Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, když ani v servisu nepomohli. Mám dlouhodobý problém s namotáváním řetězu na nejmenší tác, někdy i prostřední (MTB 3převodník) a to jen tím, že přeřadím z většího na menší, tím že řetěz spadne, tak se "zakousne" a drží. Někdy to řeším brzkým řazením, kdy protočím kliky dozadu a pak teprve dopředu, ale to je opruz, když ostatní jedou a já se s tím tak drbu. Díky za solidní rady do života.
Skoro určitě jsou sjeté převodníky.
no nevím, cca po 1200-1500 km měním řetázek, to mám i převodníky? Sjeté převodníky bych poznal i já, tuhle neplechu mi to dělá od začátku.
Jak máš dlouho převodníky? Sjetý převodník nemusíš pořádně poznat pokud nevíš co máš hledat. Zkus pořádně očistit převodníky, přehazovačku, kazetu a vyprat řetěz, pokud ani to nepomůže, tak vyměň převodník na kterém to dělá a sám poznáš, že problém nejspíš zmizel.
Nepíšeš, co máš za převodníky. Pokud by to náhodou bylo nějaké bláto (nebo drsnějším způsobem opotřebovaná kvalita), tak se na hranách můžou udělat otřepy, které ten řetěz berou sebou. Zvlášť pokud by byl řetěz třeba hůř mazaný v nějakém horším, třeba prašnějším prostředí. Takhle jsem převodník odgrotovával a pak ještě nějaký čas sloužil.
Ber to jen jako obecné postřehy a zkušenosti, netuším, co máš za materiál, čím a jak mažeš, jak čistíš, kudy a jak jezdíš...
Zdar a ještě jednou já. Děkuji za rady. Pro specifikaci jsem přidal malé foto. Jezdím MRX Evocarbon 2011. Jeho předchůdce jsem sedlal skoro 10 let a bylo to v pohodě. Včera jsem byl v jednom servisu a tam měl, sám šéf technik ten samý problém, říká tomu odborně "že se mu lepí řetěz". Snažil se ten NOVÝ malý převodník jakýmkoliv způsobem upravit a nepomohlo to. Pomohla až výměna. Ten jeho převodník jsem měl v rukách, funglofka a na pytel, nechápu to. Proto jsem tu psal včera ten dotaz.
Ta pak - možná !- špatná kombinace převodníků a řetězu s mazivem a čištěním. Těžko bez zkoušení možností odhadnout. Ale viděl jsem na vlastní oči, jak se lepí a namotává řetěz na převodník po projetí jemným prachem (v kombinaci s některým, méně vhodným olejem). Něco z toho tam asi bude hrát roli, tenhle matroš by měl rozhodně fungovat dobře. Čím mažeš ?
Tak většinou mažu GT-85, teflonový, Když mi dojde a není v prodejně tak "Olej Motorex Wet Lube" nebo "Mazivo Cycle Clinic Chain Lube". Víc jsem jich zatím nezkoušel, kdysi jsem mazal jen GT a pohoda. Docela mě zaujalo, co napsal Joe-CUBE. Protože ta malá pila, má přece ty zuby větší jak ty 2 převodníky, to snad není možné, že než si koupím novou malou placku, tak budu měřit výšku zubů.
Já bych chtěl upřesnit, co to vlastně je: "namotává se mi řetěz" a "zakousne se a drží" - u převodníků.
Nevím dost dobře, co si pod tím představit...
Vím i chápu, jak se namotá řetěz vzadu, ale vepředu jsem to snad ještě neviděl...
Je to běžné, zná to kde kdo a představit si to taky asi většina umí. Stává se to při opotřebení placky na převodníku, kdy se řetěz zachytí za nějak zub a tam drží.
Dej tam jinou - novou placku a bude to zase dobře chodit.
Mne tohle delal Kellys hned od zacatku a stale mu to zustalo, i kdyz tam je nekdy sram a nekdy shimano retez. Pri shozeni z prostredni placky na malou retez zustane na te prostredni viset. Jenze nikdy jsem nezjistil, kde presne. Nikdy to tam nezustalo do zastaveni. Budto to spadlo samo, nebo jsem to orval o ram. 8-(
Ted uz jsou tacy opotrebene, ale ze zacatku jsem poctive ohledaval zuby a nic...
Napadlo mě, jestli do toho nemůže fušovat špatná řetězová linka.
...je to jeden z tajů- mi se totéž občas (asi dvakrát)stalo náhodně při přeřazení dolů(z velké na střední) u nového řetězu po asi 500km a od té doby nic.....
Tohle Ti taky dělal sněhulák :-P
Jenze tam se pak vyjasnilo, ze za to mohl povoleny sroub male placky. Retez se pak dostaval MEZI velky a maly tac.
Jenom povolený na tvém kole ? Ne zalomený, nebo alespoň utržený ? ;-)
Mě se lepí řetěz na placky (a pak se namotává) když je špinavý.
Už jsem se s "lepením" řetězu na převodník několikrát setkal v našem servisu a většinou byl na vině zatuhlý (špatně ohebný) článek řetězu.
Pokud to tedy nebylo vinou ohnutého nebo jinak poškozeného zubu na převodníku.