Pro velký úspěch zahajujeme seriál :).
Nejnovější přírůstek do cykloopatření Prahy, díky kterým chce dosáhnout v roce 2020 podíl cyklodopravy 5-7%: Zákaz vjezdu kol na Kampu a tím efektivní přerušení páteřní cyklotrasy A1.
http://www.cyklistesobe.cz/issues/537-vedeni...
Ale o tom už se tady dva dny bavíme, Mlho!
http://www.nakole.cz/diskuse/18606-tak-jake-to...
A rozuzlení - aby ti také nááhodou neuniklo
http://www.nakole.cz/diskuse/18606-tak-jake-to...
Co tam máš dál?!?
Jo, vidíš, do toho vlákna jsem nezabloudil, dík.
Dál zatím nic, leda bych odpověděl na něco z minulýho vlákna, co jsem nestihl. Třeba že jízda na kole po Praze je pro zábavu a na čase nezávisí :). No v důchodu možná, já pokud se chci rekreačně projet a kochat se tak jedu do přírody, skrz Prahu chci naopak projet co nejrychleji, proto jsem psal o té konkurenceschopnosti dopravy.
To je právě to, že někdo napíše, že cesta na kole je zábavnější a někdo z toho udělá, že je pro zábavu.
No nejrychleji stejně neznamená nejlépe, co kdyby by si potom každý pořídil elektroturbo jako ty a udělal nám z cyklopruhů závodní dráhu?
Neděsíš se časových mastubátorů na motokolech vymetajících nemotorizovane cyklisty z jejich prostor ?
Neděsíš, protože nejrychlejší má vždy pravdu a ve jménu pokroku...
Proč mi to jenom připomíná floskule automobilových příznivců ?
Už vím je to o té rychlosti a ztraceném času a zmínka o důchodcích, kteří se všude pletou a brání konkurenceschopnosti je mezi mládeží populárním diskusním střelivem...
Ale jo, děsím, ovšem pedelec není motokolo a pokud se bude "závodit" průměrnou rychlostí 25 km/h, tak by to nikomu vadit nemělo. Čím víc lidí bude na silnicích na kolech, tím bude jízda bezpečnější. To ale vaší metodou přesvědčování populace, jak je jízda na kole po městě úžasná, nejde nikdy dosáhnout. Kolo ve městě zase taková zábava není, jde hlavně o tu konkurenceschopnost, ta přitáhne lidi.
Pozor na důchodcovské hlídky na Kampě, chceme tu klid :)
http://praha.idnes.cz/na-kampe-jsou-znacky...
Čím víc se do lejna rejpe, tím víc smrdí. Počítám, že do pár dnů vymění ty plechy za existující zákaz vjezdu kol a dají ho i od Nosticovy.
Přátelé, je to park, není to závodní dráha. A je tam spousta lidu. A jsou tam právem. A kde jinde by měli relaxovat, než v parku. Myslíte, že by se nám něco hrozného stalo, kdybychom tam tu desítku všichni plus mínus dodržovali a projížděli s maximální opatrností?
Desítka tam byla, teď je tam zákaz. Co by se stalo Praze 1, kdyby tam na chodníku vyznačila kde je prostor cyklistů a kde chodců? Případně mohli ten chodník mírně rozšířit o úzký cyklopás. Času na řešení měli dost, A1 tam vede skoro dvě dekády.
Desítka tam byla, ale dost se na ní kašlalo.
Jednak nebyla moc šťastně umístěná (a navíc jen z jedné strany), nebyla to zóna, takže platila po nejbližší křižovatku kterých je v parku požehnaně), nebyla připomínaná a velmi často byla olepená samolepkama (tj. formálně neplatná).
Já jí bral na vědomí, ale asi jako doporučují značku. Po cyklistech stejně nejde vymáhat dodržování rychlosti, když nemusí mít tachometr.
I když představa MP hlídky v parku s radarem bránící "kótu 10" má něco do sebe :).
Kecáš, byla tam a je tam pořád ze dvou stran.
Nedodržovala se. Ono by to zpomalilo spěchajícího cyklistu.
Byla jen od Smíchova, na druhé straně ji doplnili velmi nedávno.
Špatně vidíš, Hraboshi. Byla i na druhé straně. Platila pro vozidla, kterým nebyl vjezd zakázán, čili nemotorová, a pro ta motorová vozidla, kterým tam byl vjezd povolen.
Ze Smíchovské strany je uprostřed chodníku sloupek, takže tudy se autem dovnitř vjet nedalo. Zásobování a obsluha jezdila od mostu a musela se otočit a vyjet stejnou dírou ven:-))
Desítka tam byla a pořád tam je.
Je hezké honit dopravní vteřiny a konkurovat jiným druhům dopravy, ale je nutno si uvědomit, za jakou cenu.
Teď se asi týká chodců - běžců. Běda když tam poběžíš 11 km/h, hned dostaneš francouzkou holí do zátylku :). Chceme aby se tu naši psi mohli v klidu vy*rat. A samozřejmě děti na kolech mají taky utrum.
Za jakou cenu? Kolik důchodců tam padlo za oběť cykloteroristům?
Škoda, fakt škoda:-((
Pořád dokola ta samá argumentace. "Značku beru jako doporučující...značka se mě netýká....značku obejdu a nasednu znovu."
K čemu tohle, prosím Vás je?
Desítka tam je pořád a vždy bala, hned pod cedují zákazu vjezdu MOTOROVÝCH" vozidel. Koho myslíš, že se tedy ta desítka týkala?
Vždy jsem se tam choval ohleduplně a na plný kule tam jezdil leda pozdě v noci když byl nejbližší chodec 50m.
A teď, protože na radnici sedí hejhula který nenávidí cyklisty, se tam napráskaj značky. Dobře, budu je STRIKTNĚ dodržovat. Co po mě chceš víc?
To nevím, ale cyklistů určitě ne. Jak chceš dodržovat rychlost bez tachometru, poradíš?
Tak to je poměrně jednoduché, ne? Buď pojedu na jistotu, tj. zřejmě ještě pomaleji než je dovoleno. Nebo si ten tachec koupím.
To už je na inteligenci každého cyklisty...
A ty bez tachometru rozenáš rozdíl mezi třeba 13 km/h a 10 km/h? Taky si nepamatuju, že by tam někdy měřili cyklisty radarem... Bral jsem to jako doporučující, liduprázdným parkem jsem jel klidně 25, jsem holt pirát. Ostatně neohleduplně se dá jet i rychlostí 10 a nižší, to není ani tak o rychlosti, jako o stylu jízdy a ten se dá měřit dost blbě. Jak jsem psal, stačilo tam přidat proužek pro cyklisty a mohl být klid, ale vedení Prahy 1 před volbama potřebuje vytvořit dojem, že řeší nějaké problémy. Z radničních a stranických časopisů vládnoucí koalice je zřejmé, že chtějí hlavně hlasy důchodců, a asi se jim to i podaří.
Samozřejmě, že nerozeznám. Proto jsem taky navrhovala ty možnosti - jet pro sichr tak pomalu, abych si byla absolutně jistá, že je to pod deset. Nebo si koupit tachometr.
Kdyby bylo všechno v životě tak snadno řešitelné...
Takže krokem? Co když si nastavíš špatně obvod kola a překročíš maximální povolenou rychlost o 40%, to budeš hned za piráta a důchodci s radarem v křoví tě vezmou holí :).
Hele, rozdíl mezi 10 a 25 poznáš. Nebo ne?
A garantuju ti, že ho pozná i měšťák.
Jinak všichni teď vytrubují, kde že byli ti policajti, že nesundávali z kol ty pitomce, co to tam valej 30. Je to přeci jasná chyba policajtů a měšťáků. Měli tam být a zasahovat!
Jasně! Už to vidím v živých barvách!
Jakmile by tam někoho načapali, tak děsná perzekuce, co si to dovolují, nemám povinnost měřit, jsem jen slaboučký hloupoučký cyklista, co by mouše neublížil.
A v zápětí dá někdo s těch angažovaných cyklistů avízo na všechny cykloweby.
"Pozor, pozor, měšťáci na Kampě!"
Proto jedině segregace, vymezení prostoru - tady se chodí, tady se jezdí. Žádné nesmysly typu omezíme rychlost na 10 km/h - to je absolutně nevymahatelný.
Zdá se, že tvůj názor koliduje s oficiálním názorem Auto-matu a naopak koresponduje s názorem Prahy 1:-))
Nevím jestli koresponduje s názorem P1, když tam žádnou segregaci roky nebyli schopni udělat a nakonec tam dali zákaz.
Podle prahounakole a pana Fillera, Lomecký a spol. vypracovali návrh rekonstrukce Kampy s tím, že tam navrhují oddělený provoz kol a chodců. Požádal o posouzení různé organizace a iniciativy a ty byly zásadně proti. Chějí zachovat původní ráz parku, jen si přejí, aby tam cyklisté nejezdili jak smyslu zbavení.
Tyto iniciativy, včetně Automatu tedy předložili protinávrh: zachovat smíšený provoz pěších a cyklistů a rychlost omezit na 10.
Inu a jsou asi i další tlaky z dalších různých stran, což vyústilo v instalaci platné-neplatné, srozumitelné - nesrozumitelné značky-neznačky:-))
Neboť je nabíledni, že kdyby odtud chtěli vykázat cyklisty nadobro, tak místo té značky zákaz vjezdu motorovým vozidlům, dají jednoduše zákaz vjezdu a je po ptákách. Eventelně použijí značku zákaz vjezdu cyklistům, kterou na Praze 1 dobře znají. Visí o dvěstě metrů dál od tohoto paskvilu.
Vidím to celé jako takové píchnutí do vosího hnízda, schválně, co z toho vyplyne.
Proč segregace, to je jednak složité a hlavně drahé, mnohem jednodušší a levnější je dát prostorový zákaz vjezdu.
Jo, za blbost se platí, co na takové otázky "co když" říct?
Jsi schopná připustit že omezení rychlosti na 10 km/h nejde efektivně vymáhat?
Připustit jsem schopná leccos - ale tady toto přece efektivně vymáhat bez problémů jde.
Kdyby to šlo efektivně vymáhat, tak tam teď není zákaz vjezdu.
Tak jinak - možná to nejde efektivně vymáhat. Ale důvod určitě není v tom, že cyklista přece "nemusí mít tachometr".
Jsi schopen připustit, že existuje něco jako přizpůsobení rychlosti okolnostem?
Nikdo po tobě nebude chtít, abys jel přesně 10. Ale může po tobě chtít, abys nejel na desítce 25, protože všichni ostatní počítají s desítkou.
A opět, kdo mi dokáže jak rychle tam jedu? Dají tam snad stacionární radar a když pojedu 15 km/h tak mě zastaví? Budu tam jezdit tak jako všude jinde - abych nikoho neohrozil. Určitě nepojedu 400 m krokem prázdným parkem, nejsem *****. Existuje i značka doporučená rychlost, asi v tom smyslu jsem bral tu zákazovou. Vše co vychází z radnice MČ Praha 1 beru s rezervou.
Argumentace hodná zarytého autaře:-))
Jezdi si tam jak chceš. Až tam tu nesmyslnou značku vymění za skutečný zákaz, budeš to ty, komu to bude vadit. Mně to vadit nebude. Já mám nohy a dost často s kola slejzám, dokonce i dobrovolně, nepotřebuju k tomu ani značku:-))
Nechceš rovnou poslat děkovný dopis na radnici? Mně vůbec nevadí že z kola slejzáš a máš nohy, klidně choď s kolem po městě, ale proč tobě vadí že ostatní tím parkem normálně chtějí projet jak to šlo minulých 20 let?
Ale mě to nevadí, jaks na to přišel?
Tak když ti to nevadí, o čem tady teda celou dobu píšeš? V čem vidíš problém? :)
Já v ničem. Tedy zatím.
Problém bude, až se od cyklistů dočtou, že jezdit desítkou prostě nebudou, protože to nemají jak změřit a kdo jim to dokáže a kdesi cosi. Dostanou do ruky argument, že návrh Automatu nebude fungovat:-))
No, stačí si přečíst tenhle sloupec argumentů, vynásobit dejme tomu stovkou dalších podobně chápajících a argumentujících - a je mi naprosto jasné, proč tam jsou prostě natvrdo zákazy. Sebemenší benevolence by byla vykládána jako ulička, kudy se dá fofrem prokličkovat...
Jj, na cyklisty musí být přísnost, každý rok tam byli zranění a mrtví, chybí mi tam už jen protitankový zátarasy.
I prd velebnosti. Není snad tak těžký pochopit, že těch pár metrů po parku mezi chodcema se budu na kole pohybovat víceméně rychlostí chodce, nebo jen maličko rychleji. A nemusím pak řešit stupidity, jestli bez tacháku mě můžou pro rychlost honit, nebo správně odhadnu tu zatracenou desítku. Nedej bože, že bych si blbě nastavil obvod kola...
No, nebudeš, budeš to tam hezky tlačit.
Pokud jsem tam jel tak jsem se na tachometr určitě nedíval, jel jsem tak abych nikoho neohrozil ani neomezil. Stížnosti na cyklisty ale můžou být klidně i při nizké rychlosti a někomu vadí prostě jen to, že kolem něj projede cyklista. Proto jako nejlepší řešení vidím samostatný proužek pro cyklisty, nejlíp fyzicky oddělený od chodníku. Psal jsem to tu mnohokrát a nechci se už opakovat.
No a už je naprosto jasné kvůli komu a proč jsou přísná omezení a tvrdé zákazy a proč u nás nedojde k uvolnění pravidel a zvýšení rychlostních limitů, hladiny alkoholu apod.
Kdyby sis teda náhodou nastavil špatně ten obvod kola a nemohl bys to za boha určit, tak doporučuju pohybovat se rychlostí velkých jarních a podzimních cyklojízd. Informované zdroje uvádějí, že průměrná rychlost v cyklojízdě je kolem těch deseti:-))
proč nenapíšeš rozdíl mezi 35 a 30 km ?
Protože se ti to nehodí.
Protože máš na kole motor ale nechceš se nechat omezovat pravidly silničního provozu .
Vyčůranost, že ?
Když se několika blbounům nebude líbit mít možnost někudy jezdit, ale omezenou rychlostí, tak nikdo to nebude měřit, ale dají tam prostě zákaz vjezdu a bude se to tvrdě vymáhat. Pak budou lidi nadávat a nejvíc bude řvát těch pár blbounů kvůli kterým tam dali zákaz. V takovémhle případě by ti blbouni měli sami a dobrovolně na sobě nosit nápis, že odmítali v tom prostoru omezení rychlosti.
Ty si myslíš, že jen proto, že ty nejsi schopen změřit svoji okamžitou rychlost, nemusíš předepsanou rychlost dodržovat?
Ohó!
Ovšem pak nemáš vůbec co lézt minimálně do zóny 30.
Pokud nemáš tachák, což mě u cyklisty který se zdě několikrát chlubil jakou průmerkou projede trasu a má na kole motor, dost překvapuje.
Jenže ty ho na kole máš, jen na něj sereš..
Já nepíšu o sobě, obecně cyklista prostě tachometr mít nemusí (ani na spoustě pedeleců není) a jak má teda odlišit 13 od 10 km/h? Tady jedu tak 15-20 a nepřijde mi to nijak nebezpečné http://youtu.be/3gIGM5ccq_E?t=9m44s
Lomecký s Veselým měli možnost namalovat čáru nebo nastříkat pikťáky aby bylo jasno kudy se jezdí a kudy chodí, ale to by asi místní důchodce neuspokojilo, ty chtěj mít park pro sebe a svoje pejsky.
Ve fungl autě je tachometr funkční a předepsaný. Ovšem za týden už ti nemusí fungovat a nikde, ani na STK to nikoho nezajímá. Klidně si jezdi s nefunkčním. Ale rychlostní omezení pro tebe přesto platí.
"Dědeček a babička ujídají nám z hrníčka...."
Ty jsi taky pěkně sobeckej mezulán, že jo.
Kurnik co má co nějaký kolopiktogram dělat v parku? Parkem nikdy nebylo dovoleno jezdit, a když jsme se tam jako kluci na kolech honili, policajti nám brali ventilky....
Prostě to přejdeš pěšky, nebo objedeš koem dokola a těmi starými lidmi nebudeš pohrdat, nebudeš je omezovat a nebudeš se jim vysmívat, hezky se na ně budeš usmívat a budeš je pěkně zdravit, protože oni za to nemůžou, že z tebe rodiče vychovali takového nestydatého hulváta.
Také bylo 20x míň aut a 10x menší provoz, takže nebyl problém jezdit po silnici.
Když si přečteš Steklače nebo slyšíš vyprávět někoho komu táhne na šedesát, že na Vinohradech hráli fotbal na ulici, tak si připadáš že čteš nebo posloucháš sci-fi. Pokud se mění ulice, nevím proč by se nemohly měnit parky.
Ale o tom to není, jde o to, že jakýsi hulvát má pocit, že na Kampu důchodci nepatří a naopak, patří tam cyklostezka.
Není tomu tak.
Cyklista, který má problém sesednout s kola tam, kde je tlačenice chodců, by opravdu měl nosit přilbu povinně.
Až ho totiž někdo za to jeh hulvátství sejme pěstí, neudělá si bouli.
Jinak, ta Kampa opravdu není co bejvala, my z průmyslovky ze Zborovský jsme ji měli jako tělocvičnu, učili jsme se tam zacházet s theodolitem a nivelákem, stejně jako v hodinách odborného kreslení skicovali Karlův most, nebo Malou Stranu. Důchodci tam ale byli vždycky, cyklisté žádní a turistů strašně malinko.
Chtěl bych vidět ten poprask, kdyby tam dneska vyběhlo pětatčicet jinochů v červených trenýrkách a bílých nátělnících si zaběhat svých 15 koleček.
Myslím, že jako tělocvičnu to tu a tam využívá gymnázium v Hellichovce dodnes.
Chodí na Petřín do hrušňového sadu.
Na Petřín jsme běhali s tělocvikářem Blažejem, ze Zborovské k rozhledně a zpátky. Byl to rafan, za dopoledne zvládnul utahat 4 třídy kluků, vždycky běžel v čele a ještě k tomu něco povídal.
My tam v létě chodili s lahváčema, které jsme kupovali na rohu Plaské. V zimě pak do Vápenice nebo pod Petřín (tam ovšem mají domovské právo studenti Helichovky :-) ). Po pár letech tenhle veget zakázali a několik let se tam nesmělo na trávník ani šlápnout.
Tlačenice chodců se tam nikdy nekonala, zejména na cestě podél Čertovky.
Nemyslím že by vlákno byl hulvát nebo si myslel že na Kampu důchodci nepatří. Spíš bych řekl že Kampa nepatří jenom důchodcům.
Kampa je teď hlavně turistů....
Na Vápenku jsme chodili taky, ale základnu jsme měli U vojáčků, ta hospoda už myslím není. Pak se chodilo Na Újezd, ale tam měli moc ledové pivo. Zakázán byl Rakovnický sklípek a Chodská, tam chodili učitelé. Obě už taky neexistují.
Vlákno hulvát je, jeho slovní agrese vůči starým lidem je nechutná.
Z Vápenice udělali nejdříve nějaký Bagel pro Američany a teď tam je divná hospoda. U vojáčků je snad stále funční (kouknu se až pojedu kolem). Újezd byl v době mého studia hudební klub, otvírali až večer (dodnes pamatuju na jeden koncert Visacího zámku, bylo tam pěkně narváno), teď je z toho hogofogo hospoda. Ale alespoň tam chodí Češi. Rakovnický sklípek a Chodskou si vůbec nevybavuju, to musí být pryč už přes 20 let.
Jen se vypovídej Jindřichu.
Parkem nikdy nebylo dovoleno jezdit? A kudy jsem to teda posledních 20 let jezdil? Bydleli jsme na Smíchově i na Praze 1 a přes Kampu jsem svýho času pendloval pravidelně. Byla to jedna z nejstarších cyklocest pro děti v Praze, až na Klárov byl velmi malý provoz, z Prahy 1 se tamtudy jezdilo na Petřín. Dneska už Praze 1 moc dětí vidět není, je tu z toho gerontočtvrť, vzteklí důchodci s čoklama vpřed :).
Hmm, já mluvím o letech 1975-79 :-)
Kampou jsem poslední dobou projížděl každý týden, problém jsem žádný nepostřehnul, asi proto, že nemám problém sesednout.
Přestaň řešit jestli má mít cyklista tachometr, nebo ne a vrať s k jádru problému. Odpověz si na otázku jakému účelu slouží park! Nejen já park vnímáme jako oazu klidu ve velkoměstě, kam mohu např. klidně vzít malé děti a nechat je tam "popelit" bez nebezpečí, že mi je zramuje "pan cyklista" tvého uvažování! Jestli Ti na Kampě omezí rychlost na 10km tak všem poděkuj, že tě tam na kole ještě vůbec pustí. Jak píšou i jiní - soudný cyklista raději sleze! Ty ne, Ty budeš polemizovat jestli jsi jel 10, nebo 13 - neřeknu co jsi, ale lichotivé by to nebylo!!!
Jen to řekni, jsem cykloterorista a masakruju nebohé děti a důchodce v parcích. Střílet by nás měli.
To ses moc nevyznamenal, takové pojmy já nepoužívám.
Jinak gratuluji, něco takového jsem očekával - pán zcela postrádá empatii a je přesvědčen o své genialitě. Jak praví písmo: "...neb jejich je království nebeské..."
Ano, jsem geniální a bezcitný, přesně tak. Proč? Protože chci nepřerušenou páteřní cyklotrasu v Praze. Všechno to do sebe zapadá.
I já bych se rád projel od Zlíchovského lihovaru ke Stromovce po "nepřerušené páteřní cyklotrase".
Prosazování takové cyklotrasy ovšem bude výsledkem řady kompromisů, při jejichž hledání nebude prostor pro tvoji sebestřednost a necitelnost.
Vznešeným cílem svoje chování neobhájíš!
Hele, já bych toho chtěla...
Prostým CHTÍT a chovat se jak debil, ale ničeho nedocílíš.
Něco konstruktivnějšího a k tématu tam nemáš? Urážet umí každý.
Kde je jaká urážka?!?
A k tématu to je - je to odpověď na tvůj příspěvek, ale jestli tomu nerozumíš, tak ti to klidně přeložím do blondýnštiny.
...a od diskuse přechází díky absenci argumentů k hysterii.
Skrýt, blít.
Jako by si koukala do křišťálové koule
http://praha.idnes.cz/na-kampe-jsou-znacky...
Že na Nosticovu zapomněli, na to už přišli a zákazy budou doplněny.
A jak je vidět, tak důvod zákazu je opět jednoduchý - pár blbců na kole, pro které je rychlost nade vše. Tak hlavně že v cíli byli o minutu dřív...
Vracím se zudy pravidelně, důchodcovské hlídky jsem nezaznamenal, ale mraky turistů. Taky tam jsou ty výstavy, posledně byly snad ty Wintonovi děti, pak nějaké ty hudební akce, néjaký ethno-trh...
Cyklisté tam asi tolik hrozbou nebyli, nepostřehnul jsem konflikt. Těch stojících na dvoukolácích tam jezdily tlupy, vždy za nějakým vůdcem, jestli oni dělali problémy, nevím.
Ale katastrofa to fakt není, tak se dvěstě metrů projdeme, nebo objedem jinudy.
Myslím že MP z toho že by to měli pokutovat moc nadšená nebude. Uvažuju že bych si s nimi dohodnul součinnost při kontrole přestupků, abychom ten nesmysl poslali do správního řízení.
Už jsem četl názor že se může jednat o vrtění psem. Lomecký totiž minulý týden zaříznul pořádání referenda o hazardu a je možné že se snaží tímto způsobem "vypnout" návaznou negativní publicitu.
Jo, četl jsem :). Teorie o Ing. Veselém na 8. místě kandidátky snažícího se zajistit se kroužky důchodců na MS má taky něco do sebe. Já se bohužel obávám, že to bude fungovat, proto v emailech nenechávám příliš průchod svým emocím - je tu riziko že s tím člověkem budu muset komunikovat i po volbách.
Sem to v neděli projel a tý značky jsem si nevšimnul. Minul jsem měštáky a ti adi taky o ničem nevěděli.
Bude se muset Újezdem....
Návrh na úpravu, které měla radnice na od Auto*matu a místních sdružení na Kampě:
- doplnit srozumitelnou výzvu k vzájemné ohleduplnosti ala Folimanka,
- doplnit i vodorovné značení podle vzoru Folimanky (malé piktogramy kol),
- vodorovným značením na začátku i konci parku rovněž zdůraznit maximální povolenou rychlost 10 km/h (velké kolo s desítkou).
Přesto si hoši nedělali problém a dali tam tvrdý zákaz. Jak říkají Slováci "zvolebnieva sa".
Ty asi nečteš všechny příspěvky, že ne?!?
Tohle jsem sem dávala asi před půlhodinkou http://praha.idnes.cz/na-kampe-jsou-znacky...
Je tam jasně uvedeno, že je to dočasně než budou cesty rozděleny na cyklo a pěší.
A je tam i vysvětleno, proč k tomuto opatření bylo přikročeno - označila bych to jako "cyklisté cyklistům".
Ještě zdroj: http://www.cyklistesobe.cz/threads/446
No a mně se tento návrh zamlouvá, teda nemuselo by tam být těch piktogramů tam a zpátky jak naseto. Jeden na 50 metrů by měl lidem s normálně fungujícími smyslovými orgány úplně v klidu dostačovat.
Takže teď se musíš jen rozhodnout, zda pořád trváš na segregaci pěších a cyklistů, nebo volíš tento smíšený přístup s tím, že budeš jezdit těch 10 a nebudeš vymýšlet hovadiny o tom, že to nemáš jak změřit a oni ti nemají jak dokázat.
Na tom co volím já moc nesejde, jde o to jak dotlačit radnici aby ten zákaz přehodnotila... Můžeš se přidat.
Už jsem ti to psala výše - radnici nedotlačíš k přehodnocení, dokud se budeš chovat stylem "co dělám já, do toho nikomu nic není".
Jako že radnice tam dala zákaz kvůli mně, který jsem tam jezdil vždycky ohleduplně a nikoho jsem nikdy neohrozil?
Už jsem to psal výše, vyjadřuj se radši k tématu než k mojí osobě, neznáme se.
Ano, neznáme se a také nijak neposuzuji tvoji osobu. Posuzuji jen tvůj projev tady na virtuální diskuzi a ten je zkrátka jaký je.
Pokud se ti nelíbí moje reakce, pak je mi líto, ale tohle je zkrátka diskuze, takže nelze očekávat jen souhlasné názory.
myslíš piktogramy jako jsou třeba na náplavce ?
co už ani nejsou vidět ?
a všichni chodci je absolutně ignorujou ?
slečny na podpadcích se procházejí po hladkých pruzích, před Bajkazylem na tom cyklistickém pruhu parkujou bajkeři na pivu ?
BTW: jé, jak mě by se líbilo projet od Smíchovského nádraží plynule až k (aspoň) Karlínu ...
Ty pruhy na nápavce svádí každého k tomu, aby šel právě po nich.
Tam ale vymyslet něco, co by chodci respektovali jako "prostor" pouze pro cyklisty asi nelze.
P.S.
S těmi podpatky tomu docela rozumím. Zkus si v jehlách projít po dlažbě :o)))
Na náplavce jsou kostky, tak se všichni stahují na ty hladké proužky. Tady je psáno jako v parku na Folimance, takže je myšlen park na Folimance.
Já bych si tam představoval něco takovýho:
Tak napiš na radnici a podpoř jejich návrh. Něco podobného ti tam chystají, jenže jaksi jiní jsou proti. Ti jiní totiž tvrdí, že park byl, je a bude KLIDOVÁ nikoliv DOPRAVNÍ zóna.
Není park jako park. Po většině by se nemělo jezdit, ale pokud by to jen trochu šlo, tak by parkem měla být jedna až dvě průjezdní cesty. Bylo by to jasné a mohlo by to vyhovovat snad téměř všem.
Řešení jako na obrázku výše znám a hojně využívám na Ladronce. Mně to vyhovuje, jezdím si tam spokojeně, je to tam fajn. Ovšem spousta jiných cyklistů nadává, že stezku pro kola okupují bruslaři a že se tam kvůli bruslařům vůbec nedá jezdit:-))
Tvoje řešení - jeden legální průjezd parkem taky znám a hojně využívám na Petříně. Vyhovuje mi to, jezdím si tam spokojeně, je to tam fajn. Ovšem spousta jiných cyklistů nadává, že je průjezd veden špatně, moc do kopce nebo naopak příliš zdlouhavou oklikou.
Tož o tom to je:-))
Dotaz na vlákno. Pokud bude vytvořena takhle rozmáchle široká segregovaná stezka, kam bys ty osobně přiřadil ty segwaje? Na stezku pro chodce nebo na stezku pro cyklisty?
No jo, někomu holt vždycky budou brambory moc bramborovatý a kyselo moc kyselý :o)))
To je fakt takovej problém 200 metrů popojít?
Tomu fakt nerozumím.
Nechme parky důchodcům, maminkám s kočárky nebo milencům na lavičkách. Kvůli několika desítkám zarputilců nemusíme všude rozlejvat barvu po asfaltu.
Zde, prosím, něco málo kolem dění na Kampě.
Ona rekonstrukce už by teď probíhala, ale kvůli odporu místních organizací a občanských sdružení, zatím neprobíhá.
Na tom spodním obrázku je naznačena šíře oné plánované stezky.
Vyhovuje-li ti to takhe, směle podpoř návrh radnice.
http://kampastredsveta.cz/wp-content/uploads...
Jestli to tam přitáhne ty nohatý inlajnistky, prosil bych poblíž stezky, někde s pěkným výhledem, umístit dostatek laviček.
Alo, lavičky jsou zajištěny, neboj.
Teď byla vyhlášená soutěž na ty inlajnistky, nechceš do výběrové komise?
Já bych měl zájem, což o to, ale madam soudí, že si toho na sebe beru trochu moc, a že bych se neměl takhle přepínat...
Jinak, mohu-li si dovolit luxus vyjádření osobního názoru...
Chápu, že se město vyvíjí a mění, je to živý organismus, ale nemůžu si pomoct....snaha vytvořit z dopravní tepny na Smetanově nábřeží klidovou zónu mi přijde úplně stejně ujetá, jako snaha hnedle vedle na druhém břehu vytvořit z klidové zóny vyhlášeného parku Kampa velodrom:-))
Mě tedy přijde jako zvěrstvo dělat ze Smetanova nábřeží dopravní stoku. Zjevně věc názoru.
Jistě, zjevně je to věc názoru. Moje zkušenost mi říká, že aby bylo město živé, zabydlené a fungující, potřebuje stejnou měrou obojí. Jak fungující dopravní tepny, aby bylo možno nakupovat, zásobovat, podnikat, odjíždět a přijíždět, tak své klidové zóny, aby bylo kde relaxovat a odpočívat.
Matláci říkali, že mnohdy musí koulet sudy i několik set metrů, aby pražákům byli schopni zajistit ten odpočinek a relaxaci :-)
To ještě jde, když mohou koulet :-)
http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=domaci&c...
Nejpitomější mi přijde posloupnost řešení. Uzavřeme to, potom to upravíme a zase otevřeme. Nešlo to nejdřív upravit? Problematické místo s mnoha turisty, chodci, pejskaři, cyklisty je to už hodně let.
Kampa je samozřejmě problematické místo již od Šeříkové až po Klárov. Chodci se v parku i přilehlých ulicích chovají jak na pěší zóně. My cyklisté si musíme uvědomit, že už málokde jsme sami. Na mnoha místech se nedá jezdit jak nejrychleji můžu, ale jak mi dovolí okolí.
My cyklisté jsme mnohdy totiž taky turisté, chodci, a ti, kteří budou č mají štěstí budou, či jsou také důchodci.
Teď v událostech reportáž z Kampy (ale i z jiných měst).
Devet z deseti cyklistů Kampou dál projíždí na kole, říkali:-))
Co se divíš, máme přece tu demokracii, tak je nikdo nesmí omezovat, kór když jde o tak ekologický způsob dopravy...
P.S. Měli tachometr?
Takže dneska ČT a kdopak si tam na cyklisty počká zítra?!?
Vyšehradským tunelem to projíždí tak 3/4, a to tam hlídkují pravidelně.
Typnul bych si, že jde o stejné tvory, kteří obíhají město a oblepují špatně zaparkovaná auta...
Ten druhý má dodržovat předpisy, já se umím chovat bezpečně, to je zhruba pointa jejich argumentace.
> Typnul bych si, že jde o stejné tvory
Já bych to tipl na tvory, kteří si montují na kola motory s nelegálním výkonem.
Jsi trouba, hochu.
Mimochodem, kilowata je v České republice legální, takže jsi nevzdělaný trouba.
> Mimochodem, kilowata je v České republice legální, takže jsi nevzdělaný trouba.
*Elektro* motor?
jakýkoliv motor, troubo....
Jinak, koukni se dobře na ty obrázka a řekni mi, kde nějaký ten motor vidíš.
(o v předním kole není motor ale dynamo, někteří pitmnečci jsou z toho dezorientovaní)
Mám pocit, že jsem za posledních pár let najezdil s kolem bez motoru o dost víc, než ti troubové, kteří mi furt motor předhazují....
to jen na okraj
Kup si pořádný kolo a na tomhle jezdi už jen do hospody.
A s tou argumentací ujetými kilometry... Na to tu máme jiného experta. Ale ke cti mu slouží že s tím v poslední době dal pokoj. Pamatuji že jsi ho za to kritizoval.
Já jen, že mi předhazujou furt ten elektromotor....
Můžu ti fakt zodpovědně prozradit, že jsem se s tím motorem nadřel docela podobně, jako s tímhle bez motoru - důvod - o 40 kilo zátěže navíc. Ale to "kdo nezažil nepochopí".
Co myslíš tím pořádné kolo?
Co je na mém kole v nepořádku?
O "lepším" kole uvažuji neustále, ale zatím se mi nazdá, že bych si novou investicí nějak pomohl. Kilo, dvě nebo tři na rámu pro mě nejsou rozhodující, to vzhledem k zátěži, co tahám jsou drobné. Kotoučové brzdy by se možná hodily za lijáku, ale komplikovanost či nemožnost opravy někde v terénu v cizině mě odrazuje. Výhoda, že brzdí i rozcentrované kolo u mě odpadá, silným výpletem a robustními ráfky, stejně jako stylem jízdy, rozcentrování předcházím, mám na to z mládí děsivé vzpomínky.
Sedlo stejně jako sedlovku mám vyměněné a vyhovuje, nášlapy mám ty nejlepší pro můj účel, pláště mám taky z té nejvyšší kategorie, světla a nábojové dynamo rovněž nejlepší (theoreticky) na trhu, kliky a střed a pastorky vyměněné loni, přehazovačka sice slabší ale přehazuje a přesmýkač přesmýká spolehlivě, nevím proč bych to měnil.
Fakt, to myslím vážně, prozraď mi, čím bych si mohl pomoci, budu o tom přemýšlet a kdyžtak to pořídím. Zdá se mi, že z původního Authora Classic mě zůstal jen rám a řídítka plus to hlavové složení či jak tomu říkají.
Prudí mě spíš ten vozejk, ujedu s ním pár set kilákl a už mu zase šmatlá kolečko a to žádnou ránu nedostal.
Někdy si zajdi do obchodu a vypůjč si silniční nebo cyklokrosové kolo s kotoučovými brzdami (to se asi bude na vypůjčení hůře shánět) a projeď se na něm. Zkus zavolat do Peksportu nebo CrabCycles jestli tam nemají něco vhodného.
CX kola mají v Cyklo69 v Dejvicích.
Nejde jenom o hmotnost. Roli hraje tuhost. Místo toho aby tvůj výkon šel na pedály tak s ohýbáš rám. Jde o to jak moc rám (ne)pruží a (ne)pohlcuje vibrace. To gelové sedlo také sežere spoustu výkonu.
Když za sebou táhneš vagon tak je rozdíl méně patrný. Ale když sedneš na nezatížené kolo tak půjde za pedálem a bude Tě to mnohem více bavit. Blbě se to vysvětluje... Aktuálně tu máme jednoho konvertitu který si myslel že trekové kolo je jen takové pomalejší silniční :-)
Tomu já rozumím, že na silničce se jezdí jinak a že to musí být jinej rachot.
Jenomže pro mé účely nevhodné, já potřebuju kolo, které mi vydrží dlohou cestu bez jakéhokoliv zásahu a s minimální údržbou. Taky jedu jak hlemejžď a s tím vozejkem teprve. Když na tom sedíš 12-14 hodin denně, safra si vybíráš sedlo, a nějaký ten výkon pedálů je podružnější.
Ze silničky nemůžu udělat náklaďák.
Si myslím, že tě strašně brzdí to pohodlí. Jestli ti jde o pohodlí, nech doma vozík, postel, stan a všechny tyhle krámy a tohle všehcno jezdi na lehko na kvalitním silničním kole, spi v hotelech, nebo penzionech, takhle s tím ansámblem se fakt strašlivě nadřeš.
Nebo slev z pohodlí, kup lehkou a kvalitní cyklokrosku, Extrawheel, nech doma postel a těžkej stan, vem lehkou nafukovací karimatku a lehký stan. Investice sice veliká, ale ujedeš toho podstatně víc a budeš z toho mít i podststaně lepší pocit.
Taky moc nechápu proč tahá 20 kilo bordelu když pak spí po hotelech.
Blbost, když spím po hotelech žádnej bordel navíc netáhnu, teda jen když jsem jel na Paříž, to jsem táhnul stan na nic, protože jsem ho použil jednou a pak mi furt pršelo a neměl jsem chuť, sílu a mnohde ani možnost stan stavět. Letos jsem jel bez stanu.
Šíravíku, nejde jen o pohodlí, ale jde o celkovou pohodu a taky zdraví. V pidistanu se cítím v nepohodě, karimatka je z mého pohledu horší řešení, než polní lůžko, vyzkoušel jsem to. Já zakempuju i na štěrku a nic mě nebude tlačit do zad.
Váha stanu není tragická, polní lůžko váží 2,5 kila, to proti té karimatce zase taky není taková řacha. Nejlepší mi přijde ovšem tohle:
http://karimatky.heureka.cz/therm-a-rest...
ve variantě X-Large, 80 cm širokej pelech je už luxus, ale stojí těch 6 tisíc, takže přežívám s tím svým za 6 stovek, ale možná na něj taky dojde.
Každej máme na cestovní komfort jiné požadavky, a protože je vždycky něco za něco, musím se smířit s tím, že to potáhnu na vozejku, nebo stanovat nebudu.
Já místo stanu vezu velký žďárák (když je hnusně tak zalezu někam pod střechu) který váží asi 650g. Místo polního lůžka vezu tlustou nafukovačku vážící tak nějak podobně. Místo Tvých šesti kil mám 1,3kg. Bezmála o pět kilo méně. Tím že nepotřebuju vézt tak těžký a velký náklad si mohu dovolit nevozit vozík (přinejmenším 5kg v suchém stavu).
To už je deset kilo rozdílu. Tuhle úvahu můžeš extrapolovat na další vybavení.
Sám píšeš že vozík máš jen kvůli stanu a že bez něj bys jel jen s brašnama. Fakticky tedy stan váží 8,5kg.
Když jezdíš s vozejkem tak ze silničního kola náklaďák uděláš snadno.
Když pominu výměnu plášťů tak na silničním kole mám od loňska nalítáno hodně přes 10.000 a asi to budu muset po dvou letech dát do servisu, nějak mi cvaká ve středu (asi se někam dostal písek). Kvalitní kolo dlouhou cestu vydrží bez problémů, nebo myslíš že se v tom každý druhý víkend hrabu?
Když šlapeš a neomezuješ se na šmrdlání nohama tak tvrdé sedlo až tolik nevadí. Kromě testcentra kol mají prodejci také testcentra sedel. Tak si nějaké půjč a vyzkoušej. Popravdě řečeno moc nechápu co na tom sedle které mám může stát takovejch tisíc, ale je fakt že mi je pohodlnější než sedlo levnější.
Když místo odpružené sedlovky pracuje karbonová sedlovka a karbonový rám tak to je taky hodně poznat.
Kolo které máš je líný i bez vozíku. Nebude Tě motivovat k tomu aby jsi se snažil kolo odlehčit aby jelo.
Jo a nemusíš pořád jenom tahat za sebou ten děsnej vagon. Můžeš občas vyrazit bez něj.
Kolik na tom vozíku máš zátěže? Nejspíš to bude víc než zvládne. Řekl bych, že to bude podobné jako třeba u aut, pokud mají něco vydržet, tak nevozit víc než 3/4 psaného maxima.
Asi by to chtělo předělat uchycení a osy koleček. Špatný a zkroucený materiál musí požrat hrozný energie.
Ne, má uvést 50 kilo, má tam teď tak 20, ale je to blbě zkonstruovaný, takový šidítko to je.
Ty kolečka jsou tam jen nastrčený takhle.
Je to prostě takovej šmatlák, kouknu jestli jsem ho nerozcentroval a když ne, tak to ještě letost potahám a v zimě si koupím toho Burley Nomad, to vypadá jako solidní vozík.
Předělávat nic neumím, zvládnu tak lopatu nebo zednickou lžíci a todickej strejda, co mi dělal mechanika před pár lety umřel. Takže pro mě je jednodušší něco koupit.
Raději ExtraWheel nebo Bob Yak nebo něco jiného jednostopého. S vagonem akorát taháš zbytečnosti které nepotřebuješ.
To nepotřebuju, vozík tahám kvůli tomu stanu, co se mi nevejde na nosič. Jinak toho nemám vůbec víc, ve vozejku mám vlastně jen ty tři Ortliebky co uvezu na nosiči, kvůli vodotěsnosti. Kdybych bral jinej stan, vozík vůbec nepotřebuju.
Raději si máknu, abych se v pohodě vyspal, taky to stavění i skládání stanu Quechua nemá konkurenci. V lijáku fakt super, balil jsem v suchu za průtrže, ven vylez až v tom skafandru, naložím a frčím suchej. Je to fakt velkej bejvák, 180x240 cm, váží 3,5 kg, což na tu velikost je dobrý.
Půjde to, jen zatím vidím limit tak 120 denně, pokud neposílím, rychleji to dlouhodobě nepůjde. Tady už toho moc nevymyslím a nevyšpekuluji, budu muset přitrénovat.
Nepřemejšlel jsi o jednokolovým vleku ? Menší odpor vzduchu, menší valivý odpor jen jednoho kola. To všechno ti přidává kilometry při stejné denní námaze. A pak si fakt nech povyprávět o způsobu stravování během jízdy. I to ti krade kiláky. S frekvencí sis nechal poradit, poslechni si i tyhle rady. Nejezdíš žádné nedělní projížďky po parku, ty tvoje řachy už chtějí mít vychytané detaily. A s tím pevným rámem a výpletem má Hrabosh pravdu. Sice nevím, jestli pro tenhle způsob cestování je vhodná přímo silnička, ale i ve sportovnějším kole a posezu jsou kiláky, které ti denně chybí.
Pamatuji si to z mládí, na tom "sportovnějším" kole, tedy na tom Favoritu, dost v předklonu, pořád mě bolely záda, ruce samé mozoly, o zadku na té kožené sedačce ani nemluvím.
Teď mě nebolí celkem nic, tedy kromě svalů na nohách, ale to po 1900 kilácích v kuse asi každýho, prostě to chce víc potrénovat. S dojezdy kolem 160-170 denně jsem spokojenej, jenže o je vlastně nalehko, myslím že k 200ce to časem půjde.
Před dovolenou, vynechal jsem přesně 3 týdny, jsem i s vozíkem jezdil kolem 130 - 150 a šlo to, teď jsem to vytáhnul a první den 105, OK, druhej 98, dopoledne OK, odpoledne mě to už bolelo a včera jsem jel 99 a to už mě vyslověně sralo, ještě že jsem se zabavil na tý Kampě. Hodně je v té pauze, svaly si zase pomalu zvykají, nejsem už mladík, možná taky ten šmatlavej vozejk mě brzdí. Fakt je to pocit, jako když tě někdo drží za zadek.
Přemýšlím už o příštím jaru, jih Francie a Španělsko je na stan ideální, jednostopý vozík je mi prdu, do co mám klidně nandám na kolo, kromě stanu a teď toho solárního panelu, potřebuju tu horní plochu. Až někdy uvidíš tu "samostavěcí" schopnost a prostornost, při celkem nízké váze, pochopíš, proč se mi ten stan tak zamlouvá.
Koukal jsem na ten Burley Nomad, ten už vypadá vymakaně, taky místo 11,5 kila váží 6,5 kg, to by taky mělo být znát. Když to projedu přes kalkulačku, vyplatí se mi už po pár dnech, než bydlet v hotelích. Mám na to dost času - tedy na rozhodnutí - na nácvik času moc není.
Poradím se, co s tím rámem, jestli by nebylo něco lepšího, pak bych asi ale hodně věcí z toho svýho kola přehodil. Koupit nový kolo a pak nechat vplejtat dynamo, přezouvat za neprůstřelný pláště a ostatní vychytávky mě připadá jako blbost.
Já si pamatuju jaký peklo bylo když jsme před 20 lety jeli Trabantem z Hradiště do Prahy. A teď bych měl jet autem do Paříže? Ty jsi se úplně zbláznil, moc dobře si pamatuju jaké to bylo jet "kombíkem".
Tož asi tak.
Jo a ten stan znám, nechtěl bych ho ani na kempování s autem.
Nikdy, ani v mrazu, jsem stan nestavěl déle než 2-3 minuty.
No vidíš, a já jen než nastrčil tyčky do jednoplášťového iglů jsem byl mnohdy na infarkt. A to když stavím stan, furt po mě lezou nějací brouci, teče mi pot z čela, klozají mi brejle, prostě mě to sere.
Taky nesnáším skládání stanu, pečlivě to rulovat a dotahovat, aby se to vešlo do toho pytlíku, taky jsem si toho užil. Se spacákem to samé. Husky jsem koupil jen kvůli tomu videu, kde mě těn švihák ukázal, jak se spacák Husky balí. Normálně ho narveš bez skládání do toho obalu, možná se to tak dělá se všema novejma spacákama, já to neznám, pamatuju furt jen to skládání a dotahování.
Kdyby byla nějaká superlehká židlička s opěradýlkem, co by mě unesla, táhnul bych jí sebou taky. Už jen proto, abych si moh vklidu nazout boty :-)
Teď stan stavím tím, že ho vytáhnu z toho futrálu a stojí, balení mi trvá taky jen pár vteřin, ale než jsem se to naučil trvalo mi to víc než hodinu. Takhle se to dělá:
https://www.youtube.com/watch?v=5hI3qVzA2eI
Tonevymyslíš, musíš přesně postupovat jako ta holka, je tam jeden okamžik, kterej mě stál dost času než jsem to pochopil :-)
Radnice Prahy chtěla na Kampě udělat oddělený pruh pro chodce a cyklisty.
JENŽE....
....
...cyklisté si ho sice přejí, ale od Lomeckého neé...
Kteří cyklisté?
Fikce že na Kampě bude fungovat segregovaná doprava... Je fikce a nesmysl.
A proč by nejezdili, když jim to nic nezakazuje?
Dopravní značka „Jiný zákaz“ (č. B 32) stanoví jiný zákaz než ten, který je možno vyznačit jinou značkou. Zákaz je vyjádřen nápisem na značce.
Užije-li se nápisu "SMOG", je zakázána jízda pro určená vozidla v území, pro které byla vyhlášena smogová situace podle zvláštního právního předpisu.
Užije-li se nápisu "Průjezd zakázán“, nesmí řidič projet takto označeným úsekem, aniž by jízdu přerušil, například za účelem naložení nebo složení nákladu.
Příkladem dalšího takového zákazu může být zákaz vyjádřený textem „Nakládání a skládání zakázáno“ apod.
*************************
A tady je Zákaz "Cyklisto sesedni z kola". Smysl mi to nedává, ale srozumitelné to je dostatečně.
Proti tomu, že jezdí, nemám já osobně vůbec nic.
Já pouze doufám, že zcela samozřejmě, stejně jako dříve, jezdí opatrně a dodržují těch předepsaných 10 km/h.
Chce-li někdo po autech, aby jezdila na třicítce 30, a chce-li někdo těch třicítek pro auta ve městě hodně, musí se i v požadavcích druhých na sebe podřídit a nevymýšlet alibistické kraviny, jako, že po mně to nechtějte, jsem chudák, neumím to změřit, sám vím, jaká rychlost je pro mě vhodná.
Jinak působí jako blázen a nikdo ho nebere vážně:-))
Desítka je předepsaná jen na prvních pár metrech. Pak tam platí normální padesátka v obci.
Bla, bla, bla....
Ano máš pravdu, ale stane se ti něco, když jí dodržíš na celých rovných 320ti metrech, 57 centimetrech a 4 milimetrech, prostě jen proto, abys nelekal chodce?
Já jsem psal něco o tom jakým způsobem tam jezdím?!?
Kritizuješ (společně s dalšími) cyklisty za porušování povinnosti kterou nemají.
Že by se tam mělo jezdit pomalu jsem nikde nerozporoval.
Já je nekritizuju.
Napsala jsem, že v té reportáži říkali, že...
Rozeznáš rozdíl mezi kritikou a informací?
Já pouze doufám, že zcela samozřejmě, stejně jako dříve, jezdí opatrně a dodržují těch předepsaných 10 km/h.
Chce-li někdo po autech, aby jezdila na třicítce 30, a chce-li někdo těch třicítek pro auta ve městě hodně, musí se i v požadavcích druhých na sebe podřídit a nevymýšlet alibistické kraviny, jako, že po mně to nechtějte, jsem chudák, neumím to změřit, sám vím, jaká rychlost je pro mě vhodná.
Jinak působí jako blázen a nikdo ho nebere vážně:-))
Datum: dnes v 20:32
Autor: Lanna
Já pouze doufám...to je kritika?
Takže, Hraboshi. Chtěl´s to, máš to mít.
Otázka:
Přeješ si, aby tam dali zonovou značku s tou desítkou, od začátku až na konec parku na všechny vjezdy?
Uvítám, pokud bude odpověď jednoslovná ano/ne:-))
Ne.
Samozřejmě bych mohl vysvětlit proč ne, ale o to nestojíš.
Na stezce pro pěší a cyklisty platí ve městě 50ka a mimo město 90?
Nenapadlo mě o tom přemýšlet a vůbec to hledat, ale představa, že na chodníku můžu jet 50, když mám kolo, mě děsí a hůř, jsem šokován, že někdo by to považoval za normální kličkovat mezi chodci 50kou a mít pocit, že je v právu.
Už jsem psal na prahounakole, že jsem tamtudy celý rok jezdil a o desítce jsem se dozvěděl až teď. Vždy jsem tam totiž sešel po schodech od mostu a desítka je už dřív.
Vidíš, jak je dobré si o věcech v klidu promluvit.
Teď už to tedy víš:-))
A protože máme dopravní značku B8 zákaz vjezdu jízdních kol zakazující vjezd cyklistům, tak pokud není použito jiné značky a jen se někdo lidovou tvořivostí snažit vymyslet vymyšlené, tak je ta značka neplatná a cyklisté tam mohou volně projíždět.
Není nad čím uvažovat ani o čem se dohadovat. Tu značku beru jen jako nějaký špatný vtip nebo spíš ukázku úřední hlouposti.
Někde v nějakém odkazu jsem ale četl vyjádření tuším ministerstva, že jim to takhle vyhovuje a že je značka v pořádku. Ouřadové se většinou v blbostech navzájem podrží...
Souhlasím, v blbostech se podrží a hlavně se v nich podporují, proto jich u nás tolik je.
Naštěstí občas existují celkem rozumní lidé na postech soudců a je několik rozhodnutí, že nelze vymáhat dodržování nesmyslných, neplatných a neschválených značek a dopravnách nařízení co nemají oporu v zákoně.
Pokud existuje specielní ustanovení a značka, tak se musí použít a nejde ji nahrazovat nějakým výtvorem, který ani nedává správný smysl. Pokud není konkrétní speciální značka a je potřeba nějakou situaci upravit, tak je možné použít jinou značku, která ale nebude odporovat zákonu a bude dávat jasný smysl a bude srozumitelná a nebude umožňovat protichůdné významy.
Bohužel ale vzniká řádově víc těhle paskvilů, než je lidí ochotných kvůli tomu podstupovat zdlouhavou úřední a soudní mašinerii.
Navíc je předem avizováno, že je to záležitost dočasná, než vymyslí nějakou jinou zhovadilost. Takže než proběhne druhé odvolání na úřadě, nebude o čem se soudit a ouřada se utvrdí v tom, že měl stejně pravdu... Patová záležitost předem :-/
O stanovisku ministerstva nic nevím. Zato vím že magistrátní OD se pokouší značení odstranit.
Tak ne, s ministerstvem ale prý komunikují...
-------
Někdejší dopravní expert Besipu Robert Šťastný ale v instalovaných značkách problém nevidí.
„Zákazová značka umožňuje přísněji trestat. Domnívám se, že pokud by zde byla modrá značka „Cyklisto, sesední z kola“, tak by asi hrozilo, že se nedosáhne toho požadovaného stavu. Protože ti lidé by tam na kolech stejně jezdili,“ uvedl Šťastný.
Použití značek se řídí silničním zákonem. „Jediný, kdo může rozhodovat, zda je značka správná či ne, je ministerstvo dopravy, se kterým náš odbor dopravy komunikuje. Určitě by to neměli řešit cyklisté,“ utnula spekulace mluvčí Blažková.
--------------
Takže pro příště, místo přikázaného směru jízdy vpravo budou všude zákazy vlevo a rovně, aby to podle dopravního experta lidi brali vůbec vážně.
Vůbec se ale tomuhle uvažování "expertů" nedivím. Serou všude nesmyslný značky pod tlakem a pak se diví, že je lidi berou jenom tak jako, jako upozornění...
V naší vesnici se trošku kope kanalizace (jen úsekově), místama je shrábnutý asfalt. Normálně ale volně průjezdná ulice víceméně v celé šíři, sice hrbolatější, ale pohodově sjízdná na čemkoliv (snad kromě bruslí a na žiletce opatrně). - Ulice ale vede z centra obce kilák k nádraží a z obou stran dali pro celou délku nesmyslnou příkazovou značku "Cyklisto sesedni z kola". Sodoma Gomora, neslezl za ty dva tejdny ani jeden...
Fascinuje mě že podle ní není cyklista oprávněn rozhodovat pro něj dopravní značka platí (a co mu sděluje). Takže až někde uvidím třeba zákaz vjezdu motocyklů (B07), ale nějaká mluvčí někam napíše že to je ve skutečnosti zákaz vjezdu motocyklů a cyklistů tak jsem povinnen respektovat takovou značku a nejezdit tam na kole?
A zajímalo by mě co to je za "dopravního experta", kterému přijde v pořádku použít stádo písmenek (nesmyslných k tomu) místo B08 :-) Spíš to viděl na koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
Zvlášť pikantní je použití B11 (zákaz vjezdu motorovým vozidlům) s dodatkovou tabulkou "cyklistům vjezd povolen" která je o dva metry dál doplněná zákazem vjezdu cyklistů. No Kocourkov jak vyšitej :-)
http://www.nakole.cz/images/f/diskuse/a8/l...
Když o tom dumám, tak bych tam jako provokaci mohl přijet bryčkou taženou koňmi.
Tahle věta mě nepřestává fascinovat:
Použití značek se řídí silničním zákonem. „Jediný, kdo může rozhodovat, zda je značka správná či ne, je ministerstvo dopravy, se kterým náš odbor dopravy komunikuje. Určitě by to neměli řešit cyklisté,“ utnula spekulace mluvčí Blažková.
... tedy ani starosta Lomecký, ani tupoň OD ÚMČ P1 ani Blažková. A protože se ministerstvo nevyjádřilo je možné považovat značku za neplatnou (krom dalších již snesených argumentů) :-)
Jinak, je to horší. Cokoliv nesmyslného si vymyslí a schválí je platné, dokud je ministerstvo nesmázne, nebo soud nenařídí sundat.
No jenže co vlastně platí? Když je význam značky jasný tak máš pravdu (třeba to zakázané odbočení u Pardubic). Ale tady význam značky, jako fakt a zcela určitě, jasný není. Že si schválí nesmysl který nemá smysl? No a co já s tím? (závazný) VÝKLAD nesmyslu už nedělá úřad který si to schválil, ale MD.
Napřed (bohužel) platí to, co si vymysleli a schválili. Pokud se tomu někdo začne bránit, tak to může změnit nebo zrušit MD, soud.
No já se pořád ptám co vymysleli.
Něco z poslední doby na téma parkování v Praze, leccos jsem odkoukal takže už můžu předávat znalosti dál http://youtu.be/83KWZblEf1g
A ty máš s parkováním problém? Někde být může, ale tady asi moc ne. Fůra aut parkuje, místa všude kolem nich dost, všichni plynule a celkem rychle můžou bezpečně projíždět. Celkem není co řešit.
Kde tady? Jako v tom videu? Tak to ses asi špatně díval. Když někdo zabere parkováním vozovku nebo celý pruh tak samozřejmě ohrožuje okolí, hlavně je to ale neoprávněný zábor veřejného prostoru ve městě.
Samozřejmě ve videu. Kolem zaparkovaných aut je dost místa na bezpečný průjezd autobusu, takže těžko můžou někoho ohrožovat. Nebo které konkrétní auto myslíš, že někoho ohrožuje? Možná jsem něco přehlédl.
Neoprávněný zábor prostranství snad ne :-) To je úplně něco jiného.
Pokud někde parkuje auto, kde by podle nějakých značek nemělo, tak to nejspíš nikomu asi moc nevadí. Pokud by to vadilo, tak by to městský úřad řešil a pak by se to nedělo. Úřad to neřeší, protože to zase tak moc nevadí.
Fláknout auto do vyhrazeného pruhu a vytlačovat cyklisty do jízdní dráhy projíždějících automobilů je docela nebezpečné.
Není to on nebezpečnější než na jiných vozovkách, kde není pruh pro cyklisty. Cyklista a všechna ostatní vozidla jedou jedním společným pruhem.
Asi to nikomu moc nevadí, že auta stojí ve vyhrazeném jízdním pruhu, pokud by to někomu nějak zvlášť vadilo, určitě by se to řešilo. Zřejmě to nevadí místním úřadu, policii ani městské a zřejmě to nevadí ani cyklistům.
Není. Ale zjevně hodláš točit kolovrátkem, nemám na to náladu.
Proč kolovrátek, jen jsem napsal jak to vidím a jak to nejspíš také je.
Není, ale Tebe to nezajímá, nebudu Ti to vysvětlovat. Evidentně už máš hotový názor a argumenty Tě nezajímají.
Když to tak není, tak proč to je takhle na videu? Názor samozřejmě mám podle toho co vidím. Když to tak není tak by mě vážně zajímalo jaké jsou argumenty, že je to jinak?
Na podporu rozvoje cyklistiky postavíme chráněný vyhrazený pruh kam by se rodiče nemuseli bát pouštět děti. Pár debilů tento prostor zničí, takže je z toho vlastně jen obyčejná silnice kde cyklista není nijak chráněn. Žádný problém.
Když cyklista objíždí auto v bezpečné vzdálenosti (pozor na dveřní zónu) tak musí vyjet tak že se mu nemůže za ním jedoucí vozidlo vyhnout (obruba a koleje) a musí zpomalit.
Na "normální" ulici má motorista místo na úhybný manévr. Na úzké ulici, například Rašínovo nábřeží, musí zpomalit na rychlost cyklisty. Tady se může snadno stát to, že cyklista sice ukáže, ale rozjetý motorista si může myslet že to ještě stihne, že se vejde. Taky to není problém
No a v neposlední řadě to není problém kvůli tomu že díky zaparkovaným vozidlům to jako chráněná trasa pro cyklisty nefunguje, takže ti se bojí a nejezdí. A když nejezdí tak nedochází ke kolizním situacím a nevzniká žádný problém. Hlava XXII. jak vyšitá. To ale také není problém.
Neargumentuješ, jen popisuješ situaci, která je.
Já jsem nepsal nic o tom, že to není tak jak popisuješ, takže ve sporu nejsme.
Já jsem psal, že ten stav, který je zřejmě není tak hrozný, že to je běžný dopravní stav a že zřejmě téměř nikomu nevadí, že to tak je.
Očekával jsem argumenty, že to co vidím není tak a hlavně, že to hodně vadí a že se s tím něco dělá. Ty mi ale tady začneš psát něco o kolovrátku a jenom popíšeš co vidím. Tak jak to je s kolovrátkem a kde jsou tvé argumenty? Nebo to byly všechny argumenty co máš?
Zkouřený motorkář ujížděl policii přes několik červených, až havaroval
http://praha.idnes.cz/honicka-skoncila-nehodou...
„Dopravní policisté pak před dvacátou hodinou z pokynu státního zástupce muže propustili na svobodu. Případ budou zpracovávat jako přestupek, a o sankci tak rozhodnou pracovníci magistrátu,“ objasnila další postup Rösslerová.
Ještě že mu do cesty nevjel žádný cykloterorista, tou trasou skrz Vyšehradský tunel jezdím, to by chudák motorkář mohl být i stíhán...
Ono asi také co jiného s tím.
Ale mnohem víc by mě zajímala rychlost a způsob vyřízení. Na tom se ukáže schopnost nebo také (spíš) neschopnost úředníků.
Neodolal jsem, a při návratu z víkendového výletu jsem si udělal okliku přes tu kampu, abych zjistil jak se věci mají na vlastní oči.
První informace, můj odhad, že je potřeba popojít 200 metrů byl chybný, úsek od značky k značce, ve kterém má cyklista kolo vést je dlouhý přesně 340 metrů, nejkratší trasou.
Zdivočelé agresivní geronty jsem nepotkal, ale opravdu je náhoda, že mi do záběru vlezlo to, co vidíte. Prošel jsem to v klidu, a cyklisty projíždět nezahlédl, jen na potvoru u těch značek. Zřejmě cizinci, protože to co tam vymysleli je za hranicí srozumitelnosti - tak smí tam ten segway nebo ne?
Nojo, já si to neuvědomil. Ten kdo neumí česky je z těch značek asi totálně vedle! Fakticky vidí "zákaz vjezdu + zákaz vstupu".
Prosím jak dlouhý je ten úsek a proč je dlouhý 340m a čím je ukončen? A teď prosím o informaci "jak to je doopravdy" a nikoliv "myslím že úředník to tak myslel".
Hraboši, přesně mezi těma značkama, ta první je na straně Všehrdovi, ta druhá ke Karlovu mostu.
Měřil jsem to tachometrem.
Z pozice cyklisty vedoucího kolo, žádné ukončení vlastně není, měl jsem ho vést až do Popovic :-)
Jinak při nástupu na Kampu je zůžení, kde je logicky nevhodné jezdit a je označeno korektně, viz obr.
Ukončení tam formálně taky není ale je tam značka, ze které chápu, že na kole smím
Korektně to označené není, B08 (zákaz vjezdu cyklistům) tam je navíc. Nebo jsi snad u všech nájezdů na dálnice nebo silnice pro motorová vozidla viděl zákaz vjezdu cyklistů?
Pro mě to je rozumné, chápu, že tamna kole nesmím, zostřený zákaz.
To měli dát před ten park mídto toho vyprávění v češtině.
Ne každý našinec je honěný ve vyhláškách a cizinci v těch našich vůbec. Zákaz kola - tomu rozumím i ve Francii.
Taky nechápu, proč to tak překombinovali. Jednoduchá zákazová pro kola, nesmím tam jet na kole, vést ho smím. Jediný rozdíl, že mi nakazují, jak z toho kola dolů.
Cítím, že problém je v tom segway, oni pro něj nemají značku.
Mám pocit, že jsem někde četl, že jezdec na segway byl v Praze úředně uznán za "chodce". Tak vymysleli ten zákaz chodcům....
Jako cizinec bych v duchu běžné praxe považoval cedulku za doplňující výjimku s jediným srozumitelným slovem. Takže bych se tam pěšky necpal, ale na tom samohybu směle vyrazil...
Přitom tam stačila ta zákazová, ale furt nechápu ten segway, smí nebo ne?
A to jsem Čech, tedy většinově.
Ten, jehož jezdec to rozluští, tak ne :-)
Jiný příklad na obrázku. Představ si, že jsi šofér třeba ze Švédska, Maďarska nebo Španělska, neznáš česky aby sis přečetl upřesňující text a přijíždíš po silnici II.třídy č.298 k téhle značce (svého času tě to k ní nahnalo po objížďce opravované I/11). Ty značky nestojí někde na vjezdu na lesní cestu, ale pěkně u silnice, jako jakékoliv jiné.
A pozor, nemá nikde žádné ukončení (zóna mít ze zákona musí).
Segway je motorové vozidlo - nesmí.
Máš k tomu stanovisko MD? Třeba kolo s motorkem je taky pořád kolo ačkoliv má motor. Není náhodou potřeba mít k řízení každého motorového vozidla příslušné řidičské oprávnění?
Definice motorového vozidla je v zákoně a je jednoznačná. Kolo může být vybaveno pouze pomocným motorem, jinak už nejde o kolo.
Řídit motorové vozidlo může pouze
a) osoba, která je držitelem řidičského oprávnění pro příslušnou skupinu motorových vozidel (dále jen „skupina vozidel“) uděleného Českou republikou, státem, který je členským státem Evropské unie nebo smluvní stranou Dohody o Evropském hospodářském prostoru (dále jen „jiný členský stát“), nebo jiným státem podle mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána a která upravuje oblast silničního provozu
Do které že to skupiny Segway spadá? AM ne, není to moped (kola v jedné stopě). B1 také ne, nemá to tři nebo čtyři kola.
Tvrdím snad, že je na to kolonka na řidičáku?
Ani není třeba, stejně je lze provozovat jen mimo veřejné komunikace. Že se pražské půjčovny nějak postaraly, aby jindy tak bdělí strážníci nic neviděli, toť problém.
http://zpravy.idnes.cz/ministerstvo-dopravy...
přesněji, kolo s elektromotorem do 250W:-))
Tak je to vepsáno v zákonech.
Segway v žádných zákonech zatím uvedená není.
Ukaž mi zákon České republiky kde stojí něco o 250W!
J|e tam kilowata, omezení na 250W u nás není uzákoněno.
A ty válce s méně než 50ti m3 vozíš ve vozíku?
To víš, zlá EU rozhodla, že "elektrokolo" s více než 250W už prostě není kolo.
Asi tě kvůli tomu zastřelí:-))
50 m3 mají ty největší cisterny na tiráckém návěsu. To by byl kšeft pro kolegu chopera ;-)
Jéjda, to jsem ale jeliman:-))
Sorry vypadne mi písmenko a hned je z toho něco úplně jiného.
Už jsme se o tom bavili leckde, oni ani ty podle tebe "legální" továrně vyrobené elektrokola, nejezdí na 250W ale na 300 až 400W, ale to je ti zjevně (stejně jako těm ostatním úřednickým myším) jedno.
Jinak podmínku, že mám obsah válců méně než 50 těch pidikubíků pochopitelně splňuji, mám obsah válců 0.0, takž eco dalšího tam máš, proč by podle české legislativy neměl být dovolen provoz kol s pomocným motorkem s příkonem méně než 1000W?
Povolen je, jenom na rozdíl od PolPota, který by tě za to rovnou střílel, tady po tobě chtějí splnit nějaké další dílčí podmínky, víš?
Samozřejmě, tvojí argumentací můžeme dojít k tomu, že "proč 1000, proč ne 2000? Proč 25km/h, proč ne 50 Km/h, proč na kole, proč taky ne na autě.
A vůbec, proč si každý nemůže jezdit na čem chce a jak chce. Co je tohle za nesvobodu:-))
Ale prd, když právní purismus, tak purismus, do kilowaty s pomocným motorkem v České republice smím, dílčí podmínky jou splněny, a howgh.
Jinak, je naprosto absurdní povolit rámusícím neekologickým spalovákům kilowatu a elektromotoru nikoliv. Proč, protože spalovák s nižším výkonem by byl k prdu. To platí pochopitelně i u elektrokol, proto potichu, ačkoliv blábolí o 250W tam dávají 300 až 400W motory, což v pohodě, opakuji podruhé, přehlížíš.
Protože jsem na tom kole lecos projel, můžu ti prozradit, že ta koilowata je špičkový příkon, který využiješ zřídka, jaký je skutečný výkon by se asi muselo hodně měřit.
Prostě lidé jako ty, kteří o věci nemají ani to nejmenší ponětí, by chtěli rozhodovat a kritizovat. Pokdu chceš 250W, sundej s kola i kolegu Vlákno, určitě jezdí na víc :-)
Mě s kola nesundáš, protože, možná si to nepostřehla, ale už 3 roky jezdím bez motoru.
Já s kola nesundávám nikoho, Jindro.
Pouze se ujišťuju, co je a co už není kolo. Nic víc, níc míň.
Já normálně sedím na židli a talíř mám položený na stole.
Samozřejmě, mohou existovat lidé, kteří sedí na stole a talíř mají položený na židli.
Existence takových lidí ovšem nedělá ze stolu židli a ze židle stůl:-))
O tom co kolo je nebo není tedy rozhodne strana a vláda :-)
Slovíčkaření k prdu.
V podstatě má jít o bezpečnost, a elektrokolo je nebezpečnější tím, že má většinou větší hmotnost a lze předpokládat, že se ta vyšší hmotnost může snáze pohybovat rychleji.
Z toho plyne rychlostní omezení 25 km/h. Ostatní jsou už byrokratické krávoviny, aby se úřadové měli čím živit, které ovšem, a na to upozorňuji už potřetí, neplní ani dnešní prodejci, protože ten výkon mají ta jejich "legální" kola vyšší.
I když už jsme si vysvětlili, že v ČR je legální kilowata a pořád jde o kolo s pomocným motorkem, tedy kolo a nic jiného, co ty tu snažíš tvrdit.
Typ pohonu pomocného motorku v ČR není zákonem vymezen, jen pro spalovací motor jsou jmenovány další podmínky.
Nekonstruuj tedy fikce, moje elektrokolo s max příkonem 1 kW bylo a je v ČR legální a bylo a je stále "kolo".
Jak jsi na takovou blbost přišel? To ty sám nebo kdo tohle vyplodil?
Sranda je že místo zákazu vjezdu všech vozidel (kromě povolených) tam dávaj slohovou práci. A místo B32 (jiný zákaz) s nápisem SEGWAY, což pochopí cizinec i totální nenadrtálec tam dávaj vobrázek se slohovou prací :-)
Zná někdo vysvětlení proč tam třeba "lyžař nebo bruslař s dvoumetrovými holemi může a jezdec na segway ne?
Přilba se hodí, co kdyby zaútočil zdivočelý důchodce :-)
Tak si to byl TY. Desperate jeden! :)
Odbocovat vlevo tam, kde je prikazany smer doprava. A tak na tebe kricim.. Nazdar Pariku z wokynka, ale pan ma zastrceny sluchatko v uchu a ani nepozdravi :)
Jo a smajda ti pravy kolo u vozejku :)
Kde to bylo?
Jel jsem včera z Poděbrad, dopoledne po Poděbradský a pak do Holešovic a kolem Vltavy se zajížďkou kolem Kampy, pak kolem Krčského potoka a sídlištěm na Libuš, Písnici a pak na Budějovickou a domů.
Zhruba od tý Krče jsem toho už měl fakt plný kecky, po třech dnech vláčení toho krámu za sebou, ráno jsem natankoval jeětě tři petky Poděbradky pro madam, aby neřekla, že jí nevezu dáreček, n atý Libuši zůstaly ve vozejku jen proto, že už jsem neměl sílu to rozbalovat.
Jo, u Vyšehradského tunelu jsem vyforil dvě zuřivé seniorky, které svévolně blokovaly průjezd tunelem. To jak je rozrazil asi 150 kilový borec na mtb (s přilbičkou, pochopitelně) jsem zmáčknout nestihnu, zdrhal jak zajíc...
Dík za upozornění na to kolečko, asi ho rozhodil nějaký ten hrb, nic to nevydrží, krám jeden.
Kdyz si odbocoval z "Manesova mostu" vlevo na Kampu pirate :)
http://goo.gl/maps/FJhkM
To pravy kolecko je rozcentrovany, jinak by nehazelo ne? Kdyby se ohla ta osicka, tak bude kolo jen krive a nebude hazet...
Jo to vím! To pamatuju.
Míjel jsem rikšu, za mnou jel taxík. Všichni měli červenou tak jsem to tam narval, měl jsem největší bobky z těch kolejí, aby mě tam nechytlo nějaký to kolečko a nešel jsem na tlamu.
Prostě jsem zrovna mrknul, a tý příkazový šipky si nevšimnul :-)
http://www.novinky.cz/domaci/345684-auta-zatim...
Zda se, ze nekomu doslo, ze je treba resit problem v Praze komplexne a ne jen podle diktatu mensiny z te ci one ulice.
V Praze se něco řeší komplexně? „Otázka její případné redukce bude řešená až po otevření tunelu Blanka a po důkladném vyhodnocení dopravní situace“.
Mně to z těch vyjádření nepřijde, "postavíme tunel a uvidíme co to udělá" na moc koncepční řešení nevypadá. Pravda, pořád je to dědictví z dob primátora Janouška, na komplexní analýze a plánu mobility města dělá (snad) IPR.
Komplexní řešení vypadá tak že se postaví stavba za 35 miliard a pak se pozoruje co to udělá s dopravou? Nemělo by to být rozmyšleno ještě před zahájením stavby (jakože jestli je vůbec zapotřebí)? Mě ta částka, za kterou bychom mohli poslat vyslat výzkumné vozidlo na Mars, přijde na expertimentování "uvidíme co se stane a pak rozhodnem" dost vysoká.
Mohu se zeptat?
Kde najdu výsledky experimentu se zavřením Smetanova nábřeží po dobu 5 víkendových dnů?
Co bylo celoměstsky zjištěno a naměřeno ohledně pohybu automobilů, cyklistů a pěších?
Mně by ty výstupy zajímaly.
Zeptej se Magistrátu. Za závažný nedostatek považuji že chceš uzavření Smetanova nábřeží vyhodnocovat jen skrze pohyb účastníků provozu. Veřejný prostor má plnit i jiné funkce než jen ty čistě dopravní.
Podle mého soudu se za 5 víkendových dní moc naměřit nedá. Změna dopravních návyků zabere víc času.
Už zhruba rok je v ulici na Příkopě protisměrný pruh pro cyklisty, takže se jí dá projet od paláce u Hybernů, což je rychlejší a výrazně pohodlnější než Králodvorskou, Ovocem do Rytířské. Přesto tuhle (původní) trasu zarputile najíždím a pak se tluču do hlavy že jsem blbej že jsem měl jet jinak.
Mám tomu rozumět tak, že iniciátor akce "Smetanovo nábřeží" si neudělal žádný dílčí výstup, aby mohl na jeho základě nadále prosazovat uzavření Smetanova nábřeží?
Rozuměj čemu chceš, ale nevím co po mě žádáš nebo na co se ptáš. Já osobně nic neinicioval. Poněkud mi připomínáš Jindručíslo který po nás blahé paměti chtěl abychom mu zařídili a sehnali to či ono.
Za organizaci dopravy je v Praze odpovědný magistrát (platíme si na to dost krvavý peníze) tak by se o to měl starat primárně magistrát.
Já jsem po tobě nechtěl nic, Hraboši, já jsem to chtěl po lidech z AutoMatu, kteří prokazatelně ukradli prachy z veřejné sbírky.
Dobytek Vratislav Filler mě za to, že jsem se ptal, kde jsou ty prachy a kde je pomník, tak ten línej dobytek mě za to nazval paranoikem.
Vše tu je, vše se dá dokázat.
Zloději to jsou.
Chtěls po mě abych jim cosi cosi vyřizoval a vzkazoval.
Že se v tom ještě vrtáš, tys těm zlodějům dělal nahaněče, doufám, že si pochopil, jak ses nechal zneužít.
Takovou prasárnu jsem už dlouho nezažil, vybrat prachy na pomník mrtvému kámošovi, pomník postavit až po veřejných urgencích, a z vybraných peněz pak podstatnou část ukrást.
Naopak, kluci z Rekola, kterým jsem přispěl podobně, mě posílají pravidelně report o tom, jak se projekt vyvíjí, dostal jsem milý osobní dopis a tričko, a získali ve mě tak abonenta, aniž bych kdy Rekola využil, nebo o jejich využití vůbec přemýšlrl.
Zásadní rozdíl mezi přístupem lidí, kterým jde o věc, a parazitálním zlodějským dobytkem.
Ale prd, ten tunel je součástí pražského orbitlu, to že se na něm nakapsoval kdejakej grázl neznamená, že by nebyl potřeba, stejně tak jako je potřeba dodělat ten okruh celej.
Hlavně předtsava, že ten tunel je pro pražáku je velmi vláknoidní....
Není špatně ten okruh, špatně je, že se přitom krade, ostatně krade se všude, kde se jedná o veřejné zakázky, cyklostezky nevyjímaje.
Bojovat proti okruhu je zcestném stejně jako ekoteroristi bránili léta obchvatu Plzně tím piditunýlkem.
Jinak, včera jsem projel u Sadské kouskem super cyklostezky, to jsem nikde ještě neviděl, beton jak na letišti, ocelová lávka přes řeku a další nad železnicí, kvůli průjezdnému profilu dost do kopce, to všechno asi na 3 kilometrech a pak zase nikde nic.
Taky takovej tunýlek na penízky pro někoho.
Ono kde rozhoduje ouřada o prachách, vždycky to je tunel, i když v tomhle případě lávka nebo most.
"Ale prd, ten tunel je součástí pražského orbitlu, to že se na něm nakapsoval kdejakej grázl neznamená, že by nebyl potřeba, stejně tak jako je potřeba dodělat ten okruh celej"
Pošli mi prosím odkaz na analýzu mobility pražského regionu, z kterého by vyplývalo, že je potřeba postavit dálniční městský okruh. Nerozporuju to, jen si chci přečíst odbornou analýzu s porovnáním variant, ze které by to vyplynulo.
Studuj, to co ty se budeš učit, já už před 25 lety zapoměl.
Jak možná nevíš, jsem absolven oboru Konstrukce a dopravní stavby na ČVUT, a ty věci kolem dopravního inženýrství nás taky nutili se naučit, i když jsem se specializoval na ocelové mosty.
Dneska mají na to samostatnou fakultu, tam se přeptej jak to s dopravním řešením měst jako je Praha je. Průšvih je, že kromě toho, že se všude šíleně krade, kecají do toho i politici popřípadě nedoukové tvého typu.
Hele, tak to jsme skoro kolegové, já taky "K" studoval, než jsem přešel na ICT :). Dělal jsem zaměření na stavební mechaniku - statika a dynamika, než jsem pochopil že na metodu konečných prvků jsou lepší jiné fakulty, kde se člověk nemusí prokousávat přes železniční stavby 40, tahat čáry a za semestr navrhnout deset nádraží. Pokud čerpáš svoje znalosti dopravy z předmětů jako silniční stavby 10, tak to je opravdu lepší přenechat to dopravákům. Chce to více pokory pane inženýre. Na dopravní fakultě o tom možná něco vědí, ale na dynamické analýze pohybu osob ve městě dělá tým lidí třeba rok a někdo to musí objednat a zaplatit. V Praze na to pořád čekáme - analýza -> koncepce. Do té doby jsou výroky typu "je potřeba dostavit okruh a pak se uvidí" dosti plané.
Já skončil v roce 1983, předmět se jmenoval "Dopravní inženýrství" a učil to Jirava. Nějaký čísla předmětů ani kredity tenkrát nebyly.
Železniční stavby byl voser vždycky, to se asi nezměnilo. Ale 10 nádraží?
To asi zblbli, my měli jako projekt jen jedno.
FEM je pro mě hezká teoretická hračka, někde hluboko vzadu pracuje ten "engine" který nějaký číňan furt leští. Navržené konstrukce jsou paradoxně poněkud těžší, za použití modernějších výpočetních modelů, než byli ty, co navrhovali o generaci starší kolegové na logárech, vysvětlit proč tomu tak je umím, ale bylo by to nadlouho.
Jinak, dynamická anylýza modelu je sice hezká věc, ale v případě Prahy teď k prdu.
Je pár základních principů jak řešit dopravu, a mezi osvědčené patří ty okruhy. A dokončený okruh je to, co Praze velmi chybí, takže severojižní tranzit dusí Spořilov.
Místo sypání písku do soukolí by se všichni, kterým záleží na tom, aby se Praze zase trochu ulevilo, měli snažit o to, aby se už konečně okruhy dokončily a nevymýšlet píčoviny typu "Blanku nahradí elektrokola".
Nechte dopraváky dělat jejich práci, umí to. Ty si lešti finitní elementy, ovšem pochybuji, že ve stavebnictví bude mít nějaké to lepší meshování, či implementace jiných fcí či kterých vopičáren smysl, ocelové věci se řeší prutovkama, a beton je tak nespolehlivej matroš, že zpřesňování výpočtu vnitřních dil je zbytečné, nakonec to přejedou safety factorama a vymalováno.
V jiných oborech ovšem je jistě budoucnost FEM velmi hezká. Spíš bude stejný problém jako s námi mostaři, moc vyštudovanejch a málo nových mostů, takže na každého nedojde...
Nevymýšlej si. Nikdo nikdy nenavrhnul Blanku nahradit elektrokoly.
Fakt že potřebuju nové auto ještě neznamená že se nemám koukat na cenovku a koupit Volvo za milion s tím že pak nebude na dovolenou, lyže nebo kola pro děti. Mohu si vybrat auto lacinější které většinu toho co od auta čekám také splní. Akorát si budu muset odpustit head-up display a čtyřzónovou klimatizaci.
A s dopravními stavbami to je stejné. Že je potřebujeme neznamená že musíme akceptovat jakoukoliv cenu a prostorovou dispozici se kterou město přijde.
Už jsem se ptal- nestačil by místo tunelu pod Stromovkou most na Podbabě?
Kolega Vlákno tady, trochu výše, vypočítává, kolik by bylo za Blanku elektrokol
Fakt nevím jak lépe trasovat, šlo li-to, Hraboši, touhle částí Prahy moc nejezdím, vlastně vůbec. Co vidím a pozoruji velmi často je chaos tady na jihu, nedokončený půlkru na Hradecko a Libereckou, takže karavany kamionů přes Spořilov a Zahraďák.
Vím, jak se kolega z betonu Křístek angažoval, aby mu přes Suchdol nešel okruh, chápu to, taky bych nechtěl aby mi pod barákem postavili magistrálu. Takovejch věcí a tlaků je v tom strašně moc, a samozřejmě tlaky dodavatelů na co nejdražší a nejméně pracná řešení v tom jsou taky. Pak je tam spousta podivných zájmů různých lobystických skupin, některé zjevné nelogičnosti, když na dvojpruhový tunel navazuje trojpruhový aniž by se jakkoliv znatelně před nájezdem do toho třípruhového zvyšoval dopravní zátěž, náš úsek D1 z 15 km do Prahy je už 20 let jedno staveniště aniž by se cokoliv zlepšilo, to všechno vidím.
Každý se snaží nějak z toho společného urvat pro sebe, a z toho vzniká ten nepřehledný chaos. A lidé, kteří si hrají na to, že něco s tím chtějí dělat, mají nebetyčný problém jak vyúčtovat průhledně čtvrt milionu a neodolají pokušení pro sebe si ukradnout směšných 15 tisíc. Takže podle mě patří do úplně stejné sorty lidí jako jsou ti, co se kapsovali na Blance, to že ukradli jen 15 tisíc a ne 15 milionů je jen otázkou příležitosti, ne nějakých jejich mravních zásad.
Postarat se o to, aby to co je rozestavěno bylo co nejlevněji a nejrychleji dokončeno a pak každou další investici mnohem lépe hlídat. Prodražovat rozestavěné nějakými trucparádami je zločinné počínání a jak jsem ti vysvětlil, s ekologojí nemá nic společného, jde o to výpalné pro vybrané skupiny ekoteroristů.
Bohužel spousta lidí to pozadí nevidí, nebo nechce vidět, a když už ho vidím tak si nechce samo připustit, že oni jsou ti, kteří naletěli skupince darmožroutů.
Citace: Postarat se o to, aby to co je rozestavěno bylo co nejlevněji a nejrychleji dokončeno a pak každou další investici mnohem lépe hlídat.
Tohle je takové populistické. Co konkrétně si pod tím představuješ?
Vezměme si třeba takové napojení D3. Je vymyšlené docela nesmyslně až na okruh v Praze. Nesmyslné je protože to je mnohem dražší (bez ohledu to jakou paseku to nadělá v Posázaví). Betonářem uplacený politik/úředník (v jeho zájmu je stavět drahé mosty) neprojedná tvoji NAPROSTO OPRÁVNĚNOU námitku při projednávání námitku při projednávání ÚP, že by se mělo trasovat jinudy jako neopodstatněnou.
Co uděláš? Řekneš si "nojo, tohle je už rozestavěné, to už nebudu zbytečně zdržovat svými protesty"? Nebo začneš řešit že úřad námitky neprojednal? Nebo snad bys nejraději podávání podobných námitek zakázal? Co bys udělal?
Těmi elektrokoly nikdo tunel Blanka nahradit nechtěl, ani Vlákno ne. Pouze uvedl cenu tunelu do relace s prostředky (ne)vynakládanými na podporu cyklistiky. Ale ekola nech plavat. Odpověz mi na otázku co bys udělal se špatně projednaným ÚP.
Jinak zrovna oceláři na stavárně jsou v pražském okruhu značně zainteresováni, jistý docent Rotter je autorem toho Vierendelova mostu přes Vltavu na severu. Nic proti nim, ale je potřeba vás brát z rezervou - o trasování, co postavit nepostavit a jak stanovit priority se má rozhodovat jinde.
Čímž chci říct, že stavaři nejsou ti, kteří navrhují levná řešení. Zvlášť když jsou poslední roky na dietě, jak vím od spolužáků :)
Jak je to u nás, taky znám jen z doslechu.
Moji spolužáci se statikou uživí, ale zase, statik je v tom potravním řetězci ve stavebnictví úplně na chvostě.
Když se k tomu dostane, je už politika a ekonomika vyřízená, po něm chtějí jen aby to udělal tak, aby to bylo co nejlacinější.
Já jsem sběhnul k sw a ještě do ciziny.
Tomáš Rotter je vždycky slyšet a vidět, s tím autorstvím to nebude tak horké, spíš fungovalo konzultant či spolupracovník.
On Tomáš je hodně chytrej kluk, ale taky hodně zdatnej politik, protože to kromě odbornosti tlačil hodně politicky, zůstal nakonec jen docent, i když se ještě v 89 zdálo, že ho profesura a šéfování na katedře nemine. Já na oceli učil do 92hého.
Souhlas, statik do trasování nemá co mluvit, a ani nemluví, ovšem absolvent našeho oboru, alespoň tenkrár, byl po 4 roky vychováván a vzděláván tak, že si mohl vybrat nakonec za zaměření mosty, tunely, silnice, železnice nebo nakonec to dopravní inženýrství, takže základní principy musel zvládat.
Zdá se, že dneska začíná specializace mnohem dřív.
Jo a nechtěj vědět co nám prof. Barták vyprávěl o celé tunelářské lobby. Jak se záměrně prodražovala Mrázovka tím, že se navrhla blbá metoda, která vedla k velkým poklesům, aby se pak za miliardu předělal projekt a celá technologie ražby. Dělal to Metrostav. A svedlo se to na "ekology", kteří prý prodloužili stavbu a prodražili jí o miliardy. Leda hovno. Dneska jsem fakt rád, že s tim stavařskym cechem už nemám co dočinění.
Neznám Bartáka, ale to co učitelé říkají, taky nutně nemusí být pravda.
Na škole už nikoho neznám, tedy kromě těch seniorů jako je Studnička, Rottet, Vašek nebo Macháček s Waldem.
Vlastně znám!
Ještě Konvalinka, ten je teď rektor ČVUT, to byl spolužák, zůstal učit na mechanice :-)
No jenže nestačilo by udělat most na Podbabě napojit ho na Průmyslový polookruh? To by vyšlo zhruba o 25-30 miliard laciněji... A okruh by to také byl.
Pokud si vzpomínám tak lidi z neziskovek se snažili chránit přírodu. Navrhovali levnější, nekonfliktní a rychlejší variantu. Kdyby tomu nebránil fašistický primátor mohl být obchvat o deset let dříve. Jeho se zeptej proč terorizoval obyvatele Plzně tím že bránil výstavbě obchvatu.
Tohle si pamatuju docela dobře, protože tou Plzní jsem jezdil furt za prací do Bohumi a dost mě to štvalo.
Byli to ekoteroristé co dusili Plzeň a nesnaž se vyprávět nesmysli. Žádné "neziskovky" ale sprostý raketeering, který po celé vlasti tihle ekologisté rozpoutali.
Zaplať za "studii" spřátelené eko-organizacim jinak ti stavbu bloknem. Je mi líto, že jsi, zřejmě z naivity, součástí tohohle hnusného byznysu.
Tak znovu. Byly varianty a modrý khmer na plzeňském magistrátu se polpotovsky rozhodl pro variantu rozvrtat Valík. Proč, když mu tak šlo o blaho obyvatel, nesouhlasil s levnější a nekonfliktní variantou? A když už začali vrtat Valík, proč to neprovedli procesně správně aby neziskovky nevyhrávaly žaloby proti stavbě?
To je mi docela fuk, možná že šlo o prachy z tunelu, ale skutečností je, že když už bylo rozhodnuto, tak ty teroristi se pokoušeli, a celkem úspěšně, stavbu zdržovat.
Pokud nebyli schopni prosadit "své" podlevjejich tvrzení "ekologičtější" řešení, měli se na go vysrat. Pak už šlo o čistý teror na obyvatelích Plzně a těch, co tudy jezdit museli. Najednou to jde, žádnej brouk nevyhynul, prostě zůstala jen vzpomínka na tu jejich nebetyčnou blbost.
Z uvedených informací pro mne plyne, že magistrát zhodnotil možnost uzavření Smetanova nábřeží, také zhodnotil výsledky experimentu uzavření onoho nábřeží po dobu 5 sobot a dospěl k závěru, že zatím nemá pro realizaci redukce autodopravy v onom místě dostatek dat, která by takové uzavření opodstatňovala. Situaci bude dále sledovat s ohledem na otevření tunelu Blanka a dle toho se kvalifikovaně rozhodne.
Spíš usoudili že před volbama nemá smysl odrazovat část voličů diskusí o uzavírce nábřeží když nevědí zda budou moci tuto změnu po volbách prosadit.
Čistě racionální posouzení bych v tom opravdu nehledal.
Což je ostatně rozumné, nezatěžovat nové vedení města rozhodnutím, pro které ani sám nemám dostatek pádných argumentů, že?
Nechat rozhodnutí na novém vedení města považuji za správné. Vadí mi to co k tomu s Murphym lepíte za pindy o komplexním posuzování.
Nebo ty máš dostatek pádných argumentů pro okamžité NEuzavření Smetanova nábřeží?
Od té doby co jsem na byl na magistrátu přítomen rozhodnutí o stavbě za 20 miliard (Chalupoida) tak naprosto nedůvěřuji kecům o nějakém komplexním posuzování čehokoliv. Víc času jsem strávil výběrem nového kola než všichni členové výboru dopravy studiem návrhu toho tunelu dohromady. Tady máte podklady, sorry že jsme Vám to poslali předevčírem. Jedna členka: já nedostala žádné podklady. Nevadí, tady je máte, moc se omlouvám. Jdeme hlasovat, kdo je pro návrh...
Díky za vysvětlení.
Dovolím si v odpoveď použít tvoji vlastní větu:
"Rozuměj čemu chceš..."
P.S. Co je to Chalupouda? Nerozumím řeči tvého kmene:-))
Speciální tvar křivky ve tvaru prodloužení metra A.
https://www.google.cz/search?q=chalupoida
Ach ano, už si vzpomínám, to byla ta křivka, co končila na letišti, že?
Schvalovalo se to někdy před pěti lety za Béma.
Jak to souvisí s okamžitým NEotevřením nábřeží?
Rozhoduje o tom stejný výbor dopravy. Takže je stejně kompetentní a naprosto nepochybuji že rozhoduje se stejnou erudicí jako u Chalupoidy.
Aha:-))
No já myslela, že mezitím byly volby:-))
A myslíš že třeba takový Heroudek před pěti lety byl jiný než Heroudek dnes?
Heroudek?
Ehm, on za výbor pro dopravu ZHMP hlasuje?
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a...
Ehm, ano, je členem. Máš ho na posledním řádku.