Tak vidím, že od čtv. 28. asi nikde nikdo nebyl, tak si dovolím založit další pokračování "jaké to dnes bylo"...
Dnes větrné. Hodně větrné. A ke konci i mokré. Hodně mokré. Slejvák, hromy a blesky na kole fakt nemusím...
Jo, jo, konec byl mokrý :-) Bylo hezky, teplo a jen lehký větřík a jel jsem se projet. Jelo se pěkně, tak jsem to nátáh víc než jsem původně chtěl a když jsem se otočil k návratu, tak jsem měl proti sobě černou hradbu mraků a po pár kilometrech jsem vjel do deště. Nemělo smysl čekat a tak to bylo 30 km ve slušném dešti.
Kolo mám téměř dokonale umyté a oblečení dobře vymáchané. Boty budou schnout asi tak dva dny, ale celkem dobrý.
Umyté kolo bych brala. Vůbec nechápu, kde jsem na to své kolo nachytala minulý týden tolik písku.
Podle toho, cos tu psala, by na něm měla být spíš sůl.
To je hloupy zvyk, chodit do skoly rano na 8 h. Zvladli jsme si s detmi zahrat jen jednou Evo, nez jsem je z klubu deskovych her musela vypakovat domu.
Ja chci zpatky prazdniny!
Nový ministr prý hodlá prosadit začátek na devátou.
Pry to ma z hlediska toho, jak pracuje mozek, smysl, ale nechala bych to asi spis na skolach. Na prvnim stupni by devata byla v cajku, ale kdyz si vzpomenu na ta odpoledka na gymplu, tam bych pozdeji zacinat nechtela.
Spíš by mě zajímalo, do jaké míry to (ne)udělá rodičům problémy ráno se začátkem pracovní doby.
I ti, co mají "klouzavou" mají jádro většinou 8:30 - 13:30.
To je úplně jednoduché, budou dávat dítě do školy stejně jako nyní, jen tam dítě bude před začátkem vyučování trčet v družině či školním klubu. U nás je škola pro děti otevřena už v 6.30.
Pak nechápu smysl, protože dítě bude vstávat stejně jako nyní, do školy půjde jako nyní, jen se bude učit o hodinu dýl. S ohledem na to, že si ráno nepřispí, tak bude odpoledne asi mnohem víc unavenější než nyní.
Ale to je jen moje dedukce, s dětmi nepracuji, tak realitu neodhadnu.
Souhlasím se vším, co tady píšeš. Ale přesně takhle by to v mnoha případech při zavedení vyučování od 9. Zdejší rodiče, pokud mají posunutý začátek pracovní doby, tak to znamená, že dělají od 7 a umím si představit jen málo pracovních pozic, kde by to šlo posunout na později. Prostě klasický výmysl někoho, kdo v životě nepracoval ve fabrice, kde se dělá na směny.
Díky. Jsem ráda, že to s tou mojí logikou není ještě tak špatný :o)))
Nicméně horší než to, že někdo nepracuje ve fabrice od 7, je podle měfakt, že dotyčný vůbec nezná režim a možnosti svých dětí.
Vždyť přece stačí vidět, jak děti v průběhu dne "fungují" a nemohl by něco takového vymyslet.
Mozna zna moznosti deti lepe nez Ty.
"Současná osmá hodina podle odborníků nevyhovuje dětským biorytmům. Například podle lékařů z Rakouské společnosti pro zdraví dětí a mládeže by bylo ideální, kdyby žáci usedli do lavic až v devět hodin. Pomohlo by to jejich koncentraci a také odbouralo poruchy spánku, kterými údajně trpí až třetina školáků."
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava...
Zde je to podrobneji: http://www.novinky.cz/veda-skoly/277589-zacatek...
Ale jako podstatne mi tam prijde toto:„Nikdo se nemůže divit, že při dlouhodobém vystavení vlivu televize, videoher nebo hlasité hudby pak dítě nemůže dobře spát,“ říká Kenzian.
S tím druhým odstavcem plně souhlasím.
A co kdyby chodily večer dřív spát?!?
Navíc biorytmus se dá přizpůsobit určitým denním potřebám. Takže pokud má mít dítě školu od osmi, tak ho holt vzbudím s takovým dostatečným předstihem, aby se stihlo "nastartovat".
Když chodily moje holky do školy, je fakt, že se tohle neřešilo.
Patřily zrovna mezi ty děti, které jak do školky, tak i do ranní družiny chodily mezi prvními, tj. na 6:30 - holt to jinak nešlo.
Mělo to tu výhodu, že v osm byly na začátek vyučování bez potíží připraveny.
Nicméně jejich biorytmus byl přizpůsoben dennímu režimu se vstáváním kolem půl šesté a šlo to bez obtíží.
Já když jeden čas musel jezdit do školy na cca 1/2 sedmou, tak v osm, na začátku vyučování, jsem byl v polospánku... :)
A není to už týrání nutit někoho vstávat už v 5.30? Nucení k jakékoliv činnosti před 7. ráno by mělo být posuzováno jako zločin proti lidskosti :-)
Tak pravda, mohla jsem jim dát v těch 4 letech na výběr, zda se již chtějí živit samy nebo ne :o)))
Krkavčí matka :-)
Hmmmm, tak jaké by bylo správné řešení podle tebe?!?
Správné řešení asi není, ale to lidské :-)
Začít s pomalým probouzením v 6 ráno, protáhnout a rozkoukat, pak v klidu nasnídat a zvednout se k odchodu, ale ne dřív než v 7 ráno.
Nařídit komorné, aby je vzbudila půlhodinku před zvoněním !
Mít komornou za totality?!?
Si se snad zbláznil.
Ale je fakt, že to by se mi pak o budíček postarali jiní :o)))
Za sociku normálka. Vem si třeba takovýho doktora Sovu. Celýmu národu předváděli, jakou má zdatnou posluhu :-)
I po 7. ráno... Prostě RÁNO. Na hodině nezáleží... ;-)
Tak, tak, cokoliv před 10. by mělo být jen na základě dobrovolnosti :-))
Proc ta omezeni? Ja bych to formulovala "cokoliv by mělo být jen na základě dobrovolnosti" :-)
Inu proč ne, ale já bych začal pomalinku na zvykačku a přidávat po 3 hodinách aby to pro některé nebyl velký šok :-)
Určitě je, ale ještě zrůdnější je nutit je zalehnout v osm večer. To máš natotata na krku sexuálku. :-)
Proč? Já letos párkrát v osm večer "zalehnul" k televizi a v cca 20:05 jsem už nevěděl o světě. Chce se to jen "trochu" projet na kole... :-D
Jaký "v cca 20:05"? Měl bys to upřesnit a hlavně dokázat. Máš na to svědky? Nemáš, to seš celej ty.
Se zeptej mojí ženy ;-) Ta mne ani nebyla schopna vzbudit, abych se přemístil do ložnice... :-D
Male deti maji druzinu, vetsi zvladnou rano vypravit se samy.
Starsiho syna jsem dnes misto druziny prihlasila do knihovny: Nalakala jsem ho na to, ze tam maji 90 komiksu a na miste jsme zjistili, ze tam maji i desive dejiny, sympatickeho vedouciho (to konstatoval syn) a kresilka na cteni.
Přesně tak. Loni jsme si dost museli vyštěkat, ne s vedením školy, ale s rodiči místních dětí, že se neudělá polední přestávka a pak jedna vyučovací hodina, protože by dojíždějící byli doma o další hodinu později.
Ráno u nás dost pršelo, musel jsem vlakem, takže blbý.
Ale zase v kanclu jsme s Mášou a Chvojkou snědli dvě studentský pečeti, takže dobrý :-)
Tady prší, mrholí a leje už 48 hodin. :-( Ach jo.
Zato v létě kolik dní nespadla ani kapka. Neber to tak tragicky. Docela to bylo dneska na kole dobrý, hlavně, že nebyla zima.
Cože nebyla?!?
To tedy byla. Aspoň tady u nás. Ani kočky nechtěly přes den ven.
Mno, o tom teplu bych fakt pomlčel, tady bylo jak v psinci :-)
Máš ale pravdu, že tam u vás "na severu" bylo lépe než tady. Dnes odtamtud přijela máma a pěkně se divila jak tady je, prý hrozně.
Když už prší, tak by taky bylo záhodno aby z toho rostly houby... Ve středních Čechách to letos pořád stojí za h****, houby :-(
Na houby musí být mokro a teplo. V týhle kose je to tak akorát "na houby" :o)))
Tak ono už tak nějak podobně během prázdnin trochu bylo. Ale asi pořád málo :-(
Dneska kosa? Kde? U nás ´na kopci´ na tričko a byl jsem v Litoměřicích a taky příjemně.
Na kopcích Středohoří byla vidět výška mraků nad zemí. Tipuji to na 50 - 75 metrů
U nás na severní straně Petřínského hřebene (nebo možná Strahovského - on nějak jméno nemá) ve výšce cca 310 m n.m. byla kosa jako kráva.
Tak byla inverze. 347 mn.m. teplíčko, 14 °C
Myslim, ze nepromokave sortky jsou docela dobry napad, hodily by se mi. Byla jsem po dnesku pod Smrkem docela durch a do goracovych pohorek mi na poslednim trailu natekla horem jezirka. Meli tam totiz spoustu krasnych hlubokych louzi, radost se pocakat.
Ale ten zacatek dne v prazske zacpe, za to bych vsem prazskym motodojizdecum do prace prala, aby stali v zacpach dvakrat tak dlouho. Ze pojedu v Podbabe 2 km skoro pul hodiny jsem fakt necekala. Nechapu, ze to ty lidi kazdy den bavi.
Příjemné teplo a slunečno a sucho, ale hrozně větrno. Aby to jelo proti větru ze slušného kopce 20, tak to byla docela dřina to ušlapat.
Krucinálfagot, jak já nenávidím mytí oken...
Ale teď už opravdu žádnou jinou náhradní činnost nevymyslím...
Treba uvarit si kavu, vzit si neco na cteni a cist si by to nezachranilo? :-)
Rozenáš-li ještě stále den a noc, tak umytí oken není nutné... ;-))
Tak téhle zásady se držím také.
Omezila jsem to alespoň na to, že každý rok umyju okna v jedné místnosti a teď už je nejvyšší čas to udělat.
Jedno okno už jsem zmákla, zítra dám to druhé a do příštího roku mám zase klid :o)))
Kasli na okno a udelej si vylet, zitra ma byt jeden z poslednich teplych dnu letos.
Jeden nebo dva výlety jsem měla naplánované na tento týden, ale nakonec jsem si zajela jen do Terezína a jinak jen a jen uklízím - příští týden se mi vdává dcerunka a já už budu v práci, tak jsem to musela nahnat tenhle týden.
Zítra mám ještě nějaké pojíždění kvůli koláčům a to druhé okno, pak už jen vyžehlit a vyvěsit šaty a spodničku, musím došít kytky pro družičky a polštářek na prstýnky a pak se určitě ještě něco vyvrbí.
No a ve středu přijede tchýně ze Švédska...
Ne, na výlet nemám ani pomyšlení...
Ja to vzdycky rikala, ze je lepsi se nebrat, kdyz jsem videla ty svatebni pripravy.
My jsme do téhle reprízy už také nechtěli být zatahováni, ale ženich si přál mít klasickou svatbu s rodinou.
Ale aspoň budu mít vánoční úklid letos z krku :o)))
Jak souvisi vlastne Tvuj uklid se svatbou? Ta se prece cela muze odehravat na nejake neutralni pude. Ja bych si to domu netahala.
Okna se myji az na velikonoce, na vanoce je stejne venku porad tma. :-)
Já myju okna zásadně v létě :o)))
A jinak jsem se zkrátka rozhodla uvést náš domov do uklizeného stavu - loni před vánoci ani letos před velikonoci jsem výrazněji neuklízela, a tak mi tak nějak přišlo, že už to bylo potřeba :o)))
Navíc se mi tu kupilo příliš mnoho věcí, které potřebovaly odnosit na půdu a do kotelny, tak jsem to vzala všechno jedním vrzem.
Jednou jsem tchýni hrozně urazil, ale zas si našplhal u Nebeský. Ptala se dcery v říjnu, proč ještě vánočně neuklízí, tak jsem kontroval, že kdo uklízí průběžně, nemusí to honit před vánoci. Nějak si to špatně vyložila. :-)
Kvůli tchýni teda fakt uklízet nemusím :o)))
Nicméně z té máme všichni vichr největší - když tu byla v dubnu, tak jí vykradli hotelový pokoj, tak jsme v napětí, jaká vichřice nás čeká teď.
To bude dlouhých 5 dní :o)))
na fcb neslyšici pani povčera velka generalni uklid po opravy strechy,dnes je nevesta,ja ohhh.
Co je to proti naší kombinaci Hochamt a Hochwasser během 24 hodin.
Poslouchaj voni, nezijou si tam u nich nejak hoch? :-)
Ne, my jsme si jen tak zkoušeli, jestli to novomanželé s tím: "v dobrém i ve zlém" myslí vážně. Jeden den ejchuchů, druhý den půl metru vody okolo baráku a nějaký ten centimetr vevnitř.
Nic tragického, ale jako zkouška obstojné.
Ta druhá fotka je jen ilustrační? Co jsem viděl záběry z povodní, vždycky byl plnej barák hnusnýho bláta.
Naštěstí to byla jen voda co si našla skuliny ve zdech či ve dveřích. Protože i tak je to docela binec, člověk si získá o něco lepší představu jak je to hrozné, když pak fakt ta voda vtrhne do domu plnou silou.
To jim napršelo tolik štěstí, že je museli kýblovat?
A veselá událost.
Tak ať to dopadne, přeju mladým!
Pod Třemšínem na lesních silničkách trochu nebezpečno. Hřiby se vrhaly sebevražedně cyklistovi pod kolo:-))
Ač jsme si zakázali zajít víc do lesa, přesto mám zas problém, co z těch hřibů uvařím, abych se neopakovala:-))
Fleky s houbama.
Nebo houbovej pekáček.
Jo, máš pravdu, ale myslím, že místo fleků zkusím špecle s houbama.
Problém je, že už ty houby nikdo moc nechce jíst. Zítra se vrací dcera z bulharských hor a obávám se, že bez flákoty na uvítanou se to neobejde:-))
Flákota na houbách?!? :o)))
Tak je naházej do mrazáku a v zimě se budou olizovat.
Hergot, já bych si klidně dala i ty špecle :o)))
Ve středu jsem si splnila jeden ze svých plánů - byla jsem se podívat v Terezíně.
Vůbec jsem netušila, co přesně mě tam čeká a musím říct, že mě expozice památníku velmi překvapila a zanechala ve mě hlubokou stopu
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/140903_Terezin/#
Je dobře, že takovéhle památníky existují.
Copak památník, to jsem nějak znal i jsem tam minimálně jednou byl.
Ale někdy před dvěma roky byl náš chrámový sbor přizván k provedení Verdiho Requiem v Terezíně. Teprve tehdy mě pořádně docvaklo, co to vlastně bylo terezínské gheto. Takže to byl také velký zážitek.
Asi nejhlubší zážitek má jeden náš kamarád, který se při prohlídce Malé pevnosti nějak coural a zůstal tam zamčený do rána, mobilní telefony tenkrát nebyly. Prý to byla velmi nepříjemná noc.
Zamčená bych tam tedy zůstat nechtěla.
V některých prostorách jsem se cítila stísněně i takhle ve dne. V noci by mi asi jeblo...
To Requiem bylo v tom kostele na náměstí?!?
Docela jsem litovala, že je uzavřený. Docela by mě zajímal vnitřní prostor - z venku ten kostel vypadá monumentálně.
Ano.
Fotky jsou horší než mizerné, ale představu o velikosti trochu dají.
Dnes to bylo takove vyhlidkove. Vyhlidka nad Zbraslavi na lom, o kus dal vyhlidka od vysilace na Vrane, vyklidka na Mokropsy, ze ktere skacou rogaliste, vyhlidka z nejake skaly na Karlstejn (pry je kus od ni pekny sjezd, ale s vyhlidkou na moc bahna jsme jej vynechali), Skalka, vyhlidka na vyvar s jatrovym kapanim a 2 tvarohovo-merunkove kolace v Kytine, sjezd z Babky, prohlidka skaly na Kazine a 2 bedly, ktere si ted smazim na kmine k veceri, co mi prezily cestu v klope batohu. Celkem dnesnich 113 km hodnotim velmi pozitivne.
Takový rychlý "půlvýkend".
Včera po obědě vlakem do Moravských Budějovic s tím, že jsem se do večera doplácal na Javořici. Tam jsem přespal a ráno pokračoval do Jihlávky k pramenu Jihlavy. A pak pořád okolo vody do Jihlavy a do Třebíče. Bohužel před Třebíčí jsem "chytil" klacek do přehazovačky. Sice jsem to nějak provizorně zprovoznil, ale řadit moc nešlo. Takže jsem se vzdal původního plánu pokračovat až k ústí Jihlavy, a raději jsem to vzal na vlak.
Foto: 1) vysílač na Javořici, 2) studánka Páně pod vrcholem, 3) pramen Jihlavy - původní cedule už je nějaká vybledná
Ja na ceduli tedy ctu "zde pocina svuj tok reka Ceska televize" :-)
Cedule moc čitelná není. Taky je tam už 10 let.
V sobotu se synkem kolem jižního komína, Pohansko - Valtice - Lednice - BV. Pohodička, burčáček :), klídeček.
Dnes se pantáta zbláznil a vyrazil na Velkou Javorinu. Na silničce. Po trase BV, Strážnice, Velká n. Veličkou, Nová Lhota (hřeben Kubíkův vrch, pro mne skoro vrh), dolů do Staré Turé a pak hezky 8 km do kopce z 250 mnm do 970. Zpět jsem to na "radu" Murphyho :) vzal po české straně, na silničce opravdu zábavné (písek, šutry, bahno, voda), nejsou tam už ani ty zbytky cesty, o průtrži a bouřce, která se tam přehnala ani nemluvě. Vše pak kompenzoval druh nejvěrnější protivítr ze Strážnice až do Břeclavi. 185 km, 1600 m nastoupaných.
Jak se teď cítím: https://www.youtube.com/watch?v=0B0sFtRTlx4
Záznam trasy: http://connect.garmin.com/activity/585347734
;-))
Pěkná 60ka za dvě hodiny a dvě minuty Sadská a domů, nejlepší byl nový úsek silnice mezi Nezhvizdy a Mochovem.
Je totiž ještě uzavřený pro auta a jak je českých silnic pánů zvykem o víkendu tam žádní silničáři ani stroje nejsou.
Takže jsem si ty asi 3 km střihl po novém asfaltu zcela sám i cestou zpátky :)
Taky jsem se cestou zpátky krásně svezl pár kilometrů u Kerska za vodičem, cibulovým traktorem. Ale je to trošku dřina, protože i s plným megavalníkem to valí tyhle moderní stroje chudých českých zemědělců +-45 :)
měla jsem možnost se projíždět mezi Vyškovem a Brnem, netušila jsem, jaké jsou tu krásné cesty a docela kopce. no a počasí bylo úžasné. leháči jezdí na pohodu, ale nakonec se 70 km ujede a ani nevím jak :-)
Dovybírám si dovolenou, takže v pátek ráno jsem dal věci do brašen a vyrazil jezdit do oblasti Horažďovic - Blatné - Písecko - Bechyňsko, prolezl jsem řadu kostelů a kostelíčků, několik zapomenutých židovských hřbitůvků, vypil několik skvělých kapučín + jedno latté, najel sedm stovek kiláků a teď se chystám na tři plněný papriky, co jsou v pekáči (přece jenom po čtyřech dnech na salámu a sýru mám takový chutě) :-).
Sice uz minuly tyden, ale probehl dalsi dil objizdeni republiky s jednodenni pauzou na singly pod Smrkem:
http://mur.rajce.idnes.cz/2014-08-31-LUZICKE/
http://www.bikemap.net/en/route/2790666-2014-08...
Aktualni celkovy stav: http://www.bikemap.net/en/route/2790677-kolem-cr/
Tohle vypada zajimave: http://img15.rajce.idnes.cz/d1501/10/10365...
Cca tady: http://mapy.cz/s/cL2U
My to vlekli nahoru, ale opacnym smerem a nalehko to muze byt hezke. Tedy az na ten zaverecny skok, na ktery bych si nejspis netroufal...
Tenhle usek byva vtipny i v zime na bezkach dolu (nahoru spis nejetelne, nikdy jsme to nezkouseli), v lete to tam neznam.
Hlavne mne zaujala ta cesta, kterou jsme jeli mezi Smrkem a Jizerkou. Vubec jsem netusil, ze tam neco takoveho je a ze od Smrku neni treba na Jizerku skoro stoupat. Porad jsem cekal krpal a ono nic - najednou jsme vypadli z lesa u cedule cyklisto sesedni... 8-)
Včera jsem si konečně udělal jízdu kolem komína. Včera vůbec poprve jsem jel po vnější hranici katastru města HK. Dalo to celých 80 km, profil nic moc, spíš rovina, tak jsem to vzal větším tempem povedlo se s průměrem 24. No a tak mám pokoj, určitě to už opakovat nebudu, hodně nezáživný okruh.
Přijeď si udělat okruh k nám, je jich několik, od cca 80 do 150 km. Nastoupáš taky něco.
Nojo, ale u vás když to není do kopce, tak prší.
Znám, docela pravidelně tak 2 až 3 x ročně to tam obkroužíme. Zpravidla začínáme buď v Železném Brodu nebo v Semilech a zpravidla to dává kolem 150 km a něco přes 3000 výškových metrů.
Dnes jsem klesla tak hluboko, ze jsem jela na pracovni pohovor sockou, protoze jsem nedokazala vymyslet spolecenske obleceni, ktere by vypadalo spolecensky jeste po 20 km na kole v desti. Ale melo to i pozitivni dusledek: Precetla jsem si dalsi kapitolu v knize Krach od Thomase E. Woodse jr., ktera rozebira priciny americke hypotecni bubliny a vubec obecne priciny vzniku hospodarskych cyklu a to zpusobem, ktery je v souladu s mym laicky nazorem, ze kdyby se do toho stat nemontoval ruznymi regulacemi, bylo by to mnohem lepsi.
Pěkně dneska zapršelo, opravdu slušně.
Ale odpoledne bez deště, sem tam vykoukne i modrá obloha, tak hurá na kolo. Vyjel jsem do obory a zjistil, že místy je cesta zaplavená. Dyje se vylévá z břehů, zkrátka 1. povodňový stupeň. Vody na cestě max. 20 cm, takže projet se dalo bez problémů, jen jsem dával pozor, abych nezajel nějakou plavající žábu. :-) Celkem jsem natočil 65km a začalo pršet až posledních 10km. Ale to pořádně, i trošku zabouřilo. Domů jsem přijel jako vodník, ale zima nebyla.
Nakonec lilo a bouřilo celý večer.
V noci mě vzbudil takový divný hukot, podívám se z okna a tam hasiči opčerpávající vodu ze zatopeného parkoviště.
Norum uz nebudu verit ani nos mezi ocima. Cekala jsem, ze budeme od patku do nedele v jednom kuse moknout a nakonec jediny dest, co jsme potkali, byl dnes k veceru v aute cestou domu.
Vcera jsme se vyvencili naprosto luxusne, bylo i slunicko. Aby byla zmena, nesli jsme na Snezku ale k Malemu Stawu, kde jsem byla pred tolika lety, ze uz si to ani nepamatuju. Pak jsme potkali naprosto luxusni skaly Pielgrzymy, ktere jsme museli prolezt, takze i Ti, kdo byli do te doby cisti (coz se detem diky kvuli boruvkam rozhodne nezdarilo), se tam umazali. Nakonec bylo nahore i trocha mlhy.
Lucni bouda mi prijde cim dal tim drazsi. Pivo za 50 Kc, polevka za 60 Kc a normalni jidlo za 160 Kc me presvedcilo, ze ji vyradim z katalogu mist, kde se da naobedvat.
Dnes jsem dala detem volno a sla se projit na Plane. Na zelene od Klinovek, kde je zakaz vjezdu cyklistum, jsem potkala nejakeho pana s ditetem na kolech. A to tam jsou vsude zabradli omezujici pruchod s jasnym obrazkem skrtleho cyklisty. Pravda, ta cesta by se mi na kolo libila, ale zrovna zakazy vjezdu v horach dodrzuju.
Takhle hezky z Luční byla vidět jen chvílema v sobotu, jinak byla pořád nízká oblačnost, která se chvílema trhala. Ale nepršelo, takže bylo fajn.
To pivo za 50 je jejich Paroháč ne? Tam platíš za značku a místo :).
Cyklisty - dva Čechy - jsem viděl sjíždět z Kozích hřbetů dolů po červený, dva Poláci s plnou polní zase vyšli z lesa v Čertově dole na konci cesty u kovárny. Ale jinak celkem posezónní klid :).
Na polske strane meli prostor vedle stetovane cesty cilene zabirany malymi kminky, aby tam lide nechodili. Ale presne nevim, proc jim vyslapavani pesiny vedle tak vadi, protoze celodenni chuze po krkonosskych dlazbach je dost nepohodlna.
Jo, za parohace. Ale slysela jsem, ze stoji za to zajit i na friese, tam jsem se ted o vikendu nedostala, tak az prijedu v prosinci za prvnimi bezkami, musim to napravit.
O vikendu bylo vsude spousta lidi. Na ceske strane se bezel nejaky zavod dvojic, meli na baglu i lezecke helmy, a u Maleho Stawu take meli nejaky bezecky zavod a desny ramus, jak to komentovali pres zesilovac.
Ano, to jsme se tam vyskytovali ve stejný čas :). Závod dvojic běžel po červené, my šli dolů po modré tak jsme je míjeli jen chvíli. A hluk z Malyho Stawu jsme taky slyšeli, bohužel tam už se valily mraky, tak z Polska nebylo moc vidět. Na Luční jsem si dal borůvkový koláč (pěkně studený) a zázvorovo-borůvkovo-pomerančovo-citrónový čaj a celkem dobrý.
V sobotu se ve Špindlu slavilo 80 výročí HS a závod byl toho součástí. Lezení měli na Hnědých skalách na Strážném a další kratochvíle přímo ve Svetém Petru - včetně sundávání lidí z lanovky vrtulníkem. Moc pěkné.
Včera už každoroční bloudění po šluknovském výběžku při Pytlákově schovance (orienťák). Perfektní počasí. Terén spíš pelášivý, než technický. Blátíčko jen občas a jen trochu. Prostě parádní poježdění po německé i naší straně. Nakonec jsme v mezích našich možností a schopností skončili docela slušně - kdybych šest kiláků před cílem neměnil duši, tak ještě o dost líp...
... za děravou přidávali trestné minuty?
8-)
Myslel jsem na vás, jak vám vyšlo počasí, v neděli už bylo deštivo, chvílemi lilo pořádně.
Jo, zadařilo se. Asi do 10.20 hodin docela dost mrholilo a pak už přestávalo, my startovali v 10.24 a v 10.30 už přestalo úplně a pak už sucho a občas i trocha toho sluníčka.
Podařilo se nám objet sice jen 16 z 23 kontrol, ale i tak jsme se pěkně projeli.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
Pěkné, tímhle směrem to rád.
Je to tam docela hezké, místy i zajímavé, dobře se tam jezdí, je to nenáročné, pohodové a takové dobře pelášivé :-)
Ještě jsem chtěl k sobotě dodat, že mě docela potěšilo, jak ve Šluknově funguje Policie. Když jsme se vraceli z Lipové, akorát jsem chtěl zaparkovat a za mnou majáčky. Že prý se jedou podívat, co se jim po rajónu toulá za cizí šerednou dodávku. Jinde by mě to třeba prudilo, v téhle oblasti jsem docela rád, že vím, že někdo patroluje. A šmejdi to vědí taky...
¨https://www.facebook.com/PedalProject/photos/a...
Kdyz clovek predjizdi stojici auta zprava, mel by si dat pozor, jak je daleko od obrubniku. Kdyz jsem kus nad spodni polohou pristala pedalem na obrubniku, byla to trochu prekerka. Slibuju, ze tento tyden nebudu zadnemu ridici nadavat, ze jezdi jak debil.
Tak dnes pár poctivých desítek km v poctivém beskydském "deštíčku" (opět jsem z kola přesedlal na kajak). Samozřejmě mi to doma nikdo nevěřil, protože za cedulí "Havířov" voda končila; naštěstí důkazem bylo ždímání ponožek a dresu... No ale jinak pohoda a krása. Takže reparát Lysé zítra... :)
Reparát se podařil, dnes jsem ochmatával hladící body na Lysé:-). Příroda si pochopitelně zopakovala svůj včerejší fórek s deštěm, ale já jsem tentokráte matku přírodu převezl a vyjel jsem později, takže zezhora voda už nepadala, jen cestou na horu na Horu tekla po silnici voda...
Mám tedy svůj druhý "lysohorský" krýgl... ;-)
Tady je už třetí den slunečno a teplo. Koukám, že sever, nesever, přírodě je to fuk. Ale nestěžuji si, dcera už dorostla do tandemu, tak jsme ho po roce, kdy zahálel, sundali z podstropu a činíme podvečerní vyjížďky.
To jsou pořád nějaké novoty, i Lysá musí mít svůj hladící bod ... kdyby jej tam umístili aspoň na nějakou hezkou ženskou, ale hladit trigonometrický sloup?
Tak ten krýgl mě dost mrzí. Už jsem měl k němu pěkně nakročeno. :-)
Doufám, že tahle akce bude i příští léto.
Byl jsem se volně projet a vzal jsem to přes chvojenský les plný zaparkovaných aut a lidí s košíkama.
Na jedné cestě lesem mě zastavily dost nešťastné dvě paní a ptaly se mě jestli jsem neviděl někde starého zeleného Fiata Uno. Neviděl a jedu dál a pak mi došlo, že asi někde postavily auto a vůbec netuší kde. Asi po 4 km vidím na kraji lesa postaveného zeleného Fiata. Chvíli jsem váhal co s tím a protože měly sebou hodně malé dítě a navíc mířily úplně na druhou stranu, tak jsem se rozhod udělat jeden dobrý skutek. Otočil jsem a jel zpátky a ty dvě jsem našel ještě víc nešťastné, protože opravdu vůbec netušily kde jsou a navíc v těch místech není žádný telefonní signál. Nasměroval jsem je k autu a pokračoval v projížďce.
A dál bylo co? Obě si svlékly kalhotky, že si můžeš za tu pomoc vzít, co chceš, a ty sis vzal toho Fialta? :)
Ten fiat nevypadal až tak špatně a řekl bych, že asi i líp než ty dvě :-)
Nabízely, houby nabízely, byly pěkné, ale nebylo kam je dát :-)
Tak si se snad pozval na nedělní husičku, ne?!? :o)))
Na husy a jinou drůbež nějak nepřišla řeč :-)
Uplny Mirek Dusin. :-)
Prvním cílem byla cesta a do druhého cíle, srazu v hospodě s ostatními, bylo času víc než dost :-)
Kdyby tam neměly to nejvýš 3 leté dítě, tak bych je tam nechal ať si auto v lese vyčuchají samy. Orientační nesmysl umí potrápit :-)
I Mirek Dušín měl své stinné stránky :o)))
např. v životě nevzal do úst sprosté slovo...
po odčerpání krve pěkný 60 km přejezd Jestřebích hor s novou rozhlednou u Jerguše za humny (-:
Nemůžu říct, že se mi nelíbí, to není to pravé slovo, spíš mi přijde divná.
Podobných, nebo spíš stejných je docela dost. Asi mají pár vzorů a podle nich mydlí rozhledny jak Baťa cvičky :-)
na Stachelbergu bude podobná kombinace, ale z kulatiny...
podle tohodle materiálu bude každá jiná i v rámci jednoho záměru (-:
(jen aby neudělali tu na Maxovce, to je děs)
http://www.euro-glacensis.cz/ii.-mista-plna...
Teď se s rozhlednama doslova roztrhl pytel.
Jsem ale zvědavá, kolik jich přežije a kolik jich bude za pár let zavřeno "z technických důvodů".
Ber to jako normální věc, dřív tady byla rozhledna snad na každém kopci. Některé vydržely pár let, některé stojí dodnes. Některé po letech socialistické péče vstaly z trosek, jako třeba Jedlová.
Věc s rozhlednami je stejně pěkný příklad, jak uvolněný kamínek strhne lavinu. Stačí si někde dohledat televizní seriál "Rozhlédni se, člověče".
Samozřejmě druhou stránkou je, že jsou na to často prachy z EU, že se to nemusí někde špárovat. "To se to utrácí, když nám lidi půjčujou."
O co jednodušší by dnes to měl ten pekař z Löbau, který zaplatil rozhlednu v naději, že od císaře dostane metál, dneska by to vzal přes nějakou rozvojovou agenturu, ne přes vlastní šrajtofli.
A asi se už nenajde radní jako August Wenschuch v Rumburku, který při odchodu z funkce nechá ze svého postavit rozhlednu.
Dnes si staví už za života pomníky (v podobě tunelů)
dlouho se na jejich ´podařené kousky´ bude vzpomínat ...
Ty tunely mely byt v uvozovkach, nebo ne?
Dneska takové polovýletní, vesměs proti větru, s humornou vložkou.
Od Letohradu přes Orličky a sedlo do Červené Vody a přes Hedeč ke Svaté trojici, luxusní novou asfaltkou, nádherným lesem, mírným klesáním zase dolů do Bílé Vody. A před Štíty najednou Lelek, že prý pomalý defekt na předním...
Takže kolo dolů, duše ven, dírka nikde. Tak záložní duše. Foukám, foukám - a nic. V záloze se vezla duše s nezalepeným rychlým defektem. Znova zout, záložní z mého kola. Napřed zalehlý ventilek. Po rozdejchání natlakuju duši a pak najednou tsssss a zas je prázdno. Rozpadla se pumpička. Beru pumpu z mého kola. Dofukuju tak do poloviny a najednou tssss, poroučí se uchycení ventilku na té záložní zpuchřelině. takže zase plášť dolů, lepení záložní duše s rychlým defektem, snad už poslední nazutí, našťouchání, omytí rukou lektvarem z bidonu a hurá na cestu. Zbylých šedesát přes Cotkytli a Lanškroun už v pohodě.
No vidíš, kdybys měl sprej, tak bys to do duše fouknul a bylo by vystaráno za 3 minuty :o)))
Jo, tak na tvoje šlehačky jsem si při třetí výměně taky vzpomenul... :-))
Hezkej prstýnek si dostal, jen co je pravda :o)))
Dnes jsem se vrátila asi z poslední letošní cesty natěžko. Počasí se vydařilo, v noci bylo teplo, nepršelo. Možná něco krátkého zas sepíšu. Tady bylo 1. luxusní bydlení ...
A prošla sis celou pohádkovou cestu, co říkala boruvková víla? :-)
To jsi mě nachytal, já mluvila jen s muchomůrkovou čarodějnicí :) Ale na mapě mě zaujal Bělečský mlýn, myslela jsem, že najdu něco pohádkového, někdo chytrý nás poslal až do Bělče k pivovaru, mlýn jsme pak našli sami, ale bylo to jen jakési slepičí hospodářství na břehu rybníka.
Pod mostkem nebo v chatce (chutě jsou různé ...)
Včera začalo na Housce lejt a přestalo až za Čečelicema.
Shodou okolností jsem měl na zadním kole Vittoria Zaffiro... No ty vole. Do každé zatáčky jako s hnojem a stejně to ustřelovalo. dokonce jsem párkrát zkoušel úmyslně driftovat... http://youtu.be/YJMWWE9C9aU
Houby! Všude kolem mě jsou houby! Několik desítek kilo hub! A žádný měkký - samé hřiby, bez červů. Ane už z toho trochu hrabe a mně taky, už týden jíme houby - řízky, guláš, houbový salát. i jsme udělali už dvakrát tu houbovou zapékanou mísu, co tady někdo (myslím L.) dával recept... kuwa, a eště jich je celá přepravka nezpracovanejch :-)
Poblíž Trhových Svinů je poutní kostel Svaté Trojice. Už dlouho jsemplánovala se k němu podívat, ale zadařilo se mi až tuto sobotu.
A protože kolem něj vede naučná stezka, byla z toho nakonec velmi příjemná procházka a viděla jsem mnohem víc než jen poutní kostel
http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/140920_NS...
Znám ten kostel, jezdívám kolem něj do Benešova nad Černou a dál do Pohoří na Šumavě.
A co říkáš tomu pekáčku? Dobrej, co? Mám ho zítra do práce :-)
Právě že já jsem ho taky vždycky vídala jen z té silnice a chtěla jsem si ho prohlédnout blížeji.
Bylo zajímavé, že ze silnice ho vidíš poměrně dlouho, ale z té cesty se vynoří až na poslední chvíli.
Jo a ta cesta, co jsem po ní šla, ta je i cyklo a má příjemný povrch - takový ten dusaný písek, nebo co to je.
Houby super, také mám ještě porci na zítra do rachoty.
Já se dnes inspirovala tvým pekáčkem a už ho mám na zítra nachystaný v lednici. Jen jsem kvůli dostupným surovinám pozměnila podklad, mám tam kousky krkovice a salámu.
Ano, masožravci místo rajčat dávají různé slaniny, uzená masa apod. Já k promaštění přidala ten olivový olej s chilli :o)))
Taková rychlovka, jel jsem se podívat, jestli mám s báglem zajet na oříšky u Kozovaz, dal jsem si čistou 30 ku za hodinu a 5 minut.
Silnice z Nehvizd na Mochov je pořád uzavřená, libový nový asfalt a silničáři měli klidný víkend, byli tam jenom dva pěchovali krajnici ručně motorovým malým válcem( 3 km tam a zpátky).
Tímhle tempem to klidně může být cykloeldorádo ještě 14 dní , krajnice budou třeba malovat štěčkama v ruce ....
No a přivezl jsem asi půl kila ořechů po kapsách, normálně jsem cestou domů chrastil:)
Vrbickove peklo na Mimonskem veletoku. Ono by to nebylo tak strasne, kdyby si clovek nevybral spatne rameno, ale stene jsem si rikala, ze jsem dobra, ze jsem to pred 4 lety odsinglovala s robatky na hackoporcelanu vycvicenymi reagovat na povel "lehnout".
Jinak vcera jsem si samozrejme nemohla vzpomenout na rychlost zvuku, kdyz byl rozdil mezi bleskem a hromem vterinu a padlovali jsme v tom slejvaku a kolem se povalujici bource minimalne hodinu. Dnes jen kratsi slejvacek, takze pohoda.
Jo a vlastne jsem zmokla taky v patek vecer ve Strazi pod Ralskem, tak jsem to vylepsila koupeli ve vodni nadrzi. Asi jsem si musela dohnat nejaky vodni abstak.
poslední letní víkend se opravdu vydařil, ještě dneska mám mokré boty ze sobotního vydatného deště a zalehlé ucho z bouřky :-) na cyklotrase 19A do Jílového si místní chataři myslí, že cesta je jen jejich, jinak si nedovedu vysvětlit, proč jsou na cestě zátarasy. a z Vraného je už možnost jet po nové cyklostezce těsně u vody, no prostě parádní víkend s mnoha kilometry :-)
V sobotu jsme po delší době konečně zase vytáhli kola. Ale počasí bylo proti nám, takže to bylo jen nějakých 40 km "okolo komína".
V neděli jsme jezdili se čtyřkolovým vozidlem, ve kterém jsme vozili nejčerstvější (sedmidenní) přírůstek do rodiny. 8-)
Dnes docela rychlé. Ráno, cestou do práce, jsem se ve Valticích svezl z kopce za kamionem. Protože to bylo ještě za tmy, na počítač jsem nevidel, ale jel chlapec docela svižně. Až v práci jsem zjistil, že jsme frčeli 62km/h (v obci).
A odpoledne cestou z práce jsem načal druhou letošní "desetitisícovku". :-)
Dneska jsme s kockou skladaly koks. Jen mi zase privezli mene nez uctovali, a to o vice nez metrak, coz je na uctovanych 10,4 metraku za 700 Kc/metrak celkem dost. Jenze nevim, jestli ma smysl jim to volat, kdyz to nemuzu nijak dokazat, jen vim, kolik maximalne narvu do kyble a kolik kyblu jsem vynesla.
Rikala jsem si, ze nosit to po 25 kg je zabarina, ale pak jsem si to prepocitala na to, kolik by nosil pri sve hmotnosti treba Murphy a rikam si, ze 45 kg zase neni tak malo. :-)
Přes objem to může šálit. Mělas s každým kýblem stoupnout na váhu a od brutto odečíst tara, netto průběžně ukládat do tabulky a součet by byl téměř na gram. A třeba bys zjistila, že tě obrali o metráky dva...
Na všech třech fotkách je táž kočička ?
Do 2 kyblu jsem narvala maximalne 25 kg, jinak by to padalo. Do schodu jsem sla 33 x, coz ciste spocteno vychazi na chybejici 2 metraky, takze i kdybych nesla nekdy o nejake to kilo vic a par cest zapomnela spocitat, porad jsme na chybejicim metraku. Loni mi chybelo mene, ale je zajimave, ze mi nikdy koks neprebyval.
Nejhorsi to bylo, kdyz jsem si 1x koupila koks od podomnich obchodniku. To jsem mela misto 14 metraku 9, ale tehdy me to jeste na prvni pohled netrklo.
Kocka byt mnam! :-)
Posledním hitem je je pytlované uhlí po 25 kg a tam to bude docela přesné. A i když o malinko dražší, tak jednak se to líp skládá, skladuje, ale hlavně pak uhlíři nemůžou tolik okrádat.
A jak jsem namatkou koukla na ceny, tak metrak pytlovaneho koksu orech 2 stoji klidne i pres litr, to to mam levneji sypane, i kdyz mi toho dovezou mene. :-)
Vidím, že na všech třech fotkách je kočka, že? ;-))
Mám něco podobnýho, ale před a po. Před tepelnou úpravou prej pětikilová turkey. :-)
To se snad ani nevejde do standardni trouby. :-)
Taky si myslím. To bych ani já nesnědl, nevešlo by se to do mne... ;-)
Jedna pětikilová by měla... loni na Martina se mi tam vešly tři třiapůlkilové husy...
Za 24 hodin by se jich snad vešlo i víc, ne?
Se mi tam vešly naráz. :-)
Ale jo, nacpat se to tam urcite da, kdyz se rukama chytnes dvirek a obema nohama to tam budes tlacit - jako do lodaku...
Kdyz je jich tam vis, tak s nimi musis hrat skorapky a porad je rotovat, aby se rovnomerne propekly, ne?
Mimochodem, to jsi mela takovy hlad?
Ne, vešly se celkem dobře. Dvě vedle sebe na plech (blbé bylo, že při každém pohybu mi sádlo málem přetékalo vrchem, ale místa měly dost) a třetí v pekáči na dno. Dělala jsem je "na pomalo", tak ani rotovat nebylo potřeba.
Zavedla jsem si předloni rodinnou tradici martinských hus u nás. Já mám tři děti + podle toho, jak moc vážnou známost kdo z nich má i nějaký počet jejich partnerů, bratr s manželkou a jejich tři děti, babičky... Ale jo, dvě by bývaly stačily, tu třetí jsem pak porcovala na "výslužky".
Ta neoloupaná "kůže" na jejích nohou vypadá docela zběsile :-) Tohle bych na talíři asi najít nechtěl...
U vas nikdo neji biskupa?
Dneska konečně po osmi týdnech zas kousek na kole. V kopci jsem pěkně cítil jak jsem za tu dobu zeslábl - přitom jsem ale určitě zesílil ...
Táhlo mě to samozřejmě na Sněžník, vrchol s věží jsem zbaběle kvůli vichru a skoromrazu (12st) vzdal, musela stačit vesnice. Kaplička na křižovatce (návsi?) má novou parádní střechu a vypadá to, že opravy budou ještě pokračovat. Cestou byly i nějaký houby, ale aut houbařů mnohem víc.
Na "vycházky" mám 4 hodiny, tak jsem nespěchal a cestou za Sněžníkem občas nakouk mimo cestu k našemu neplavebnímu napájecího kanálu - Ostružníku. Dlouhý je asi 7km, vede často i podle silnice (je starší, takže spíš silnice vede podle kanálu), u odbočky na Kristin Hrádek se dělí, část teče do Vlčího jezírka, část pokračuje dál nad Maxičky, kde napájí rybník. Tomu rozdělení se prý říká "bifurkace", tak jsem ten cizojazyčný zázrak musel vidět na vlastní bulvy :o)
Abych si neužíval jen pozitivně, přichystali mi hodní lidé i pár překvapení - dvě televize v kanálu a nějaké německy psané manuály ve škarpě. Na pneumatiky a PETky by mi nestačila karta ve foťáku ... :o(
Hodně pěší, tolik jsem toho už dlouho nenachodil. Byl jsem v Berlíně na železničním veletrhu, tak teď si foukám uchozené nožičky.
Jo a jinak samozřejmě vše moc pěkné, to se zrovna člověk těší, až se někde nějakým tím vlakem projede. Asi nejvíc hig-tech vagón pro cestujícího vystavoval Jančura, sedačky s obrazovkou a možností volby filmů, čtení,... nikdo jiný neměl. Ale vlastně se mi to moc nelíbilo. Raději se dívám z okna. I když cestovat po koridoru v Čechách ztrácí kvůli protihlukovým bariérám kouzlo.
Taky nejraději čumim z okna, dráhy promítaj vlastivědný, online a dokonce 3D! film :o)))
Když jdou okna otevřít, je to i 5D.
Někde prý zkoušej nízký, asi metr vysoký, protihlukový stěny. Že jde skoro všechen hluk od podvozku.
Projel jsem Berlín vlak napříč od severu k jihu a od západu k východu a pořád jsem mohl koukat ven na město. Ano hluk prý jde hlavně od podvozku, takže oni mají místo protihlukových stěn mezi kolejemi nějakou hmotu. Snad je to i v Königsteinu.
Člověče, vlakem s otvíracími okny jsem nejel ani nepamatuji. Jeden však není s ničím spokojený. Když jsem naposledy jel do Děčína, tak se ve vlaku prala klimatizace s topením, takže na nohy bylo teplo a na hlavu foukalo studeně. Průvodčí říkal, že si s tím nějak hoši od Siemensu neví rady.
Ten kdo venoval mym detem tohle, me musi fakt strasne nenavidet. Lepidla se budu zbavovat aspon 2 tydny. Kdyz ono to Krystofovi udelalo takovou radost, ze jsem mu to pomohla slepit. Ale urcite by mu udelalo radost, i kdyby to s nim lepil nekdo jiny.
Snad úplně každé lepidlo pustí v teplé vodě, tedy když ho budeš chtít odstranit z rukou ;-) Případně přidat i trochu mýdla.
Jestli ale máte zmatlané i vybavení domácnosti, tak tam bude už celkem problém...
Toz uvidim, snad mas pravdu. Jeste jsem se do vany nedostala, zatim dohlizim na kvikajici nemocne decko a cekam, az usne. Ale mozna uz uslo, protoze ted ocividne mluvi uplne z cesty.
Na nabytku lepidlo nemame, dali jsme si pod to samozrejme papir. :-)
Podle lesku na prstech to vidím na Kanagom, nebo vteřiňák. Tam teplá voda moc nepomůže :-)
Kanagom, laska mych detskych let, jeste existuje? Milovala jsem jeho sloupavani z prstu, ale ten vterinak je nejaky prilnavy. Chemopren, k nemuz jsem sahla, kdyz vterinak selhal, jde dolu lip.
Samozřejmě, že ho ještě dělají http://www.heureka.cz/?h[fraze]=kanagom&utm... .
Jenom tedy netuším jestli lepí stejně jako kdysi... Dneska už i já používám modernější lepidla :-)
Ani nevím, jestli se ještě dělá. Ale prej že jo http://www.zbozi.cz/vyrobek/chemoplast-kanagom...
Papírový (nebo jaký ? ) model Chemoprenem ? Trošku těžkopádné, ne ? každopádně taky moc dolů vodou nepůjde.
Z relativně mastných prstů půjde odrolit, benzínem nebo ředidlem. Z odmaštěných je to peklo, zaleze do pórů a špinavé fleky na prstech vydrží krapet déle. Zkušenost hlavně z lepení galusek kdysi...
Odmaštěné prsty??? Hele, když já se do něčeho náhodou pustím, tak mne po chvilce chytne nerv, že mi to nejde tak jak bych chtěl, takže mám prsty mastné/zpocené snad úplně vždycky :-)))
K odmaštění došlo snadno. Ve snaze očistit plochu před lepením to vzalo sebou nějakým utrejchem i prsty. A pak už nepomůže ani ten nerv. Chemopren přilne stoprocentně :-)
Bývala na to dobrá zelená (snímací) Indulona. Ale esi se eště dělá nevím.
No, tak pak nejdřív ruce něčím důkladně promastit, krémem nebo tak ;-)
Nemyslím si ale, že by zrovna Kanagom byl tak odolný. Také jsem ho ve své době vypotřeboval snad kila a nikdy nebyl problém se ho z rukou zbavit. Jak dole píše Lucie, pěkně se to loupalo ;-)
A vteřiňák se odstraňuje podobně... Momentálně držím v ruce jedno od Loctite a u něj píší to co jsem uvedl před chvílí - omývat teplou mýdlovou vodou, a to dokonce i při slepení prstů. Případně se dá použít i trocha acetonu... To si ale myslím, že už bude spíše specialitka toho mého konkrétního kousku. Je to nějaké extra houževnaté, malinko pružné, odolné snad skoro všemu, s přídavkem gumy. Prý přežije i myčku nádobí :-))) Možná právě kvůli té gumě to půjde tím acetonem...
No, a pak samozřejmě existují i odstraňovače lepidla ;-)
Po pátečním těžkém přežrávání jsme v sobotu s lelkem vyrazili na "náhradní program" - orienťák u Velkých Popovic.
Pocity z něj jsou velmi, ale velmi smíšené. Samotný závod byl pěkný a propracovaný, terénky pestré, počasí skvostné.
Naběhli jsme si ale my. První kilometry se mnou jelo i to prasátko z předchozího večera. Naštěstí dalo brzo pokoj. Pak jeden malý zvládnutelný kufříček a konečně jsme se chytli. Jelo se pěkně, některé úseky jsme i poznávali z dávnějších výletů. Na to, co jsme schopni zvládnout jsme najeli docela slušné body.
Ale pak, za nejvzdálenější kontrolou, kde jsme věděli, že následuje úprk k cíli s vymetením tří kleštiček cestou, jsme se zblble vydali po špatné cestě, která se stočila na druhou stranu a odvedla nás do míst, odkud se dalo jen pěšky přehrabat přes šutry a větve korytem přes hnusnej kopec. Takže i přes křečování po asfaltu jsme dorazili s hnusným zpožděním a odčítali a odčítali...
To nejbizarnější ale přišlo nakonec. Výsledek "stačil" na nejostudnější druhé místo. Bedna nás neminula :-)) To je tak, když nepřijede víc soupeřů v kategorii. - Paradoxně druzí jsme byli i v celkových výsledcích, ale od konce :-)
Čert vem ale výsledky, poježdění to bylo fakt parádní a příští rok určitě zase...
Fotka hovoří za vše - kam vlastně pojedeme ??
Trošku bloudli?!?
Lelka jsme zahlédli pod Znojmem :o)))
Fešák, jako bych ho občas někde vídal :-))
Bloudili, ale tolik přece jenom ne. Místo do Popovic jsme to vzali do Jílového :-)
Velice příjemné poježdění v okolí Plzně.
Potěšila nás jedna protijedoucí cyklistka, která si krásně při šlapání zpívala. Protože se dnes opravdu "urodilo" velké množství polétavého hmyzu (asi ho jako nás vytáhlo ven krásné počasí), musela být dotyčná hmyzu docela přejedená.
Asi ten nejtěžší den za poslední tři dny, venku krásně a já trávil posledni den školení kurzu na trenéra mládeže zavřený s 30 lidmi v zatemněné tělocvičně.
Tak unavený nohy a tělo jsem neměl ani po 175 km na kole.
Ale nakonec to dopadlo dobře a okolo 17,30 jsem zkoušky, po asi 40 minutách u pinpongového stolu a odehrání asi 956 různých mičů v různých "módech a variacích " a následném pohovoru a ukázkách práce těla, nohou a metodiky úderů , složil....
Dnes ja užila na vodak 5km z Cisarske louky do Štvanice. Jiny rozdil pohled peši a vodak :-)
7 neslyšici a cca 1000 slyšici.
V patek odpoledne jsme s kamaradem pesky vyrazili z Bedrichova pres Jizerky na Orle. Celou dobu prselo. Od puvodni myslenky na spani pod sirakem jsme upustili a prespali na Orle v komfortni chalupe. V sobotu rano jsme opet za deste pokracovali pres Jakuszyce, Snezne jamy, atd... na Spindlerovku. Tam prestalo prset a zacalo se lepsit pocasi. Na Snezku jsme dorazili asi ve 3 odpoledne. Cesta do Pece pres Ruzohorky uz byla docela utrpeni, ale zvladli jsme to. Celkem za dva dny as 70 km (pesky :-)).
Par fotek (bez popisku):
http://vlli.rajce.idnes.cz/2014.09.26.-27._Z...
Když tu čtu ty výkony, normálně sprostě závidim ...
Mě se včera podařilo upajdat pěšo 8km a nemít hůlky asi bych tam zůstal vysílením :o)
Na kole jsem si jistější, ale rehabilitovat chůzí prostě musim.
Ale za ten výhled to, jako vždy, stálo.
Člověče, 8 km to neujdu ani z hůlkami. Ještě po rovném, ale v terénu bych si to ani netroufl. A to budu mít už dvouleté výročí slavného pádu.
Tak ať se ti rehabilitace daří lépe než mě!
Jinak jsem koukal, že včera v Děčíně stál vlak s nějakými obrněnci Viděl jsem jen laufy, ani jsem nestihl si všimnout, zda to bylo na kolech či na pásech. A v Prostředním Žlebu byl vlak s vojenskými náklaďáky. Tam jsem si na jednom všiml nějaké pruhované vlaječky. Snad francouzské.
Mně se v létě ten šestimílovej pochoďák po YNP Dales odpochodoval nejlíp takhle.
Na skály bys měl mít lano a skoby, ne cepín ...
Dneska teda už nefalšovaná podzimní na Sněžník:
Nebyla by ta Milešovka a Kletečná lepší v černobílým provedení z fotošopu?
Další, co má podzimní splín... ;-)
Ne-e. Lepčí by to bylo naopak pořádně barevný :o)))
Hotovej Brhlík, či jak se ten náš fotící pták jmenuje.