Používali jsme střešní, teď máme zadní sklopný na tažné zařízení. Je to sice o dost dražší, ale nemusím se natahovat na střechu, s kolem i s nosičem se manipuluje velmi lehce, zároveň je kufr přístupný, oproti střešnímu nosiči podstatně nižší spotřeba na dlohých cestách, nemusím kontrolovat výšku, na trajektech nedoplácíme za výšku, jezdí se s tím pohodlně, na jízdě nijak nepoznám, že mám vzadu kola.
Taky je mi toto řešení sympatičtější.Měl jsem pujčený http://www.neumax.cz/obchod/nosic-jizdnich-kol... ale přišly mi ty lyžiny ouzké,i přes přitažení rafku,se přední kolo mělo tendenci otáčet.
A jak řešíte umístění RZ? Co vim, tak někdo jí přendavá (což se nesmí), někdo zas používá náhradní vytištěnou (což se nesmí) a jiný zas žádnou, takže ta na autě je nosičem zakrytá (což se nesmí) ...
Ano, u nás v ČR je problém se získáním a umístěním třetí duplicitní RZ. To je pro použití v ČR pro toto řešení limitujícím faktorem.
A jak to řešíte?
V zahraničí tedy problém neni?
Máme třetí registrační značku, dodanou spolu s nosičem, stejně jako duplicitní zadní světla, blinkry, brzdovky, do provozu schválené tažné zařízení a vše, co má být vzadu na vozidle viditelné.
Nemohu mluvit za všechny evropské země, ale tam, kde jsme s tím byli, nikdy žádné problémy nebyly. U nás ta značka ovšem je ptoti předpisům, takže až mě s tím někde zastaví, budu si za to odpovídat.
Jinak zde k tomu průběžná informace.
http://www.infoprovsechny.cz/request...
Výdej třetí SPZ na držáky kol nadále možný není
foto z Obchod Thule
Přendavání zadní tabulky se značkou není praktické, ale stále nutné. I samovýroba SPZ je ovšem nezákonná
Přestože ministerstvo dopravy vloni v létě předpokládalo, že koncem roku 2011 vyjde novela umožňující vydávat majitelům vozů také třetí státní poznávací značku k označení tažného zařízení, např. s držákem na kola (viz naše tisk. zpráva ze srpna), zájemci i příslušné pracoviště radnice se nadále musejí obrnit trpělivostí.
„S možností vydávat třetí SPZ počítá novela zákona 56/2011 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. V současnosti je materiál na Legislativní radě vlády a bude předložen vládě k projednání. Následně budou muset novelu schválit obě komory Parlamentu ČR,“ informuje nyní Roman Kluzák z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Očekává se, že nová podoba zákona bude nejdříve platit od počátku roku 2013.
PhDr. Martina Kuželová, mluvčí Městského úřadu Cheb
Jak jde o to efektivněji vytáhnout z lidí víc prachů, získat politické body za nějaké populistické projekty, nebo třeba zabránit odtahům poslanců, to jde jako po másle.
Ale naprosto triviální služba, která by ulehčila život tisícům občanů, to je problém už asi 10 let.
hlavně se stále debatuje o VIP značkách,to je opravdu potřeba,)
Tak to prostě u nás je. Debatuje se o "pičovinách", ale podstatné a potřebné věci nikdo neřeší... Kocourkov Land... :-/
Bohužel, situace je nemilá.
Auto má dvě platně vydané a platně umísťnené značky. Když za takové tažné vozidlo zapojím vozík, tak tím tu značku na tažném vozidle zakryju, ale ten vozík dostane svoji značku a musí splňovat vše, co je pro vozík předepsáno (světla, blinkry, brzdovky, brzdy, atd.).
Když na to schválené tažné zařízení místo vozíku namontuju ten nosič, který také splňuje podmínky provozu (zadní světla, blinkry, brzdovky, osvětlení místa pro umístění značky), nedostanu na to značku, protože to není vozidlo.
Samozřejmě mohu pořád manipulovat s tou platně vydanou a v souladu s předpisy umístěnou RZ vozidla:-))
Existuje ale jedna výjimka. Návěsný vozík starší výroby připojený i za nový motocykl. Originál značka zůstává na motorce, na vozík si značku "maluju" svépomocí. A vše je podle předpisů. (nové vozíky už mají svoji značku, rozdílnou od motorky)
Vím přesně jak je to v Rakousku.
Pokud není legálně vydaná třetí značka, má se vyndat ta zadní, kterou ten nosič zakrývá a umístit ji na ten nosič.
Jako kreativní hoch, jsem si udělal přesnou kopii své značky, tedy kromě toho, že čísla nebyla prolisovaná. Rakouský celník to dlouho prohlížel, pak si sáhnul a vítězně zvolal "Das ist nich Original" ale že je to hezky provedeno, jak prej jsem to udělal. A já mu povídám, že na počítači. A pak mě popadl rapl, vytáhnul jsem desetieurovku, a říkám mu:"na počítači jdou dělat divy, tohle jsem si taky vyrobil..."
A Rakušák nějak neměl smysl pro humor, a čtyři hodiny nám potom celníci rozebírali auto. Celou dobu Soňa mlčela a vraždila mě pohledy. Když nás pustili, řekla jen "pán musel bjt vtipnej, že jo".
Občas, když zlobím, mi to připomene, stejně jako jiné prohřešky spáchané před lety, či desítkaminlet.
To je normální, zamindrákovaný pičusek opojený svou mocí, kterou mu dává stát.
Měšťák na odtahovém parkovišti taky jaksi nepobral, že není rozdíl mezi městapem a gangem vyděračů (odtáhli auto, které nikomu nepřekáželo a ničemu nevadilo, a za jeho vydání požadovali peníze).
U nás se právě ta RZ musí přendavat na nosič aby byla dobře viditelná. Není jiné řešení, problém je, že neustálým přendaváním značky se ničí držák, vylamují a uvolňují se packy a pak hrozí, že značka někde vypadne, takže jednou za čas je nutné včas vyměnit ty držáky značek. Značky nesmí být (nechápu proč) provrtané a přišroubované.
Zrovna tak pokud by byla nosičem cloněná koncová (jakákoliv) světla, tak se musí další sada světel přidělat na nosič.
Nesmí být provrtané? Před půlrokem nám ukradli RZ, takže kolečko policie-inspektorát a nové RZ za 500.
Na nových rámečcích bylo upozornění, že případný šroub nesmí poškodit znak EU nebo znečitelnit znaky na RZ. Ale nebylo tam, že by se to přivrtat nesmělo vůbec. A řada aut RZ přivrtané má...
Prasilpr: "§ 125c
Přestupky
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích
a) řídí vozidlo,
1. na němž v rozporu s jiným právním předpisem38b) není umístěna tabulka státní poznávací značky (dále jen „registrační značka“) nebo je umístěna tabulka registrační značky, která nebyla vozidlu přidělena,
2. jehož tabulka registrační značky je zakryta, nečitelná nebo upravena anebo umístěna tak, že je znemožněna nebo podstatně ztížena její čitelnost, nebo..."
Provrtání nebo třeba přelepení symbolu cizí mocnosti státní vlajkou neznemožňuje a neztěžuje čitelnost značky, tudíž nemůže být přestupkem.
Známé s přelepenejma hvězdičkama zastavili policajti v Rakousku. Po vysvělení, proč mají hvězdičky přelepené se zasmáli, že to úplně chápou, že je unie taky pěkně sere, a popřáli jim šťastnou cestu.
Je možné, že se něco malinko změnilo za poslední asi 3 roky. Tehdy platilo, že značka nesmí být poškozená a podle výkladu MD je i provrtání značky její poškození a přestupek a důvod k odebrání.
Ale jo, v televizi to tak taky řikali. Ale v zákonech se píše něco jiného.
Já si taky myslím, že provrtání značky tak aby byla zachovaná její úplná čitelnost nemůže být poškození, ale MD bylo (je) jiného názoru a ten pokyn má i Policie, která se jím musí řídit. A pokud úřad na základě zjištění policie značku pro poškození odebere, tak začíná být pro majitele auta dost velký problém a nevim o nikom kdo by to dotáhl až k soudnímu řízení. Zatím si všichni za tuším 500 (nebo 1000) Kč + poplatky za změnu požádali o novou značku a bylo vyřízeno.
Provrtanou RZ mám už dobrých 10 let. Kontrolovala mě policie, procházím pravidelnými pohlídkami na STK a zatím nikdy jsem s tím neměl problém.... ale možná jsem měl jen štěstí ...
Co ja vim, tak uz nejakou dobu je mozne normalne si nechat dat na urade 3 cedule s RZ, ale jeste jsem se k tomu nedostala, takze prendavam RZ z auta.
Aha, tak ono to bude platit az od 1.1.2015 s tou 3. registracni znackou. Ja jen postrehla, ze to nekdy loni schvalili.
"K tomuto Vám sdělujeme, že změnu umožní až novela zákona č. 56/2001 Sb. o
podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích od 1.1.2015. Lze
proto očekávat možnost použití třetí registrační značky až v průběhu roku
2015."
http://www.infoprovsechny.cz/request...
Ano, Lucie, už víme (sedmý příspěvek odshora). Do roku 2015 to musíme holt nějak překlepat:-))
Aha sry, neklikam na vsechny odkazy, lepsi je to podstatne zkopirovat sem.
Zajimave na tom je, ze to je schvalene uz pres rok a v mediich informace o tom tehdy probehla.
Poněvač to ještě není platné. Schválené to bylo v roce 2013, účinnost byla stanovena na rok 2015. Nejspíš je v té novele něco, na co je potřeba delší přípravu. Ta novela je poměrně rozsáhlá, není to jen o třetí registrační značce.
A malá změna :-)
http://www.novinky.cz/domaci/346865-znacky-na...
a se značkou na nosič to máš za krásných 15
:-((
"Ministerstvo dopravy (MD) chce také od roku 2016 změnit celý systém vydávání registračních značek..."
Tak to potěš....:-((
No pár lidí se určitě potěší. ;-) To máte: nový informační systém, případně úprava stávajícího (což ve finále nevylučuje i ten nový), nové počítače, tiskárny, síťové prvky, školení, servis, support, následná údržba a rozvoj, další školení, poradenství, analýzy, audity... :-))
Tak to Ti musím opnovat - s třetí značkou na nosič kol jsem neměl sebemenší problém - jen mne stála 650 Kč - 600 znaška.50 správní poplatek. Zažadal jsem o ni na DI a za týden jsem si pro ni šel. Psaním tohodle příspěvku jsem strávil stejně času jako vyřízením.
tenhle http://data.vsedomu.cz/auto/0021/460/au-22006.jpg
Střešní, ty úplně obyčejné. Dost reznou, takže možná budem postupně měnit za nějaké lepší, ale zatím s nimi nebyly žádné problémy.
Občas někdo říká, že mu z toho kolo někde vypadlo, ale vždycky se po troše vyptávání ukáže, že ho tam neměl dobře uchycený nebo se vykašlal na řemínkování.
O zadním nosiči na tažné zařízení uvažuju, až budem muset vozit o jedno velké kolo víc (5 se mi jich na střechu rvát nechce, i když by to asi nějak šlo). Zatím je to páté kolo malé a jezdí v kufru.
Vzhledem k tomu počtu to u nás asi bude vždycky kombinace - na zadní nosič 5 kol taky nedám. Ale ještě spíš se budem snažit, jak děti rostou, auto postupně z cyklocest eliminovat a jet přímo od vrátek nebo použít vlak.
Už čtyři kola jsou váhově dost přes čáru, zvlášť pro hagusy (jen několik závitových hmoždinek v plechu), ještě navíc s těžištěm dost vysoko (slušná páka v zatáčkách). Pátý už by bylo fakt napováženou :-)
Co vim, nosnost stresnich nosicu je minimalne 50 kg, tam se 4 kola mohou vlezt, u sveho auta mam myslim 70 kg.
Právě. Navíc je opruz to tam naskládat. Viděl jsem auta s pěti koly na střeše - byl to neskutečnej hrozen a obě krajní se vykláněla docela daleko do stran. Na to nemám nerv.
S těmi čtyřmi koly se myslím váhově těsně vejdem...
Nějak takhle? http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive...
9 kol ,))trochu jiná váhová kategorie
Che. Na triatlon do Otrokovic přijelo kdysi pět borců v trabantu s koly na střeše, pátý přivázaný gumicukama uprostřed. (Ráno nenastartovali velký auto.) Z Plzně.
Taky máme střešní, ale mám skoro 2metrového manžela. Musí se to umět pořádně přidělat, kola nám nikdy nevypadly. Máme tady ten: http://www.inity.cz/118-nosice-kol
Řešení vzadu pro nás není vzhledem k těm předpisům, jak tady píšete - radši si je uložíme nahoře, než si to všechno zjišťovat a vyběhávat. Po ČR většinou jezdíme na kole nebo kola bereme vlakem, takže nosič řešíme jenom párkrát do roka. Ale kdybych si měla vybrat, tak bych to asi chtěla přidat dozadu na auto, než mít vozík.
http://www.neumax.cz/obchod/nosic-jizdnich-kol...
Pro lehokolo http://nosice-kol.heureka.cz/thule-outride-561/ a do včerejška pro zábradlí http://nosice-kol.heureka.cz/thule-proride-591/
Ale asi to byl prokletý nosič, protože (jsem vůl, dvojnásobný, teď už to vím) jsem nechal jednou stát naložený auto s kolama u práce a z tohohle zamčenýho nosiče kolo (zábradlí) ukradli - http://www.nakole.cz/diskuse/18380-ukradene... (nakonec to kolegině s policajtama neřešila, takže jsem to neřešil ani dál já)
Moje leho vedle našteští zůstalo na místě.
No a včera jsem zjistil, že mi nakonec ukradli z příčníků na zaparkovaným autě (naštěstí už na nosiči žádné kolo nebylo) i celej nosič
Holt jsem blbej a důvěřivej, moje blbost, ale už se stalo ...
Novej nosič už Thule nebude - je to moc oblíbená značka. A prý existuje přesně 200 jednoduše dostupných klíčů k těm jejich všem zámkům nebo stačí trocha šikovnosti a klíč univerzální, planžeta nebo šroubovák. Takže doporučení - nenechávat kola v nosiči bez dozoru, nenechávat ani nosiče na autě bez dozoru. Ty dvě minuty na sundání se fakt asi vyplatí.
Teď pokukuju po http://nosice-kol.heureka.cz/atera-giro-speed/ nebo http://nosice-kol.heureka.cz/atera-giro-af/
BTW: sundat kolo z toho Thule nosiče trvá podle trubky asi 8 sekund, nejvíc času zabere odepnout pásky - https://www.youtube.com/watch?v=0Yu4vEsD9WA
Mám Menabo Main http://nosice-kol.heureka.cz/menabo-main , tipuju tak pět let už dobře slouží, tehda to bylo za cenu někde mezi 500-1000 Kč, až doslouží (či až bude potřeba držák na více než 3 kola), tak mám v plánu koupit nosič na kouli, ale jen pokud konečně schválí tu třetí SPZ (jsem fakt myslel, že už to platí).
Máme "Wjenczek" pro 2 na kouli. Nechal jsem udělat čistou (bez dalších modrých obrázků) plastovou SPZ v reklamce. Neboť nelze demontovat skutečnou SPZ z vozidla a přesnou kopií bych se dopustil plagiátu úředního dokumentu. Takto "pouze" zajišťuji čitelnost SPZ, což si mohou na místě ověřit. Zatím dobrý. Jen se tam vejde budˇ 1x Azub nebo 2x trek.
Než jsem někomu půjčil svoje dva nosiče Thule (každý jiný), tak byly naprosto nepřekonatelné (vyzkoušel jsem několik jiných typů na střechu). Ale nějak se mi nevrátily a já bohužel vymazal poznámku s vypůjčitelem. Teď kolo vozím zase vlakem :-/
Tahal jsem kola v autě-nic moc řeknu Vám. Naštval jsem se začal jednat. Chtě jsem na čubu, ale zadní dveře mám jak vrata od hangáru a i po sklopení bych nevlez do kufru. Auto máme dost dlouhé a přidat k tomu na zadek ještě nosič, tak je to k nezaparkování. Nehledě na páku daleko za zadní nápravou-většina jezdí na dovolené dost s narvaným kufrem a to pak se stává auto dost nestabilní-předek se nadlehčuje. (Já mám těžkotonážní pera na zadku-mě by to nevadilo.). Vzhledem k tomu, že mám příčníky, tak jsem šel do střešních. Když jsem viděl na autech přede mnou jak se kola na klasických držácích mrskají, tak mi bylo ouzko. Proto jsem pořídil typ, kde se kolo chytá za přední vidlici-tudíž se vyndá přední kolo (bacha u diskáčů na zmáčknutí páčky!!!). Držák se natvrdo stáhne a zamkne-vidlice nemá šanci vypadnout. Zadní kolo se chytá do ližiny páskem-doporučuji vidlici dozadu (při nehodě by šlo kolo dopředu-takhle nemá šanci. Mám typ Atera Giro Speed-kus cca za 18stovek. Kola mají za sebou na střeše dost ostrou jízdu-drží:) Toť moje zkušenost.
Doposud jsme měli střešní, ale protože teď máme jiné auto tak se dívám po nosiči kol na tažné. No a jak jsem se pídil po informacích tak tohle jsem zjistil u eshopu s tažnýma zařízeníma, cituji:
"Tažná zařízení dodávaná naší firmou jsou schválena pro montáž nosiče jízdních kol. Plánujete-li pořízení nosiče pro 3 jízdní kola a více, prosíme zkontrolujte, zda je Vaše tažné zařízení homologováno pro svislé zatížení min.150 kg. Překročení svislého zatížení může mít za následek poškození, nebo zaseknutí odnímatelného mechanismu tažného zařízení. Nosič jízdních kol nepůsobí na kulový čep kolmo-svisle jako oj vozíku, ale působí s pákovým efektem. Tím dochází k enormnímu namáhaní konstrukce tažného zařízení ve zkrutu a jsou kladeny vysoké nároky na kvalitu materiálu i svárů. Pro častou přepravu více než dvou jízdních kol doporučujeme neodnímatelné značkové tažné zařízení."
Chápu, že se každý chrání, nicméně si myslím, že eshopu, který to prodává, může být celkem jedno jak moc a jakým způsobem jejich zákazník tažné zařízení zatíží (ve smyslu tom, že když se něco stane tak odpovědnost nese výrobce a nebo uživatel, popř.ještě firma která tažné montovala). Spíš si myslím, že v tom eshopu jsou lidi, kteří tomu rozumí a nemají důvod chránit sebe (když nemají tu zodpovědnost)ale přesto tohle uvedli jako dobrou radu - doporučení. Takže jsem zase na začátku - nevím jaký nosič kol. A co si o tom svislém zatížení myslíte vy? Řešili by jste to? Slyšeli jste někdy o tom, že přetížený nosič na tažném např.způsobil nehodu?
Samozřejmě bych nepřekračoval limit daný výrobcem auta a tažného, ale mít tam takovou rezervu?
Je fakt, že málokdy se vozejk váhově překládá nějak enormě na kouli. A už dvě kola plus konstrukce dává určitě kolem čtyřiceti kil. A ta páka tam je. Při prudkém brzdění, nebo na nějakém hupu už to jsou docela síly.Když vídám ty náklady jen na smáčknutý pěticentimetrový kuličce, tak si kolikrát říkám, jak to tam jen udrží :-)
Co chceš slyšet?!?
Chceš aby ti tady někdo řekl "neřešto" a pak přijdeš brečet, že ti to upadlo?!?
Ani vlastně nevím, proč to řešíš, když si myslíš, že e-shopu by to mělo být jedno.
Osobně si myslím, že stejné doporučení bys dostal kdekoli, pokud bys kupoval nosič na tažné zařízení.
Pokud někdo potřebuje nosič na tažné a stačí mu na dvě kola (i elektrokola) s nosností 56 kg mám tip na nosič v akci za cenu něco málo přes 7 tisíc - nosič,adaptér 7/13,dopravné plus dobírka http://www.tazne.cz/nosic-kol-twinny-load-rheia...
Na skládačku si myslím docela dobrá cena, volil jsem zrovna takové řešení pro snadný převoz ve složeném stavu a jednoduchou manipulaci i pro ženskou ručku https://www.youtube.com/watch?v=hVq2l3j8gPc má to zamykání na kouli i samotných držáků kol, nevýhodou pro někoho může být že nejde rozšířit o třetí kolo.
Díky za tip. Ja mám dobrou zkušenost s tímto: https://www.alza.cz/hobby/thule-929-euroclasic... Cena je o dost vyšší, ale kvalita perfektní. Montáž je taky jednoduchá: https://www.youtube.com/watch?v=lvG8a8SgbIc