Nazrál čas na dovybavení a potřebuju si ujasnit, jak je to s pedálama. U horáce, nebo treka je to jednoduchý, prostě SPD a víceméně basta.
Když ale koukám v e-shopu na pedály, tak skoro každý pes jiná ves.
Jak se to teda vybírá ? Podle treter volím pedály, nebo podle pedálů volím tretry ? Nebo se to dá ještě nějak kombinovat s kuframa ? Nebo každé tretry a každé pedály mají jenom tu svoji kombinaci ?
A nebo jednodušejc - k jakým pedálům a kufrům bych se měl asi upnout ? Boty asi budu hledat až podle toho.
Nebudu v nich závodit, nemám kdovíjaký výkon, i měkké Taho přes oboustranné 520 mě při čtyřiadvacítce nijak netlačily do podrážky. takže nepotřebuju nic extra a počítám tak s plus mínus litrem za pedály a asi do dvojky za boty.
Za rady do života předem dík.
A co si tady zagůglit :o)))
Zdejší gůůgl ? No to bych se dozvěděl věci... :-/
A kuš ! Nesháním furt dokola horáce za 13 tisíc. Že ti namažu sedlovku - ale alkaprenem...
V silniční cyklistice není dominance Shimana nijak výrazná. Na SPD-compatible se vcelku kašle. Takže skoro všechny pedály mají vlastní kufry (můžem být rádi že s kufrem od jednoho výrobce se dá nacvaknout do všech pedálů od téhož výrobce).
Většina silničních treter se dělá se třema dírama a většina kufrů je s nimi kompatibilní.
Zřídkavější variantou jsou tretry se čtyřma dírama. U každého kufru najdeš informaci jestli se dá montovat na třídíru nebo čtyřdíru (případně na obojí).
Když budeš mít PDA520/600, případně Force dělá takové staromilské magnesiové (jsou lehoučké) a k tomu nějaké civilizovaně vypadající mtb tretry tak Ti nikdo nadávat nebude a budeš to moci využít i na jiných kolech a dá se s tím normálně chodit.
Jestli chceš silniční, tak s ohledem na cenu a dostupnost kup Shimaní 105.
Tretry libovolné třídírové (v tomto směru naštěstí unifikace proběhla), fakt fungujou skoro s čímkoliv.
Boty budu kupovat tak jako tak (Taho jsou těžký a teplý, ty co mám na horáce zas s pancejřovou špicí, zažraným bahnem a dodrbaný :-))
Abych nežil v planý naději - mají silniční kufry a pedály menší vůle než terénní ? Na horácovi je skoro k dobru, když bota v zámku krapet tancuje, na silničce bych uvítal pevnější a přesnější spojení. Ne teda toho dosahovat utažením zámku nakrev, to stejně vůle nevymezí.
Shimano dělá dva typy kufrů, jedny se nehejbou (červené), druhé mají mírnou stranovou vůli (žluté). Pedály jsou pro obojí stejné. Vozím Shimano a s dalšími mám jen okrajové zkušenosti, nerad bych na jejich základě poskytoval nějaké rady.
Vůle (možnost otáčení nohy) má docela smysl dokážou z toho pěkně bolet kolena. Poloha kufrů u silničních bot se dá štelovat mnohem víc než u MTB, takže se tam dá najít jedna optimální poloha (nicméně nejsem si jist jestli fakt není lepší možnost polohy trochu měnit). Jsou třeba lidi kteří šlapou šejrem, úhel mezi osou boty a osy pedálu v průběhu šlapání mění.
To jsem teď vypozoroval na silničce, že mi kufr dovolí jít nohou trochu do strany a není to ono. Když nohu srovnám a pohlídám, jede se mi líp. Na horském v terénu si toho ani nevšimnu, tam sebou furt nějak melu.
Koukám třeba u kupkoláků na Shimano 105 PD-5800, ale jsou tam za podobné peníze ještě i nějaké Look a HTI-PK01G se stejným systémem jako ty Look, Keo. Radši se podržet Shimana ?
Look taky používá různé barvy kufrů podle vůle - černé (bez vůle), šedé (4,5st.) a červené (9st.).
Právě se potýkám se stejným problémem. V pedálech mám celkem jasno, chci něco v kvalitě Sh 105. Ale jako zásadní problém se mi ukazují tretry. Zkoušel jsem Shimana, Spešly, Gira .. ale na můj vysoký nárt nejdou ani jedny. Prostě jsou dělané na "placaté" nohy a já nezapnu sucháče či přezku :-(
Má někdo tip co zkusit?
Pouzivam od Axonu Wizardy. Ale jsou to MTB.
Sice nemam vysoky nart, zato do nich cpu dynamicke ortopedicke vlozky, takze se do vetsiny bot (i do beznych chodicich) nevejdu. Tady v tech mam pres nart rezervu a netlaci mne palec shora.
Navic jsou to dost pevne boty. Koupil jsem dvoje v akci "dve za cenu jednoho". Uz jsou to tak 4 roky a oboje jsou jeste jakstaks funkcni. Tedy jedny ano, druhe skoro ne. Rocni najezd casto v terenu kolem 5000 vcetne chozeni.
Ty akce mivaji casto, minuly tyden koncila akce vse za 50 %.
Osobne bych se drzel Hraboshem navrhovanych SPD a koupil boty pouzitelne i na MTB. Jestli si pak budes chtit treba koupit i nejake teplejsi kotnikove, budes marne vahat, jestli na to nebo ono kolo. 8-)
V pripade zavady neni od veci mit dily zamenne.
A proto mám v předsíni pedálový klíč.
Na silničce i fitku mám pedály MTB Shimano M540 :-)
Já si dal na první test na silničku SPD M520. Ale jak má pedál velkou stranovou vůli, tak si občas patou kopnu do zadní vidlice. Proto bych radši šel do nějakých silničních pedálů, kde je ta stranová vůle korigovatelná kufrem. Předpokládám, že u SPDček se to korigovat nedá. Nebo se pletu?
Rondo, kdyžtak pedály Shimano A520 , jsou kompaktabilní s SPD a vypadají trochu jako silniční
http://www.kolokram.cz/dily-silnice-cross...
https://www.google.cz/search?q=Shimano+A520&...
Mno vybrat správně pedále není až tak těžké. Třeba na této stránce najdeš popis a rozdělení pedálů a jak si pedále vybrat:
http://www.gsmagazin.cz/jake-pedaly-zvolit-kolo
tak hodně štěstí
web "blbci radí blbcům". Navíc s křížkem dva roky po fůnusu. A ještě navrch o úúúplně něčem jiném :-))
A koupil sis už ty pedále? :-)))
Aspoň že pedále a ne šlapky :-)
http://www.time-sport.com/pedals/road-pedals
Asi není nic lepšího :-)
Tyhle jsou ještě o 1,5 gramu lehčí na kuse. To za těch dalších pár tisícovek stojí.
http://www.kolokram.cz/pedaly-silnicni/9210...
a proč si na silničku nedáš taky spdčka, když je vozíš i na horákovi?
já vím, není to "silničářské", ale na to ... pes :-D
Vysvětloval jsem to výš - na silničce potřebuju mít botu k pedálu nafest. SPD jsou prima na horáka, tam na pedálech potřebuju tancovat. Navíc jsem tehdá narazil na superpohodlný karbonový tretry za cenu bagančat od Forců.
Bruco, na silnicku mas jine tretry, v tech se chodit neda...
SPD tam dat muzes, ale nebudes "in". :-)
Silnicka je postavena prostena silnici, co vyjede auto s motorem, to da borec na slnicce. Nejezdí se terenem, polnackama, proste silnicí.
Já jen Rondu trochu špekoval, pedály za 12 tisíc? Aby ušetřil pár gramú?
To se nám, rekreačním, fakt nerentuje.
Ale slíbil jsem si, že když shodím pod 80, koupím si ten krám :-)
vím, že na silničku bývají větší pedály, dělá je víc značek, ale když už bych měl spdéčka na horáka a k nim boty, na které jsem zvyklý, tak bych prostě šel do těch spd. in ne-in ;-)
to, že se v těch silničních nedá slušně chodit, by třeba pro mě byl argument, proč je nepořizovat. přece jen celou cestu jen nesedím na kole, občas se jdu někam kouknout, a tahat kvůli tomu druhý pár bot by se mi nechtělo.
mám vlastně štěstí, že nejsem silničář. nemusím mít looky, uplé kraťásky a oholené nohy. a můžu vozit na kole blatníky, nosič s brašnou a stojánek. a čepičky na ventilcích. :-))
Teď jsem na tabletu, ale večer ti hodím odkaz na pedály za pětadvacet. Žádný nesmysl, vozí nemálo profiku :-)
Já je teda nemám :-)