Tak me dnes cesta zavedla do Revolucni, na Namesti Republiky a Nabrezi Kapitana Jarose ve smeru ke Strossmayeraku a mohu potvrdit, ze z techto mist je mozne pouze dlazbu v Revolucni oznacit za celkem prijemnou k jizde (v mezich moznosti). Prijde mi ovsem, ze dlazba v Revolucni je z mensich kostek nez zminovane dve zbyle dlazby a ze to bude hlavne tou velikosti.
Já tam dneska jel taky, a protože tam byla kolona, vzal jsem to zleva vedle kolejí, a když se to dalo do pohybu, narval jsem to doprava před nějakého pomalu reagujícího škodovkáře, diagonálně, přesně přes ten příjemný výtluk tak, že mě to málem sundalo. Prostě jsem na něj nějak zapoměl a najednou díra v silnici.
Prostě příjemná, rovná a bezpečná, dlažba.
To ti nepřijde, ty kostky jsou skutečně o polovinu menší a čtvercové. Bohužel, protože jsou malé, rychleji se vyjezdí koleje a nadělají výtluky a boule. Ale zase se to snadno předláždí, opravit pořádně asfaltovou vozovku trvá dýl.
Proč tu rozbitou dlažbu nenahlásíš na TSK? http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/hlaseni...
Proč bych měl, ani Tebe jsem nehlásil za pirátskou jízdu na elektrokole po Újezdě :-)
Myslím si, že o tom vědí, o tý díře jsem věděl i já, jen jsem byl bujnej v tom předjíždění a pak to málem odnes. Normálně, když to tam stojí, projdu se po chodníku, nevím co mě to raflo, asi ten první hezkej den po spoustě škaredejch.
Nevím jestli o tom vědí, ale pokud jim to nahlásíš, tak to většinou celkem rychle spraví.
No, byl jsem tam v neděli 12/10.
Opraveno je prd, tu díru velmi mizerně zaplácli asfaltem, čili řešení vskutku Potěmkonovské. Navíc, asi metr před dírou jsou mezi dlažkama fuky asi 3-4 cm, když tam vletíš kolem, jsi na tlamě hned. Dokud tam byla ta díra, byla šance, že se tomu vyhneš, teď je to dost nenápadné, tak bacha.
Místo aby tam poslali dva maníky a tu díru zadláždili, udělali takovouhle prasárnu....
Byla jsem vcera na kole na Rokosce a zaujalo me, ze V Holesovickach cykliste nesmeji do busopruhu. Tak jsem premyslela, jestli je mensi zlo jet po chodniku (a absolvovat klickovaci opruz, abych se dostala na chodnik na moste), busopruhem nebo v tom pruhu narvanem auty.
Jak to tam resite?
Ono je povoleno jet vyhrazeným pruhem pro autobusy na kole? Já jen, jestli v Praze platí stejné zákony jako ve zbytku země. A na "taxi" to fakt uhrát nelze... ;-)
Vetsina prazskych buspruhu ma povolene jeste taxi a bicykl. To povoleni taxi nechapu. Povolila bych treba auta s aspon 4 lidmi.
Pochopil bych kdyby to bylo v nějakém stoupání kde jezdí hodně autobusů, tak tam nevpuštění cyklistů by mělo logiku, ale když to je z kopce, je to divné.
No ale tady v tomto buspruhu cyklisté povolení nemají, ne?
Proč tam má povolení i taxi taky nechápu (no samo, že "chápu" - lobbing). Ještě tak možná, když veze pasažéry, dejme tomu, je to svým způsobem "veřejná" doprava. Např. v USA je na některých silnicích (dálnicích) vyhrazen pruh pro auta, ve kterých jede více lidí, než jen řidič.
Tady v bus pruhu jezdí všichni, bus pruh, nebus pruh, ale cyklisté tam jezdit, narozdíl od těch ostatních fakt mohou, je tam i malůvka na zemi.
Puhy pro osobní auta s více pasažéry mají i v Anglii, ono to je trochu jinak, ale v důsledku totéž, nejsou to zvláštní pruhy pro auta s více pasažéry, ale auta, ve kterých jeden jen šofér do těch předjížděcích pruhů nesmí, což je prašť jako uhoď.
Když nepojedu buspruhem tak zas nebudu u pravého okraje vozovky. Fakt že u okraje vozovky je buspruh nebo zaparkovaná auta mě této povinnosti nezbavuje.
Jízda v pruzích ti nic neříká? Tou tvou "logikou" by tam mohla jezdit i auta...
Pravidla pro jízdu v pruzích se vztahují pouze na MOTOROVÁ vozidla.
Já si jen můžu vybrat jestli poruším povinnost jet u pravého okraje vozovky nebo zda pojedu ve vyhrazeném pruhu.
To ale nemyslíš vážně, že ne?!? Vtipy jsou jinde...
Ale no tak. Takhle hloupý slovíčkaření se k tobě moc nehodí. Vpravo se jezdí, ale když někam nemůžeš, nebo nesmíš, tak se prostě držíš vpravo v pruhu, kam smíš. Jednoduchý jak facka a co tak sleduju na silnicích, zvládají to hravě i jedinci se základkou (a možná i bez ní).
Vůbec mne nepřekvapuje, že ovce + jedinci se základkou se chovají tak, jak popisuješ.
Akorát mi přijde, že to od tebe nebyl dvakrát inteligentní argument :-)
Žádný pravý okraj pruhu kam se smí. Pravý okraj vozovky. Bez výjimky.
§ 57
(2) Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky;
Že to je blbost a lidi si to doplňují selským rozumem je věc jiná. Ale podle Hekynena je pyrát každý kdo poruší nějaké ustanovení a pokud o tom napíše tak to znamená že se tím chlubí.
Jízda Holešovičkama je pak docela pěknou Hlavou XXII- buď na kole jedeš vyhrazeným pruhem, nebo nejedeš u pravého okraje vozovky. V zásadě si akorát můžeš vybrat proč jsi pyrát.
To znamená, že i doleva odbočuješ od pravého okraje - i když jsou tři řadící pruhy, jeden doprava, druhý rovně a třetí doleva ? Nehraj, že nerozumíš pojmu vyhrazený pruh, kam prostě nesmíš - a tím se ti kraj vozovky tebou použitelný "posouvá". Takhle tvůrce zákona na švestkách nenachytáš, je to jen směšný...
Doleva ještě jakžtakž odbočit můžeš:
§ 12
Jízda v jízdních pruzích
(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
Ale pokud chceš jet rovně a pravý je jako na potvoru čistě odbočovací tak máš smůlu, na kole legálně neprojedeš. Ale máš možnost projet křižovatkou za ní se otočit a odbočit doprava ještě jednou. Alternativně můžeš z kola slézt a křižovatku přejít.
Nejsmysluplnější je se na to vykašlat a jet podle rozumu, ale to jsi podle Hekynena pyrát. Pravidla pro jízdu v pruzích (že smíš jet v jiném než pravém) platí pouze pro motorová vozidla.
Jestli mi chceš tvrdit něco o tom že se cosi kamsi posouvá, tak bys to měl podpořit ocitováním příslušného paragrafu.
Máš řidičák ? Radši ho vrať.
Povidla nejsou jen jeden paragraf, na kterém se dogmaticky točím...
Co třeba
§14 (1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh” (dále jen "vyhrazený jízdní pruh”) pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též §21 odst. 7.
Řidiče ostatních vozidel, tedy i kolaře.
A k tomu odbočování
§21 (3) Před odbočováním vpravo se musí řidič zařadit co nejblíže k pravému okraji vozovky; musí-li přitom s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu vybočit ze směru své jízdy vlevo, dává vždy jen znamení o změně směru jízdy vpravo. Před odbočováním vlevo se musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky. Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.
§21 (4) Řidič, který při odbočování opouští průběžný pruh, musí co nejdříve vjet na odbočovací pruh, je-li vyznačen.
Opět, řidičem je i řidič kola.
------------
Netvrdil jsi náhodou nedávno, že můžeš kdykoliv (není-li to zakázáno) náhle, i prudce zastavit a že je starostí toho za tebou, aby do tebe nebachnul ?
Fakt si ten zákon pořádně přečti - ale v souvislostech, nebo papíry vrať.
Jistě. Ale kde se tam píše že cyklista je zbaven povinnosti kterou mu ukládá paragraf 57? Je to na palici, ale cyklista má podle jednoho paragrafu povinost jet u pravého okraje vozovky a jiný paragraf mu to zakazuje.
§ 11
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, ***pokud není stanoveno jinak***.
Aplikovat nelze kvůli zvýrazněné pasáži. Citovaný § 57 přeci jasně odebírá cyklistovi možnost jezdit jinde než u pravého okraje vozovky bez ohledu na to zda tomu někaká okolnost brání.
Navíc zákon hovoří pouze o možnosti vyjet od pravého okraje v případě odbočování. O možnosti vyjet od pravého okraje protože chceš jet rovně se nic nepíše. Do průběžného pruhu smí pouze motorová vozidla (cylisté mají povinně pravý bez ohledu na to jestli je nebo není odbočovací):
§12
Jízda v jízdních pruzích
(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu;
Asi bude nejlepší, když zformuluješ dotaz na ministerstvo. Snad to od nich budeš brát.
Doufám akorát, že se na silnici nepotkáme v situaci, kdy to od krajnice střihneš doleva přes rozřazovací pruhy...
Tak teď nevím co by měly vyjadřovat ty dva mínusíky :-)
a) Je blbej nápad dotázat se na konkrétní problém jedné z nejvyšších instancí ? Co vím, tak poctivě odpovídají.
b) Nebo bychom se přece jenom měli s kolegou potkat v popisované situaci ?
:-))
Obavam se, ze hrabosh ma s tim pravym okrajem vozovky castecne pravdu, jelikoz norma specialni rusi normu obecnou a norma zabyvajici se jizdou na bicyklu je normou specialni oproti norme zabyvajici se obecne jizdou vozidlem. Z toho by vyplyvalo, ze cyklista nema narok na jizdu jinde nez u praveho okraje pri zvlastnich okolnostech.
pro vozidla:"Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak."
pro cyklisty:"Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici."
Ovsem o jizde v pruzich se pro cyklistu nic nepise, takze pro nej, dle me, plati pravidla stejna jako pro vsechna vozidla. Je to specialnejsi norma nez obecna norma o jizde na vozovce.
§2 d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti,
...a dál, co už jsem odpovídal o kousek výš Hraboshovi. Souvislosti, nic víc. Snad nemusí být všude vypichován cyklista, vedle všech řidičů, když je sám také tím řidičem.
Nejak nevim, jak souvisi Tvuj prispevek s tim, co jsem psala, pises mi podle me uplne mimo misu.
Jak to ? Přímo k věci. Cyklista je řidič a řidič má jasně dáno, jak se má v kterých situacích chovat a kam má kdy najíždět a kam smí, nebo nesmí. Při odbočování, jízdě při vyhrazených pruzích atd. Cyklista se speciálně řeší až když se něco týká jenom jeho. A to je třeba ta jízda při pravém okraji za normálních okolností. Ale při odbočování vlevo už užívá odbočovací pruhy, nebo najíždí v pruhu vlevo. Vyhrazený pruh je pro něj je zapovězený ("neexistuje"), tak jako pro každého jiného řidiče. A dál jede v povolené části vozovky vpravo.
Sakra, všichni tak normálně jezdí a tady se z toho bude dělat slovíčková válka jak v blbém americkém seriálu od soudu ? :-/
Cyklista ve vyhrazeném pruhu samozřejmě jet nesmí. Současně se však nesmí vzdálit od pravého okraje vozovky. A okraj vozovky je prostě jasná stavební záležitost, ve městě je většinou je z jedné strany obrubník. Že by se "okraj vozovky" někam posouval v důsledku nějakého dopravního značení jsem si nevšimnul.
Normální Hlava XXII, co je na tom nepochopitelného?
A mám pro tebe další námět z úplně stejného soudku. Jen o řádek níže :
§57 (3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
A nikde ani slůvko o tom, že by se směli nějak předjíždět. Je to dané vyloženě natvrdo. Předjíždění je stejně jako to odbočování řešeno obecně, ale cyklista má asi smůlu. Tohle ustanovení to vyloženě vylučuje. jednotlivě za sebou a basta... prostě je to na Hlavu XXII
Vidim to taky tak, ze aby dostali cyklisty doprava a necamrali se jim ve meste pri soubezne jizde po nekolika pruzich, soupli do zakova zuzujici pravidlo, ktere je nekompatibilni s vyhrazenymi pruhy. Co na to rika selsky rozum, je jedno. Zakon nikde nezminuje vozovku zuzenou o pruh, kam nesmim. Nebo cyklista neni to mene obecne? Mozna jako specialni situace bude naopak bram jeden vyhrazeny pruh?
Speciální norma pro cyklisty stanovuje pro cyklisty a pouze pro ně, možnost použít k jízdě krajnice.
Suběžná jízda (v obci) v souběžných prucích platí pro motorová vozidla, nikoliv pro cyklistu. Prostě pokud jsou v obci dva souběžné pruhy, cyklista musí užít toho pravého, což ovšem neznamená, že nesmí užít odpočovacího.
Jenže co když je pravý čistě odbočovací a cyklista chce jet rovně pruhem průběžným (druhý zprava). O možnosti užít průběžný pruh cyklistou bez ohledu na jeho pořadí od okraje vozovky jsem se nikde nic nedočetl.
Odbočovací pruh je pruh odbočovací:-))
Budou-li doprava odbočovat dva pruhy, použije cyklista k odbočení ten pravý z nich. Bude-li cyklista neodpočovat, nepoužije ani jeden ze odbočovacích pruhů, ale zákonitě použije pruh pro jízdu rovně. Budou-li tam dva souběžné pruhy pro jízdu rovně, použije cyklista ten pravý v nich.
Souběžný a průběžný není jedno a totéž.
Tak to dělám. Ale pro přejetí do průběžného pruhu který se neráčí vynacházet u pravého okraje vozovky se dostanu jak bez toho že bych porušil povinnost jet u pravého okraje vozovky? Které ustanovení mě této povinnosti zprošťuje?
Všechna ustanovení, která mluví o odbočování:-))
Jenže já nechci odbočovat, já chci jet rovně. Ano, kdybych chtěl odbočovat tak povinnosti jet u pravého okraje zproštěn (asi) jsem. Ale já chci jet rovně! Kde je ustanovení že cyklista jedoucí rovně smí použít pruh který není u pravého okraje vozovky?
Tak jeď, kristepane.
V obecném pravidle je napsáno, že všichni jezdí vpravo, pokud jiné pravidlo nestanoví jinak.
A to pravidlo, které stanoví jinak existuje, týká se pouze motorových vozidel a mluví o tom, že v obci smí motorista k JÍZDĚ (nikoliv k odbočení, předjíždění, otáčení, změně směru) použít kterýkoliv souběžný pruh, nejen ten pravý), kdežto cyklista jej použít nesmí:-))
Jo to je tak. Když někdo čte v zákoně pouze ty paragrafy, kde se píše o kolu a cyklistovi (a i to jen proto, aby je mohl kritizovat), tak holt netuší, že kromě obecných paragrafů o jízdě, existují i paragrafy o jízdě křižovatkou, odbočování, předjíždění a všeličems jiném.
To pak nešťastníkovi nešťastnému nezbyde než jezdit při pravém okraji vozovky, nemoha dokonce ani jet rovně křižovatkou, takže se furt točí doprava a dokolečka:-))
Ty jsi si ještě nvšiml, jak se do křižovatek malují ty cykloboxy?
Že když máš pravý pruh doprava a rovně, prostřední pruh rovně a levý pruh doleva, tak ty kotce jsou namalovány pouze před tím úplně vpravo a tím úplně vlevo, před tím prostředním kotec není?
Když tedy slovíčkaření, tak pořádně - KDE je v souvislosti se zákony o dopravě a pozemních komunikacích přesně definováno slovo vozovka ?
A co ty na mnou výše zmíněný problém s nemožností cyklisty předjíždět jiného cyklistu ?
Luxusní záležitost :-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Vozovka#Vozovka_v_... Není nad přehledné a srozumitelné zákony :-)
Předjíždění jsem nějak přehlédl, zkusím si to najít.
To je samé "předpokládá"... Nikde konkrétní definice, žádná přesná hranice. Jak můžeme vůbec řešit jízdu při pravém okraji něčeho, co nevíme jak přesně vypadá ? Takže napřed, co to přesně je a kde to je - a až potom, co tam smíme a nesmíme. Takhle je celá diskuse chaotická a bezpředmětná...
Neironizuji, myslím zcela vážně.
Diskuse o zakonu o provozu na pozemnich komunikacich je o hovne tak jako tak, protoze i podle pravniku to je paskvil. Nema, bohuzel, smysl v tom hledat nejakou konzistenci a logiku.
Což ale naštěstí nevylučuje použitelnost a při zohlednění souvislostí a dovozování to celé dává smysl. Jasně, že vyloupnutí jedné větičky při patřičné interpretaci vypadá jako šílenost. Ale to platí v téměř všech oborech. Žijeme v komplikované době - extrémně jednoduchá pravidla pro jednoduchou činnost pár jedinců v izolovaném prostoru si holt nemůžeme dovolit. Kdyby někdo něco takového vymyslel, bylo by to sice na nobelovku, ale pár milionů vykuků by se stejně snažilo to obejít a muselo by se zase právně zahušťovat... Však koukni na ty šarády kolem Kampy. Prostý příkaz nestačí, musí přijít zákaz. A už se vymýšlí, jak by šel obejít a že už končí po pěti metrech atd.
Dlažba v Revoluční je z menších kostek. Ale stále to je dlažba a není tedy pravda že dlažba "musí" šíleně drncat a že když napíšu že by bych chtěl v Karmelitské hladší povrch tak to je stejné jako kdybych napsal že ji chci vyasfaltovat.
Problem je, ze pamatkari trvaji nejspis i na stejnem typu dlazby a nevim, zda vymena zamensi kostky by prosla. Jinak dlazba je siroky pojem: http://departments.fsv.cvut.cz/k135/wwwold...
V Revolucni me taky potesilo, ze tankodrom vedle zastavky ve smeru od mostu nahradil asfalt a retarder. Je zajimave, ze tam odstraneni kostek nevadi.
Tam samozřejmě tuším problém s památkáři, proto jsem také zmiňoval možnost použít řezanou dlažbu (shora štípanou), která by třeba mohla památkářům lépe vyhovět a dalo by se po ní jezdit.
To že památkáři ten typ dlažby nechtějí stále nemění nic na skutečnosti že je znatelně pohodlnější.
Akorát to by se pak Jindračíslo nemohl navážet do mě, ale musel by se strefovat (možná jen domnělé) rigidnosti do památkářů.
Menší kostky se snadněji pod tou zátěží rozjezd/brždění vykotlají, tyhle velké jsou odolnější.
Používat řezanou žulu na městskou zátěžovou dlažbu by si mohli asi dovolit tak v Kuvajtu.
Optimální by byly betonové zámkové dlažky, ale ty jsou pro Staré Město a Malou Stranu esteticky sporné a památkáři asi nepřijatelné.
Je milé, že sis zagooglila a našla obor, ze kterého mám přesně na téhle fakultě pár zkoušek :-)
A mas nejake udaje, po kolika letech je treba nutne opravovat vetsi dlazbu a po kolika mensi?
Jinak v souvislosti s diskusi o povinne praci veznu bych zde videla reseni. Stejne se ulice s kolejemi opravuji skoro kazdy rok, takze preskladat jednou za dva roky pri tom i dlazky v Karmelitske by nemusel byt problem.
Co jsem našel tak řezané dlažební kostky jsou zhruba o 30% dražší než štípané. Opravdu si je mohou dovolit pouze v Kuvajtu? Proč?
Probůh, proč by v Kuvajtu dláždili žulou?
Když potřebují nalejou do písku nebo na šutr 6-7 pruhů asfaltu tam a taky tolik zpět:-))
Moc se mi líbila "dlažba" v mnoha nizozemských městech i vesnicích. Netuším, jestli by zvládala extrémní zátěže, ale mají ji tam i na dost frekventovaných ulicích, včetně provozu autobusů.
To jsou dobře pálené cihly, jsou bokem nastojato, vydrží lecos.
Však toto:
http://www.presbeton.cz/produkty-realizace...
vypadá stejně
Je to možná i z toho betonu.
V Holandsku jsem byl na kole před 32 lety a pamatuji se všude na keramiku, docela mě to prudilo na festově zatíženém Favoritu.
Oni moc šutrů v té zemi nemají, bláta dost, a asi dost i písku, takže to mohou plácat i z betonu. Pak jen mi nejde do hlavy, proč to nedělají na ty zámky, ta dlažba přece jenom snáší lépe zatížení než tahle normálně kladená.
Kdyby někdo tvrdil, že Chotkovou nahoru nikdo nejezdí, tak včera jsem tam potkal dva cyklisty http://youtu.be/M4quDJ0PUeE
A kdo by měl něco takového tvrdit?
Taky tam občas jezdím. Většinou si ale odpustím sepentinu s pikťáky a vynesu si kolo po schodech až k cyklopruhu. Jo, vopruz to je, přemýšlím, zda by tam nešla dát nějaká rampička pro cyklisty.
P.S. Pravda, už dost dlouho jsem tudy nejela.
Jen bych si dovoli snažně poprosit.
Až tam poktáš mě, tak se, prosím, nediv a buď trpělivý. Fakt dělám co můžu, ale rychleji mi to nejede a nejede:-))
Hele, dám ti hádanku.
Víš proč ten cyklopruh v Chotkově používám jen sporadicky a docela nerada a místo toho si to převýšení, které tak jako tak musím dát jaksi sama ze svého, odbudu na tom Petříně?
No přeci proto, abych si mohla tu cestu prodloužit o 3 km:-))
Ja halt, život není peříčko.
Ale neklesejme na duchu. Příští horotvotný proces mi jistě ten kopec odsune stranou.
Jen se trochu obávám, aby mi zase z toho Petřína neudělal třeba mělké moře:-))
Ty trpis samomluvou? :-) Jinak pred hodinou jsem jela Chotkovou nahoru, protoze okolo uradu vlady, kde jezdim obvykle, to bylo zavrene a probihal tam nejaky bezecky zavod. Kdyby tam nesmrdela ta auta, je to na sklon stoupani prijemnejsi nez mysi dira u uradu vlady.
Vetsinou spis dolu, kdyz tam neni zacpa, nahoru jsem ji jela dnes po hodne dlouhe dobe, ale ma prijemny sklon, ani jsem nedoradila na kasparka.
No, já mám jiného favorita, cyklopruh na Novodvorskou, je tam dost protivnej/zábavnej kopec
Nějaký, a tady je to slovo na místě, cykloterorista tam namaloval cyklopruh.
Kde je problém?
No v tom, že vedle, za svodidlem, je tak 1,30-1,60 chodník, po kterém naposledy šel ten co otevíral koncem 70tých tu silnici. Chodník odnikud nikam, pro nikoho.
A tak fakt upřímně chápu nasrání kluků z OBSID, možná jsem písmenka přehodil, čímž jako veflejsí poselství v jedné větě pašuji :přejmenujte se na něco, co si zapamatuje debil, a tak i já
Myslím to vážně OBSID či OSBID, nebo jak se jmenujete je k prdu.
Nerad to přiznávám, ale AM je geniální značkaf, dejte hlavy dobromady, OB..či jak to jmenujete, je prdu, nepamatuji si to sám, a přitom v mnoha věcích vám fandím.
A kde je problém? To mi vysvětli. Z dvojpruhu udělala parkující auta šíroký jednopruh. Tak tam vyznačili pruh pro cyklisty s tím že auta mají k dispozici jeden standardně šíroký pruh místo jednoho nestandardně širokého. Kde je nějaký problém a důvod pro ("pochopitelné") nasrání? Tohle nějak nepobírám.
Synku, problém je v tom.
1. Stálo to hafo peněz
2. Je to k hovnu.
Rozeberu bod 2.
Zapomenu na to, že tou silnícím tenkrát ještě dlážděnou v celé délce jsem jezdil když ty su nemohl ani tušit, co je kolo. Problém je v tom, že tenkrát i dnesním tam byl shodný provoz, možná vyšší, ale to je fuk.
Tenktrát tam fakt jezdilo aut víc než dnes, ale to je jen subjektivní pocit.
A teď konkrétně k té cyklohovadině.
Tak jak je to namalováno, nemá motorista šanci předjet pomalé vozidlo. Lhostejno je-li-tam cyklista, nebo tam nenì.
Pojede na dvojku a vyprodukuje násobek emisí,
Největším parafoxem je ten prázdný chodník napravo.NIkdo tam nechodíale to je šumák.
Místo zablokovánī stoupacího ptuhu, šlo hodit stezku na chodník.
Ale vůbec nejlepší by bylo nedělat nic.
Cykloopatřenī co uškodilo, tak to je toto.
Cekám, že někdo kdo to tam fakt zná, jezdí na koke, tak na toho čekám, aby mi vysvětlil, v čem mu to pomohlo.
Tomuhle nějak nerozumím. Jak by bylo možné předjíždět pomaleji jedoucí vozidlo v jedenapůlpruhu? Tam se dvě auta vedle sebe nevejdou.
Jinak narážíš na blbý český normy. V Rakousku, Německu a Švýcarsku (a určitě i v dalších zemích) se používá tvz. víceúčelový pruh. Bohužel naše normy něco takového neznají.
Hele, kdyby udělali cyklo/pešo stezku na chodníku, a nechali dva pruhy vse stoupáním bylo by to nejlepší.
Dnes (před 6 týdny co jsem tam jel) je velmi skvěle udělán cyklopruh, a ten v tom autě, má smůlu, když ten před ním, jede pomalu.
Dříve ho předjel stoupacím pruhem.
Zvůle byrokracie?
Nevím, ale co vím a mohu dokázat, že stejnē zdržení na Kampě vyvolává tenze.
Jestli dobře googlím, "víceúčelový pruh" by mělo být něco takového?
Ano. Nejlíp se googlí "Schutzstreifen".
Tak zrovna na této konkrétní silnici to dost nechápu. Provoz jedno auto za půl hodiny. Zbytečně vyhozené peníze. Byla tam udělaná nová cesta. Rozšířili to na obě strany o metr, vykácely stomy a zasadili nové o metr dál. Hlavně že si JM kraj mohl zase udělat čárku.
Pravděpodobně chtěli opravit a vylepšit místní silnici pro auta za peníze určené na podporu a rozvoj cyklistické infrastruktury. Koukám že se to začíná rozmáhat.
Jo, a tuhle silnici křižuje jiná silnice, na které žádné cykloopatření není, přesto to není silnice (jenom) pro auta. Cyklisté po ní také jezdí. Možná po ní jezdí ti sami cyklisté, kteří po ní jindy jezdí jako motoristé.
Vo co go?
Protože na výstavbu a údržbu silnic je násobně větší balík peněz a staví se z nich hlavně silnice pro automobilový provoz (nejvíce toho požerou dálnice, tam si s kolem neškrneš).
Ale možná jsem jenom ovlivněný Prahou kde je poměr cyklistické a automobilové dopravy 1:34, ale podíl výdajů je zhruba 1:360 (a většina peněz zahučí v betonu pod Pražským hradem po kterém se cyklisté nepovozí).
Nepovozi, ale mozna diky tomu budou mit nekde volneji. Kdyz uz to je, zkus to brat i pozitivne.
A hus pryc uz s tou silnici u Mikulova nebo v jake to Asii.
Tenhle argument neberu. Úplně stejně mohu argumentovat kvůli větší podpoře cyklistiky (lidé kteří začnou jezdit na kole uvolní místo). Kromě toho aby to platilo tak by muselo dojít k uzavření některých ulic jinak budou časem stejně plné jako jsou nyní.
Omezeni je nutne, ale nemusi dojit k uzavreni, staci tam zavest rezim obytne zony. Porad okolo Smetanova nabrezi i na Male Strane bydleji lidi, casto stari, za nimiz jezdi na navstevu jejich pribuzni autem (casto i proto, aby je treba odvezli k lekari) a prijde mi trochu hnusne jim to znemoznit.
Hrabosh na nějaké lidi (ať staré či nikoli) sere...
Už chápeš jak vzniká pomluva? Pořád dokola o tobě někdo píše nějaké lži. Bránit se tomu moc nedá.
Hvězdu chyť, když z nebe letí, kořen plodnosti zkus obtěžkat, řekni, kde se sejdem s léty, kdo chtěl čertu koňskou nohu dát, mořských panen zpěv jak slyšet mám, jak se vyhnout pomluvám, kdy vítr dal jen tím, že vál, pravdě v duši bujel dál.
Jestlis přišel uvidět, co zrak spatřit netroufá si, tisíc dní a nocí jeď, než věk zasněží ti vlasy; až se vrátíš, jistě hned o zázracích budeš pět a přiznáš rád, že není snad kráska, která nezná lhát.
Když ji najdeš, piš, ať vím o tvém šťastném putování; nebo ne - vždyť ke dveřím přes chodbu bych nešel za ní: Nelhala snad, když sis schůzku dal, možná i kdyžs dopis psal, však dříve než zpět přijedeš, všem, jež potká, řekne lež.
John Donne, 1572 - 1631
Hrabosh napíše: Všechny matky, které neposílají děti do školy, jsou nezodpovědné.
Hekynen kousek vypustí a tvrdí: Hrabosh je magor tvrdí že "Všechny matky jsou nezodpovědné". To je ale blbec, pojďme se mu za to vysmát.
Kromě tebe to dělá ještě pan Root a další dfenky.
Připomenu, že se nám v průběhu diskuse vytratil fakt, že to cykloopatření na té silnici skutečně je. Zda je funkčí nebo ne, to posoudit nemuhu, já tudy nejezdím.
Ty ano?
Řekl bych, že na úzkých silničkách se slabším provozem aut s provozem cyklistů a zvlášť rekreačních je tohle opatření dost dobrý a určitě funkční. Podélné čáry dobře fungují.
1:34 - co je to za údaj? Není tam řádová chyba?
Není, nalistuj si v ročence dopravy podíl na dělbě přepravní práce. Podle výzkumů GfK je ten poměr jiný (výhodnější pro cyklisty), ale schválně se odkazuji na ten "horší" údaj z oficiální ročenky.
Ročenka zde: http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2013...
Chápu Tě. Jsi pod stálou masáží (dfenek, Jindryčísla a dalších) kteří stále marginalizují objem cyklistické dopravy, reálným číslům navzdory.
Čekal jsem od Tebe ještě nějakou perlu, bohužel jsem vyšel naprázdno, takže zpět k Tvým číslům:
Nezpochybňuji jejich relavantnost, ale musím konstatovat, že jestliže cylodoprava v Praze reprezentuje pouhé 1% z celého objemu dopravy, pak si rozhodně nezaslouží, aby do ní bylo investováno více a je vhodné soustředit se na rekreační cyklistiku a budování cyklotras v okolí města a jejich propojení. Zavírání Smetanova nábřeží pro auta, nebo zalití Kampy asfaltem kvůli jednomu procentu cyklistické dopravy není asi to pravé ořechové a neodpovídá to jejímu významu, jak ostatně dokládají tebou prezentovaná čísla na hranici rozlišitelnosti!
V Praze je rozpočet na dopravu přes 20 miliard, jedno procento je tedy něco málo přes 200 milionů. Aktuálně Praha vydává něco kolem 25 milionů.
Pokud by tedy na podporu a rozvoj cyklistické dopravy šla z rozpočtu poměrná částka tak by nepochybně vznikala potřebná infrastruktura mnohem rychlejším tempem.
Nebo se nad tím zkus zamyslet jinak. Kdyby se na podporu a rozvoj automobilové dopravy dávalo desetkrát méně než v současnosti, méně než jednu miliardu, jak by asi vypadala automobilová doprava? Nejenomže by si betonáři mohli nechat o díře pod Hradem leda zdát, ale za pár let by k cestám po Praze byla zapotřebí neošizená 4x4 a logicky by význam automobilové dopravy upadal.
Nechci žádné zvýhodňování. Pouze srovnání podmínek pro všechny druhy dopravy a ať si pak uživatelé svobodně vyberou jak pojedou.
V neposlední řadě si uvědom že to je průměr za celé město, některá místa mají potenciál aby tam cyklistika měla mnohem větší podíl (a na některých místech i má).
Cyklostezky kolem Prahy vcelku logicky staví Středočeský kraj a Praha jim do toho nekecá.
To tvé lineární rozdělování má jednu vadu, vlastně minimálně dvě:
1. je tady ještě těch 65% ostatní dopravy a ta bude asi prioritní, protože je v ní obsažena jistě MHD
2. nákladnost staveb pro MHD, autodopravu a cyklodopravu je myslím dost rozdílná (pokud se nestaví předražené mosty na cyklostezkách)
a nelze se tedy divit, že pro zajištění financování např. staveb pro MHD je zatlumeno financování cyklodopravy a případně i autodopravy ve prospěch těch rozhodujícíh dvou třetin.
Proč se nelze divit? Já tyhle axiomatické argumenty moc nežeru.
Představ si že máš ve firmě dva provozy. Jeden je výrazně úspornější, efektivnější a menší než ten druhý. Kam pošleš peníze na další rozvoj a inovace? Opravdu stáhneš ten úsporný a efektivní provoz o většinu peněz na jeho další rozvoj a nasypeš je do toho drahého a neefektivního? Proč? Tvrdíš že se tomu nelze divit. Mě to jako důvod k divení připadá.
Proč mají být cyklisté biti na tom že je možné pro ně stavět úsporně? To by snad měl být spíše důvod proč cyklistiku podporovat, ne?
Proč je v pořádku když se pro MHD staví předražená Chalupoida, pro IAD předražená Blanka a pro cyklisty nic?
Náhodou, Chalupoida je z hlediska rozvoje cyklistiky velmi dobrý a výtaný počin.
Cyklista třeba na Skalce, sedne s kolem na metro a v cuku letu je na kopci na Veleslavíně a šupajda pěkně do krásné Šárky.
Vítaný, samozřejmě. Omlouvám se.
Vždyť to bude krásné - z depa Hostivař, bez dopravního stresu, výfukových plynů, kopců, kostek a všeho, co cyklistice škodí, v klidu za 22 minut na Veleslavíně.
Myslím, že znalci tomu říkají multimodální doprava nebo tak něco.
Ale za jakou cenu? Fakt že mi něco přinese nějaký (malý) užitek znamená že se nemám dívat na cenovku a posuzovat jestli není možné peníze využít efektivněji? Nebylo by možné za ty peníze postavit pro cyklisty něco užitečnějšího? Třeba taková lávka přes ústí Smíchovského přístavu by dala cyklistům možnost jezdit 2km naprosto nerušeně po Císařské louce a umožnila jim vyhnout se nepříjemné a frekventované Strakonické a mohli by dojet z Radotína, Barrandova a Prokopáku do centra Prahy bez kontaktu s automobily. Prodloužila by se tím frekventovaná a využívaná cyklostezka po levém břehu až do samotného centra města a odlehčilo by se pravobřežní (a ještě by vznikl hezký okruh).
Opravdu jsi přesvědčená že dojet s kolem z Hostivaře do Veleslavína je pro cyklisty přínosnější?
Však jo, to ať se postaví z těch čistých "cyklopeněz".
Metro, příměstské vlaky, lanovka na Petřín a nakonec i ty úseky silnic a chodníků, které cyklisté sdílejí s ostatními, se staví z "nečistocyklopeněz" a přesto nikdo neřve a nevykazuje cyklisty z metra, že?
Proč by to kdo dělal?
U investic do VHD a IAD mají cyklisté nějaký přímý užitek zhruba z 1/3 proinvestovaných prostředků. Takže z těch zhruba 210 milionů ročně (1% dopravního rozpočtu) nechť se 1/3 rozpustí v ostatních rozpočtech a 140 milionů nechť je na čistě cyklo. To je férové, ne?
To já Hraboshku nevím, jak velký přímý užitek kdo z čeho má. Já jen vím, že když někdo jede na kole po silnici, která tam byla už před "objevem kolodopravy", tak má z toho užitek velký, neboť, kdyby tam ta silnice nebyla, plácal by se koňskou stezkou:-))
Jinak, bez pořádného "bekraundu" v ekonomických pojmech bych se do diskusí o investicích moc nepouštěla:-))
Dobrá, tak na to půjdem trochu konstruktivně:-))
Ty tedy navrhuješ v tuto chvíli co?
Okamžitě zastavit investice do nory pod hradem a přesypat je do cykloinfrastruktury?
Nebo zpomalit příliv investic do doury a rozdělit investice proporčně?
Nebo dostavět, když už je započato a v příštích letech věnovat více do cyklo?
Nebo ještě něco jiného?
1. bavíme se o dopravě v Praze, tak uváděj konkrétní příklady z dopravy!
2. k tvému příkladu: v závislosti na podílu ve firmě bych udělal VČAS vše pro to, aby druhý provoz byl také efektivní, nebo ho VČAS zařízl, aby neohrozil celou firmu - stejně jako cyklodopravu v Praze, která nikdy nebude mít rozhodující podíl. To se nebavíme o sezónnosti cyklodopravy - viz tvůj odkaz, kde je udáván počet cyklistů zima:léto je cca 1:10 !
Navíc se do cyklodopravy počítají i ti, co se jdou o víkendu někam projet na kole. A že jich je! Při podrobném čtení čísel lze odhadovat, že je jich víc, než těch všednodenně dopravních.
Poněkud jiný případ. Jedu-li do divadla autem, je účelem cesty dopravit se do konkrétního místa v konkrétní čas. A tudíž nutnost projet určitými komunikacemi.
Jedu-li se projet na kole, nevyhledávám místa dopravně zatížená, bude se mi hodit spíš upravená příměstská polňačka než cyklopruh na Milady Horákové.
Jo takhle to myslis. No to zalezi na metodice vypoctu dopravniho podilu, ale v centru polnacku neudelas a nejak se z toho centra musis na kole k polnacce dopravit, takze potrebujes masove pouzitelne (i pro deti) tranzitni cyklotrasy na okraje Prahy, takze napriklad pres Kampu.
JendaH: Já nevím, co ti řeknou. Pouze říkám, že tu ta možnost je a že někteří cyklisté ji do svých dopravních kalkulací zahrnují.
Prostě, ty pojedeš krz město, po kostkách a kopcích 1,5 hodiny a jiný holt nastoupí do metra nebo do vlaku a za 20 minut vystoupí na druhém konci i s kolem. Kde je jaký problém?
Že by to jako ten dotyčný dělat neměl, protože tím nenapomáhá rozvoji té části cykloinfrastruktury, která by se měla budovat zásadně na úkor automobilů?*
* obdoba známého "helmet argument"
ad1.- pobavme se také o chodcích, ti jistě každý den ujdou miliony osobokilometrů a mají tedy nemalý podíl na dopravě v Praze, zatím co cyklisté ujedou denně pouze několik tisíc osobokilometrú a přesto chodce chcete omezovat např. na Kampě ve prospěch jednoprocentní menšiny - to má logiku?!
BTW - ve zmíněné zprávě je o chodcích kapitola, nicméně jsem se nedočetl (možná přehlédl) jaký % podíl na dopravě mají - máš ten údaj?
Jasně - do škatulky IAD dáme vše, včetně vyvolaných investic v okolí a do škatulky CYKLO těch pár kýblů barvy na cyklopruhy.
Kdyby se stavěly silnice jen pro IAD (a nemusely unést i dopravu nákladní, autobusy atd), ceny by také byly za běžný metr dost zásadně jiné.
A za pár let to tam vybagrujou a postavěj obchvat Mikulova :-)
Ale to už bude z jiné "škatulky", takže to vadit nebude. Anebo se tam postaví další cykloopatření, ještě lepší a růžovější a hlavně dražší (cyklomost, případně rovnou cyklotunel anebo se dálnice hodí na násep a tento nesmysl, pardon cykloopatření, se draze přemostí)...
Co je po jmene? Co ruzi zvou, i zvano jinak vonelo by stejne....
Ahoj Františku,
Co s tou Kampou a zdivočelými militantními důchodci, co skáčí cyklistů, dopravujícím se do práce?
Nic, znacku sundat a nahradit zakazem chuze, duchodce nahazet do Vltavy, beztak dedecek i babicka, ujidaj nam z hrnicka. Namalovat cyklopikto, pruhy a umoznit pohodovou jizdu doprave :)
Vazne: celou vec si moc uzivam. Aktivisti dostali plnou lzici vlastni mediciny. Krik, ktery spustili a argumenty ktere slysim - balzam na dusi a obrovska motivace neco delat:)
Můžu se zeptat kde aktivisté dosáhli zákazu jízdy automobilů? A pokud sis nevšimnul tak jsem tu vícekrát zaznělo- jestliže bude k dispozici rozumně využitelná alternativa tak s tím nikdo žádný velký problém mít nebude. Blbý je že ta rozumně využitelná alternativa není.
Když člověk jede na kole od severu k jihu tak mezi Dejvicemi a magistrálou prostě žádnou opravdu kvalitní trasu nemá (auta jich mají k dispozici rovnou několik). O tu nejpoužitelnější právě přišli. Přijde mi to stejné jako zavřít magistrálu pro auta s tím že se dá přeci ještě jezdit po nábřeží.
Synku, když není k dispozici cesta kvalitní, beru i nekvalitní. V životě by mě nenapadlo požadovat, aby mě spoluobčanē přispívali na můj koníček a neměl bych tu drzost vnucovat svůj koníček ostatním.
Ty, synku, přemýšlej, kolik si do kasy dal, a kolik se chystáš brát.
Podívej, alkoholiku, cestování po Praze není můj koníček. A do toho jak budu po Praze cestovat ti nic není. Praha z vybraných daní staví ultradrahé tunely pro auta a metro, takže mi není jasné proč bych se měl stydět za to že chci aby taky něco udělala pro způsob přepravy který preferuju já.
Daně, můj milej alkoholiku, platím a pracuji pro soukromou firmu.
Opatrněse slovíčjy synku, lhář, alkoholik?
To jsou velmi nebezpečné pomluvy, které si k muži jako jsem já, nesmíš dovolovat.
Čekej dopis do vlastních rukou.
Velmi rád a často používáš silné výrazy, dost hrubě se do mě i jiný navážíš, neostýchám se říci že urážíš. O mě píšeš že chodím po ulicích a napadám lidi ze zálohy (naposledy třeba včera). O Vratislavovi píšeš že je zloděj. Pro další příklady nemusím chodit daleko a myslím že by to bylo vcelku zbytečné.
Opakovaně jsem tě upozorňoval, že mi to vadí a snažil jsem se ti to ve vší slušnosti vysvětlit. Naprosto marně.
OPAKOVANĚ o někom kdo nebyl obviněn z krádeže, o někom kdo nebyl obviněn z nějakého napadení tvrdíš že jsou zloděj a násilník. Tohle píše člověk který nezvládá chlast do té míry že přijde o papíry a není schopen sebekontroly a po návratu z hospody a píše způsobem za který se pak musí stydět několik měsíců. Takový člověk se diví že o něm píšu že je alkoholik?
Nelíbí se ti to? Přestaň mě oslovovat synku, nejsme příbuzní. Přestaň o Vratislavovi psát že je zloděj. Etc. A já nebudu mít důvod přišívat na hrubý pytel hrubou záplatu.
Jasný?
Čekej dopis, synku, kecy platí na slečinky, ne na mě.
Veřejně si mě opakovaně označil za lháře a teď si přidal alkoholika.
Sranda končí.
Sranda skončila už dávno. Mě ty tvoje věčné urážky ani trochu nebaví. Vadí mi. Obtěžují mě. Co máš proti tomu že se k tobě chovám stejně jako ty ke mě?
Taky mě to baví.
Na boj s auty jsou cvičení, ale problém s chodci je potkal poprvé.
Jsou zmateni, mít trochu víc časum okamžite záložím obč, sdr. "Kampu matkám" a ty cyklouny zlikviduju.
:)
Vidim to jeste obecneji: stali se (cykloaktivist)viditelni, a z jejich pozadavku se stalo volebni tema. A jak drive system vyuzivali, ted se divi. Takove trochu spaleni-se, kdyz si hrali s ohnem.
Máš pravdu, Františku.
Oni se "proprudili" do politiky, a neuvědomili si, že potřebují voliče. Dokud leštili kliky, měli zajištěný příjem.
Do politiky údajně nechtěli, ale jsou v tom.
Hlasy "militantních" důchodců jsou hlasy.
Myslím si, že bychom mohli a měli udělat jen jedno. Ukázat veřejnodti, jak o seniorech veřejně mluví a píše kolega Vlákno nebo Hraboš.
Není potřeba víc, než odkaz na jejich skvělé projevy.
BTW: víš kdo dlouhá léta šéfoval Oživení před Pupem? Jistý Petr Štěpánek. A víš kdo šéfoval Oživení po Pupovi? A víš kdo byl jeden ze spoluzakladatelů Auto*matu jako právního subjektu? Jistá Petra Kolínská. A víš do dělaj teď? Předvolební kampaň trojkoalice Zelení - KDU-ČSL - Stan. Jsou #1 a #4 a v magistrátním zastupitelstvu už seděli v letech 2006-2010 a nebýt značné sviňárny od ODS (rozdělení Prahy na spoustu malých okrsků, takže faktické kvorum bylo tuším 10-20%) před volbami v roce 2010 seděli by tam i dnes.
OS - občanské sdružení se dá snad pamatovat a zbytek ti celkem jde :-)
Měšťáci dneska zase otravovali lidem život ve Vyšehradském tunelu do centra. Jelikož si cyklisti dávali echo, došlo tam k docela slušné zácpě. Děkuji městské policii Praha, že za naše peníze dbá opakovaně na bezpečnost provozu v místě, kde se nikdy nestala žádná nehoda.
Ptala jsem se dnes u nás v ulici, zda chceme aby byla naše jednosměrná ulice zcykloobousměrněná.
Bylo mi řečeno, že nechceme. Že naopak chceme, aby tam nejezdila v protisměru auta, včetně těch, která patří úřadu městské části.
U nás se nikdo neptá, prostě cyklisti už protisměrně jezdí, dneska zrovna holčina sebevědomě hezky prostředkem ulice. (Já jsem kolo vedl po chodníku, jenže já v té ulici bydlím, takže můj názor se nepočítá.)
Uvažovali jsem, že si necháme vyrobit transparent "Chceme, aby tato ulice zůstala jednosměrná"
Dneska v Uhříněvsi "zábavná mimická vložka"
Dojel jsem oktávku s otevřenými dveřmi spolujezdce, paní s tim klidně cukala kolonou a vůbec nechápala co jí ukazuju :)
Naštětila se na chvíli, asi si myslela, že na ní gestikuluju nadávky :)
Naštěstí ji to došlo, když jsem zařval dvéře!
Bylo to celé za +- rychlosti 15-20 ona to na místě zašlápla natáhla se a zabouchla je... divný je, že si toho vůbec nevšimla... musela mnohem víc slyšet venek,počítám že s tím jela od školy...
Zjistila jsem, ze ted asi jezdim do a z prace v nejzacpanejsich prazskych hodinach. Jeste ze jsou motoristi tak blbi, ze se obcas nacpou do krizovatky, kde pak zustanou blokovat kolmy smer, a cyklista ma dvouproudovku sam pro sebe.
Neustale stridam brehy na prujezd centrem a variantu s nebo bez naplavky a nemuzu se rozhodnout, ktera moznost je nejmene blba.
Jo, provoz mi taky vadí, takže jsem hrozně ráda, že můžu vyjíždět ráno dřív než začne a vracet se pak domů kličkama po parcích a mimo provoz.
Ale mně už, zdá se, letos sezona skončila. Už je brzy ráno tma a to mě neláká.
Takže se zase na pár měsíců přestěhuju do MHD.
Jezdi ráno dřív a špičkám se vyhneš :o)))
Odměnou ti bude probouzející se město, což má také něco do sebe...
Bohužel, ne každý si to může dovolit. Vždy je to něco za něco. Chápu, že rodiče malých dětí je nechtěj strčit do školky v 6:30.
Ale je dobře, že alespoň ti Pražáci, kteří si to dovolit mohou, to tak dělají, čímž aspoň trochu ulevují těm, co stojí v kolonách:-))
Nejsem si jista, jestli by deti ocenily, kdybych jim koupila budik a rekla, ze se rano vypravuji do skoly samy, obzvlaste kdyz stejne vecer prijdou domu pozde, takze by tim ziskaly hlavne to, ze by se mnou byly ten den o 1/2 h mene.
To jsou jen zbytečné obavy rodičů - děti to zvládnou. A budík není nic, co by bylo zdraví škodlivé.
Jestli to ocení nebo ne, to ti teď neřeknou. Pravdu se dozvíš až budou dospělí. I s příběhy, co dělali, když byli bez dozoru :o)))
Ja se neobavam, ze by to deti nezvladly. Jen si myslim, ze je v tomhle veku lepsi pro jejich pocit zazemi, kdyz se obcas vidime.
Co jsem delala jako dite, kdyz jsem byla bez dozoru, jsem osobne doma nikomu nesdelovala ani jako dospela, zatimco deti mi vetsinu veci zatim reknou castecne proto, ze na sebe navzajem bonzuji, a castecne proto, ze jim maximalne reknu, at to priste nedelaji, ale nejake tresty a nadavani nepovazuji za smysluplne.
Zrovna teď o víkendu jsme se na toto téma bavili se synem, dnes již taky otcem.
Říkal, mami, my jsme se ségrou tak kolem deseti let věku usoudili, že před některými skutečnostmi je potřeba tě chránit. Jako třeba, když mi ségra srovnávala v utajení nos potom, co jsem se pobil s mým nejlepším kamarádem. Usoudili jsme, že ve tvém zájmu je to nevědět, protože do čtvrt hodiny po bitce jsme byli zase všichni svorně nejlepší kamarádi.
Co je motorova kolobezka z hlediska zakona? Kdyz mi toto zarizeni na spalovaci motor smrdelo na Kampe, rakala jsem si, ze by tam rozhodne nemelo jezdit (smrdet v oddechovem parku neni uplne ok), ale ze to zakazane asi neni.
Obecně to zakázané není, ale pokud by se chtělo tak není problém dát zákaz vjezdu (vstupu) se spalovacím motorem.
V našem "rekreačním" lese za městem jezdí se spalovacím motorem občas jeden na koloběžce a jeden na kole. I když jsou jen dva, tak je to dost nepříjemný, jednak to dělá kravál mnohem větší než auto a navíc to dost smrdí.
Byla jsem si teď večer odvolit a překvapil mě cyklista s dětským přívěsným vozíkem za kolem. Budiž, ulice je to vedlejší, ale přeci jen...jezdit po silnici s dětským vozíkem večer úplně neosvětlen ani zepředu ani ze zadu?
Pravda, praporek vozík měl a jestli v něm bylo dítě nevím, protože byla tma.
Byla jsem si odvolit a az za zatackou mi doslo, ze nesvitim a nemam helmu, ackoli jedu na kole. To jezdeni za par rohu je nebezpecne.
Vlci jsou pro člověka nebezpeční jen v zimě, když hladoví.
Zavitala jsem po delsi dobe do Moskevske a ejhle, je tam misto dlazek novy asfaltovy koberecek a kde se vejde, i cyklopruh. To je ale prijemna zmena.
Až vyasfaltují Malostranské a Staroměstské náměstí, a Staré zámecké schody srovnají do rampy, štěstím to s Tebou flákne? :-)
Na ty schody se tesim. Uplne se tim zmeni jeden zajimavy bikovy zavod. Pravdepodobne to pak budou jezdit na silnickach. 8-)
https://www.youtube.com/watch?v=JwvCYeZSH9M#t=59
Hezkej závod, akorát se ti mladí dneska neuměj pořádně odvázat, to se mělo startovat z Petřínský rozhledny :-)
A pak ještě bych udělal jeden závod, v opačném směru....
A jako zlatý hřeb, soutěžní kategorie s jednostopým a další s dvoustopým vozíkem s 40 kg zátěže.
Co je, prosimpekne, prijemneho na tom, ze Moskevska nejde projet.
JO aha, ona na kole projet jde, takze tech par desitel cyklolidi to privita.
Ostatni to muzou objet, zatim. Sice se trosku vic ucpou okolni ulice, ale to se da resit ... staci tam zakazat prujezd :(
Ona je Moskevska uzavrena?
Mimochodem, vsiml sis, ze reagujes na neco jineho, nez bylo napsano? Nebo zmenou povrchu na hladsi jsou snad nektera vozidla diskriminovana? Unika mi souvislost...
Ano, je uzavrena.
Ale o tom se moc nemluvi, budem si radsi vychvalovat cyklopikto a asfaltove prouzky a nesmyslne, obrovske zastavky.
Reaguju na to co je v prispevku.
Uzavreni prijezdu neni prijemna zmena.
A to ze si tam mestaci okamzite zridili vyberci misto taky neni prijemna zmena.
A Ty v prispevku, na ktery jsi reagoval, vidis nekde zminku o uzavreni? Ja jen o povrchu a cyklomalovankach.
Mimochodem, proc tam je malovani, kdyz je uzavrena? Nedava mi to smysl. Prece kvuli zasobovani neni treba malovat pruhy, ne?
To je uzavřená celá bezmála dvou km ulice? Proč?
To je jen začátek, zavřou i Ruskou a Krymskou přejmenují!
Jo to je rozumný, to pak dává mysl.
To jsou dozvuky, Tvarůžek se bude pakovat a "bude líp " :-)
"on je stbák, ona je stbák...."
https://www.stream.cz/blanik/10003733-ne-pro-prahu
To tam jen píšou, aby vypadali hezcí, platíš to stejně Ty a já :-)
Tak nevim, asi prepruhovavani pres 2 pruhy za deste a sera neni moje oblibena disciplina. Na Prazskeho Povstani jsem jako obvykle pri odbocovani ve smeru Na Dolinach jela u leveho kraje pruhu s prackou natazenou doleva a cekala, az bude ocividne, ze auto ve vedlejsim pruhu o mne vi, ale ridic toho auta asi mel dojem, ze cyklista nesmi jezdit v pruzich, nebo nevim, co mi chtel rict tim troubenim.
A myslim, ze jsem se definitivne rozhodla, ze pro cestu na sever centrem v odpoledni zacpe je lepsi pravy breh.
Asi ti chtěl říct, kde to vázne :). Já bych odbočoval doleva klidně z toho průběžného středního pásu - jel bych v něm vlevo a odbočil, pro kolo tahle flexibilní práce s pruhuma není problém, prože cyklista nemusí narozdíl od auta zipovat.
Jenze ja byla jeste v tom uplne vpravo. Obvykle odbocuju z cary mezi prubeznym a odbocovacim pruhem, protoze tam jedu vpravo vedle odbocujicich aut. Jen se nebudu cpat do pruhu, kdyz si nejsem zcela jista, ze auto tam jedouci me pousti, takze dokud mam pocit, ze nekdo jede prilis rychle, nezaradim se pred nej.
Dobrý je mít zrcátko, mně to hodně pomohlo při tomhle řazení do levýho, ale i obecně - mnohem lepší přehled o situaci = mnohem menší dopravní stres. A když si nejsem jistej že mě vidí, tak tam zkušebně najedu a koukám co dělá, dobrý je mít ale rychlost. Je ale fakt, že tam bývá dost tlačenice, člověk se musí řadit dostatečně včas.
Pro cestu na sever už od Spořilova je nejrychlejší a nejpohodlnější magistrála.
Po břehu Vltavy je to zase nejromantičtější....
Mimo spicku mas s magistralou pravdu, ale jak moc jezdis ve spicce po magistrale od Vysehradu na Stvanici? Na Nuselaku se musi na chodnik, protoze tam casto auta postavaji ci jedou krokem a mezi auto a zidku se nevejdes. Dal v Legerove je to casto taky dost nechutne propletani a procpavani se malym prostorem mezi zaparkovanymi auty a popojizdejicimi auty. A to zanedbavam ten desnej smrad.
Na pravem brehu Vltavy postavam jen kousek kolem Karlova mostu.
Přes most se dá i po silnici mezi prvním a druhým levým pruhem. Dobré je zapnout strobo, všimnou si a uhnou. Ale vzít to po stezce pro chodce a cyklisty není tak velký problém. Legerka je v paži, tam jsou rozestupy mezi auty větší.
Parkrat jsem tam uz jela... Strobo nemam, zato mam zkusenost, ze kdyz prsi a je sero (nejobvyklejsi podminky, kdy jsem tento tyden jezdila), ale jeste neni tma, tak je to nejhorsi cas na jizdu na kole v hustem provozu. Ridici si me vsimaji hur a nemam pocit, ze by me motani se tam za takovych podminek bylo nejak bezpecne.
A jakou plynovou masku používáš? Stačí ta vojenská, nebo je třeba také bomba s kyslíkem a uzavřený okruh?
Když jsou dobré rozptylové podmínky tak dýchám nosem, když horší tak si beru Techno: http://respro.com/store/product/techno-mask
Špička nešpička, šumák.
Před Nuselákem se dá najet na chodník v pohodě, když to stojí, za ním zase jedu na silnici.
Od Hiltonu zase po chodníku přes vodu, ale dál to neumím, končím u Kinterovy tyče.
Toho prostoru tam napravo je dost, i přes ta zaparkovaná auta, hlídám si to, aby mě někdo nesejmul dvířkama, jde to.
Blbý místo, co je potřeba si ohlídat je řazení u Národního musea. Tam je potřeba jet do prostředního pruhu už na světlech a pokračovat prostředkem, pravý odbočuje na parkoviště k nádraží, a když se blbě zařadíš a je provoz, můžeš tam zůstat trčet než dají červenou, protože tě nikdo nepustí. Pohlídat si to řazení a udejchat, že jezdí zprava i zleva a občas něco zakřičí.
Smrad a smog je v Praze všude, to je je jen takový subjektivní pocit, že ti čoudí pod nos.
Ono to na magistrále působí děsivě, protože je tam víc těch pruhů, ale je to bezpečnější třeba než Budějovická do Jesenice, když je dopravní špička. A ta je za šera zase bezpečnější, než ta okreska přes Průhonice, Modletice, Chomutovice a dál, protože tam sice jede auto nebo autobus jednou za hodinu, ale protože si myslí, že je na silnici sám, může tě sejmout jako prd. Už párkrát jsem musel do škarpy.
"Smrad a smog je v Praze všude, to je je jen takový subjektivní pocit, že ti čoudí pod nos."
http://pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView...
Najdi si zde Prahu a podivej se, ze placas nesmysly.
V odkazu jsou monitorovány pevné (či ´smogové´) částice.
´Smradové´ tam monitorované nejsou ...
Mapy jsou pouze informativní a orientační .... mohou obsahovat chybné údaje....
Skutečně důkaz toho " že plácám nesmysly" na úrovni zmateného aktivisty :-)
Dán měřil? :-)
Mě je to šumák, bydlím u lesa, těch 10 minut na magistrále mě nezahubí, ostatně je otázka jestli je lepší 10 minut s kopce po magistrále, nebo 20 minut po nábřeží.
Jávti to někdy vyfotím, sbys viděla ten žlutej poklop nad Prahou....
Jinak, kolem Karlových lázní asi taky dostaneš čoud :-)
Tomu se vyhýbám, když jedu romantickou trasou, hodím to na Národní, pak Rytířskou na Ovocňák, do Dlouhé, Revoluční, Lannova, a jsem na mostě, provoz bývá jen v Revoluční.
Jo, Legerka hlásí letos 45 překročení limitu na PM10. Nejhorší je to v zimě a na jaře (letos 9.3.)
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco...
Zajímavá je ta zima a jaro, zdá se tedy, že vliv lokálního vytápění taky nebude nepodstatný.
Ach bože. Lokální vytápění se v Praze, až na naprosté výjimky, nepoužívá. Zato v tomto období poměrně často nastává atmosférický jev označovaný jako "inverze", který má ten důsledek že nedochází k výměně vzduchu z prasklé kotliny s okolím a tak se vzduch postupně zhoršuje.
Pro zjednodušení si představ jak to vonělo když jste v posluchárně na stavárně zavřeli v zimě všechna okna.
No to je dobře, já když prahu opouštél byly v téch starých bytech všude vafky s větráním ven.
Jak tedy vytápí tu Legerovu?
Mají teplovod odněkud z Malešic?
Nebo má každý barák plynový kotel?
Kotlině rozumím, blbě větrané údolí, ale ta Legerka je na kopci, čekal bych, že to tam profukuje. A ne-li, pak už je vlastně fuk jestli jsem na magistrále, nebo na nábřeží, nebo ne?
A tím se dostávám k té své původní tezi - v Praze je smog a smrad všude :-)
Alespoň když vyjedeš na kopec, třeba na Mandavu nebo Bartošky a koukneš na jih, je ten poklop nad městem vidět, někdy až děsivě.
Ty sračky přehlédnu ráno když vyrazím z kopce. A to jsem v tom už částečně zanořen. Z Cukráku to vidět ještě lépe.
Inverze znamená že dolní vrstva atmosféry je nehybná, žádné profukování se prostě nekoná.
Jedno to není. Třeba PM2 a PM10 jsou z valné části vířeny projíždějícími auty. Tam kde je víc pekáčů je i více sraček. A neutěšuj se tím, že by stačilo "vypnout" primární zdroje. Auta jsou i zdaleka nejvýznamnějším primárním emitorem.
Nemusí jít nutně o inverzi, ten poklop nad Prahou je furt, někdy výraznější , někdy méně.
On plyn je pochopitelně na emise lepší, než lignit, ale taky to něco dá. Fakt netuším jak je centrum města vytápěno, ale typnul bych si, že některé byty mají své plynové kotle, některé baráky plynové kotelny, nevím, jak moc se chytla ta elektřina a jestli centrum města na to mělo dimenzovanou síť, pochybuji, že by to bylo vytápěno dálkově, ale nevím o tom nic, nezajímal jsem se.
Ovšem když na malé ploše hoří desítky tisíc plynových hořáků, taky to určitě udělá svoje....
Od toho je ročenka ŽP. Mrkni do ní.
Čtu jen Blesk a Aha.
Naše ves jest plynofikovaná, teda až na mě, protože jsem byl rychlejší a má PB bomby zahrabanou na dvorku, ovšem pro řadu našich spoluobčanů je plyn příliš drahý takže se vracejí k pevným palivům, a uhlí je ti nejpříjemnější, čím topí.
Spíš spalí kdejakej sajrajt, takže když jsou dobré tlakové podmínky tak je to na návsi podobné jako bylo před třiceti lety v centru Ostravy, když tam ještě jela koksovna.
Zkus najít kotel nebo přímotop na tuhá paliva v činžáku na Vinohradech. V Praze plynofikace probíhala před desítkami let kdy byl plyn levný a lidi to už zlikvidovali. Holt jsme hlavní město :-)
Před desítkami let plynofikace probíhala těma vafkama, synku.
Když jsem Prahu opouštěl, protože jsem chtěl, aby moje děcko dýchalo slušný vzduch, ty jsi očuchával na tříkolce vejfuky, tak nemachruj.
Praha plynofiikace před desítkami let ?
To si prostě nepamatuju. Si pamatuju uhelné kotelny v každém činžáku ještě někdy v roce 1994.
Plyn ani v to době nebyl nějak výrazně levný, nám se třeba plynofikace kotelny projevila na složenkách zhruba dvojnásobnou cenu ve srovnáni s uhlím.
Ale platili jsme to rádi, protože jsme si ještě pamatovali nejhorší ovzduší v Praze z 80tých let, kdy se uhlím topilo i na sídlíštích a normy čistoty ovzduší byly překročeny 10-15-20 násobně . To bylo v době, kdy v Praze nebyla auta a přesto byl vzduch mnohem horší než dnes.....
V Nuslich se prechazelo ze svitiplynu na zemni uz pred revoluci. Jen jedna sousedka jeste topivala nacerno uhlim. Tusim, ze to bylo v te dobe jiz zakazano. Videl bych to tak nejpozdeji na 1992. Ale mozna se mi to sliva a bylo to jeste driv, tedy taky pred revoluci.
Přechod ze svítiplynu na zemní tutově proběhl za Husáka, v Braníku jsme plynem topili už od 66tého. U babičky v Karlíně ovšem měli ještě dlouho v každé cimře kamna na uhlí, plynem ohřívali jen vodu přes tzv karmu. V 80tých ty kamna předělali na ty vafky tam kde se dal udělat větrák do fasády, v obýváku měli ohromný akumulačky.
Jisté je, že koncem 80tých bylo ovzduší v Praze tragické, taky kvúli olovnatému benzínu. Trvalo to zhruba do konce 90tých. Pamatuji se, že nás "venkovany" nezvyklé na ten smog po pár hodinách v Praze rozbolela hlava, a nebyl to jen múj nebo Sonin subjektivní dojem, stěžovalo si na to víc sousedú co nejezdili do města denně ale jen občas.
Dneska je to výrazně lepší, ten smog vnímám spíš vizuálné z toho kopce, jak už jsem psal.
Píšeš o době před dvěma desítkami let, ale plynofikaci před desítkami let si prostě nepamatuješ? ROTFL
Ano, po plyšáku dobíhala plynofikace v různých, zejména okrajových, částech Prahy. Centrální Praha, tj. i Vinohrady, byly pod plynem už dávno.
Ale nejde přece o plynofikaci, plyn v Praze byl dávno.
V těch barácích z konce 19 století šlo o to, vybudovat ústřední topení v baráku, a to není zase taková sranda, dělalo se tzv. etážové topení s nuceným oběhem, ale i to byla náročnější stavební úprava.
Proto ty vafky, každý si topil sám. Jak jsem pozoroval, ten trend v té staré zástavbě zústal stejný. Ústředí topení, ovšem každá bytová jednotka má svůj vlastní kotel. Čili neustále lokální topení.
Centrálné a dálkově je vytápěno a teplou vodou zásobováno pár sídlišť, stará zástavba nikoliv.
Což je stále pořád úplně jedno, když prakticky žádné znečištění nezpůsobují.
Takže lokální topení je, a ne že nikoliv.
Ok, nečekám že to přiznáš.
Mohli bychom teď debatovat o tom, že plyn "prakticky" žádné znečišténí nezpůsobuje, což je kravina jak Brno, ale nemá to smysl......
Baže. Su z Brna, tak o tom něco vím. V mém mládí se topilo uhlím. Sníh byl druhý den černý. V našem baráku se topení na plyn (v té době už zemní) dělalo v roce 76, si to pamatuju přesně, bo se to dělalo za plného provozu bytu a šila jsem na matraci na zemi v jediné jakž takž obyvatelné místnosti pentličky na závody...
V 89. jsem z Brna odcházela, to už byl plyn všude a sníh bílý klidně celý týden, když teda tak dlouho vydržel.
Nicméně: moje generace vyrostlá na černém sněhu neví, co je to alergie, a komíny z pálených cihel vydržely desítky let. Po plynofikaci na bílém sněhu vyrostla generace alergická snad na všechno a komíny musely být vyvložkovány, aby je ta žíravina jimi proudící nerozleptala.
A dekl nad městem je furt, z kopců okolo je to vidět, jak tenkrát, tak dnes. Dekl je v zimě aji nad naší dědinou, plynofikovanou, kde hodně lidí topí pevnými palivy.
Když jsem se sem stěhovala, plyn ještě nebyl a topila jsem akumulačkama. Zůstala jsem jim věrná (lokální, prakticky bezúdržbové, životnost desítky let, myslím, že mě přežijou, jednou za pár let je potřeba vyměnit topnou tyč za pár korun a občas oprášit větrák), ale vzhledem k cenám sem tam přitopím v krbu dřevem. Kouří to při zapalování, pak už z komína nejde nic viditelného. Dřevo musí být suché.
A Jindra má prvdu v tom, že staré domy ve městech jsou vytápěny lokálně. Každý byt má svůj kotel a svůj komín. V Praze, v Brně, v Olomouci ...
Centrálně jsou vytápěná panelová sídliště, tam je na jednu kotelnu napojených několik domů, na jednom sídlišti je několik kotelen (a komínů). O dálkovém vytápění např. Brna z Dukovan se mluví tžicet let, ale to je asi tak všechno. V centru Brna je něco, čemu se říká "teplárna", ale to nevytápí byty v činžácích, to vytápí administrativní budovy a v minulosti asi i nějaké fabriky, co okolo bývaly, možná pár nejbližších činžáků, ale dělám v budově na dohled od té teplárny (někdy ze 70.let, to už ta teplárna dávno stála) a v suterénu jsou plynové kotle, takže lokální topení.
Je zcela zřejmé, že prostou aplikací teorie lokálních topenišť na naměřená data, bez znalosti podrobností, lokalizace stanice, započítání dalších vlivů, rozptylových a meteorologických podmínek, dojdeme k nezvratnému závěru, že dne 9.3.2014 byla v Legerově ulici teplota nejméně -20 stupňů:-))
Zcela zbytečná debata. Politika po vzoru dánského dělače politiky:-))
Je zcela zřejmé že lidi kteří dělali ročenku ŽP vědí co dělali. Ale takový stavař, který je líný si vyhledat příslušné informace, tomu určitě rozumí lépe než meteorologové a ekologové, kteří se problematikou zabývají většinu svého profesního života.
Ty jsi tu od toho, aby jako nedokončeným studiem zakomplexovaný , rozuměl všemu.
Říkáš, že lokální topeniště v Praze dávno nejsou. Já říkám, že jsou.
Říkáš, že "prakticky" žádné znečištění nezpůsobují, já říkám, že "prakticky" znečištění způsobují a že v zimních měsících může mít svůj význam.
Nikde neříkám, že tomu rozumím víc než kdokoliv jiný, jen konstatuji tyhle dvě věci.
Drahý. Já tvrdím že podle ročenky ŽP lokální topeniště nezpůsobují v Praze žádné zajímavé znečištění. Odvolávám se tedy na erudici a znalosti lidí, kteří se tím živí. O jaké argumenty opíráš své tvrzení že ke znečištění přispívají znatelným způsobem? Napadlo tě to pod ledem po šestym pívu?
Klasická Hrabošovina, nejdřív tvrdíš, že v Praze lokální vytápění už desítky let není, usvědčen z nevédomosti vytahuješ spisky néjakých aktivistů, že to lokální vytápění neprodukuje "prakticky" žádné zplodiny...
Jsi kašpar.
Ona ta vzpomínaná ´ročenka ŽP´ je ročenkou statistickou
http://www.mzp.cz/cz/statisticka_rocenka...
a jak je všeobecně známo, statisticky lze dokázát téměř cokoli.
"Ovzduší v hlavním městě ničí zejména automobilová doprava. Podle údajů emisní inventury z roku 2011 zpracované Českým hydrometeorologickým ústavem byl v Praze podíl silniční dopravy na emisích oxidů dusíku 68 procent, na emisích benzenu 63 procent a na emisích benzo(a)pyrenu 71 procent. Podíl silniční dopravy na emisích látek PM10 činil 95 procent."
http://www.ceskenoviny.cz/ekologie/zpravy/v...
Ještě nějaké otázky ve vztahu k původcům znečištění v Praze?
Dovolím si lehce zafilozofovat.
Kdekdo se hrne do Prahy, nebo se jí všemožně drží pro její velkoměstské výhody. Kdekdo ale na druhou stranu nadává na velkoměstské nevýhody.
Co by se ale nejspíš stalo, kdyby se podařilo v nějaké větší míře odstranit ty nevýhody ? (např. znatelné omezení indivindi dopravy) Zůstalo by v Praze tolik ekonomických tahounů ? Nepoklesla by zaměstnanost a tím pádem i platy a celková atraktivita Prahy ?
Nezůstala by z Prahy jen taková sluníčková vesnice ?
O tom, že stěžejní podíl má doprava není potřeba pochybovat. Ale tvrdit kvůli tomu, že plynové vytápění neprodukuje "prakticky" žádné zplodiny je nemoudré.
Ekonomickým tahounem Prahy je turistický průmysl. Pokud by ekonomická prosperita Prahy závisela na stupni automobilizace a modal sharu IAD, byli bysme docela v háji. Stačí se ovšem podívat na Západ: Prosperovat, a dokonce o dost více než Praha, lze i při omezování IAD. Naoapk, čím méně toho lidé utratí za benzín, tím více peněz zůstane v lokální ekonomice a o to více se rozvinou další služby veměstě. A snížení znečištění ovzduší je další dost významný faktor ovlivňující kvalitu života ve městě. Stačí se podívat kde je v kvalitě života Curych nebo Vídeň a kde Praha.
Turistika :-)) Jestli teda myslíš středověkou Prahu, tak možná (ale i ta žije ze sídel mnoha a mnoha firem, právníků, institucí...).
Za hranice historického centra ti ale turista nepáchne, co by tam dělal ?? Takže turistika dejme tomu 10%, jestli nejsem moc velký optimista.
Jak se ti hnou z centra firmy, zbydou ti z toho Benátky. Na hlavní třídě pár krámků se suvenýrama - patra domů a boční uličky vybydlený, Chánov...
Jo a Vídeň ? Kdypak si tam byl naposled ?
Nekonečný štrůdly aut ve špičce, z hlavního průtahu do centra stojící kolony.
A když se blížíš k Vídni zespoda a zrovna nefouká, vidíš zřetelně ten žlutohnědej dekl nad celým městem. Jak nad chemičkou :-)
Takže ekonomika Prahy stojí na právnících? Tak to potěš koště :). Vůbec je vtipný, že někdo do reálný ekonomiky počítá právníky, který přitom jenom žijou z právní děravosti systému a špatnýho stavu justice. Turisti přivážej love, jestli to není aspoň pětina příjmů Prahy tam mě to vyvraťe nějakým relevantním zdrojem :). Další jsou firmy různýho zaměření - vývoj všeho možnýho, služby atd. Praha je centrum země, takže státní správa - v tý se tu uživí desetitisíce lidí. A všechny možný centrály firem. Pokud má být ale Praha atraktivní jako je třeba Vídeň nebo Curych, tak musí nabídnout kvalitu života. A to se ve městěm plným dieselových ojetin dovezených z vrakovišť v D podaří asi těžko.
Většina lidí se po městě dopravuje MHD, těch pár tisíc lidí v autech by to zvládlo taky.
Jinak Benátky jsou zlatý, tohle je Disneyland. Z bytů kanceláře a do každý se chce vesničan z Poříčan dopravit každý den tunovou plechovkou, tam a zase zpátky. Jestli tohle má přispět ke kvalitě života ve městě, tak fakt nevím.
Jinak Vídeň je v žebříčcích kvality života dost často první na světě, Praha je někde kolem 60. místa. Vídeň je celá bezbariérová s výbornou provázaností všech druhů dopravy, Praha staví 10 let bez koncepce jeden tunel a nemá ani na základní údržbu silnic. Ještě lepší příklad je možná Curych, podobný Praze velikostí a terénem.
Nemám vúbec nic proti tomu, vyštípat osobní auta z centra - tedy Staré Město, Malá Strana, tam opravdu není důvod zajíždět, ale je to potřeba udělat důsledně a pro všechny, tedy i primátor půjde pěšky a žádné výjimky a zvláštní povolení.
Jinde je třeba máknout na tom, aby byla doprava plynulá, dobře víš, že při rozjíždění vzniká mnohem víc exhalací než při plynulém provozu.
A plynulost provozu je přesné to, co ti aktivisté a darmojedi chtějí zrušit a říkají tomu "zklidnění". Nesmyslné přednosti zprava, vytváření úzkých hrdel a podobné ptákoviny množství exhalací jen zvýší. Představa, že ty lidi z nablýskaných limouzín pruzením přinutíš sednout na kolo je stejně naivní, jako očekávat, že by Hraboš někdy přiznal chybu.
Zázraky se nedéjí
Aby ses nechytíl slovíčka. Mrkni, kolik je těch advokátů v centru, všichni královsky platí za "dobrou adresu". Ale to je jen jedno z procentíček, fůry a fůry dalších firem. A průmysl a obchod v centru i na okraji. To živí Prahu. Turistika je jen pozlátko a zlomeček.
A na státní správu zapomeň, to je samopožírací záležitost. Tu živíme z daní. Oni skrz své platy utrácí peníze, které nemůžeme kvůli daním utratit my (nerozporuju tím potřebnost a užitečnost některých z nich).
Ale na turistiku zapomeň. Třeba v Karlštejně žije (asi) většina lidí z turistiky, v Praze naprostá menšina.
Kolikpak lidí v Praze zaměstnaných pracuje v turistickém ruchu a kolik v ostatním průmyslu, službách, správě ? Tyhle čísla by měla být k dohledání.
Klasifikace měřící stanice: hot spot EOI dopravní
Zeměpisné souřadnice:
50°4´20.596" sš 14°25´50.422" vd
K čemu jsou ty údaje dobré?
já jsem na N 49 55 1629, E 14 38 7006, 421 m.n.m :-)
Jak je v Oháju, nezabloudil si trochu? :-))
jaký Vohájo, to mi ukazuje moje GPS, teda esli sem se nepřekouk :-)
teda za tím E má napsáno 014... esli to je důležité...
To co si sem napsal, tak Google ukazuje na letiště u Limy v Oháju v USA :-)
Ale koukám na to a je to vážně nějaká blbost.
Jó, Ohájo, krásné, žírné Ohájo...
Tak tam jsem taky nikdy nebyl :-)
Umístění:bezprostředně u komunikace s velmi hustým provozem
Lokalizace: viz mapa
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco...
No, to je ta Dánova metodologie.
Měří na autobusovém nádraží na Florenci a je zděšen, že jsou čísla tragická proti Regents Parku nebo Boulognskému lesíku.
Ach, jo.
Dán "naměřil" 6 náměrů v historii Prahy, přenosným přístrojem na měření v kancelářích a "měřil" PM2.5.
Dán je politik a dělá politiku.
ČHMÚ je je instituce, která dělá to, co dělat má, podle mezinárodních standardů a dlouhodobě. Prostě měří a politiku nechává "dělačům politiky".
Jabka, hrušky, jabka, hrušky, jitrnice:-))
Oni prostě měří. Měří dlouhodobě a na mnoha místech. Vědí, kde mají stanice a co ty stanice měří. Nedělají tiskovky po každém měření a nedocházejí k převratným závěrům, že z naměřených dat vyplývá, že pro zdraví našeho lidu je bezpodmínečně nutné, aby čím dál tím víc lidí jezdilo pravidelně denně pěkně mezi auty po magistrále kolem té jejich měřící stanice.
Ovšem chápu. Celé je to k prdu a jsou to blbci, bo přeci stačí vyjít na kopec nad Popovice a kouknout na Prahu.
Blbci, kam se podíváš:-))
Proč mi podsouváš zase ty kraviny a blbce?
No, měří, dala si souřadnice, príma, a co s tím?
Ráno kouknu na net, porovnám hodnoty, a zjistím kudy mám jet?
No, nedělám to tak.
Vyjedu na kopec a vidím že Praha je pod žlutohnédým poklopem přičemž intenzita zabarvení je velmi sytá, nepojedu na sever, ale otočím na jih, k Sázavě. Z toho vyplývá, že považuji meteorology za blbce?
Ne, z toho vyplývá, že si se vyspala do kousavé nálady :-)
Z toho vyplývá, že:
"No, to je ta Dánova metodologie.
Měří na autobusovém nádraží na Florenci a je zděšen, že jsou čísla tragická proti Regents Parku nebo Boulognskému lesíku."
Z toho vyplývá, že pozdě večer tvrdíš něco zcela jiného než brzy ráno:-))
A nebuď egocentrickej. Ono se to fakt neměří kvůli strejcovi z Popovic a jeho spaniĺým jízdám na kole, aby se mohl kvalifikovaně rozhodnout, zda dnes pojede, čistě ze zájmu a rekreačně, na sever nebo na jih:-))
Je mi to jasné, to že se měří je správné, i když obecně vzato je to k prdu, protože "nejsou zdroje" s tím něco dělat.
Já se proto před čtvrt stoletím "kvalifikovaně" rozhodl smogovou tu past opustit....
Dneska nejedu "rekreačně" ale čistě dopravně, protože za mámou, ale musím počkat až se rozplyne mlha, aby mě nějaký závodník nesejmul hned na Číhadle. Musím a šumák, jestli bude smogovej poklop nebo ne, protože jsem očekáván....
Včera jsem byl ve Stověžaté po dlouhé době zase autem, Honzíkovi operovali koleno, tak jsem ho musel hodit ze špitálu domů, na to, že byl pátek odpoledne, jsem byl mile překvapen jak lehce bylo to město průjezdné.
Možná je to tím, že jsem v poslední době jezdil autem městy mnohem přetíženějšími.
Přesto jsem si vzpomenul na naše milé cykloaktivisty, jak by řešili přepravu celkem mladého Honzíka s operovaným kolenem z toho špitálu na kole....
Ten Dán je odporný manipulátor.
Proč by takovou kravinu někdo dělal? Prozradíš?
Lidi jsou různí a dělají někdy příšerné kraviny, které ostatní rozumní lidé nechápou, třeba perou se na křižovatkách :-)
Bezva, takže se vrátíme na začátek.
Lucie říkala, že ji nebaví jezdit po magistrále v hustém provozu, protože smrad a smog.
Já s ní souhlasím. Taky bych pravidelně nejezdila do práce po magistrále protože smrad a smog. Jezdím, pokud to jen trochu jde, mimo automobilový provoz a vím, proč to dělám.
Jiní jezdí po magistrále, jejich věc, když chtějí. Je to jejich volba a jejich rozhodnutí.
A já říkám, že smrad a smog je v Praze všude :-)
Jo, zase jsem kecal, průjezd z Pankráce (od mrakodrapu) k Hiltonu u Vltavy po magistrále na kole není 10 ale přesně 12 minut, když jsem stál na 2 světlech.
Dneska opar bez žluté a hnědé, ale je tam furt
Zblízka ten dekl vypadá impozantněji
http://www.chmi.cz/portal/dt?portal_lang=cs&...
Je sice mlha, ale rozptylové podmínky dobré. Berem kočár a jdeme s miminem ven.
Jo, není to žlutohnědé, jen šedivé, už jsem v tom, to je trocha smogu a mlhy, bývá to horší.
Ale rozdíl v barvě mlhy nad Sázavou a nad Prahou je zřetelný, bylo to proti slunku, tak na fotce by bylo prd vidět.
Že by to tak docela mlha nebyla, ta sedla, ale to žlutavé tam zůstalo, v Praze to vypadalo na jasný den, takhle ten jaaný den vypadá ze vzdálenosti 25 km
Tak už to sluníčko zapadlo, ještě chvíli bude dělat růžový smog na obzor a pak přijde tma:-))
Pořád dobrej den, Lanno, bývá to mnohem horší, občas. Neděle, Praha bez aut, slušné počasí...
Pořád nerozumím tém klukům, jak tohle chtějí spasit cyklistikou, to je jako kdyby prosadili zákaz kouření na celém území hlavního města....
Ale furt lepší než před 25 lety, o dost lepší..
Že by to tak docela mlha nebyla, ta sedla, ale to žlutavé tam zůstalo, v Praze to vypadalo na jasný den, takhle ten jaaný den vypadá ze vzdálenosti 25 km
Výjezd z centra na Strahov http://youtu.be/ebD2WGxTZ5o
Mohla by to být krásná klidná cesta okolo Hradu, bohužel to významně kazí povrchy a smrdící kolony, navíc v místech kde je to úzký, takže se blbě předjíží. Pár cykloopatření tam je, takže to není tak strašný jako kdysi, jezdit denně bych to ale nechtěl.
2:55
já bych na internét nedával cyklistická videa průjezdu čisté červené, přijde mi to k ostatním cyklistům, kteří se chovají slušně jako takový výsměch motoristy, což ovšem vy, soudě dle jízdních průměrů do kopce ,jste.
A váš smrad z vaší nadupané baterie padá prostě třeba okolo Mělníka.
Vypadá to, ale není to tak, měl zelenou.
A jéje, mě to přišlo na tom malém okně jako šipka doleva když protisměr stojí...
Dik za upozornění jdu se omluvit.
Jo dost to mate ta červená vpravo a zelená rovně a vlevo. Je to krapet nezvyklé a v tom zrychleném pohybu je ta vidět jen červená. Když jsem to viděl poprve, tak jsem taky koukal, ale bylo mi divné, že by to tam tak protáh, tak jsem si to pouštěl opakovaně se zastavením obrazu, pak to bylo jasné.
No, hlavně na tu "červenou" jeli všichni :-)
Malostranské náměstí vyasfaltovat, drná to.
Popravdě tyhle povrchy jsou celkem zlaté :)
Ale nedávno jsem na náměstí Republiky viděl zaparkované takové to moderní městské totálně oholené kolo bez brzd, odrazek a na úzkých duších a říkal jsem si : kdepasisetadyvzalo ? dyť páníčka musí bolet úplně všecko, i to brždění nohou o duši :)
Omluva, řekl jsem že jste v čase 2:55 jel na červenou, což jsem se hrubě zmýlil.
Takže hluboká omluva, červenou jste neprojel.
Já jsem velkorysý a nekonečně shovívavý. A co měla znamenat ta poznámka o "smradu z mé nadupané baterie"? :)
jinak vaše průměrná rychlost, na této 4,3 km dlouhé trase , je i se stáním na semaforech 39,57 km v hodině.
Trasa je značně do kopce, stál jste na semaforech, je tedy jisté, že v někerých úsecích jste jel podstatně rychleji.
Tak mě napadají dvě veci.
1. jak je možné se chlubit používáním dopravního prostředku, který nenaplňuje ducha zákona, tedy že má odstraněný omezovač přípomoci motorem.
2. jak se asi automobilisté začnou brzy chovat k normálním cyklistům, kteří takovou trasu pojedou zhruba 2,5x déle než motorizovaný cyklista.?
Budou časem očekávat, pod vlivem cyklomotoristů, úplně jiné jízdní profily a normální cyklisté jim tedy budou vadit ještě víc, že ?
No a už se těším na to, jak napíšete, že jste motor používal jen do 25 km v hodině a to co hučí na videu, je vaše levá plíce nebo nějakou klasickou poznámku ve smyslu , že vy jste si to neměřil neb nemáte čím a počítáním se neobtěžujete a vůbec si nejste jistý jestli průměr je vlastně až tak vysoký jak uvádím..
"39,57 km v hodině" Zkus to ještě přepočítat ;)
4,3 km , čas jízdy je přímo na videu...
Co se na tom dá přepočítat ?
Není to 4,3 km, ale cca 5,1 km, takže jsem jel v průměru 46,93 km/h. Nebýt těch kolon a semaforů, jsem na sedmdesáti, na Strahov jsem to pálil stovkou.
Seznam odbodoval 4,3 km a opravdu netuším o čem je řeč, na nedávném videu jste psal o pohodové jízdě ze stromovky do centra a dokonce jste tam slovně napsal čas cesty, ten seděl s časem videa a průměrka byla skutečně nižší než 39 i když o dost vyšší než jízda s omezovačem, prostě jste motor tak netrápil ? Nebo docházela baterka ?
Jediné vysvětlení, které mě napadá je, že vy některé trasy jedete v horším čase, ale lžete o času? Nějak cinknete čas na kameře ?
Asi se snažíte cyklistickou veřejnost přilákat úžasnou úsporou času, což je docela zbytečné, protože cyklisté dobře vědí že jsou po Praze nejvýhodnější na mnoha směrech i bez propagadistických videí s cinkntým časem dosaženým na motorce...
Není to zrychlené? Auta okolo jezdí podezřele rychle :)
Ten joggující běžec ve 3:35 jogguje v podezřele vysokém tempu.
A podél vody jel podle odhadu šedesát a auta co ho předjížděla tak osmdesát. Zřejmě slušnej oddíl. Nebo odhaduju na dvojnásobné zrychlení, protože podle vody se jezdí kolem 30km/h.
Sestřih ještě z léta... jak jezdíme http://youtu.be/EbODkx54hsE