Zajel jsem si ve středu na trase z Budějovické do Běchovic jejíž nejkratší verze je cca 14,5 km, celé tři km a ujel tedy cca 17,5km.
Tohle téma vzniklo na základě četných diskusí o vzdálenostech zde a této věty o tom jak se delší cesta nebo delší čas odrazí na cyklističnu :
"Ta vzdálenost je 350 metrů a při této vzdálenosti se pak kolo přestává vyplácet."
Zdroj: http://www.lidovky.cz/cykliste-na-kampe-zadne...
Kladu si tedy znepokojivou otázku :
užil jsem si kola o 8 minut déle nebo jsem jen ztratil čas a ohrozil jeho přepravní konkurenceschopnost a moje kolo se mi přestalo vyplácet ?
Moje odpověď je samozřejmě, že jsem si užil jízdy na kole déle, čerpal tím více zdravotních benefitů z pohybu, jel mnohem hezčí cestou z bodu A do bodu B a navíc jsem se choval přesně podle další rady autora výše zmíněné věty jen z jiného média, která říká, že někdy je lepší některá místa objet :)
Vratislav řekl přesně tohle : zásadě platí nevjíždět tam, kde se hodně bojím, kde mě předjíždí rychle jedoucí auta, pokud možno se vyhnout vedlejšími ulicemi.)
http://www.rozhlas.cz/radiowave/spolecnost/...
Takže jsem si zajel 3 km, moje kole neztratilo koncurenceschopnost, moje zdraví se zlepšilo, méně jsem se bál, měl jsem víc cyklopozitivna než na konkurenceschopné trati 14,5 km , netrhl jsem žádný časový rekord a dokonce o tom nenatočil ani žádné video oslavující jízdu na kole, potvrzující překročení povolené rychlosti nebo dokumentující jak dodržuji či nedodržuji silniční zákon .
Navíc jsem tím nenatočením videa, jeho neootitulkováním a nenahráním na web neztratil zhruba 20-30 minut života, takže i přes prodloužení času jízdy jsem celkově nějaký ten čas ušetřil :)
No není to ježdění na kole bez přívlastků, bez honění času a bez propagačních akcí úžasná zábava ? :)
Máš nějaký objektivní důkaz, že se ti zlepšilo to zdraví, o tolik si zajet může naopak být zdraví nebezpečné, a pokud by se stalo, že by si musel během té cesty i 350 metrů popojít pěšky, můžeš si zhuntovat zdraví nadosmrti.
Dneska mě navštívil v práci bývalý kolega a říkal, že jsem tak hubený, že to není možný :)
Po tom nájezdu o 3 km více jsem navíc málem porazil místního trenéra pince ( 5 setů a v pátém jsem to projel až 14:16) Náš trenér je o dost mladší než já a už dlouho hraje o 2 třídy vejš v pražské soutěži než já :)
No estli tohle není důkaz, tak nevim...
Nemusel být ve formě, trápila ho tchýně nebo prdečky, to za důkaz neberu.
Navíc jsem teď četl, že tlustější má větší naději na dožití, jsou toho plné Babišzeitung.
trápilo ho moje nové podání :)
Subjektivní dojem, vyklepni ho 4x, a budem o tom přemýšlet.
Jen malinko odbočím, ale vysvětlení k http://www.nakole.cz/diskuse/18717-na-kampe...
Já jsem psal o zákazových značkách a tam dodatková tabulky vždy upřesňuje na koho se zákaz vztahuje. U výstražných, informativních a dalších to je samozřejmě jinak.
Jo, ale je to k prdu....
Kecy nemaj cenu, tedy na značkách, občas jsem fakt měl problém, v té Francii. Obecně by se vše, co se netýká místní dopravní obsluhy, mělo řešit piktogramem.
Jinak má pochopitelně pravdu.
Pokusim se to zkrátit a příliš neopentlit.
Jedu-li z domova do centra, tři kilometry oproti ideální stopě si najedu vždy. Dělám to dobrovolně, nikdo mě k tomu nenutí a nekladu si u toho znepokojující otázky. Stejně jako slečna na videu si takto tu trasu dobrovolně naplánuju. Je to moje věc, tak jsem se rozhodla a cením si možnosti svobodného rozhodování.
Stejně jako slečna na instruktážním videu, nosím helmu. Dobrovolně, po zralé úvaze, nikým nepřesvědčována a nikým nenucená.
Stejně jako slečna na videu se strojím dle okolností a povětrnostní situace.
Stejně jako slečna na instruktážním videu se nebojím tu a tam zastavit a nestydím se z kola slézt.
To je můj způsob jízdy na kole po městě. Nikomu ho nevnucuju, netvrdím, že je jediný a že je nejlepší. Každý ať činí jak umí a chce.
A za ten ti tleskám.
Prostovlasé ženy jsou ovšem přitažlivější, máš furt co vylepšovat.
Aniž bych to myslel na některou ze zdejších sličných dam. Na kole je ještě větší riziko než při normální chůzi, že narazíš na jev "zezadu lyceum, zepředu muzeum".
V Marianově říkají: "není škaredých žien, len malo pijeme" - píši jak jsem slyšel bez nároku na gramatickou správnost a k vyřčenému zaujímám stanovisko neutrálního pozorovatele.
Důležité je to, že ti ta opakovaná vícenajetí cyklisticku neznechutila a že se ti zdá kolo stále konkurenceschopné.
Všimla si si, že některým obhájcům cyklodopravy z argumentace až podezřele často vypadává jakákoliv zmínka o tom, že je kolo baví, že je to fajn a pořád zmiňují jak šetří čas nebo honí rekordy v přepravě z bodu A do bodu B :)
Na konkurenceschopnost mého kola mi nešahej!
Oproti naší sekačce je to king.
Britský novinář Smith prohlásil něco podobného o zpěvačce, co si říká Madona - prý sekačka na trávu je fyzicky přitažlivější.
To nemůžeš srovnávat. Ty jezdíš na kole s radostí. Ne z nutnosti dopravy a současně bojujíc proti znečištění ovzduší, dopravním zácpám a globálnímu oteplování (ve skutečnosti: proti automobilům). Takže Ty o pár minut navíc v lese či v parku vnímáš pozitivně, zatímco zaťatý bojovník proti něčemu (čemukoliv) kritizující řidiče, že spěchají, bere každou minutu navíc, kterou stráví na kole jako újmu.
Pro tebe, zastánce svobodné společnosti bez zbytečných omezení, je přijatelný infantilní a nezodpovědný cyklista Újezďák, který jezdí jen pro radost a neustále zlehčuje snahu některých lidí o zlepšení životního prostředí v Praze?
A já bloud si myslel, že svobodná společnost obstojí pouze v případě, že každý jedinec na sebe dobrovolně vezme přiměřenou část zodpovědnosti za celek a ne, že si bude na kole jezdit jen tak pro radost (zodpovědnost za celek - boj proti znečištění ovzduší, dopravním zácpám, například)
Střelné zbraně bys dal k dispozici všem, protože dělají společnost zdvořilejší, ale na Kampě je zapotřebí zakázat jízdu na kole?
Jezdit "infantilně" na kole je jistě ekologičtější než jezdit autem. O tom snad není sporu.
Děsivé je, že si z toho ježdění na kole někdo vyrobil ideologii a politické téma.
Je to podobné, jako kdyby 20 lidí založilo obč. sdružení a začalo tvrdit, že samopěstování zeleniny na zahrádkách je ekologické, šetrné a zachrání to svět před zkázou. A začalo brojit proti lidem, kteří zahrádku prostě nechtějí nebo ani nemohou mít.
Njn, že se v Praze někdo aktivně snaží zlepšit podmínky pro jízdu na kole je opravdu, ale opravdu děsivé :-)
Pokud to budou dělat tak, že ani kvůli chodcům nebudou respektovat značky, tak je to podivná snaha.
Ještě jednou připomenu, že prosazované obytné zony, pěší zony s povoleným vjezdem cyklistů, zony 30, zklidněné ulice a podobně, budou generovat zvýšenou koexistenci a vzájemnou interakci chodců s cyklisty.
Ideologii z toho akorát vyrábí lidé kteří nemají cyklisty rádi a nejraději by kdyby vůbec nejezdili.
A že je organizace dopravy politické téma? Co je na tom děsivého? Zhruba polovina pražského rozpočtu (přes 20 miliard) jde na dopravu. A o tom co se za ty peníze (ne)postaví rozhodují politici. Pražská dopravní koncepce se jmenuje "Zásady dopravní politiky".
A tvůj příměr kulhá na obě nohy. Mnohem trefnější by bylo (ačkoliv to stále není ono) kdybys napsala že sdružení by usilovalo o to aby se část půdy určené pro mechanizovanou výrobu potravin přeměnila na zahrádky určené k samopěstování. Sdružení nikoho k samopěstování nenutí, ale pouze chce aby mu bylo samopěstování umožněno a lidem toužícím po samopěstování nebylo toto znemožnováno obstrukcemi. A kdyby členy takového sdružení přišlo opakovaně podpořit na nějakém shromázdění několik tisíc lidí tak by to jejich požadavky měly být reflektovány.
V pořádku, je-li to politické téma, tak ať s ním jdou propagátoři do voleb.
Nevím, ale mám obavu, že by to bylo trochu ošemetné, protože by se mohlo ukázat, že těch 200000 Pražanů, co jezdí pravidelně jednou týdně v Praze na kole, zároveň jezdí pravidelně 3x týdně autem a 3x týdně MHD a mezitím taky chodí.
Odmítám klausovu tezi je jediným projevem občanského názoru má být pouze účast v politické straně a ve volbách.
A pokud s tím mám jít do voleb tak bych potřeboval ucelený volební program. Prozradíš mi jestli je cyklistika pravicová nebo levicová? Jakou sociální politiku by cyklisté měli prosazovat? Měli by cyklisté projevit snahu o privatizaci obecního majetku (bytů) nebo by je měli dále držet? Co školství? Podporovat technické obory, nebo nechat studenty aby si vzdělání vybrali podle vlastní úvahy? Nebylo by lepší oslovovat všechny politiky bez ohledu na stranickou příslušnost a přesvědčit je o tom že podpora cyklistiky je potřebná tak aby rozvoj dopravy a dopravní politika nebyla závislá na tom kdo je zrovna u vesla?
Cyklistika neni ani jedno, ale cykloaktivismus je zjevne levicovy.
Pravil sv. Václav Klaus.
Co to je za šmejdskej nick? Registrace dnes, reakce tři, všechny na mě a všechny prudivé... Mám Tě Václavovi napráskat hned nebo to počká do večera?
Žádný šmejdský nick, on trpí tou chorobou, co se tady o ní včera diskutovalo, koprolálií. Takže na něj buď hodný, on je chudák (chudinka) nemocný.
Nebyla by to spis koprografie nebo tak neco?
Poprosil bych si založit téma a tam se realizovat, nechci hned mazat, ale sledovat nějaké nové spory s Hraboshem opravdu nemusím, navíc když výrazové prostředky a metody diskuse jsou +- stejné jen s opačným znaménkem.
Takže děkuji předem za toleranci diskusního tématu silně pravicově zaměřeného, ale též velmi aktivního cyklisty*
* malá nápověda
jedná se o tuhle diskusi
Proč šmejdskej? Mě se líbí.
Nejde o písmenka v nicku, ale o šmejda za klávesnicí.
Proč? Protože cykloaktivisty pokládám za bandu kreténů vesměs všelijakých neomarxistů a jinejch levicovejch šmejdů?
Je to jasné. Trpí koprem.
Jsem rád že i pro tebe je neomarxismus sprosté slovo. :D
Krajnice a přerušovaná čára?
Když to tady čtu, tak zjišťuji, že jsem vlastně velký sobec.
Do práce jezdím na kole proto, že mě to baví a ušetřím za benzín.
Do města jezdím, že mě to baví a ušetřím za benzín, parkování a je to často rychlejší a pohodlnější. A vlastně i proto, že mě auta docela obtěžují, proto se s ním snažím jezdit co nejmíň.
No počkej,počkej, takhle by to nešlo.
Jezdíš na kole,protože tě to baví nebo protože ušetříš?!?
Jezdit pro radost, nebo kvůli úspoře...
Tyhle dva důvody jsou zcela odlišné - já bych to neslučovala :o)))
Jo a mimochodem - jak se ti v domácím rozpočtu projeví ty uspořené peníze?!?
Nemám hromádky peněz na jednotlivé potřeby, ale dokážu si spočítat, že cestování do práce by mě stálo měsíčně jen za benzín 900kč. Takže je můžu s klidným svědomím utratit za věci na kolo. :-)
U nás by si za sobce nebyl, řeknou "lakomý Moravák, pro korunku by si koleno nechal vrtat" :-)
Hmm, ty tam máš alespoň nějaký ten ÚČEL (práce, nákup). Já si včera naprosto bezúčelně vyjel na kole na V. Javorinu, 185 km šlapáním jsem zcela sobecky a zbytečně vyprodukoval obrovské množstvé CO2 a navíc mne to (ke konci) ani nebavilo... Na popraviště se mnou! Auta mne teda neobtěžovala, všichni se chovali slušně, ohleduplně, pár mi dokonce dalo "přednost", aniž by museli. Jen teda jeden muž s koženou brašnou na motorce mne v kopci sral, protože tím svým starým pekáčem (nádherně zreko Jawa 250) vytvořil kouřovou clonu, kterou jsem se musel prokousávat svým hlemýždím tempem... ;-)
Poprosil bych vás o to aby jste laskavě méně fabuloval o tom co dělám a to alespoň na tématech, které jste nezaložil.
Vím, je to vlastně zbytečné, protože vaší hlavní činností na nákolácké diskusi není zakládání tématů nebo normální diskuse, ale pouze neustálé infantilní pruzení.
Přesto se zamyslete a pod svým dalším z nekonečné řady nicků se pokuste o něco nového úžasného, tedy že si založíte téma a budete doufat, že si ho lidé neskryjí.....
Ono je rozdíl jestli jedeš delší a pomalejší, ale zato hezčí trasou, nebo jestli jedeš delší a pomalejší, ale zato znatelně horší a méně bezpečnou trasou.
Jezdit delší, horší, pomalejší a méně bezpečnou trasou v případě že máte k dispozici hezčí si lze snad představit jako tak trochu městskocyklistické spanilé jízdy.
Když se podívám na trasy většiny velkých cyklojízd tak ty ve své valné většině vaši definici ,,jedeš delší a pomalejší, ale zato znatelně horší a méně bezpečnou trasou" docela naplňují :)
Ale jim to, narozdíl od tebe/nás, politicky müslí! ;-)
Na druhou stranu letos jsem minimálně od pohledu více cykloaktivistou než v minulých sezonách.
Vem si, že jezdím na kolech celkově méně,ale ve městě jsem letos tim pádom * najel mnohem větší porci z celkového nájezdu než v minulých sozonách , protože jsem omezil silničku.
Taky jezdím Prahou mnohem víc v noci, což jsem dřív zásadně skoro nedělal...
Při jízdě na kole letos nějak víc trpím a dokonce jsem v obličeji částečně vychrtlý, takže někde "kde je to lze občas zažít jinak "bych s ksichtem docela zapadl :)akorát mě to nemuslí politicky enouhg*
* jak říká kolega vlákno, použití cizojazyčného slova , či fráze nejenom na konci věty dělá větu tak nějak jako validnější indeed :
Co to?
Teda řeknu vám, že už nejenom že mi to politicky nemüslí, ale já už jsem kompletně lost:-))
Bylo by, prosím, možné mluvit u nás v Česku česky*?
*tedy nikoliv poevropštěnou husákovskou babištinou, případně světově provinční čengličtinou.
vidím, že té cykloklamovštiny a světovosti jsem tam dal moc :)
Kobliha by to napravila ? Slyšel jsem, že u Agrofertu už brzo budou zase k mání ...
Byla-li by kobliha Saturninova, pěkně do ruky, nedovolila bych si odmítnout ani tu agrofertovou:-))
P.S. SOS Češi, píše se byla-li nebo byla li nebo ještě nějak jinak?
Je-li li součástí pouze složené spojky tak spojovník nepíšeme :)
Čili byla-li je v pořádku, pakliže nepřijde někdo s tím, že je to moc složité a nežli v tom mít chybu, tak zavede obě možnosti jako správné, čili to zjednoduší asi jako dodatková cedule, na přednosti zprava platí přednost zprava :)
Jinak ale souhlas. Pravidlo pravé ruky - první z desatera dopravy (cedule a semafory přišly až později)...opakovat, opakovat, opakovat!
Budeme ho znovu potřebovat.
Pak doufám, že tomu desateru předchází ještě nulté pravidlo: nenabouráš.
Dneska jsem od cyklisty nedostal přednost (podle pravidla pravé ruky) tady http://goo.gl/maps/8dqaT , tak jsem ho radši pustil, než abychom na ulici vyráběli ze dvou kol jedno ;)
Manželku zrovna dnes , kole v Běchovicích, málem sestřelil cyklista.
konkrétně tady :
https://www.google.cz/maps/@50.0828471,14...!3m4!1e1!3m2!1s82CE0y97yEUNbG-4NdnUoQ!2e0
Prostě to tam z ulice V okálech švihnul doleva na cyklostezku a žena to strhla na poslední chvíli na trávník, sice se jí pak omlouval, ale jedno je jisté, nemyslel za roh :(
Přijela na pinec celá rozklepaná se slovy, schválně všechno objíždím abych jela klidem a málem mě srazil cyklista....
Jezdím tam tudy dost často a je fakt, že už jsem tam pár rychlejších jedinců bez mozku a starosti o to co dělají, potkal za ty roky taky...
Platí beze zbytku, ovšem ne jenom pro jízdu na kole, ale obecně pro jakoukoliv jízdu nebo i chození.
Š+G - Zkratka byla delší, zato však méně pohodlná.
Trošku opačný příklad. Po Praze často jezdím tou nejkratší možnou cestou s využitím co nejhlavnějších silnic. Občas mě to zavede na pár metrů na magistrálu nebo most Barikádníků mezi auta. V takovém případě se pak často divím, že mám na některých cestách jízdní průměr skoro 30 a na trase co jede skoro pořád do kopce 25 km/h.
Jsem aktivista? Možná, ale rozhodně se tak necítím. Kolo je prostě rychlejší a navíc si ani nemůžu pořídit tramvajenku, protože odmítám vstoupit do městského klubu. I kdyby kolo nebylo rychlejší, je to dobrá zábava a trénink.
Ale jinak se přiznám, že jsem tohle téma nepochopil. Nebo spíš neznám nikoho, kdo by jezdil po městě na kole jenom proto, že je to rychlejší nebo ekologičtější.
Tak jsou místa, Prahu v to asi nelze počítat, kde je kolo fakt nejrychlejší. Dneska jsem musel 3x do vsi. V předsíni mám skládačku, takže na ni hupsnu a jedu. Asi žádný jiný dopravní prostředek by nebyl rychlejší.
Tak to si kuř že jí můžeš počítat. Ráno v devět na 12km bylo kolo nejrychlejší ze všech (při mé běžné cestě do práce).
A když bych si měl vyloženě vymýšlet, tak takové Bohnice Letná rychleji než na kole nedáš.
Zas na druhou stranu hodně záleží na jezdci. Jak je výkonný a jak umí objíždět auta stojící v koloně atd.
Dřív jsem občas po Praze jezdil na leháči, teď jezdím na vzpřímeném singlu a mé celkové i jízdní časy se značně zkrátili. I když po rovině nemám tak velkou maximální rychlost, do kopce jedu mnohem rychleji, nemůžu zařadit lehčí převod, abych si ulevil. Jedu také mnohem plynuleji, protože mám lepší přehled o svém okolí, jak vidím přes auta. Víc využiju jízdu v kolejišti, s kratším rozvorem je mnohem jednodušší mezi koleje najet. S výrazně užšími řidítky je také jednodušší projíždět mezi stojícími auty.
Ale na delší trasy bych toho singla rozhodně nechtěl. Jízda po městě se pro mne stala dost intervalovým tréninkem.
Tak to ještě nejsi vyježděný. To přijde. Já skoro nezastavuju. Stačí koukat na světla, trochu znát intervaly, vědět kde je dobré svěsit v předstihu a dojet na setrvačnost, kterým místům se raději vyhnout.
No nevím. Buď pojedu po dlažebkách a nebo po hlavní, kde jsou prostě semafory. To že na nich občas stojím mě nijak neuráží, alespoň se vydýchám na další sprint. Naopak, nakopal bych cyklisty, co jezdí na červenou.
Jezdím hodně po nábřeží, v centru. Tam není moc prostoru pro to svěsit v předstihu, to se před tebe hned narve auto.
To je tak. I na celkem dlouhé vzdálenosti, řekněme do 10 km, jsem na kole rychlejší, než povrchová MHD, jakmile člověk musí přestupovat nebo jede centrem.Na některých kratších trasách, s více zastávkami jsem na kole třeba dvakrát tak rychlejší, než když jedu MHD a pěškobusem. To samozřejmě za předpokladu, že jsem o víkendu nebyl na soustředění nebo nejel stovky kilometrů na kole. Pak jsem rád, že to mám do školy jenom kousek.
Jednou jsem teď musel jet MHD do nemocnice, kvůli vakcíně, cestou zpátky jsem se ještě pro něco stavoval a musím říct, že mě to vysloveně štvalo, jak mi to tu cestu časově protáhlo a zesložitilo.
Předjedeš i metro. Stačí když si započteš dobu potřebnou k docházce (málokdo bydlí přímo nad stanicí metra). Za kolik doběhneš na Vyšehrad?
Cca za pět minut, když půjdu hodně rychle. Jezdím každý týden na UTIA na Ládví, na téhle trase metro jen tak nepředjedu ani když budu dobře odpočatý a pojedu po hlavních silnicích. On ten můj Favorit není zrovna dvakrát tuhý. Nejrychleji jsem to dal za 45 minut, ale to jsem se ještě stavoval po cestě ve škole vrátit knihy, takže 40 minut by mohlo klapnout. Metrem tam nejedu určitě déle než 35 minut.
Ale jinak jo, je hromada tras, kde v pohodě předjedu i metro. Třeba od nás na Chodov, kde jsem pracoval, to vycházelo na leháči stejně jako metrem, na singlu bych to dal o kus rychleji, je to dost do kopce.
zas na krátkých trasách typu 1-1,5 km a také na místech narvaných chodci na silnici/ typicky prostor okolo Staromáku/ je v budově parkované kolo spíš přítěží ve srovnání s obyčejným pěškobusem :).
Když jsem ještě dělal na Jungmaňáku, tak taková cesta do vzdálenosti 15-25 minut pěšky mi vycházela časově lépe a strachově, v rámci starosti kam s ním v cíli nebo co z něj zbude, o dost lépe, než tahat kolo z podzemní garáže a jet někam kam na pohodu dojdu pěšky raz dva ...
Pro mě je kolo jasná volba na přesun do práce ale přes den v rámci služebních nebo osobních výpadů je nejlepší chodit...
Tak to záleží, co máš za kolo. Já i ten kilometr do menzy občas jezdím na kole. Párkrát jsem ho před ní nechával i nezamčené, když jsem si zámeček zapomněl. Snažím se kolo udržovat v takovém stavu, aby ho nikdo nechtěl krást.
Mohl bych takhle jezdit s veteránem trekem, ale na pohodové ježdění po praze mi už opravdu před lety nestačil, pořád se něco hroutilo na dlažbách, do kolejí a panelů ani ty pláště nestačily.
Tak jsem šel do 29ky superiora a to už není kolo které bych nechal někde jen tak.
Navic mě nebavi sundávat sedlo, výstroj, kapsičku s duší, blikny, comp, pumpičku nebo odrazky, tahat sebou megařetěz a vázat se s každým kolem zvlášt... a všechnu výstroj v báglu tahat nechci...
Takže mám vytypovaný obchody kde jim nevadí že s kolem zajdu dovnitř, nebo ho zaparkuju ve vchodu ale vevnitř bez poutání, traifku prostě risknu, ale stát připoutaný bych ho nikde nenechal.
Prostě na jedný straně je pohoda ježdění a na druhý straně je pohoda parkování nevystrojené plečky...
Sedlo se dá lehko zamknout pancéřovaným lankem, duši nevozím, na akutní opravu mám sprej, tím pádem ani pumpičku, comp jde sundat (na ekole bývá napevno).
Stačí mít pořádný lamelový zámek a každý zloděj se tomu obloukem vyhne (pilovat nebo rozbrušovat to na ulici se nikomu nechce).
Taky jsem už viděl pěkně připoutané kolo s prošlápnutým výpletem.
Netuším proč bych měl sebou tahat sprej, pancéřové lanko a pořádný lamelový zámek nebo vlastně dva ( takže zhruba 2x 0,5 kila) , ještě jsem totiž neviděl tak dlouhý, který by přidělal obě kola i rám jedním vrzem.
Navíc netuším, proč by se lamelový zámek měl pilovat nebo rozbrušovat ? On se přímo zámek který lamely spojuje nedá otevřít jinak ?
Dá, ale málokdo to umí a ti co to umí, tak nejspíš kola nekradou :-)
Nevím, co ti napsat, abych tě neurazil.
Ne, že by mi jízda na mém kole připadala pohodlná, ale na těch pár kolimetrů to je v pohodě. Mám Favorita s jedou rychlostí, původními koly na 25 mm pláštích i původními brzdami, s bullhorn řidítky bez omotávak, s nacvakávacími plastovými blatníky… Vozím na tom ty nejlevnější SPD pedály, co se daly koupit. Všechno přišroubované, ale kola by mi někdo mohl ukrást, mám tam takové ty křídlové matky, co se vozily na Eskách. Jo, zadní výplet není moc odolný, už mi chybí dvě špice a je tam osma jako prase, trošku to šněruje. Budu tam snad časem dávat něco jiného.
Blikny vozím v batohu, nandavám až když se stmívá. Nic jiného na kole na ježdění po Praze nepotřebuju. Kdybych píchnul, bylo by jednodušší a možná i rychlejší dojet domů metrem, nandat ty drátové pláště bylo celkem šílené. Během těch 800 km, co jsem tuhle sezónu najezdil po Praze na Favoritu defekt žádný, takže bych nářadí na opravu s sebou vozil stejnak zbytečně.
Docela mě těší, že Hradec králové mezi ta místa nepatří a ještě asi dost dlouho nebude a že auto bude hned po lehké motorce stále nejrychlejší.
Ještě jeden postřeh. Pokud jezdíš po centru, je kolo bezkonkurenčně nejrychlejší. S autem je stálý problém s parkováním, kolo přiděláš ke značce a jdeš pryč.
Z mého pohledu je doopravdy kolo v mnoha případech nejrychlejší dopravní prostředek po Praze. Ale asi dost záleží kde člověk bydlí a kam jezdí.
Souhlas, tedy pokud někdy nejdeš pěšky což může být na krátké trase rychlejší.
Újezd nad lesy* Budějovická via MHD mi vychází reálně jednu hodinu a 10-15 minut.
Autem se to dá střihnout tak za 45-50 minut i s parkovánim a pěškobusem do 10 minut...
Na kole mám pohodový průměr kolem 55-60 minut, s rekordem 47 minut(23 km i se semaforama) a když to vemu , v rámci fyzičky, přes centrum (34-35 km) tak to jezdím tak hodinu 20 hodinu ,30 jak kdy dle sezony a nálada :)
Nejrychlejší na téhle trase mi pak vychází kombinace kolo, vlak, kolo nebo kolo metro vlak kolo, kdy se dostanu i na cca 42-45 minut.
Lítačku si platím, protože se mi i přec cca 5000 km ročně po Praze na kole vyplatí. Jezdím MHD i přes den tak 2x, občas kombinuju kolo vlak ( počasí nebo když není síla) a navíc mě jak metro tak vlak stínují trasy , takže v případě defektu celkem v pohodě dojedu..
Má to svoje limity, když máš někde bejt v kvádru, je kolo málo praktické, furt mám v tý palici elektroskládačku s dost silným motorem, ta by asi neměla konkurenci.
Tu bys zase nepřidělal k té značce.
Od té doby, co jezdím na zkoušky na kole, na ně v obleku nechodím. Na státnice asi na kole nepojedu :)
Nevyměkneš! Když tam může přijít ve svetru zkoušející, tak student také!
Já jsem byl na kole u maturity i u imatrikulace. Převlíkl jsem se ve škole.
Na zkoušky chodím v „lepším“ tričku. V obleku tam chodí menšina (bakalářská informatika na MFF).
No, já kdysi přišla na zkoušku z termodynamiky v riflích a poté, co mi zapsal zkoušku do indexu, mi profesor Enenkl vytknul, že na zkoušku se má chodit ve společenském oděvu...
No, není cyklista jako cyklista.
Jsou města, kde se nepřevlíkají, prostě jedou klidně v obleku.
Pravda ty 3-5 km po rovině při rychlostí babky s hráběma se to zvládá v pohodě:-))
klidně aj v kroju s deseti spodničkama na mšu :))
Ale to musíš mít víc jak 70 let. :-)
A s fjertuchem:-))
Jasně, tak se jezdívalo.
A i dnes se jezdí v tom, v čem se pak reprezentuje.
Přeci si nebudeme namlouvat, že ty obrázky s londýnským starostou, jezdícím na kole v obleku do práce na londonmagoš jsou podvrh:-))
Já hlavně doufám že ty s Jindrou to budete Kampou už vždycky jenom tlačit, abyste si to tam vychutnali. Když mi ukážeš kudy pravidelně jezdíš, sám ti můžu navrhnout pár úseků po cestě, kde bys mohl kolo tlačit a lépe si tak vychutnat cestu. Vždyť nejde o závody ani o čas, jde o to si to město každý den užít :).
Obecně vzato nemělo by se vysmivat lidem, kteří se chovají slušně a v rámci pravidel.
Třeba dneska jsem na Hlaváku potkal duševního chudáka cyklistu, který se nějakým tlačenim silničního kola halou nádraží prostě neobtěžoval a na kole seděl i na pojízdných plošinových schodech.
Nemůžu se ale divit proč si to takový cyklosobci vychutnávají , neboť tito duševní chudáci mají neskutečnou argumentační podporu z cyklistických kruhů a cítí se , i díky takovým jako jste vy, jako vopravdovský hrdinové..
Jeho fotky jsem dal do zaujalo a tak mě napadlo, není to nějaký váš kámoš ?
To bude ten, jak zabil tři lidi při jízdě v opilosti. Odseděl si to a má doživotní zákaz řízení, tak aspoń terorizuje lidi na kole. Snad už nikoho nezabije, na kole je to řádově míň pravděpodobný než v autě.
Nezapařila se vám z tohoto nezaujatého argumentu tak trochu vaše cykloprdelka?
Nebo my jsme se snad zde bavili o někom kdo někoho kolem zabil, že se taháte automobilisty ?
Ubohé.....
aby jste se nemohl vymlouvat zde foto cyklisty , který netlačil ani v budově...
http://www.nakole.cz/diskuse/18865-co-vas...
Pročetl jsem si poslední diskuzi a marně dumám nad tím, jak to ti lidé dělají, že je kolo v Praze rychlejší než auto. Po Praze se hodně pohybuju na kole i autem, na kole jezdím (mimo křižovatky a kolony) rychleji než skoro všichni cyklisti, které cestou potkám (vlákna a Hraboshe holt nepotkávám), přesto jsou okolní auta v naprosté vetšině případů rychlejší než já. Z čehož mi plyne, že většina pražských cyklistů by neměla být rychlejší než auta, ale tady se tvrdí něco jiného.
Tak čím by to tak mohlo být:
1. Je pravda, že u křižovatek či v koloně mě hodně původně pomalejších cyklistů předjede, někdo po chodníku, někdo po kolejích, prokličkuje po přechodu, prostory mezi pruhy, případně pruhem, který odbočuje jinam (viz například video http://www.youtube.com/watch?v=ebD2WGxTZ5o&... ) Takže možná se u tvrzení "kolo rychlejší auto" tak nějak automaticky předpokládá, že na tom kole se musí prasit, ale v autě ne (protože jinak není problém pořídit si modrý majáček a Prahu projet velice rychle).
2. Možná nejezdím tolik přes nejcentrovanější centrum Prahy, na kole jej většinou projíždím jen po magistrále, když už fakt potřebuju do centra zajet, tak to vyhrává auto (na kole nemám kde bezpečně zaparkovat na déle než pět minut). Ale třeba včera k večeru jsem si Prahu na kole projel všude možně (40 km včetně centra) a zase jsem na kole nebyl nikde rychlejší než okolní auta.
3. Možná je potřeba najít specifické podmínky, kdy je kolo rychlejší než auto a ty pak dostatečně zobecnit. To mě napadlo, když jsem si vzpomněl na poslední závod vyhlášený Auto*matem, trasa nejdřív z kopce, pak po rovině, cíl v místě, kde kolo nesmí, ale v době závodu byl vjezd na kole tolerován, ovšem na auta byli přísnější. Kdyby aspoň ten "vhodně umístěný" závod vedl tam i zpět, já když jedu do práce na kole, tak automaticky předpokládám, že na kole pojedu i ty kopce zpátky ...
Ono je to stejně jedno, když už i někteří z těch nejzarytějších bijců cykloaktivistů říkají, že by jim nevadilo vypráskat osobní auta z centra (Malá Strana, Staré město) a to tak, že důsledně a pro všechny:-((
Kolo je rychlejší na většině tras které jezdím díky době kdy je jezdím. Kupodivu nemám dopravní potřebu ve dvě ráno, ale třeba v devět ráno. A než s autem pročekáš od Hlávkova mostu k Václavovi, tak na kole jsi už dávno v cíli cesty.
Podobné to je když to vezmeš podle vody. Akorát ne každý má nervy na to pustit se mezi kolony stojících aut. To vyžaduje nemálo praxe a vyježděnosti. Vyrážet z Nuselského údolí kamkoliv přes centrum, tak pokud to není někam na hranici Prahy, tak v tom centru na kole naženeš tolik času, že Tě za centrem auto už nedojede.
Kopce zpátky můžeš vyšlápnout (maximálně +5 minut), případně se na ně vyvézt metrem nebo tramvají.
Ale tohle platí pro vyjimečné jedince, naprostá většina cyklistů nejezdí rychleji než 20 a průměr má tak někde kolem 15 a když přijde kopec tak i rychlost 10 je už dost.
Pořád si myslíš, že při téhle průměrce budeš rychlejší?
Jo. Sice ten rozdíl nebude tak výrazný a nebude na tolika relacích, ale pořád bude na spoustě míst výhodnější.
Nějak se mi tomu nechce moc věřit, ale možné to je, hodně bude záležet na tom odkud a kam se jede a jak moc se dodržují pravidla :-)
Nevím jak u vás v Praze, ale napíšu ti příklad z malého města (Břeclav - 25tis. obyvatel).
Bydlím na okraji a do centra to mám zhruba 4 km.
Na kole - mimo špičku 10 minut, ve špičce zhruba 12. I když je město zacpané auty, tak je na většině hlavních ulic cyklopruh, takže na kole bez problémů.
MHD (bus) - 15 až 17 minut mimo špičku (jede malinko oklikou), ve špičce tak 25 - 30, + 2 min na zastávku
Auto - mimo špičku 7 minut + z domu na parkoviště 2 min + parkování v centru (5 minut). Ve špičce - 20 - 25 minut jízda + z domu na parkoviště + parkování.
Takže mě kolo vychází nejlépe.
To nemůžeš srovnávat, seš z kraje,kde se na kole jezdí a na nádraží jsou běžně stojany :))
Já to nesrovnával, to byl jen příklad. Chápu, že každý to má jinak a jiné podmínky.