Po naplánování cesty mi zbyl poslední krok - koupit lístek s Klagenfurtu do Prahy s přepravou kola samozřejmě. Za tím účelem jsem se nechal informovat na mezinárodní kase o tom, že nejlepší je zaplatit lístek přes e-shop cd a místenku s kolem dokoupit na kase. OK. Tak kupuji ten e-ticket, jak blbec si tam ještě generuju vlak s přepravou kol. Ještě ten den běžím na kasu kde mi řeknou, že místenka pro kolo už není. Vrcholem všeho je, že lístek je sám o sobě nevratný a nezměnitelný. Takže celý nákup k ničemu. Uživatelsky nákup opravdu nechápu. K čemu mi je generovat vlak s přepravou kol aby mi pak na kase řekli, že už tam není žádná místenka? A to bez možnosti vrácení peněz za lístek který mám použít za víc než 10 dní? Snažím se teď s nima trochu hádat, ale...Máte někdo podobnou zkušenost? Dá se s tim něco..?
Když si potřebuji koupit lístek na vlak a beru sebou kolo jako první se ptám na místo pro kolo a pokud je místo kupuji lístek. Pro mě do vlaku je místo snadné najít
Ok.Nicméně když něco specifikuji v rozšířeném zadání v e-shopu, dělám to už v rámci nákupu, nikoliv pro vyhledávání spoje, na to je IDOS. Když v e-shopu zadám vlak s rozšířenou přepravou kol, nechá mě to v klidu nakoupit lístek abych se pak dozvěděl že ho vlastně nemůžu použít...nevim..nevim.
To, že si vybereš vlak s rozšířenou přepravou kol přece neznamená, že ten systém automaticky pozná, že pojedeš s kolem.
Ve vlaku je jen pár míst pro kola. Neexistuje rovnost mezi počtem cestujících a počtem přepravovaných kol.
A co se týká vrácení jízdenky - když jsem kupovala přes e-shop, mohla jsem do 24 hodin před odjezdem jízdenku zase vrátit. Pravda, strhli si nějaké procento z ceny, ale jízdenka vrátit šla bez problémů.
Ale u včasné jízdenky je to, že jí nemůžeš vrátit v podmínkách.
Chápu sice nadhozenou logiku, která ovšem vychází už ze zkušeností. Nicméně na e-shopu cd jako na jakémkoliv jiném e-shopu jsem především zákazník který má zájem koupit produkt. Veškeré specifikace během kroku nákupu slouží k tomu abych si mohl vybrat aplikaci produktu shodnou s tím co požaduji. Mě přece při nákupu jako běžného uživatele nemůže zajímat že si vygeneruji vlak s přepravou kol, zaplatím ticket bez jakéhokoliv upozornění a pak až na kase se dozvím, že místenka není. Co kdybych byl ještě míň než běžný uživatel a naivně s tim ticketem odjel do Rakouska?? Ano kdybych zůstal u toho že to tak je protože to tak prostě je mohl bych sklopit hlavu a žádnou kompenzaci bych neočekával. Já ale jako řadový zákazník vidím naprostý rozdíl v tom jestli si již kupuji produkt, k čemuž je eshop určen a nebo pouze vyhledávám informace, k tomu stačí IDOS. Já jako zákazník jsem měl zájem koupit produkt, v rámci eshopu jsem podnikl všechny kroky které eshop pro specifikaci nákupu nabízí a ten produkt je prostě nepoužitelný. Kdybych se opřel jenom o to že Včasnou jízdenku nelze vracet...utřel bych...jelikož při nákupu samozřejmě souhlasíte s pravidlama.
Jestli můžu jen doplnit info "míň než běžným uživatelům"...
Server rakouských drah to umí, ale myslím, že jen pro "vlastní vlaky", tj. tady pro tu Vindobonu by to mělo fungovat. Pokud si člověk zadá počet cestujících a u každého zatrhne, že je s kolem, tak to spoje, kde není tolik volných míst pro kolo, vůbec nebude nabízet. Té němčiny tam až tak moc není, takže se celkem vyplatí kupovat lístek přímo u té společnosti, jejímž vlakem se chystám jet.
Pravda, už mám zjištěno, že u přeshraničních jízd najdu spoje, které nakonec "neumí" žádný portál, ale přece jen mám větší šanci se k něčemu prokousat.
Taky nevím proč by taková poměrně důležitá informace neměla být dohledatelná už v rámci nákupu když Vám ji na kase oznámí hned...mmch taky mi slíbili, že nějaké upozornění tam dají...tak uvidíme)
Myslím, že motáš hrušky s jabkama.
Chtěl si cestovat s kolem, vybral si si vlak, který přepravu kola umožňuje.
Nicméně přeprava kola je u vlaku podmíněna rezervací, tzn. že někde se při nákupu jízdenky musí označit, že k této jízdence bude i kolo, ne jen osoba.
Jestli to správně chápu, tak ti aplikace možnost zaškrtnout kolo neumožnila - tady si ale měl zbystřit a jízdenku nekupovat, protože bylo jasné, že buď je v aplikaci chyba nebo už není místo pro kolo.
Ty jsi si zkrátka koupil jízdenku pouze pro sebe a můžeš se rozčilovat jak chceš a házet vinu na koho chceš, ale můžeš si za to jen a pouze sám.
Teď už je to jedno, protože se to vyřešilo, ale máš slušnou zkušenost pro příště - když chceš cestovat s kolem, musíš mít jízdenku pro sebe a pro kolo. To, že vlak umožňuje přepravu neznamená, že máš jízdenku automaticky i pro kolo.
Měla bys pravdu... kdyby mu ten jeho postup neporadily přímo České dráhy ústy svojí zaměstnankyně.
Navíc to, co mu teď píšeš, už jaksi po ozkoušení na vlastní kůži ví, ale po bitvě jsme každej generál (obzvláště když ta bitva byla cizí). ;-)
Nechci se nijak zastávat zaměstnanců ČD - mám s nimi svoje zkušenosti - nicméně je otázka, zda dotyčná věděla, že vlak už je pro kola plný.
Ano, vím, že už je po bitvě, a také jsem mu to tam napsala. Jen jsem si zkrátka neodpustila mu znovu zopakovat, že když je vlak určen i pro přepravu kol, tak musí mít jízdenku i pro to kolo, ne jen pro sebe.
No...snad už poslední příspěvek k tomuto..ještě v den chybnýho nákupu mi na kase řekli, že následující zug kola bere. Pro zajímavost jsem zkoušel přes e-shop udělat stojné kroky ke koupi ale informace v postupu se vůbec nelišily - tzn. vyberu vlak, který bere kola ale v další nabídce je opět jen možnost osobní rezervace. Nic víc. Zkoušel jsem schválně další Vindobony až na hranici dat - a to samé. OK vyberete vlak s možností přepravy ale v další nabídce je vždycky jen možnost nákupu osobní rezervace ať už vlak ještě bere kola nebo už nebere - nikde nic ani zmínka při tom na kase Vám to řeknou hned. Navíc ta místenka na kolo pro Vindobonu je vlastně ten personalticket úplně za stejnou cenu jenom je tam napsaný plus fahrrad. Takovou možnost v tom e-shopu prostě nemám ať už ten vlak má ještě volný místa pro kola nebo ne vždycky můžu koupit jenom personal. Při tom na kase Vám personal plus fahrrad prodaj během minuty když je volno. A na infocd mi dokonce takhle odpověděli že teda příště mám jít vlastně na kasu tam si koupit lístek přes e-shop s přirážkou 50 a zároveň jenom takto si vlastně zajistit místenku. Protože tu prostě můžu koupit pouze na kase. Přitom, ještě jednou, jedná se o ten samý personal jenom s popiskem plus fahrrad. No neni to aspoň trochu vtipný eshopový nakupování? A teď. Když si přes eshop kupuji lístek Praha - Břeclav. Tak dám že chci vlak s přepravou a v následujícím kroku mám možnost dopl. prodej místenka a nebo místenka plus kolo a hned i jako nejblbější uživatel vím na čem jsem, jestliže možnost místenka plus kolo už je nedostupná. Chápu že u mezinárodky to třeba není možné - i když jak říkám stačí skočit na kasu a víte to hned - ale hlavně během kroků nákupu žádný upozornění-info-nic. Takže a)Vindobona: generuji vlak s přepravou a v dalším kroku vždycky a za všech okolností jenom personal. b)Praha-Břeclav: generuji vlak s přepravou a v dalším kroku možnost personal a nebo personal plus fahrrad. To fakt sorry všem ale pořád si stojím za tím že
na eshop jdu na kupovat a ne si hledat informace. Nicméně závěrečný pozitivní bod patří přece ČD, který nakonec udělali zákaznicky vstřícný krok a to se přeci jen hned tak nevidí. Postlesk pro ně. Já jako naprosto nefundovaný uživatel jsem poučil to jo))...a můžu si hrat s e-shopem dál. Všem díky za komentáře i rady a pěkné cesty přeji. Já už musím taky jet.
S tím, že v mezinárodních vlacích jsou místenky na kola většinou vyprodány dlouho dopředu, je bohužel nutno počítat.
Ale to, že není možnost vrácení peněz, se mi nezdá... viz http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...
Nenajdeš se tam pod některým z případů?
..to ještě prostuduji. Ale ohání se tím, že mám Včasnou jízdenku Evropa a jednou z podmínek je, že ji nelze vrátit z důvodu na straně cestujícího...
Ještě se optám - na kdy přesně máš ten včasný lístek? Sice když je plno, tak je plno... ale jen tak pro všechny případy bych zkusila, zda by ta místenka nebyla ještě k mání na serveru rakouských drah.
Na 31.8...Ano něco takového mi radili i po telefonu. Jestli cokoliv víš..nějaké stránky nebo tak kde by bylo možné tohle zajistit..tak díky moc.
Ten přímý v 5.49? Tak tam už bohužel taky nic nemají...
Jinak lístky pro ježdění po Rakousku kupuju jedině na www.oebb.at (a po Německu na db.de)
Jo je to on. Bohužel(
Zlata skladacka!! Nebylo by to pro tebe resenim?
Hele a co se zamyslet nad možností, že by si kolo zabalil jako zavazadlo - do krabice nebo do fólie.
Něco jako když se balí do letadla.
Sundat kola, otočit řidítka, sundat kliky. Je to trošku vopruz, ale možná by to řešení bylo.
Zkus se ještě zeptat, do jakých rozměrů můžeš mít spoluzavazadlo?!?
I kdybys měl nadrozměrné a něco za něj platil, tak by tomožná určité řešení bylo.
Je tiež možné dúfať, že "zabaliť" znamená proste naložiť a prikryť foliou. To je moja najnovšia skúsenosť z Francie. Vystresované, bez miestenky na kolo sme boli na nádraží v Nice niekoľko hodín pred odjazdom. Prubla som kúpiť miestenku, samozrejme to nešlo, povedali zabaliť, ale nepovedali ako. Hoďku pred odjazdom som dala dolu predný blatník. Polhoďku pred odjazdom nám kontrolovali jízdenky, zasa nepovedali ako zložiť či zabaliť. Iba nám jeden z tej suity povedal, že si máme bicykle naložiť do vágona s obrázkom bicykla na okne. Tak sme naložili, nerozložené, iba blatník bol odmontovaný. Prikryli sme ich veľkým(240litrov) čiernym igelitovým vrecom, čo je do kontejnerov, kúpeným v supermarketu. Sice nám pri pokladni tvrdili, že miestenky na bicykle sú vypredané, okrem našich 3 tam boli ešte 2ďaľšie, takže 5ks. A tie naše nakoniec cestovali bez miestenky, zadara. Nice - Mulhouse, nočný rýchlik. Ale toto asi nie je v Rakúsku mysliteľné, predsa len, sú viac pünktlich na rozdiel od frantíkov.
Zřejmě když bylo místo, tak neprudili.
Co jsem poznala francouzské průvodčí, tak ti jsou dost laxní. Když jsem jela ve Francii vlakem, tak se ani neobtěžovali kontrolvoat jízdenky.
U Rakušanů bych na to moc nespoléhala, to je jiná nátura.
Je to samozřejmě věc dotyčného, co udělá, ale já jsem docela v tomto posera a odmítám se nervovat do poslední chvíle. Takže já bych si připravila kolo do balíku a nečekala bych na to, až se uvidí, co bude
Složit kolo do balíku není 5ti minutová zháležitost, ale chvilku si s tím člověk musí pohrát. Navíc je třeba mít sebou na pedály a řidítka i potřebné klíče a je dobré to mít z domova ošacované, že to fakt jde povolit.
Jinak by se mu také mohlo stát, že to zkrátka do odjezdu zabalit nestihne.
Pokud pojede nějakým vlakem typu Pendolino, tak tam ani nákladní vagon není - jsou jen místa vyhrazená pro kola a bagáž. Takže by bylo dobré si zjsitit, jestli mu vezmou rozměrnější balík a kolik za něj bude doplácet.
Jaké speciální klíče? Stačí 15-ctka na pedály, pokud je před odjezdem zkusmo sundá a namaže, stačí i krátký klíč. A 4 nebo 5, příp. 6 imbus, na řídítka (představec) a ten určitě vozí v nářadí.
Díky za nápady. Ale jsem winner..ČD ustoupili. Mmch..ano dokonce mi sami nabízeli poslat kolo jako balík
Já som tiež typ, ktorý sa nerád nervuje, tak preto som tiež začala s odmontovánim blatníka a bola by som pokračovala ďalej, kamarátka je ale iná a vyplatilo sa. Len nechápem ich termín - vypredané miestenky a oddiel na bicykle je prázdny. Pravdou je, že frantíci sú fakt pohodoví, ale tie lístky vo vlaku nekontrolujú asi preto, že ich kontrolujú pri príchode na perón. Stáli sme pred zatvorenými dverami na perón, dosť veľká rada, oni boli na tom peróne, asi 6 sprievodcov a 6 securiťákov, dobre sa bavili a my nervózne čakali ako dopadneme. Zaujímavý zážitok to bol.
Aha, tak nás nekontrolovali vůbec.
V jednom vlaku se průvodčí ani neobjevil a ve druhém si hrošice v šedém sedla hned za strojvedoucího, otevřela knihu a pytlík s brambůrky a co se děje za ní jí bylo srdečně fuk.
Trošku to tu oživím. :-)
Dnes jsem potřeboval jet vlakem s kolem do Brna.
Včera jsem si koupil jízdenku včetně kola v e-shopu ČD na rychlík Olomouc - Břeclav - Brno. Podle řazení vlaku byla rezervace na kolo to "sysla". Ale přijela jiná souprava - Interpanter.
Nastoupil jsem do vagonu, který měl odpovídat, ale místa na kolo nikde. Ale je tam místa dost, kolo jsem si dal do prostoru určenému pro invalidní vozík. Za chvíli přišla průvodčí a měla řeči, že tam kolo nepatři. Ale v klidu jsem si to vysvětlili.
Takže příště kolo do prostředního vozu soupravy.
Ale jako plus hodnotím funkčí Wifi a příjezd do Brna o 3 minuty před jízdním řádem. :-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/InterPanter
To fakt je možné aby vlak přijel dřív než má určený čas?
Na ty mašinfíry už taky není žádný spoleh :-)
No aspoň tam ta místa pro kola byla.
Když jsme jeli letos z Dámské (ze Zábřehu), tak vagón s háky nepřistavili, a to jsme měli koupeno 5 rezervací. Navíc jsem to kupovala přes pokladnu, takže není pochyb, že rezervace byla v systému zaznamenaná.
Jako kompenzaci jsme dostali každý kupón na 30,- jako slevu při dalším nákupu jízdenek.
My si onehdy na zkoušku po ránu koupili lístky do Brna přes internet z mobilu a ve výsledku průvodčí motoráčku snad 25 minut asi půlku cesty vyvolával někoho, kdo mu ověří kód, protože ten jeho bazmek si nestihl za 4 hodiny aktualizovat interní databázi... Wifi tam teda ale nebylo :-D
Wifi tam možná bylo, ale i to vlakové wifi se chytá přes mobilní sítě. Takže tam kde není signál mobilní sítě jejich operátora, i celá wifi nemá přístup na internet.
Koukal jsem na to v autobuse SA.
Kromě dvou tunelů, na cestě do Drážďan mi signál nevypadl, kolega co chytal busovou wifi se trápil už ve Středohoří a za hranicí jako když utne. Asi měli jiněho operátora...
Jestli se nepletu, tak SA WiFi v zahraničí nee ...
Wifi jó, ale připojení na net, néeee
To dá rozum, do té doby, než ukázní providery.
Nevím kterého má SA, a asi se moc nesnaží, aby měl lte kdekoliv může.
Mě to připadá jako marketingový tah pro jelimany. Když přes wifi mi pojede půl autobusu, na jednu mobilní adresu, bude to nepoužitelné.
Každý má svá data, to je budoucnost,a za dva roky, mít bude každý.
Spoléhat na veřejné wifi je pitomost, počet uživatelů narostl tak, že veřejné wifiny, v atraktivních lokalitách jsou nepoužitelné.
Na světě není nic zadarmo.
Máš-li pocit, že něco grátis dostáváš, buď sis to zaplatil, nebo zaplatíš jinak. Nebo to platí tvůj soused, což mnohým nevadí.
Já jsem to dnes použil v Praze a skvělý. Dokonce i vrácení e-ticketu, protože jsem si neuvědomil, že už uplynula půlnoc a zítra je vlastně dneska. Do zahraničí tak cestovat nebudu, protože pak je problém s kolem, ale po ČR to využívat budu. Dostanu pidi slevu a hlavně ušetřím úprk k pokladně a strach, zda mne stihnou do příjezdu vlaku obsloužit.
Nedokážete někdo konkretizovat tuto informaci z komentáře k tarifním změnám?
"mírné zvýšení ceny přepravného za jízdní kolo o 5 až 10 Kč v prvních třechkilometrických pásmech v závislosti na reálné poptávce,"
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum...
Porovnáním tarifů mi vychází, že všechno o 5.
Starý:
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...
Nový:
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...
Ty k*rvy to zas zdražily?!?
Stále víc se jezdí s kolem vlakem, tak proč toho nevyužít.
Není to tak dlouho co to zmínili, že tarify kolem kol budou upravovat, kvůli zvýšeným nákladům na úpravu vagónů.
Nojono... ale mohli by aspoň i na zavazadla přiznat slevu na InKartu... :-(
Nějak se ta sleva musí vyrovnat a zaplatit :-)
Ale jo, proč ne, je to normální zákon poptávky a nabídky. Ale aby to nenarazilo na "hranice", kdy lidi si řeknou "už moc drahé" a pojedou na cyklovýlet autem místo kolem. Vem si takovou rodinku 2+2, tam a zpět "vláčkem", to už máš 240,- jen za kola. To už raději hodí ty čtyři kola na auto a pojedou autem a pantáta si halt dá pivo až po dojezdu domů (anebo to odřídí paňmáma)...
Je to hodně peněz za kolo a třeba jen za 20 km dát mnohem víc za kolo než osobu.
Já vlak využívám jen opravdu párkrát za rok a tak to beru jako součást cesty a zábavy. Někdo dá 100 za lanovku nebo i 250 a já to dám za zážitek vlakem, ale já jsem v tomhle asi krapet vyjímečný.
Také když někam jedu s kolem, tak z mnoha důvodů jedu radši autem a to jedu často i sám.
Já naopak kombinuju kolo + vlak dost často. A kdyby to nebylo tak drahé, tak bych ještě častěji. Nejvíc mě na ČD štve, že jízdné za kolo je, ve srovnání s tím co znám z Německa, mnohem dražší v poměru k ceně jízdenky. Nemluvě třeba o Lipsku a okolí, kde je kolo zdarma.
Přístup ČD je takový: "Když už to kolo sem chcete dát, tak si to zaplaťe", zatímco na druhé straně víc cítím přístup "Jo, a vezměte s sebou i kolo"
Také bych jezdil vlakem výrazně častěji, ale v kombinaci s ostatními problémy ta cena za kolo opravdu dost odrazuje.
Je zajímavé, že provozovatelé lanovek přepravují kola snad vesměs zdarma, alespoň tam kde jsem se s tím potkal. Bohatě jim stačí jízdné za osobu. Fakt nechápu proč tohle nemůže platit i u vlaku.
V Holandsku jsem si všimnul, že se kola vlakem snad vůbec nevozí. Zato kolem stanic se válí doslova tisíce kol. Každý jich má několik. Jedno doma a pak další na každé stanici, na kterou častěji jezdí.
Asi to mají drahé nebo kola nepřepravují.
podle mě to bude za chvíli za poloviční jízdenku a pak za plné jízdné...
No už teď jsem za kolo někdy platil víc než za jízdenku... :-/
K nákupům na e-shopu, zejména přes mobil, jsem nedávno učinila taky jednu nepříjemnou zkušenost a třeba se to upozornění bude někomu hodit.
Jezdím vlakem často, s kolem i bez, a obecně jsem s e-shopem spokojená. Dva výpadky, kdy jel vlak s jiným číslováním, než kam jsem měla místenku pro kolo, průvodčí vstřícně vyřešili, takže dobrý.
Ale - kupovala jsem ze zahraničí přes mobilní aplikaci lístek z pražského letiště do Brna. Letiště-hlavní nádraží jede autobus, ale je začleněn do sítě ČD, lístek přes e-shop lze normálně zakoupit. Leč řidič autobusu mi QR kód na mobilu tvrdošíjně odmítal uznat, že na to nemá čtečku a že musím mít buď vytištěnou nebo aspoň staženou pdf verzi, jinak jedině koupit lístek znovu. Což se ve frmolu a v davu lidí za zády řeší dost blbě, ale nakonec jsem to uhádala v přesvědčení, že na řidiče pošlu stížnost, protože co je mi jako do toho, jestli on má či nemá četčku...
Doma jsem si ten pdf lístek v mailu prohlédla, a opravdu je na něm napsáno, že ve vlacích stačí QR kód nebo číslo jízdenky, ale v autobusu, že je nutno mít tuto pdf verzi, protože autobusy nejsou vybaveny čtecím zařízením.
Což je pěkné, jenže to, že ji musíte mít, se dočtete jen na ní - tj. když už ji máte. Pokud máte jen pěkně do mobilu přijatý QR kód tak to, že vám nestačí, se prostě nedovíte...
v mailu je cely lístek jako pdf s QR kodem. Tobe chodí jen samotný qr kod? Ve vlaku staci nahlasit kod transakce co prijde jako sms.
Ano, ve vlaku to stačí. V autobusu ne. Do mailu to chodí všechno, ale mobilní aplikace s tím mailem nepracuje, ta přijme jízdenku jen s tím číslem a QR kódem.
Proto na to upozorňuju, že ač je ta aplikace jinak velmi dobrá, tady byla jaksi k ničemu... a člověk se to, pokud použije jenom ji, nedoví.
Pdf verzi s sebou můžeš mít v mobilu také, nebo je někde stanoveno, že to musí být na papíře?
Se čtečkou QR kódů bývají problémy, ale jízdenk v pdf je platná, a všechny údaje, potřebné k ověření na ní jsou, jak to číslo jízdenky, tak tvoje identifikace.
Nebudeš si přeci s sebou tahat po světě tiskárnu, slušnější smartfoun to pořeší.
Čteček PDF pro Androida ale jistě i Jabko je spousta a grátis.
Samozřejmě, že ji sebou můžu mít, když budu vědět předem, že ji budu potřebovat. Ale když se to člověk doví až od řidiče a za ním stojí dalších dvacet cestujících, už se to řeší blbě.
Proto jsem to psala, aby to případní další cestující už předem věděli.
Jde o to, že pro mobil je skvělá aplikace "MůjVlak". Najdu spojení, zaplatím kartou lístek a ten mi okamžitě přijde do mobilu zpátky. Nicméně jen QR znak plus číslo jízdenky. Je to spárovnaé i s InKartou, takže ve vlaku nepotřebuju ani ten mobil, průvodčí to přečte přímo z mé InKarty. (A jestli nepřečte, není to můj problém, má to přečíst.)
Ty autobusy Českých drah jsou výjimkou, ale to člověku aplikace neřekne.
Prostě nepřijde mejl s pdf a je v autobusu vymalováno. Je to odvaz chtít doklad, který nemáš jak získat.
Ale mám, ten mail samozřejmě přijde, i když objednávám přes "můjvlak". A z mobilu se do své mailové adresy dostanu taky. Ale ne, když na to mám asi tak tři vteřiny a čtecí brýle v kufru. :-)
Prostě není to v zásadě problém - problém je ten, že jediné místo, kde je ta informace, že potřebuješ pdf formát, napsaná, je ta pdf jízdenka...
S mobilní aplikací českých drah zkušenost nemám, ale všechny jízdenky, co si bookuju někde cestou si ukládám tak, že si udělám snímek (screenshot) toho potvrzovacího mailu, popřípadě stáhnu nějaké to pdf a zase si udělám snap obrazovky.
A pro jistotu pošlu do cloudu a stáhnu si i do tabletu nebo obráceně.
Je to přesně jak ty říkáš, v okamžiku, kdy příjde průvodčí se mi totiž začne něco s mobilem dít, ztratím signál, nevidím na maily, popřípadě mu docházejí baterie, prostě mám to uložené jako obrázky a nepotřebuju k tomu přístup na net, když tam ten štipalabiletka dorazí....
Tak pokud by šlo o mezinárodní lístek přes kus Evropy, asi bych to tak nějak dělala. Ale v tuzemsku ten lístek kupuju, když už stojím na peróně a vlak div nevjíždí na nádraží. A že budou potřeba specielní šachy kvůli pár kilometrům po Praze.... kdo by to byl řek?
PS - ten lístek, poté, co dorazí do mobilu, už je v něm uložený a další připojení na net nepotřebuju. (A jak jsem psala - vždy se prokazuju jen IN-kartou, průvodčí si ten lístek kontroluje přímo na ní a ani ten uložený v mobilu běžně nepotřebuju.)
Frantíci to posílají na mail, a nemají žádné pdf, jízdenka má nějaké číslo či co.
Mají aplikaci, kde si tu jízdenku můžeš prohlíže nebo editovat či rušit, ale na to vše musíš být on line. SMS nepodporují.
Jo, nevím jak to mají naši, jízdenku mohu zrušit do odjezdu vlaku. Poplatek za stornoje (nejsem si 100%jist) 1,5 Eur.
Jo, a ve vlaku neběhají průvodčí, ale jen revizoři...
Tahle informace je uvedená v pravidlech pro nákup v eshopu:
5.1.2. Při použití spoje AE (Airport express) nebo jiného autobusového spoje
musí být vnitrostátní eTiket předložen ke kontrole pouze vytištěný nebo zobrazený na monitoru (displeji) přenosného elektronického zařízení. Nelze tedy cestovat pouze na základě
samotného kódu transakce nebo pouhého zobrazení grafického 2D kódu, ani s jízdenkou ve formě záznamu na In Kartě.
Ale kdo by to hledal. Taky jsem na to narazil úplně náhodou, když jse hledal něco jiného.
Jo, já si to poté, co jsem takhle narazila, našla taky. Dokonce bych k tomu pravděpodobně i došla, pokud bych objednávala přes e-shop z počítače.
Ovšem princip té mobilní aplikace je ten, že člověk všechny tyhle zdroje obejde, aplikace si to "vykomunikuje" sama. Neřekne ale nic ve smyslu "pro tento úsek jízdy nelze použít", tváří se, že ta její "jízdenka" je plnohodnotná.
Jen tak mimochodem - v pátek jsem cestovala vlakem o jednu zónu mimo můj předplacený rozsah a poprvé k tomu nepoužila "cvakací" lístek, ale zkusila jsem mobilní aplikaci pro IDS JMK Poseidon... a napjatě jsem čekala, co to udělá. Takže dobrý, funguje to. :-)
"Můj vlak" není ve verzi pro Windows, takže to řešit nemusím. :-(