Bohužel, statisticky je jízda na kole nejnebezpečnější způsob přepravy. Podíl cyklodopravy v ČR je asi 3 %, počet usmrcených ze všech dopravních nehod cca 9 %. Čím více cyklistů jezdí po silnicích a čím je lepší infrastruktura, tím je počet nehod cyklistů menší.
Takže vykopávám :(
U Čelákovic se před půl sedmou ráno stala tragická dopravní nehoda. Osobní auto se střetlo se dvěma cyklisty. Oba muži zemřeli.
Nehoda se podle mluvčího středočeské policie Jakuba Vinčálka stala na silnici druhé třídy mezi Čelákovicemi a Mochovem v okrese Praha-východ.
Muži ve věku 45 a 46 let při nehodě zahynuli. „Utrpěli vážná zranění hlavy, která nebyla slučitelná se životem,“ doplnila mluvčí středočeské záchranky Petra Effenbergerová.
http://praha.idnes.cz/osobni-auto-srazilo-u...
Prý byla mlha (tady o 10km vedle byla) a řidič jel dost rychle. Ale čekám na podrobnosti.
Takhle to tam vypadá, přesně typ okresky, kde to řidiči běžně rozjedou přes 100...
Kdyby to tam vypadalo takhle, ti dva mohli žít
Nemyslim, ze by ty pruhy neco zmenily. Motorista stejne nejspis jel cca na prostredku vozovky. Jestli neodhadl bocni odstup, nebo v posledni chvili videl auto proti a uhnul na ne, dopadlo by to nejspis opet stejne.
V mlze asi nejel na prostredku vozovky, to by jel pomaleji kvuli moznosti protijedoucich aut, ne?
Proc? Protijedouci auto vidis docela slusne. Kdyz tedy sviti. I v mlze je videl nasviceny kolac. Jestli byla takova mlha, jak si predstavuju, nejspis tak rychle nejel, to by totiz nedokazal zareagovat ani na pomalu jedouciho duchodce v aute bez mlhovky.
Kdyz vidim, jak rychle jezdi v mlze spousta jinych lidi, radeji o rychlosti jizdy nic nepredpokladam.
Proto je prima mit rozsviceme vsechny mlhovky, aby mne rychlici videli z vetsi dalky.
Jestli i mel zadni cyklista blikacku, ale takovou tu obycejnou, mohla byt videt vazne az na par metru. Pripadne taky nemuseli jet u kraje. Ale kazdopadne by tam ridic mel jet tak, aby zabrzdil treba pred neosvetlenou bourackou, nebo padlym stromem...
Byla mlha, takže nevíme a asi nebudeme vědět, na druhou stranu přesně na takové relativně málo vytížené okresky, kde to řidiči mají tendenci rozpalovat, ten víceúčelový pruh patří. Auta potom jedou středem a pomaleji než na stejné silnici bez těch pruhů.
Tak ani mlha nedonutí idiota jet pomalu, ale víceúčelový pruh ano, to je panečku jiná, idiot zázračně zmoudří a určitě pojede prostředkem a ještě k tomu pomalu.
Podélné bílé čáry je psycholigická záležitost a hodně dobře funguje. Snad téměř všichni řidiči jezdí slušný kus od pravé čáry a vůbec nemusí.
Podobně funguje střední čára. Když silnice není nalajnovaná, tak hodně lidí má problém jet ve své polovině a běžně jedou středem, ale když i na hodně úzké silnici uděláš čáru, tak "jako zázrakem" se naprostá většina lidí srovná vpravo do své poloviny.
Je to tak a funguje to dobře.
Dokud neco nejede, jezdim bezne na stredu. Od prave se drzim dal, protoze za ni casto rovnou zacinaji diry a od ni vlevo to vetsinou zaplatuji. Psychologicky by mi byly cary celkem jedno. 8-)
Taky se vetsinou drzim u stredu, protoze se vic bojim, ze sejmu chodce, nez ze prehlidnu auto v protismeru. Ale kdyz je stredova cara, jedu tesne u ni, nikoli za ni. A sleduji, ze ridici aut casto mivaji psychologicky problem objet cyklistu poradne, kdyz pri tom maji prejet plnou caru. Na prerusovane dodrzuji vetsi odstup pri predjizdeni. Takze na uzkych silnicich jsem pro malovani bilych krajnic ale proti malovani stredove cary.
Proc ne pres caru, kdyz vidis, ze nic nejede? Abys neporusila predpisy, nebo Ti to proste neda?
Jenomže hodně lidí jede prostředkem i když proti jede jiné auto a má obrovský problém se vejít. Neumí uhnout vpravo, protože když tam není dělící čára, tak neumí odhadnout pravou polovinu vozovky a bojí se aby nesjeli do přikopu. Hodně lidí jede zbytečně metr od krajnice, ale bez zaváhání jsou schopni vytlačit protijedoucího ze silnice nebo si rozbít levý bok.
Jo, to znam. Obcas chvili rozdychavam takove skoro setkani. Takze ze mne vsude stredove cary. Krajni netreba, tam si kazdy da pozor a alespon zpomali, ale stredova cara jasne rekne, kam se kdo ma uklidit pri vyhybani. Klidne at je prerusovana.
To je dobré řešení, pokud tamtudy nejezdí cyklisti a nechodí chodci (mají například vedle cyklostezku nebo chodník).
Proc? Kdyz se mijeji dve auta, potrebuji vedet zvlast na uzsi silnici, kde je stred. Jak to souvisi s chodci a cyklisty? Myslis, ze jim pomaha krajni cara?
Ano, pomáhá, debata se tu vede navíc o víceúčelovém pruhu, který jasně vymezuje prostor cyklistům (a chodcům). Auto do něj smí zajet jen pokud se míjí s protijedoucím vozidlem, pokud je před ním cyklista nebo chodec, zařazuje se za něj. Střed vyznačený není, což vede řidiče k tomu, aby při míjení se zpomalili, což zvyšuje bezpečnost. Je to vyzkoušené, není potřeba objevovat kolo.
Mezi Čelákovicema a Mochovem je úzká silnice s místy vyznačeným středovým pruhem, což auta nutí jet těsně u kraje a stalo se těm dvěma možná osudným.
Jak psal Lelek, kdyz chybi stredova cara, lecktery ridic neodhadne, kam ma uhnout a protijedouciho vytlacuje. A kazdy si mysli, ze to odhadne a ze mel zpomalit, to mu dojde, az kdyz je na brzdeni pozde.
Znam to i z mnoha let za volantem tranzita (sirka 2 m bez zrcatek). Jak takovy ridic vidi neco opticky vetsiho, ubere spis a ma tendenci vic uhnout. Ale nebudu kvuli tomu vozit neustale na zahradce skrin. Cara je mi podstatne milejsi.
Cary mi jako orientacni prijdou vyborne, ale jako zabrana maji tak minimalni funkcnost... Jinak by nemusely byt mezi vozovkou a chodnikem obrubniky.
Stredova cara prerusovana - asi neexistuje statistika, kolik ohrozi chodcu a cyklistu a kolik zachrani automobilistu.
Když není středová čára a dva řidiči jedou proti sobě, oba instinktivně zpomalí aby se minuli bezpečně, to je vyzkoušené. Nejvíc nehod se stává při předjíždění, což je na úzké silnici s víceúčelovými pruhy v podstatě vyloučené. Tady je naopak u Mochova zákaz předjíždění a plná středová čára, takže řidiči tam mají tendenci jezdit rychle a zabrat celou pravou část, což je smrtící právě pro chodce a cyklisty.
Ja to znam jinak - jako Lelek.
"Když není středová čára a dva řidiči jedou proti sobě, oba instinktivně zpomalí aby se minuli bezpečně, to je vyzkoušené."
Nezpomali, oba maji pocit, ze se vejdou. Jenze casto alespon jeden jede prilis daleko od sveho okraje a ohrozuje toho proti.
"Nezpomali, oba maji pocit, ze se vejdou." Když chybí středová čára tak ten pocit právě nemají a musí zpomalit. Na úzké obousměrné silnici bez středové čáry jedou navíc instinktivně pomalu, protože vědí, že budou muset uhnout do toho víceúčelového pruhu, pokud pojede něco proti.
Ridil jsi nekdy auto na nasich okreskach? Ja dost bezne. Zpomali vazne malokdo. To uz musi byt opravdu hooodne uzke, nebo jeden z nich musi byt autobus.
Dospel jsem k paradoxu, kdyz jedu domu za sera, je bezpecnejsi budejovicka vypadovka, kde vedle me svisti jedno auto za druhym, nez okreska pres Modletice, Chomutovice a Petrikov.
Tam jede auto jednou za hodinu, a mnohdy sofer ma pocit, ze je na silnici uplne sam a klidne te sejme pri krouhani zatacky. Na to, aby vcas zareagoval, kdyz te uvidi sajnujiciho jako stromecek uz nebude mit cas.
Tihle synci co to vsechno maji pod kontrolou jsou fakt nebezpecni.
Přitlač, pořád strašně nebezpečné, takhle by to byla jistota.
Takhle to vypadá ve Francii a Německu skoro u všech silnic skoro do všech vesniček a samot, a jak Lucie potvrdí, skoro v celém Rakousku.
Musíš víc makat, platit větší daně, a postavíme :-)
To, co tady predvadis, je jen prudeni, ale s vaznou diskusi to nema nic spolecneho. Proto se na Tve vyplody vetsinou uz vubec nenamaham vazne reagovat. Kdyby Ti to, nahodou, bylo lito, mohl bys s tim neco udelat zmenou stylu psani prispevku.
Když ty, Lucie, tvrdíš hlouposti o Rakousku, tak mi to nedalo.
Tvrdim, co jsem tam na svych mnoha cestach v alpskych udolich videla.
Ne,to není pravda. Říkalas docela něco jiného:
"Je zajimave, ze v rakousku maji skoro vsude....atd."
Nic o tom, ze jsi videla na svych cestach ale tvrzeni, ze "v rakousku skoro vsude"
To je nesmysl, pripominam, ze to byla Tvoje reakce na me pravdive tb
tvrzeni ze na to, udelat cyklostezku do kazde vsi nikdy mit nebudeme.
Tak se laskave do me nenavazej, prosim
Nikdy jsi nepouzil statistickou metodu, ze pozorovani na mensim vzorku rozsiris na nejaky vetsi vzorek? Napriklad z cest po cizine jsi nikdy na zaklade Tebou projetych useku neusuzoval na stav v celem meste ci zemi?
Lucie,
ty jsi chytra holka, tak tohle na mé nezkoušej, prosím.
Podél hlavních komunikací je v zemích, kde neméli 40 let komunisty více dopravních cest pro cyklisty, a většinou i zemědélská vozidla.
Jen hlupák by z toho usoudil, že je to i kolem okresek, místních komunikací, tedy "skoro všude".
Jízlivé "je zajímavé" co si použila, bylo hloupé, a hloupá je i tahle tvoje další výmluva na extrapolaci pozorování. Nejsi hloupá, tak víš, že každou okresku neošetříme cyklostezkou.
Proto se vracím k původní myšlence, cyklostezky všude nebudou, proto se snažme ze všech sil, být na silnici vidět a být předvídatelní.
To neznamená, že když bude pech, že nás někdo nesejme. Ale zvyšujeme si šanci, že se tak nestane.
Mě to připadá tak, že současný cykloaktivistický boj skončí tak, že aby bylo bezpečno, zakáží jezdit mimo cyklostezky. A toho bych se jako asfaltový dálkoplaz nerad dožil.
Mozna jsem chytra holka, ale Ty podle svych reakci nejsi zase tak chytry pan, jak si myslis. Nic na Tebe nezkousim a nemam tyto mimobezne linie, komentujici myslenky, vlastnosti a umysly druhych, v diskusi rada, nepatri do ni.
Nejezdim tam pouze po hlavnich komunikacich.
Sbohem, Tva Mana.
Jinak, to co tu Vlakno generuje, je ciste aktivistickej humus.
Ti kluci jeste nejsou pohrbeni a uz se snazi jejich tragedii aktivisticky zneuzivat.
Nemáte někdo info o tom, co přesně a jak se to stalo? Občas tamtudy jezdím a ta silnice mi vždycky přišla celkem bezpečná a přehledná :-\
Nic složitého a tajemného, pouhé nedodržování základních pravidel provozu.
Teď je na idnesu, u Čelakovic 2.
Na to udělat cyklostezku do každé vsi nikdy nebude, takže máme jedinou šanci, snažit se být co nejvíc vidět.
Je zajimave, ze v Rakousku maji skoro vsude vedle silnic paralelni stezky pro chodce a cyklisty oddelene od silnice travou. Problem neni, ze by nebyly penize, ale ze se investuji do jinych veci.
Ono dost často to nejsou původně stezky pro cyklisty, ale cesty pro traktory. Ale to je vlastně jedno, aspoň ani jedni nemusí po hlavní silnici.
To samé je např. podém silnice I/52 Mikulov - novomlýnské nádrže. Souběžná cesta je původně pro zemědělce a obsluhu podzemního zásobníku plynu.
Ano, tak to je i v jižní části Německa, co znám kolmo.
Podél silnic - státovek.
Mnohde, nikoliv většinou.
Ke každé okresce to je drahé a neproveditelné i tam,
Ano, tak to je i v jižní části Německa, co znám kolmo.
Podél silnic - státovek.
Mnohde, nikoliv většinou.
Ke každé okresce to je drahé a neproveditelné i tam,
I/52 vs. B7 - zajímavé srovnání. U nás se po výstavbě R52 nechala stará cesta beze změny. Pak se zavedlo mýto. Výsledek: po staré cestě mezi Rajhradem a Pohořelicama se prohání kupa kamionů. B7: postavila se A5. Na staré B7 je zákaz tranzitu pro LKW; v místech kde jsou dvě dědiny blízko sebe byla silnice zúžena a vyznačena stezka pro pěší a cyklisty, oddělená od zbytku cesty travnatým pásem. Jak ta dvě řešení vychází ekonomicky, netuším.
http://www.novinky.cz/krimi/347767-mlady-ridic...
„Řidič s největší pravděpodobností nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky a také tomu dnešnímu rannímu počasí, tedy mlhám,” uvedla Johnová.
Počkejme na výsledky vyšetřování.
Aby nám vyvrátily křehké předivo našich spekulací? Ani náhodou! :-))
Na to řidiče auta dostal cyklista po srážce do špitálu tak je potřeba jet dost rychle. V mlze?
Ale jo, také bych raději počkal na detaily.
Auto je prevracene v prikope. Na to nemusel jet az tak rychle, aby se pri tom zranil.
(A pry mel minimalne jeden blikacku. Jestli nejeli spolu, ale neosvetleny dojizdel osvetleneho, ani blikacka nemusela byt videt.)
Cimz nechci nikoho hajit, jen pridavam postrehy.
Na to abys na rovné silnici převrátil auto do škarpy?
Ona ta silnice není rovná, u Mochova je zatáčka a směrem do Čelákovic krátký prudký dokopec, na jehož vrcholu to krapet vynáší, záleží, kterým směrem jeli. Navíc mlha tady nebyla nijak tragická, bylo vidět minimálně na sto metrů.
Se tam snad pojedu podívat, ráno mě vzbudila sanitka, možná tu bloudili když hledali novou lávku do Čelákovic.
Auto při troše šikovnosti převrátíš snadno.
http://www.youtube.com/watch?v=TvPDqrL-OqM
A jestli dupnul na brzdu, strhnul volant a trefil v příkopu krtinec, tak je na střeše raz dva. No a jestli jel rychlejc, tak o to snáz.
Na fotce je vidět silikonová na 2x CR2032. Ta není v mlze vidět ani když má čerstvé baterie. Aby je viděl, museli by mít alespoň půlwattovku. A to moc lidí nevozí, příšerně to žere baterie.
A muselo to být hodně hnusný, na silnici je krve jako z vola.
Jsem zrovna včera manželce vnutil SMART RL-321R..
On je nejspíš viděl, ale pozdě, když se pokusil ve vysoké rychlosti změnit směr, mu to na posmrkané silnici uklouzlo, nechtěl bych být v jeho kůži :-/
V tomhle místě už to tímhle způsobem nezvládlo víc lidí, mám ten dojem, že už se tam nějaký řidič dokonce zabil.
Nebo ho to vyneslo, a když to rovnal tak je trefil. Možná by se rozsekal i bez nich. Akorát měli smůlu že se mu připletli do cesty.
Důvod proč se to stalo bývá často celkem jasný, prostě je neviděl.
Proč je neviděl je už věc jiná, to se často ani vyšetřováním nezjistí.
Jak se to dělá v NL, doporučuju všechny tři články: http://prahounakole.cz/tag/udrzitelna-bezpecnost/
Tak na Idnesu je už i video... Na to že byla mlha jel kurwahodněrychle. Neměli by šanci i kdyby se plížili totálně u kraje. A to pomíjím že by je předjížděl těsně před horizontem.
Na to, že byla mlha, asi na ta kola neměli vůbec lézt... A když už to bylo přece jenom nutné, tak se motat někde úplně mimo silniční provoz. A i tak mít pořádná světla.
Podobný názor mám na ta pošuky, co tady po Praze na kolech kloužou v těch zimních sračkách...
Hlavně když je někdo slepej nemá lízt za volant, nebo jet tak že se neřítí někam do mlhy kde nic nevidí a pak vylítne ze zatáčky.
O.K., netvrdím, že si za to cyklisti mohli sami. Tady v tomto případě to s nejvyšší pravděpodobností bude chyba toho mlaďase v autě.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že v takovém nečase by si člověk opravdu měl dvakrát (no, spíše ještě víckrát) rozmyslet jestli na tu silnici na kole vjet nebo ne. Ono řidiči aut pak mohou být opatrní jak chtějí, ale v některých případech to kolo vidíš až na poslední chvíli. Obzvlášť s těmi nejvíce používanými blikačkami, pokud tedy nějakou cyklista vůbec má, že? I kdyby ho nesmetli ve vysoké rychlosti, tak i celkem úspěšné dobrždění a jenom lehčí ťuknutí do zadního kola stačí k tomu, aby cyklista hodil tlamu a něco si udělal. Křusnul hlavou o silnici, o nějaký pařez v pangejtu atd.
Tohle, myslím, naopak moc nehrozí podobně "ťuknutému" chodci. Přeci jenom má při normální chůzi vyšší stabilitu než cyklouš snažící se držet rovnováhu na té své splašené změti trubek :-)
Po Čelákovicích jezdí spousta lidí na kole. Je klidně možné, že jeli do práce.
Tam za tím asi musela být výrazná nepozornost řidiče, nebo nepřiměřená rychlost. Ze své zkušenosti vím, že v takové té běžné mlze je i neosvětlený kolař tak nějak viditelný. Je to pak třeba na ostrý šlajfování a nadávání, ale dá se to ukočírovat. Jen se s tím musí krapet počítat.
Něco jinýho je mlíko s viditelností na půl metru, ale tam by mlaďas zas neletěl tak, aby je pozabíjel. Pokud by vůbec trefil na silnici, tak by z toho byly tak akorát boule.
Co teď bylo ve zprávách, tak to vypadá na fatální chybu řidiče. Zřejmě jel rychle, vjel na krajnici, což ho rozhodilo a bylo vymalováno...
Vyšetřování je ale na začátku a zatím se vůbec neví, jestli jeli cyklisti za sebou nebo vedle sebe.
To je úplně jedno jestli jeli za sebou. Podívej se na video a idnesu, tam by je trefil i kdyby jeli za sebou.
A kdyby jeli vedle sebe tak by to odnesl jen ten který jel blíž k prostředu.
Člověk by si měl rozmyslet... Jenže ne vždy to jde. Jezdím nějakých 10 km přes kopec. Nikdy nevím jestli za kopcem bude stejné počasí jako před kopcem. Pokud se rozhodnu, že nepojedu na kole, ale autobusem, musím si to naplánovat už večer při nastavování budíka - na autobus musím vyrazit z domu dřív.
Takže se mi stane, že na posledních 2 km je mlha ačkoliv já vyjížděl v jasném ránu.
Ja treba ani nevim, jak se po lonske nebo predlonske zmene jizdnich radu dostat do prace MHD. 8-)
Ja to ani vedet nechci. 8-)
Je to nejotravnejsi a nejpomalejsi zpusob. Takze budto auto, nebo kolo.
Ode me na Budejarnu to je bohuzel nejrychlejsi zpusob. Proc musi byt zrovna tam vsichni, co chteji programatora?
Nevim, kde v te Hostivari pracujes, ale hazi mi to tam nekam 50 minut, takze to mas asi s kolem srovnatelne.
Zbytečně radikální. Ale pořádná světla a zvýšená ostražitost a opatrnost (bez ohledu na svá svatá práva) by měla být předpokladem. Vídám bludičky i za dobré noční viditelnosti. A se stejnýma, většinou i se skomírající baterií klidně vyrazí do mlhy.
V souvislosti například s nehodou na silnici u Čelákovic, po které jezdím v sezóně velmi často, se mi vybavila tato slova:
"Problém je v tvé hlavě.
Pokud se aut bojíš, budeš se jimi cítit ohrožen, když pochopíš, že žádný z řidičů tě nechce zabít, je po problému a ohrožen se cítit nebudeš. Lze to nacvičit.
Pocit ohrožení si prostě namlouváš."
http://www.nakole.cz/diskuse/18687-na-kole-po...
A není to snad tak? On je chtěl zabít?
Nechtěl. Pojďme se bavit o tom, zda si ten pocit ohrožení namlouvám a zda je problém v mé hlavě, prosím..
A k čemu ti to bude dobrý, když budeš mít stále brouka v mozku, že tě chce neustále někdo zabít a že se budeš stále cítit ohrožený? No možná tak dobrý jak se dostat k psychiatrovi a do blázince, ale určitě ne na to jak se v klidu a bez nervování pohybovat po ulicích.
Za ta léta už jsem fakt hodně otrlý, nemá smysl mi tohle vysvětlovat.
Chtěl jsem upozornit na Jindrovo naprosto zavádějící tvrzení, že reálné ohrožení přestane existovat, pokud si na něj zvyknu.
Že u lidí, kteří si ještě nezvykli, odmítají, nebo nejsou schopni si zvyknout, je pocit ohrožení problém, který existuje jen v jejich hlavě.
Mluvis nepravdu.
Nikdy jsem nenapsal, ze tim, ze se prestanes bat, mizi objektivnr ohrozeni.
Kdyz se bojis, ohrozeni vzrusta, stejne jako kdyz se nebojis vubec, a jsi namachrovanej.
Nevymyslej si hlouposti.
Sice ti to trvalo, ale jsem moc rád, žes to nakonec uznal. (I když jen proto, abys ze mě mohl udělat blbce)
Pro jistotu se tě ale zeptám ještě jednou, abychom v tom měli jednou pro vždy jasno, prosím o stručnou a jasnou odpověď ANO-NE:
Uznáváš, že auta cyklisty ohrožují na zdraví i na životě, a že cyklistův pocit ohrožení je oprávněný, protože má reálný základ?
Auta snad cyklisty neohrožují. Ohrožovat mohou tak nejvýš řidiči těch aut. Člověk ohrožuje, nikoliv neživá věc.
Velmi přesně řečeno.
On do toho kolega jde dost demagogicky.
Ohrožují auta - ano/ne?
Ne auta neohrožují, auta nejsou nebezpečná, při střetu auta s cyklistou to odnese většinou ten cyklista, při střetu lokomotivy a auta zase to auto.
Jsou lokomotivy nebezpečné.
Ohrožují lokomotivy auta - ano/ne.
Chtěl jsem poblogovat na téma těhle aktivistů a jejich "pomocné stráže" ale byla by to ztráta času. Mě připadá, jako by snad všichni prošli nějakým rychlokursem, protože od všech slýcháme podobná klišé:
* auta jsou nebezpečná
* zábor veřejného prostoru
* odložené soukromé věci
* chybí cykloinfrastruktura
* neukáznění řidiči
* auta mě ohrožují na životě
* dopravu je potřeba zklidnit
* cykloinfrastruktura je podfinancovaná
A zlatým hitem pak je:
* tunel Blanka
A to ve všech možných i nemožných souvislostech
Ukázkový únik od tématu jsi předvedl, Jindřichu..
Jako víceúčelový fobik :-) můžu říct, že otázka "k čemu je ti to dobrý" je nesmyslná. K ničemu, ale co mi je to platný...
Ovšem strach jezdit v provozu není jen tak nějaká fóbie, to má celkem reálný základ. A zrovna v tomto případě by to bylo dobrý k tomu, že by dotyčný na té silnici vůbec nebyl.
Ano, pokud má někdo strach jezdit tak by vůbec neměl sedat za volant nebo řiditka, minimálně je nebezpečný sám sobě, ale většinou i těm okolo. Ten člověk je permanentně vystresovaný, vyděšený a potom velmi často dělá hrozné chyby a přehlíží podstatné věci. Velmi dobře to je vidět u mnohých žáků autoškoly a je to jeden z důvodů proč neudělají zkoušky z jízdy. Dokud se nezbaví strachu a stresu, tak nemají šanci jezdit bez chyb.
Určitý stres je potřeba, takové vědomí na pozadí, že se kdykoliv může cokoliv neočekávaného stát. Nicméně to musí být stres, který aktivizuje, ne který paralyzuje.
Nesmysl, jakákoliv činnost ve stresu je špatná, ve stresu nikdy nedosáhneš dobrých výsledků.
Jsou zaměstnání, kde nemáš šanci aby tě přijali pokud u přijímacího řízení budeš ve stresu.
Jako ve všem - ocamcáď pocamcáď. Určitá míra strachu je prostě nutná, aby člověk nehazardoval zbytečně. A na kole si samozřejmě stejně jako tady asi každej namlouvám, že zrovna mně se nic nestane... ale občas holt je nějaká ta zpráva v černé kronice ukazující, že se občas někdo splete. Jasně, to se týká i aut, ale zranitelnost cyklisty je přece jen o nějaký ten řád výš.
O tom nikdo nepochybuje.
Jako cyklista muzes delat jedine, byt poradne videt a byt predvidatelny a sam take predvidat.
Kolegove aktivisti navrhuji jine reseni, eliminovat auta. To nekde lze, ale vetsinove nikoliv. K nam do Perly nebude nikdy vedena Prahy asfaltova cyklostezka oddelena zelenym pruhem, a myslim si, ze takovych vesnic nebude ve vlasti malo, ze jo.
Teorie "mohli jeste zit kdyby..." me pripadaji fest eklhaft.
Proč rovnou strach a stres ? U někoho stačí prostý rozum a odhad možností, spolu s klidem a pohodou.
Jasně, pokud budu na silnici sama, tak stačí. Jenže o takové situaci řeč není.
Každopádně lidí, co se na silnici na kole bojí je fakt hodně. Takže tady moc otázka "proč" nemá smysl, když to tak prostě je.
Na odnaučení strachu z létání pořádají psychologové psychoteraupetické kurzy.
Přitom nebezpečí hrozící letadlům se ani o fous nezmenší.
Měli by se zakázat ta letadla?
Předpokládám, že příspěvek byl jen tak volně navěšen a nebyla to reakce na můj, ne?
Jedem lajnu o tom, jak jsou ta auta tragicky nebezpečná a cyklouni se jich bojí...
Když si představím, jak takovej práškovací čmelák z aeroklubu může vystresovat bezmotorového dopravního rogalistu, polejvá mě hrůza
Tak jestli ráčíš povšimnout, jakým tématem tato "lajna" začala, tak mi přijde tohle vtipkování na téma vystresování z ničeho poměrně pitomé.
Ta lajna začala tím, že mi Šíravík chtěl nasadit chobot za to, že jsem psal, že pocit nebezpečí je v našich mozcích, a že se dá s tím vyrovnat.
Protitvrzení bylo, že auta jsou nebezpečná, a že jejich nebezpečnost bagatelizuji.
Kolega Lelek, vysvětlil lépe než bych zvládl sám, proč je strach nebezpečný. Tím, že se bojím jen zvyšuji možnost, že se dopustím chyby, kterou odskáču.
Šíravík, v prudící náladě, přitlačil na pilu a blábolil svoje pitominy.
Unikám do žertu, protože nemám chuť se hádat o krávovinách. Tak se nezlob.
Kolego to vsechno je pravda.
Obcas take spadne letadlo, bat se kvuli tomu letat by bylo posetile,
Ovšem tvrdit někomu, kdo je ohrožen na zdraví a na životě, že problém je v jeho hlavě a že si pocit ohrožení jen namlouvá, mi přijde poněkud, ehm.. nelidské?
Domnívat se, že tě auta systematicky a vytrvale ohrožují na životě, mi přijde - ehm...paranoidní.
Ale jak se říká, to že jsi paranoik neznamená, že po tobě nejdou, buď ve střehu!
Jindřichu, vkládat mi do úst něco, co jsem nikdy nenapsal, je od tebe ubohé.
Proboha, vzhledem ke tvé pronikavé inteligenci, ty přece musíš velmi dobře vědět, že tvůj způsob diskuze je špinavý, jinak to není možné.
Nedomnívám se, že mi auta jdou po krku a už vůbec ne, že to dělají systematicky.
Pouze konstatuji skutečnost, že několikrát ročně bezprostředně ohrožují moje zdraví i život, díky čemuž se z mé jízdy na kole mezi auty stává něco na způsob ruské rulety.
Prostá pravděpodobnost, čím víc jezdíš, tím větší šance, že tě někdo sejme.
Co s tím chceš dělat?
Přestat jezdit a začít se bát?
Budu podporovat lidi, kteří se snaží pro cyklisty něco dělat.
Takže pruzením v Praze se zvýší tvoje bezpečí na okreskách středních Čech?
Jaké konkrétní cykloopatření bys navrhnul třeba na naší silnici 107 od pivovaru na Petříkov?
Přidáme okresce cyklopruh?
To podporovat múžeš, ale nikdo nikdy to nezaplatí. Co tedy lze délat?
Lze na okresce takového typu vůnec něco délat?
Odpovídám si sám.
Nelze. Chránit se musím sám, tím, že se budu snažit abych byl vidět a když mám pocit, že vidét nejsem, pojedu jinak, nebo pújdu pěšky mimo silnici. On chodec je za snížené viditelnosti stejně ohrožen jak cyklista.
Tím, že budu podporovat profesionální aktivisty v Praze si vúbec nepomůžu.
Nějak a někde podpora cyklistů začít musela.
Jako vyhlášený průkopník slepých uliček jistě chápeš, že ideální způsob řešení je nutné hledat, nemusí se to podařit hned napoprvé.
Důležité je, aby to ti kluci ušatý z AutoMatu nevzdali.
Jindro, já jim tak držím palce :-)
Řešení bezpečnosti cyklistů je hlavně v rukou motoristů. Jako příznivec cyklistiky nemám důvod kvůli prkotinám zavrhnout organizaci, která se snaží něco udělat pro cyklisty v Praze. A to když z nich v našem prdelákově mám kulový.
Jindro, já totiž nemyslím jen na sebe, myslím i na kolegy cyklisty v Praze :-)
Třeba bys mohl na motoristických webech vysvětlovat kolegům příznivcům motorismu, že by měli jezdit tak, aby cyklisty nezabíjeli. Tím bys pomohl všem cyklistům víc, než tím, co děláš tady.
Například by "kolegové motoristé" mohli nezabíjet cyklsity tím, že cyklisté nebudou jezdit v protisměru (viz zde už diskutovaná causa), případně ožralí jak Dáni (viz dále).
Zrovna tenhle weekend jsem, během oběda v jednom zahradním motorestu poblíž Turnova, viděl na vlastní oči chlapečka (vykládal cosi o prváku na vejšce), jak do sebe naklopil za cca půldruha hodiny 3 plnotučná piva (a to v té hospodě seděl už když jsem přišel), usedl na kolo a odjel po normální silnici, v běžném provozu. Jestli měl 70kg, měl moc, odhadnu to poctivě přes jedno promile.
Za to ale můžou "kolegové motoristi", co "zabíjejí cyklisty". Asi pro potěšení.
To že kradou, konkretně prachy z veřejné sbírky, pro mě prkotina není.
Když nejsou schopni doložit tak malé prachy, neumožňoval bych jim vůbec mluvit, do veřejného financování.
Ostatně prachy jsou pro ně alfa-omegou, furt ječí o "podfinancování", tak o co jim jde?
Myslíš, že o cyklistiku?
To předvedli na vyúčtování sochy.
Ukaz mi, prosim, nekde vyjadreni nejakeho uradu, ze ze sbirky neco ukradli. Pokud nic takoveho nemas, prestan je verejne urazet.
Ukaž mi prosím vyúčtování té sbírky, tak jak nařizuje zákon.
To, že úřad nekoná jak má, přisuzuji tomu, že jak veřejně přiznal místní aktivista "úředníci se chodí radit za vybranými cyklisty, jak stěžovatele vyfakovat".
Počkám po volbách a zeptám se, proč úřad nekonal, znovu.
Ti nevím, zda má nějaký smysl s člověkem jako jsi ty, dále diskutovat. Mezi námi je totiž propastný rozdíl ve vnímání světa.
Ty se nedokážeš smířit s cyklojízdami a s financováním AM, zatímco mrtvé a zmrzačené lidi na silnici bereš jako běžnou součást života. Dokonce jsi schopen dělat si legraci z lidí, kteří se mezi auty bojí. Já to mám úplně naopak.
Rosťovo rozhodnutí nepustit rozrušenou cyklistku mezi zranitelné cyklisty považuju za veskrze lidské, ty ho považuješ za nelidské a zrůdné.
Navíc jsi schopen svými nenávistnými výlevy vůči AM zasrat i téma, věnované tragickým nehodám cyklistů :-(
Dobře, takže podle tebe bylo Rosťovo jednání, přomeňme, že nepozastavil cyklojízdu, ale paní, která spěchala za umírajícím manželem správné.
Pustit sanitku šlo, další auto nikoliv.
Príma, že si to všichni mohou přečíst, v jaké úcté chováš lidský život.
Tady je tedy jasno.
Než přejdeme k debatě o nenávisti, rád bych znal tvůj názor na to vyúčtování sbírky.
Podle tebe je v pořádku, že čtvrt milionu je pokryto jedinou fakturou, z níš není absolutně jasné, kolik stál materiál, kolik práce, doprava a podobně? Je to vyúčtování OK, dárce má být s ním spokojen?
Ano či ne?
Jsem ochoten diskutovat o tom, zda Rosťovo rozhodnutí bylo správné, či ne. O tom, zda bylo lidské, je diskutovat zbytečné. Protože chybovat JE lidské.
Ale hlavně - dokud nepřestaneš chlastat, nebudu s tebou diskutovat o ničem.
Na Rosťu se neptám, ptám se na tu sbírku.
Přestaň žvanit nesmysly o chlastu, jen dokazuješ, že ta pomluva, kterou si Hraboš odskáče, skutečně jako pomluva zafungovala a ovlivnila ostatní čtenáře.
Kam zařadíš řidiče auta se čtyřmi koly na nosiči, který tě na kole mine ve vzdálenosti sotva 20cm i když má volnou celou vozovku. Podle mne blb zůstane blbem ať sedí v autě, nebo jede na kole!
K těm aktivistům asi tolik co k úloze státu v demokracii - co nejmenší vliv na cokoliv!
Těmto řidičům občas říkám "střešní cyklisté". Můj názor je, že mezi nimi převažují ti, pro které je auto důležitější, než kolo. Vozí kola na střeše někam do přírody, protože se na kole mezi auty bojí.
Co je to za hloupost vymýšlet nějaké pořadí důležitosti, je kolo důležitější než auto?
Je petržel důležitější než mrkev?
Normální lidé si takovou otázku nekladou.
Třeba je na střeše vozí do přírody, aby se nemuseli na silnici bát - ale taky je třeba vozí tam, kde je to baví jezdit, nebo se jen přesunují do nějaké vzdálenější lokality, kde ještě nejezdili. To jen pro rozšíření obzorů a korekci názorů.
Naprostý souhlas - za sebe mohu říci, že kolečko tuze nerad používám ve městě (a na silnicích vůbec) z řady důvodů a nespravila by to ani hypersupermultihuráfillerinfrastruktura, zato naopak v přírodě si ho umím čas od času výrazně užít.
Nemusím ani lítat, denně mi nad hlavou malujou desítky éér bílý čáry.
Když ti spadne na kebuli, jsi namydlenej.
Letadla jsou nebezpečná a namlouvat lidem, že je to jen strach v hlavě je nelidské.
Může někdo garantovat, že ti to nespadne na hlavu - ano/ne :-)
Proto rád lítám. Když sedím v létadle, může mi spadnout na řepu akorát něčí příručák, když mám seat C nebo D a jsou mimořádný turbulence nebo kapča ztratí kontrolu nad strojkem. A abych se nebál, pouštím si den před odletem pár dílů toho kanadskýho seriálu, nejradši díly "Když dojde palivo", "Teroristé na palubě", "Kluzák z Gimli"...
Kluzak je dobrej - podle popisu. Musim se na nej podivat. Jeste lepsi byl ten, co doklouzal az na nejaky ostruvek mezi Evropou a USA. Jen to ted nemuzu najit.
A co ten let B 767 z Addis Abeby do Nairobi, kdy piloti natankovali jen nutný množství + rezervu a tři pologramotný adolescenti chtěli doletět do Austrálie. Že prej ta sedmšestsedma má dolet 16000 kiláků, že je to v nějaký příručce. Bav se pak s nima. Doklouzalo to na hladinu moře u Komor a polovina pasažérů nepřežila.
To ale nebylo technicky zajimave.
Moji favoriti jsou Alaska airlines se sroubem kormidla a zamrzle pitotovy trubice.
(To druhe by snad slo resit GPSkou a informaci o rychlosti a smeru vetru v dane vysce, ne?)
Vyšetřovací komise expertů se tím zabejvá měsíce, ne-li roky a tobě to mám vysypat z rukávu? :-)
Takové zprávy jsou děsivé, konečné.
Když slyším záchranku, často reaguji zapřemýšlením, kde mám rodinu. Ráno při té zprávě mě napadlo - jsou tu všichni nakoláci?
K těm pruhům - mívám po návratu ze zahraničí tendenci jezdit po chodníku.
Ano, je to děsivá zpráva a ještě děsivější je realita sama. Zapřemýšlet bychom měli, v tichosti, ve svém nitru, představit si, kdyby to byl někdo z našich blízkých.
Nevíme nic, ale už se spekuluje, soudí, vyvozují důsledky. A tragédie se zneužije.
Vlákno, toto téma se mi nelíbí. Černé kroniky vždy vzbuzují vášně. Téma skývám.
To je chyba, v NL se každá tragická nehoda vyhodnocuje, v čem se stala chyba, jestli se jí dalo zabránit nebo zmírnit následky. V ČR máme zaostalou infrastrukturu, ale mnoho vzorů a příkladů v zahraničí, jak ji třeba i levně, legislativně, zlepšit. V NL to byla v 70tých letech na silnicích mnohem větší jatka než u nás. Situace se tu pro všechny účastníky provozu zlepšuje, ale pomalu, mohlo by se to dít mnohem rychleji.
Přesně tohle jsem měla na mysli.
Kdyby to byli dva chodci, dal bys to sem? Ne, nedal bys to sem.
Proč bych to sem dával, když se to tu jmenuje nakole.cz?
Instituce, které si platíme od toho, aby se staraly o bezpečnost všech účastníku dopravního provozu, se mají ovšem zabývat každou nehodou, ať je účastníkem kdokoliv.
A kde bereš tu jistotu, že se nezabývají?
Že neřeší?
Znáš už výsledky vyšetřování? Víš, co se stalo? Jak to bylo?
Nevíš.
Jak tedy můžeš vědět, co by pomohlo?
Nebo chceš jen za tepla něco prosadit? Bez znalosti jakýchkoliv souvislostí?
A kde bereš tu jistotu, že zabývají a řeší? Osobně radši počítám s negativní variantou a jsem příjemně překvapen.
Já nic neprosadím, to se musí protlačit legislativně. Leckdy pro takové protlačení je potřeba mnoho mrtvých, sirotků, vdov a vdovců. Bohužel.
A co chceš do té legislativy protlačit?
Že nikdo nesmí nikoho ohrozit a má si počínat tak, aby nikomu, ani jemu samotnému, nevznikla škoda na zdraví a životě?
To tam máme.
Že má každý, ať už jede na čemkoliv přizpůsobit jízdu okolnostem?
To tam máme.
že máme mít všichni při účasti na silničním provozu v hlavě mozek a máme ho používat?
To tam máme.
Co tedy chceš vepsat do té legislativy, aby to pomohlo?
Uzákonit čáru, která zabrání tomu, aby v 5:50 ráno, za tmy a za husté mlhy každý z účastníků přizpůsobil jízdu těmto okolnostem?
Prosím, napiš mi jasně, co teď konkrétně, poučen tímto případem, bys chtěl, aby bylo napsáno v zákoně?
http://www.cyklodoprava.cz/legislativa...
http://www.cyklodoprava.cz/legislativa...
Ano, chceš víceúčelové/ochranné pruhy pro cyklisty.
Chtít není nic proti ničemu, ale zneužít k tomu čerstvou tragickou dopravní nehodu, je...
Bezpečnostní opatření se mají zavádět s jasnou hlavou, bez emocí, promyšleně, s jasnou argumentací a zvážením všech pro a všech proti.
To chce klid, tady jen diskutujeme, nic nezavádíme. Dopravní opatření se zavádějí obvykle proto, aby zvýšily bezpečnost, tj. reagují právě na takovéto tragické nehody. Pojem zneužití v tomto případě asi není případný.
Každou oznámenou nehodou se zabývá policie, která vypracuje zprávu o výsledku vyšetřování a tou se pak zabývá městský úřad nebo státní zastupitelství a případně i soud, pokud to je trestný čin. Výsledky obdrží také pojišťovny. Nehodama se zabývají soudní znalci, různé vědecké ústavy, krajské úřady a samozřejmě ministerstvo dopravy.
Máš dojem, že to je málo a že se tomu věnuje málo lidí a že to všechno ještě pořád stojí málo peněz?
A co je jinak a není pravda co jsem napsal?
Já se ptám jen na zdroj, proč bych měl něco vyvracet, když si to třeba cucáš z prstu.
To jsou snad obecne zname informace, ne?
Kdo se zabyva resenim trestnych cinu, lecenim lidi, rizenim letadel ze zeme, ... to asi castecne da dohromady vetsina z nas. Proc prameny? Mne to treba rikali rodice a pak taky ve skole. K cemu Ti to je dobre?
Ne, nejsou, aspoň pro mě ne :). Nemusíš se čertit, mně vážně zajímalo, kde se dá dohledat, jak hlášení o nehodách od policie putuje třeba na ministerstvo dopravy nebo do "různých vědeckých ústavů". Tedy jak tam putuje a v jaké formě, jestli ve formě ročenek, statistik nebo jsou na to jiné kanály. Aby to šlo porovnat třeba s přístupem v NL. Ale pokud jsou to "obecně známé informace", tak to jsem klidný, z takového zdroje se asi moc konkrétních postupů nedozvím.
Abychom to mohli porovnat s přístupem v NL, prosím uvést zdroj důvěryhodných informací o postupu v NL.
V NL mají dostupné toto http://www.swov.nl/UK/Research/Cijfers/Cijfers...
Četl jsem o tom někde v angličtině článek, jak všechny nehody jsou přes policejní statistiky a další stitistické zdroje např. z nemocnic agregované a jak to přímo využívají samosprávy (nebo dopravní inspektoráty) pro zlepšení infrastruktury. Netvrdím že u nás to tak není, nicméně o tom nevím. Dostupná policejní databáze nehod je značně nedokonalá a třeba u nehod cyklistů se dají najít jen ty, které zavinili. V NL mají ty data úplně jinak strukturované a dá se s tím něco seriózního dělat.
Díky.
U nás jsou taky ta data agregována, policejní statistiky jsou dostupné těm, kteří ta data potřebují, jsou provázaná s daty z nemocnic a příslušným subjektům přístupná dokonce na evropské úrovni. Funguje BESIP, ve výzkumu fungují dopravní fakulty´a další ústavy. Zabývá se tím docela dost lidí, což je samozřejmě pochopitelné, jde o bezpečí a životy lidí.
A tihle lidé musí vyhodnocovat data a nacházet řešení ne jenom pro cyklisty, protože ti nejsou jediní a dokonce ani jediní ohrožení. Systém musí fungovat jako celek.
Takže ti se ptají: pomohl by v tomto konkrétním případě víceúčelový cyklopruh? Nebo nepomohl a chyba byla někde úplně jinde? Co se vlastně stalo? A co udělat, aby se to nestalo? Je víceúčelový pruh pro tyto případy řešením? Pomohl by v tomto případě? V kolika případech a kde konkétně by mohl pomoci? Jak ty víceúčelové pruhy využít, kde je dávat, jaká další podmínky potřebují, aby fungovaly.
Jinak těch dvou životů je mi hrozně líto a toho třetího, navždy poznamenaného taky. Je úplně jedno, zda v tu osudovou chvíli byli na tom mistě na kole nebo pěšky, nebo na mopedu. Všic
Osobně bych v tomto místě změnil trasování a sklon silnice, je příliš snadné tam ztratit kontrolu nad motorovým vozidlem. Tím by se ale vyřešil pouze problém motoristů.
Co se týče přežití cyklistů, je to hlavně v rukou řidičů motorových vozidel. Dokud se nenaučí striktně dodržovat pravidlo "jet rychlostí, aby byl schopen zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled", budou se podobné situace opakovat.
Vidím to podobně, na straně řidiče budou jistě nějaké polehčující okolnosti (a měly by se brát v potaz), ale bohužel...vypadá to, že nezvládl řízení a bohužel...pruh nepruh...trefil je.
Nechtěla bych tohle nikdy zažít.
Někdy i ten strach je lepší než tohle. Dovedete si představit, že takhle omylem trefíte třeba vlastního příbuzného, který má zrovna stejnou cestu s vámi po stejné silnici?
Přijde na to, kterého příbuzného bych trefil :-D
http://www.cyklodoprava.cz/legislativa...
Kdyby tam byl víceúčelový pruh, to jelito v plechovce jede uprostřed a pomalu, protože ví, že jakmile uvidí protijedoucí auto, bude muset doprava. Pokud by nevybral zatáčku, nemuselo by ho to vynést až na pravou krajnici. Tak jednoduchá a levná věc na těchle 2. 3. třídách zachranuje životy.
Jelito by jelo stejne jako dnes. Bud vpravo, nebo uprostred, nebo i vlevo. Proc se starat o cary?
Tenhle multi pruh mi vazne prijde dost zbytecny. K cemu je dobre, kdyz to auto jede uprostred, kdyz nikde kolem nikdo neni? A kdyz tam jsou cyklisti nebo chadci, tak stejne automobilista uhne, aby je umyslne nesejmul. Vidim to jako dve zbytecne cary, misto tech potrebnych - jedne uprostred a mozna dvou na krajich.
Náhodou, jako řidič auta ten víceúčelový pruh vítám, člověk by tam jel stejnou rychlostí jako teď (prostě abych byl schopen zastavit na vzdálenost, na kterou vidím), jen v případě, kdy dojedu cyklistu a proti mě nic nejede, už bych nemusel cyklistu předjíždět najetím úplně vlevo (což je na takových silničkách nebezpečné, díry, štěrk, nezpevněné krajnice), u víceúčelového pruhu bych prostě pokračoval v prostředním pruhu, cyklista už má čárama vyčleněný svůj prostor, takže pohoda, čáry vedou, čáry určují.
Vlákno díky, je fajn, že myslíš na nás řidiče aut.
Tak v tom pripade 5 car, ne? Prostredni, aby bylo jasne, jak se maji mijet auta. Dve na krajich, aby bylo jasne, kde zacinaji diry. A dve na okrajich multipruhu. Nebude pak pripominat runway? 8-)
No prostě to není nic jiného než jeden pruh tam, jeden společný tam i zpět a jeden zpět.
Cyklista v tom svém pruhu jede svým směrem, v tom samém pruhu jdou proti němu chodci. Motoristi jedou v obosměrném pruhu, v případě, že jedou dva proti sobě, oba uhýbají do pravého mezi ty cyklisty a ty chodce. Řešení, které může fungovat na málo frekventované úzoučké silnici s minimálním provozem. Za jiných okolností (moc aut, která se často potkávají protisměrně, moc cyklistů, moc chodců), fungovat nebude a bude spíš všechny prodit. Je potřeba pečlivě zvážit, kde toto řešení použít.
Takže, řešení je to výborné na ty bývalé "traktorové" cesty, jako např. právě u toho Mikulova.
Jakmile ho použiju na silnici, kde jezdí moc aut (a z toho má cyklista strach a proto chce být oddělen), zákonitě se míjející auta (a to obě míjející se auta) vyskytují velmi často v tom víceúčelovém/ochranném pruhu. Při vysoké hustotě provozu v podstatě pořád.
Ano, to je pravda, v extravilánu se to používá jen do určitých intenzit provozu, často právě takových jako jsou u nás na 3. třídách a některých 2. třídách. Mezi Čelákovicema a Mochovem byla při sčítání dopravy v roce 2010 intenzita 3200/24 hod., což je poměrně nízká intenzita. Ještě vhodnější je to použít na široké okresky, kde mají řidiči tendenci jezdit rychleji a vznikají nebezpečné situace.
Tedy sorry, ale já nerozumím tomu, proč:
"Ještě vhodnější je to použít na široké okresky, kde mají řidiči tendenci jezdit rychleji a vznikají nebezpečné situace."
Proč na široké okresky, když se to použává právě tam, kde je málo místa na plnohodnotné cyklopruhy?
A proč se to má používat na psychologické zpomalení řidičů, když jde především o opatření pro cyklisty?
Tak to si teda na omylu. Čára není zeď a cyklopruh už vůbec ne.
Co se zatím ví, tak to jelito jelo příliš rychle a v zatáčce mu to zřejmě ustřelilo, takže chytnul krajni. Při snaze to nějak srovnat ztratil kontrolu nad svým autem definitivně.
V čem myslíš, že by tady pomohly čáry na silnici?!?
Jel by dál od krajice a nechytnul by pangejt a stihnul by to srovnat. Možná.
Pokud mu to v zatáčce ustřelilo a ztratil kontrolu nad autem, tak je celkem jedno, jestli jel po kraji nebo uprostřed.
Z auta se v tu chvíli stává tak jako tak neřízená střela.
Spekulovat, zda by cyklisty v tomto případě minul nebo ne se nedá.
Ostatně bavíme se o tom, do jaké míry by v tomto případě mohl pomoci cyklistům cyklopruh.
Z mého pohledu nijak.
Naopak - podle vlastních zkušeností bych řekla, že by mohl i uškodit. Pokud to vezmu podle sebe, tak na volné silnici jsem ostřežitější. Poslouchám, co se kolem mě děje a dávám si bacha, jak daleko od krajnice jedu. V cyklopruhu přece jenom spoléhám na to, že se mi auta vyhnou a jsem svým způsobem chráněná.
Bavíme se jen v rovině "kdyby", takže kdyby vůbec tím autem nevyjel...
Když to vezmu podle svých zkušeností, kdy mi auto ustřelilo, tak si velmi dobře pamatuji, že první je jakýsi "šok". A pak se držím volantu a čekám, kde skončím...
Zatím se mi vždycky tak nějak instinktivně podřilo točit volantem proti "smyku". Ale je otázka, u koho tohle zafunguje.
Rozhodně se ale v autě v tu chvíli neorientuji, kde vlastně na silnici jsem a co se děje.
Jsou to zlomky sekundy, ale myslím, že nikdo nemá šanci v takové chíli auto jakkoli zvládnout. To měl udělat předtím...
Zkrátka nelze odhadnout, kdy pochopil, co se děje a do jaké míry mu seplo podvědomí, co má dělat.
Ale jsou to všechno jen řeči stylu "po bitvě je každý generál"...
Pokud není někdo z nás znalcem, pak těžko můžeme posoudit, jak by se dané auto v situaci ze včerejška zachovalo, kdyby jelo uprostřed nebo vlevo nebo jinde. Nezapomeň taky, že vozovka byla mokrá.
Reakce na nemoznou korekci auta ve smyku, tedy ob prispevek:
projedte se s nekym, kdo to opravdu umi. Staci amatersky zavodnik v civilnim aute.
Korekce pruseru je mozna, ze to nezvladate je Vase minus.
Jezdete podle toho, negeneralizujte.
Ze to nezvlada plno dalsich - ano, nezvlada. Pocitejte s nimi.
Ale: mnoho, nezanedbatelna cast ridicu je vyjeta tak, ze napred premysliji a pruser nedopusti a kdyz uz prijde, jsou schopni reagovat a korigovat.
A opakuju, nemluvim o lidech jako je Walther Rohl, ale o nekom, kdo najel statisice a za volantem premysli
Trošku jste se, Františku, ztratil v tématu, že?
Rada "svezte se s někým, kdo to umí a negeneralizujte" je úplně na houby, když se řeší otázka, jak se chránit před těmi, kteří to neumí... A že takoví jsou, o tom je celé toto téma.
"Počítejte s nimi" - ano a o tom to je. Jak prakticky to "počítání" realizovat.
2Ifca: ale kdepak. Radka generalizuje - podle ni staci, aby trosku klouzla kola a ridic (kazdy ridic) ztraci (absolutne ztraci) kontrolu nad autem.
Pisu ji ze ne kazdy a radim, at si projede stav kdy adheze chybi s nekym kdo to umi.
Univerzalne se kryt nejde, ale pokud vjedu do mlhy husty tak, ze i ptaci radsi chodej pesky - tak svitim a blikam jak o zivot. Neb ono to o zivot vlastne je.
Nikoli - radka generalizuje jen do té míry, že píše, že KDYŽ už řidič ztratí kontrolu nad vozidlem, je úplně jedno, jestli je tam čára...
A o těch, kteří ji neztrácí, vůbec není řeč - takoví zde uvedenou nehodu nezpůsobují.
Ono mu to ani nemuselo ustřelit, při kombinaci vyšší rychlost + špatná viditelnost + silnice bez odrazek se mohlo stát, že mu na začátku zatáčky ta silnice prostě "zmizela", což samozřejmě zjistil, až když vjel na trávník, bohužel se do toho přichomýtli ti dva cyklisté :(
Prosím, uveď mi nějaký link, kde se můžu dostat k datům o nehodách cyklistů, nejlépe v mapě. BESIP znám, tam mají úplně obecné statistiky k ničemu. Jediné o čem u nás vím jsou statistiky policie, kde jsou jednotlivé nehody s místem nehody, bohužel se tam ale nedají najít nehody cyklistů bez jejich zavinění a celkově je to dost nepřehledné.
Když se tím podle tebe zabývá tolik organizací, jistě bude mnoho zpracovaných výstupů, kde si to může každý najít.
Pokusím se ti je najít a dát k dispozici, ovšem ber na vědomí, že skutečný život se neodehrává na internetu a třeba nebudou volně dostupné.
(Teď se mi to nepodaří, sedím na Schwechatu a čekám na další spoj)
Jasně přeci píše "jsou dostupné těm, kteří ta data potřebují" ;-) Ke své práci...
Což ovšem jinou mluvou také znamená, že to přesně vyjmenovává zákon, a obyčejný zvídavý civil má tudíž smůlu...
To záleží na tom co konkrétně potřebuješ a jaká data chceš, pokud jen obecné údaje bez identifikace viníka a poškozeného, tak není problém dostat kompletní přehled o nehodách z jednotlivých okresů nebo i jen úseků silnic. Data se musí vyžádat z jednotlivých úřadů a pak si je zpracovat podle vlastních představ. Jenomže ne všechny údaje se zaznamenávají a tak je ani není možné získat.
Údaje z průběhů a výsledků vyšetřování dopravních nehod jsou neveřejné, přístup k nim mají jen oprávněné osoby a kdo to je určují jednotlivé předpisy. Kdo a jaké hlášení dostává a v jakém rozsahu zase určují zákony a také komu musí být na jeho žádost předané.
Jinak policie, ministerstvo zdravotnictví a dopravy zveřejňují statistické údaje, které se vztahují k nehodám.
Hm, ty se zdáš jako opravdový znalec: "různé vědecké ústavy", "jednotlivé předpisy", "zákony"... hlavně že víš které :) Každopádně díky za snahu ;)
Znalec ne, ale vím kdo a jak. Rozhodně ti nebudu dělat seznam všech co se dopravními nehodami zabývají v hlavní činnosti. Pokud ti to tak jak jsem napsal nestačí, tak si to budeš muset dohledávat sám, napsal jsem ti kde a zbytek už je na tobě.
Abych pravdu řek, tak by mě vůbec nenapadlo, že u nás je někdo kdo neví, že dopravními nehodami se zabývá policie, soudy, pojišťovny, vládní a územní úřady.
To si snad děláš srandu a tuhle otázku ani nemůžeš myslet vážně.
Ty nevíš kam si chodíš pro občanku, řidičák, kde se registrují auta, kde se řeší dopravní přestupky a malé nehody a kdo je jejich nadřízený ve státní správě a řeší odvolání proti jejich rozhodnutí?
Tak na "územní úřad" určitě nechodím. Asi jsi myslel obecní a městské úřady, ale co já vím, ty jsi tu odborník.
Samozřejmě, že úřad s rozšířenou působností a krajský úřad, které mají určenou působnost státní správy ve vymezeném území.
Na to netřeba být odborník, tohle by vážně měl alespoň v základu vědět každý dospělý člověk.
To si měl říc rovnou, že si má skočit na Národní výbor, tyhle novoty, kdo se v tom má vyznat...
Jenomže těch s rozšířenou působností je mnohem méně než "národních výborů".
V Perle přece taky máte národní výbor, ale ne s rozšířenou působností, ten máte až nevim kde, asi v Říčanech.
Ano, je to tak.
Mají takovej hezkej barák, velké světlé kanclíky, novej nábytek a hezky vybavené kuchyňky....
Posílám tam Soňu, mě ten socialistickej styl práce co si ponechali fest vytáčí.
Nekdo holt vi a nekdo nevi. Mozna sis nevsimnul, ale Lelek se zakony ohani docela suverenne a hlavne spravne. Mas pocit, ze bych na podobnou vyzvu, jakou jsi napsal jemu, zacal vypisovat detailne nejake informace treba o nastaveni registru, nebo o kodekach pouzivanych v iptelefonii? Ne, maximalne bych napsal, co konkretne udelat, ale nemel bych vubec pocit povinnosti zdlouhave pro nekoho, kdo na mne ne prilis slusne dotira, sepisovat obsahlejsi texty a dohledavat linky. Mozna by ses nad Lelkovymi prispevky mel spis zamyslet, nez je shazovat. Tvoje posmesky neukazuji spatnou uroven Lelkovych znalosti, ale jen cosi o tobe.
Myslel jsem, že pochybuješ a nesouhlasíš, že to tak je.
Zdrojem je obecná a odborná znalost věci a problematiky státní a veřejné správy.
V NL to především není JEN tím tvým svatým grálem -infrastrukturou. Je to hlavně chováním všech lidí vůči sobě. Jak jsem je zažil, tak ti by se na sebe usmívali při dávání přednosti tomu z vedlejší i bez jediného metru cyklostezky. Porovnej tuhle (jen dost malou) nadsázku s naší přednasranou, nervozní a závodnickou realitou.
Jo, v NL jsem vsichni opatrni a ostraziti...
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/347835...
V té skrumáži je určitě nějaké polské nebo české auto. Kdo ví, jak to teda bylo... :-)
To je celé vymyšlené, filmovali tam 78 díl Cobry....
To mi povídej. U Berlína jsem jednou vlítnul z dálnice téměř usínající na velkou odpočívku - a tam doslova policejní manévry ! Jsem se vorosil, že bude šacování (tehdy tachograf atd...) a už jsem hledal volnou cestu ven.
Pak jsem si až všimnul tuctu kamer a rejži...
To já to měl naopak, zastavil jsem na kafe na Rastattu na Coburgu, vracím se k autu a najednou kolem mě 5 chlapů v maskáčích s bouchačkama, docela se mi sevřela zadnice, ale jakej jsem magor tak jim povídám?
"Cobra?"
A jeden něco zařval a zmizeli zase v roští.
Asi jsem nebyl ten, na kterýho čekali.
Ale bylo to divný...
U jednoho zakaznika nejak nezafungoval kod a kolen druhe v noci mi na serverovnu nekdo busil. Kdyz jsem otevrel, koukal jsem do nekolika hlavni a na chlapy v kuklach. Nevim, kolik schazelo, aby to nekdo z nich zmackl... Nastesti jsem mel vedle sebe prukazku a nejak to vytelefonovali a odvysilackovali.
Síla.
Tohle harašení zbraněma mě neimponuje, každý druhý muž středního věku má pocit, že zbraň mu a jeho rodině dá bezpečí.
Asi těm klukům fakt schází vojna.
Není to dobrý směr, vytahovat kvér na náhodného pošťáka, nemyslím si, že je príma mít u postele nabitou bouchačku. Některé týpky to asi rajcuje a topoří jak modrá pilulka, jinak si to neumím vysvětlit.
Chybějící vojna a topoření... sakra, v naší rodině je jediný člověk se zbrojákem a vlastní zbraní dcera. To by mě zajímalo, čím je to způsobené u ní...
To netuším, třeba ta "výjimka potrvzující pravidlo".
Chodí ozbrojena? Má k tomu nějaký racionální důvod? U nás v dědině, to už je ale taky přes deset let, nebo víc, si začali hošani pořizovat bouchačky, pořád s nima mávali, vozili pod sedadlem, a přitom žádní Krejčířové nebo Mrázkové, řemeslníci. Pokud vím zbraň použil jen je jednou klempíř Ladunka, picnul se do hlavy za hrází rybníka Habří. Prej byl strašně předluženej a nezvládnul to.
Pokud vím, ozbrojena nechodí, dokonce si kvůli zbrani domů pořizovala trezor. Vyřádí se akorát na střelnici.
Myslím, že k tomu nemá žádný racionální důvod - prostě ji baví zbraně a silné motorky. Taková typická holčička, no... :-))) (Ty motorky mi po pravdě řečeno vadí víc.)
Sportovní střelba ne ti poľovníci jako Marian jsou jiná kategorie.
Slečna Drsňák?
S těma motorkama tě chápu docela. Já jako velký macho jsem zakázal pod pohrůžkou ztráty benefitů, aby na to kdy sedla a oželím raději svůj traktor, když mladí někam razí.
Jako že bych jí pohrozila, že ji vydědím? Jiné benefity dospělým dětem už sebrat nelze... a vzhledem k tomu, že jsme geneticky vzato dlouhověká rodina, asi by na ni tak daleká perspektiva stejně nezapůsobila.
To máš pak blbý. Malá, sice již dospělá, studující, tedy z větší části stále závislá, se snadnéji diriguje. :-)
Stalo se to jen jednou, přivez ji před barák takovej celej černej a koženej na hrozivě lomozícím stroji, až se mi klepala sbírka váziček v obejváku.
Tak jsme o tom dlouze diskutovali, a myslím si, že to pochopila, snad. Teď sem chodí nějakej jinej, pěšky, ale chce prý lítat, je néjaký amatérský aviatik, tak se děsím, aby ji nepřivez motorovým rogalem.
Ona ta motorkářská tlupa tady taky už není co to bejvalo, pár z nich vyměnilo mašiny za kočárky a celkově ze zklidnili. Ale jeden čas to bylo o strach, když frajírci, každej bloncku na tandemu, to řezali okreskama jak ti na okruhu v Brně.
No, mně taky občas přijede do baráku na návštěvu taková jedna celá černá a kožená na hrozivě lomozícím stroji. :-)))
Na druhou stranu s postupujícími roky jsem zjistila, že to není žádné terno mít snadno dirigovatelné dítě. S holkou přestala být řeč někdy ve čtrnácti a na nějaké "zaražené benefity" mi kašlala. Že ji nemůžu nechat umřít hlady, ani vyhodit na ulici, to věděla a já bych si zbytečně plácala játra. V devatenácti se stejně odstěhovala z domu a bylo.
Ale dospěla ve velmi schopnou samostatnou ženu, se kterou je radost se kamarádit...
Synové byli a jsou hodní kluci, u kterých jsem žádnou pubertu vůbec nepostřehla. Ale doteď - kam je člověk nepostrčí, tam nejsou (no, pravda, občas pozitivně překvapí, ale na to, že jsou ve věku, kdy za socialismu už byla půlka chlapů ženatejch, nic moc...)
Mám obavu, že dům budeme muset vyklidit spíš my se Soňou, než že by odešla malá. Nějak se jí v mamahotelu zalíbilo.
Na kamarádění mám velkou. Malá je samostatná pouze v okamžicích, kdy jí to osobně vyhovuje. Ale narozdíl od velké, taky nikdy žádné pubertální švíky neprováděla.
Jsem zvědavej, jak přežije sama v tom Německu, na študiích.
Zatím to je tak, že za chvilku budu muset přestat čumět do monitoru, a jít jí uvařit něco k obědu :-)
Pizza?
Z mrazáku? Nezdravé a tloustne se prý po tom. Založil jsem na guláš, už bublá, do oběda bude.
Kdybych to nechal na Soně, bylo by maso jen na vánoce.
Říká se, že co znamená pro muže mužská pýcha, to pro ženu její vlasy :o)))
Síla.
Tohle harašení zbraněma mě neimponuje, každý druhý muž středního věku má pocit, že zbraň mu a jeho rodině dá bezpečí.
Asi těm klukům fakt schází vojna.
Není to dobrý směr, vytahovat kvér na náhodného pošťáka, nemyslím si, že je príma mít u postele nabitou bouchačku. Některé týpky to asi rajcuje a topoří jak modrá pilulka, jinak si to neumím vysvětlit.
?
Co je špatného na profesionální policejní zásahovce? Myslíš, že zrovna tihle jsou bez něčeho takového jako je defakto vojenský dril? ;-)
Policejní zásahovka je v cajku.
Horší jsou ti "černí" ostrostřelci a úplné na palici jsou civilové co tahaj bouchačku furt s sebou, prej na obranu.
Jo, to se mi zas jednou stalo, že kolegyně odcházela dost pozdě z práce a nepostřehla, že tam ještě v zadní kanceláři jsem, a zamknula a zakódovala. Taky po chvíli bušila na dveře hlídací služba. Paradoxní bylo, že máme bezpečnostní zámek, který zevnitř nejde odemnout, takže nakonec jsem jim házela z okna klíče, aby mě zvenku odemkli a vysvobodili. No, za ty tři stovky placené za zbytečný výjezd, ta sranda celkem stála. :-)
To se mi také jednou podařilo - akorát, že kolega byl v tu chvíli na WC, takže jsem s klidným svědomím zakódovala zcela prázdnou firmu.
Naštěstí jsem si ale venku uvědomila, že jsem si něco zapomněla, tak jsem se vrátila.
http://www.policie.cz/clanek/cykliste-versus...
http://www.novinky.cz/krimi/204464-policiste...
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/regionalni/na...
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/domaci/opili...
Jo, Kadle, probírajíce se z nudy novinami a časopisy, natrefila jsem na Svět motorů. Proč?
Protože na titulce veliký nápis: "Válka!" velkými žlutými písmeny i s tím vykřičníkem. A nad tím "Cyklisté proti řidičům" v červeném rámečku.
A já chudák nechápu, o jakou válku tady jde. Kdo mi ji vyhlásil? Komu jsem ji vyhlásila? Co mám dělat? Jak proboha svatého můžu bojovat v té válce na obou stranách? Jak můžu bojovat proti sobě? Vždyť já jsem obojí - řidič motorista i řidič cyklista.
Jakási válka to ale bude.
Trochu mě to připomíná Prusko - Rakouský konflikt.
Válčili proti sobě dvě strany, s kterejma Češi nechtěli mít nic moc společnáho, ale řezalo se to u nás.
Vůbec mne nepřekvapuje, že nechápeš, o jakou válku jde, protže žádná válka není. Uvedené číslo SM si budu muset sehnat, zajímalo by mne, co zase naši slavní režimoví novináři vyprudili.
Nicméně velmi pravdivým je titulek "Cyklisté proti řidičům". To je stav, kterého se snaží dosáhnout následující tři kategorie lidského odpadu:
- cykloaktivisté
- politici
- novináři
Protože všechny tři uvedené skupiny ví, že na konfliktu lze výborně ekonomicky parazitovat a sbírat publicitu či prebendy, zatímco z klidného stavu nic k ukradení nekouká. A tak dělají všechno proto, aby se normální, obyčejní řidiči nasírali na normální, obyčejné cyklisty et vice versa.
No a protože nepatříš do žádné z uvedených skupin (jak jsem zatím o Tvé osobě zprostředkovaně seznal, jde o normální, obyčejnou, slušnou ženskou), ze zcela pochopitelných důvodů nechápeš. Žádná opravdová válka není. Její pocit ale chtějí a vytvářejí vyžírkové, co se neumí živit poctivě.
No, není to přesně tak, Karle.
Hlodavec s oblibou školí řidiče, dle svého osobitého výkladu práva, mé na kole zase občas školí nějaký šofér na magistrále, že prej tam nemám co délat.
Občas nějaký militantnější šofér koukne do zrcátka, a zablokuje ti prüjezd tím, že se natlačí na obrubník, abys nemohl předjet stojící kolonu. Takovej malej naschvál.
Jsem stejně jako ty přesvédčenej, že to napětířižuvují abgenerují profi aktivisté a jejich nahaněči aby méli natahovat pracky po veřejných prachách, ale něco jako válka dvou znepřátelených frakcí tu je a nás, co občas na kole, občas autem jen obtěžuje.
Nevím, nevím ... válka musí být dílem s účastí mas. Jezdím po Praze denně a nevidím žádnou masovou agresi běžných řidičů proti běžným cyklistům, ani naopak. Samozřejmě, občas se najde kretén za řidítky, občas za volantem, o tom žádná. Ale - zaplať Bůh - stále ještě převládá, na obou stranách, objem těch normálních.
Masy se nekonají. Kdyby se totiž konaly, motoristé velmi rychle zvítězí jen prostou početní a objemovou převahou. Buďme rádi, že se tak nekoná.
Problém cyklistů spočívá v tom, že je v nich různými aktivistickými pablby a podobnou politickou verbeží vytvářen pocit nepostižitelnosti (pozn.1) a tak se podle toho začínají v provozu chovat a koledují si. No a protože jich je v provozu o několik řádů méně (kdepak procento, výrazně míň), tak kreténství takovýchto jedinců je statisticky výrazně více vidět, než kreténství některých motoristů, které zmizí v objemu.
Jediné řešení je v návratu k normálu, tedy rovnosti všech účastníků silničního provozu, jednoho metru na přestupky a likvidaci parazitujících vyžírků.
Hlodavce neřeším, je to blb.
----
Pozn.1.: Zrovna před chvílí jsem zde četl formulaci ve smyslu "... když jedu po chodníku, tak mne prudí měšťáci, státní policajti to mají na háku..." - tak s takovou se situace řešit nedá. Nebo snad hypotetický řidič automobilu, zkracující si cestu po chodníku, by došel stejného ohodnocení?
Kolo na chodníku se s chodcem většinou bez problému vyhne, auto bude rádo když se tam vůbec vejde samo ;-)
To je sice v jádru pravda, ale mnohde (aspoň v Praze) jsou dnes u řady komunikací už chodníky širší, než použitelné jízdní pruhy ... Takže na řadě míst vešlo, a to v pohodě.
Neřeším tu ale, jestli vejde, nebo nevejde, řeším to, že by, samozřejmě, byl uplatněn klasický dvojí metr, i kdyby auto jelo krokem, což je podstatně nižší rychlost, než obvyklá rychlost cykloprasat (toto slovo používám úmyslně, aby nebylo globalizováno jako "každý cyklista") na chodnících.
Krokem se šourající motorové vozidlo na chodníku by totiž ani uvedení "měšťáci", ani PČR, "na háku" neměli. Právem a má to tak být. Narozdíl od výše uvedených "pánů světa", kterým přímé ohrožování chodců zatím prochází. Všeho do času.
Ono za situace, kdy na tom obyčejném chodníku můžeš i legálně jezdit, coby dítě do 10 let věku, tak mi přijde jako trochu buzerace za to samé policejně řešit dospěláky... Dítě tam může jet jak magor, někoho trefit a zranit, a navíc k tomu bude mít jako bonus ještě svoji beztrestnost. Dospěláka naopak podle zákona může policajt pokutovat už jenom za to, že po tom chodníku vůbec jede, i když si počíná nanejvýš obezřetně a chodce vůbec nijak neomezuje ani neohrožuje...
Takže takováhle úprava zákona se mi taky dvakrát nelíbí. To je také vlastně dvojí metr...
Jsi raději, když jako cyklista pojedu do kopce 8 km/h po silnici, kde se nedá předjet, nebo když pojedu stejnou rychlostí po úplně prázdném chodníku vedle? Myslím, že je lepší ta druhá možnost - řidiči za mnou se nebudou nervovat nebo nedejbože nebezpečně předjíždět, já nebudu nebezpečně předjíždějícími ohrožen, a chodec žádný k újmě nedojde, protože široko daleko žádný není.
No, tohle přesně někomu nedošlo, když čáral cyklopruh ve stoupání z Braníka na Novodvorskou, že vedle je chodník, po kterém šel naposledy někdo za Husáka, že stačilo na néj dát tu cyklo/péšo značku a hotovo.
Takle sebrali zbytečné stoupací pruh.
To jedno procento také chápu jako údaj na hranici rozlišitelnosti - menší číslo nechtěli autoři zprávy uvádět.
V vnitřní Praze jsem autem nebyl alespoň 15 let a jezdím zásadně metrem (6 min od bytu ke vstupu). Minulý týden 10.9. - poslední slunečný den, pak deště - pořádala naše radnice akci na kterou nás vezla autobusem od radnice 13 k hotelu President - Motol > Vypich > Letná > tunel > hotel. No hrůza trvající 78 min kdy jsem viděl stovky aut plížících se hlemýždím tempem k cíli, ale jen dva, OPAKUJI DVA cyklisty a to až u nemocnice NA Františku - jeden jel po náplavce, druhý kličkoval mezi auty střídavě na vozovce a po chodníku.
Další komentář netřeba!!!
Na osobní pozorování spoléhat nelze, mě se také vždycky zdá, že je nás ve městě na kole pár, ale když jsem prováděl odběr nahodilého vzorku v Celetné, nevěřil jsem zveřejněným datům z čítače, byl jsem překvapen, že za hodinu tam projelo cyklistů asi o 30 procent méně, než elektronický čítač vyhodnotil, ale přesto snad něco mezi 10-15ti, už si nevzpomínám přesně ale byl jsem překvapen, neboť za celou cestu z domu až na stanoviště jsem jich potkal jen snad 5.
Pochopitelně o dopravě, která by měla větší než absolutně zanedbatelný význam mluvit tak jako tak nelze, 10 - 15 kousků za hodinu není nic, kvůli čemu by bylo potřeba předlážďovat, čárat pruhy nebo rozlývat po ploše asfalt.
Jinak je to s rekreační cyklistikou, jak se udělá hezky, je tady celé naše jižní okolí Prahy poměrně hustě ocykleno a velmi zhusta mizerně osvětleno.
Pokud jde o ta měření a měřiče, na jaře jsem říkal, že se na to kouknu a pokusím se zjistit, proč moje pozorování, naprosto nahodilé, se tolik liší od naměřeného. Nevykašlal jsem se na to, ale mého úkolu a předsevzetí mě sprostil můj mladý kamarád, student ČVUT - Fakulty dopravní, který se celým problémem zabývá o dost více fundovaněji a zodpovědněji v rámci nějakého toho školního projektu, takže doufám, že se v budoucnosti, ne příliš vzdálené dozvíme, jak to vlastně s těmi naměřenými průjezdy je.
To by mne také zajímalo, kde jsou sčítače a rozložení průjezdů v průběhu dne, měsíce a roku.
Můj postřeh z 10.9 od 8:20 do 9:38 není nic než popis z konkrétní trasy v konkretní době. I tak mne překvapilo jak málo cyklistů bylo v průběhu dne na náplavce, tedy na oficiálni trase A2.
No vlastně když budu trochu počítat - podle údajů ze zprávy zmíněné Hrabošem zachytí sčítače v září cca 150 tisíc cyklistů za měsíc, tedy 150k/30=5000 cyklistů za den - jezdí se většinou za světla, tedy jezdí se cca 12hod > 5000/12=416 - Prahou za hodinu projíždí 416 cyklistů - vezmu-li rozlohu Prahy, tak jsem opravdu těžko mohl potkat více než dva!!! 8-D
Je to někde na internetu, najdu to.
Já byl u jednoho v Celetné.
Za hodinu ukázal o 30 procent víc než jsem fakt poctivě napočítal. Je tam v asfaltu nějaká snad "indukční smyčka", nerozumím tomu, ale počítá to i něco, co cyklisti nejsou, segway nejel ani jeden.
Tomáš na to přijde, kde je chyba, ale pokud jsou data z čítačů o třetinu nadhodnocená, mělo by to vést k přehodnocení tvrzení o cyklodopravě.
Ale podle jednoho hodinového pokusu nelze dělat závěry, to bych se posunul do argumentační úrovné hlodavců.
Já nedělám závěry z hodinového pozorování, sám jsem o výsledku pochyboval a proto jsem si udělal ten výpočet, aby bylo jasné o jaká čísla řádově v průměru jde.
BTW.V zimě je měsičně nasčítáno pouze cca 20k cyklistů za měsíc!
Od hochů spojených s cykloaktivitami čekám potvrzení mých výpočtů, nebo nějakou kvalitní oponenturu - samozřejmě opřenou o jasná fakta. Proto jsem jako výchozí použil data doporučená Hrabošem, aby nemohla být zpochybněna!
Přestaň do mě kérovat! Ty seš fakt úplně vymaštěnej. Fakt čekáš, že když si o mě několikrát denně otřeš držku, tak Ti k tomu nikdy nic nenapíšu? To Ti z chlastu pochcípalo už tolik buněk, že Ti ani tohle nedochází?
S tebou se synku nebavím, s tebou diskutovat nebudu, jen trestat, tak si to nedělej horší.
A koho jsi měl na mysli když jsi psal o "Hlodavci"? Neber si mě do huby.
Já mám hlodavce rád. Měl jsem morče,křečka,potkana. :-)
Šak, ať si toho taky chvilku užije, přijde na jiný myšlenky...
Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se na pozemní komunikaci jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak. Moc tedy nerozumím té části o militantnějších šoférech vyrábějících malé naschvály ... jedou přece tak, jak správně mají.
No, já sice nepatřím do žádné z tebou uvedených skupin, ale bohužel patřím do obou "válečných" táborů, což ze mně dělá schizofrenika:-))
A tím pádem mě uklidňuje, že žádná válka se nekoná, že to je jen mediální masáž a aktivistické planutí v obou táborech.
(Přeci si nebudeme namlouvat, že jsi sem ty odkazy víše dal čirou náhodou, že?)
"Bouchalův pohár" na nejmenovaném serveru, je v mých očích stejná stupidita, jako neustále osočování motoristů jako potenciálních vrahů na straně druhé:-))
To proto, že jsem už dále a ruším i/y. Musíme být progresivní. Lidé nemají čas přemýšlet nad tím, jaké i/y kam vrazí, lingvistickou infrastrukturu je potřeba přizpůsobit tak, aby nebylo potřeba mi/yslet.
P.S. ale jinak se stydím a červenám až za levým uchem:-))
Tohle je na Darwinovu cenu.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/347878...
Ten chlap byl magor, tahat do takovych akci male deti.
Ale jen díky tomu se kvalifikoval pro DA.
Jo to se stává, že v podobných situacích občas v někom chytnou saze a ještě to je horší, když má někdo najednou pocit dokonalého a špičkového jezdce.
O utržení ze řetězu a nedomluveném závodění by mohli vyprávět staří pánové se závodními veterány. To si domluví poklidnou vyjížďku, prvních několik kilometrů jedou v pohodě, pak se někdo rozhodně předjet jen o trochu rychleji a rázem je odstartováno. To v nich chytnou saze, zapomenou na věk a bolesti v kostech a jedou za za mlada. Jenže ti na rozdíl od těch co si o sobě myslí, že umí, tak opravdu umí.
Mě stačí nějaká holka v břežanském kopci, jedu si na pohodu, ona mě předjede na tom horáku, chytím rapl, zapomenu na vozejk a opřu se do toho, a večer pak žeru brufen
http://prerovsky.denik.cz/galerie/cyklojizda-v...
Vdecny cil objektivu: http://prerovsky.denik.cz/galerie/cyklojizda-v...
8-)
A to všude:
http://ingot.rajce.idnes.cz/Lehosraz_Nemojany...
(To se strejda podiví, nakoukne-li, jakou tu z něj děláme mediální hvězdu. :-)
Má moc malej motor :-))) Co je pod 1000W je málo :-))))
Je furt cyklista, my dva prej už motorkáři...
Žena jedoucí v Nissanu nedala přednost cyklistovi.
Včera po sedmnácté hodině došlo v obci Unhošť na křižovatce Václavské náměstí x Lidická x Pražská k dopravní nehodě osobního automobilu a cyklisty. Zatím nezjištěná řidička jedoucí v osobním vozidle Nissan Almera s registrační značkou začínající 2SZ jedoucí z ulice Lidická na Václavské náměstí nerespektovala dopravní značku „Dej přednost v jízdě“ a nedala přednost projíždějícímu cyklistovi. Ten jel z Vodárenské do Pražské ulice po hlavní silnici. Řidička po srážce zastavila, ale aniž by splnila zákonem dané povinnosti, za okamžik odjela. Při kolizi došlo ke zranění třiatřicetiletého cyklisty. Místním šetřením bylo zjištěno, že vozidlo by mělo mít poškozený pravý bok a že se jedná o starší typ vozidla.
http://www.policie.cz/clanek/ridicka-ujela-od...
Řešením je víceúčelový pruh, to by řidička jela pomalu a na celém světě by byl klid a mír.
Pardon, ale v celém článku není ani slovo o rychlosti jízdy. Pouze o tom, že řidička jednoho vozidla nedala přednost jinému vozidlu. Takže celý "víceúčelový pruh" by byl k ničemu, když baba nečumí.
Vaše úvaha je potom asi tak na úrovni myšlenky "cyklistům by se měla nařídit maximální rychlost 2km/h. Pak by si stihli všimnout i toho, že jim někdo nedává přednost a nehodě zabránit".
Pěkná blbost, co?
Tady už člověk neví ... Ach jo. A Luďka neznám natolik, abych uměl rozeznat ironii od smrtelně vážně myšlené krávoviny, jakými se to tu semtam docela hemží ...
Omlouvám se za sníženou bystrost.
To je fakt, někdy se tu objeví takové věci, že si člověk říká, on si snad dělá srandu nebo je úplnej magor a pak s hrůzou zjistí, že o srandu nešlo :-)
http://url.googluj.cz/e6l
Kdepak jsou všichni kritici "motoristů - vrahů"?!?
Tohle se vám do krámu nehodí, tak se o tom nemluví, že?!?
Jak je vidět, je jedno, jaké vozidlo řidič řídí - podstatné je, zda se chová zodpovědně a přiměřeně dané situaci nebo je to nezodpovědný debil.
Jedno to určitě není, aspoň statisticky, kolik lidí nepřežije střet s autem a kolik s kolem?
Holt, i BMX může občas zabíjet, stává se leccos. V článku nepíšou, jestli měl ten senior helmu, možná by ho to zachránilo.