Buhužel nezvratně se blíží doba kdy už nebudu schopen nasednou na "zábradlí" a tak nastal čas řešit něco kde to bude snadnější.
Bohužel klasická leho tříkolka je až příliž nízko a bez složitých zvedáku a nebo jinych konstrukcí pro mně nepoužitelná. Proto se pokouším o vlastní představu s parametry pro mně podstatné (viz nákres). Je to částečně obšlehlé dle toho na fotce ale ve verzi jednostopé. Přivítám jakékoliv rady připomínky a poznámky od všech kteří se vyznají.
A nebyla by pro Tebe přeci jenom lepší ta třístopá varianta ?
Možná ano ale jen za určitých podmínek, např. max. šířka by nesměla přesáhnout 70cm.
tohle není úplně šlapací, ale asi by se to dalo vymyslet
http://www.moto-inzerce.cz/moto-tkolka-17994
nebo http://www.skutry-levne.cz/motorove-kolobezky...
někam na tu nášlapnou plochu dodělat šlapák a pohánět zadek ...
Jenže kombinace tříkolky s malým rozchodem kol a vysoko umístěným těžištěm nebude to pravé ořechové. Když tříkolku, tak nízko těžiště a pro tebe nutnost řešit nějaký zvedací mechanismus pro nástup a výstup. Na tvém místě bych šel do jedné stopy, tak vysoko umístěné těžiště zase tak nevadí. Klidně i s těmi vyklápěcími stabilizačními kolečky, když to bude nutné.
Já bych tu tříkolku postavil obráceně. 2 kola vepředu a 1 zadní poháněné . Mnohem lepší stabilita
Nechci tříkolku pokud to bude možné.
Ano, mám za sebou zkušební rám delty s jedním předním řiditelným kolem... Ne a prostě ne-je to vo zabití.
Nemáš fotku? Já mám jednu deltu a když si člověk zvykne co může, zvládá to dost šílené věci. Ano, na suchém asfaltu jde s kolem zatočit agresivněji, s tadpolem i na horším povrchu, občas. Ale jde to postavit tak stabilní, že při běžné jízdě nemáš pocit, že by tě stabilita omezovala.
Teď to nově dostalo 4" zadní gumy, ale ještě jsem na tom nejel, su 100km daleko. Těším se, až to zkusím.
Kde je motor? V tom traktoru
S motorem to umí každý blb, bez motoru je to zajímavější.
Chopper je Tvůj bratr?
V neděli přijel na CJ s takovou soupravou že byl schopen sám zašputovat bezmála dva pruhy.
Hmmm, zkusím dohledat. Tehdy jsem si chtěl ověřit zda by mi to vyhovovalo. Zadní stavby z fáček a vtom 26", šíře asi 790mm. Pustil jsem to párkrát po zahradě z kopce-bez brzdy a bez řetězu-jen železo s kolama a řízením. Když jsem ostře zatočil a hodně nahnul na kontra , tak to drželo.
To jsou Vee, ne?
Kdyz na to koukam, mel bych tohle spis jako bocni zorbing. S tim bych se bal zatacet i s naklonem. Opticky by se mi to libilo tak o 20 cm sirsi, ne-li vic.
Co to je za gumy nevím. Každopádně na tomhle stroji je celkem jedno, jestli by se člověk na kole bál to na nich klopit. Zombie má typicky na kluzku spíš nedotáčivý předek, takže vzadu si člověk může dovolit vyměnit adhezi a vedení za trochu nadnášení na měkkém povrchu.
Původně byla Zombie stavěná tak, aby prošla 80cm dveře včetně plochých šroubů ve vnější straně nábojů. Vyčuhující část nábojů byla na dvojmontáže, které měly suplovat právě široké gumy. Celkově to celkem vyšlo slušně, stabilita v zatáčkách je díky nízkému těžišti a možnosti se hodně vyklonit dostatečná a malá šířka vzadu eliminuje potíže s tím, že člověk projede kolem něčeho moc blízko a škrtne o to. Na různých vyšších širších deltách je často protivné, že při zatáčení kolem nějakého rohu máš tendenci se podívat na vnitřní zadní kolo, abys roh netrefil. Na Zombii to jde tak nějak intuitivně bez dívání, jak máš ramena a lokty těsně u zadních kol. Ale máš pravdu, s tak velkými plášti by opticky vypadal lépe o kousek větší rozchod, i když jít s šířkou ze 76 na 96cm by bylo trošku moc.
Tyhle plaste se obecne foukaji tak na 20 az 30 PSI. 30 uz je sutr a vhodne na silnici. 20 na rychly lehky teren (lesni a polni cesty). Do tezsiho terenu a bahna tak na 15 az 10, na mekky snih az nekam k 5 PSI. To ale pisu o zabradli. Takze na tomhle bych od oka foukal 20 na silnici a kolem 15 na offroad. Do snehu taky az k tem 5 PSI.
Na snich musis jit s mekkosti plaste cca na uroven mekkosti podkladu. Relativne bezpecne (pri davce opatrnosti) je, kdyz se rafek nedostane pod 1 cm na povrch zemsky. To znamena, ze uz se davno zvykaji bocnice a plast je rozplacnuty az beda. Ber to jako drobny hint od pokrocileho. 8-)
Jsem zvědavý, jak se to bude chovat. Mě v podstatě nejvíc štvalo bláto, že se do něj zapadne hluboko. Ne že by to někdy nešlo projet, jednou jsem byl až po rám (čili asi 15cm) v bahně, schválně to nechal zastavit a na lehký převod z toho šlo vyjet ven. Čili schopnost projet mě netrápí. Jen je otravné, jak velký má takhle potopená tříkolka odpor a jak moc člověk dře na jak malou rychlost. Na co jsem tedy zvědavý s širokými gumami je, jestli když dám tlak na jízdu po asfaltu, což je většina cesty, tak jestli to pojede v tom blátě lépe než 1,9" gumy natlakované na jízdu po asfaltu. Pokud ne, nemá moc cenu to tam mít. No a sníh je v Brně tak vzácný, že ten název SnowZombie zavání sarkasmem.
Každopádně díky za info, může se hodit.
20 PSI ?? Přestaňte používat tuto stupidní jednotku tlaku. 20PSI je u auta skora prázdná guma.
Srstku Kubišovou na vás, takhle týrat nevinná zvířatka a cpát je do pneumatik v takovém množství, Se styďte. ;-)
30 PSI 207 kpa to je fakt šutr :-))
Svět se domluvil snad jen na dvou rozměrech: 35mm film a rozchod kolejnic... Nechápu, proč v blbý unii se používá tolik jednotek tlaku, délek atd.. Jinak na MTB zábradlí mám maxxis crossmarky 2,6" a jezdím s tlakem na hraně-cca 55Psíků:) - utíká to pak o dost líp-utlumí to vzorek. Ale třeba v zimě na neuježděným sněhu (podhuštěný) jsem se na nich málem neudržel na silnici-jak vožralej-moc široký na sníh.
Unie se do všeho sere,ale nedokáží se domluvit ani na rozměru bot. To jsou anglické,americké,francouzské,metrické . Noha 28cm+ 0,5cm nadměrek má být do prdele 28. To jsem se rozčílil :-)))) Nejlepší tlak je libra na čtverečný palec :-)))))))))))
Na snih moc siroky? Ha ha ha, ted jsi mne rozesmal. Na snih je mi uzke tohle: http://mur.rajce.idnes.cz/2013-12-28_Snehulak...
V zimě v neuježděným radši jezdím na staré F1 s podélným drážkováním-řízne se to a neujíždí-široká je na zábradlí na neuježdění sníh vražda-můj názor:)
A proto se zimni zavody na snehu jezdi na 4" a 5". 8-)
http://iditarodtrailinvitational.com/
http://www.rovaniemi150.com/
Mozna by jim to mel nekdo vysvetlit...
Hele, a co udelas, kdyz se ti kolo rizne az po slapaci stred? 8-)
Leda bys zil nekde kolem Breclavi, kde vic nez 5 cm snehu bylo naposledy v dobe ledove.
Zrovna předminulou zimu, když napadl čerstvý mokrý, tak jsem vyrazil-na jedné silničce na samoty, kde nikdo ten den ještě nejel. Jel jsem jak vožralej-široká ((podhuštěná) guma mi tancovala a nemoh jsem to udržet-rovně. Proti mě jel děda na nějaký dámský hachli s ouzkým pláštěm-von jel rovně! Asi divný okolnosti na širokej plášť:)
Je jasný, že do dvaceti cm sněhu je jasnější volbo širokej plášť. Ale když je neuježděnej sníh pár cm, tak se mi líp jezdí na ouzkom plášti. Haf-domluvil jseem:)
http://allegro.pl/rower-lezacy-poziomy-lwb... něco takhle?
Tak to je "long vehicle", a nohy jsou v rovině se sezením což nesplňuje mou podmínku že nohy musí být co nejníže.
http://st2.static.bikestats.pl/78/b12578-u14269...
tak takhle nízko?
Jo to už je lepší, bez toho odpružení by to mohlo být i kratší.
tohle už je asi moc vysoko :-)
http://marc.merlins.org/perso/bm/2006/Pix/6301...
anebo takhle? http://cssfreak.xsk.pl/rowery/rower1.jpg
No to by šlo.
V maxi kopcích ale dost vratký ne?
do kopce se nejezdí. do kopce se tlačí. jezdí se po rovině a z kopce ;-)
http://krata.bubakov.net/harlej/foto_index.php
harlej šlapson (blahé paměti)
Nebylo na něm později lineární šlapání ?
projdi tyhle stránky, je tam docela blbuvzdorně popsaná a nafocená výroba dlouhýho ležáku z rámu klasickýho kola,aby to pochopili i Američani.
https://sites.google.com/site...
urcite by som pozrel aj http://www.atomiczombie.com/
urcite tam bud najdes co hladas alebo minimalne inspiraciu ako na to no a pri vystavbe ti tu vela ludii ochotne a fundovane poradi.
LWBecek jezdi dost. V cem bude asi hacek je to snizeni pro prehozeni nohy (300 mm). Tim se nejspis posouvas do zony ramu na miru.
Jo, proc ne 20" a 26"? Lepe by se na to pak shanely plaste, vidlice, ...
Snížit rám není problém, problém je, že tahovou linku řetězu bez rolky nedostane níž. Když si spočítáš výšku pedálu od země cca 100 mm + 175 klika + poloměr převodníku, tak se s řetězem dostaneš do výšky cca 325 mm, a to musíš mít řetěz na 28 zubech.
Co napinak navic k prehazce? Melo by to pak dvojnasobnou vuli a u prevodniku by mohlo byt neco jako brzdicka u kocarku, ktera by retez primackla na nastupovani a sestupovani dolu.
je to takovej podivnej chopper.
Já mám třeba tohle:
160 kg by to uneslo,ale samotnej váží skoro padesát.
Blbě se na tom sedí.
to bych neřekl.Blbě se na tom sedí menším lidem ale to je dáno tím, že rozměry kola jsem přizpůsobil sobě když jsem ho vyráběl.
Každý si to přece může vyrobit dle své postavy,takže by nebyl problém vyrobit třeba menší.
Jízda požitkem:)
Co máš na obrázku mi připadná, že trpí dvěma problémy, a oba řeší šlapání o něco výš:
1. I při velmi mírné zatáčce škrtneš nohou o zem. V tříkolové verzi na fotce je to mnohem méně citlivé, protože bys musel leda projet předním kolem těsně kolem vysokého hrbu, aby ti to hrozilo. A i pak tě to nesundá ze stroje. Na jednostopém to ani nemusíš klopi nějak moc extrémně, sečte se ti náklon stroje vůči vodorovné rovině s blbým náklonem silnice nebo s hrbolem a letíš. Jde se naučit šlapat jako na klasice (v zatáčce ne), ale proč to riziko radši neodstranit úplně?
2. Jak je to namalované na tom nepůjde moc dobře šlapat. Buď budeš mít nohy pořád hodně skrčené, nebo si budeš třetinu otáčky pedálů škrtit stehno o přední hranu sedla. Sedlo sklopit dolů nemůžeš, vypadával bys z něj. Dát sedlo celé níž nechceš, protáhla by se ti délka kola pokud to chápu, byl by problém se vstáváním z kola. Nejlepší máš zvednout střed o něco nahoru tak, aby když je pedál nejdál od osy kyčelních kloubů a noha natažená nezkoušelo stehno projít hranou sedačky. Abys to neměl moc vysoko, hodí se i udělat sedák spíš krátký, jen na zadek, ne jak židli přes celá stehna.
Jinak to vypadá, že by to mohlo jezdit. Rychle to nepojede, má to velký odpor a posaz dost limituje výkon jezdce, ale o to tu hádám nejde.
Jinak se připojuju k doporučení prohlédnout si Atomic Zombie stránky, tam je hodně inspirace pro takovéhle věci.
Souhlasim že je to dost kritické a s dalším kolegou jsme dospěli ke zrušení pedálů úplně.
Nemoc pokročila tak že šlapání není už možné.
Zůstane jen tác a motor, viz nákres, ve předu budou jen stupačky.
Dokonce začínám zvažovat zda to nehodit na tři kola jenže tam jsem limitován nepřekročitelnou šířkou 70cm. Když zvážim že sedák bude šíře 45-50cm tak už tam ten prostor moc velký není.
Taky nevím jak by to bylo stabilní v provozu i když s tím nehodlám závodit.
Když nemůžeš šlapat, není jednodušší rovnou pořídit skůtr?
Tak to opravdu není, nechci motorku, celý život jezdím na kole a na stáří kvůli blbé nemoci se ho nevzdám i když v jiné podobě.
Vravys ze slapat nebudes len motor a nasledne napises ze sa nechces vzdat bicykla...... teda bicykel bez slapania je u mna motorka :-D ale proti gustu ...:-D
Motorka, milý kolego fakt vypadá jinak, rada by misto toho planého žvanění nebyla?
A odkdy kolo dělají pedály? Mrkni do historie kol a možná prozřeš.
To mám stále dokola vysvětlovat že mně má invalidita neumožňuje šlapat?
Ja nemám zájem sedět doma na prdeli a čakat na smrt. Pokud to jde a to i bez šlapadel tak chci jezdit, co je na tom nenormálního?
Tak ci onak kolo je vzdy na ludsky pohon o tom ziadna vsetko ostatne bez toho je bud motorka skuter alebo iny motorovy prostriedok len nie kolo.
No a aby som plane nekecal predpokladam podla obrazku jedna sa o stredovy pohon nie priamo v kolese co dava moznost vyuzitia prevodov = predpokladam ze budes vyuzivat aj lahke prevody teda aby si neutyral pohon pri nizkej rychlosti (do kopca a tak ) kedze to chces ako 1 stope vozidlo nebudes mat trosku problemy s rovnovahou?
Pises ze si limitovany sirkou pri tejto forme ako to je tzv delta = 2 kolesa vzadu je mozne ist aj na omnoho mensi rozchod povedzme 450mm a vyuzit naklapanie zadnej napravy ( pohladam a doplnim obrazok ci video co mysliim) Urcite by 3 stope vozidlo bolo prijatelnejsie aj v mestskom prostredi = caste zastavovanie a pri naklapacej scheme by si nebol limitovany adheziou a tvarovanim bocnic sedacky teda pri vyssej rychlosti by sa ta nesnazil bike vyklopit (prehnany vyraz ale vystizny dufam).
http://www.bentrideronline.com/messageboard...
Delta tříkolku s touto výškou sezení a tak malou šířkou bych rozhodně nedělal. Na slušném povrchu si pohlídáš, abys do zatáček jel krokem a nepřevrátil to. Jde i předvídat tak, že nebudeš muset brzdit v zatáčkách, což by to taky převrátilo. Ale narazíš jedním zadním kolem na hrbol a letíš k zemi. Mám delta tříkolku se sezením asi 22cm nad zemí, ramena lehce mezi zadními koly a rozchod 65cm. Na deltu to nezatáčí špatně, ale i tak nené zrovna těžké to převrátit.
Jízda terénem už pro mně nepřipadá v úvahu, v okolí mám mnoho tras a všechny jsou asfalt a nebo šotolina. Taky s váhou 125kg + 30kg náklad by to zas tak snadno převrátit nešlo i když jistý si nejsem:-)
Taky by to bylo asi mnohonásobně nákladnější a složitější na stavbu.
Nevážná úvaha, co to hodit na čtyři 20" kola s šířkou 80cm, tím by se to i zkrátilo, vrazit tam volant a mám cykloautíčko:-)))
http://www.cykloplanet.cz/blog/ctyrkolka...
Dobrá inspirace, jen změnit pohon:-)
http://www.nakole.cz/diskuse/3712-diferencial-x...
http://www.utahtrikes.com/PROD-11617640.html
Diferenciál? Proč?
Nestačily by u hnaných kol volnoběžky - jedeš-li rovně, zabírají obě kola, v zatáčce zabírá vnitřní kolo, u vnějšího, které jede po delší dráze (rychleji) je spojka rozpojená.
Proč měnit pohon, nemůžeš-li šlapat?
A vlastně proč 20", nebyly by lepší bantamy (12")?
Však jezdíš (nepletu-li se) převážně po asfaltu a o rychlost ti nejde?
No když ti pracuje srdce jen na 40% těžko by jsi ten ruční pohon zvládnul, to by byla cesta rovnou do rakve.
To už bych se dostal moc nízko s 12". Faktem je že by to potom vyjelo už všude bez problému:-) Jen jestli ten rozchod 80cm není stále málo. S větším bych už nemohl na cyklostezku.
Elektrická ´kriplkára´ nemá rozchod větší, používá malá kola a jezdec (vezec) sedí poměrně vysoko.
Nestabilita je o rychlosti a odstředivé síle.
Jde o těžiště a způsob řízení. Když dáš těžkou baterku dolů mezi kola úplně do spodku podvozku, slušně tomu zvedneš boční sílu nutnou k převážení, i když nahoře zůstane sedět stále ta stejná váha. Těžiště o kus klesne. Hlavní důvod proč na rovném asfaltu nepřevrátíš invalidní vozík je ale jinde: nemáš řízené přední kolo. Abys mohl zatáčet, použiješ diferenciální brždění. Čím víc chceš zatočit, tím víc musíš brzdit vnitřní kolo. Jak se blížíš převracení, to kolo ztrácí adhezi a tím i schopnost brzdit ještě víc. I když budeš trvat na pokusu o převrácení, nakonec se ustálí rovnováha mezi tím, jak moc drhne o asfalt zastavené lehce zatížené vnitřní kolo, zatáčka budu postupně zpomalovat a utahovat se. Asi se jde převrátit, ale člověk se musí opravdu hodně snažit. Naproti tomu s deltatříkolkou vezmeš trochu víc za řízení, ani ti nepřijde, že by to bylo moc, a ve větší rychlosti jsi najednou na dvou kolech. Jestli k tomu ještě šáhneš na brzdu (nějakého z kol na zemi), letíš. Vozík s neřízenými předními koly má schopnost vytvořit odstředivou sílu úměrně tomu, co v dané rychlosti snese bez převrácení. Na tříkolce ti schopnost vytvořit sílu potřebnou k převrácení roste s rychlostí.
Nechci do toho šťourat, ale i dvojkové silnice jsou jak po nájezdu tanků! Znám úsek: Černovice u Tábora-příjezd od Kamenice nad Lipou-serpentýny cca 10-12 promile, pravoúhlé zatáčky s neskutečným náklonem s totálně dobitým asfaltem a hrbama záplat. I když bys tam jel krokem, dostaneš kopanec do zadního kola a prostě jdeš na budku-to bys musel mít aspoň metr rozchod a zadek 15cm nad zemí. Pokud však bydlíš na jižní Moravě a jezdíš jen po jedničkách-stačí Ti 70cm.
Bez klik a pedálů to ,ale nebude kolo.
Pro mně to není důležité jak to kdo nazve.
Ať je to třeba autocykl:-))
Proc tedy zavrhujes skutr? Treba elektricky? Jako hotovy vyrobek to bude nejspis i levnejsi, nez zakazkova stavba.
Kvuli cyklostezkam? Na ty bys ovsem spravne nemel vjet ani s elektrokolem se stupackami misto pedalu.
Skutr těžký 160kg, baterie olovo, cana i 120tisíc, dojezdy mizerné. V případě poruchy volat náklaďák s jeřábem, děkuji nechci.
Že nemůžeš bez šlapadel na cyklostezkou jsi vzal kde prosím?
Napřiklad zrovna ten "skutr" na cyklostezku může a nemá šlapadla.
To by tam potom nemohla ani koloběžka ani dětské odrážedlo:-)
No dobře,ale (kolo) na elektriku bez pohonu šlapáním není kolo a nesplňuje direktivu EU. Je to čistý E-moped.To samé koloběžka se sedátkem a plynem.
Jenže na moped musí být přilba. To by se mi také hodilo. Místo těžkého skůtru,koupím v bazaru zachovalý ocelový horák+ pořádný motor+ aku. Přidám si plexi štítek + malou čelní kapotáž. Dám si pěknou podlážku pod nohy,vyhodím zbytečné pedály ,kliky,středy,pastorky atd. A budu vysmátééé. No nevím jak bych to vysvětlil pomahačům a chráničům.
Ty si dělej co chceš, řešíme tu něco úplně jiného, ty to zase odkláníš jinam.
Budu nucen tě smáznout pokud hodláš pokračovat:-)
No a ten skutr ji taky nesplňuje a řeší to snad někdo?
Nakonec, drž se tématu, neprobíráme legislativu.
Skůtr ji nesplňuje? Normálně se platí povinné ručení a nosí přilba. Jasně že splňuje. Moje kolo to také nesplňuje,ale pořád kolo připomíná. Držím se tématu,ale jak bude řešena případná nehoda takového stroje? Já bych to třeba ještě okecal,ale ten postavený E-skůtr ,to už neokecáš. Myslím to dobře,nechci prudit.
Pleteš si pojmy řeč byla o invalidním elektroskutru.
A tohle chceš? To je právě ta těžká kráva.Já myslel,že chceš něco stavět.
Ale dyť jsem psal že nechci, sakra čti všechno a dozvíš se více:-)
Tohle chápu, že nechceš. Já myslel normální jednostopý skůtr. Ale ten asi také nechceš.
http://www.kyburz-classic.ch/en/electric...
To je stroj co?
Hmmm, 220 kg
To je právě to co je pro mně nepřijatelné, to leho i když by vážilo 40-50kg tak se to dá naložit do auta. 200kg monstrum leda tak na malý náklaďák a ještě s jeřábem nebo zdvihací plošinou.
Tohle asi šířku 70 nesplní,))ale místo toho Médi by mohla být chatička na spaní.
´Draissina´ byla/je považována za předchůdce kola, teprve pár let zpět bychom ji označili aka ´odrážedlo´ ...
8-)
OT: Jak se snažím vidět za zkratkami slova, tak tady mi to "also known as" zrovna nesedí. A nejen tady.
ahoj, nemuzes slapat jako do kruhu?
mozna by jsi mohl slapat kyvave tj neco jako veslovaci kolo nebo Bzz ? (nevzpomenu si jak se to jmenuje)
Skoro nemůžu už ani chodit natož šlapat:-) 20m ujdu i bez berlí opřen o kolo, 50m dam i o berlích:-) To víš artroza v nejvyším možném stádiu.
Tak to mas teda hodne spatne...
puvodne jsem myslel ze neohnes patricne kolena nebo kycle a to slapani v oblouku by ti umoznilo slapat "schopnou" casti pohybu. V takto spatnem stavu Ti pochopitelne zustava jen ten motor.
Drzim Ti palce at se das do kupy nebo aspon at Te to neboli :-(
A fakt myslíš vážně jednostopé lehokolo? Jakože tam je o něco větší problém udržet se při zastavení, protože nedáš nohy na zem přímo pod sebou, ale jen před sebou. Tak si nedovedu představit, co bys dělal, kdyby ses nedej$deity při zastavení skácel na zem.
No to by byl problém:-)
Bohužel nemám ponětí zda bych se udržel.
Šlo by tam přidělat balanční kolečka jak to mají na motorkách pro invalidy.
Při dojezdu je jednoduše spustí na zem a zastaví.
Každý mně straší že na třech kolech je to nestabilní (delta).
Proc je limit tech 70 cisel?
Popravde dostatecne siroka delta by byla lepsi i proto, kdybys nekde zustal trcet s poruchou, muzes na tom pohodlne sedet, nez prijede pomoc. Ale co s jednostopym?
Šířka sklepní koje je 74cm, proto 70cm.
Jěště se uvidi do čeho půjdu, musím zvážit všechny výhody a nevýhody jednotlivých strojů.
Ovšem vzhledm k té rovnováze začíná převažovat tříkolka.
Mozna by Ti nekdo ze sousedu koji odprodal a mel bys vic mista? Treba u nas jsou koje plne doslova odpadu.
Hele, nerej, jó!?
Náhodou se tam někdy najdou i docela histerické poklady ...
8-)
Myslel jsem že na podobné poklady je specialista Airline...?
V panelovem, 38 partaji. Cokoliv provést je nemožné
Nic moc bys provadet nemusel. Kdyby Ti nekdo odprodal sousedni koli, stacilo by do tech dvou spojenych svarit nejakou klec proti zlodejum a nasadit sirsi dvere. Predpokladam, ze riznuti par prkynek nepodleha schvalovani, jako treba vyzdeni pricek a osazeni zazdenych dveri.
Znova opakují, nelze nic ani kdyby jsi se na hlavu stavěl. Prodej ani zapůjčení.
A 70 je sirka koje, nebo dveri? Nesly by ty klasicke drevene pripadne o neco rozsirit? Ja treba mam tak o 40 cisel na jednu a 30 na druhou koji sirsi nez dvere.
´Zakar´ bydlí v paneláku taky a šlo to (až když spolubydlícím vysvětlil) ...
Ale on tam asi neco chtel zazdit, ne? A do spolecne kocarkarny. Ale kdyby jen nekdo odebral celni prkna ze dvou vlastnich koli, vrazil tam klec a pak to zase oblozil prkny?
Azub dělá skládací tříkolku! To bylo ono! A navíc s e-pohonem! Tak což skládačko co?:ú)
70 cm je o ústa...Proč 70? Legislativa nezakazuje širší. Když přičteš rejd 20" kol, tak ani nezatočíš-skoro.
Možná by sis to tu měl nejprve přečíst, než tu začneš psát blbé připomínky a dotazy, které se tu už probíraly!!!
Hmm, tak jsem opravdu detailně prolezl písmeno po písmenu a dozvěděl jsem se. Děkuji za napomenutí.
Doufám, že tě neurazila forma. Nebylo v tom nic osobního.
Ne:) Jen jsem tomu nevěnoval tolik pozornosti - projel jsem rozsáhlou diskuzi jako ýtý mimozemšťan:) Tak mi něco uniklo:) Jinak si myslím, že tento stroj bude oříšek... Specifická stavba víc než na míru s velkým mantinelem šíře atd.. Pán potřebuje přesně podle vlastních potřeb a i já si to přesně podle vlastních navrhuji.
To rychlocteni nebyl E.T., ale cislo 5.
Ha, dostal jsi mě:) Ještě že jsem nenapsal české chobotničky:) Asi si musím zopakovat filmy mládí-dětství.
To je totiz jedna z mych nejoblibenejsich scen. Na to jsem si vzdycky vzpomnel, kdyz jsem po pul hodine otacel stranky sesitu z teorie mnozin nebo matematicke analyzy...
Když uvažuješ o tom, že by to bylo bez šlapek, tak co zkusit koloběžku... Aby sis odpočinul, tak se sedátkem třeba tohle http://cz.kostka-kolobka.eu/zbozi... . Pohon se k tomu dá taky dát. Pro lidi s artrozou to také doporučují.
To ale vypada dobre. Dat motor do predniho kola, baterku na sedlovku co nejniz... A ty drzaky na hole, to je ovsem vychytavka. To by mohli nekde prodavat i pro rybare na pruty...
Koloběžka pro lidi "trpící ztrátou rovnováhy" ...
To´s měl dát spíš do vtipů
8-)
Nejlepší je auto :-)
a proč by ne? :) Na koloběžce či kole či motocyklu se rovnováha drží při jízdě v podstatě sama, myslím. Problém je jen při příliš pomalé jízdě. :)
Tzn. Loped (tříkolky pro dospělé) úmyslně zákazníkům lže a podvádí je, jen aby vydělal?
Lopedy jsou nestabilní. To ti řekne každý, kdo to zkoušel.
Postrč kolobku. Schválně, udrží se ve svislé poloze sama?
Neni segway jen zvlastnim pripadem kolobezky?
Určitě!
Kolobky ovinuté kolem sloupu ...
Pokud to někdo doporučuje pro invalidy s artrozou kýč. kloubů tak neví co je to za nemoc. Vůbec si nedovedu představit že bych na tom měl jet 150km. Opravdu je to jen vozítko pro větší měso.
A myslis, ze na elektrokole to pujde o tolik lepe? Riditka, sedlo, stupacka, motor. Prijde mi to cca podobne. Mozna jina geometrie...
Myslím, že názor Murphyho je dobrý. Středový motor za sedlovou trubku, zadní kolo s Alfinem 8, baterie na boky zadního kola (kompromis mezi výškou těžiště a výškou manipulace). Předpokládám odpruženou sedlovku, výška sedla dle potřeby i posun dopředu (těžiště), splňuje nízký nástup, šíře do dveří sklepa. A cena není tak závratná. A stále se to nechá považovat za koloběžku, ne motorku.
Teď mi došlo, že to bude chtít jinou zadní vidli díky řetězu. Myslím, že lze poklábosit s výrobcem a rovnou udělat vidli na 20", stejně tak může být klasická přehazka místo převodovky.
Navíc se mírně vylepší světlá výška. I když asfalt a šotolina asi není takový problém.
No tak tohle určitě pro mně nepřipadá v úvahu, to už raději zvolím kolo s nízkým nástupem.
Nemyslel jsem to zle. Spíš o koncepci rámu, která je na rozdíl od byciklu stavěná ve střední části horizontálně. Tím velmi usnadní nástup. A protože nešlapeš.......... Je jedno, zda to bude z jedné páteřové trubky ala leho, nebo z lehčí prostorové konstrukce.
Ja samozřejmě taky ne, jen tahle koncepce je mně moc proti srsti.
Sleduji forum delší dobu a bral jsem to tak, že tvůj stav se horší a jednou asi na klasické kolo nenastoupíš. Tady musí účel přebít vzhled. Lidem okolo bude jedno, zda si místo cyklobidýlka tam dáš houpacího koně, dubovej fotel nebo sedací vanu se solárním ohřevem. Stejně jezdíš na palec. Jen ta vana by asi chtěla balanční kolečka, abys s vodou nevylil i sebe :).
To je sice pravda ale třeba ta koloběžka nemá ani prostor ani nosnost která by mně vyhovovala.
No, pokud bude kolobka 2x 20" a srovnám to s Tvým konceptem v úvodu, kam bych dal také 2x 20" (jednotná duše, rozumný valivý odpor v kompromisu s rozměry), vymažu zbytečný šlapák, tak moc rozdílů nenajdu. Takže vlastně hned Tvůj první nástřel byl dobrý.
Rozdíly jsou a budou a to markantní.
Tohle už snad bude konečná verze.
Nebo že by ten karavan s tím tažným strojem?
http://www.novinky.cz/koktejl/348234-guinessova...
No tak kupodivu na mém elektro kole to zatím jde, jen je problém na to na rovině nastoupit.
Pokud je někde malá vyvýšeninka, kámen, pařez či obrubník tak problém není.
A nemohl bys proste vozit s sebou nejakou plastovou kostku na provazku? Pristavit ji jako schod, vytahnout na provazku a nejakym klipem, karabinou, nebo tak nejak pridelat na nosic?
Lehke reseni a neni potreba nove kolo, tedy i levne.
No nevím, plast dost nestabilní, kde kostku pak uchytit? Nosič nepřipadá v úvahu. Relativně levná varianta je i rám s nízkým nástupem. Tam je ale pár nedostatků.
Taky říkám že zatím to jde a všude se dá najít nějaký výstupek. Přijde ale doba kdy to nepůjde ani pomocí obrubníku.
A štěstí přeje připraveným, tak se pomalu na tu dobu připravuji:-)
Kdyby se to dalo rsit prenosnym stupinkem, treba casem vyssim, bylo by to nejjednodussi, ne?
Tohle http://www.bhshop.cz/skladaci-stolicka-m-c1... mame na chate. Zatahnes za ucho a slozi se to do placicky. Mit na uchu provazek na zvedani, uz si s uskladnenim na kole nejak poradis.
Jako nápad dobrý ale to bych musel ještě shodit 25kg aby mna to uneslo. Sice v plánu to je ale bez pohybu to jde moc těžko. Letos to šlo jen 7kg, takovým tempem to bude za necelé 4 roky:-) Tak dlouho čekat nemůžu.
To uskladnění taky nevím jak vyřešit, na nosiči jsou aku leda to nějak uchytit na štangli.
Na nosici by stacil nejaky hacek na strane a povesit. Nepredpokladam, ze bys na kole delal takove vylomeniny, aby to seskocilo.
Tohle jsem koupil na chatu na zahradniceni. Urcite bude existovat i neco nosnejsiho. Pripadne to nebude tak slozite vyrobit. I kdyby to bylo z hliniku, bude to nejspis porad lehci, nez kdybys mel to dlouhe leho. Muj seriaovy azub vazil 21, klasicke zabradli je tak kolem 13 kg.
Moje elektro merida váží samotná 16+3,5kg motor +8,5kg baterie + 2 kg nějaké drobnosti (kabeláž řj. apod.) bratru celkem nějakých 30kg.
Pokud jsem to počítal tak to leho by bylo zhruba o 3-5 kg těžší což není zas až tak moc.
Ale to byl seriovy azub. Takze tvarove by to nespolnovalo nic ze Tvych pozadavku. Jak bude potreba mit kolo pred slapanim a stlacit slapani dolu, tedy obejit ramem nohy, aby vepredu zase dosahl k hlave rizeni, pude to zase par kilo navic. Taky to nikdo neudela z hlinikove ohybane roury, ale spis neco z jackelu. Proste myslim, ze to leho by bylo tezky jako krava, nebo bys to musel zkusit zadat treba Duratecu, Azubu, nebo tak nejak, ale pak by to zase bylo poradne drahe (kdyby do toho vubec sli).
Myslím, že opravdu tady není počítáno s nějakou velkou turistikou, ale spíš že na vzdálenosti, které by zdravý člověk ušel pěšky, může nemocný použít tady toto "odrážedlo", které mu opravdu do značné míry odlehčí a pomůže. Jezdit na tom na výlety, to taky nevidím.
Nehledě na to že tam nedáš žádnou batožinu a další věci potřebné pro delší cesty.
Taky je velmi na pováženou zda by se ten nemocný vůbec mohl odrazit, s nemocnými klouby dost těžko.
Uvádíš problémy se srdcem , vezmou tě na operaci s kloubama?
Po operaci cca 1/2 roku o berlích, ale mělo by se zlepšovat(díky rehabilitaci)
150-ti kilometrové denní porce? Na tuhle rétoriku zapomeň, uvažuj reálně, zvlášť v současné době, když ´lazarovatíš´.
Nevezmou, nechtějí si to vzít na triko:-)
Neblni, i dnes to jezdím a doufám že to ještě dlouho půjde:-)
Kolega je tři týdny po operaci kýčle a moc nadšený není, nohu má kapku delší a do budoucna spoustu omezení v rozsahu pohybu kýčle. No jedno pozitivum to prý má, až ho přestane bolet pooperační rána tak ho nebude bolet kýčel:-) Je ovšem rád že na to šel a že to má za sebou.
Vim, ze to neni uplne to ono, ale pri pohledu na tohle http://gadgets.vtm.e15.cz/mini-skladacka/a-2973... mne napadlo, ze by mozna slo najit kolo, na ktere nebudes muset nejak extra nasedat, ale ktere pod sebe proste zasunes...
Nebo integrovat na normalni kolo stojanek motorkoveho typu s nejakou stupackou - misto te stolicky?
Neumim si presne predstavit, jake je presne Tvoje omezeni.
Nebo neco takoveho http://www.oldbike.eu/sidecars/?page_id=47 a byla by tam plosinka (dva schudky? 8-)) na nasedani?
Pripadne kdyby se to dalo po odjisteni z riditek sklopit dozadu nahoru (cca na misto zadni bocni brasny)?
... se ti divím, že vymýšlíš takovýhle bejkárny. Však už má vymyšleno, co chce a jak to bude vypadat.
Zřejmě ještě nezkusil, jak se šlape dopředu a záběr netrénovanejma svalama mu může pěkně zacvičit s ´pumpou´.
Ale to je jeho problém ...
Ještě doplním, s těma svalama se pleteš, ty mně od loňska zůstaly jelikož v loni jsem mohl něco málo našlapat.
A pumpa je zvyklá na dobré výkony.
A pumpa je zvyklá na dobré výkony. (40% výkonu?)
http://www.nakole.cz/diskuse/18745-konstrukteri...
Už tam chybí sajdka :-))
Zatím jsem si všude dovedl poradit bez těchto vychytávek. V nouzi kde je rovina jednoduše spustím sedlo dole a i když s velkýma obtížema přesto sesednu.
Zvažoval jsem i zakoupení hydraulické sedlovky ale cena 6 a více tisíc není zrovna lákavá.
Navíc bych potřeboval zdvih 150mm, raději i 200mm ale to už není.
A kombinace hydraulicke sedlovky a nejakeho z tech ostatnich napadu? Mam sedlovku http://www.dookie.cz/teleskopicka-sedlovka-da... - zatim jen tuhle sezonu, ale je OK. A cena je o neco lepsi.
A pro Tvoje pouziti bys ani nemusel mit remote na riditkach, ale nejakou tu levnejsi variantu s pakou pod sedlem.
Smůla špatný rozměr, ja mám 27,2 a tu už taky nemají.
http://www.dookie.cz/redukce-alu-redukce...
No a to jako z 27,2mm udělá díru 31,6? Jak, to mně roztáhne tu původní až k prasknutí?
a jo ...
http://www.mojekolo.cz/sedlovky
A co jako "a jo"?
Na odzkouseni by to stacit mohlo: http://www.sportovnidum.cz/komponenty/sedlovky...
http://www.frbs.cz/?p=e-shop&id=65770
Je to sice přijatelná cena ale zdvih jen 100mm, minimum bych potřeboval 150mm. Snad by se dalo při této výšce i přišlápnout.
Zatím to nemusím řešit zima už ťuká na dveře a jaro je daleko:-)
A kombinace nejakeho toho prenosneho "schudku" a tehle sedlovky?
Kdyz na ni tak koukam, mam pocit, ze si ji koupim. Na snowbike. Kdyz je hodne kypry snih, abcas se na sedlo nemuzu dostat. Noha se pri odrazu propada a potreboval bych se rozjet zlehounka. Sundavat dokola sedlo dolu mne neba. A tohle vypada, ze by par desitek zasunu a vysunu vydrzet mohlo. A cena je snesitelna. Nejak mne vubec nenapadlo, ze by se k takove cene vybec nejaka mohla blizit.
Clovece, mel bys poradne cist, na co reagujes.
Prilis uzky ram, aby do nej sla dat TELESKOPICKA sedlovka.
Ta 27,2 sice nejaka existuje, ale velky vyber nebude, tedy ani moznost rozumnejsi ceny.
http://www.youtube.com/watch?v=JikRgENekuw
Pro kecalisty jak je delta nebezpečná a jak se z ní letí na každem hrbolku:-)
https://www.youtube.com/watch?v=TzwLK4pke1M#t=62
https://www.youtube.com/watch?v=gr8JBddqHcs
Přiznám, že jsem téma nesledovala příiš bedlivě, tak mi možná něco uteklo. Ale mám dojem, že hlavně "kecalisté" zpochybňovali funkčnost kombinace delta - vysoké těžiště - úzký rozchod.
Tak si kup tuhle. Jen budes muset sedet takhle dole, aby to bylo stabilni. A taky bych si nebyl jist, jestli to splni naroky na sirku...
Zůstávám u jedné stopy:-)
Ver tomu, co Ti tu zkuseni konstrukteri nebo lehokolisti pisou. Nebudes pak objevovat slepe ulicky. To nech Jindrovi. 8-)
Leho je vazne vratsi, kdyz stojis jednou nohou na zemi, nez klasika. Nohou se totiz neopiras v uhlu 90 stupnu k podelne ose kola, jako na zabradli, ale v takovem, jak Ti dovoli kycel nohu vystrcit do strany.
No nevím ale dva už mně potvrdili že to co navrhuji není slepá ulička. Je to jen odlišná koncepce. Že je to vratší je jisté ale já mám dobrý balanc, tedy zatím:-)
Opírat se budu oběma nohama a když to zvladl ten na tom videu nevidim důvod proč to taky nezvládnout.
Problém je že vyzkoušet to nemůžu jelikož to nikdo nemá. Leda si to zkusit na sedokoloběžce:-)
Pokud se bude držet prozatím poslední verze http://www.nakole.cz/images/f/diskuse/83/l... , tak nebude mít problém s držením rovnováhy při zastavení. Většina LWB má sedadlo v takové výšce, že nohy na zem spustíš jen kousek a Bobbob je dosti vysoký na to, aby i při výšce sedadla pohodlně dosáhl na zem.
Jinak ale je pravdou, že než si mozek zvykne na jinou polohu jezdce na kole, tak se drží rovnováha hůře.
S tím samozřejmě počítám, určitě to nepujde hned na sto procent.
Kdybych měl jistotu že mně pronajatá garáž vydrží pár let šel bych i do postavení te delty s větším rozchodem.
Tak musím počítat stím že každou chvíli může přijít výpověď a pak zbývá jen ta sklepní koje s omezeným rozměrem.
a ta koncepcia delty z naklapanim ?? co si mi ani odpoved nedal na odkaz? vyriesil by si myslim vsetko. 3 kolesa = stabilita, naklapanie vacsia istota v zatackach , a vdaka naklapaniu mozes mat ten zadny rozchod mensii kedze nedrzii bocne sily v zatackach.
To je jen další komplikované řešení a taky nevím jak by na tom fungoval pohon.
Však pokud by to byl střeďák, tak není co řešit u toho naklánění libovolné nápravy. Nebo ano?
Nebál bych se dát pohon na předek.
Problém je že středový motor už mám a ten na přední kolo nendám. Myslím že to co mám v plánu se mírně podobá (koncepčně) tomu co má tuším Zlatka?
Středový motor umístíš kamkoli nad přední kolo.
To možná jo ale já raději dám přednost tomu lehu na dvou kolech:-) A to i z ohledm že je dost míst kde se na třech kolech ani nedá projet.
I když největší překážka je uskladnění.
Abys měl o čem přemýšlet: http://www.fastfwd.nl/index.php?id=36
Má to pro tebe obrovskou výhodu. Zadní kola mohou být poměrně blízko sebe, tudíž 700 mm nebude problém. Jelikož se naklání kola společně se sedadlem je možné sedadlo umístit zadní části do osy kol, čímž se celé vozítko zkrátí na minimum.
Rám si můžeš postavit tak nízko, jak budeš potřebovat, třeba i 50 mm nad zemí, ale to by ses už musel vyhýbat každé dírce na cestě nehledě na to, že okrajník by byl velký problém.
Je to vymakané ale obávám se že bych z toho v zatáčce vypadnul:-)
Ono nejde o to mít sedadlo ve výšce 50cm od země ale je potřeba aby bylo dostatečně vysoko od místa kde by byly stupačky.
Tak že od země může být i 60cm ale ke stupačkám by mělo být 45cm.
V zatáčkách bys nevypadnul, funguje to podobně jako na dvou kolech, udrží tě odstředivá síla. Obrovskou výhodu je aretace zadních kol v přímém směru, takže nemusíš držet rovnováhu ani při hodně pomalé jízdě. Do zatáčky jen odbrzdíš a projedeš ji jako na zábradlí.
ked sa pohra z taziskom netreba riesit aretaciu
Obávám se, že i kdyby měl těžiště volitelné, nepomohlo by to. Ta věc se naklání kolem vodorovné osy ležící v silnici. Takže aby to měl "automatické", musel by mít těžiště pod úrovní vozovky...
Vzhledem k tomu, že plánuje plnou motorizaci, má to stání (a hlavně rozjezd) o něco jednodušší než klasický lehokolista.
Normálně člověk musí jednou nohou držet balanc a druhou zapřený o šlapky se rozjíždět. Zní to triviálně, ale nikdy jsem si to tak neuvědomil, jako když jsem letos musel jezdit po Magdeburku jen s jednou nohou - a to bylo na zábradlí. Na lehu bych to vůbec nedokázal rozjet.
Ale zpět k lehu. Pokud se může opřít oběma nohama o zem a stisknout akcelerátor rukou, pak ten rozjezd není na stabilitu příliš náročný, pokud tedy se může alespoň trochu o nohy opřít. Občas se tak rozjíždím, že zapnu motor naplno a teprve až se rozjedu položím nohy na šlapky.
Z výšky sedáku 50cm (vzkoušeno doma z kancel. křesla) se zvednu i bez opory. Ze 40cm výšky už to bez opory nejde.
Z větší výšky je to ještě lepší.
S roztažením noh už je to horší, v úhlu 90° je dám od sebe maximálně 40cm od venkovní hrany po venkovní hranu chodidla.
Při 120° to jde na 55-60cm.
Šel jsem si sednout na svoje leho. Musím si dát osy chodidel alespoň 55 cm od sebe abych seděl s pocitem, že nespadnu do strany. Vzdálenost sedáku od země je 62 cm.
A v jakém uhlu přibližně máš nohy?
To by pro mně mohlo být další nečekané omezení.
Nerad to rikam, ale ja to rikal...
Vice mene to znamena, ze potrebujes dostat sezeni co nejvys a tim se zase blizis ke geometrii zabradli.
A to jeste asi nemas vyresenou tu vysku pres retez mezi prevodnikem a sedlem...
Zřejmě jsi přehledl poslední verzi kde je to už vyřešno.
http://www.nakole.cz/diskuse/18745-konstrukteri...
Sice jsi to říkal ale pokud si objednám rahabilitace tak to roztáhnu i pod uhlem 90° na 50cm což by mohlo stačit.
Asi to začnu trénovat na trubce do které vrazím sedlovku se sedlem:-)
To muzes trenovat no abycejne zidli. Bude to taky spis odpovidat cilovemu tvaru sedaku.
Idealni by byla nejaka vyskove stavitelna barova stolicka. Ja mam neco podobneho z hudebnin na hrani na kytaru.
Sedadlo bych chtěl takové jak je na tom instruktážním videu. Židle je moc nízko a je na 4 nohách.
Myslel jsem jen to roztahovani. I kdyz budes mit sedatko na tyci, bude se to chovat jinak. Lada bys ho pal na kus opravdoveho zabradli a k nemu pevne pripevnil. Osu otaceni to musi mit na zemi, jinak to budes mit podstatne lehci. Ale mozna jsem jen nepochopil, jak to presne myslis.
Ono samozřejmě ideální by bylo to přibližně stejně vysoké leho na vyzkoušení. Když jsem to před hodinou zkoušel, zároveň jsem dával nohy co nejblíž k sobě a zkoušel jsem s kolem kývat ze strany na stranu. Dost mě překvapilo, jak to pak od jisté chvíle šlo těžko udržet proti pádu. Paní továrníková měla takovou balanční židličku na tyčce, prý je to zdravé, občas jsem na ní sedával, tak jsem si představoval, že to bude podobné. Prdlajs, přeci jen to kolo váží o nějaký kilogram víc.
Byl jsem se podívat na srazu leháčů na Skalkách ale nikdo tam neměl stroj s tak nízkým nástupem.
To je mi jasné. Mě spíš šlo o to, jestli bys nemohl, byť s nějakou pomocí či pomůckou při usazování jen zkusit sedět na lehokole s výškou sedla odpovídající potřebné výšce.
Jak jsem uvedl, docela mě překvapilo kolik síly musím vydat, když by kolo začalo padat, abych ho znovu narovnal aniž bych dal nohy víc od sebe. Je to s nějakou sedačkou na klacku nesrovnatelné. Navíc mám na nosiči akumulátor, který to těžiště zvedne.
O sílu v nohách tu ani nejde, tu mám dostatečnou.
Jde jen o ohyb nohy v kýč. kloubech, jednoduše při jízdě na zábradlí pravou nohu nedostanu do horní úvrati pravé kliky a levou z velkými obtížemi. Nejsem schopen opsat ten pedálový kruh.
Jak už jsem jinde psal stačilo by mně v podstatě mít sedlo o 20cm výše a už by to šlo, sice trošku obtížně ale šlo. Noha by se nedostala tím do toho kritického bodu kde to nejde.
Doufám že už je to srozumitelné:-)
Ještě mě tak napadá - a taky se to zrovna řeší v nějakém lehokolovém tématu - nepomohly by i tady kratší kliky? Byla by potřeba větší síla, což ti jednak tolik nevadí, druhak pomáhá motor, ale to rozmezí pohybu by se tím dost zmenšilo.
Taky jsem nad tím uvažoval, mám tam 170mm a chtěl jsem je zkrátit na 130mm, dobré 4cm. Jenže pár kolegů mně od toho odradilo stím že na tak velké pily bych měl problémy to utáhnout.
Pravděpodobně k tomu ale asi stejně dojde jelikož chybějící sílu mně dorovná motor.
Jen ještě vyřešit ten nástup na to zábradlí:-)
Za vyzkoušení to podle mě stojí, jak jsme psal v tom tématu vedle, s kratšími klikami mi přišlo tak nějak automatické používat lehčí převody a vůbec to nepůsobilo, že bych musel nějak nepřirozeně rychle točit nohama. Takže s kratšíma klikama i adekvátně lehčí převody, a mohlo by to fungovat.
Problém může být jinde -- aby měla kratší klika smysl, musíš zachovat původní vzdálenost od sedla v dolní úvrati, tj. beze změny rámu to znamená o 4 cm výš sedlo. Což nevím, jestli ti nebude vadit z jiných důvodů. (Ale zas na druhou stranu 130 mm kliky by znamenaly ne 4, ale 8 cm ušetřených na ohnutí kyčlí a kolenou.)
hele a takoveto slapani by pro tebe nebylo mozne?
http://pokryti.wz.cz/foto/101.jpg
Možná jo ale priorita je řešení nástupu na stroj, šlapání je nepodstatné nebo druhořadé:-)
To je jak šlapací autičko:-)
to je mi jasne ze potrebujes resit nizky nastup - mozna az neco takoveto- http://www.cyklokropac.cz/jizdni-kola/mestska...
krizene s tou geometrii kterou jsi uvedl v navrhu cislo 2. Ram tedy bude staveny "na miru" Tak nejak se snazim vyporadat s tim aby jsi mohl i slapat....
Nedokážu ti říct úhly, mám oči z Kašparovic krávy, tak jsem se alespoň pokusil sám sebe nafotit. Kdybych to měl vyfotit/naměřit pořádně, musíš počkat až budu mít někoho k sobě.
Koukam, ze nakaza zvana selficko dorazila uz i k celebritam z nakole. 8-)
Chybí tam sabáka.
https://www.youtube.com/watch?v=2pOWC92cFDw
No a tohle video hovoří za vše
https://www.youtube.com/watch?v=VQxMc95_IFQ
Pánové co jste zde říkali že budu mít problém s balancem při zastavování a pomalé jízdě, seděli jste někdy vubec na tom?
Spis je otazka - sedel jsi TY na lehokole? Nejdriv si to zkus, pak zjistis, o cem psali. Kdyz nechces verit zkusenym.
Nemyslíš že to video je dost výmluvné? Zkušeným věřím ale nevím jak je kdo zkušený.
Je taky rozdíl v leháčích kde jsou nohy "skoro" výš jak hlava a kde jsou nohy u země podobně jako u klasiky.
Na těch vysokých bych problém určitě měl ale na tom co navrhuji věřím že nikoliv.
Divil bych se, kdyby jsi žádný problém neměl, ale musím přiznat, že jsem se setkal s mnoha lidmi, kteří se chtěli leháč vyzkoušet, že sedli a jeli. Z počátku šněrovali, ale u některých jen pár metrů. Na mém LWB se krom jednoho člověka rozjeli a jeli všichni.
Na leháči jsem již jel ale je to už mnoho let zpět. Nebylo to vůbec jednoduché a vím že jsem se toho hodně bál. Po pár desítkách metru to jakš takš šlo. To jsem ale byl ještě v plném zdraví a kondici.
Pokrok se nezastavil:-)
https://www.youtube.com/watch?v=FM8dkYotcz8
http://www.hpvelotechnik.com/produkte/scorpion...
vím, vím, že chceš normálního ležáka, ale tohle by mohlo plnit to, co očekáváš
Je to tak akorát vysoké, s motorem a ani cena není nijak přemrštěná ...
Tak tohle umí i Azub, na to není potřeba chodit k Němcům :)
... asi jsem slepý,
http://www.azub.eu/
http://www.azub.cz/index_tit.php
ale kde je tříkolka s alternativně vysokým ´posedem´?
Na českém webu to nenajdeš. Ale v nabídce to mají. Proto to sem píšu. :)
Jako toto?
http://www.azub.eu/high-seat-adapter-for-azub...
Cena je fakt lidová, si asi děláš prdel ne?
Za ty prachy mám nové auto.
Psal´s: "Přivítám jakékoliv rady připomínky a poznámky ..."
Tedy, zajdi si k očaři. Tuty brýle, co máš, jsou už příliš slabé.
Nepsal jsem o lidové ceně.
Chceš-li diskutovat, nepřekrucuj má slova
http://www.hpvelotechnik.com/produkte/scorpion...
vím, vím, že chceš normálního ležáka, ale tohle by mohlo plnit to, co očekáváš
Je to tak akorát vysoké, s motorem a ani cena není nijak přemrštěná ...
Není přemrštěná, tedy pro mně lidová, když se ti to nelíbí nemusiš radit ani reagovat na cokoliv.
Ještě dodávám že tříkolka je pasé byť by měla sezení sebevýše, myslím že jsem důvody již vysvětlil dostatečně.
Promiňte pane (hulváte) ...
Kdysi jsem narazil na toto, před 7-9 roky za 27000,-Kč. Teda, když už vysoký posed. Dozadu jdou 24" místo 20".
Nedávno to bylo i za 18tis. Tohle má ale vysoký nástup.
Pokud si ale lze nejdřív sednout a pak teprve, třeba i s pomocí rukou, přehazovat nohu, tak by to nemuselo vadit nebo ano?
No to by nemuselo za předpokladu že by to šlo tou rukou. Ten kýčel neohneš ani rukou:-)
A navíc tři kola jsou již zavržena, není to kam uložit.
Tak že leho s nízkým nástupem je aktuální.
Aha... no, jsem zase chytřejší. Tak nic... I když teda co se toho uložení týče, tak pokud by měla tříkolka dvě kola vzadu, tak by šla parkovat na stojáka. Pokud vpředu, tak by to asi bylo horší. (Ber to jako plané teoretizování - ne, že ti cpu něco, co nechceš. :-)
co třeba kombinace tahle kombinace. Myslím, že by splňovala tvé podmínky o rozvoru zadních kol a zároveň by umožnovala plynulé zatáčení
http://www.youtube.com/watch?v=0XUXBtgQ9KQ