiny.
Páčka zůstává namontována na kole i s kablíkem, sundavá se jen ten pohon.
Zdá se, že jako alternativní přípomoc by to mohlo fungovat, do kola vlastně žádný zásah, asi to bude žrát trochu ten plášť.
Zdá se, že největší nevýhodou téhle hračky je její cena: něco málo pod 1200 USD.
Třecí převod je fakt COOL. A za pár špinavých doláčů :-)
Třecí převod používají i některé ty benzináče.
Cena je mimo realitu, pochopitelně
Na téhle hračce je zajímavé to, že si to nacvakneš, nebo nenacvakneš na úplně normální kolo (teda ne moje, protože nesmíš mít blatníky ani nosič), zasuneš do toho ovládací páčku a jedeš jak na mopedu, nebo si jen pomůžeš do kopce. 6ádná zdrcující váha, ten třecí váleček se asi taky točí fofrem, takže žádné topítko jak u přímého motoru když jedeš pomalu.
Při drobné úpravě nosiče by se to dalo použít i s bočníma brašnama a nějakým tím oblatníkováním. Když se rozhodneš, že pojedeš na papouška, prostě jen ten krám necháš doma, kabílek s ovládací páčkou asi uvezeš.
Vzhledem k tomu, že to váží jen těch 6,5 kila si myslím, že použít to jako přístrk do strmějších kopců pro někoho může být výraznou pomocí s tím, že kolo zůstává furt tím stejným kolem.
Blbej nápad to není.
A když pod kopcem zaprší jedeš za své a nebo tlačíš. Spotřeba plášťů bude asi taky excelentní.
Velké tření = velké ztráty.
Do města snad na tury né.
I ta cena je krutě přemrštěna i za polovic by to bylo moc:-)
O ceně se nebavme, oni to jen zkouší, myslí si, že se povezou na zelené vlně.
Spotřeba plášťů asi bude, ojíždět se bude i ten hnací váleček, vždycky je něco za něco, s benzínem to u nás prodává třeba tenhle:
http://www.motokola.cz/ (jak moc se to kupuje a jak moc s tím někdo jezdí netuším).
Mě se líbí ten princip zacvaknutí na sedlovou trubku rychloupínákem a už frčíš.
Myšlenka třecích pohonů je stařičká, zkoušel to i todickej Strejda už před 12 lety s akumulátorem ze škodovky :-)
Vyřešeno je to ovšem hezky, čistě, elegantně.
Já bych k tomu požadoval ještě ten nosič na boční brašny s blatníky a možností zalepení díry pro ten váleček, když jedu bez pomoci, a taky by se mi líbila možnost snadné výměny baterie v té škatulce
Pochopitelně, tohle není na bláto, ale na silnici.
Jsou chvíle, kdybych to, že mě někdo zatlačí na zadek docela uvítal....
To jsem shlídl taky, ale to už bych raději dal přenos přímo na ozubené kolo místo kotouče brzdy. Ale tady by na to byl asi nejpovolanější Juras.
něco jako toto
http://www.kolo4u.cz/products/rozeta-48-zubu/
Ten má ale 78 zubů u Jurase a ještě to neměl na toto :-D
To je víceméně ten střeďák.
Ozubené převody by taky z toho udélali rámusák, muslím tu elektrovariantu, když jezdíš na motorové pile, s kraválem musíš počítat.