Termín: 09.07.2015
Místo: Hodonín, Pánov
LSH pořádá 0 ročník
Lehokolového šampionátu
Který se koná
9.-12.7.2015 (příjezd 8.7.)na Pánově u Hodonína https://www.mapy.cz/zakladni?x=17.1453616&y...
Program:
9.7. tréning a vyjížďka
10.7. tréning, závody a vyjížďka
11.7 závody a vyjížďka
12.7. vyjížďka a…
Chci poprosit každého, kdo by nám chtěl pomoci, aby se mě ozval.
Hlásím se jako zavlažovací technik, slibuji přede všemi, že budu hlídat teplotu a kvalitu nápojů. a jestli zrovna nebude co hlídat tak se hlásím mezi veterány do soutěží. Jakou pomoc od ostatních potřebuješ, jsem k dispozici. Kamil.
V podstatě de o pomoc při samotných závodech.
Od některých třeba hudební produkci při večerní konzumaci...
V tomhle termínu budu asi ve Slovinsku :-)
Bude-li čas, přijel bych závodit :)
když mi nikdo nenaplánuje dovolenou, tak bych se pomocných prací zúčastnil...třeba roztlačovat závodníky, přivazovat jim startovní čísla a tak...a konzumovat (-:
Závodění je povinné nebo lze jen bydlet, konzumovat a vyjíždět? (Pomáhání se taky nebráním, ale takovej sadista, abych poskytovala hudební produkci, fakt nejsem. :-)
povinná je ze všeho jen konzumace...
přidávám malou ochutnávku na pracovním videu http://juua.rajce.idnes.cz/lehokolovy_sampionat... připravujeme také pro milovníky vína kulturní vyžití ve vinném sklípku v Mutěnicích. Ze závodění nemusí mět nikdo strach. Bude se jednat o krátké závodní klání v různých disciplínách, které právě vymýšlíme- viz to video. Jestli máte někdo podněty, tak sem s nima. juua
Pěkné. Všechno to na mě ale působí jako dovednostní závody. Co třeba něco více sportovního. Třeba hodinovka na nějakém ne moc dlouhém okruhu s dobrým povrchem a zatáčkami. Nebo třeba drag race. Závod do vrchu.
To by museli pořadatelé nejdřív nějaký kopec nechat navést. :-) Okolo je rovina.
Musím dát za pravdu snilardovi. Vypadá to jako potenciálně zábavná činnost, ale pod pojmem "lehokolový šampionát" jsem si představoval něco, kde se občas překročí ne 20, ne 30, ani 40 ale na chvilku i 50km/h. Buďme realisté, něco co jede po rovině 80 v ČR asi hned tak neuvidíme, ale pade se dá. Vždyť to zvládnou i žiletkáři na vzpřímeňácích. V červnu jsem viděl jednoho 71-letého důchodce ujet za hodinu 47km. V hodinovce nekapotovaných.
Je jasné, že dostupné asfalty určují co půjde jezdit za typ závodu. Ale to na videích vypadá jako když někdo chystá na CycleVision závod pro děti a pak si tu trať opatrně projíždí nějaký dospělý, kterému se nedaří dosáhnout rychlost, jakou na CycleVision jezdí ty děti.
Pro někoho asi bude dovednostní jízda navržená na malé rychlosti na tříkolkách zajímavá, ale lehokolový šampionát by toho měl obsahovat víc. Hodinovka je celkem standard, jezdí se snad na každém závodním víkendu. Obvykle se jede i něco jako 100km, 150km, tříhodinovka, čtyřhodinovka nebo něco podobného. Drag race nebo jiný krátký sprint bývá další obvyklá disciplína. V ČR se takové věci zúčastní jen málo lidí a naše rychlosti nebudou nijak závratné, napasovat třeba ten dlouhý závod na nějaké zapadlé boční silničky natvrdo bez uzavírek by určitě šlo, když vhodné závodiště není. Do závodníkem podepsané přihlášky se zdůrazní závazek dodržovat pravidla provozu a pořadatel je z obliga, kdyby se snad i něco stalo. Krátký sprint se vejde na to dopravní hřiště. I hodinovku by možná šlo na tom malinkém oválu odjezdit. Aspoň by všichni závodníci byli neustále v dohledu přihlížejících.
Nabídnul bych pomoc, ale pokud z toho vzniknou zajímavé závody, závodil bych. Pokud nevzniknou, asi nebudu mít tolik dovolené, abych jezdil na něco, co mě nebude bavit. Můžu ale nabídnout případné testování trati o nějakém víkendu, když nějaká trať nebo konkrétní návrh na závod bude.
No jsem docela zvedav, co za akci vam z toho nakonec vznikne, ale zatim se mi to nejevi jako neco, ceho bych se ja touzil ucastnit.
Jirkova predstava zni zajimave, jen si nejsem jisty, kolik zavodniku na sve urovni tady najde. Premyslim, zda jsem vubec nekdy prekrocil 50km/h na rovine... :-)
Hodinovku jsem nikdy nezkousel, na posledni sestihodinovce mi vysledek 165 km prisel hezky, ale rekl bych, ze mezi lehokolisty mam aktualne sance stejne jen v triatlonu... ;-)
Aktualne mam navic trochu depresi, tak zase premyslim, jestli az Ibex doslouzi, neporidit klasickou silnicku jako "normalni" lidi. :-/
Dřív jsi se sháněl po závodech pro lehokola a teď když to máš tak říkajíc pod nosem brbláš?
Tohle není vůbec o šancích na vítězství, to je prostě o tom závodě samotném. Je to super, když jedeš na okruhu společně s x dalšími lehokolisty, kteří se snaží ze sebe vydat nejvíc, jak umí byť to není ani před 40 za hodinu.
Letos jsme byli v Holandsku na Cycle vision. Jeli jsme tam "jen" dva závody, dohromady 4 hodiny, cesta tam a zpět trvala výrazně déle. Myslím, že nikdo z nás nelituje vynaloženého času a peněz, bylo to super. U nás v ČR to samozřejmě bude výrazně komornější, ale i tak si můžeme skvěle zazávodit.
Nojo, to shanel, nojo driv a pro me je pod nosem tak do 30 km od domu, abych na start dojel po ose.... ;-)
O vitezstvi jsem nepsal, nikdy jsem nic (co vim) nevyhral a nepredpokladam, ze by se to kdy zmenilo.
Ja asi brblam porad, nektere duvody jsou stejne (tvar sedla na Ibexu), nektere nove...
Tak zavodu, kdy cesta trvala dele nez vlastni zavod, byla u me asi vetsina. Vyjimkou jsou 24hodinovky a vlastne i ta 6ti hodinovka, protoze to bylo kousek, jinak treba ICT triatlon znamenal dohromady 6 hodin ve vlaku, takze asi tusim o cem mluvis. :-)
No nic jdu spat, treba me zejtra uz prejde ryma a uvidim zase zivot trochu optimisticky...
Nakonec proč by to nemohly být pouze víkendové závody? Budu-li už tou dobou potřebovat dovolenou, tak ji budu potřebovat na jinou, také lehokolovou akci.
Odpovím na všechny předcházející reakce. Jura má novou kameru, a natočil, jak jezdí na dráze. Kdybych měl také kameru, tak natočím, jak jezdím s lourejsrem rychlostní závod ("kopec" je tam taky). Jsem rád, že Vás Jura vyprovokoval k reakci. Už jsem se bál, že Vás to ani nezajímá. Prozatím je více rychlostních závodů, než tříkolkových dovednostních. Máme tolik prostoru, že můžem udělat závodů kolik chceme (navíc, od nás plánovaných), ale ty se budou konat podle toho, kolik dojede závodníků. Kvuli jednomu závodníku nebude 3hodinový závod...Je to jen na Vás, závodníkách. Návrhy s povděkem vítáme.
Kvizová otázka - jakou kameru? ;-)
Už několikrát mě napadalo, že mít kamerku na lehokole by bylo zajímavé, ale zatím to vždycky zůstalo ve fázi úvah. Sice mám foťák (TG2), který točí poměrně slušné video, ale držet ho při jízdě v ruce má svá úskalí a chtít to připevit na čumák lehokola za stativový šroub nejlepší nápad nebude...
Tož to zní slibně. Dosud dostupné informace říkaly v programu obecně "závod", a jediné dostupné upřesnění byla ta videa s opatrnou jízdou kolem kuželů na miniaturním prostoru. Ani slovo o tom, že se někdy někde pojede rychle. Ale pokud jo, celá akce začíná vypadat mnohem zajímavěji.
Co do návrhů mě přijde nejsmysluplnější se víceméně podržet toho, jak to dělají v zemích, kde to mají vyzkoušené už dlouho, čili třeba tak čtyři až pět závodů v jednom víkendu, s příjezdem v pátek večer. Většina lidí si nemusí brát volno. Skoro nikdo nepojede všechny závody, zvlášť když jsou pro hodně různá kola. S tříkolkou by byla nuda zkoušet něco vyloženě na rychlost. A tříkolku zas s sebou nebude vozit někdo orientovaný na tu rychlost jen kvůli jednomu závodu, i kdyby ji doma měl. Tím pádem každý závod vynechá nějaké procento lidí, kteří při něm zvednou počet diváků a odpočnou si. Proto jde stlačit závody blíž k sobě, nemusí být jen jeden denně. Ale nevím kolik jste jich měli na mysli, kolik různých nepodobných máte vymyšleno, takže možná víc jak dva dny jsou potřeba.
Musím říct, že tak jak jsme v tom Holandsku jeli jeden den hodinovku a druhý den tří-hodinovku, že mi to celkem stačilo. Nějaký lehčí závod mezi bych asi ještě zvládl, ale už by to bylo dost na hraně. Přeci jen při závodě jezdí člověk jinak než normálně, víc riskuje, jede ve větší intenzitě.
Obecně závod? Je tam napsáno: okruhový závod, stíhací závod jednotlivců a družstev a závod tříkolek. Jezdil jsem na tom okruhu s lourejsrem a rychle se tam teda dá jet. Ten čtvrtek a pátek je tam hlavně kvuli tomu, že se měli doladit právě ty rychlostní závody. Tříkolky budou pujčené z Azubu, takže v podstatě je tam nikdo nemusí tahat "navíc". Šampionát bude jen takový, jaký ho uděláme nejen my (co si berem dovolenou), ale hlavně závodníci. Také si mohu dovolenou ušetřit na jinou akci, ale teď jsem rozhodnut dovolenou a můj čas věnovat závodníkům (a nejen já). Každý ať se zařídí podle sebe.
Jirko, tak si to představuju. Dáme ten závod nějak dohromady a ty (s ostatníma) si tam potom zazávodíš.
"
9.7. tréning a vyjížďka
10.7. tréning, závody a vyjížďka
11.7 závody a vyjížďka
12.7. vyjížďka a…
"
a okus níž příspěvěk lákající na "malou ochutnávku", který odkazuje na hromadu videí s tříkolkami a kužely. Tak snad dokážeš pochopit, kde se vzalo to nedorozumnění. Do hlav vám nevidím, nemůžu čekat, že krom tříkolek máš v plánu i něco jiného.
To je mě jasné, že do mé hlavy nevidíš. Jen stačílo rozkliknout "celou" úvodní zprávu. Tak doufám, že nedorozumění máme za sebou, a vrhneme se do konstruktivních debat...
No a teď už vím, že v téhle sekci Nakole.cz existuje dole rozklikávací nápis "Více o akci", který vede na místo, kde je ukrytý zbytek zakládajícího příspěvku. To jsem nevěděl, často nemám čast číst ani lehokola, tak to tu neznám. Sorry.
Nevím Jirko, jestli jsi se podíval na rozvrh. Závody budou dopoledne a odpoledne vyjížďka. Naším hlavním záměrem je pobavit sebe a vás. Někdo bude preferovat spíše společenské setkání-tady máme co nabídnout. Máme možnost například navštívit vinný sklípek, ale ne ten komerční, normální klasický, který si na nic nehraje, ale o to "tepleji tam je". Taky vybereme místa odpoledního setkání, které se vám budou snad líbit. Co se týká závodních disciplín, nemůžu poslat ukázkové video kvůli nedostatku figurantů. Teď jsme zkoušeli možnosti tříkolek, ale namyšleno máme dost jiných disciplín. Například stíhací závod jednolivců a družstev po tom oválu, hromadný závod apod. Když se najdou čistokrevní závoďáci, není problém zkusit třeba hodinovku. okruh má asi 750m (upřesním) de jet naplno bez brzd, asfalt je hrubší a dobře drží. Taky mám vybraný kopec na závod do vrchu. S Romantikem tam často jezdíme a pak dáme dobré pivko v Kyjově (vy si ho dáte taky). Tuto akci-závod do vrchu můžeme udělat v rámci odpolední vyjížďky. Jinak děkuju za příspěvek a dále všichni reagujte. Dáme to spolu do kupy.
Existuje nějaký další rozvrh než ten co visí v úvodu diskuze? Protože ten tam nic o dopoledni, odpoledni nebo počtu závodů v jednom dnu není. Tam se dočtu jen to, že je to plánované na dva všední a dva víkendové dny a první a poslední den se nic nezávodí. Tak jestli mi někde unikl nějaký podrobnější a/nebo aktuálnější rozvrh, sem s ním.
Okruh 750m zní slibně. Na mapě kam vede odkaz nahoře je okruh, který má 260m. Ten 750m je nějaký jiný jinde?
Ono je to těžké, co u nás zkusit pořádat za typ závodu. Já to před nějakou dobou odložil na neurčito (10+ let) než tu bude někdo mít chuť závodit. Protože koho jsem se zeptal, pak buď nic nebo něco velmi malého. Říkal jsem si, že nikdo nepojede ani 100km daleko na to, aby závodil někde třeba 8km a jel zase domů. Na druhou stranu na třeba tříhodinový nebo 100km závod se najdem v ČR tak tři zájemci, a těm to zas nebude nikdo pořádat. Takže jsem velmi zvědavý, kolik lidí bude mít na příští rok zájem a o co budou mít zájem. S trochou štěstí by se mohlo něco sejít.
No a neodpustím si říct, že ne všichni mají rovnítko mezi "společenský" a "alkohol", některé lidi nebude lákat ani pivo ani víno ani trochu. Dokáže to spíš odradit. A zase jsme u toho, že udělat program univerzálně atraktivní pro všechny je těžké. Zvlášť když se shodneme jen na tom, že chceme jezdit, ale už se neshodneme na tom, jak přesně.
Jo ten okruh má 250-260m já už měl v hlavě sprint na 3 kola, tak jsem vypustil těch 750m-takže omluva. Mám tuto akci v hlavě už přes rok a za tu dobu jsem přemýšlel o okruhovém závodě za plného provozu a nebo 20km časovce po té stezce, která je na videu-tam taky budeme jezdit, ale měl jsem strach z různých průserů. Jezdí po ní různí kreténi a občas jde potkat i kamion, co si tou zkratkou ušetří naftu a osobáky je vidět zcela běžně a to je tam zákaz vjezdu. Možnosti jsou omezené tím prostorem, kromě závodu do vrchu dle zájmu vrchařů. Denně by se měli stihnout asi 2-4 disciplíny, každá, krom případné hodinovky by neměla trvat déle, jak 30 min. Okruh i když 260m je bezpečný a dost široký. Společensky se můžeme bavit, jak u alkoholu, tak kdo chce bez něj.
To poslední video s lesní cestou mě zaujalo. Místy to vypadá,že to není zrovna rovné, podle houpání a nadskakování kamery. Ale přes tu kameru to někdy klame a v obraze to naopak vypadalo pěkné. Protijedoucího auta jsem si taky všimnul. Pokud by se jel závod jedním směrem, musí se synchronizovat časomíra na startu a v cíli, ale to jde vymyslet. Druhá možnost je na konci otáčet a valit zpět. Co do aut mě napadá zkusit si sehnat nebo vyrobit takového toho papírového policajta nebo nadrzo našašit nějakou bílou škodovku tak, aby zdálky vypadala, že by mohla být policejní a zaparkovat ji u vjezdu. Podstatnou část porušovačů zákazu by to mohlo odradit. S tím zbytkem se závodníci musí vyrovnat, to se zvládne. Zvlášť, pokud trasa vede rovně, žádné nepřehledné zatáčky. Přijde mi to rozumně bezpečné.
Na jakou rychlost a na čem jsi testoval ten okruh, nevzpomeneš si? Já to neumím tak z mapy odhadnout.
O té lesní cestě zkusím zapřemýšlet a to i přes známé policajty, kteří by v podstatě dohlíželi na dodržování zákazu vjezdu. Pošlu odkaz na mapu. Je tam i jiné nebezpečí a to je plno bruslařů a jiných cyklistů. Taky není vidět do nějakých zatáček pro vegetaci-to by jsme mohli vylepšit, nebo by tam musel stát jako na DH pořadatel s píšťalkou a to jsou zrovna místa, kde se dá hodně ztratit,nebo naopak. Určitě by to bylo pro mnohé závodníky limitující a někdo by měl více kliku. Pokud by to každý takto bral, možeme to zařadit. Až pojedu přes ten kopec,který jsem zmínil, taky to natočím a řeknu parametry, tam je cyklo provoz minimální a auta jenom náhodně- s těma by jsme si poradili. Předpokládám, že každý nepojede všecko, tak by mohli dostat pásku na ruku, to se týká závodů mimo uzavřený areál. Kdyby nikdo nezbyl, tak to budeme dělat my(LSH). Na tom okruhu jsem byl jem na trike, ale Roman tam měl lourejsa od Azubu. Zkusíme to natestovat a natočit.
Živé skutečné policajty jsem nenavrhoval kvůli tomu, aby se nám nějaký aktivní zakazovač nechtěl navážet do úmyslu pořádat náš srandazávod na veřejné komunikaci. Ale pokud se s někým od policice znáš osobně, tak za dotaz jaké jsou možnosti by to možná stálo.
Co se týká závodění někde, kde jsou bruslaři a zatáčky, tak to třeba mě nevadí, to mám na cyklostezce co jezdím z práce a jsem zvyklý :-). Ale vážně: závody jsou různé a v různém prostředí, nepotřebujeme si hrát na sterilní čistotu silnice jako pro nějaký gigantický silniční závod UCI, reálné překážky z reálného světa jako schopnost ubrzdit bruslaře skrytého za zatáčkou můžou k závodu patřit a jak říkáš to holt přidá ždibec loterie. Záleží na délce trati, ale těžko bude někdo mít celou cestu jen štěstí nebo jen smůlu, spíš se to asi mezi závodníky trochu vyrovná.
Nemáš odkaz na mapu s tím kopcem pro sprint do vrchu? Že bych se konečně dokopal dostavět ten desetikilový highracer :-).
260m okruh bude asi spíš moc malý na maximální rychlost nějakého rychlejšího stroje, ale nekapotovaným lowracerům by měl stačit.
Závodníků bude myslím tak málo, že nebude problém aby si všichni všechny pamatovali, rozlišování páskami na ruku by mohlo být plýtvání úsilím pořadatelů. Ale třeba budu překvapen a přihlásí se padesát lidí :-).
Ten povrch je pro fully bez problémů, pro pevňáky bude, v případě, kdy si např kvůli vyhýbání nebude moci zvolit stopu, trochu nepříjemný. Jsou tam podrostlé borovicové kořeny, co to někde více a někde méně nadzvednou. Mám hlavně obavy o turisty, co tam v klidu pojedou nedej bože s dětma- a je jich tam dost a budou v těch kritických místech. Tam vždy jedeme preventivně pomalu, i když pak nám chybí rychlost do následného kopečku a tam se dá stratit v pohodě 100metrů. Romantic se tam už jednou dost zranil- musel náhle nečekaně reagovat. A při závoďáckém zápalu...?
A tady je ten kopeček. Jsou tu i větší a delší, ale v provozu a to jsme už někde jinde,než chceme
https://www.mapy.cz/cykloturisticka?planovani...
Tož cestu a její uživatele jsem neviděl, tak sám nemůžu soudit. Něco jako popisuješ bylo na 8km závodě v nultém ročníku Festivalu cyklospecialit u Janova Hradu v Lednici. Tehdy nebyl zavřený dřevěný mostek, tak se startovalo za ním, kolem Loveckého zámečku do Lednice, po hlavní ulici na sever kolem zámeckého parku a pak 4km úzkou asfaltkou k Janovu hradu do cíle. Asi 70% okruhu vedlo po úzkých cestách s turisty, zbytek po silnici, kde objednaná policie těžce nestíhala zastavit provoz než jsme k nim dojeli, takže to bylo v podstatě v provozu. Ninka s Questem to přibrzdilo, já se s lowracerem protáhl poněkud hnusně kolem několika aut, poslední bylo na té 2m široké asfaltce a jelo mým směrem, nějaká mamina s MPVčkem. Pravé rameno na jejím plechu, gumy 5cm od kraje asfaltu, ona jela tak 25-30, já 40+. Zpětně jsem si vynadal, jaký jsem magor. V závodě člověk dělá šílené věci a pro každého to není. Takže možná ta lesní silnička není tak dobrý nápad. Co na ní dát třeba noční časovku v pátek v devět večer nebo tak něco? To už tam nikdo nebude s dětmi a hlavní riziko budou lokální neosvětlení černě odění ninža cyklisti, ale s výkonnými světly by to šlo.
No to je iná. 70% najezdím v noci a tato je moje oblíbená. Podmínkou by bylo opravdu výkonné světlo, alespoň 300lm. Už sem tam v noci potkal noční jezdce bez jakéhokoli osvětlení- asi jeli pod vlivem s a různých akcí a taky černě oděné inlajnisty.
Cca 300lm považuju za základní světlo, stejná vozí nink (ode mě), Snilard to taky má vychytané a Radek nás strčí do kapsy všechny. Tož nějaké lidi na noční časovku bychom asi dohromady dali :-).
Čistě teoreticky jakýmu proudu by odpovídalo 300 lm u Cree XR-E Q5? Nějak mám pocit, že tolik nedá ani úplně naplno, co?
Ta má naplno asi 280lm. Vtip je v tom, že 280 vs 300 okem nepoznáš, 1000lm ti připadá jako dvojnásobek těch 300lm, oko prostě není lineární. Bude víc záležet na tom, jak ten tok rozložíš a kam ho pošleš než kolik přesně ho je. XR-E mám na starších kolech, a tam to tedy dává těch cca 280lm. Na všech nejnovějších strojích mám XP-G2, ty dávají o chlup víc, ale zase mám teplejší bílou, takže subjektivně to pak záleží na okolních podmínkách (jestli je sucho, jaký odstín má asfalt), podle toho pak vypadá jasnější jedno nebo druhé.
No ja mam nejsilnejsi rezim aktualne cca 700 mA, o uplny maximum jsem se ani nikdy nesnazil, normalne jezdim v uplny tme na cca 250 mA, proto me zarazilo, ze 300 lm povazujes za "zakladni svetlo".
Nastesti jak Snilard rad opakuje "Ibex neni zavodni lehokolo". :-)
Tím míní že je "podvodní" nebo "předvodní"
Tedy, ono by (teoreticky) mohlo být i "nadvodní", ale na to by nejspíš nedošáh´...
No možná kdybych napsal s diakritikou závodní, co? ;)
A proč by vlastně na nadvodní nedosáhl? Ty mysliš, že je snilard nějaký vodník, stahuje lehokola pod hladinu a schovává si je pod hrnečky?
Teoretickou brodivost lehokola jsme v práci diskutovali už mockrát. Nicméně pokud nehodlám namočit přehazovačku (kdo by chtěl čistit řetěz), tak to s klasikou výjde prakticky na stejno.
To mi připomnělo - Proč jíš tak rychle? Jsme v závodní jídelně...
Na moje blbý kecy se, prosím, vykašli. O tom, jaké lehokolo smí nebo nesmí závodit rozhodnou pořadatelé, potažmo jimy určená pravidla. Navíc rychlost jízdy závisí hlavně na výkonu jezdce až pak na kole pod ním. Ani moje kolo nakonec není moc "závodní". Nebo je běžné na "závodní" kolo montovat blatníky a světla? :-)))
Moc rád bych si s tebou zazávodil. Jak jsem na to ve stovnání s klukama z Brna nebo s Radkem vím moc dobře. Jak jsem na tom ve srovnání s Holanďany a Němci už taky.
Tak já případnou účast stejně budu zvažovat tak 14 dnů předem, takhle dopředu nic neplánuju. Tou dobou už bude asi jasné, jaké disciplíny jsou v plánu a jaká jsou pravidla, takže pak se uvidí. Navíc existuje několik akcí, které bych v případě kolize termínu upřednostnil.
Já myslím, že srovnání celkem máme z K24, takže už mám určitou představu, jak bych mohl dopadnout.
Radkovo tempo (i na Azubu) se 2011 ukázalo jako pro mě likvidační už po dvou kolech, takže toho prostě lze porazit jenom, když v půlce závodu odjede domů. ;-)
Vzhledem k rychlosti, co někde zazněla u tebe a Jirky na cyclevision, myslím, že na kratčí vzdálenost (než K24) mi musíte vždycky ujet, zvlášť když pro mě je efektivní jízda v háku akorát za klasickou silničkou (ještě lépe horským kolem). Snažit se schovat s Ibexem za lowracer příliš nefunguje a navíc ani nevidím, kde přesně končí.
No a v okamžiku, kdy už nepůjde jen o fyzický výkon, ale začnou být limitem zatáčky, tak už to vůbec nebude závod pro mě... :-)
Vzhledem k tomu, že poslední dobou mi připadá přesné řízení Ibexu čím dál obtížnější a v lehokole jsem žádný problém nenašel, možná už fakt stárnu a senilním...
Včera cestou z práce mě opět rozbolely záda, tak jsem si říkal, že jestli můj Ibex doslouží dřív než Azub začne vyrábět delší sedlo, tak příští kolo bude klasika... :-/
Ale tak snad to se světlem nějak nepřeháním :-)
Co mám na Oceláči (složené z tvých stavebních jednotek), mělo by mít kolem 350 lm. S vhodně tvarovaným kuželem dělá dobrý standard. Při dálkových je to stejně, ale jedna LED je sdílená, pro dálkovou sekci je 250 lm tak na hranici použitelnosti.
Na Azubu má úzké dálkové při nastaveném polovičním výkonu tak 400 lm a to je ono. Na maximum je to už moc.
Potkávací má asi 80 lm od 0 do 15 km/h, pak se zvedá podle rychlosti až na nějakých 400 lm při 55 km/h. Ale kde se dá, pouštím k tomu dálkové, pokud je v akumulátoru něco nabito.
Ještě nevím, na čem bych měl jet, zajedu si tu trasu napřed vyzkoušet.
Já bych to čistě podle světelného toku neomezoval. Každý nechť si sám řekne, jestli je jeho světlo dostatečně silné. Stejnak to pojedeme na vlastní nebezpečí, ne?
Bude to okruh nebo tam a zpátky? Pokud okruh, tak se sílou světel nemám problém, pokud tam a zpátky, budeme se neskutečně oslňovat. Moje světla na cyklostezce občas obtěžují vzpřímeňáky, u lehokol to bude ještě horší.
Chtěl bych prosadit jenom jedním směrem i kvůli bezpečí. Hodně důležité jsou reflexní prvky, jestli pojedeme v úplné tmě, bylo by žádoucí používat zadní slabou (obyčejnou) blikačku kvůli očím jezdce v pořadí. Jednosměrně proto, že jsou tam místa, kde střetová rychlost může být až 100km/h a to jsou zrovna údolní nepřehledné zatáčky. Co se týká těch lumenů, naplno dle manuálu svítím 2400 lm, ale realita bude kolem 1600, což je požehnaně, ale od staré baterky 600lm to opravdu není 3, nebo 4x tolik. Prostě o něco dále a o něco šířeji. Požadavek je ten, aby při 50km/hod jezdec včas uviděl černocha a nesejmul ho. Těch 300lm do užšího paprsku (cestá má asi 4m) by mělo tak tak stačit.
Používám těch cca 300 do úzkého paprsku a mám paprsky dva, jeden sklopený tak, aby neoslňoval, druhý namířený vodorovně jako dálkové. Docela se mi to osvědčilo a na těch 50km/h to stačí. Ale jak jsem se díval na tu trasu tak to vypadá, že by se na ni hodil velomobil, a když to bude jen nějakých 8km, padesát se pojede skoro furt, v případných dolících o kus víc :-).
Máme mobily a vysílačky, nejprve pořadatel projede trať a nahlásí počet černochů, a poté informuje další černochy na rychlostní závod. To samé se děje na startu trati. Není pak problém, aby si všichni závodníci nastavili určené vyzvánění pro startovní a cílový mobil. Podle vjezdu černocha pak prozvoní závodníka a on podle vyzvánění, bez zvedání telefonu, bude vědět o jedoucí překážce i počtu. V případě blůtů sluchátek jde samozřejmě i volat. Organizačně nevidím problém.
V prípadě vysílaček je to daleko jednodušší, funguje to jak rádio.
Černochy jde vylepšit reflexníma pásmaka, coby nákladem na závod, stačí když každý přiveze 3ks a je vystaráno.
Systém upozorňování mobilama mi připadá těžkopádný, varování bude přicházet většinou dlouho před nebo pozdě, komplikuje to život pilotovi a podobně.
Co se mi líbí je ten nápad na koncích trati vybavovat lidi reflexním náramkem na nohu nebo ruku. S našimi světly jsou ty náramky vidět desítky až stovky metrů do dálky a nestálo by to moc.
Já osobně v noci určitě ne a přijde mi to jako blbost.
... v noci se spí, chlastá nebo souloží. Závodění je proti přírodě ...
A lehokolo není proti přírodě?
A obyčejný kolo...
A chlast...
A lidstvo...
:-)
Kdysi nás učili, že všechno, co nás obklopuje, je příroda. Tak jak by mohla být příroda proti přírodě?
Hmmm, co máš proti pitnému režimu?
Vyrůstal jsem u šachty a havíři tvrdili, že jejich ´závodní´ pan doktor jim doporučuje pití piva.
Jak to tak bývá, slyšeli to, co chtěli (doporučoval max. 0,25 l denně)
Alkohol je prirodni produkt.Kdyz jede clovek na lehokole za prirodnim produktem, neni to nic proti prirode :-)
Jasny, zalezi jen na vykladu. Prakticky vsechno nejakym zpusobem pochazi z prirody a lisi se "jen" mirou zpracovani. Takze i ropa je prirodni produkt a dokonce i atomova bomba je slozena z "vhodne" zpracovanych prirodnich latek... ;-)
Ja bych si ale formulaci, ze neco "je proti prirode" vysvetloval spis v duchu, ze je to v prirode nestandardni, neprirozene nebo to dokonce prirode skodi, bez ohledu na puvod.
https://www.mapy.cz/zakladni?planovani-trasy...
to je ta trasa lesem
Ještě proberme tuto variantu: Hromadný start u Bzenca za šraňkama. Počkali bysme až pojede lokálka a šraňky budou důle. To trvá 1-2 minuty, takže se možem rozprostřít po celé šířce hlavní cesty. Jeden pořadatel by jel s vlajkou na šíř jako sejftykár a zpočátku vás kryl. Je to start do stoupání, tak počítám s brzkým seřazením ke kraji. po několika km se odbočí do lesa, tam by stál další maník a postupně dle mapy až do Raťek. Dle potřeby v různých úsecích by stáli další chlápci a dávali bacha až do cíle. Lidi bysme na to našli. kLíčové vjezdy by byly natvrdo zataraseny před vjezdem kohokoliv. Slabinou je určitý úsek po vjezdu na stezku, který natočím a pošlu k diskusi. Jezdí se přes něj kdo má fulla rychleji, kdo lurejsra s tenkýma gumama musí dávat bacha a určitě ho to zpomalí, ale klíčový úsek to nebude. Jedná se asi o 20 metrů. Probereme s Romanem a ostatníma, natočíme a pošleme. Ta varianta:https://www.mapy.cz/cykloturisticka?planovani...
Ta trasa zahrnuje nějaké průjezdy křížení nebo odboček, není některá z nich potenciálně riskantní? Ideálně nemuset dávat někde přednost, pokud to jde.
Start pomocí vlakových závor hromadně by myslím nemusel být úplně dobrý nápad, u závor se často vyskytne čekající auto, nebo se postaví za nás jak se seřadíme a nebude mít moc pochopení pro naši jízdu prvních pár set metrů vedle sebe.
No je to zatím syrový nápad. Možeme odstartovat 200m za přejezdem. Provoz v tu dobu bývá nejmenší, ale měli bysme to jet ve čtvrtek. V pátek se tama jezdí a tím myslím i lesem na diskotéky a taky opilí na kolách. Sobota je o něco lepší, ale radši ten čtvrtek. Hromadný start by znamenal délku hlídání a zabezpečení tratě na zhruba 40 min a to je jasná výhoda. Kromě rozbitého úseku, co jsem zmínil, dopravně je to (když nevyjede nějaký šílený čtyřkolkář z lesa) únosné. Z hlavní cesty se odbočí na stezku doprava a pak jen uzavřít záda, předek musí být samozřejmě už zajištěn. Na tyto závody jsme ani nepočítali s časomírou. Všechno mělo být vyřazovací a konfrontační, max. krátké časovky na oválu s jedněma stopkama. Ale dali jsme se do boje, tak pokračujte v diskuzi. Do konce roku by mělo být celkem jasno ohledně disciplín. A vašeho zájmu dojet a účastnit se té čí té. zatím mluvím za sebe, ale musíme to probrat v rámci LSH. O víkendu něco projedu a natočím.
turisti, cyklisti, děti, bruslaři, auta. Snad jediné, co by šlo, je ta časovka do vrchu při závěrečné vyjížďce.
Jenom pro ujasnění terminologie, časovka je závod, kdy každý jede sám za sebe, startuje se intervalově a draftování není povolené.
Ty předpokládám celou dobu myslíš závod s hromadným startem.
Hromadný by nešel vůbec a časovka je díky výše popsaným problémům taky hodně riskantní. Vhodné období na tuto disciplínu a této trati je listopad s pěkným počasím. Budeme hledat dál. Příští týden snad budem chytřejší.
Jestli mohu, tak bych se přikláněl udělat závody v sobotu a v neděli a všední dny před tím věnovat tréninkům a společenským akcím (vyjížďkám).
Co se týká závodů, stíhací závod jednotlivců určitě (na srazu to bylo pěkné i napínavé, jen na tom malém okruhu dost riskantní, ale jinak určitě ano). Možná časovka na jeden nebo dva okruhy no a pak by byla vhodná asi ta hodinovka. Ty dovednostní jako doplněk, popřípadě vyplnění přestávek ;o))
Ahoj Holfi, myslím, že neděli bychom měli věnovat trochu úklidu a závěrečné vyjížďce, kde budeme poslouchat vzájemné postřehy a taky budeme možná ráno znaveni po závěrečném posezení u prasátka. Taky třeba někdo bude chtít ráno domů.
CycleVision se jezdí jen přes víkend. Jak psal snilard, může to být náročné. Ale podle mě je to pro všechny náročné stejně a když je to šampionát, hodnotit by se mohl i součet bodů ze všech disciplín, ne jen každá zvlášť. Univerzální jezdci jsou pak hodnocení podle toho, jak zvládají více akci za den, zatímco specialici se musí šetřit na ten svůj závod a zkoušet ho vyhrát, jinde jen zkouší sebrat aspoň pár bodů. A všichni pak mají podobné šance.
Co se týká odjezdu tak v tom bych neviděl problém. Předpokládáme-li primárně české účastníky, tak i ti nejvzdálenější se dostanou domů za cca půl dne. Když se bude závodit v neděli dopoledne nebo třeba do jedné, všichni se dostanou ještě v neděli večer domů.
"Ubytování v areálu dráhy ve stanech."
I když to zní jinak, není tam myšleno "vlastních"?
Protože to by byla zatím překážka.
Ale pokud by tohle byl dost dobrý důvod pořídit si něco na ten způsob, třeba bych tomu stanování pak přišel na chuť.
Vzal bych Tě k sobě. Mám 3-místný.
8-)
Za sebou nebo vedle sebe?
8-)
poschoďový alias sendvič :-)
Romantic mě správně upozornil na slíbenou účast koloběžkářů. Je to parta z Hodonína a okolí, kterou občas potkáme na vyjížďce. Prý určitě si to přijedou s náma i mezi sebou rozdat. Tak kdo má koloběh, vemte sebou, nebo pošlite dál svým koloběhovým kámošům
jestli nepřijedeš, a to s čímkoli, tak ti začnu za trest vykat
to je ještě tááák daleko.....:-)
No musíš dojet, mám objednaný stajan na kytaru, kdyš se budeš chtít napit.
To zní dobře.....jak vypadá ? :-)
Zdar všecí, včera přálo počasí, tak se jelo s kamerkou. Natočil jsem celou trasu. Skládá se ze tří záznamů plynule po sobě a pak ještě jeden záznam s toho oválku, kde budeme. Ta časovka vede Hodonín-Rohatec po nové a široké cestě, točí se na konci Rohatce a po staré do Hodonína na start a cíl. Na mapě je směr opačný, logicky musíme jet pravotočivě. http://www.mapy.cz/cykloturisticka?planovani... A ty videa pošlu později, nedaří se mě je nahrát na rajče
Blbý je, že v Hodoníně je podél silnice cyklostezka. Nevím, jak je místní policie v tomto aktivní, ale aby vás neprudila kvůli tomu, že po ní nepojedete.
Ano je tam. Je udělána chybně (vede vnitřkem chodníku), takže o střety s majitelama domů se živýma nepřehlednýma plotama nebývá nouze a přes den je to korzo, zcela nepoužitelné, kromě rodinek s dětmi. Myslím, že to ví i policie. Ovšem máš pravdu, že je to určité riziko, jako ostatně všechno, co v životě děláme.
Tak ta celá trasa časovky se nevlezla asi kvůli velikosti, je tam závěr a jezdění na oválku. Podařilo se mě tam občas překonat "závratnou třicítku", ale pak jsem se začal dusit. Romantik s lourejsrem nemohl, tak to ještě zkusíme jindy. http://juua.rajce.idnes.cz/lehokolovy_sampionat...
Tak konečně byl čas se jet trochu projet a něco natočit. Tu je ta časovka do vrchu u Kyjova. Je to natočeno až do Kyjova - hospody U džbánu, kde mají venku posezení a kola uvnitř. Odkaz na mapu jsem už poslal dříve. Start jsem posunul k podjezdu. Jel jsem schváááálně pomalu, aby okolí nebyla jedna šmouha... http://juua.rajce.idnes.cz/lehokolovy_sampionat... přibyly i záběry z vnitřku hospody.
Poprosím všechny potencionální účastníky, aby mě napsaly v které dny dojedou. Je to důležité z důvodu zajištění sociálního zázemí. Děkuju předem!
Dlouho tu nikdo nic nepsal, ale nespali jsme. Za Brnobent tu mám následující návrh. Je to 41,7km, startovalo by se po jednom a jelo na čas. Starty v minutových odstupech. Trasa je vedená po silnicích, kde (v závislosti i na době konání) výskyt v průměru jednoho cyklistu za minutu, i když se tam jinak vyskytne jeden za několik hodin, nezpůsobí žádné potíže. Samozřejmě každý musí jet sám na sebe a dodržet příslušná pravidla provozu. Málokdo (pokud někdo) to ale zajede pod hodinu, takže snad nikdo není takový magor, aby riskoval třeba nedání přednosti kvůli pár vteřinám.
Trasa je zde: http://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x... a start/cíl bychom udělali v levém dolním rohu u obchoďáku u Břeclavi. Krátce po kruhovém objezdu u něj je po pravé straně odbočka dvou polních cest, to by byl start. Vejde se tam několik lidí naráz mimo asfalt, vždy jeden si stoupne na asfalt na kraj silnice a v celou minutu je odstartován. Vyrazí na sever, jediné trošku protivné místo je křížení s tratí u Ladné, kde se musí přejet most a odbočit z vedlejší doleva na hlavní. Pak je furt vše rovně, obrátka na kruháči u Hustopeč a furt rovně zpět. Na konci silnice 425 se odbočí doprava na Břeclav po silnici 55 snadno, protože je tam dlouhý připojovací pruh, který přechází v širokou krajnici. Není třeba dávat nikomu přednost, krom zatáčky samotné se nebrzdí. Brzdit se musí až do kruháče před cílem, ale na něm se bere hned první exit, takže by měl být celkem bezproblémový. Za kruháčem je cíl.
--- pokračování v dalším příspěvku ---
--- pokračování ---
I s nějakou rezervou lze odstartovat cca 50 lidí než první dojedou do cíle, a tolik nás určitě nebude. Takže časoměřič/ka se má čas přesunout do vjezdu k firmám naproti benzinky těsně za kruháčem. Tam má jezdec blížící se k cíli malou rychlost po průjezdu kruháčem a tím schopnost a povinnost oznámit své startovní číslo, aby si časoměřič zapsal čas. Jezdec pokračuje setrvačností 150m k odbočce do parkoviště nákupního centra, kam zajede, zmizí ze silnice a může si tam v klidu kolabovat po výkonu, dát si kafe v kavárně a podoně.
Celé je to proveditelné s jediným člověkem co nezávodí, potřebuje se blok na zapisování časů startů a cílů a hodiny co ukazují vteřiny. Stačí měřit na celé vteřiny, protože na jedné hodině jízdy chyba měření vteřina nic nikomu neudělá.
Na žádné silnici nevyrobíme špunt nebo balík lidí jedoucích pohromadě, protože při startech po minutě budem rozpliznutí stovky metrů od sebe. Občas někdo někoho dojede, jinak nic.
Start je na zapadlé minimálně frekventované silnci, která ale nemá nijak skvělý povrch a žádnou krajnici. Většina trasy je po o něco hlavnější silnici, ale je rovná, přehledná, o kus širší s skoro všude se slušným povrchem. Jezdíme po ní často a bývá to bez problémů. Závěr je po celkem hlavní silnci, ale najede se na ni odbočením doprava, zůstane se na pravém kraji na krajnici a zas se z ní na nejbližší křižvatce doprava sjede, takže to je taky bez problémů.
Celou trasu máme projetou, naposledy jsme ji byli prozkoumat cca před dvěma týdny.
Kdo se z místa ubytování přesune na start autem, pohodlně si ho nechá hned u startu na parkovišti. Kdo to vezme po ose jako rozcvičku a zahřátí, nemá to nijak extrémně daleko. 20km středním tempem je vhodná rozcvička před 40km časovkou.
Tak se hlaste jak to kdo vidíte. Realizujeme to?
Přijedu vám fandit, když to mám doma. :-)
Ve Starovičkách momentálně opravují silnici, ale měli by být do konce června hotoví. Aspoň se svezete po novém asfaltu.
Vím, jeli jsme tam teď brevetu, šlo to zvládnout i tou objížďkou celkem rozumně. A výhoda byla, že náklaďáky tama nesmí, takže klesl jejich provoz na té hlavní silnici. Ale jak říkáš měli by to do té doby mít plně otevřené.
Pokud pojedu, tak bych byl určitě pro tuhle časovku.
Ahoj všecí, jeli jsme otestovat z Peťů Maršálkem okruh a časovku do vrchu a taky před tím moravské prostředí, kde se můžeme taky ocitnout-záleží na vás. Na rajčeti mám o tom 4 nové příspěvky. http://juua.rajce.idnes.cz/lehokolovy_sampionat...
Nějaký závod do vrchu bych bral, ale nevím, jestli přijedu, nemám stan, ani dovolenou nazbyt. Ještě se uvidí.
Mimochodem, nemá ta kamerka na mikrofonu něco, jako když se zapomene krytka na objektivu?
Nedává mi smysl, proč by schválně tohle dělali, když i hodně kvalitní zvuk zabere nepatrný zlomek dat v porovnání s obrazem a kromě toho vyrobit špatný mikrofon chce extra umění.
Jinak je to ale dokonalá replika zvuku originálního Edisonova fonografu se vším všudy. Úcta k historii jak se patří :-)
Ta kamerka byla koupena do každého počasí, právě ta krytka na mikrofon mě tam chybí (žena ji zapomenutou u pc vyhodila jako nepotřebný krám, tak už není podvodní). Na kole ji mám asi 10 cm před břichem a půl metru od huby, takže bys určitě věrně slyšel kručení v břiše, nebo pšouk v rozsahu, jaký si přeješ, jenom musíš počkat až to na mě dojde, ale kamerové téma bych sem nechtěl zavádět.
Super, zrovna v tomhle termínu mám dovolenou. Jestli se do té doby stihnu vzpamatovat z K24, rád se přidám. Veřejné komunikace ani kopce mě nelákají, tam bych spíš pomáhal s organizací. Ale nějaký závod na uzavřené trati bych si rád vyzkoušel.
Bude nějaká povinná výbava - zrcátka, blembáky a tak?
enom leho, sebe, chuť se sejít a zablbnout. Dále samozřejmě stan a ostatní věci pomáhající přežití. Chatky tam nejsou. Doporučuju výkonná světla na případnou noční vyjížďku.
OK, díky.
Kdyby někomu scházel stan, tak mám jeden dvoj až třímístný. Ale na kolo a do vlaku ho nedostanu, takže by ho tam (a zpátky) musel odvézt někdo s autem. Místo předání Louny nebo Praha. Když se odvoz nenajde, vzal bych si jenom malou lehkou plachtu.
Veřejné komunikace tě nelákají. Zajímavé :) Mohu se zeptat, kde na kole jezdíš?
Jezdím výhradně na veřejných komunikacích a právě proto už mě nelákají :-). Zato závodní trať bez aut a křižovatek jsem ještě nezažil.
Bych si teda myslel, že šampionát musí začínat od jedničky.
Ta nula tam, to je jako ´nultá série´ (pokusná)?
Opakuju (už jsem to psal):Poprosím všechny potencionální účastníky, aby mě napsaly v které dny dojedou. Je to důležité z důvodu zajištění sociálního zázemí. Děkuju předem!
Napiš kolik by nás mělo být, ale zatím mám v plánu přijet 8.7.
Víkend. Tedy příjezd v pátek večer.
Díky! Doufám, že bolest kolena už nebude, a dáš prvotřídní výkony!
Ze Slovenska budeme mět taky závodníka!
Ten, kdo má stopky (případně jiný předmět podobných možností), ať se mě ohlásí. Závody bez časů by ...
No, já stopky mám, ale co s tím, když jsem v Praze a na tuto akci nepřijedu? Ale spořádaně reaguji.
Tak já bych teda dojel na víkend. Když bude ten slíbený stan nebo místo v něm.
Příjezd v pátek by vyšel mezi desátou a jedenáctou večer - záleží, kdy se po práci podaří vyjet, cestu samotnou tipuju na 3,5 hodiny.
K24 jsem přežil bez následků, takže se hlásím natolik závazně, jak to v rámci zákonů pravděpodobnosti jde :-). Přijel bych nejspíš ve čtvrtek (na první půlku týdne mám v plánu jinou akci).
Takže jestli všechno půjde podle mého ďábelského logistického plánu, dorazím na místo ve čtvrtek odpoledne (cca ve tři).
Pokud by to nevadilo, přijel bych se podívat 8. až 12.. Závodění bych tomu ještě neříkal, spíš cvičit a testovat. Nikoho neohrozím a ubytování mám.
Ahoj a lehni.
Rád bych se dostavil na sobotu 12. ráno.
Platí se nějaké startovné ?
Bude tam i nějaké zdravotní zajištění (když nepočítám občerstvovací jednotku), nebo ůraz řeší vlastní lékárnička ?
Vše je zadarmo, jen se počítá s útratou v bufetu, aby majitel z teho taky něco měl...
Zdravotní pojištění si platí každý sám!
Nemyslel jsem pojištění, nýbrž zajištění(jako zdravoťák atp.)
Bylo by možné nastínit večerní program, bude-li nějaký na jednotlivé dny ? Četl jsem něco o sklípku a seleti tak abychom se mohli patřičně připravit, třeba petkami na víno, nebo hladovět aby bylo místo na selátko ;o))
Popřípadě, nějaké trasy či plány vyjížděk na vyšlapání se po vysilujících závodech.
Program (jídelníček) bude vždy zveřejněn (upřesněn) večer. O sklepu nevím. Já jsem byl jen v pivovaře zajistit pivo. O sklepu tě informuje Jura. Po příjezdu budeš seznámen se vším, žádný strach...
Mozno blba otazka ale vzhladom ze nemozem zohnat plast Durano 20x1.1 a uz pomaly musiim rozmyslat nad novym nebude nahodou AZUB na zavodoch ponukat tovar??
Tak přátelé, kolegové lehokolisti.
Doufám, že se sejdem v hojném počtu na akci, ze které si můžete odnést hrdý titul Lehokolový Mistr České republiky, ale hlavně si potom užijme tu "společenskou" část po udělení titulů. Já za chvíli vyrážím a těším se na setkání s vámi, ať již jako soupeři nebo jako kolegy a kamarády.
Lehni (ale jenom na lehokolo) ;o)))
Zdravím všechny účastníky i neučastníky této akce, která proběhla i přes naši nezkušenost z podobným podnikem snad k vaší spokojenosti. Navštívila nás i televize TV Slovácko. Děkuji všem co přijeli a akce se zůčastnili a zejména děkuji spozorům Lehokola Štercl, Azub Uh brod, Cyklocentrum Vallová Hodonín, Motokáry Hodonín a také za učinnou pomoc Holfimu, Lence a Kábrtům. Pohár konstruktérů v kategorii tříkolky ovládla jednoznačně značka Štercl lehokola z Hospozína, v kategorii klasických lehokol byla nejúspěšnější značka Azub z Uherského Brodu. Královskou disciplínu paralelní slalom tříkolky vyhrál Ladislav Štercl z Hospozína ( u Slaného ) a královskou disciplínu v rychlostní časovce na oválu vyhrál Petr Maršálek z Polešovic (u Moravského Písku) To zatím ve stručnosti. Podrobnější výsledky zveřejním později. Byl bych rád za vaše reakce na tuto akci, díky Jura
Ahoj.
Byla to velmi příjemná akce, která se nesla v přátelském duchu a i přesto, že jsem byl neznámým účastníkem nebylo to cítit.
A to že nebyla profesionálně připravena nebylo na škodu, právě naopak. Bylo to plné nadšení, radosti a zápalu pro věc.
Už teď se těším na druhý LEHOKOLOVÝ ŠAMPIONÁT 1.ročník.
Zazavodil jsem si i bez vlastniho lehokola,vyzkousel jine stroje, trochu moravskeho piva a vina popil,silnicni lisej jsem si stihnul vyrobit.Zucastnil jsem se jen na par hodin ale krasna pohodova akce.Priste uz prijedu na cely sampionat,aby nezustalo tolik medaili na Morave:-)
Diky
Za pár hodin silniční lišej...a to chceš přijet na celý víkend :-)
Pokud neprekrocis hranice svych moznosti, nikdy nezjistis kde jsou
Juro, bylo to bezvadný. Bavili jsme se všichni, bez rozdílu věku. Patrik furt votravuje, kdy bude další akce, a chce z tříkolky přesedlat na normální lehokolo, a já už sháním trubky.
Nebyl to pouhý šampionát, ale také velice přátelské a inspirující setkání. Většina "soutěživých" lehokolistů tuto akci podcenila a mohou jen litovat.
Můžeš upřesnit svou poněkud vágní větu "Většina "soutěživých" lehokolistů tuto akci podcenila a mohou jen litovat."? Kdo Ti tam tak chyběl?
Já v tu dobu závodit nemohl a moje nabídka organizovat tam rychlý (na zahraniční poměry krátký, na ty co tam byly dlouhý) závod byla odmítnuta, nikdo o něj zdá se nestál. Tím pádem pro mě nemělo cenu tam jezdit a jak sleduju videa z těch "závodů", nemám ani čeho litovat.
Akce, jako ostatně všechny lehokolové, byla parádní, jak ta sportovní část, tak i ta kulturně společenská. Zkrátka nádherně strávených několik dni ve skvělé společnosti. Díky za přípravu i organizaci Jurovi a Romanovi. Nemám ještě komplet fotky,ale alespoň zde pár, tak jak jsem je dával na ksichtoknihu
https://www.facebook.com/media/set/?set=a...
Tak som to nejako vystrachal odporucam cas 8:00
https://www.youtube.com/watch?t=473&v...
něco vizuálních připomenutí: http://juua.rajce.idnes.cz/lehosampionat_9-12.7...
Výsledky-konečně jsem se k tomu dostal Pohár konstruktérů celkově: Azub75b, Štercl 65b, Mk 3 50b. Tříkolky do vrchu Štercl, Kopka, Henčl+Hendrych stejný čas Tříkolky paralelní slalom Štercl, Henčl, Maršálek. ženy Hendrychová Romantiková, Boženka a Jitka děti Patrik, Katka, Prokop lehokola do vrchu Suchoj, Maršálek, Horný Stíhačka na 2 kola Maršálek, Holfi, Suchoj časovka na 4 kola Maršálek, Temelín, Suchoj Stíhačka klasika leho Vítámvás, Dostál, Mech Kočárek. děkujeme všem za účast, podané výkony a přispění k dobré pohodě. Připravujeme 1. ročník lehošampionátu termín se najde. Jura
Pro další ročník bych doporučil udělat pro šampionát nějaký klidně velmi jednoduchý web, kde bude program, propozice závodů a tak. Hledat program tady po diskusi je silně nepraktické. Je potřeba mít jedno místo, kam kouknu a hned vidím, to co chci. To samé s výsledky. Mohl sis dát trošku víc práce a alespoň je zformátovat. Hlavní závodní program by měl být o víkendu, aby si na to člověk nemusel brát dovolenou. Doprovodné výlety můžou být v týdnu. Také bych zavedl startovné, předem placené.
Inspirací může být např. Cycle Vision.
Nejasný program a žádný závazek v podobě startovného byly hlavní důvody, proč jsem nakonec nepřijel.
Tak jeste web a startovny?No tys me rozesmal, ze jsem si malem utopil tablet i pivo v bazenu!
Tak to doufám, že máš ten tablet vodotěsný :-)
Startovné mi přijde jako normální věc. Pořadatel má vždy nějaké náklady spojené s akcí. Neříkám, že má být startovné nějak vysoká částka. Naopak obvykle uvítám, pokud je startovné nižší a jeho součástí není taška plná nesmyslů.
A kto ti tohto roku branil dat dobrovolne startovne v predstihu?? :-D Islo a ide hlavne o priatelske stretnutie netreba s toho robyt RECUMBENT TOUR DE FRANCE.
Ty co sme tam boli vieme v akych podmienkach a za akych okolnosti to cele prebiehalo. A mozem ti povedat za vsedkych zucastnenych ze to bolo hlavne o stretnuti milovnikov lehokol a (piva) o zabave a podeleni sa o zazitkoch ci konstrukcnych moznosti co je nove co kto vylepsil . Zavod bol sice dolezity ale az na 2 mieste. Islo a dufam ze aj v dalsom rocniku pojde hlavne o zabavu.
Ja som napriklad o tom ze sa to chysta dozvedel na poslednu chvilu Romantic potvrdi ze som cumel ked sa ma spytal ci idem. A nepotreboval som nic platit isiel som hlavne za priatelmy. toto nieje akcia typu UCI alebo Ciclo vyzion na to nieje rozpocet teda ak nezasponzorujes.
Web by bol fajn ale nieje to nutnost, ja som spokojny tak ako to bolo aj z drobnymi chybamy (casovku na 4 kola som isiel 2x :-D -uz som si zacal mysliet ze som sputnik ale nepipal som :-D ) A tesiim sa na dalsi rocniik
Já vidím problém v tom, že jsem vůbec netušil, jaké tam budou závody a kdy. Je pěkné setkat se s přáteli, ale od toho jsou lehosrazy. Na lehosrazu se potkám i s lidmi, kteří závodit nechtějí. Tohle měl být šampionát a od toho čekám to závodění. Tedy setkám se tam převážně s lidmi, kteří chtějí závodit. A to u nás v republice znamená pár lidí.
Na to, abych byl ochotem trávit cca 7 hodin ve vlaku a jenom za dopravu dát skoro litr, ke potřeba vědět, že si aspoň trošku zazávodím v disciplíně, která má pro mně smysl. Stejně jako se nezúčastňuju závodů na divoké vodě i když na kajaku jezdím, nepojedu na závody tříkolek. Jenže tohle nějak zvlášť jasné předem nebylo.
Mně to celkem mrzí, že jsem letos na žádných lehokolových závodech nebyl.
Ad. Cycle vision. Ač se to možná nezdá, Cycle vision je celkem nízkonákladová akce. Vstupné i ubytování bylo v podstatě za hubičku, na to, že tam bylo měření času pomocí čipů a že to je v Holandsku. I Cycle vision je hodně o setkávání se zajímavými lidmi a o té možnosti zazávodit si jak s podobně rychlými jezdci, tak se světovou špičkou.
Moje zkušenost je, že až při závodech ze sebe člověk vydá všechno. Takže až závody ti mohou ukázat, jak na tom jsi ve srovnání s ostatními.
Tohle mě zaujalo: akce se jmenuje Lehokolový šampionát 2015, závodění je tam ale až na druhém místě a to vyzdvihuješ jako dobrou věc? A doufáš, že to tak bude nadále? Možná jsem nějaký naivní, ale když se řekne "lehokolový šampionát", představil bych si závodící lehokola jako první věc, která mě napadne. Předem vypsané závody, kolik bodů je za které místo v kterém z nich, přihlašování kdo chce závodit v čem, aby to organizátoři mohli připravit, výsledky vyvěšené formou tabulek pro každou disciplínu kdo si vedl jak... Chápu, že tohle dá spoustu práce (ale není třeba sponzorů nebo velkého rozpočtu), a že letos to bylo poprvé co vůbec někdo u nás zkusil náznak takové akce udělat. Co mě zaráží je, že absence většiny typických prvků lehokolových šampionátů je pro Tebe nějakým způsobem přínos, který chceš zachovat. Možná bys to mohl nějak vysvětlit, abych tomu dokázal rozumět?
No islo o nulty rocnik a cele od zaciatku to tak bolo brane ano zavodenie je dolezite to berem ale v prvom rade kedze sme relatyvne mala komunita ide o stretnutie ludi z rovnakymi zaujmami. Tym ze to bolo robene 1x bez skusenosti z takouto akciou a z problemamy ktore sa nedaly predpokladat ale nastastie sa pokaslalo toho dost = Teraz sa vie comu treba predchadzat ,je lepsie ked sa to poto teraz a ostre akcie budu uz super. Ja osobne som bol rad ze sa to nieslo v duchu kamaradstva a zabavy. Ono netreba brat vsetko prilis vazne ,ano tieto sampionaty su cesta ako zviditelnit spropagovat lehokola a ludi okolo nich a ano sutazivost je fajn a ano nejake startovne je tiez v poriadku ale povodne to Snirad napisal tak ako keby islo o tour de france co vomne vyvolalo ze organizatorov kritizujes prilis vazne a ani netusis co sa dialo. Ja som sa fakt dozvedel o tom na poslednu chviilu a isiel som hlavne pozriet znamych + dalsich spoznat. Sutazit .... no pri mojich proporciach = sklamat nemozem ale prekvapit sa da vzdy= Citat ktori mi povedal jeden z bratou Sterclovcou s podobnou stavbou tela ako ja :-D (Je z dialky videt ze sa mame dobre :-D )
Nestěžuj si, aspoň jsi zepředu aerodynamický. Víš kolik turbulence generují moje žebra? :-D
Areodynamiku nekritizujem len pridavnu zataz co na kratkej vzdialenosti brzdi rychly start a nemozem to rozbehnut naplno lebo musiim mysliet aj na dojazd nahodou vyletiim z drahy a vies co to moze spravyt s tym stromom ked ho zrazym :-D
Zase jeden z Prahy. Nebyl tam, ale chce to řídit. Nechceš taky ustanovit evropskou komisi, která by to sjednotila ?
Já su z Brna. Když napíšu, že tohle nebyla akce, která by mě lákala, taky dostanu vynadáno za to, odkud jsem? Nebo se Tvůj odsudek vztahuje pouze na Pražáky a my Brňáci máme právo s Tebou nesouhlasit?
Za ten WEB bych se taky přimlouval. Když se rozhoduju, jestli někam pojedu, tak se snažím získat maximum informací. Často se navíc spousta zajímavých akcí kryje (nejhorší jsou víkendy v červnu), takže si člověk musí vybrat.
Všechny akce si tedy zhodnotím pode toho, jak jsou pro mě lákavé v poměru k nákladům (čas, doprava, ubytování, startovné...). No a tuhle akci jsem zhodnotil jako velkou neznámou, takže jsem si řekl, že počkám, jaké budou reference a případně za rok.
Mně v principu nevadí závod ani mimo víkend. Když o to člověku jde, tak si tu dovolenou prostě vezme a je menší riziko kolize s jinýma akcema.
Dožadovat se startovného placeného předem, to je dost úchylné! Zavedl bych to akorát jako speciální službu pro Matěje, že měsíc předem bude platit kauci, kterou dostane zpět po odjetí všech závodů, když to tak chce...
Ano, startovné je na závodech běžné, často se opravdu musí platit předem. Organizátor si tím vylepší cash-flow a má jistotu, že když se mu kvůli počasí 2/3 lidí na závod vykašle, pořád nebude v mínusu. No a úplně "nejlepší" jsou ti, co startovné nevrací ani když závod úplně zruší... ještě, že nelyžuju... :-)
Pravdu mají všichni, jak už to ale bývá pravda je někde jinde. U šampionátu je na prvním místě závodění. Ten kdo nepřijede nepřispěje. Nebudume vybírat peníze za něco, co jsme ještě v životě nedělali. V každém závodě jsme udělali chybu, a také se z ní propříště poučili. Na dalším ročníku již bude startovné a jasně daný program. Web neumím udělat, tak pokud se toho někdo ujme nejsme proti. V každém případě si Jura zaslouží metál za asertivní chování při řešení infarktových situací (sečení trávy, zákaz výdeje nápojů). Díky všem co se zúčastnili a pomohli.
Vyrobit jdnoduchý web není nic složitého, v nouzi účel splní i soubor napsaný ve Wordu nebo PDF, když se to někam vystaví. Případně spousta lidí používá místo webu Facebook, případně to kombinuje s google doc, o čemž si sice z technického hlediska myslím své, ale když to splní účel...
Důležité je prostě mít na jednom místě přehledně sepsané, co se přesně KDY a KDE bude konat, jaká platí pravidla a další důležité věci. Ono ty propozice bývají u závodů velmi podobné, neměl by být problém se inspirovat.
A po skončení ještě zveřejnit výsledky. To je prostě takové obvyklé minimum.
Ostatní hodnotit nemůžu prostě protože jsem tam nebyl. :-)
S vybudovanim webu vidim jeden zasadni problem:Maj vubec na Morave internet?
Viz 0:34 http://youtube.kvalitne.cz/2014/debilni-kecy...
Aby si nekdo nemyslel ze se navazim do prazaku-narodil jsem se v Praze:-)
Jinak, sem `na kolo`chodime skoro vsichni a tak informace vyvesit tady,bych videl jako nejednodussi reseni.vetsina z nas na lehosampionat prijela prave diky informaci odsud.Diskuze pre akci i po akci uz tady probiha.
Jenže tady na nakole.cz se rozjede diskuse a v ní se ty informace neskutečně rozmělní. Když se udělá web, jedno kde a jedno jak, najdu požadovanou informací rychle a bez zbytečné omáčky. Klidně ať je to tady na nakole v událostech, ale ať k tomu nepotřebuji lézt do diskuse.
Netřeba se exponovat Matěji.
Můžem se poplácat po zádech, že bychom to uměli lépe. Ale faktem zůstává, že rychlých strojů by dorazilo tak 10 - v tom má ta jejich akce větší počet zůčastněných. Jen by to měli přejmenovat na "Moravské lehobraní". Udělali si prostě svůj lehokolový sraz a umořili potřebu si trochu zazávodit.
Na Noravském lehobraní jich bylo 7 (na koho jsem zapoměl se omlouvám), a to nedojeli Maďarští kolegové, protože měli zrovna sraz!
Já bych to lépe neudělal. Velmi dobře vím, co pořádání takovéhle akce znamená. A na to nemám čas.
Klidně bych i s něčím malým pomohl, jenže to jaksi značně znesnadňuje ta vzdálenost. To s čím bych mohl pomoct je dle mého názoru obvykle rychlejší udělat rovnou než to někomu po internetu nebo telefonu vysvětlovat.
Konečně jsem zpracoval fotky a sepsal report ze závodů. Tady je:
http://nightrider.xf.cz/cesty2015.htm#lsh
Co dodat? Patřím do té sorty lidí, co mají rádi neformální akce, kde je víc srandy než pravidel, takže se mi závody moc líbily. Abych jenom nechválil, tak zkusím přihodit trochu konstruktivní kritiky:
- Okruhové časovky se mohly jet před stíhačkami a posloužit jako rozřazovací kvalifikace, aby to pak bylo vyrovnanější.
- Startovní čísla byla celkem zbytečná, když jsme se pak stejně vyvolávali jmény. Ale na časovce do kopce přišla vhod a navíc kolo s číslem vypadá víc závodně, takže asi nechat :-).
- Kuchyňské hodiny jako časomíra vypadají správně punkově, ale líp by asi posloužily stopky na hodinkách nebo telefonu. Příště si je s sebou nezapomenu vzít.
Jinak celkem není co vytknout.
Tak hlavně velké díky všem, kdo to zorganizovali, ať se nám na to příště nevybodnou ;-)
P.S.: ten web je dobrý nápad. Technicky žádný problém, klidně se toho ujmu.
Kurna som musel ficat ked ma ani fotak nestihal cvaknut :-D
Pratele kamadi...
Dekuji za pekne hodnoceni vsem kdo byli, doufam, ze bylo uprimne a potesilo mne, ze Ti kdo byli, byli spokojeni...
Dekuji za Vasi toleranci s "Nultym rocnikem", samozdrejme jsme si nedovolili hned na zacatek udelat "Prvni rocnik". Odpustte nam prosim "musky i masarky" snad to vychytame...
Dekuji predevsim JUOOOVI, ze to "spískal"...
Dekuji vsem, kdo nebyli a byli nespokojeni, ze nam to ukazou na "Ceskem lehokolovem sampionatu" jak sa to ma delat. Toz radi za Vama dondeme do teho "Praglu", nebo az na ty hranice s Nemeckem a ukazete nam to...
Dekuju moc i sponzorum, za podporu...