Tak jsem objel Kampu přes Újezd a Letenskou, abych se znovu ujistil, že tudy cesta opravdu nevede.
http://youtu.be/pwUL_usfD74
Kampou cesta vede:-)
Při rychlosti chůze mi to vychází na nějaké 3 maximálně 4 minuty a nejsou tam auta, tramvaje, semafory, velké kostky a hlavně se vyhneš té své totálně nerví jízdě, kterou předvádíš na tom videu:-))
A ten roh, kde jsi to střihnul po chodníku, protože JSI MĚL ČERVENOU, ten jako chodec moc dobře znám. Tak když mi zpoza rohu na chodníku takhle vlítne cyklista, protože on má červenou a já jako chodec na přechodu zelenou, tak mám chuť střílet.
Skvělej nápad, zalejt Malostranské náměstí a přilehlé uličky asfaltem, nebo něčím, co není z doby "krále Klacka" - dlažba je hlučná a blbě se na ní jezdí na kole....
A pak se ti aktivisté diví, že je lidí nemaj rádi...
Ach jo, uchytilo se to. Tuhle pomluvu vymyslel nějaký zarytý motofašista a napsal jí do novin. Nikdy nikdo z žádné nevládky nežádal asfalt v centrální Praze.
Ale asi Ti dělá radost když můžeš takovou lež šířit dál... Můžeš si totiž kopnout do těch odporných aktivistů, co na tom že nepíšeš pravdu. Kopanec je důležitější než pravda.
Hrabošu, já jen koukal na to video a tohle jsem tam našel, tak nevím jak to kolega myslel...
Neni tam nic o asfaltu. Jiste vis, ze existuji ruzne druhy dlazby, ale at se vyjadri vlakno, jestli on myslel asfalt.
Myslíš jako že by Malostranskému náměstí slušela zámková dlažba z betonových tvarovek?
Tahle "kočičími hlavami" tam patří a líbí se nejen památkářům ale i mě a asi nebudu sámm.
I kvalita kocicich hlav muze byt ruzna.
Ano, můžou být takové jako Na Perštýněnebo Na Újezdě, nebo takovéhle, jako jinde na Malé Straně.
NA PERNŠTÝNĚ. Srovnej si to a poreferuj jestli jsi zaznamenal nějaký rozdíl.
Ono by se moc nestalo kdyby tam dali řezanou, vzhledový rozdíl by byl malý. A bylo by to 1000x lepší než asfalt ve Vodičkově nebo Křižovnické.
http://www.auto-mat.cz/2014/06/automat-chce... (a nevím ani o žádné další nno)
Jestli chceš, pomlouvej dál. Ale pak se nediv že Ti takový podpásovky vracím adekvátním způsobem.
viz výše, nebo raději ještě jednou :-)
Očekávám omluvu za osočení z pomluvy!
Až mi zakroužkuješ místo kde se píše o asfaltu. Pak se budem bavit o dalším. Do té doby se podržím evidentího faktu že pomlouváš.
Doporučuji se projet nově opravenou Na Pernštýně, nebo po Revoluční směrem k mostu.
:-)
nehrabošuj zase, není to důstojné dospělého muže
Takže Revoluční směrem k mostu říkáš, synku?
No tak se tam juknem, co ty na to?
Palcem to nespravíš, to se musí předláždit.
Nebyl to já, kdo přesně tohle místo dával za vzor perfektní dlažby....
Radíš se kouknout na Perštýn?
Proč ne, synku.
Co mi ten tvar, velikost i způsob dláždění na tom Perštýně safra jen připomíná?
Aha, už to mám!
Vždyť je to úplně stejná dlažba jak na tom Újezdě! Jen nověji položená, takže se zatím zdá hladší.
Jakoby tu někdo vařil z vody, nezdá se ti, synku?
Kdybys, Jindro, potřeboval obrázek exkluzivní pražské dlažby, zajeď si kousek od Kampy k Lenonově zdi. Ale vozík nech raději doma:-))
Jinak dlažba v Karmelitské je skutečně labužní, obdivuju vlákna, že to tak bravurně zvládá:-))
Lanno, byl jsem, viděl jsem, fotil jsem.
Nemá to smysl. Někteří lidé, kteří vědí prd o konstrukci vozovek, se zjevně domnívají, že lze vyrobit dlažbu, která bude hladká jak dětská prdelka, i po roce, dvou či třech používání, a že jí lze vyrobit z žulových dlažebních kostek.
Na Újezdě, je stejná dlažba jak Na Perštýně, jen funguje déle, tak jak každá kostka sedá jinak se různě natáčí, a tak je to více hrbolaté, než nová dlažba Na Perštýně, která je provedena stejnou technologii ze stejných, již použitých, dlažebních kostek. Nově naštípaná dlažba je vidět třeba na křižovatce Vítězné a Na Újezdě, ta nemá ohlazený povrch kostek, ale s tím nic nenaděláš. Četl jsem, že použité - tedy hladké kostky - byly dobrý kšeft. Bezcený odpad pro město, velké prachy pro exportéra.
V té Revoluční, kde se ten synek ztrapnil nejvíce, byla použita dlažba menšími kostkami a z jiného důvodu, než památkářsko-estetického.
Důvod je stejný, jako jsou dlážděné autobusové zastávky. Zóna brždění a rozjíždění, na asfaltu rychle vznikají varhánky, dlažba vydrží víc, a poté, co se vymele, je mnohem snadnější rekonstrukce - znovu předláždím.
Hraboš nám trochu poodhalil, že tou Revoluční už dlouho nejel, a že na kole to nezná moc ani Na Újezdě. Je to jeho boj, nechám to být, neví o dlažbě nic jako Lucie.
Víc by mě zajímala odpověď kplegy Vlákno.
Jaký povrch, když tedy dlážděný, by si Na Újezdě představoval. Vlákno, jak jsem vyrozuměl, má částečně stejné vzdělání, a zkoušku ze silničních staveb. Mnohé se za těch 15 let, co jsme chodili do stejné školy změnilo, sle konstrukce dlážděných vozovek už pár století nikoliv, tedy pokud nebudeme mluvit o těch betonovývh tvarovkách zámkové dlažby.
Hraboš to neví, je neznalec a laik, ale kolega Vlákno by to vědět měl.
Lepší dlažbu už udělat nejde, tedy pro to zatížení, které tam je.
Tak se předveď kolego, a přiznej, že si v té své noticce myslel na asfalt, tedy makadam.
Nebo snad beton?
Žádného chodce jsem tam neohrozil ani neomezil, na rohu jsem zastavil a viděl že nikdo není v dosahu. To co vidí ta kamera na řidítkách není to co vidím já o půl metru výš a to video je tam asi 3x zrychlené. Ostatně nevím kolik chodců na chodníku zabijí cykloteroristé ročně v Praze, zato vím kolik chodců zabijí řidiči aut. Takže se můžeš zase uvést do klidu.
Ty jsi předně neměl co dělat na chodníku, myslím si já.
Neměl, tak mě nahlaš orgánu. Občanská povinnost je hlásit všechny zaznamenané přestupky.
Mel bys to nahlasit sam, zaznamenal jsi to prece Ty - dokonce na video.
Prestan odpovidat urazene a zkus si predstavit, jak reaguji na takova videa s prestupky lide, co uz jsou dopredu proti cyklistum a nebo neutralni necykliste. Davas jim tim do ruky uplne zbytecne munici. Nebyl by problem, abys to natoci bez prestupku, Tebe by to nic navic nestalo a bylo by to z ukazkoveho hlediska mnohem lepsi.
Jak pak mam v jinych diskusich s necyklisty hajit cyklisty, kdyz tam vytahnou cyklovidea s prestupky?
To nevím, já točím reálnou jízdu po Praze, nic nepřikrašluju, prostě syrová realita :).
Asi nejjednodušší bude se ode mě distancovat. Ostatně "cyklisté" není žádná jednolitá skupina. Jezdí mezi námi i teroristé a ostřelovači, kteří střílí rovnou ostrými ;).
Jenom že na jednu stranu kritizuješ špatně zaparkovaná auta, auta co blokují nějaké cesty, brání jiným v jízdě a na druhou stranu sám předvedeš něco podobného a pak se divíš kritice.
Tak buď ukazuj realitu, ale zdrž se jakéhokoliv komentáře, nebo když chceš kritizovat jiného, tak ale sám nemůžeš dělat to samé. Vypadá to pak minimálně hloupě.
A kde já blokuju cestu nebo bráním jiným v jízdě?
A ještě k tomu hloupé slovíčkaření.
Píši-li to samé, tak samozřejmě porušování zákona o provozu vozidel a pravidel provozu a dělání přestupků.
Tak podle mě je v Praze přestupek jenom nasednout na kolo. Podle vás chytrých jsem si měl asi najít nějaký voňavý diesel, upíchnout se za ním a celou tu kolonu s ním za půl hodiny hezky pokorně přefrkat. Objíždění stojící kolony někoho ohrožuje? Když mě auta běžně přes plnou čáru objíždějí - a já jim to nemám za zlé, pokud tím nikoho neohrožují?
Kde jsem na tom videu někoho ohrozil nebo omezil? Auta po chodnících nejen jezdí, ale i na nich parkují a blokují provoz kde to jde. Na to jste ale asi nějak slepí.
Za prvé bych se ptal, jestli je taková kolona normální a jestli chceme, aby tam každý pracovní den blokovala provoz.
Kolona neblokuje provoz, kolona je provoz. :-)
Jdi to vysvětlit těm lidem v tramvajích a autech ty chytrá. A místním obyvatelům, který to popojíždění mají poslouchat a dýchat na vlastní plíce everyday.
Dej si stejk, zjisti si, co znamena symbol :-), a najdi si nekde hraboshovo oblibe heslo cyklojizd.
Jo, jenze to tak je opravdu - kolona JE bohuzel provoz.
Ze to stoji je spatne systemove reseni napravitelne budto rozsirenim a zprujezdnenim cest, nebo naopak omezenimi.
Jiste. A jelikoz rozsireni ulic na Male Strane asi neprojde pres pamatkare, je potreba po otevreni Blanky to omezit.
Presne. A dulezite je to "po otevreni Blanky".
Jistě, obzvlášť když obchvat Malé Strany se jmenuje Strahovský tunel :D.
Lidi koukáte někdy taky do mapy?
Ktery ovsem na hornim konci nevede nikam, kam by auta projizdejici podel Vltavy na obou brezich potrebovala? To ma byt obchvat?
To uz muzes rict rovnou, ze obchvat Karlova namesti se jmenuje Vodickova. Podival ses nekdy na mapu? Najdi si Strahovsky tunel a Malou Stranu!
Jak na severním konci nevede nikam? A co Patočkova a Milady Horákové? Chceš snad říct že je lepší mít ty tranzitující auta na Malé straně v Karmelitské kde blokují tramvaje a totálně ucpávají ulici, než na 2x2 Patočkově?
(už to nejde víc vnořit, reaguji na vlákna)
> Chceš snad říct že je lepší mít ty tranzitující auta na Malé straně v Karmelitské kde blokují tramvaje a totálně ucpávají ulici, než na 2x2 Patočkově?
Já si teda myslím, že asi mají nějaký důvod se kodrcat Karmelitskou - normální člověk kdyby si mohl vybrat, tak snad pojede tam, kde je to rychlejší, ne?
Pro ně je to možná rychlejší a kratší než po obchvatu, ale zablokují tím jako vedlejší efekt celou Malou Stranu, tramvaje a místní obyvatele, kteří nemají jinou možnost kudy jet. Pokud by to byla jen doprava zdrojová a cílová, tak jí přerušení na Malostranském náměstí neuškodí.
To neni uplne pravda. Zacpy mas na obou brezich Vltavy i nahore na Milady Horakove, kam dojedes z tunelu. Kdyz jednu trasu z toho omezis, zkolabuje zbytek uplne.
Těch pár tisíc tranzitujících aut z Malé Strany Strahovský tunel v pohodě pojme. Malé Straně se výrazně uleví, dálniční tunel to ani nepozná. Na Letnou ty auta z Karmelitské stejně jedou, buď přes Klárov nebo Letenským tunelem. A nikdo pokud vím nechce zavírat nábřeží od Klárova do Holešovic, tady se jedná pouze o ten kritický úsek Malé Strany mezi Újezdem a Klárovem.
Navíc tu platí zákon dopravní indukce a redukce. Když bys postavila tunel pod Malou Stranou, což se jednu dobu plánovalo, tak se okamžitě ucpe a Karmelitská zůstane ucpaná jak je teď (pokud tam nedáš zákaz vjezdu). Čím víc možných cest vytvoříš, tím víc lidí je bude používat. Naopak když jednu cestu odebereš, možná to první dva dny zkolabuje, ale pak si lidi najdou jiné cesty, případně jiné prostředky, jak se po městě pohybovat.
Takze auta nazenes na letnou a zablokujes ji jeste vic, nez uz je? Vlastne je to prima napad - auto od vody vyhnat do kopce a tam ho nechat stat v jine kolone. Tak totiz prostoji v kolone cca stejne paliva a vyprodukuje skodlivin, jen nekde jinde, coz uz nekoho z Male Strany netrapi, chapu. Jenze navis propali o palivo do kopce tunelem. A skodliviny se ani v nem jen tak neztrati. Jen se zase dostanou jinam, nez kde to cloveka z nabrezi trapi. Jo, zni to rozumne.
Na tý Letný nebudou blokovat ostatní dopravu. Je tam cyklostezka (pravda, zprasená, ale použít to jde) a tramvaje maj vlastní těleso.
Jinak to co tu píšeš je vlastně argument proti všem obchvatům. Proč posílat auta okolo, když je to delší a spálí víc benzínu, jen jinde. Proč to nenechat jezdit všechno skrz centrum, no ni?
To je argument proti vsem NEDOKONCENYM obchvatum. Strahovsky tunel je prvni pulka, druha pulka je Blanka. A ta zatim neni,. Takze tam logicky auta z MS nepozeneme, protoze by se stosovala jinde, kde uz je stejne nastosovano.
Myslel jsem, ze jsem to slovo dostatecne zvyraznil. Navic ne proti vsem. Nektere obchvaty mohou slouzit i nedokoncene. Ale kdyz chces, aby auta jezdila jinudy nez podle vody, musis jim umoznit objizdnou trasu do mista, kam se chteji dostat, ne nekam jinam!
A jestli jsi pocital s Letnou, ktera je uz ted zasekana, tak jsi naprosto bezohledny sobec, protoze si chces pomoci na ukor jinych, kteri na tom pak budou jeste hur, nez ty ted.
A to pisu z pozice cloveka, ktery zil pres 30 let pod Nuselakem, kde je rambajz z vlaku, tramvaji, aut a k jejich exhalacim jeste prispiva Nuselak, na kterem chteli nejaci chytraci udelat semafor, aby dolu do udoli napadalo jeste vic sajrajtu. No jo, ty na magistrale to uz nestve, kdyz to misto jim jde pod nos nekomu jinemu, kdo uz tak ma dost a komu narozdil od magistraly ani nepomaha vitr, protoze tady to fakt moc nefouka.
Nechci se opakovat, protože vidím, že je to asi zbytečné, ale naposled zkusím zopakovat fakta: Letná je 2x2 plus tramvajové těleso, Karmelitská je JEN pojížděné tramvajové těleso. Malou Stranu LZE objet např. Strahovským tunelem a Miladou Horákovou. Automobilová doprava blokuje tramvajovou dopravu na Malé Straně. Zaslepením Malé Strany pro auta se TRANZIT Malou Stranou přesune na přirozené obchvaty, což je Strahovský tunel-M.Horákové, Smetanovo nábřeží a Magistrála. Intenzitu v Karmelitské (cca 16 tisíc, přičemž tranzit je nějaké procento) tyto přirozené obchvaty pojmou, Strahovský tunel je hluboko pod svojí kapacitou. Doprava na Letné neblokuje tramvajový provoz.
Jen je blby, ze nektere ty "obchvaty", o kterych pises, chteji omezovat zase jini. Treba to Smetanovo nabrezi a magistralu. Co s tim? Proc bys mel mit prednost s Malou Stranou? Proc ne oni? Zuzi se magistrala, uzavre Smetanovo a auta to prirozene objedou Malou Stranou, ne?
Chapes, ze to takhle pujde jen tezko? Ale to je fakt jak hazet hrach ...
No výborně, tohle jsi měl napsat už před časem a hned, že ty můžeš dělat přestupky a jiní ne, že ty je smíš za to kritizovat, ale jiní tebe nesmí a kritika tvého špatného jednání ti vadí a považuješ to za útok proti tvé osobě a toho co ty můžeš dělat.
Bylo by to hned jasné a mohli jsme si podobné vysvětlování ušetřit.
Je to marny, to mu nevysvetlis, jak shlednuti jeho videa muze pusobit na ostatni...
A co bys dělal kdybych nezaložil tohle vlákno? :)
> No výborně, tohle jsi měl napsat už před časem a hned, že ty můžeš dělat přestupky a jiní ne, že ty je smíš za to kritizovat
Nějak jsem si nevšiml, že by někoho kritizoval za formální přestupek, který nikoho neomezil/neohrozil.
Můžeš vysvětlit co je formálního na faktické jízdě na kole po chodníku ve městě?
Jízda na červenou je také formální přestupek?
Podle tebe bude asi přestupek jen když skřípou brzdy, řínčí plechy a lidi lezou po zdi a skáčou z mostu aby nepřišli k úhoně. Nebo je to snad jinak?
Uznávám, že když se kouknu na závěr videa pořádně a zpomaleně, tak se mi ten průjezd kolem výlezu ze zeleného obchodu s mobily taky nelíbí, může tam někdo vylézt a jede dost rychle.
Jestli myslíš tu jízdu přes roh na konci, rychlostí stejnou jako se pohybují ostatní chodci na videu, tak v tom problém nevidím.
Ty to vůbec nechápeš ! Třídní boj, ne ? Špatní jsou jen ti druzí. Oni jsou hodni kritiky. My chyby a přestupky neděláme, nebo není vhodné se o nich zmiňovat. A pokud už nějaké jsou, tak jsou zaručeně vynucené chováním nepřátel.
A kdyby už přece náhodou něco, tak oni je dělají vždy větší...
Nepochopil jsem, ale učím se :-)
Ale za tohle on nekritizuje. On kritizuje za faktická omezení/ohrožení.
A třeba jízda na červenou není ohrožení nebo i jen omezení?
Ta úplně na konci, kde jede krokem přes roh? Ani jedno.
Tak proč se za dva takové přestupky sbírají řidičáky a ukládají mnohatisícové pokuty, když to není ani omezení, natož ohrožení?
Co je tedy podle tebe ohrožující přestupek, když ne jízda na červenou?
Hint: nešlo o jízdu na červenou, šlo o jízdu krokem po chodníku.
> Co je tedy podle tebe ohrožující přestupek
Takový, kde hrozí, že někoho nabourám. To si ale v té situaci, která je zachycena na videu, neumím moc představit.
Tak si to video pust znovu a zjistíš, že šlo o jízdu po chodníku a hned na to křižovatku projel na červenou.
Když jízda na červenou není závažný a ohrožující přestupek, tak proč se za něj sbírají řidičáky a řidiči musí na přezkoušení?
Přijde mi, že jel po obrubníku (míň to drncalo), ale budiž.
> Když jízda na červenou není závažný a ohrožující přestupek, tak proč se za něj sbírají řidičáky a řidiči musí na přezkoušení?
Nevím, zákony nepíšu.
A dokonce ani neplatí, že by za to vždy byl řidič postižen, viz třeba http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku... http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku... http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Pokud někdo hází všechny cyklisty do jednoho pytle na základě nějakého konkrétního cyklisty s přestupky, pak je problém především na jeho straně.
Milý vlákno, možná jsi si nevšiml, ale ty jsi jediný, kdo tady použil a používá termit "terorista". Já sice nevím, proč to tak hrotíš, ale nahrávat ti rozhodně nebudu.
Tvoje video mě osobně nepotěšilo a tvůj kousek na tom chodníku do viglu mě vysloveně naštval, tak jsem to prostě nahlas řekla.
Vadí?
Nevadí?
A kdyz, tak se tim prilis nechlubit, aby nedostala protistrana munici.
Já se tím nechlubím, jen zveřejňuju videa z provozu. Takhle se v Praze normálně jezdí. Jestli tomu nevěříš, stačí vyjet. Ostatně cyklisti na chodníku jsou ještě ti normálnější, největší blázni jezdí s autama. Tohle ovšem nebyl ten případ, stojící řada aut a tramvají není provoz.
Jezdim pravidelne (i kdyz ne posledni mesic a pul, ale tolik se toho asi nezmenilo).
Kdyz budu nucen porusit predpisy, nebudu to filmovat a zverejnovat, budu se za to tise stydet doma v osameni.
Vidíš, a já zase rád ukazuju, jak to v Praze funguje a k čemu nás místní podmínky každý den nutí.
Tak to posli na magistrat. Nepredpokladam, ze by to melo kladnou odezvu. Ceho tim chces dosahnout?
Když to lidi uvidí, třeba pochopí, že tenhle objem dopravy nemá na Malé Straně co dělat. Nic konkrétního tím ale dosáhnout nechci, na dopisování s magistrátem používám jiné kanály.
Kdyz to nekdo uvidi, nezameri se na problemy s dopravou, ale na styl jizdy cyklisty. Alespon tak 95 % lidi ano. Vsimni si, ze to tak vidi i ti, kteri na kole denne nebo skoro denne po Praze jezdi. Kdybys poctive odstal kolonu, predjizdel ji povolenym zpusobem, pripadne kolo vedl, krasne ukazes nevyhovujici situaci. Takhle si toho nikdo nevsimne. Dominantni je porusovani predpisu tim, kdo kolo ridi.
Kdybych poctivě odstál kolonu, tak budeš 30 minut koukat do kufru auta. A navíc bych přijel pozdě. Já fakt nejezdím v Praze na kole kvůli tomu, abych stál v kolonách. Ať si z toho každý vezme co chce, modří vědí.
Mohu mít tak trochu všetečnou otázku?
Kam jsi to vlastně jel a pospíchal?
Na konspirační schůzku místní cykloteroristické buňky.
:-))
Tak tos udělal hloupost.
Já kdybych jela z Kampy na Kampu a přitom hrozně spěchala, tak bych to vzala přes Kampu. Je přeci naprosto jasné, že ta dlouhá objížďka přes Újezd, Karmelitskou a Letenskou musí trvat podstatně déle...déle než těch 6:45min na tvém videu:-))
Škoda, žes nenatočil, jak tam tlačíš kolo po chodníku na prázdné Kampě a jak to směšně vypadá.
To by byl pěkný argument.
No, říkám, škoda, přeškoda.
Nejezdím tak denně, takže to byl jen test. Příště pojedu ohleduplně parkem, jako vždycky, když tam bude MP tak to povedu.
Já tam budu jezdit jako dosud. Tedy pomalu, obezřetně, rychlost přizpůsobím okolnostem v rozmezí 0-10 km/h. A zastavovat nebudu kvůli strážníkovi (s jedním jsem tam už o tom mluvila), ale bude-li potřeba tak ráda zastavím kvůli malému dítěti, kvůli lidem, kteří tam relaxují, protože to je městský park a kvůli úplně normálním důchodcům, kteří tam chodí venčit své psy (už i s takovými jsem tam mluvila a neměli nic proti obezřetné a klidné jízdě parkem)
Takže vítej v cyklofašistickém klubu. ;)
Promiň, ale nechceš už fakt jít do prdele s tím cyklofašizmem?
Na značky nekašlu. To jsem si s tím strážníkem vyjasnila.
Je tam souznačí čtyř značek a dvou dodatkových cedulek. Na těch starých, které tam pořád jsou a nikdo je neodstranil, je zákaz vjezdu všem motorovým vozidlům, pod ním je dodatková tabulka, kterým motorovým vozidlům a kdy, v jakých hodinách, je vjezd povolen. Pod tím je značka zákazu jet rychleji než 10 km/h
Tři metry za tím je souznačí, kde je zákaz vstupu chodcům, dodatková tabulka "jen pro segway" a zákazová značka, která mi zakazuje uposlechnout příkazu "sesedni s kola".
JendaH
Nevím teď přesně, zda se dotaz týka mně. Nicméně dovolím si odpovědět.
Ano, sesednu, bude mě to mrzet, ale budu muset, pokud chci, aby i ostatní značky dodržovali. Jezdím tudy často. A mám kamaráda, který přímo v Karmelitské bydlí. Je také cyklista, jezdí přes Kampu domů. Mockrát jsme spolu byli na cyklistické vyjížďce. Jeho to taky bude mrzet. Jeho máma má psa. Tedy fenku. Jmenuje se Bára. Chodí každý den mámě Báru venčit na Kampu, protože maminka už to nezvládá, ale bez Báry neumí žít, je smutná, tatínek jim nedávno zemřel, s tím se člověk srovnává hodně dlouho.
Honza chce jezdit Kampou a zároveň venčit mamince psa. Jsou lidé, kteří tvrdí, že obojí nejde dohromady.
Já tvrdím, že jde. Je nás sice moc, máme různé zájmy a potřeby, ale jde je skloubit dohromady. Jde jen o to, vnímat se, respektovat se a tolerovat se.
Kdyz to chces pouzivat jako dukaz te hruzy pro cyklisty, mel bys to poctive odstat a pak pripadne strihnout. Divak si nejspis vsimne (zlast kdyz mu to otitulkujes), ze je vynechano 10 minut, posunul ses o 350 metru a porad je to ten samy kufr.
Takhle jen dokazujes, jaka je to cykloslast. Muzes jezdit po chodnicich, nemusis cekat na cervenou, ... a ve finale jsi rychlejsi, nez auta. Tak na co si stezujes?
On tě někdo nutí porušovat pravidla a jezdit třeba po chodníku a na červenou?
Tohle zdůvodnění je fakt na úrovni, ale nejvýš tak bezohledného sobce, tohle někdy použij při správním řízení a pak se poděl o zážitky a pochlub výsledkem.
Jistě že mě ta dopravní situace nutí jezdit po chodníku. Nemůžu na cestě strávit neomezeně dlouhou dobu, volím vždycky menší zlo a to tak, abych se nechoval neohleduplně k ostatním.
Ale klidně když se ti to takhle líbí a vyhovuje ti to. Ale pak si odpust komentáře kritiku jednání jiných a poukazování na to co jiná dělají špatně.
Proč jako? Když vidím že někdo někoho omezuje nebo ohrožuje, samozřejmě že se ozvu, je to má občanská povinnost na to upozornit. Tobě radím dělat to stejné.
Takze kdyz se Lelek ozve, protoze videl, jak potencialne omezujes nebo ohrozujes chodce a podobne, je to spravne, ne? Tak proc se hadas?
Můžeš mi říct, kde potenciálně ohrožuju chodce? Jel jsem po tom chodníku krokem, jako bych to kolo vedl (z videa ani není poznat, jestli jedu nebo ho vedu, je to asi 3-4x zrychlené). Vůbec nikoho jsem neomezil ani neohrozil. To že se na tom někdo pořád potřebuje pohoršovat je jeho osobní problém a ty já řešit nehodlám.
Přijde mi, že na konci jedeš kolem obchodu s mobily a výlezu z podchodu do dvora moc rychle (koukal jsem na to zhruba realtime, tj. 0.2x).
V Letenský? V jakém je to čase?
Jinak problém kamery na řidítkách je, že nevidí to co vidím já jako jezdec. Navíc ten široký úhel zkresluje rychlost blízkých i vzdálených předmětů, je to projekce na vydutou kouli. Blízké předměty po stranách se míhají, vzdálené u středu se pohybují velmi pomalu a jsou relativně zmenšené.
6:06. Ten obchod se zelenou cedulí má otevřené dveře, nevím, jestli byste se vyhnuli, kdyby někdo vylezl a nedával pozor.
Podívám se doma ještě na původní soubor.
Z pohledu tý kamery, jak jsem psal, je to zkreslené, všechno se zdá že jedu natěsno a blízké předměty po stranách jsou projektovaný na okraj koule, takže se zdají rychle se přibližující. Fakt si nejsem vědom, že bych tu jel nebezpečně, já lidi anticipuju všude, když jedu kolem otevřených dveří do obchodu na pěší zóně, tak dvojnásob.
Kamera jezdce nevidí to co vidí jezdec :) Pak ovšem nechápu proč takový šmejd vlastně používáš.
Používám JVC kameru na kole a ta vidí stejně to co vidim já a stala cca 100 dolarů
A když si jí dáš do zadele, tak vidí co?
Občanskou povinností je především dodržovat pravidla a neporušovat zákony.
Souhlasím, tak začněme třeba zákonem o ovzduší, který Praha mnoho let porušuje. Když někdo poškozuje druhému člověku zdraví, asi je potřeba konat.
A stále platí, kde není žalobce, není soudce. Když někdo poruší zákon, ale nikoho nepoškodí, není důvod se na něm vozit, maximálně z preventivních důvodů. To je ale na posouzení policie a prokuratury.
Praha porusuje? Tak bud tim zalobcem. Vis o nejakem zakone, ktery byl porusen? Nepsal jsi sam, ze je povinnosti obcana to hlasit?
Ale oduvodneni, ze kdyz porusuje Praha zakony, mohu i ja, to je smesne. A zverejnovat pak dukazy proti sobe, to je pro zmenu smesne, tedy kdyby to ve svem vysledku nemohlo dopadnout smutne.
Totéž ti nesprávně parkující, taky nemůžou při hledání místa strávit neomezeně dlouhou dobu ;-))
A ty si zas můžeš objednat vrtulník :-)) takovej blábol...
Ty sis prujezd chodnikem zaplatil? Nebo prujezd parkem? Tak proc by platili oni?
On někdo v Praze platí za použití chodníku nebo silnice? Co se tady člověk nedozví... :)
Bys teda povolil parkování kdekoliv zdarma, chápu to správně?
Proc ne? Taky bych dovolil autum jezdit po chodniku, aby nemusela cekat na cervenou. A mozna bych to dovolil i tramvajim. Kdyz chaos, tak poradny.
Natáčet jak na kole děláš přestupky je fakt hloupé. Na videu totiž nikdo neposoudí nebezpečnost konkrétní situace a akorát dostává argumenty , že cyklisté jsou hovada. Přitom na místě by to nikoho nenapadlo, že jdeš nějak nepřiměřeně.
Tohle video mělo dokumentovat, jak to vypadá na Malé Straně po pracovní době. Opravdu, co jsem tam udělal špatně? Kde jsem někoho ohrozil nebo omezil?
Precti si treba reakci Lanny, tam je odpoved. Jednou to snad napsat staci.
Tak lanna píše všelijaký nesmysly, nevím na co reagovat. Že jedu po chodníku, aniž by z videa bylo zřejmé, jestli jedu nebo to kolo vedu. Video se trochu zrychlí, někteří to nepoberou a hned je na světě cykloterorista. Ale aspoň si tady máte o čem psát.
Jo a za ty nesmysly se mi omlouvat nemusíš. Já nejsem outlocitná. Stačí, když sám sobě v duchu řekneš, že je dětinské se takto hloupě obhajovat. To je první krůček k tomu stát se odpovědným za to, co činím:-))
Jel jsem, krokem, nemusím se obhajovat. Ale tobě je od prvního příspěvku přece jasné, že lidi jako jsem já bys střílela. Že jedu krokem ohleduplně tě nezajímá. Prostě vjel jsi na chodník - zastřelit. Debata je zbytečná.
Vůbec nechápu, o čem jsou tyhle věžáky. Věř, že naprostá většina těch blbě parkujících šoférů je taky skálopevně přesvědčena o tom, že ačkoliv parkují ne zcela správně, přesto bezpečně, ohleduplně a v zásadě nepřekáží.
Tak ti nevím, když někdo zaparkuje uprostřed pruhu, fakt si myslí, že nepřekáží? Asi každej pochopí, když potřebuje někdo auto strčit na chodník kvůli naložení nebo někam kousek popojet, třeba do dvora. Ale natvrdo to tam zakufrovat a jít si po svym, to je trochu něco jinýho.
Takže jel. To mi stači:-))
To místo znám. Je to můj rajón. Je to v zástavbě, chodník je do pravého úhlu, pokud nemáš periskop, nevidíš za roh.
A ano, už jsem se tam jako chodec natěsno s cyklistou na chodníku potkala. Jsem zdravá, koukám a reaguji zatím zaplať bůh dobře. Naše babička by už tak dobře nereagovala, což ale není důvod, proč by tudy nemohla jít.
P.S. kdybych to místo důvěrně neznala, nedovolila bych si cokoliv vyvozovat:-))
Mně je to jasné že je ti všechno jasné, proto jsem psal o té zbytečnosti debaty.
Znám takové úsloví: stokrát nic umořilo vola. Pokud by to byla jediná překážka na celé cestě, neřeknu ani popel. Ale podobně vypečených míst je více. Kdybych nechtěl jezdit do města v Provozu, tak bych například měl jít pěšky přes Klapkovu (metro Kobylisy), dále na začátku Trojské (křižovatka se Zenklovou). Potom přes lávku v Troji. Kus přes Stromovku. Myší dírou za úřadem vlády také na kole nesmím. No a samozřejmě ta Kampa.
No nebo se na to vykašlat a švihnout to po Magistrále od Bulovky... V zásadě mám na výběr mezi rychlou a bezpečnou trasou. Trasa kombinující oba aspekty není.
Žánou nervní jízdu nevidím, akorát se mu klepou řidítka na dlažbě. Což je celkem pochopitelné, protože stojí za kulový.
Cemu rikas mysi dira za uradem vlady? Jestli tim myslis cestu z Letne k uradu vlady a ne nejakou svoji soukromou noru, tak tam nesmis jen zespodu (je tam zakaz vjezdu mysleny asi jen na motorova vozidla, aby tam neparkovala), shora muzes.
Prý tu nejsem od toho abych si domýšlel značky. Je tam zákaz vjezdu, takže pochodem vchod.
I bez té značky není na Letné není povolena jízd kol plošně a mám ten neblahý pocit že jízda na kole je povolená jen směrem ke schodům, ale nikoliv k rezidentuře BIS.
Jelikoz potkavam zakaz vjezdu vsem vozidlum na znacenych cyklotrasach pravidelne, ignoruji ho tam automaticky. Znacena cyklotrasa je na obou sjezdech.
Je otazka, jak by to dopadlo pravne, ale clovek jedouci po cyklotrase by mel mit moznost spolehnout se na to, ze znaceni neni v rozporu s jinymi pravidly.
Cyklotrasa není stezka pro cyklisty, takže docela klidně může být vedena zákazem vjezdu všem vozidlům, zákazem vjezdu kol, po schodišti apod.
Zákaz vjezdu je zákaz a měl by se respektovat. Bohužel u nás jsou mnohé zákazy a příkazy nesmyslné, nebo zbytečné, proto se často ignorují a celkem nikomu to nevadí, nikdo to neřeší, což je jasný důkaz jejich nesmyslnosti a zbytečnosti.
Ja vim, ze to neni totez. Ale kdyz vede cyklotrasa parkem, nemuze po mne nikdo chtit, abych hledala pred prujezdem, zda je v tom parku po trase povolen prujezd kol. To na miste obvykle nijak znaceno neni.
Vyšehradským tunelem ty žluté obdélníčky taky docela navádějí na chodník, ne?
Je trochu rozdil, jestli je takove misto hodne uzke a jedno za x km, pak je to pochopitelne. I kdyz i tak je rozumne cyklistum umoznit takove zuzeni objet po vozovce. A neco jineho je park, kde nikdo neni, ma siroke asfaltove chodnicky, ...
Jistě, určitě to tak má většina lidí, já také. Když je někudy vedena cyklo, tak také moc neuvažuju na tím jestli tam můžu nebo ne a uvědomím si to až když " narazím" a teprv pak se divím jako to :-)
No, vlastně máš pravdu, je to celkem klidná jízda. Ani jednou se ani jeden z ostatních řidičů nepokusil toho cyklistu ohrozit. Žádné předjíždění, natožpak na těsno, žádné vytlačování, žádné ohrožování, pohoda, klídek tabáček...:-))
A z toho, jak mu to pěkně jede při předjíždění zleva po plné čáře mezi proudy aut, nelze ani poznat, že by byl onen cyklista nějak významně frustrován těmi kostkami. Jo, trochu to drncá, ale jede hezky, že?
Zveřejňování těchto hrdinských činů nám, dle mého soudu, příliš nepomůže:-((
Auta mě tam běžně na plné čáře předjíždějí. A nikomu to nepřijde jako zavrženíhodný hrdinský čin :-(( zasluhující odsouzení (spíš se dozvím že jestli se bojím jezdit v provozu, tak nemám po Praze jezdit na kole). Proč by tam nemohl předjíždět cyklista?
Když vynechám Tvou orientaci po Praze (na videu není Praha 4), tak tuto nahrávku by měla použít policie. Tolik přestupků, no to je pro řidiče na odebrání řidičáku, a Ty se s tím tady předvádíš. Takhle můžou jezdit jen vozidla s majákem, a ten jsi evidentně neměl. Takoví "cyklisti" nám jen dělají ostudu. (Jízda na červenou, přejíždění plné čáry, předjíždění tramvaje vlevo, ...)
:-)
Nenech se zmást, to je pořadové číslo Na kole po Praze - 4, před tím byla trojka.
Pepíčku, aby to mohla použít policie, musíš jí na to nejdřív upozornit. Takže směle do toho, cykloterorismus je potřeba potírat v počátcích.
První snímek:
24.8.2014 - 14:43:23
Druhý snímek:
24.8.2014 - 14:49:21
Vzdálenost těch dvou bodů, které je nutno projít: 340 metrů
S vozíkem volným krokem, jak dokládá čas pořízených snímků lze projít za 6 minut
Kde je tedy ten strašnej problém?
http://www.nakole.cz/diskuse/18687-na-kole-po...
V tom že takto bych při své cestě na Smíchov měl ujít pěšky jeden až dva kilometry. Spíš dva, ale nechci to přesně sčítat.
Třeba tady mám luxusních 480m pochodu: http://mapy.cz/s/cvNy
Vedení kola je možné akceptovat jako nouzové a dočasné opatření. Nikoliv však jako opatření trvalé.
Ty vole, dva kiláky pěšourem, to je fakt průser...
Pro pražáka....
Jedním směrem. Oběma tak čtyři. Každý den. Rozdíl asi 45 minut. Denně. Ne, vole, žádnej problém, vole. Ale pak se ty vole nediv že lidi nejezděj po Praze na kole protože to je příliš pomalý.
To je jako ode mě Pod led, masakr, každej den, taky raději na kole...
Schválně bych chtěl vidět jestli se Jindra nedopustil nikdy žádného přestupku na kole.
Zrovna psal Medůza že ho viděl jak to na přikázaném směru jízdy švihnul jinam než co mu cedule přikazovaly.
A stačí si vzpomenout proč začal jezdit na elektroskůtru (říká tomu e-kolo)...
Námitka, svědectví z doslechu!
Jo, občas přehlídnu značku, občas na ní úmyslně peču, občas jedu i v protisměru, občas do zákazu vjezdu, občas jsem neukázněný. Nebudu se u toho ale filmovat a vysvětlovat nahlas, že to dělám proto, že mě motoristi ohrožují.
Kdyz jedu do prace na cas, skoro 17 km jedna cesta, zabalil bych to, kdybych denne musel chodit 4 km v tretrach s pevnou podrazkou. V mekkych botach by mne zase bolely nohy. Neni to sice hruza, kdyz tu a tam do Prahy prijedes na cumendu na tyc, nebo nejak podobne, ale kdyz to mas na pravidelne dopravni trase... Proc?
Kdyz jsou dve moznosti a mas sanci si vybrat - silnice, nebo cyklotrasa s chuzi - jeste to jde. Ale kdyz Ti na silnici daji zakazy a nuti Te kolem ni tlacit kolo po chodniku, to taky povazuju za umyslne znevyhodnovani ekologickeho provozu.
Budes chodit rano v 8 h s kolem skoro prazdnou Kampou bez lidi, kdyz spechas do prace? Ja ne. Na kole to projedes o 4 minuty rychleji. (stejne tam maji blbe znaceni a o to bych se s fizly hadala)
Nebo pojedes po silnici na Smetanove nabrezi a budes prasit objizdenim kolony tramvajovym pruhem a riskovat mnohem nebezpecnejsim zpusobem jizdy.
Nevím, 340 metrů popojít pěšky, je fakt takový problém?
Když spěcháš do práce?
Nedělej si srandu z vetchého starce....
Klidně si to projížděj, ale připrav se na to, že tam budou stát měšťáci a budou inkasovat, to si asi ujít nenechají.
Jinak, v současné době, když chceš na Kampu, stejně musíš z kola dolů, a když tam budou turisti, můžeš si i chvilku počkat, kvůli stavebním pracem tam mají takovouhle šikanu.
Já si myslím, že na tý Kampě nešlo ani tak o cyklouny, jako o ty vozítka segway, těch se tam motalo furt spousta
Jó, ty značky jsou úžasný! Cyklisti tam nemmůžou, ale jinak do uvedené tonáže ostatní vozidla ano. Jakou asi školu absolvoval ten, co toto navrhoval?
:-)
To mě ani nedošlo, to je prča, ale mám proto vysvětlení, tam je ten můstek přes Čertovku a ten sloupek s tou značkou s tonáží tam už byl, jen na něj navěsili ty další dvě značky a tu tonáž nesundali
Převážím radeji vozejk, abych jim to nepřetížil ...
Třináct tun tam je pořád (když mostek funguje) a na dobu opravy tam přidali stezku pro pěší (=zákaz vjezdu čehokoliv) a trvalou značku nesvěšovali protože není v rozporu s ostatním značením (by se akorát ztratila). K čemu tam je zákaz vjezdu cyklistů je pro mě trochu záhada.
Spíš mě fascinuje že tam nevisí zákaz vstupu chodců na vozidle Segway.
Ty zákazové značky se nevztahují k provizornímu chodníku, ale k té opravované silnici za oplocením. Značky měly být zakryté, takhle to působí zvláštně.
Píšeš také o mostě přes Čertovku? 13t se vztahuje k opravovanému mostku, zákaz vjezdu kol a stezka pro chodce se vztahuje dočasně k chodníku, který jediný z mostku zbyl.
Nemůže se stát, že za tu ohradu najede třeba náklaďák s materiálem, tak aby nerozvalil zbytek mostku ? Nevím jak to tam teď vypadá, jen tak fantazíruju o možnosti, proč tu značku nezakryli. Ale i když ji nezakryli a bylo by to za ohradou neprůjezdné, vcelku nic to neřeší ani nemate, neohrožuje. Maximálně se nějaký extravykrmený chodec na chvilku zamyslí...
Spis vzdycky premyslim, jestli se na mne znacky vlevo ode mne vztahuji, nebo ne. Obcas netusim, kterym smerem nektera znacka plati. Treba od metra Stodulky, kdyz se projede za Ikeou. Plati ten jednosmerny zakaz podle prava na asfaltu, nebo na te polnacce? http://dopice.sk/aok
A co tady? Plati rovne, nebo smerem vlevo a jen ji nekdo z legrace pootocil? http://dopice.sk/aol
Tak na účelovce se snese určitě víc, než na běžné silnici. A leccos se dá dovodit z logiky, i když by to umístění nebylo úplně košér. Tím neříkám, že by nemělo být umísťováno správně. Jenže zrovna v tomhle případě by to asi chtělo extra tyč buďto do cesty, nebo nějakou nákladnou pevnou šibenici, pokud si majitel plotu nepřeje tam nic montovat. Tohle je docela srozumitelný.
Jo, srozumitelny to je, ale pokud se pamatuju, je kdesi psano, ze znacky jsou vpravo. Je to jen akademicka otazka, ale kdyz tam nahucim s autem, jsem opravdu pokutovatelny?
Je to jako se znackou cyklostezky nekde 3 m od obrubniku na druhe strane chodniku. Proste znacku, ktera mi ma neco rict, ocekavam hned vedle vozovky na prave strane, pripadne nad pruhem, kterym jedu.
Tu sikanu znam, tam je samozrejme slezeni z kola nutne. Jestli budou inkasovat za ten zakaz sesedani z kola (pokud ho jeste nevymenili za neco smysluplnejsiho), at si to zkusi. Melo by se konecne udelat neco proti ceske tradici zmatecneho silnicniho znaceni.
Jak psal hrabosh, zkus si proticyklisticke sikany nascitat. Ted zrovna timhle smerem pravidelne nejezdim, ale pri ceste z Roztok na Chodov jsem jezdila a 10 minut na jednu cestu dodrzovani vsech sikan klidne muze dat.
Jinak na Kampe za poslednich mnoho let neni evidovana zadna nehoda cyklisty s cimkoli ci kymkoli a nevim, cemu vadi objizdeni turistu po trave, kdyz se tam po trave bezne chodi a sedi. Co tam jezdim, nemela jsem tam nikdy zadny problem. Je to umele vymysleny problem.
Jo, taky si to myslím, že je to uměle vymyšlený problém, jezdím tam každý víkend už od jara, projel jsem tam i když tam byly ty značky, vůbec jsem si jich nevšímal, dozvěděl jsem se o tom až z novin, že jsem za piráta.
Taky jsem objížděl ty turisty po trávníku, žádný problém se nevyskytnul, někdy byla zácpa při výjezdu do Všehrdový tam mezi těma kamenejma bobkama uvízlo pár segwayistů, ale nic co by stálo za delší debatu.
Jinak na to občas si popojít mám jiný názor.
Když jedu do Prahy/do práce - na kole, nespěchám. Kdybych spěchal, nahodím si svůj traktor, na |Michelskou dojedu, když do centra tak zaparkovat na Chodově a pak potrubím.
citace: Jinak na to občas si popojít mám jiný názor.
A v tom spočívá jádro pudla. My se tu nebavíme o "občas si popojít", ale mašírovat 2x denně.
Se aspoň pocvičíš, a protáhneš si oudy, synku.
Jak daleko si myslíš, že to mám u nás na vsi na autobus?
Jen tak podotázečka? Kolikrát jsi tím autobusem např. za poslední rok jel?
Správná poznámka, chtěl jsem napsat naposledy v roce 1988, ale vzpomenul jsem si, že jsem jel ještě jednou v roce 2011, do Prahy Čestlic :-)
Sice na to nevypadám, ale občas taky kousek popojdu, třeba tujhle v neděli, těch 340 metrů Kampou a nějak mě neubylo...
Každý z nás někdy kousek popojdeme, když na to máme čas a náladu...
Ale taky někdy jedeme někam, kde je naspěch a svévolné nesmyslné zdržení vadí.
Zkus si třeba při svých dálkových cestách každých pět kilometrů slézt z kola a popocházet i jen těch blbých 340 metrů...
Ifčo, tady jde o jeden park v historickém centru města, nedělejme z toho cyklicky se opakující překážku v pravidelných intervalech.
Je s podivem, že tam vůbec kdy bylo dovoleno jezdit na kole. Na tom není nic svévolného, park není cyklodrom.
Opakuji znovu, Praha je průjezdná docela v pohodě, tohle je směšný vyfabrikovaný problémeček.
Prostě ten samej problém jak s tím Vyšehradem, bojují o princip a blbě. Nevyhrají, je jich moc málo.
No, právě že o ten jeden park - a to i v tvých příspěvcích - už dávno jít přestalo. Dokud šlo jen o ten, tak jsem tě občas dokonce oplusovala a víc do toho nekecala...
Že bude park klidovou zónou, kde se nebude jezdit na kole, to není problém.
Pokud ale opravdu je podobná "šikana" na každém druhém kilometru, už to problém může být a "pohodově" je to průjezdné jen ve chvíli, kdy se sama jen tak "pohodově" projíždím. Ne tehdy, když se opravdu potřebuju někam dostat.
Jaká "šikana"?
Park, který buď objedu, nebo projdu, na pohodu bych měl jezdit vždycky, ať už spěchám či nikoliv.
Však říkám, že park nevidím jako problém. A "tamní" ti psali, že ani oni by to neviděli jako problém, kdyby jim podobné záležitosti nenaskládaly dva kilometry v jednom směru.
Jestli máme jezdit na pohodu vždy... no, byl jsi to ty, co psal, že když spěchá, tak "bere traktor", místo aby se "na pohodu" projel.
Kdo říká, že spěchám traktorem v nepohodě?
Mám méně času, tedy volím rychlejší dopravní prostředek.
Pokud si oni "naskládali" dva kilometry chůze, a činí jim to potíže, ať se dopravují jinak, jinudy nebo jinam.
Připusť, že ten park v historickém centru, můžou někteří lidé považovat za klidovou zónu a ne cyklodrom. Že těhle konkrétních 340 metrů je 340 metrů a s nějakými 2 kilometry to nemá co dělat a uvádět je jako argument proti zákazu průjezdu parkem je nesmysl. Já to z toho parku mám k baráku 34 kiláků, a navíc k těm 340 metrům nemusím ujít ani metr, jsem holt klikař. Nikde ovšem neargumentuji, že těch 340 metrů je pouhá setina celé cesty domů, protože to s tím parkem fakt nemá co dělat.
Stejně si myslím, že šlo spíš o ty segwaye
> Ifčo, tady jde o jeden park v historickém centru města, nedělejme z toho cyklicky se opakující překážku v pravidelných intervalech.
Hrabosh psal o více místech s celkovou délkou 2 km, ne?
Cyklicky se opakující je pro toho, kdo jezdí tuhle trasu denně tam a zpátky.
Tak ať jezdí jinudy nebo jinam.
S parkem jeho cesta odněkud někam nemá co dělat, ten argument sem nepatří.
V parku mají chodit maminky s kočárkama, důchodci krmit holibi a pobíhat malá děcka a ne se tam prohánět jako magor nějaký spěchající cykloun.
Myslím si, že projíždět parkem opatrně desítkou by problém nebyl a nikdy jsem to jako problém nepostřehnul. Myslím si, že problém byl se segwayema, těch je v centru už fakt strašně moc a jejich řidiči si občas nejsou zcela jistí jejich ovládáním.
A tak se se segwayem svezli i cyklisti.
Táhnout nějakou páteřní cyklostezku parkem, kde je každou chvilku nějaká akce a motá se tam mraky turistů je samo o sobě hloupost.
A kolega Vlákno intenzivně máknul na tom, aby se cyklisté ukázali pitomci, co je pod jejich úrověň jít pěšky 3 minuty a tak raději 6 minut jedou na kole, po chodnících, tramvaj berou zleva, prostě další kandidáti na Kinterovu tyč.
Jak se proberou kluci z OBSID a promítnou si to video, dostanou do ruky silný argument, proč do parku nepustit cyklisty trvale.
S timhle bych vice mene souhlasil. Jen ne s tim, ze odsuzujes cyklisty, kterym vadi z 15km trasy 2 km jit. Kdyz je ale objizdna trasa, tak beru jako legitimni cyklistum uzavrit prujezd parkem. Ne ovsem ho pak znacit jako cyklotrasu, nebo dokonce povinnou cyklostezku a pak cyklistu nutit tlacit.
> nebo dokonce povinnou cyklostezku a pak cyklistu nutit tlacit
Tohle v Praze někde je?
Podle vykladu smisene stezky. Jestli je povinna, tak ano a casto. Jestli povinna neni, tak nevim. Ale o par nesmyslnych zakazech, ktere nuti cyklisty jet po cyklochodniku, tedy se motat mezi limi, bych vedel. Nemusi tlacit, musi se sourat. Proc nemohou tady cyklisti po vozovce mi je zahadou. http://dopice.sk/aom
OSBID nspi, netreba budit.
K videu: na internetu jsou podobnych zaberu tuny, pokud by bylo nasim cilem vypnout v Prze cyklisty a chtei bychom to delat tak blbe, ze budeme ukazovat jejich prusvihy, jeno vlako_video to nezmeni.
Vitam debatu na tohle tema v okruhu lidi z "nakole.cz", presne se ukazuje rozumny pristup Jinrdy, Lanny a dalsich, co chteji na kole jezdit a pristup Hraboshe, Vlakna a A*M core - cykloaktivistu obecne, co chteji bojovat s auty. S chodci. S inlajnisty. S pejskari. S kocarky .......
Mnozi uz pochopili, Jindro, u Vas se divim: OSBID neni proticyklisticke uskupeni. Nebojujem proti cyklistum (i kdyz si to nektere popletene hlavy doted mysli a v jejich jednoduchem svete jine reseni ani nepripousteji).
Vadi nam presne to, co tel ocyklenym lidem na Kampe - nesmyslna a obtezujici omezeni v doprave.
Cykloakticisti dlouho hrali s dablem na jedne strane hriste - ted sklizeji (a vetsina rozumnych cyklistu s nimi) to, co zaseli.
Pod carou: se soucastnou urovni znalosti by OSBID dokazal s tak nesmyslnym znacenim pravdepodobne pomerne rychle skoncovat. Najde se nekdo, odvazny cyklista -ka), ktery se neboji napsat lidem co maji rohy a kopyto (treba [email protected]) a zkusime na to spolecne kouknout?
> se soucastnou urovni znalosti by OSBID dokazal s tak nesmyslnym znacenim pravdepodobne pomerne rychle skoncovat
Nebojíte se, že výsledkem takového skoncování bude nahrazení skutečně vymahatelným značením?
Osobne bych se v leckterem pripade bal, ze to nahradi nejen skutecne platnymi znackami, ale tam, kde to jde, ze mozna jeste pritvrdi, kdyz uz se nad tim nekdo zamysli.
Myslím, že předně budeme muset vysvětlit obyvatelům tohoto města, že v drtivé většině nejsme žádní teroristé, že nás samotné překvapilo, že ti jednostopí teroristé skutečně existují (a já blb tomu JXD zase nevěřila), že se k terorismu sice hrdě hlásí, ale my s nimi nemáme nic do činění.
Že to, co na těch kolech provozujeme je skutečně doprava, nikoliv demonstrace a hloupé pózerství.
V civilizovaných městech, co jsem měla možnost pozorovat, se sice jezdí všelijak, někdy se někdo vyskytne omylem v protisměru nebo špatně odbočí, ale jezdí se klidně, dopravně, účelně, nikoliv jako nerv čerstvě utrženej od šibenice:-))
Mozna neni tak mimo ta teorie, ze to je natlak na rekonstrukci Kampy zpusobem, ktery prakticky nikdo nechce.
Litacku nemam a nechci za ni utracet. A proste desitky minut denne uz dulezite jsou, obzvlaste kdyz ma clovek jeste male deti. Ty uz mas casu hafo.
No jo, to je luxus "working from home" nepřicházíš o spoustu času.
Jinak, statisticky vzato, mám už času podstatně méně než ty, a tak bych si ho měl začít považovat, takže se odpojím a půjdu se kouknout na louku a do lesa :-)
To snad nemyslíš vážně, že nesleduješ dopravní značení. Kdoví kolik za svou cestu uděláš takových nebezpečných kousků.
No, přehlídnul jsem ty značky, asi jsem koukal po babách.
Jinak, celkem nic neobvyklého, pokud jezdíš stejnou trasu pravidelně, lecos si zautomatizuješ. Když se provede nějaká změna, třeba ti tam dají zákaz, přikážou směr, dá se očekávat, že v tom automatismu to přehlédneš. Správné to není, ale je to fakt, dokonalý je jen ten Chuck Norris. Jsou dva přístupy - posadit za nově instalovaný zákaz hlídku a inkasovat, nebo na nově provedenou změnu v dopravním značení výrazně upozornit, třeba nějakou blikačkou, nebo tak. Vyhláška ti nařizuje být neomylný, ale tvoji neomylnost zajistit neumí.
Podle mě kolo rozbije trávník víc (nedejbože když je mokrý) než pěšák.
Jo, příště přejedu raději to děcko...
Ta dlažba to je něco šíleného. Dlažba by byla jeden z hlavních důvodů proč bych já nejezdil na kole po městě a určitě ne pravidelně. Nejen, že dlažba bolí, vytřásá duši a klouby a rozbíjí kolo, kolo to brzdí a je to dřina, ale navíc vlhká dlažba i hodně klouže.
Rozbité cesty, dlažba a koleje podle mě určitě hodně lidí odrazuje od jízdy na kole.
Tahle konkrétní dlažba resultovala v to že když jsem Karmelitskou jezdil denně, tak jsem z měšťáka (upravený Favorit) přešel na mtb. Měl jsem vymlácená zápěstí, zánět šlach jak víno.
Jinak druhý směr jsem dal přes Smetanovo nábřeží, které stálo úplně stejně. Ale cestou jsem zajel několik chodců na chodnících a naboural několik aut, takže to video jsem ani nezveřejňoval a poslou odkaz rovnou na PČR.
Dobre, ze alespon pred zverejnenim druheho smeru ses stacil zamyslet nad dusledky a zvolil tu spravnejsi variantu.
Takže souhrn:
Jistý mladý muž má problém sesednout z kola a projít se 340 metrů a přijít tak o zhruba 3 až 4 minuty svého drahoceného času, proto jede jako magor 7 minut kolem, přičemž se dopustí několika dopravních přestupků a ještě více vylomenin.
Svět je k němu mnohem krutější, nejenže těch 340 metrů musí jít tam, ale taky cestou zpátky což už zaokrouhleno na celé dělá skoro kilometr pěšky denně.
Jiný mladý muž má problém ještě větší, na jeho trase je těch úseků kudy musí popojí víc, dělá mu to celé 2 kilometry. Těch 340 metrů navíc je pak už nad jeho síly.
Mladá matka, šíleně spěchá, má doma dvě děcka tak nemáá času nazbyt a rovněž ty 3 minuty chůze jsou pro ni zásadní překážkou.
Další mladý muž připomene, že nemá na chůzi správné botky, jen na bycyklování, a těch 340 metrů by mu způsobilo jistou újmu.
A tohle je myšleno naprosto vážně, tragický problém pražské cyklistiky v podobě nutnosti projít se 3-4 minuty krásným parkem.
Přiložené video naznačuje, jakým způsobem by onen spěchající cyklista (jde tu o ten čas, kterého cyklista i matka nemají nazbyt) projížděl mezi maminkama s kočárky, stařenkami kochajícími se pohledem na řeku a důchodci jež se zlotřile prochází parkem s pejsky.
Už se těším, jak tenhle vážný problém pražských dopravních cyklistů okomentuje kolega Dfens, Root či František :-)
Mám podezření, jestli kolega Vlákno není jejich tajným spolupracovníkem, protože dodat v jednom videu a pár větičkách takovýho materiálu proti cyklistickým aktivistům muselo dát dost práce.
No ocividne jsi nic nepochopil a velmi zjednodusujes, takze jako obvykle...
A ted si vezmeme zasadni problemy prazskych motoristu, jako je treba 50 km/h na magistrale. Myslim, ze by Dfens mohl mit pochopeni.
Pochopil jsem to zřetelně, je to park a lidé, kteří o tom rozhodovat mohou, rozhodli, že tímto parkem se na kole ani na segway jezdit nebude.
Pro mě, a troufám si tvrdit,m že pro naprostou většinu normálních lidí, projít se 340 metrů vedle kola žádný problém nebude.
Pár lidí tu ukazuje, že to pro ně problém je, a způsob, jakým to předvádějí z nich dělá v očích necyklistické a jistě i části cyklistické veřejnosti totálně trapné hlupáky.
Takze kdyz nekdo, kdo ma pravomoc neco rozhodovat, to rozhodne, nikdy se neptas, zda je to rozhodnuti smysluplne a potrebne?
Sam jsi psal, ze v jizde na kole pres Kampu jsi nikdy nevidel problem, proc tedy to opatreni tak hajis?
Mě je to fuk, čím víc se hovnem maže, tím víc smrdí.. už jste se předvedli dost, to jako ukázka "cyklodebility" totálně stačí :-)
Mazes to jen Ty. Proc?
Kdyby Ti nekdo pichl omezenou rychlost na kazdodenni cestu do prace, budes se urcite vztekat. Kdyz neco podobneho provedou cyklistum, tak je zesmesnujes, kdyz se k tomu nesouhlasne vyjadri?
Murphy, já je zesměšňovat nemusím, to zvládnou docela sami.
Tady cyklistům nikdo nic neprovedl, prostě jen musí tři sta metrů popojít, no Bóže, tak ať se vztekaj....
Osobně si myslím, že problém není ani v tom údajně ztraceném čase, či v té chůzi, koukni, může někoho zdržet těch 15 metrů tunelem...
A to tam fakt měšťáci jsou každou chvilku, někdo má prostě nějaký blok v hlavě, který mu podsouvá "já jsem cyklista a mám právo".
Taky pátek odpoledne
V první řadě budeš muset sledovat značky abys nepáchal přestupky.
Měl bych.
V případě omylu či přehlédnutí bych volil ovšem obrat "abych se nedopouštěl přestupků".
Slovo "páchat" ve mě vyvolává pocit úmyslného nedodržování předpisů.
Poctivě přiznám, že jsem nádoba hříšná a že se nejen dopouštím, ale i páchám.
Ale tunelem chodím pěšky, smysl plně omezení chápu, a od minulé neděle i tou Kampou, kde mě omezení připadá mírně nadbytečné, ale nestojí mi to za to, nechat se tam buzerovat nějakým měšťákem.
Zkus lidem co jedou v tramvaji říct že v následujícím úseku sice tramvaj jezdí, ale že mají z tramvaje vystoupit a k další zastávce se projít, že to je hezká procházka krásným parkem. Každý den, tam i zpátky. Navrhoval bych Klárov-Újezd, případně Malostranské náměstí-Újezd.
Pošlou tě do prdele.
Tak já souhlasím s tím, že zbytečné opruzy věci spíše škodí než prospívají. A v tomto konkrétním případě (Kampa a cyklisté) tu značku za zbytečný opruz považuju. Mně osobně vyhovovalo, že tam byla z obou stran desítka.
Co se týče těch tramvají a obecně MHD. Spočítala jsem si, že když je používám, ujdu k zastávkám, od zastávek nebo mezi přestupy běžně nějaké ty kilometry pěšky. Navíc jsem limitovaná jízdním řádem, nejede to vždy tak, jak by se mi hodilo.
Jo, život holt není peříčko, je nás jako much a musíme se nějak porovnat. Zda mám na nohou lodičky na podpatku nebo tenisky či pohory, fakt vůbec nikoho nezajímá a já se vůbec nedivím:-))
Jiste se ale ozves (minimalne v diskusi), kdyz budes potrebovat pravidelne do prace v lodickach, proti sterkovemu povrchu v mistech, kde predtim byl asfalt a kde sterk nema zadne opodstatneni. A ty znacky jsou totez.
Proc delat zbytecne opruzy, ktere nekomu skodi a nikomu nepomohou? A ktere nam vsem jeste svoji realizaci tahaji prachy z kapes?
O těch nově instalovaných značkách jsem zde už mluvila a svůj názor jsem řekla. Nevidím důvod se opakovat.
V predchozim prispevku si ale tak trochu odporujes, kdyz nabadas ke stoickemu snaseni techto chyb, ne?
To je ale blbost, ze?
Je to asi jako by nekdo dal na polovicku magistraly z ruznych duvodu (20) kmh. Zbytecny opruz, nebo lemplovstvi.
Navic jsem psal, ze mne to je jedno, dokud mne nekdo nebude nutit prikazovymi a zakazovymi znackami nutit vyuzivat ty komunikace, kde mne pak jinymi znackami nuti tlacit. Takze to neprekrucuj.
Pro mne osobne vidim tri ruzne reseni:
1) nechaji mne kdekoliv jezdit s auty.
2) nechaji mne volne jezdit po parcich a tu a tam s rozumem i po chodnicich, kdyz uz mi zakazou silnice nebo ulice v danem smeru.
3) urychlene dostavi SOUVISLOU cykloinfrastrukturu.
Byl bych spokojen i s tim prvnim.
(Nepocitam do svych uvah chodniky, ktere jsou z jedne strany oznacene jako smisena stezka a ze druhe ne, nepouzivane chodniky, ktere jsou v mapach GIS oznaceny jako cyklotrasa (leda by tam hnali cyklisty v protismeru - treba na Prumyslova) a podobne zalezitosti).
Já na to seru Murphy, tohle je ptákovina na kvadrát.
S městem problém nemám, ani s tím vozejkem.
Někdo problém má.
Těch co problém mají, může (de tvrzení cykloaktivistů) být tak 1-2 procenta dopravujících se lidí. Tedy 98 procent lidí to bude považovat za totální ptákovinu a ukázku cyklodemence.
Považuji za potřebné se od této cyklodemence distancovat.
Praha průjezdná na kole je, tohle je průjezd centrem v pátek (minulý) odpoledne, tedy "dopravní špička".
Prujezdna je. Jen obcas budto musi cyklista tlacit, nebo po schodech nahoru a dolu jen proto, ze nekdo osadi naprosto nesmyslne znacky a zakaze mu prujezd tam, kde vubec nevadi. At uz je to po silnici, nebo pres Kampu.
Nebo pak muze cyklista udelat velkou zajizdku, ktera treba uz kolo jako mozny dopravni prostredek pro konkretniho cyklistu diskvalifikuje.
Proc se proti nesmyslnym znackam a narizenim smi ohradit jen motoristi a ne uz cyklisti? Jen proto, ze je cyklistu mene, vykasleme se na ne, i kdyz by to slo udelat za cenu stejneho mnozstvi znacek jinak a pouzitelne pro vsechny? Jen proto, ze tvori treba ty 2 %, nesmi se ozvat proti zvuli nebo blbosti urednika?
Murphy, kdyby se pár cyklistů nechovalo jako ten na tom dnešním videu, nebo ten na obrázku v tom tunelu, možná bychom mohli klidně tou Kampou projíždět zvolna na kole furt.
Pokud budou ti hoši tui věc dál rozesírat, zavře se pro cyklisty parků daleko víc. Uvědom si, že cyklistů je menšina a těch, kteří mají problém se projít mizivá menšina.
Já nechápu proč ti motoristé furt řvou kvůli rozbitý D1. Vždyť to je prákovina na kvadrát, projet se po ní dalo a dá naprosto bez problémů.
Proč by mělo někoho zajímat že někdo má auto s vysokými hliníkovými ráfky a tvrdší podvozek? Co je mi do toho? Jestli mu vadí trocha drncání tak ať si pořídí lepší tlumiče a vhodná kola. Holt nejsme v Německu abychom si mohli dovolit hladké dálnice.
Já po D1 jedu párkrát do roka a projedu ji naprosto bez problémů.
Považuji za potřebné se od této motodemence distancovat!
Jindrovo tvrzení, že na kole při jízdě po městě, mimo město, mezi auty, nemá problém, vše je naprosto v pohodě, považuju za účelové tvrzení, které se neshoduje s realitou. Však všichni dobře víme, jak moc je pro něj pohodlí důležité :-)
To prostě není fyzicky ani statisticky možné, aby např. motoristi ohrožovali jen mě a všechny ostatní cyklisty, se kterým jsem se kdy dal do řeči, ale Jindru ne.
Problém je v tvé hlavě.
Pokud se aut bojíš, budeš se jimi cítit ohrožen, když pochopíš, že žádný z řidičů tě nechce zabít, je po problému a ohrožen se cítit nebudeš. Lze to nacvičit.
Pocit ohrožení si prostě namlouváš.
Není to nic výjimečného, strach plynoucí z nezkušenosti, asi jako strýc od Slaného se bojí jet do města autem dál, než na Kulaťák, v centru se cítí ohrožen.
Že jsem pohodlný lenoch se všeobecně ví, nepitvej to, nebo se to doslechne Soňa a zamkne mi kolo do sklepa i s vozejkem.
Kdyz mne predminuly vikend dvakrat omezilo auto (predjizdeni v miste, kde jsem se musel pakovat na stranu a dost brzdit a predjizdeni ve chvili, kdy jsem jiz odbocoval doleva), citil jsem se ohrozen predpokladam opravnene.
Nekde jsem to tu popisoval detailneji. A to bylo jen pri kratkych prejezdech po asfaltu, vetsina trasy vedla mimo mista, kde smi jezdit auta.
I mě občas někdo omezí/ohrozí a někdy i dost vyleká a je úplně jedno, jestli sedíš na kole nebo v autě.
Dokonce jsou i debilové, kteří tě úmyslně tlačí, či šikanují, a zase, šumák jestli tě vytlačují jako cyklistu, nebo vybržďuje nějaký dement na dálnici.
Jde o převažující pocit, se kterým se musíš vyrovnat, budu se proto, že nějaký Trpišovský vybrzdil někoho až k bouračce, bát řídit auto na dálnici? Budu se proto, že mě někdo málem sejmul autem na kole bát jezdit po silnici s běžným provozem?
Auta zleva, auta zprava, a ještě když jsou to kamiony, není nic příjemnýho. Lze nacvičit strach omezit, lze se oblepit reflexními prvky, svítit a blikat, to všechno lze. Co nelze vyloučit je chyby, ať už tvoje, nebo jiných.
Nebezpečným situacím se dá do jisté míry předcházet, ale eliminovat je zcela nejde.
Ale jde se naučit nemít z toho strach.
A to je to, o čem mluvím.
Pocit ohrožení je ryze subjektivní záležitost.
Já ale nepsal o pocitu ohrožení, ale o tom, jestli má cyklista při jízdě po městě a mezi auty reálný problém a jedná-li se o pohodovou záležitost.
Auta mne zcela reálně několikrát ročně reálně ohrožují na životě.
A nedivím se lidem, kteří odmítají udělat to samé co já, nebo ty - nechat se auty ohrožovat tak dlouho, dokud si na to nezvyknu.
No jo, auta občas ohrožují i jiná auta, chodce ba i tramvaje, a taková tramvaj je už důstojný soupeř i pro bytelnej traktor.
Když jsem jezdil za prací do Němec, na těch 800 kilometrech na dálnici mě tak v průměru 2x chtěl někdo zabít. Svět je věru nebezpečné místo.
Na silnici ve městě patří auta, patří tam i kola, motorky, mopedy a tak. Musí se nějak srovnat.
Pokud se nejseš schopnej se svými strachy srovnat, nejezdi do města na kole.
Tyhle pokusy o segregaci k ničemu dobrému nevedou, jen k toimu, že mě na magistrále auta vytrubují, že tam jako nemám co dělat. Ale mám, smím a můžu a občas je to na ní o dost pohodovější než na budějovické výpadovce za Jesenicí. Na kole jsi slabší, ohroženější, musíš to přijmout jako fakt a snažit se rizikům předcházet ze všech sil.
Víc dělat nemůžeš, brekotem, že si slabší a bojíš se nic nezmůžeš. Nezmůžes nic ani blokádami města nějakýma cyklojízdama.
V bezpečí ale můžeš být za zdí ústavu, až ti z toho hrábne :-)
Co to furt plácáš, že mám z něčeho strach?
Dělám to nerad, protože tvoje neustálé vychloubání kilometry, najetými za poslední dva roky, se mi z duše protiví.
Ale pro tebe to udělám - na rozdíl od tebe jezdím na kole třicet let bez přestávky a najeto mám mezi auty tolik, že je za prvé zázrak, že jsem dosud naživu, za druhé, i kdybych teď zaklepal bačkorama, do smrti nenajedeš tolik, co já, ty experte na cyklistku.
Neustále zlehčuješ nebepečí, které auta pro cyklisty vytvářejí, abys tím obhájil svoji pochybnou tezi, že investice státu do bezpečnosti cyklistů nemají smysl.
Ty píšeš o povitu ohrožení, já ti tvrdím, že ten pocit je subjektivní.
Auza nejsou pro cyklisty nebezpečná obecně a z definice a žádné nebezpečí pro cyklisty auta nevytvářejí.
Střet cyklisty s autem dopadá hůře pro cyklistu, stejně jako střet chodce s autem. Nikdo ovšem nerazí tezi, že auta chodce ohrožují a vytvářejí pro chodce nebezpečí. To je tvými slovy řečeno "pochybná teze".
Chodci také často chodí po silnici, a není jich tak málo, občas dojde k nehodě. Udělat podél všech silnic a cest, kudy mohou projíždět auta chodníky je finančně neúnosné a mnohde i technicky nerealizovatelné. Totéž platí o cyklostezkách, jejichž konstrukce je zase nákladnější a náročnější nech je tomu u chodníků.
Jak z toho ven?
No existuje řada bezpečnostních prvků a opatření (častou příčinou kolize auta s chodcem či cyklistou je například špatná viditelnost chodce či cyklisty), stavebně lze navrhovat silnice, ulice a křižovatky tak, aby se nevytvářela nebezpečná místa. Dlouhodobě tu kritizuji tzv. "cykloopatření", která nebezpečná místa naopak vytvářejí, jako jsou cyklopruhy pro směr rovně, vedené zprava v odbočovacím pruhu doprava.
Chybná je i koncepce "předností zprava" v ulici, která je výrazně širší a psychologicky působí jako hlavní, do níž se napojují uzounké ulice, které pro řidiče jakéhokoliv vozidla vytvářejí dojem ulic vedlejších.
Náhodným nehodám nelze zabránit a nebezpečnost kolizí nepodceňuji. Tvrzení "auta vytvářejí nebezpečí pro cyklisty" však považuji za tendenční výkřik.
Jinak bych byl rád, kdybys upustil od osobních výpadů, jestli tě něco trápí napiš nebo zavolej, nemá smysl tím zatěžovat tuhle debatu.
Cyklisti jsou hure vypocitatelni nez chodci - pohybuji se rychleji. Kdyz nedodrzuji predpisy, je to jeste horsi. Navic jsou na vozovce porad a vsude, chodci jen misty.
Dalsi fakt je to, ze kdyz chodec prechazi, maloktery motorista to svihne tesne kolem padesatkou. Ja se nedavno 2x presvedcil, ze odbocujici nebo predjizdejici cyklista tolik respektu u motoristu nema. Kdybych ve stejnych mistech vlezl do vozovky pesky, nejspis bych sliznul troubeni a nadavky, ale auta by zastavila. (I kdyz jako cyklista jsem byl na tom miste legalne a mel prednost, jako chodec bych tam nemel co delat.)
Takze tak uplne nesouhlasim.
To může být pouze osobní pocit, příliš málo měření na to udělat závěr.
Já mám pocit, že mě auta respektují a tolerují víc, když jedu natěžko, s vozíkem pak už mě pouští i tam, kde zrovna přednost nemám. Tedy na normální silnici.
Na Magistráke s vozíkem si na mě pár šoférů zařve, že tam nemám co hledat.
On je v tom teď takovej chaos, za mých jinošských let to bylo jasné, kolo patří na silnici, na chodník (a do parku už vůbec) nesmí, přes přechod kolo musíš převádět a nepřejíždět, zprava se nepředjíždí, ať už autem nebo na kole a na čevenou se stojí vždy.
Teď jak někdy na chodník smíš, jindy ne, někde přes přechod jo, jindy sesedni z kola, to vytváří trochu zmatek a víc možností střetu. Po několika průjezdech Francií jsem navíc chytil zlozvyk, že pokud odbočuji doprava, jedu klidně na červenou a taky prdím na jednosměrky, tedy v tom opravdovském centru. Leckde už dali značky, že do protisměru smím, jinde si ti značku prostě představím.
Občas to nějakého šoféra irituje, a asi právem.
Přesto mám pocit, že tolerance šoférů se postupně, ale znatelně zlepšuje, ale je to jen pocit, důkaz nepředložím.
Tech mereni mam vic. Kazdou chvili se nekdo nalepi. A teprve kdyz ukazu pevnou vuli dokoncit odbocovani a nenechat se v tu chvili predjet, vzda to. Ruku upazenou vlevo proste fura motoristu ignoruje. A to ji tam nechavam po celou dobu odbocovani, kdyz za mnou nebo proti neco jede. 8-(
Proste maji pocit, ze to jeste stihnou. Parkrat jsem i nekomu poklepal (jemne) na kapotu, kdyz mi pod tu ruku strcil cumak.
A to jsem 10 let nejezdil na silnicce kvuli neprijemnemu pocitu z dopravy. Od chvile, co mne jedno auto sestrcilo do prikopu plneho bahna.
Uplne nejhorsi byl jeden zazitek jeste na lehaci. Jel jsem z mirneho kopce docela rychle, ruku vystrcenou a v napadne barevnem obleceni. Mel jsem ji tak takovych 20 vterin. A par metru pred odbockou mi por rukou proletel tusim sedmickovy bavorak cca devadesatkou. To uz jsem byl na prostredku vozovky a skoro se naklanel do zatacky. Jo a lehace jsem mel 2x 26", takze klavu jsem mel tak minimalne 150 cm nad povrchem vozovky, silnice prehledna, zadne stiny, zadne stromy kolem, jen pole, lehce pod mrakem, takze zadne oslneni, ale dost svetla...
Na leháči jsi ve městě ohrožený druh.
Já mám to zrcátko, a dobře vidím, že se mě nechystá pustit, tak mu tam tu ruku ani nedávám a nechám ho přejet. Necpu se před silnějšího, zvláště nejsem-li si jist, že mě vidí a je ochoten mě respektovat.
Špatně to je, měli by nás respektovat, ale nedělají to. Mají pocit, že to zvládnou, stejně jako ti cyklisti ve Vyšehradském tunelu.
Ten problém není auto versus cyklista, ale ryze lidský. Hlupák a sobec, versus ti ostatní.
Je fuk na čem zrovna jede.
Jakožto člověk vysokoškolsky vzdělaný popíráš základni fyzické zákonitosti? Není fuk na čem zrovna jede, chybující řidič automobilu je nesrovnatelně nebezpečnější, než např. cyklista. Tos nevěděl?
Přečti si ještě jednou co napsal, hlavně nespěchej a zkus myslet.
Takže například tydýt ve stříbrném BMW kombi, co to kolem mne zezadu prohučel stovkou ve vzdálenosti cca 5cm, byl můj subjektivní pocit?
Když napíšu, že než tydýt v BMW dorazí do cíle, je schopen vytvořit celou řadu nebezpečných situací pro cyklisty, a že takových tydýtů jezdí po silnici spousta, čímž se nebezpečí pro cyklisty násobí, jedná se o můj tendenční výkřik, nebo o tvoje účelové popírání reality?
Co tě sere víc, to že prohučel, nebo to BMW?
Spousta nebezpečí číhá i na houbaře.
Zkus brnakum rict, ze jejich prechod brzdi provoz a maji misto jednim obejit krizovatku tremi. Vzdyt to je zanedbatelnych par desitek metru: http://brno.idnes.cz/zruseny-prechod-02e-/brno...
Opruz je proste opruz a kdyz je zbytecny, mame drzet hubu a krok?
Koukam, ze v Krne take mysli intenzivne na cyklisty (citat z clanku): Za nové situace navíc mohou být ohroženi cyklisté pohybující se ve svém speciálním pruhu. „Nikdo je nenutí tam jezdit,“ reaguje Bielko.
Po tom co jsem videl to video, muzu zodpovedne prohlasit, ze Vlakno neni zadnej cyklista, ale normalni bezmozek, kterej konec koncu ani na tom kole neslape. Je to proste vobycejnej vypatlanej motorkar, akorat ze mu to kolo nesmrdi. Alespon ve chvilich kdy byl videt jeho stin, jsem ani jednou nevidel, ze by slapal.
Chtel bych videt jak by ten svuj elektromoped na ty dlazbe ubrzdil, kdyz predjizdi tu tramvaj zleva a zprava pred ni by mu prechazel chodec. To je v mych ocich jeste vetsi pruser, nez ten zaverecny chodnik a cervena.
A to prosim rika ten, kterej rozhodne jako Mirek Dusin po Praze nejezdi :)
A to ze si tu svoji zbesilou "jizdu" jeste nahraje na YT mluvi jasne o jeho "ynteligecy"
Aha, další znalec, kterej má při pátku potřebu si zanadávat...
Když nešlapu, tak to asi jede samo? Je to pedelec, takže můžeš být klidný, bez šlapání to nejede.
Chodec tam před tramvaji za prvý nemá co dělat, když tam není přechod, za druhý jsem jel relativně pomalu, ale to video zkresluje (kamera nízko, úhel 170) a za třetí jsem viděl, že tam nikdo nepřechází, ovšem z pohledu kamery na řidítkách to může být vidět dost těžko.
Části videa jsou různě zrychlený, stejně jako ten chodník v Letenský, kde ani nejde poznat, jestli na tom kole jedu nebo ho vedu. Někteří ale vidí video cyklisty, takže ho automaticky berou za zločince a cokoliv posuzují s presumpcí viny.
Jasně, je to tu anonymní diskuze, takže nadávat někomu do vypatlaných bezmozků se bere jako dobrý standard. Sice jsem si na to zvykl, ale přijde mi to škoda, že ani tady nejsou ty debaty příliš věcné.
Haha, ted sis nabehl hosanku. Tady knucis nad tim, ze te nuti tlacit kolo pres Kampu a sam bys chodce v obydleny zone poslal 50 metru k prechodu kdyz chteji prejit stojici silnici.
Jak jezdils pres Kampu, kdyz si jeste mohl, si umim zive predstavit.
Máš pravdu, chodec tam nemá co dělat. Ty ale taky ne. Z toho jsou ty nejhorší průsery (a většina skutečných nehod), když dva spoléhají na totéž a v nejnevhodnější okamžik se potkají...
Šlape. Má tam alibisticky pedelec, ale podle videa jen aby dal nohama povel motoru (frekvence šlapání minimální i při avizovaném zrychlení videa). Kdyby kroutil heftem, vyšlo by to nastejno...
Jel jsi někdy s 250 W motorkem? Zkus šlapat naprázdno, schválně kam dojedeš.
Ja ano, postavil jsem dve elektrokola, z toho jedno s 250W a heftem. A vim, sze se to po rovine da pekne rozjet i bez slapani.
Po rovině asi ve vakuu s třením blížícím se nule ne? Jakou ti to teda vyvinulo rychlost, jak těžký byl jezdec, jak byly nahuštěné pneumatiky, jaký byl povrch?
Zkousel jsem to na asfaltu a na vyschle polnacce. 90 kg. SmartSam nafoukane od oka tak, aby to jeste prilis nedrncalo, ale ani se to neprocvaklo. Jestli je v Praze a okoli vakuum, to dost pochybuju. Nejspis by se mi i spatne dychalo. A rychlost nevim. Omezeni na 25 tam od vyroby zustalo a toho jsem dosahl. Jestli je to primo 25, nebo trochu vic nebo min, to netusim.
Nicméně dospělý člověk je oprávněn podstupovat riziko na vlastní osobě jaké chce, zároveň nese za své chování veškerou zodpovědnost....
Zajímavé je že to řekl vlákno a teď nechce ani v anomymní diskusi dospěle přijmout vlastní odpovědnost za riziko že jel na červenou :)
http://prahounakole.cz/2014/08/deset-nejvetsich...
Odpovědnost za riziko? Když to je moje riziko, jak se můžu zbavit odpovědnosti? :)
Vidím, že tě to asi hodně trápí. Když koukneš na video, tak je tam vidět vozidlo hlídky PČR, byli ode mně asi tři metry a nechalo je to v klidu :). Konec Letenský jsem šel po chodníku, na silnici jsem najel z obrubníku U Lužického semináře, takže na červenou jsem v žádný okamžik nejel. Můžeš tedy klidně spát :).
Mimochodem, nevíte, co provozovatelé segway?
Jak zareagovali?
Taky tak hysterčí, nebo se snaží o smír a dohodu?
Já dnes ve Waldštejnské potkala devět segwejí. Chodníček je tam uzoučký, oni jeli za sebou u zdi a já jim uhla směrem k vozovce. Jenže zrovna lilo a já měla deštník. Jsem malá a oni na těch podstavcích vysocí. Pod můj deštník se bezpečně nevešli. Tak jsme tam stáli proti sobě, já a devět segwayí a za segwayemi dva další chodci. Tak jsem si vyčíhala chvíli, kdy byla vozovka prázdná a nejela žádná auta (to víš, devět segwayí za sebou, to je kus hada) a podle hesla "moudřejší ustoupí", jsem jim ustoupila do té vozovky.
Koneckonců, zákazníci těch společností o problémech Prahy nic netuší. Je zbytečné se na nich hojit.
Jinak teda neznám nikoho z domorodců, kdo by si to hebedo dobrovolně koupil a jezdil na tom po Praze.
Vy ano?
Četl jsem, že na tom jezdí nějací dva mladí makléři, co bydlí na Starém Městě, do práce, prý běžně.
Když ta hračka stojí čtvrt milionu, je pochopitelné, že se to masovým druhem dopravy studující mládeže nestane.
Jj, Segawaye jsou taky téma (Prahy 1), dneska jsem jich pár potkal a jak vidno zatím nevědí kam patří. http://youtu.be/CI_ztdsOXos
Buďte rádi, že jezdí na tomhle. Kdyby jim cestovky rozdaly elektrokola, měli byste po Praze zákazy kol a "sesedací" značky na každém rohu. To by byl teprve šrumec :-))
Takhle to frčí po jiné linii.
Už to tu je, je tu i půjčovna elektrokoloběžek (ty jezdí na 750W). Taky je dost skupin normálních papoušků.
Ten segway řeší velmi intenzivně, zatím se neví, ale je připraveno nějaké úřední nařízení (vím prd jestli vyhláška či zákon), že segway má být "chodec" a mají pro něj platit pravidla jak pro chodce. A když si přečteš ty debaty pod tím, zjistíš, že je zainteresovaná veřejnost rozpůlena jak řiť. Když budeš číst pozorně a přemýšlet o tom, pravdu mají obě strany a to je totální průšvih.
Zřejmě bude nejlepší postoupit problém vrchnosti do Brusele, tam když se rozhodne, bude alespoň ta jedna nesatisfakovaná polovina vědět, kdo za to může.
Protože jezdím a nechodím, nepřipadají mi segway jako problém, těm co více chodí mohou být na obtíž. Je jich totiž moc, jak se drží v houfech dokáží leckterý chodník zašpuntovat, a protože neumí, narozdíl od chodce, ukročit na místě do strany, musí to udělat vhodec a jít segway z cesty. Chodec s kočárkem to má pak složitější.
Pokud bych měl vyslovit osobní názor, já bych segway z Prahy vyhnal, ale spíš proto, že se mi nelíbí, než že bych k tomu měl racionální důvod.
Bike sharing elektrokol jsem zatím viděl jen v La Vele, ale pro Prahu by možná nebyl k zahození. Jen je to všechno zase minimálně 5x dražší než u papouščích kol.
Ještě další věc se v Praze rozbíhá, projekt Rekola, růžových vraků, které si lze vypůjčit, popojet a někde zase odložit, je po městě vidět dost, jet na tom jsem ovšem viděl jen jednoho mladíka, možná daleko větší frekvence užití je v týdnu, než o víkendech.
Navzdory breku aktivistů, v Praze se na kole dá jezdit docela pohodově ve srovnání třeba s Paříží (kde jak připomínám, cykloinfrastura je hotová, ale k prdu, protože Fanoušové jsou neukáznění řidiči).
myslel jsem to spíš tak, že kdyby ty elektrokola byly stejně houfně používaný, jako ty segwaye a vytvářely špunty, město by se je snažilo nějak křečovitě řešit - a spláchlo by to sebou i běžný místní kolaře.
Stát se může, že na tom budou skutečně ty turisty tahat masověji, jako to dělají se segway nebo papoušky. Problém to asi nebude.
Jak kolega Vlákno ukázal, Praha je v historickém centru vesměs dlážděná a to bude to nadšení z koloprojížděk trochu omezovat. Jsem zvědavej, jak dopadne opravdovský bikesharing, jestli ho tedy uvedou v chod. Pro domorodce to asi nebude, ale za hezkých dní by mohlo být centrum plné kol s turisty.
Za chvilku vyjíždím, zkouknu jak to vlastně je s těmi pújčovnami, skupinkami a tak, večer nebo zejtra podám report. Víkend, tedy turistické zatížení vyšší, pražáci na chatách nebo na Modřanské :-)
I na tý dlažbě bych si to uměl představit. Takový turista nepotřebuje někam rychle frčet, ani se dopravovat desítky kilometrů. Jen se pohodlně posouvat. Takže postavit jednoduchá elektrokola na pořádných bantamech a při malé vyhlídkové rychlosti máš dlažbu vyžehlenou úplně dohladka.
Ty jim ještě napovídáš jak to dělat.
Já bych jim pod zadek dal navíc kilowatu, a na řidítka páčku, nožkama by šmrdlali jen když by viděli orgána, když by to byli chasníci do 120 kilo bez nákladu, vyjeli by bez šlápnutí i na Petřín, to by byl vejvar :-)
Však to jde i bez páčky a je to ještě pohodlnější a blbovzdornější. Otočením nohou jen dají povel motoru. Alespoň jim hnáty nezdřevění. Vyšlo by je to o řády levněji, než ty segwaye a ještě by si u toho pašíci poseděli. Zatím je ten samohyb nastojato atraktivnější pro běžnou "nedostupnost" (zážitek 2v1). Ale jen co to zevšední, nebo to v atraktivních zónách zaříznou...
Já osobně se domnívám (možná se mýlím), že účelem té nesmyslé značky - zákaz vstupu chodcům s cedulí "jen pro segway, bylo jasně ukázat, jak nesmyslné je takové řešení. MD protlačuje do zákona, aby segway byla považovaná za chodce. Praha je zásadně proti.
Pokud vím, tak některé země vykazují segwaye na cyklostezky, po vzoru "vybudovali jsme to, tak ať se to využije".
Čili ty segwaye s cyklistikou souvisí. Máme nad čím přemýšlet, my cyklisté:-))
Jestli je vyženou z chodníků a atraktivních pěších zón na silnice a cyklostezky, téměř vymizí a bude po problému. Těch pár zbylých kousků se ztratí v davu.
A přijde zas něco jinýho, pro co se bude vymejšlet značka... :-)
dvě poznámky :
1.Mě se líbí, jak kolo s omezením rychlosti stíhá celou dobu motorku.
2. Líbé se mi i cykloučitelská názornost "neskutečné délky objetí Kampy po okruhu".
Bylo skutečně nutné to objet až Letenskou a Lužickým seminářem ? Nešlo to na směr Kampa střihnout o něco dřív ? Mosteckou nebo Harantovou ?
Taky nebylo vůbec potřeba jet přes křižovatku na Újezdě.
Ale vysvětluj to někomu, kdo to tam vůbec nezná a pod rouškou hledání cestiky k domovu zarúbané, demonstruje těžkou a neuvěřitelnou diskriminaci chudáka květinkového cyklisty, co by přeci ani mouše....
No na linku na youtube je i autorova jízda Stromovka Centrum za 4 min a 52 vteřin .
https://www.youtube.com/watch?v=sUedX73zZxM
Průměrka tam je tedy zhruba 32 km v hodině a to i s autorovým stáním na červené.
Na videu je i hezké sledovat autorovu ruku která je pořád na řiditkách i v místech, kde motokolo odbočuje , ale to bude asi jen tou kamerou a jejím úhlem pohledu :)
Po výpočtu se člověk nemůže divit, že elektrokolo s omezovačem na 25 km v hodině stíhá, v některých úsecích na videu uvedeném zde ve vláknu, i malou motorku :)