zdarec lidi, pro 95% z vas mam velmi ftipny dotaz: segra ma kolo, jehoz zadni duse je pichla a ja ji chci vymenit, mam dva problemy: jak to mam z toho kola sudat, je na nem prehazka, retez a tak a ja bych to rad udelal tak jak se ma, tak se ptam jak na to.. :) lepsi se zeptat ted, nez az to bude v ... :) dalsi vec: mame doma takovou tu postarsi pumpicku s hadickou (od obou nekolik kousku) a kdyz chci to kolo napumpovat, tak ten vzduch uchazi jiz nekde u te hadicky a zadny vzduch do ventilku nejde :( urcite nekdo z vas bude vedet cim to je, doma mame dve kola a hodne hadicek a dela to vzdy, tak nevim.. :) ventilky sou takovy normalni, velky, kouka z nich takova tycinka, kdyz se zmackne, vzduch z duse uchazi :) moc dik za rady a postrehy*
1) přeřadíš na nejmenší kolečko
2) odhákneš brzdy (to snad poznas jak)
3) posadis kolo na sedlo a riditka :-)
4) dostatečně povolíš upnutí kola (zadního :-) )
5) teď je nejlepší požádat někoho o pomoc (ale dá se to udělat i jednomužně), který podrží přehazku mírně odkloněnou a řetěz tak, aby se nedotýkal kolečka kazety, aby bylo možno kolo už volně vyjmout
6) kolo vyjmout :-)
7) poděkovat pomocníkovi, páč se bude hodit při vracení kola zpět (ale opět jde to i jednomužně)
No a ten šloufek u pumpičky uchází, když se moc dotahne. To těsnění je měkké a tlakem se vysune do strany. Dej bud nové těsnění nebo to utáhni optimální silou.
Pozor, někdy to nejde, je třeba si udělat nové těsnění.
Jo a ještě vzhledem k dotazu, jak na mě působí: při montáži kola zpět dávej pozor aby pastorek byl na straně u řetězu. :-))))
hehe :) takze sem prisel na nasledujici: podarilo se mi sundat kolo, plast i dusi :) ikdyz to nedelam odborne, cehoz se bude tykat dalsi otazka v kategorii Nevim si rady :) takze tam mi muzete prispet, kterak odborne nandavat plast a dusi :) podarilo se mi napodruhe tu diru zalepit.. parada.. ted pockam pres noc zdali se to nevyfoukne kvuli necemu jinymu :) musel sem vymenit ventilek, nastesti sem doma nasel nejaky prehistoricky, ale zda se ze to funguje, takze OK.. ty slausky u pumpicky sou fakt vadny.. tesne u toho konce co se sroubuje na kolo je to pohyblivy a tam to uchazi, pokus se zatlaci smerem k ventilku kola, tak je to lepsi, nikoliv ok, ale zatim to staci.. ;) dik za rady
Podle popisu máš ventilky Dunlop. Kup si novej šlaufek, v tom zvonku je těsnící kroužek, kterej je vytlačenej nebo jinak vadnej. S takovým vercajkem foukat kolo je otrava.
hlavně by tam měl být uprostřed takovej kus, kterej zmáčkne tu tyčinku ve ventilku. Mám doma hadičku, která to tam nemá (i když má stejný závit) a nejde s tím pumpovat. Koupil jsem si druhou s tím a funguje to krásně.
Ale podle mě on autoventilek nemá, mluví o šroubovací koncovce šlaufku. A o takový jsem v souvislosti s autoventilkem ještě neslyšel. ??
Podle popisu má autoventilek. Já šroubovací hadičku na autoventilek vlastním.
Také si myslím, že má autoventilek... A šroubovací hadičku na autoventilek sice nemám, obě pumpičky co mám jsou bez hadičky, ale autoventilek má zvenku závit... Jak by tam asi byla chycena čepička...?
Já tu šroubovací hadičku bez mám taky. Mám ji u pumpičky, ve výbavě motocyklu Java ČZ-150. Používaly se hodně také k huštění novinky 60. let - bantamového stavebního kolečka, nebo dvoukoláků s motocyklovými koly.
...bez čudlíku..
Byla to někdy dřina ten ventilek malou pumpičkou přetlačit.
Hihi, to je dobrý...........
Ale koneckonců každej z nás někdy neví, žádnej učenej z nebe nespad, blbce jakoby shazovali:-))
Ještě jedna poznámka k šlauškum. Píšeš, že jich máš hodně. Jestli byly nakoupený ještě za bolševika (protože je náhodou zrovna měli a bylo jich dost:-)) ), je dost možný, že můžou bejt spuchřelý, což přes to opletení memusíš hned poznat, ale nenafoukneš to, kdyby ses..... no však víš co...