Vážení cyklisté, mám na Vás prosbu. Jde o vývoj nového produktu pro cyklisty - nosič kol na auto.
Mohli by jste prosím zodpovědět několik otázek, týkajících se Vašich zkušeností s užíváním takové věci?
Jakmile to bude nějak sesumírováno, zveřejním to tu. Díky moc!
1. Jaký typ nosiče (střešní/na tažné zařízení/uchyceno za dveře kufru), popř. firemní značku máte?
2. Jeho plusy
3. Jeho mínusy
4. Co byste na něm změnili/vylepšili/raději koupili jiný?
5. Pro jaký typ kol jej užíváte?
6. Pokud jste změnili auto, museli jste koupit i nový nosič?
Taky si prireju polivcicku, mam nosic od piccola-m , da se nasadit na jakykoliv auto, jen se vymeni ty spodni listy, co se pridelavaji na strechu a byl levnej. Nikdy jsem s nim nemel problem... poradne dotahnout spodni ramovou trubku a pro jistotu jeste gumicukem stahnout... jistota je jistota. Ale tak jsem vozil zatim jenom cr-mo ramy, tak jsem se nebal ten upinaci sroub poradne utahnout, ted mam zeslabovanej hlinik a nevim nevim jestli bych nepromackl tu spodni ramovou trubku, kdyz na ni poklepu nehtem, tak to zni jak poklepat na plechovku od piva. Nekde jsem cetl, ze si tak nekdo promackl meridu, ja mam urtura.
ad 1) mam Thule ProRide 591
http://www.thule.com/frames.asp?id=18145
ad 2)
* jsou bezpečnostní, dají se snadno namontovat a demontovat (úchyt není na šroubky, ale je tam zamykací patka)
* jsou opravdu lehké a dá se s nimi snadno manipulovat
* dá se do nich uchytit vlastně kolo jakékoli velikosti, typu rámu (packy jsou dostatečně široké) a šíře pneumatiky
* patka je obložena umělou hmotou, takže nehrozí poškození laku na rámu (nicméně občas dávám kolem rámu ještě hadřík)
* úchyty na přední a zadní kolo jsou posuvné
* oproti nandavání kola je sundavání neuvěřitelně snadné
* kolo drží překvapivě velmi pevně, ikdyž má droboučký výkyv podle stavu silnice. Nikdy jsem sice neměla sebemenší důvod nevěřit jednostrannému úchytu, nicméně preventivně stažené packy s rámem kola přetahuji ještě úzkým lyžařským páskem s ráčnou.
ad 3)
* chvilku trvalo, než jsem se naučila nandat kolo do jedné stojny - tady se totiž nedá dát kolo do lyžiny a pak vzepřít stojny, tady se musí nastavit stojna a když se dává kolo na střechu, tak rám \"navléknout\" mezi packy stojny. Omyl, pokud se domníváte, že ze stojny kolo vykloníte, vztyčíte packu do potřebné výše a kolo do ní zandáte - díky tomu, že stojna není rovná a packy jsou pro tento případ dlouhé, tak na tenhle manévr zapomeňte (nebo alespoň já teda kolo v náklonu neudržím). No, chce to trošku cviku...
* na střeše jsou \"hlučné\" jako ostatní nosiče - tedy mám na mysli co se proudění větru týká
* poměrně vysoká cena
ad 4)
* sice nevím jak, ale něco pro snažší nandavání kola
ad 5)
* pro moje GT a Authory rodiny
* a pak podle toho co mají spolujezdci - kromě silnice jsem už vezla všechny možný typy
ad 6)
nemusela, ale když jsem loni dostala své nové autíčko, bylo mi řečeno, že starý nosiče na to teda dávat nebudu!!! A vzhledem k tomu, že můj požadavek zněl na bezpečnostní nosiče, dostala jsem tyhle a bylo vymalováno.
Zkrátka darovanému koni na zuby nekoukej :o)))
Radko prosím tě viz Ad 5), můžeš prosím blíže specifikovat druhy kol? Předpokládám, že lehokolo jsi třeba nevezla... a tak. Díky moc.
Samá klasika - MTB, crossy, silnička. Všechno dospělácké velikosti 19" - 21".
Jinak lehokolo apod. jsem nevezla, ale protože je nesundavám, tak přes ně vozím v případě potřeby absolutně všechno. Díky tomu jsem přes ně upevňovala již běžky, loď nebo rozloženou skříň :o)))
Ale to opravdu přes ně, ne do nich :o)))
Taky třeba vánoční stromeček se přes ně dobře vozí - vyzkoušeno mnohokrát - podrží větve od auta, takže si ho nepoškrábeš ani nepomrmláš smůlou.
Tak ten sem teda nevezla - již několik mnoho let máme umělý. Pranýřujte mě, já to vydržím, ale bez našeho "stříbrného smrčku" si již vánoce představit neumím :o)))
Dlouho jsem nic nepsal, tak to zkusím. A hezky podle bodů.
1.-4. Střešní. Navzdory všem nevýhodám střešní. Manipulaci sice obstarávám výhradně já, ale to mi nevadí. Spotřeba je samozřejmě děsná, ale neomezuje ostatní části auta v používání a hlavně - kola za zadním nárazníkem, to považuju za velké riziko (naklepnutý nárazník a zničená kola, to je podstatný rozdíl), nehledě na omezený výhled vzad.
Používám nějaký starý laciný typ a jeden novější, taky laciný. Starý má v čelistích na trubku rámu gumové podložky, které drží na nějakém čepu a musí se před utažením nastavit, ale adheze k povrchu rámu je lepší a materiál je měkký a ohleduplný. Novější tp má plastové nasunuté koncovky, podle mě dost tvrdé a křehké (ještě je podkládám nějakou jakoby tenkou pěnovkou).
Starší typ se na příčníky upevňuje v jednom místě vždy dvěma šrouby a kouskem \"U\" profilu otevřenéh směrem dolů (pod příčníkem). Do profilu přesně pasují matice M6, takže je netřeba je přidržovat a utahuje se pouze shora klíčem. Nový typ má přichycení dnes velmi rozšířeným způsobem pomocí \"úček\" z kulatinky na koncích opatřených závitem. To vyžaduje při sundávání povolit obě matice (samojistné s teflonovou vložkou - to je sice krásné, ale kdo to má pořád pracně táhnout silou po celé délce šroubování) a teprve pak je možné nosič sejmout z příčníku. U dvou šroubů s třmínkem stačí vyšroubovat jeden šroub a třmínkem otočit. Veliká výhoda při manipulaci!!!
Nejdůležitější pro to, aby kola neuletěla, je úchyt kol, nikoli rámu. Tomu bych jako výrobce věnoval maximální pozornost (řemínky, třmeny, ap.). Drží-li pevně a spolehlivě kola \"ve žlábku\", uchycení rámu pak vyrovnává jen síly náklonu a nemá smysl rvát to tak, že si promáčknu zeslabovanou hliníkovou trubku.
5. Pro všechny kola, co jsme kdy jako rodina měli.
6. Nemusí se.
1.Mam taky univerzalny nosic na dva bicykle, ktory sa uchytava (zakurtuje textolnymi uchytmi) na zadok auta. Kupil som ho kvoli tomu,z e som jazdil na sluzobnom aute a to sa sem tam meni (teraz nemam napriklad ziadne). Na prichytenie nosica nie je treba ziadne naradie. Znacku neviem , myslim, ze to vyrabaju Taliani. Nosic sa hodi na kazdy typ auta
2. plusy su univerzalnost, a lahsia manipulovatelnost s bicyklami (netreba ich trepat vysoko)
3. minusy, ked su bicykle nahodene, neda sa otvorit zadny kufor. Lepsie kufor sa da otvorit , ale tazko sa zatvara. Je len na dva bicykle Viac nevydrzi uchytenie kufra.. Vzdy nosic demontujem, lebo sa velmi lahko demontuje a bojim sa, ze mi ho niekto ukradne.
4. Neviem, co by som na nom menil, myslim, ze vyhovuje tak ako je, ale uz som ho dlho nepouzival.
5. nosic je na kazdy bicykel, jednoducho sa polozia kolesa do lyziny a opru sa o bok a ukurtuju sa.
6 pouzival som ho na Opel vectra, na favorite a tusim este na VW Passat
Ale teraz viac pouzivam prives so samodomo vyrobenymi stojanmi na bicykle. Totiz zacalo nas na vylety chodit stale viac a prives je na 7 bicyklov. Dlho som nad prichytenim bicyklov na prives rozmyslal a nakoneic som sa rozhodol pre uchytenie za prednu vidlu (treba demontovat predne koleso. Kupil som rychloupinaky, dal vyrobit kus zeleza na prichytenie upinaku k privesu a na opacnej strane je kusok (asi 20 cm) lyziny na uchytenie zadneho kolesa. Z vlastnej skusenosti viem, ze toto je najlepsie a najpevnejsie uchytenie bicykle. Hoci ten moj prives s nalozenymi bicyklami vyzera, ake keby sme sli na srotovisko.
Šrotovisko...? To záleží na tom, jaký "šrot" v tom vozíš...;-)
No ono su to vsetko celkom dobre a kvalitne bicykle (dokocna si myslim, ze na type bicykla vobec nezavisi), lenze na tom privese nie je vidiet ktore koleso ku ktoremu bicyklu patri, z kazdej strany nieco trci. To sa neda opisat, to treba vidiet :-) Ono to je tym, ze prives je maly (plocha meter krat meter dvadsat) a bicyklov je vela (ako spom pisal sedem).
Hele a nikdy se ti nestalo, že by si zapomněl přední kolo u domu?!?
Můj kamarád si takhle v Sušici cestou na Šumavu vzpomněl, že má přední kolo stále opřené a zeď baráku. Zároveň ale pochopil, že v tuto chvíli se vracet do Prahy je již naprosto bezpředmětné :o)))
Ale samozrejme ze stalo. Ale bolo to pri nakladani bicykla dovnutra do kufra auta. Podarilo sa mi vsak do vecera (ked som potreboval ist bicyklom z prae domov) kupit nove predne koleso. Pri nakladani do privesu sme este predne koleso nezabudli nikdy (ale co nebolo moze byt). Aj kamarad mohol v Susici kupit nove koleso (asi tak aj urobil)
Já pro převážení kol (když vezu obě) používám vlek. Nicméně teď před necelým měsícem jsem se rozhodl vyřešit převážení jednoho kola autem, což je operativnější. Měl jsem v ruce celkem 8 značek a typů těch střešních "lyžin", dva z toho mi dokonce půjčili domů na vyzkoušení. I když jsem kolo předtím velice pečlivě poměřil, tak ani ty dva, co jsem měl doma, nešly použít. Ta merida má prostě takovou geometrii a profil dolní rámové trubky, že ani nosiče věhlasných značek thule či neumann (i když tu rámovou trubku obeply) nedokázaly zajistit dostatečnou stabilitu kola na střeše auta. Takže v závěru jsem pořídil něco dvouramenného dozadu na kapotu - jedním ramenem opřené o nárazník, druhým o víko motoru, šesti páskovými úchyty přitažené k vozu. Je to vhodné na jedno kolo, vypadá to dobře, v praxi jsem to ale ještě nevyzkoušel. Cena 955,-. Zřejmě německý výrobek, ale přímo jméno výrobce jsem tam nenašel.
Mohli bychom - já mám dva typy nosičů, a mohu na jedno auto naložit až 7 kol.
1. -a) 4 střešní nosiče z toho dva už 10 let -značku už nevím
-b) nosič na tažné zařízení pro 3 kola - typ TMK 11 výrobce - http://www.tmk.cz/
2. -a) levné, uzamykatelné
-b) rychlá montáž, jde na něm vozit lehokolo i se sedačkou, lze nasadit na každé auto s tažným zařízením, je nízko ale přesto tak vysoko, že se dá využít jako montážní stojan (při opravaách na cestách).
3. -a) jsou vysoko, pomalá montáž - demontáž, nemožnost upevnit lehokola a některých typů kol s tlustou trubkou.
-b) vyšší cena, manipulace s SPZetkou, nekvalitní řemínky s nemožnými přaskami, neotevřu páté dveře, ale u kombíka to až tolik nevadí
4. -a) asi nic
-b) fixaci obou kol (při větší rychlosti se točí jako větrníky), spolehlivější uchycení ZPZ (už jsem ji dvakrát málem ztratil)
5. -a) klasická kola
-b) lehokolo, klasická kola, sáňky, lyže, kočárek.
6. - já jsem musel koupit nový nosič, protože jem změnil ne auto, ale kolo.
Ahoj do diskuze ...
Celkem dlouhou dobu jsem jezdil s "klasickými" střešními nosiči z marketu za 199,- Kč. Od doby, kdy se známému díky stejnému nosiči stalo z kola JÍZDNÍHO kolo LÍTACÍ, upravil jsem nosič svépomoví:
Koupil jsem na každý nosič 2 profily "L", přišrouboval je napevno k základní patce, mezi to jsem dal rychloupínák na přední kolo a teď jezdím stylem - sundat přední kolo, dát ho do kufru (celkem objemného vzhledem k velikosti auta) a kolo na střechu za přední vidle ... není problém a chápu to jako spolehlivé uchycení.
Cena - nosič 199,- Kč, 2x "L" po 39,- Kč, rychloupínák 50,- Kč, nějaký sroub s matkou a cca 1/2 hod. práce.
Vzhledem k ceně jsem spokojený sám se sebou ... :-)
Petr F (Sunny)
1) typ a značka: já jedině kola na střechu, takže mám střešní nosiče a to Thule 525 (nebo tak nějak, teď přesně nevím) a pak dva levné ze supermarketu slovenské výroby
2) plusy: u držáku Thule zatím ve všem samé plus, u těch ze supermarketů snad jen cena
3) mínusy: u Thule možná to, že je může kdokoliv z opuštěného auta sundat a odnést, protože na haugusech drží jen přišroubovanými jakoby motýlky, což povolí rukou každý, u těch levných je špatný upínací mechanismus k rámu, kde se pořádně upnou jen některé profily a pak mi vadili úzké kolejničky při přepravě horáka
4) změny a vylepšení: u Thule jsem nahradil fórové upínací šrouby k haugusům jinejma šroubama na klíč, u těch levnějších držáků ze supermarketu používám ještě provázek a svazuju k sobě čelisti v místě upnutí rámu (jistota je jistota)
5) držák Thule užívám pro horský kolo, který bych do těch druhých levných držáků vůbec nedal (pneu se ani náhodou nevejdou do kolejničky a tlustý profil rámu se zdaleka nevejde a ani nedosáhne do pacek)), ty levné držáky ze supermarketu používám pouze na crossový kolo a na kola s tenčím profilem rámu
6) auto jsem ještě nezměnil a v případě střešních držáků je to celkem jedno (nesmí to být cabriolet!!!)
Přidám se taky.
1. Na páté dveře, koupený před lety v D, levný(cca.500,-), na tři kola. Přiložit na dveře a přitáhnout šesti pásky. Po odladění montáž i demontáž na 1min.
2. Na jakýkoliv typ auta, kola jsou nad SPZ a světly, ale ne tak vysoko jako na střeše, po sundání kol na místě výletu se dá hodit do kufru.
Dveře jdou i s 3. koly otvírat - opatrně spouštět! je to váha.
3. Jen na tři kola (já: Cross,MTB26",MTB24"), čtvrtý20" se vozilo v kufru. Vhodný spíš pro příležitostné použití.
4. Nic bych neměnil, ale musim koupit střešní na čtyři - kola nám rostou.
5. viz.3.
6. viz.2. (na Lancera i Xantii bezva).
Pak mám zkušenosti s popujčovanými různými střešními (3x na dovolené) : nejlepší (tuhý) je trubkový (žádné plechové korýtko!), s jednou rychlomaticí se zámkem, s rychloupínacími pásky na kola (Thule).
No tak teď se vyřádim.
1) Mám nosič na střechu auta včetně příčníků značky Neumann s hákem a je to můj poslední střešní nosič značky Neumann kterej vozim.
2)Jeho jediné plus je v tom, že když už to kolo do tý zkroucený příšery narvu tak tam docela drží a nemám strach, že by ta 15kulatina rupla.
3)Mínusy: mizerná kvalita, mizernej materiál, špatná povrchová úprava, po jedné sezoně je rezavej jak liška, materiál šroubú je špatnej, už 2x jsem vyměňoval šrouby k upevnění na příčníky - strženej závit, pokud můžu k příčníkům, je prakticky nad lidské síly připevnit je ke střeše (Renault Megane) jelikož je vzadu do oblouku.Prostě celkově jsou tyto držáky akorát k vzteku.
4) Vylepšim ho tak, že si místo něj pořídim Thule co má Radka. Má ho kamarád a tak nějak si představuju držák na kolo.
5)Pro MTB
6)ne
Cyklisti, nepřidáte se ještě nekdo k hodnocení?
prosím !
díky E
Čistokrevný cyklista něčím takovým jako je automobil zhluboka opovrhuje...;-) Proto si nejsem jistý, jestli toto jsou správné stránky pro dotazy tohoto typu ;-)))
To víš že jsou - každý určitě musel alespoň jednou vézt svoje kolo autem. Já osobně to beru jako určité příslušenství ke kolu.
Ale jestli máš na kole nosič pro auto, můžeš také přispět svojí troškou do mlýna :o)))
Tak tedy jo (ale asi se to bude částečně krýt s předchozími odpověďmi):
1) Střešní, přidělává se na příčníky šrouby tvaru U, značka je tuším Hakr, mám 4 vedle sebe (kola střídavě dopředu - dozadu), letos už je budu mít šestým rokem.
2) Plusy - fungují a moc nestály (tuším tak po 250,- Kč).
3) Mínusy - přidělání na příčníky si vezme při práci se šroubky spoustu času (vždy po zimě/létě výměna za nosiče na lyže), kola jsou dost natěsno (rohy odírají sedla apod.), kola jdou ukrást (nosiče nejsou zamykací, ale to nevidím jako vážný problém), sevření za spodní rámovou trubku ji odírá (dá se to něčím vypodložit), s pásky na uchycení kol do lyžiny se blbě manipuluje a třepí se. Kromě toho už trošku rezaví a vůbec jsou v takovém vyviklanějším stavu (některé šroubky jsem taky ztratil a musel nahradit).
4) Zlepšení - koupit jiný (možná), zlepšit uchycení dolní rámové trubky aby neodírala lak, zajistit lepší prostřídání kol vedle sebe (aby se vzájemně neodírala řídítka, sedla apod.)
5) MTB
6) ne - příčníky mám univerzální a na autě mám vždy hagusy
Jednou jsem koupil nosic na treti (kufrove) dvere Thule, typ nevim. Chtel jsem neco na zamceni, BEZ PASKU, stabilni, cena nerozhoduje. Po ujistovani prodavacem o jeho naproste univerzalnosti jsem ho druhy den vracel- vyresil jsem dilema, jestli pujde pryc original stresni spoiler nebo novy Thule :) .
Pak jsem si poridil asi za 20€ No name nosic se spoustou spagatku, na auto pasoval. Parkrat mi i poslouzil, jenom jsem jej musel casto behem jizdy utahovat, hruza.
Ted mam vlastnorucne vyrobeny drzak kol do interieru auta. Jezdime zatim s zenou jen ve dvou, musi se pri tom sklopit zadni sedacky, odepnout predni kolo, snizit sedlo a rychloupinakem stabilne pripnout. Dve horska kola v pohode vcetne spousty zavazadel, protoze jsou kola na stojato. Kdybych to malinko upravil, vlezly by se snad i tri. Diky stabilite a tomu, ze kola nelezi, se nijak neponici a nepodrou, na coz je potreba davat pozor u interieru auta :) , vozim pod tim tlusty igelitovy ubrus. Navic takhle prekoname i docela dlouhe vzdalenosti bez zvyseneho odporu vzduchu, zvysene spotreby benzinu a zvysene opatrnosti pri curani na dalnicnich odpocivadlech :). Po vylozeni kol nezabira v kufru prakticky zadne misto.
Kdo ma zajem, vyfotim, poslu.
už několik dní sháním nosič na kola na offroad, který se připevňuje na rezervu, která je venku na zadních dveřích....viděl jsem to na jakémsi autě, ale v obchodech a na internetu to nikde nemohu najít,...poraďte prosím, jestli můžete.....Dík !
Zkuste tento: PORTY - Univerzální nosič kol na auto. Vítězný výrobek v soutěži evropských specializovaných automobilových časopisů. http://www.ikvido.com/porty-univerzalni-nosic...
<a href="http://www.ikvido.com/porty-univerzalni-nosic...://www.ikvido.com/porty-univerzalni-nosic-kol-na-auto-25</a>
Ten vypadá dost zajímavě. Skladný, lehce přenosný, jednoduché nandavání kol (žádné vzpírání nad hlavu). Veřím že páté dveře to unesou.
Spíš by mě zajímalo, jak se to vlastně chová. Při prudkém brždění je tu určitě lepší než střešní nosiče. Ale co při nerovnostech nebo zatáčkách ? Nedřou se kola o sebe či o auta, neklepou pohyblivé části kol (řidítka) do pátých dveří ?
No to je skoro ten muj, co sem o něm tady psal 28.2. Já tam mám i posuvný třmeny s upínacími pásky na rámovou trubku, zase ale nemám ochranu pěnovou hadicí.
Zkušenost s jízdou: Kola se o sebe opírají, v zatáčkách i pohnou (ale zatáčky většinou neřežu), ale ještě se nic neodřelo. Od karoserie i skla mají dostatečný odstup. Bál bych se to ale montovat tak, jak to je na obrázku IKVIDO - horní opěru doprostřed skla, já jí dávám až na horní hranu skla, kde je už podložený a dolní opřu o nárazník.Tak jak to maj na tom Káčku, visí celá váha jen na dvou horních páskách a kola zakrývaj koncový světla!
PS: Podobný seženeš do 1000,-
Jo a IKVIDO tu má placenou reklamu?
No, nejsem technik, ale snad to dám dohromady:
1) nosiče střešní
2) s nápisem LOGO - city - crash - jestli je to značka nebo typ to nevím
3) plusy: masivní plastové polovaničky, do kterých celé kolo dobře zapadne a nekape z něho bahno na střechu, kolo se nekymácí, je stabilní, tedy zatím nevypadlo, dokážu ho tam upnout celkem bezpečně i já (pokud nezapomenu jak)
4) o mínusech zatím nevím, o nákupu jiných nosičů neuvažujeme, tyto vyhovují
5) myslím, že se hodí pro všechny typy kol, tedy universal, my v nich vozíme běžné treky - Authory
6) při koupi nového vozu jsme nosiče neměnili
7) na tandemové kolo ale musíme pořídit nový nosič, ty co máme nejdou do délky natáhnout, vaničky jsou \"natvrdo\" a nedovolí naložit na ně jiné kolo než běžné délky
Obecně:
všechny střešní nosiče mají pro ženskou nevýhodu, že se kola musí vzpírat, což není sranda, štafle nevozím a u vyššího vozu musím vždy někoho požádat o pomoc, protože to prostě do té výšky nedostanu, i když mám 174 cm. U druhého nižšího auta to jakž takž zvládám. Se štafličkami u obou vozů to jde bez potíží, ale ty mám jen doma v garáži. Nosič na zadních 5. dveřích by možná z hlediska toho vzpírání byl lepší, nevím, neznám ho, jen od vidění z aut.
Nejlepší a nejprodávanější nosič kol se zárukou 5 let je Thule ProRide 591 http://obchod-thule.cz/12-nosic-kol-thule...