reklama

Vyúčtování sbírky - další vývoj

Dobrý den vážený pane inženýre,


Na základě Vašeho podnětu k prošetření spáchání správního deliktu dle ustanovení § 25a odst. 1 písm. y) zákona č. 117/2001 Sb. o veřejných sbírkách (dále jen zákon o veřejných sbírkách), kterým mělo dojít k porušení § 24 odst. 4 zákona o veřejných sbírkách Vám sdělujeme, že Odbor daní, poplatků a cen Magistrátu hlavního města Prahy (dále jen „odbor DPC Magistrátu hl. m. Prahy“) Vaše podezření prošetřil a nezjistil konání ze strany spolku Auto*Mat, které by bylo v rozporu s výše uvedeným ustanovením.

Uveřejněné vyúčtování na internetových stránkách má informativní charakter a je v souladu s ustanovením § 24 odst. 4 zákona o veřejných sbírkách. Seznámení veřejnosti s konečným vyúčtováním sbírky nelze zaměňovat s kontrolou, prováděnou odborem DPC Magistrátu hl. m. Prahy v souladu s ustanovením s § 24 odst. 3 zákona o veřejných sbírkách.

Dle informací poskytnutých spolkem Auto*Mat bylo vyúčtování na internetových stránkách zveřejněno dne 30. 1. 2014. Z uvedeného ustanovení vyplývá povinnost právnické osobě seznámit veřejnost s výsledkem veřejné sbírky nejpozději do 1 měsíce od schválení vyúčtování příslušným krajským úřadem. Celkové vyúčtování této veřejné sbírky bylo schváleno dne 30. 1. 2014.

Po ukončení veřejné sbírky bylo v zákonné lhůtě předloženo celkové vyúčtování zmiňované veřejné sbírky právnickou osobou ke kontrole a schválení. Odbor DPC Magistrátu hl. m. Prahy provedl kontrolu vyúčtování veřejné sbírky dle § 24 odst. 3 zákona o veřejných sbírkách. Vyúčtování bylo předloženo v plném rozsahu požadovaným z hlediska zákona a bylo schváleno, tak jak o tom spolek Auto*Mat informoval na internetových stránkách.


Přeji hezký den a přijměte prosím omluvu za delší dobu odpovědi.

JUDr. Soňa Thuriová
Vedoucí oddělení odvolacích agend
Odbor daní, poplatků a cen
Magistrát hlavního města Prahy
Jungmannova 35/29
111 21 Praha 1
Tel.: 236 002 995
Mobil: 602 219 766

Dne 23/9/2014

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.09.2014
Autor: Jindra8526
  • to je reakce na podnět ze dne 19/3/2014

         

    Vyúčtování veřejné sbírky - oznámení správního deliktu

    Oznámení nesplnění zákonné povinnosti veřejné sbírky na pomník cyklistům.

    Sdružení Auto*Mat se dopustilo správního deliktu podle zákobna 117 § 25a odstavec (1) písmeno y) neboť
    "v rozporu s § 24 odst. 4 neseznámí veřejnost s konečným vyúčtováním sbírky a jejím využitím"

    Podle:
    (4) Pokud právnická osoba propagovala sbírku, je povinna seznámit veřejnost s konečným vyúčtováním sbírky a jejím využitím srovnatelným způsobem, jakým sbírku propagovala, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce po schválení vyúčtování příslušným krajským úřadem.

    Podařilo se mi nagooglovat že 22.1. 2014 bylo vyúčtování Magistrátem schváleno, doposud ovšem nebylo předloženo veřejnosti "srovnatelným způsobem" tedy minimálně jako samostatný odkaz na stránkách http://www.auto-mat.cz/

    (popřípadě i Lidových novin - viz: http://www.lidovky.cz/kinteruv-pomnik-zabitym...

    vyúčtování bych očekával tady:
    http://www.auto-mat.cz/?s=Pomn%C3%ADk jako samostatnou položku protože to je "srovnatelný způsob".

    Googlováním se mi podařilo se mi nalézt jaksi odkaz na toto:
    http://www.auto-mat.cz/wp-content/uploads...

    Nevěřím ovšem, že by kdokoliv soudný na Magistrátu považoval tento dokument za "vyúčtování", který by zodpovědní pracovníci Magistrátu schválili bez podrobnějšího vyúčtování materiálu, prací atd, neboť tím by naprosto rezignovali na kontrolní funkci, kterou mají vykonábat.

    Proto žádám, aby Magistrát zjednal nápravu a přinutil sdružení AutoMat aby dostálo své zákonné povinnosti a předložilo veřejnosti skutečné a úplné vyúčtování veřejné sbírky.

    Předpokládám, že za takovýto přístup k veřejnosti a dárcům bude se sddružením AM vedeno správní řízení podle 117 § 25a odstavec (2) a uložena příslušná zákonná sankce.

    S pozdravem
    Ing. Jindřich Pařík

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.09.2014
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

         

    Takže podle paní z Magistrátu je všechno v pořádku, jakkoliv zvěřejněno nic nebylo a bylo to pouze "informativní".

    Přesto, zdá se, že vytrvalý tlak zafungoval a "magistrátní úředníci se poradili u vybraných cyklistů jak vyfakovat stěžovatele" jak podle tvrzení Vojtěcha Hrabala (Hrabosh) dělají a paní z Magistrátu usoudila, že přeci je nutné odpovědět, i když po půl roce.

    Myslím si, že nikdo z vás nevěří, že bych se neptal dál a nechtěl to skutečné vyúčtování vidět, ne jen "něco informativního" na netu :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.09.2014
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

           

      Hele, nádivo, MHMP má kolem 1800 zaměstnanců. Fakt myslíš, že se za mnou běží poradit každý úředník? Lampárnu fakt neprovozuju.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2014
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

             

        Jistěže ne, ale jistě tvoje veřejné tvrzení o tom, jak se "úředníci z magistrátu chodí radit za vybranými cyklisty jak vyfakovat občany" bude pro vyšší orgány paní z Magistrátu jistě dost motivační a s láskou na tebe vzpomenou :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2014
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

               

          Klid, Jindro. Pojem "vybraný cyklista" byl jistě míněn tak, že má na cimbuří už tak vybráno, že není co dalšího vzít.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2014
          Autor: Kadel
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                 

            u nás se říká "vyndanej"...

            nechám na nadúřednících jak si poradí s podúředníky, co se chodí radit s "vyndanejma" jak VYFAKOVAT občany ...

            Ale jakoby se cosi hnulo, úřední rychlost nebývale akceleruje...

            Fakt jsem zvědavej, jestli položka 212 750 Kč za "materiál a nákup služeb" bude úředně shledána jako taková, se kterou se dárce prostě musí spokojit a víc v tom nevrtat....

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.09.2014
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

         

    Takže z pohledu úřadu a předpisů je vše v pořádku.
    A problém byl vyřešen :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.09.2014
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

           

      Dotaz na radio Jerevan:

      Dobrý den, je v zemích socialistického tábora uplatňována v médiích cenzura?

      Odpověď:

      V principu ne. Píííííííp pííííp píp, bohužel se ale této otázce nemůžeme blíže věnovat.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2014
      Autor: Kadel
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

           

      Paní z Magistrátu si to zjevně myslí :-)

      Nejsem právník ale podle:
      Podle:
      (4) Pokud právnická osoba propagovala sbírku, je povinna seznámit veřejnost s konečným vyúčtováním sbírky a jejím využitím srovnatelným způsobem, jakým sbírku propagovala, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce po schválení vyúčtování příslušným krajským úřadem.


      AM propagoval sbírku na internetu, na internetu měl (ale i jinde) měl tedy seznámit veřejnost s "konečným vyúčtováním sbírky".

      Paní z Magistrátu však sama připouští, že uveřejněné vyúčtování má pouze"informativní charakter" což v žádném případě já nepovažuji za "konečné vyúčtování" ve smyslu zákona.

      Takže uvidíme, jak věc nahlédne nadřízený orgán paní z Magistrátu, ovšem až po volbách, neboť teď určitě nemá na takové prkotiny čas.

      Jsem zvyklý na dlouhé tratě....

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2014
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

             

        Takze Ti uz nejde o obsah vyuctovani ale o to, ze to zverejnene je malo podrobne? A to se fakt vyplati tohle prohanet tolika instancemi, ze to bude stat vic nez tech 30 tacu, jejichz ucel se Ti nelibi.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2014
        Autor: lucierut
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

               

          Lucie,
          jde mi o to, o co od samotného začátku, tedy aby bylo jasno kolik stál materiál, kolik doprava (většina prací byla dle AM dobrovolnická a zdarma).

          Z toho co AM zveřejnil se dozvídáme samé podružné věci, jako kolik stál psychologický posudek, kolik stála cedule, kancelářské potřeby ale největší položka, kterou je prý ono palladium, to se nedozvídám.

          Proč to není rozúčtováno nechápu ale toho rozúčtování se pokusím domoci a myslím si, že mám na to ze zákona právo.

          Pokud jde o náklady, předpokládám, že až paní z Magistrátu, nebo někdo jiný bude ochoten více spolupracovat a posuzovat věci jak podle zákona tak podle selského rozumu (vyúčtuji kancelářské potřeby ale ne palladium???), že úhrada případných dalších nákladů na skutečnou kontrolu této sbírku půjde za sdružením AM, pokud vím, je sankce 500 tisíc, takže by si to na sebe mělo vydělat :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2014
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

             

        Nevim to jistě, ale řekl bych, že v tomhle případě bude nadřízeným nejspíš ministerstvo financí.
        Takže volby nevolby můžeš se dál dotazovat a dávat podněty k přezkoumání postupu a právnosti rozhodnutí. Jen zvaž jestli ti to stojí za ten čas a rozčilování. Ale je fakt, že podobné zkušenosti s dohadováním s úřady jsou k nezaplacení.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2014
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

               

          Já se paní z Magistrátu zeptal, kdo je její bezprostřední nadřízený, snad mi zase do půl roku odpoví...

          Ale tak jako tak, nevolený úředník by zřejmě měl podléhat nějakému volenému zastupiteli, nebo ne?

          Já se naseru vždycky jen na chvilku, bude to stejně jen taková korespondenční záležitost. Prostě AM se rozhodl, že se veřejnost nedozví, kolik to palladium stálo, jen že to stálo "moc". Tak se pokusím to z nich nějakým způsobem dostat.

          Přeci jenom už nějaký pátek musím nějaké ty faktury a vyúčtování předkládat, a to co předvedli oni, a paní z Magistrátu pokryla je vysloveně výsměch vyúčtování veřejné sbírky, ve které největší položku - údajně - mělo dělat to pokovení sloupu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2014
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                 

            S tou nadřízeností je trochu čurbes a je to docela nepřehledné (jsem přesvědčený, že úmyslně) Jako zaměstnanec magistrátu má samozřejmě nadřízené na magistrátu (vedoucí odboru, náměstek, primátor). Ale v těhle věcech nejde o záležitosti samosprávy, ale jde o přenesenou působnost státní správy a to si myslím, že v tom ona už asi nadřízené na magistrátu mít nebude a budou na ministerstvu financí a vlastní přímý výkon bude asi provádět někdo z krajského finančního ředitelství.
            Ale to nemám ověřené, jen tak usuzuju jak to nejspíš bude.

            To co bylo zveřejněno samozřejmě žádné vyúčtování není. Toť otázka co ukládá vlastní předpis a nějaké prováděcí předpisy a pokyny a do jaké míry ukládá povinnost uvédět vyúčtování položkově.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.09.2014
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                   

              To je mi jasné, však ta paní doktorka také napsala, že to vyúčtování nebylo ale "informace", aby mě za pár hodin přesvědčovalo, že to vyúčtování bylo a naprosto v souladu se zákonem.

              Je naprosto nepochopitelné jakým způsobem to AM udělal, nemám proto žádné logické vysvětlení. Vědí, že se budu ptát, vědí to od začátku, věděli to během výstavby, a oni "materiál a práce" vyúčtují jednou fakturou. Je možné, že jak Hrabal naznačil, mají dobře krytá záda na Magistrátu a tak věděli, že jim to tam projde.

              Jenže to by všechno bylo postavené na hlavu, účtovat pár tisíc za kancl. potřeby a neúčtovat desítky tisíc za palladium. Předpokládám, že paní JUDr nestudovala v Plzni, nebo někdo někde výše, a že pochopí, že takhle to prostě dělat nepůjde.

              Jestli to pokryjí interními vyhláškami, právními názory odborníků nebo jinak je celkem fuk. Tohle je věc ryze politická - má občan-dárce právo vědět kam se podělo zhruba 75 procent peněz s veřejné sbírky. Má občan šanci se domoci u orgánů státní správy takovéhle informace?

              Myslím si, že ten zákon to říká celkem zřetelně, jde o transparentnost, kterou tahle sbírka od samého počátku neoplývala. A drží to do konce.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.09.2014
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                     

                No a pak je tu samozřejmě ta nejpravděpodobnější možnost. Všechno je v pořádku. A kategorické výroky o zlodějích bude nemožné nepovažovat za lež.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.09.2014
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                       

                  Ten kdo si přisvojí 30 tisíc z veřejné sbírky, když před tím učinil veřejný slib, že veškeré případné přebytky vrátí dárcům, je u mě zloděj.

                  Připomenu, že jde o velmi spornou položku "produkce celého projektu".

                  Ze zákona má pořadatel veřejné sbírky určeno, tuším, 5% na náklady spojené se sbírkou - to dle mého mělo zahrnovat něco, co se nazývá "produkce projektu". Těch 5 procent pořadatel beze zbytku vybral a přihodil si dalších 10 nebo 11, na produkci, čili celkem oficiálně "projedl" cca 16 procent.

                  Ale to nebylo a není předmětem mé stížnosti, neboť jsem si vědom, že se jedná o věc spíše svědomí, charakteru a morálky, tedy něčeho, co sdružení AM snad programově postrádá.

                  Stěžuji si celkem zřetelně na to, že nebylo rozúčtováno 75 procent vybraných peněz a bylo pokryto nesrozumitelnou a netransparentní fakturou.

                  Je možné, že všechno je v pořádku, ale pak se nabízí otázka, proč s tím dělají už dva roky takové drahoty.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.09.2014
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                         

                    Takže pokud máš názor že je někdo zloděj tak jej můžeš bez dalšího (například nějaké úřední rozhodnutí o přestupku nebo trestném činu) označovat jako zloděje?

                    Co když já zas někoho považuji za lháře a alkoholika? Můžu o něm svobodně psát že je lhář a alkoholik, nebo nikoliv?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 23.09.2014
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                           

                      Je to jinak, kolego.
                      Já jsem kdykoliv připraven své tvrzení o tom, že byly ukradeny peníze z veřejné sbírky navzdory veřejnému slibu hájit, a věřím, že i dokázat.

                      A ty buď připraven na to, že budeš muset také hájit ty své pomluvy.

                      Na vlastní hubu si každý můžeme říkat co chceme, ale musíme být připraveni nést důsledky z toho plynoucí.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 23.09.2014
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                       

                  Pokud to je všechno v pořádku, tak proč od začátku neudělili něco tak jednoduchého aby tu jednotnou velkou položku rozepsali třeba do 5 dílčích a tak i jasnějších položek? Takhle to opravdu působí jako zakrývání nepořádku a můžeme si myslet, že i zlodějin.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.09.2014
                  Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                       

                  Rozhodně nevylučuju, že je finančně vše v pořádku - ale na druhou stranu mi přišlo docela zábavný, že byla vyhlášená sbírka na nějakou potřebnou částku. Ta potřebná částka byla nemálo překročená (a sbírka stopnutá). - No a pak přijde vyúčtování, kde to sedne doslova a bez nadsázky na halíř. Já kdybych měl něco podobnýho dělat, tak mi třeba 427 Kč na konci bude přebejvat, nebo chybět a budu je muset dosypat odjinud. Ale takhle nafous přesně ? Když nic jiného, tak opravdu zábavné. Ani se Jindrovi nedivím, že se ptá...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.09.2014
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                         

                    Mě to připadá, že ti lidé kolem toho sdružení Auto*Mat jsou buď totálně neschopní, nebo naopak, schopní absolutně všeho.

                    Připomenu jak se to odehrávalo.
                    Na podzim 2012 se konala sbírka na sochu, která, protože jsem trochu "umělecky" šíbnutej se mi líbila, a tak jsem přispěl a na celou věc zapomenul. Stalo se, že jsem na začátku léta jel oním místem, a zjistil, že je tam neustále přivázané ono obludné kolo, nahlédnutím do transparentního účtu zjistil, že prachy sice byli transparentně a veřejně shromážděny, pak ovšem z účtu vyvedeny a od té doby nikdo neví, co se s nimi dělo. Na veřejnou sbírku velmi neobvyklé. Zeptal jsem se zde, protože sem chodil Vratislav Filler, kde jsou prachy a kde je ten pomník. Odpovědi jsem se nedočkal, jen kruhové palby ze stran aktivistů.

                    Zeptal jsem se na příslušném místě, tedy na Magistrátu, bylo mi sděleno, že všechno je v pořádku, že byla provedena kontrola a peníze jsou využívány v souladu s účely sbírky. Podivné proč netransparentně, proč se neplatilo z jiného, transparentního účtu, ale nic nezákonného.

                    Měl jsem vyčkat vyúčtování. Vyčkal jsem a našel pouze to jedno lejstro, o kterém paní JUDr. z Magistrátu písemně prohlásila, že to vyúčtování není a je pouze "informativního charakteru". OK.

                    Ptám se tedy, kde je to zákonem předepsané vyúčtování, a paní JUDr mi odpoví, opět písemně, že je to to, co sama před pár hodinama za vyúčtování nepovažovala, tedy to, co AM zveřejnil kdesi hluboko na webu.

                    Magistrát si bude muset ujasnit, jestli to, co je na tom webu je to "konečné vyúčtování" se kterým musí být daňový poplatník a dárce spokojen, či nikoliv a pak se budu ptát dále, na jednotlivé položky té faktury za 212 750 tisíc a zjistíme kolik stálo to palladium.

                    Jistě by to měl vědět pan Kintera, ale ten fakturoval Auto*Matu a ten, dříve než fakturu proplatil, jistě zkontroloval položku po položce, že všechno sedí.No a ten Auto*Mat a jeho vztah k veřejnosti měl kontrolovat ten Magistrát a jak dobře to dělá zde zveřejňuji

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 23.09.2014
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                           

                      Hmm. Tak trochu si vymýšlíš.

                      Nehorázně jsi to opruzoval že ti máme sehnat a domluvit bůhvíco a na všechny sis otvíral držku. S takovým chováním jsi byl odeslán tam kam patříš.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 23.09.2014
                      Autor: Hrabosh
                      Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -10
                      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                             

                        Vše lze dohledat a dokázat.
                        Ty bys udělal dobře, kdybys krotil svoji verbální agresivitu.

                        Myslím si, že jsi svými projevy svým přátelům dost významné uškodil. V této věci jsi už jen tím, kdo se požár snaží hasit benzínem.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 23.09.2014
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                         

                    To je pravda. Ale, kdybys konal veřejnou sbírku na určitý účel a přebývalo by ti 427 Kč, co bys s nimi udělal?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 23.09.2014
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                           

                      Bezpochyby by postupoval podle zákona, předal Magistrátu.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 23.09.2014
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                           

                      Protože pokud vím, tak dle zákona o veřejných sbírkách máš tři možnosti.
                      1. přebytečné prostředky vyčerpat na daný, soukromým dárcům oznámený, účel. Takže třeba u sbírky na invalidní vozík pro XY, koupíš místo levnějšího vozíku, dražší vozík.
                      2. vyúčtuješ s tím přebytkem, stát tě bude žádat, abys ten přebytek utratil v souladu s účelem sbírky, protože ty peníze jsou soukromé peníze a ti dárci je věnovali na přesně specifikovaný účel a chtějí, aby byly na ten účel také použity. Až když se ti to nepovede, je tam nějaká lhůta, tak peníze propadnou státu a stát rozhodne, na jaký jiný účel budou použity.
                      3. Už předem si uvědomíš, že se ti může stát, že nedočerpáš a tak hned zkraje stanovíš v účelu sbírky, co se s takovým přebytkem stane, aby to i ti dárci věděli.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 23.09.2014
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                             

                        No a tady nenastala ani jedna z těch tří variant - pouze to jak napotvoru do halíře sedlo. Trefit se z vejšky 270.000, to už chce mít sakra mušku :-))

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 23.09.2014
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                               

                          Žádnej problém. Po odečtení tužek, psychologa... zbyla částka, na kterou se smluvně dohodli s Kinterou.
                          Jediný zajímavý údaj je to, co (položkově) obsahovala Kinterova dodávka a zda se nemohlo jednat o předražené či v suvislosti s předmětem sbírky nepřípustné.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 23.09.2014
                          Autor: bara2
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                 

                            Na to se ptám a oni mi jistě odpoví, protože to svědomitě zkontrolovali.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.09.2014
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                 

                            To je, jako kdybych v Kaufáči u kasy otevřel šrajtofli a konečnou cenu za nákup bychom stanovili podle obsahu :-))

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.09.2014
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                   

                              Bacha, v Kaufáči nesmlouáš cenu u kasy. Platí cena uvedená na/u zboží v regále. Ovšem s podnikatelem můžeš legálně stanovit cenu smluvní.
                              Fakt nejde o cenu, jde o obsah dodávky. Teprve podle obsahu lze případně dělat něco dalšího, např. napadnout to jako "odporující dobrým mravům", nebo "neúměrně předražené" třeba.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 23.09.2014
                              Autor: bara2
                              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                     

                                Bylo to jen přirovnání : "Ukažte šrajtofli a já podle ní napíšu fakturu." (nepředpokládám horší variantu : "Kolik mám napsat na fakturu ?")

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 23.09.2014
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                       

                                  Za b) je správně :))

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 23.09.2014
                                  Autor: bara2
                                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                               

                          No sedlo to na halíř a to je jediné, co stát zajímá. Stát neví a nemůže rozhodovat o soukromých penězích, nemá se jak zeptat těch tisíců dárců, zda souhlasí s tím, jak byly jejich peníze použity (já osobně bych ani nechtěla, aby i do tohoto strkal pracky). Pouze kontroluje, zda v souladu s účelem sbírky. To je celé.
                          Zbytek si musí pohlídat ti dárci, stejně jako každý z nás, když utrácí či věnuje své peníze.
                          A to je to, co Jindra nechce pochopit. Že v tomto případě to stát za něj dělat nebude bo ani nemůže.
                          Každý by si měl dopředu rozmyslet, komu a na co dává peníze, zjistit si o dané sbírce a jejím účelu informace a rozhodnout se, zda dá nebo nedá.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 23.09.2014
                          Autor: Lanna
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                 

                            No, to je tak půl na půl. Zjišťovat si reference a rozmýšlet se komu - souhlas. Ale určité garance tam přece jenom jsou. Ta kontrola by byla naprosto nesmyslná, pokud by šlo jen o porovnání jediného koncového (vycucaného) číslíčka, bez možnosti nakouknout za oponu.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.09.2014
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                   

                              Tohle mé dere víc, než to chování AM, jak někdo rozumný může přijmout 212 750 -materiál a služby a tvrdit mi, že je to v cajku a že jsem si mél rozmyslet, komu dám prachy...

                              Takhle bychom zlikvidovali veškeré dobrovolné donátorství....

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 23.09.2014
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                     

                                Veškeré dobrovolné donátorství bychom zlikvidovali v případě, že by stát řekl, že za ty nasbírané peníze třeba na auto pro matku invalidního dítěte, se musí koupit nejnižší řada Škody fabia, protože je nejlevnější a zbytek peněz propadá státu a ten za ně koupí, co sám uzná za vhodné.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 23.09.2014
                                Autor: Lanna
                                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                       

                                  Ale to je brutální OT!

                                  Je normální ptát se, co se pořídilo za prachy, které se vybraly.

                                  Je divné, když mi není odpovězeno, doporučit mi, ať si příště dobře zvážím, komu prachy dávám.

                                  Za normální bych považoval, kdyby ses i ty připojila k mému dotazu:

                                  Co vlastně stálo těch 212 750 Kč.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 23.09.2014
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                         

                                    Sám seš OT. Výstavní. Plácáš páté přes deváté.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 23.09.2014
                                    Autor: Hrabosh
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                 

                            Ale já to chápu, Lanno.

                            Nechápu tu Kinterovu fakturu a to, že se bez podrobnějšího vyúčtování s ní Magistrá smířil.
                            Znám cenu palladia z roku 2013, znám cenu hodiny práce (řádově). Tak mi tam nehraje 100 tisíc, ale můžu se mýlit, mít špatná data.

                            Po státu chci jen to, aby kontroloval řádně a státní úředníci se neradili s aktivisty, jak mě vyfakovat.

                            Až uvidím čísla, rozmyslím, jak postupovat dál, bylo by předčasné podnikat další kroky, když pochybnosti asi lze vyvrátit řádným vyúčtováním.

                            Nepodaří-li se mi to skutečné vyúčtování sehnat, budu postupovat v souladu se zákony mé vlasti.


                            Spíš mé zaráží, kolik energie věnují tomu, aby nezveřejnili to, co každý, kdo vystavil či proplatil pár faktur, považuje za normální.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.09.2014
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                   

                              1. Zkus se zeptat přímo organizátora sbírky, kolik přesně bylo toho palladia a za jakou cenu ho kupovali.
                              2. Zkus oslovit ostatní dárce, zda oni jsou spokojeni nebo nespokojeni s tím, jak bylo s jejich penězi naloženo.
                              3. Promysli, zda když zjistíš, že tedy mohli tu věc udělat třeba o 50 000 levněji, kam by měly ty přebytečné peníze, ty tvoje peníze a peníze ostatních dárců jít tak, aby to bylo v souladu s účelem sbírky.
                              4. Podej trestní oznámení.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 23.09.2014
                              Autor: Lanna
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                     

                                Na tohle nehraji.
                                Nevéřím jim ani nos mezi očima, ptám se úřední cestou, zákonným zpúsobem.

                                Ptát se zlodéje, jestli nekrade, je ztráta času.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 23.09.2014
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                     

                                Na trestní oznámení je brzy, snažím se přinutit Magistrát aby mě nefakoval :-)

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 23.09.2014
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                       

                                  To ovšem v tomto konkrétním případě pláčeš na špatném hrobě:-))
                                  Bohužel. Fakturu chtěj, ale po organizátorovi sbírky, jenže ty ses rozhodl, že jim nevěříš ani nos mezi očima.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 23.09.2014
                                  Autor: Lanna
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                       

                                  Bohužel. Stát tě vyfakuje, protože stát nemůže rozhodnout o vůli soukromých dárců. Tedy aspoň zatím a já jsem tomu ráda, protože by to začalo malounko zavánět kontrolou a zestátňováním soukromého kapitálu.
                                  Prostě bohužel, když chceš přispět na veřejnou sbírku, musíš si zjistit na co přispíváš a komu přispíváš.
                                  Já bych prostě někomu, komu nevěřím ani nos mezi očima, jednoduše nepřispěla.
                                  Taky někdy přispívám na veřejné sbírky, taky zjišťuju na jaké a komu na na co. A podle toho, co zjistím, buď přispěju nebo nepřispěju. Ve chvíli, kdy dobrovolně, dobročinně a po zralé úvaze odesílám peníze z účtu, jsem rozhodnuta.
                                  Na tuhle sbírku jsem prostě nepřispěla, protože jsem nechtěla, ale do věcí těch, co přispěli se montovat nemůžu, protože nevím a neznám jejich názor, zda jsou nebo nejsou spokojeni.
                                  Mimochodem ty znáš názor ostatních dárců? Co když ti jsou spokojeni s tím, jak bylo s penězi naloženo a co bylo za peníze pořízeno?

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 23.09.2014
                                  Autor: Lanna
                                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                         

                                    Nemyslím si to.
                                    Já jsem jedním z těch dárcú a ptám se: co jste udělali s penězi co jsem vám v dobré víře daroval.

                                    Není žádná valná hromda dárců co by posuzovala, hlasovala.

                                    Jsem přesvědčen, že se vyúčtování domohu, stejně jako jsem si téměř jist, že opět bude sedét na korunu.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 23.09.2014
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                             

                        To je zbytečné řešit.

                        Přebytek nebyl.
                        Jen se zhruba rok a púl snažím zjistit, kam zmizelo čtvrt milionu a co za né bylo pořízeno.

                        Vím že "materiál a služby".

                        Teď se bude řešit, jestli mi ta informace musí, nebo nemusí stačit.

                        Jak to dopadne jsem fakt zvědavej.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 23.09.2014
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                               

                          Tož já ti to řeknu už teď:
                          Materiál - paladium přesně na halíř na plochu a ceny v roce 2013 :)
                          K tomu nějaký ředidlo či podobná ptákovina...
                          A jako zlatý hřeb budou služby - pronájem skladovacích prostor od jara do podzimní instalace plus nějaké oprašování a podobné chujoviny. Já tohle tuším už od té doby, co to někde skladovali do podzimka, akorát držím hubu a čekám, jestli s tím vyrukujou, natž aby uvedli, komu to šlo.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 23.09.2014
                          Autor: bara2
                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                 

                            Pak policie, co zjistí nic, nebo vazby pronajímatele na zadavatele.

                            Ale spíš nic.
                            Doufám, že Vojtécha Hrabala zažalují za pomluvu Magistrátu.

                            Ten bude jedinej, kdo si to odskáče, právem :)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.09.2014
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                   

                              Radil jsem ti víckrát aby sis mě nebral do huby, že budeš mít pokoj. Evidentně chceš prudit tak to dostaneš sežrat.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 23.09.2014
                              Autor: Hrabosh
                              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                     

                                Ovládejte se mladý muži, kromě pomluv mě už otevřené vyhrožujete!

                                Schánějte svědky, co vám potvrdí, že státní úředníci se chodí za vybranými cyklisty radit, jak VYFAKOVAT stěžující se občany.
                                Na to se vás velmi brzo někdo velmi vážně zeptá, je-li to pravda a můžete-li to dokázat.

                                Tohle už není sranda, veřejně jste obvinil orgán státní správy a véřte mi, že vaše bezděčné doznání už má své adresáty, před volbami obzvlášť nadšené vašimi slovy.

                                Nevracejte se.
                                Jak v tom americkém filmu: cokoliv řeknete...

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 24.09.2014
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                                       

                                  Dej si mokrej hadr na hlavu. Ale obávám se že s ohledem na venkovní počasí to nebude horkem, ale postupující demencí.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 24.09.2014
                                  Autor: Hrabosh
                                  Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                     

                "Jenže to by všechno bylo postavené na hlavu, účtovat pár tisíc za kancl. potřeby a neúčtovat desítky tisíc za palladium."

                Dotaz na radio Jerevan:
                Dobrý den, v Sovětském Svazu prý byl toaletní papír zdražen o 150%. Nedopadne toto zdražení negativně na prosté občany?

                Odpověď: Je to jistě nepříjemné, ale toto zdražení je na druhé straně kompenzováno 5% zlevněním všech vyráběných lokomotiv. Srovnáme-li váhu toaletního papíru a lokomotivy, zcela zjevně na tom občané naopak vydělají.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.09.2014
                Autor: Kadel
                Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                   

              Bezprostřední nadřízeným orgánem nad kraji je ministerstvo vnitra a v případě konání sbírek je také prvoinstančním orgánem.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.09.2014
              Autor: Lanna
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Nabíráme rychlost :-)

         

    Vážený pane inženýre,

    Dovoluji si upřesnit odpověď na Váš dotaz doplněním této skutečnosti.
    Vzhledem k tomu, že zákon o veřejných sbírkách ve svém ustanovení § 24 odst. 4 hovoří o zveřejnění konečného vyúčtování sbírky k seznámení veřejnosti srovnatelným způsobem, jakým byla sbírka propagována, mám za to, že pokud byla informace o pořádané sbírce zveřejněna na webových stránkách www.auto-mat.cz a na těchto stejných webových stránkách bylo uveřejněno i vyúčtování , jde o srovnatelný způsob seznámení veřejnosti.

    Zároveň Vám zasílám kontakt na paní ředitelku Ing. Jaroslavu Stachovou (e-mail: Stachová Jaroslava (MHMP, ŘED DPC) [email protected])

    S pozdravem

    Soňa Thuriová

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.09.2014
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Nabíráme rychlost :-)

           

      Vážená paní doktorko,
      já mám jeden základní problém - to co bylo zveřejněno za "konečné vyúčtování" sbírky nepovažuji, neboť nejvyšší položka 212 750 Kč, je rozepsána jako "materiál a nákup služeb".

      Mě zajímá jaký materiál a za kolik byl nakoupen (zřejmě ono palladium) a kolik bylo za ty "služby", protože ze stránek AM se dozvídám, že většina prací byla zdarma a dobrovolnická. Naopak, dozvídám se, kolik stály kancelářské potřeby a posudek za tisícovku.

      Skutečné vyúčtování, kde bude napsáno kolik co skutečně stálo je to, co bych rád, jako ten, kdo na pomník přispěl, věděl a domnívám se, že ze zákona na to mám právo.

      Věřím, že Magistrátní úředníci to vyúčtování k dispozici měli a mají, a tohle vyúčtování mělo, dle mého názoru občana - dárce sdružení Auto*Mat předložit veřejnosti.

      Nebavme se pouze o formě, ale i obsahu.
      212 750 tisíc je dost peněz, naprosto netransparentně utracených.
      Prosím znovu posuďte, jestli to co bylo zveřejněno by akceptoval např. můj finanční úřad.

      Děkuji za kontakt na paní ředitelku.
      S pozdravem
      Ing. Jindřich Pařík

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2014
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Nabíráme rychlost :-)

             

        Tvému FÚ asi bude stačit potvrzení na částku, kterou jsi věnoval a možná sis ji mohl odečíst ze základu daně.
        Kinterovi, coby registrovanému podnikateli s předmětem podnikání Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona - "Agenturní činnost v oblasti výtvarného umění" , stačí přiznat fakturovaný příjem...
        Jedinej, o koho by mohl mít FÚ zájem, bude ten, kdo by mohl z těch peněz mít něco bokem, co by nepřiznal jako příjem a případně nezdanil. Pokud to Kintera vykázal jako podnikatelský příjem, pak asi FÚ nemá co řešit.
        Tohle bude spíš na výkladu zákona o veřejných sbírkách a o tom, jak vykládat ono transparentní vedení účtu a vyúčtování. Spíš bych to viděla na kompetenci ministerstva vnitra, ne financí.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2014
        Autor: bara2
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nabíráme rychlost :-)

               

          Takhle jsem to nemyslel, Báro, litr mi nestojí za to, abych to odečítal.

          Jen nevím, jestli by mě prošla nákladová položka na 212 750 Kč na které by stálo "materiál a služby" a která by byla proplacena v hotovosti neznámo jak a kdy.

          Možná se pletu, ale veřejné sbírky a nakládání s prostředky z nich, by měly být pod co nejtransparentnější veřejnou kontrolou a to je smysl zákona.

          Úředníci mají pak kontrolovat, aby tomu tak bylo, a tady mi něco nehraje.

          Zvláštní obrysy tomu pak dává doznání aktivisty Hrabala, že mezi úředníky Magistrátu a cykloaktivisty panují mírně řečeno "nadstandardní vztahy", dá-li se doznání, že se k nim úředníci chodí radit jak "vyfakovat" stěžovatele takto označit.

          Prověření, jestli Hrabal lhal, nebo tomu tak skutečně je, bude nutné, zvláště když zdlouhavé a liknavé jednání úřadu tomu nasvědčuje. Podezření poměrně vážné, legrace to už není.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2014
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Nabíráme rychlost :-)

                 

            Tož Kinterovi ta faktura určitě stačí. Předpokádám, že uplatňuje 60% paušál, a jestli tohle byla větší část přiznanejch příjmů, takpo daňových slevách na poplatníka atd. už asi na dani neodvedl nic moc.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.09.2014
            Autor: bara2
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nabíráme rychlost :-)

               

          Pokud Kintera uplatňuje daňovej paušál, tak vůbec nemusí mít žádnej doklad k nákupu toho paladia. Prostě vystavil fakturu A*M.
          Tady půjde o to, kolik stojí běžně paladium, co navíc ještě ta částka obnáší, zda se jedná o cenu "obvyklou" a jestli je to v souladu s deklarovanými parametry veřejné sbírky.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2014
          Autor: bara2
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nabíráme rychlost :-)

                 

            On daní asi jinak, podle autorských zákonú, nevyznám se v tom, Kinterovi dané mé nezajímají.

            Mé zajímá vyúčtování té částky, avna tom by mél trvat nejen AM ale i Magistrát. Jak si to zdaní Kintera, je jeho véc.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.09.2014
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Nabíráme rychlost :-)

                   

              e.e. tuhle fakturu určo vystavil jako podnikatel. Na co jinýho by si ten živnosťák pořizoval? :)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.09.2014
              Autor: bara2
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nabíráme rychlost :-)

                   

              Na tohle dílo si přece nemůže nárokovat autorsky lautr vůbec nic, bo dekaroval, že to udělá zdarma.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.09.2014
              Autor: bara2
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nabíráme rychlost :-)

                     

                Nevím.

                Mě jako dárci informace "materiál a služby" v žádném případé nestačí, nemohu zkontrovat, jestli to alespoň v řádech sedí.

                I úřadu by to asi stačit nemělo, uvidíme.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.09.2014
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

         

    Jindro, mas muj obdiv za duslednost, s jakou po tom svinstvu jdes. Kdybych mohl byt nejak napomocen, dej vedet.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.09.2014
    Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

           

      + jeden další

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2014
      Autor: Kadel
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

             

        Dékuji pánové, snad to nebude potřeba, Magistrát usoudí, že skoro čtvrt milionu je dost penéz na to, aby se dárci vyúčtovaly třemi slovy a "vyšetřování skončilo, zapomeňte".

        Vsadili na blbého koně, ten kopec vyjedu, i kdybych mél mít "pauzu na focení" každých deset minut.

        Zjistíme, kolik stálo palladium v roce 2012 a kolik stála práce dobrovolníků zdarma.

        Troufám si odhadnout, že palladium stálo kolik má, jen ti dobrovolníci byli fest drazí.
        Kinterovi nezůstalo nic, slíbil, že bude délat grátis.

        Prokazatelné vydélá jen Vohryzková, produkce projektu. Nemravné ale asi nepostižitelné.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2014
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

           

      Také naprostý souhlas a obdiv. Jindro, nedej se ;)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2014
      Autor: VickyCZ
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

           

      Divím se Vám, Františku, že zrovna tenhle, předem prohraný boj podporujete.
      Vy přeci víte, že do toho, co za své poctivě vydělané, poctivě státu zdaněné, úplně soukromé peníze pořídím nebo kam je dobrovolně dobročinně pošlu, nikomu nic není.
      I když...
      Asi se zas tak moc nedivím:-))

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.09.2014
      Autor: Lanna
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

             

        Lanno,
        byli lidé, co své poctivé vydélané peníze, zdaněné, soukromé, v dobré vířendobrovolně investovali do stavby rodinných domkú, jejichž torza dnes stojí kousek od nás, v Popovičkách, ničemníci už mají nepodmíněné tresty.

        Stát si platíme proto, aby dohlížel na dodržování pravidel platných pro všechny. Pokud by si měl každý soukromník hlídat svůj zadek sám, jak navrhuješ, je zbytečné si platit stát.

        Já se divím, že si myslíš, že je to předem prohrané. Nic se nezjistí, ale pár lidí bude mít zasloužené dost problémů. Vzdávat se těsně pod vrcholem?

        To ne.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.09.2014
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

               

          No problémy budeš mít leda tak ty až na tebe pošlou cvokaře.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.09.2014
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -8
          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                 

            :-)

            Nervy na pochodu?
            Právem!

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.09.2014
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                   

              Z tebe? Ani ne. Čekám až doběhne skript.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.09.2014
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

             

        Za své, poctivě vydělané a úplně soukromé peníze si opravdu můžu pořídit, co chci a každému do toho karas.

        Tahle poučka ale neplatí o penězích, vysomrovaných veřejnou sbírkou. Tam se naopak očekává, že peníze budou velmi pečlivě evidovány a s rozmyslem použity výhradně na účel, k němuž byly vybrány. No a žádný, byť jen trochu soudný člověk, nemůže za takovéto zdokumentování použití považovat jednorázovou fakturu s nicneříkajícím předmětem plnění ve výši 80% vybrané částky. To je výsměch všem těm nosičům vody, co přispěli.

        Příloha: "umělec" za skoro čtvrt mega. Chování odpovídá.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.09.2014
        Autor: Kadel
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

               

          Proto, je potřeba žádat vysvětlení od organizátora sbírky, nikoliv od magoše. Ten vztah je dárce - pořadatel, nikoliv dárce - magistrát.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.09.2014
          Autor: Lanna
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                 

            "Ukradnul jste toho psa?"

            "Ne pane komisaři, já našel jen provázek, tak ho zvednu, říkám si provázek se může hodit, sroluji ho do kapsy a až doma jsem zjistil, že na konci toho provázku je pejsek!"

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.09.2014
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

             

        Lanno, tahle věc se sbirkou je pro me ilustraci fungovani A*M. Obrazek vztahu A*M k penezum, ktere pritecou a oni si za ne ziji.
        Kdyz zacalo byt neunosne to, ze A*M bere miliony primo, zmenili strategii - na grantik si sahne externista (Kintera treba) a pak se v A*M vyrocni zprave objevi soukromi darci.
        IMHO Jindra dela velmi uzitecnou vec.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.09.2014
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

               

          Škoda, že se nemůžete připojit. Přeci i vy jste chtěl nezištně a dobročinně na tu sbírku přispět. Pamatujete? Jenže bylo pozdě, nasbírali a překročili potřebnou částku během jednoho měsíce. Díky stovkám dárců, mezi nimi i díky Jindrovi Pamatujete? Vám už se peníze vrátili, protože sbírku museli rychle, rychle zastavit. Pamatujete?
          Dělejte jak myslíte.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.09.2014
          Autor: Lanna
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                 

            Někteří si pak své dary vybrali zpět například ve formě odměny za "produkci celé akce" což je obzvláště pikantní.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.09.2014
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                   

              A teď si představ, že by tam doputovala i ta Františkova tisícovka. To by si rozdělili ještě víc. Ještěže to dopadlo dobře.
              I když já vůbec nechápu, proč chtěl František poslat peníze na pomník, se kterým přímo bytostně nesouhlasil a organizaci, kterou bytostně nesnáší.
              No ale co už. Nepřísluší mi hodnotit, kdo, co a jak dělá:-))

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.09.2014
              Autor: Lanna
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                     

                Já se klidně hodnocení dopustím.

                František s tímhle nemá nic společného, já dal tisíc a já se ptám, co se s ním stalo.
                Ptám se zákonným zpúsobem, tam kde si myslím, že se ptát mám a musím.

                Ty tu neustále odvádíš pozornost jinam a to hodnotím negativné a nechápu, proč to déláš.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.09.2014
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
              • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                     

                Frantisek posilal korunu :-) jednu. Pro overeni odpojenosti uctu.

                1000 slo od Jindry, myslim.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.09.2014
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

                       

                  Jé, tak to pardon.
                  Takže jste prověřil, že bylo skutečně odpojeno, jak říkali. To je dobře.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.09.2014
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
        • Re: Vyúčtování sbírky - další vývoj

               

          Navíc jsou ti A*m přímo finanční géniové! Sedlo jim to na korunu! Jak to ti mágové dělají? Já, když například nakupuji za stravenky, tak se skoro nikdy netrefím do násobku jejich hodnoty přesně a to se fakt snažím. No jsou to prostě hlavičky makovičky, tidle ti Avto-matčíci! ;-)

          Jdi po nich!

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.09.2014
          Autor: hekynen
          Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

482 cyklistů (4 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024