je to na hovno
Tak ono to není na duši? To ale mají v návodu a hlavně v místu kam to fouknout, poněkud chybu.
Používám (na klasiku) a maximálně mi to vyhovuje. Oprava je jednoduchá a rychlá a hlavně se nemusí sundavat kolo.
Akorát je to vždycky trošku sázka do loterie, protože pěna "zalepí" jen drobné dirky. Pokud je v duši větší ďoura, tak se pěna vyvalí a duše se musí vyměnit.
jde to potom ještě dofukovat pumpičkou?A asi to jde jen na autoventilek?
Je to na autoventilek a je to předražené hovno. Raději použít 300ml. na auto. Je to totéž a možno to použít vícekrát. Víckrát na hovno :-)
Prostě věc názoru, preferencí a okamžitých možností.
Se sprejem je to jednodušší, časově rychlejší, ale dražší.
Lepení je složitější, časově náročnější, ale podstatně levnější.
Ať si každý vybere po čem jeho srdce touží:-))
Já osobně lepím, buď přímo na místě nebo na místě jen měním a lepím až doma. Ale nikomu nevnucuju.
Ovšem, kdybych jezdila třeba do práce v pracovním kostýmku, bílé halence a lodičkách, tak bych nejspíš volila sprej. Já se totiž u toho montování vždy děsně zmažu:-))
Raději SLIME. I tím tzv. opravným sprejem se může člověk zamazat. A když je díra velká,tak je to značný opruz(fuj)Všude lepkavá hnusná sračka.
P.S. jen pro pořádek. Slime vyrábí taky opravný sprej:-))
http://www.slime-czech.cz/product-category...
A? ČESKÁ VÝROBA,nebo český distributor? :-))
A nic.
Jen připomínám, že když napíšeš SLIME, může to být jak tmel tak sprej:-))
Na takové cesty doporučuji volit ne-příliš drahé kolo a v případě defektu kolo uzamknout a pokračovat po svých. Cestou z práce se člověk může zmazat jak chce :-)
Proti zamazání doporučuji jednorázové chirurgické rukavice...
Tak tak. Vozím dva páry v bidonu s nářadím.
Dietové ! Když se zahnojím, opláchnu si ruce jonťákem z bidonu a mám je jak z alabastru. Šmrdlat šroubečky s prstama v prezervativu...
Sice v lahvi vozím čistou vodu, ale tou toho moc nepustí. Radši prezervativ než mít ruce zapatlaný.
Poradím ti univerzální sirup, který dobře myje a dá se i pít :-)
Akorát teda hrozně barví.
Ne, díky. Po těch chemických sloučeninách mě tak akorát pálí žáha.
Naučila jsems e vozit vodu - ta se v případě potřeby hodí na vše.
Akorát teda na zapatlané ruce jí může být málo :o)))
Ale já jsem zvyklá v rukavicích dělat ledascos i doma při úklidu, takže mě ta šprcka na prstech vůbec nevadí.
Já jen místo bílých latexových doporučuju nitrilové - buď modré nebo ještě pevnější fialové. Ale ty se hůř sháněj...
Mno jestli vozíš v bidonu solvinu tak to potom jo :-D Co se citlivosti prstů týče, tak doktoři by potom asi operovali jako sloni v porcelánu...
Doktoři jsou doktoři, já montér. A v bidonu mám Ionogen. To bys koukal, co všechno umí. Kam se hrabe solvína :-)
hlavně co to umí se žaludkem ))-:
http://youtu.be/AfrzUnEclJ4
http://youtu.be/vOnsKaxJO04
http://youtu.be/LX8eBQYlneU
Mají to v Bajkazylu a fakt to funguje. Ale je toho velká pixla a nevím kde by se dalo sehnat menší balení.
http://www.ebay.co.uk/itm/3-x-GLOVES-IN-A...
Našel bych dva lidi kteří by si to také chtěli pořídit? S poštovným to vychází na 520kč za balení.
Chraňte své ruce před chemikáliemi tak, že si je napatláte jinou chemikálií, děkuji nemám zájem. Já zůstanu u bezpečných a laciných rukavic...
Však Ti je nevnucuju.
Jen taková poznámka na okraj: rukavice jsou také chemikálie.
Samozřejmě, ale tak něják ověřená v čase a hlavně v jiném skupenství, ta expozice s povrchem kůže asi nebude taková jako s tekutinou. Kolik té chemie z rukavice jako z pevné bariéry se uvolní do kůže behem krátké doby nošení? Můžeme jenom spekulovat...
Ti pánové v bílých manžetách a krásných kravatách jsou děsně šikovní. Na ruce nosím rukavice, ale můj problém je, že jsem děsnej matlal a při výměně duše si nejčastěji obtisknu vzorek pneumatiky na prso, převodník na koleno, a když se to snažím vyčistit, tak si to rozmatlám po ksichtu. Co nadělám, nikdo není dokonalý:-))
Asi velká prsa ne?
Zkus starý (prý kominický) trik. Napatlej si ruce polosuchým běžným mýdlem (v té buteli je jeho obdoba), zatři do pórů, za nehty a do lůžek nehtů a nech maličkou chvilku zaschnout. Pak ruce klidně zašmíruj. Pak stačí trocha vody a vše z rukou snadno spláchneš. To mýdlo utvoří na ruce "rukavice" a nepustí šmír ke kůži.
Mám už asi pětadvacet let kilovku takového mýdla v polokrémové konzistenci a patlám si tím ruce, když jdu pod auto.
To na videu asi bude něco trošku vylepšeného o nějaký nezasákavý krém, že to nezaschne a jde setřít ubrouskem.
Pokud máš ale přístup k vodě, zkus to obyčejné, nebo tekuté mýdlo a ušetříš to pětikilo.
Je u toho redukce, takže nejen na autoventilek.
Pokud je potřeba, tak se to dá, samozřejmě, bez problémů dofouknout podle potřeby.
A co mám zkušenosti, tak je to pak potřeba pořádně dofouknout ještě druhý den ráno, protože pneumatika trošku změkne.
Pak to ale drží naprosto bezvadně.
Do jedné pneumatiky jsem sprej aplikovala i opakovaně - stačilo to, tak na co ji měnit. Výměnu jsem tak oddálila více jak o rok.
Náhradní duše+ malá pumpa je lepší řešení. S nějakou sadou na lepení bych moc daleko nejezdil. Stejně jako u auta.
Tak se nejdřív nauč duši zalepit, pak nebudeš mít problém jezdit tak daleko, jak se ti bude chtít.
Duši zalepit umí i blb.Někdo asi nééé :-))
Tak že s lepením nejezdíš radši daleko, s tím si začal ty.
Co tě žere?!? Že někomu na opravu duše ten sprej vyhovuje, zatím co tobě ne?!?
Ale jestli se ti uleví, tak si kidně rejpej.
S opravným sp. bych nikam daleko nejezdil. A když tak s pořádným na auto a ne drahým a malým na hovno. Lepší řešení je nastříkat známou sračku přímo do duše preventivně. To je pro úplné lámy.:-)
Když to víš tak přesně, vyzkoušel si vůbec ten LIDLovský?!?
Pokud ne, tak nesrovnávej.
Navíc dost mimo jsi i s tou cenou. V LIDLu stojí sprej 70,- - což je mimochodem dnes skoro levnější než pneumatika, autosprej je několikanásobně dražší. Alespoň mě se žádný v této ceně nepodařilo najít.
Nenech zlost cloumat svým majestátem. On prostě ví, že to hovno je na hovno a proto si kupuje známou dražší sračku.
Tak co na to říct? Nechat ho, ať dělá jak umí:-))
Autosprej je několikanásobně větší,takže je levnější.
Zřejmě opět tvoje vlastní zkušenost - v tom případě by mě zajímalo kolik koloduší jsi opravil s jedním autosprejem?!?
Větší balení sice může být finančně výhodnější, nicméně tahat se s ním na kole je dost nepohodlné.
Hodně. Nakonec nešlo kolo ani nahustit. Ventilek zalepený sračkou. Dávám přednost odolné pneu + slime. Větší díru než po špendlíku to nezalepí.Spoléhat se na to při větší vzdálenosti od domova je na zešedivění.
S jednorázovkou se ti to stát nemůže :o)))
Používám při jízdách na našich "Shimano-Favoritech" při toulkách s vnuky pro rychlé opravy a chválím.
Do hnacích kol našich elektrokol jsem preventivně použil Slim.
Samozřejmě vozíme náhradní duši pro případ většího problému a umím je zalepit Magiku!
Mne štve, že mi občas utíká pomalu vzduch z některých pneumatik. Opravdu pomalu, defekt to není, ale musí se to občas dofukovat.
Tak si myslím, jestli by nešlo nějaký takový přípravek použít na dobré duše, které ještě nemají defekt. Preventivně aplikovat. Sliboval bych si od toho utěsnění mikronetěsností a tím by měla skončit nutnost kolo každý týden dofukovat. Mohlo by to stačit zhruba jednou za rok.
Nemáte někdo s tím zkušenosti. Nevyzkoušel jste to někdo. Myslím použít takový přípravek když defekt není, za účelem perfektního utěsnění případných netěsností?
Mylná představa. Vzduch neutíká netěsnostma (pokud není špatný ventilek, nebo přímo díra v duši). Sebelepší guma je víc nebo míň řídká a ten luft prostě jednou uteče. Čím vyšší tlak a menší objem, tím je to dřív poznat. Samo, že další břečka tomu trošku pomůže, ale mezery mezi molekulama úplně nezamázne. Akorát roztáčíš zase další váhu navíc...
Váha navíc?? Pokud vozím nářadí,náhradní duši,pumpu,nebo mám nastříkaný SLIME v duši,tak je to stejná váha navíc jako opravný sprej. Vždy je něco za něco.Buď mám lehké pláště a šetřím váhu,nebo mám vysoce odolné pláště proti průpichu a šetřím nervy a práci. Jelikož mám těžkou E-motorku,dávám přednost druhé variantě. A od té doby co mám pořádné gumy jsem už nikdy nepíchl,respektive neprorazil plášť. (a SLIME v zadní duši navíc)
Plášté opravdu chrání docela fest, alena elektrokole jsem občas měl jiný problém, duše se prorážela zevnitř o ráfek, ty měkké gumové pásky nefungovaly, dal jsem tam tuhou plastovou Schwalbe a vyřešeno.
Sprej jsem vozil taky, s tou proraženou duší umožnil pokračovat v jízdě tak hodinu, hodinu a půl, což na elektrokole stačilo k návratu na základnu. Měnit duši na kole s motorem v poli je málo pohodlné. Po aplikaci spreje jako opravy,je duše na zahození, vemtilek oblemcanej a to proražené místo v plášti taky.
Dobré pláště jsou těžší, ale nemusí být těžší o tolik, mám už pár tisíc kiláků skládací Svhwalbe HS 410, do toho duše 17 stejné firmy, a pochopitelně i jejich pásky. Ty duše mají kovový šroubovací ventilek s tím kroužkem co drží ventilek, aby nezajel do ráfku, to mi vyhovuje.
Myslím si, že u papouščího kola, kde vyndat kolo z rámu je hračka, je lepší v poli měnit duši, než to zničit tím sprejem.
Není váha jako váha. Deset deka v brašničce je prd proti deseti dekům na obvodu kola. Buďto při každém rozjezdu musíš o dost víc hrábnout, nebo nasměrovat ampéry a ty pak chybí. Dokud neozkoušíš a objektivně neporovnáš, bude ti to připadat jako malicherný gramaření. Není.
Když už mám super těžké pneu,tak nějakých 100g je nic. Já nejsem závodník,neřeším
Deset deka na obvodu pneumatiky klade stejný setrvačný odpor jako dvacet deka spojených s rámem či jezdcem.
A navíc, těžký kola mají stabilizující účinek (gyroskop).
Tak hlavně aby tý stability nebylo moc :-)
Dobře se stabilizuje i sedmikilovým, elektromotorem a padesátikilovým vozejkem za zadkem.
Pak nějaký to dedko na plášti fakt roli nehraje.
Jasně že deset deka ne, ale zřetelně bys poznal rozdíl, jestli je těch sedm kilo u středu, nebo na obvodu kola.
O tom nepochybuji....
Podívej se na svůj pupek, ty váho navíc :-)))
Kdysi v dobách zářných zítřků se na řídkou duši používalo obyčejné mlíko. To v duši zkyslo a pak když byl fakt defekt tak to byl smrad, že by jeden pad.
Dneska v dobách budování rozvinutého kapitalismu existují již lepší výrobky a já preventivně naliju do duše takový zelený sajrajt. Na menší dírky to stačí a na větší stejnak ssebou tahám náhradní duši.
Existuje i sajrajt jiné než zelené barvy, je takový šedobílý, tak ten jsem taky zkoušel ale subjektivně mi připadá, že je méně účinný než ten zelený.
Reklama: Pan Vajíčko jde :-) http://www.patro.cz/produkt/1076099240-gel...
jj to je ten zelený sajrajt co s ním jsem spokojený :-) Teda nesmí být ta díra větší než 3 mm, tu už mi nezalepila a musel jsem to lepit flastrem.
Díky pane Vajíčko:-))
Určeno na opravu dvou MTB duší, cena mírná - 189 Kč.
Měl jsem ten sajrajt, nevím jestli přesně tenhle, ale jak se jednou použil, byl k zahození.
Zatvrdlo to v té hadičce a šlus, tedy musel bych ty dvě duše asi píchnout současně :-)
Nejdražší duše co mám je ta Schwalbe 17, ta stojí kolem 170 Kč a když jí vyměním, je naděje že vydrží déle než pár hodin. Asi jak píše Hanka, rychle, když se nechceš umazat, na dojetí. Za 190 ale pár plzní už mám...
Naprosto souhlasím. Má to své využití, ale není to samospasitelné.
Když si to spočtu: potřebuju dvě duše, když koupím ty úplně nejlevnější za řekněme 70 Kč, vyrobím z nich samolepící za 189 Kč, jenže ono to nefunguje na všechny díry, takže přikoupím minimálně jednu náhradní 70 Kč a pro jistotu ještě to lepení za dalších řekněme 60 Kč.
A to se s těmi cenami držím hodně u zdi:-))
Potvrzuji, stačilo 1-2 dcl a duše držela a nemusela se při pozdějším defektu vyhodit.
Otázkou je, zda současné "mléko" - které mě nikdy nezkysne - má tytéž vlastnosti!?
Jinak odkaz na cenově výhodnější Slim pro 4 duše MTB (na rozdíl od popisu zboží)
http://www.bike-eshop.cz/lepeni/tesnici-gel...
Můj odkaz byl pouze informativní. Nehledal jsem nejlevnější . Jinak samozřejmě je nejlepší vozit náhradní duši a lepit si to v pohodě doma. Ovšem sliby ,že SLIMe zalepí díru 3mm bych moc vážně nebral.Možná tak 1mm. Je to stejné jako u aut. Někdy je poškození tak vážné,že nějaká lepící sada je k ničemu. Proto u auta rezervu,u kola náhradní duši.
Raději dvě :-)
vozím ale tři....
a lepení v záloze...
Protože nejsi žádná nepřipravená socka. Život Tě zocelil :-)
Zkušenost.
Když se něco s...tak pořádně. Příště povezu i složený plášť. :-)
Čéče nikoliv na cestách, ale tady kousek, jedu koukám, zadní kolo prázdné. Zaparkuji, vymením bleskem duši, jedu dál, za 3 hodiny zase měkota, dofukuji po pár kilometrech, dojedu.
V obou duších zjišťuji dírku jak po špendlíku, plášť vypadá neporušený. Až pečlivým pohmatem zevnitř zjišťuji, že je tam něco jako špička jehly, docela malinko vyčuhuje ven, vidět není ani z jedné strany. Teď špekuluju, jak to dostanu z toho pláště ven, není sjetý, tak je škoda ho zahodit. Vyčuhuje to tak málo, že to nelze čapnout ani pinzetou...
To vytlačíš nějakým šroubovákem . Podložíš matkou.Guma je pružná(pro technicky založené pryž)
Zkusím, dík
Jeste v dobach kdy jsem povazoval galusky za dobry napad byla firma Tufo a ta krome galusek vyrabela "Tufo tmel" ktery se do galusky daval prave v pripade ze byla ridka - propoustela.
Zbytek zasob jsem aplikoval do horskych dusi a fungoval vzorne. Dnes se to jmenuje tusim Slime Repair ale osobni zkusenost nemam...
Sprej je fajn a na dojetí asi dobré. Pokud je to na bázi latexu, tak by to mělo prý vydržet několik měsíců... Zajímavé je, že proti tomu u Slime se uvádí životnost v duši 3 roky. Pokud je to pravda, tak je asi lépe aplikovat Slime. Pokud to někdo nechce dávat preventivně. tak asi není problém to aplikovat po defektu a dofouknout. Alespoň člověk vymontuje před aplikací ventilek a nezasviní ho.
Vozit SLIME v brašně,nebo v duši? Lepší je snad přímo v duši néé?
Asi ano. :) Na druhou stranu u Smarta vozím opravnou sadu s nějakým roztokem a taky to není dopředu v pneu. Asi jde o to jak velká je pravděpodobnost že dříve píchneš nebo sjedeš vzorek.
Reději bych vozil u Smarta rezervu. Opravnou sadu jedině,že bych měl LPG. A opravná sada není obyčejný sprej,je to propracovanější.
No jsou i auta, kde na rezervu místo, což je ostatně vlastně stejné s kolem nebo motorkou. Na jiném autě vozím rezervu a nepoužil jsem jí za 170 tis. km ani jednou. A i váhově je to lepší tahat lahvičku a kompresor než celé kolo. Nic více ta opravná sada není. Podobně u kola není problém mít někde lahvičku se Slime, aplikační hadičku a pumpičku. Ale neříkám, že je lepší to nebo ono. Je to na každém.
Na vozejku za traktorem záložního Smarta, jen na dojetí :-)
zkušenost mám poměrně čerstvou, v červenci na hřebeni Orlických hor jsem s naloženým kolem píchla zadní kolo, radka měla sebou sprej a tak jsem nemusela ani nic sundavat a ani jsme se neumazaly :-)ráno jsme dofoukly u benzinky a duše vydržela ještě měsíc. až v tatrách bylo kolo prázdné, ale to byl sjetý i plášť a kupodivi ani duše nebyla opatlaná od pěny. Normálně lepím nebo měním i v terénu nebo doma a taky se vždycky umažu, proto mám u lepení ještě rukavice. sprej mne nadchnul, právě pro okamžitou jednoduchost třeba s naloženým kolem a v horách.
Na kole pomalu (ca za týden) ucházely duše. Na odrážedle neucházely. Na koloběžce ucházely velmi pomalu (ca za měsíc). I zakoupil jsem hypervýhodně v akci otravný sprej na autogumy aštar sherón, a nacmrndal do všech šesti duší.
Na kole přestaly ucházet. Na odrážedle začaly(!) pomalu ucházet. Na koloběžce uchází furt stejně.
Z toho plyne, zkusit se to dá, ale hlavní je nesrat se do toho, co funguje.
Zkoušel jsem to jen jednou a byl to mazec. Díra byla asi moc velká (a to dopředu nepoznáš, že jo), takže tmel vylezl úplně všude a zalepil všechno v okolí. Navíc je tam jednorázový ventil, nedá se to zastavit, jakmile to jednou spustíš, tak to jede až do konce.
Takže od té doby vozím raději dál jen lepení a pumpu, to je jistota. A už jsem v tom tak zběhlý, že lepím aniž bych sundal kolo...
povídej, přeháněj, to by mě zajímalo... fakt to jde? ušetřil bych čas se snahou usadit kolo zpátky tak, aby mi necinkaly brzdy...