Dobrý den¨
Potřeboval bych poradit od Vás lehoborců co je lepší koupit na cykloturistiku,dojíždění do práce,na zábavu,hlavně abych nejel jak šnek mam rád svižnou jízdu a ne pomalou tak mam koupit Azub Max nebo Azub aTrike říkám si že 26´ vzadu je lepší než 20´ ale nevím co koupit právě Max nebo aTrike jaký máte zkušenosti s Maxem a Trike.
Děkuji za rady.
Max je lehokolo, aTrike je tříkolka... takže rozdíl mezi nimi je dost zásadnější než velikost zadního kola.
Z jakého důvodu prošly do užšího výběru dvě tak odlišné věci?
(Ale obecně - nejlepší bude si oboje vyzkoušet a podle toho se pak rozhodovat.)
Protože mi nejvíce zaujaly a vím jsou to dvě odlišné věci rád by jsem si to vyzkoušel ale do uh.br. to mam trochu daleko bydlím v Plzni.
U jednostopeho bych velikost predniho kola bral podle dvou aspektu - na rozbite cesty a teren je vetsi kolo lepsi, pri kratkych nohach je lepsi male kolo. I pri svych 187 cm jsem mel na maxovi v provozu trosku problem a u SWB bych sel spis do 20" vepredu.
Trikolka je mene skladna, takze tu spis v pripade, ze ji zvladnes denne garazovat na obou koncich trasy a podle toho, kudy budes jezdit. Ja mam treba na ceste do prace dvoje schody a uzkou polni pesinku. To by trikolku docela diskvalifikovalo.
Jak píše Ifča máš docela velký rozptyl v "užším" výběru, takže pokus poradit nezavádějícím způsobem by byl šíleně dlouhý text.
Jednu věc jde zodpovědět stručně: ptal se na rychlost a v té je tříkolka slabší celkem jednoznačně. Žádný Azub není výjimečně rychlý, nejsou na to stavěné, ale z Maxe vytáhneš víc než z tříkolky.
Jel jsem trikolku jen parkrat, ale rozhodne mi neprisla nijak pomala.
Trikolka je rozhodne zabavna. Na dalkovou silnicni cykloturistiku bych vzal trikolku. Uz jen proto, ze zastavis, neztratis balanc a klidne v ni muzes i zdrimnout. Na delsi dojizdeni do prace po silnici rovnez myslim trikolka OK. A svizne dokaze jet sakra fest. Ale zase spise po silnici.
Pokud chces ale pro vse vyse uvedene jezdit teren, volil bych jednu stopu. Tedy lehokolo.
Ale jednu radu dam, rozhodne si vse nejdrive zajed vyzkouset. Ono zkouska osobni je lepsi nez sto rad po netu. A hlavne, rici, ze Azub Max je to nejlepsi kolo do terenu bych nedokazal. Mam Azub 4 i Maxe a rozhodne se mi lepe jezdi po polnici na ctverce.
Takze zkouset,zkouset,zkouset a hledat, vybirat,porovnavat,ale osobne a primo na stroji.:-) Ono pak resis treba nohy vysoko, ruce vysoko nebo celkove pohodli, vyhled......, proste jakesi osobni vnitrni souzneni se strojem.:-)
Jak už tu zaznělo, rozhodně vyzkoušet! Ve srovnání s pořizovací cenou lehokola tě ten výlet do Uherskýho Brodu nevýjde zas tak draho a výrazně to zmenší riziko pozdějšího zklamání. Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale Azub byl v možnosti povozit se na různých typech svých výrobků neskutečně vstřícný.
U tříkolky si rozhodně promysli, kde ji budeš parkovat, jak ji dostaneš dovnitř a jestli/jak ji někdy budeš vozit vlakem. Ono už běžné lehokolo není zrovna skladné, na přenášení je poměrně těžké (můj Ibex asi jako 3 závodní silničky) a tříkolka na tom bude ještě o kousek hůře.
Já se na lehotříkolce nikdy nesvezl, ale věřím, že má i spoustu výhod.
Začátkem srpna jsem s tříkolkou cestoval poprvé vlakem z Bartovic do Opavy. Když jsem zjišťoval u ČD jaké mají podmínky pro tříkolku, tak jsem se dozvěděl jedinou věc, že záleží na vlakvedoucím, zda mě sveze, nebo né. Do vlaku jsem nastoupil bez problémů ve stanici, kde se kupují jízdenky ve vlaku. Když dorazil průvodčí, tak ho zajímalo kam jedu, jak se na tom jezdí a následovaly běžné otázky, které už tady byly nesčetněkrát napsány. Zaplatil jsem za osobu a jedno kolo, i když si dělal srandu, že mám kola tři. Shrnu bych to asi takhle: cestování vlakem s tříkolkou je hlavně o lidech .
no mne zasa znadali ked som do prostred supravy dal svoj LR vraj sa neda prechadzat a mal som ist na koniec alebo zaciatok supravy atd atd cca 5-10min prednaska.Podotykam islo o klasicke vagony s uzkimi dverami a ziadnym priestorom pre bike..
Pointa je v tom ze este netusil ze je nas 25 a obsadili sme uuplne vsetky spojovacky vo vagonoch cca po 20 min sa vratil a ze sere na to ze je vsetko zablokovane a ja mu na to uz viete preco som uprostred ?? Potichy vosiel do kabinky v sluzobnom vozni za chvilku vysiel a uz kludny a s kludnym hlasom sme pokecali o lehokolach ..... Inak v poho chlapiik len bol asi frustrovany z prace tak pustil ventil a ze to muselo byt zrovna na mna ma sralo nez mi kupil neskorej v restavraku pivko :-D
Na svižnou jízdu by pro tebe bylo nejlepší toto:
http://honda.katalog-motocyklu.cz/motocykl...
cena i barva by vyhovovala ale nebude to při jízdě vyvíjet přílišný tlak v oblasti varlat?
Nebo to udělej jako já, taky jsem byl kdysi nerozhodný:
Mám trojkolu i leháč, jezdím každý den nejen do práce, no a ráno se rozhoduju prostě podle nálady :-)))
Na to bacha, tímhle to začne, a po nějaké době budeš tam co já. Čtyři lehokolo, veslák, dvě tříkolky a velomobil. Už to ani nezvládám držet vše provozuschopné zaráz, jak občas z něčeho zkanibalizuju díl na něco jiného :-).
Ahoj Jirko
Jaké jsou tvé zkušenosti s tříkolkou myslim pokud je pomalá nebo rychlá a jakou tříkolku vůbec máš.Děkuji za odpověď.
Dominik
Na tříkolkách podobných těm co vyrábí Azub a i na některých jejich jsem něco najel. Jsou o něco pomalejší než kolo na stejné trase se stejným jezdcem, výjimku tvoří hodně rychlé nebo hodně prudké zatáčky se znečištěným nebo neasfaltovým povrchem. Prostě tam, kde bys na jednostopém kole riskoval pád při ztrátě adheze si s tříkolkou dovolíš víc, protože uklouznutí (do určité míry) nehrozí pádem. Takže většinu času za většiny podmínek bude tříkolka o něco pomalejší. Je ale pohodlnější pokud se chceš drápat na lehké převody do prudkých kopců, protože nemusíš balancovat, jen šlapeš. Tyhle zkušenosti pocházejí z ježdění na vlastní tříkolce (20/26 tadpole, překližkový rám, relativně velký rovzor a rozchod), Greenspeedech GT3/5 a různých tříkolkách od Azubu.
Mám jednu zimní tříkolku úplně jiné konfigurace, dvě poháněná 26" kola vzadu a odpružené řízené 20" vpředu před pedály. Ta se chová úplně jinak, takže z ní žádné relevantní zkušenosti odvozovat nejde.
Pak mám Greenspeed SLR, což je taky trošku specifikum. Je rychlá skoro jako lowracer, ale zase ne tak úplně. Jezdil jsem na ní jen párkrát pokusně, nechávám si ji na to, že bych na ní zkusil postavit závodní celokapotáž. S jednostopou celokapotáží bych si do provozu moc netroufal, s tímhle by ale šlo i trénovat v ČR.
No a Quest velomobil je už něco úplně jiného, to sem tahat nemusíme.
Tak už to neplatí, před hodinou jsem prodal tříkolku, no neva, o to víc si můžu hýčkat mazlíka :-)))
(add Jirka): jednu dobu jsem taky měl sedm kol, no zbylo mi opravdu jen jedno :-) :
http://pokryti.wz.cz/foto/225.jpg
Opravdu doporučuju vyzkoušet, v Azubu jsou skutečně vstřícní a vzhledem k ceně se to určitě vyplatí. My jsme nakonec volili tříkolky, hlavně kvůli pohodlí a na turistiku na těžko. Tříkolka má problém na pěšínkách, i cesty s vyjetýma kolejema nejsou to pravé. Co se týká rychlosti, na rovině je znát kolo 20, chce to točit daleko vyšší frekvenci - ale to zase, alespoň pro mě vzhledem ke "kochacímu" charakteru jízdy není úplně to pravé. Máme odpružené Tricony, srovnání s neodpruženou verzí nemám, ale stává se mi, že se předníma kolama vyhýbám díře (jako v autě) a zadní ji pak vymete natvrdo.
Zdravím chlape. Tiež sa pridávam ku kolegom vyššie a odporúčam spraviť si výlet do U.B. Ak by si mal niekedy výlet smer Bavorský les(bývam 20 km od Železnej Rudy), tak si môžeš vyskúšať jednu z mojich trojkoliek - dvojkolku nemám, ale už som ich pár vyskúšal. Mám tricon a ttris. Tricon mám s motorom a jazdím s ním do práce 19+19 km. Aj trojkolky sú celkom rýchle. Komplikované je akurát ustajnenie/garážovanie v kočíkárni - Na trojkolku sú tam úzke dvere, ale s trochou cviku sa to dá zvládnuť. A čo sa týka výhody trojkolky tak asi najvačšou je to, že pri pomalej rýchlosti/prípadne keď stojíš sa nemusíš sústrediť na udržanie rovnováhy.
Na dojíždění do práce mám průměrnou rychlost 19-21 km/h, na cykloturistiku 14-17 km/h. Jezdím na Azubu 5. Kdysi než jsem měl vlastní lehokolo jsem byl pevně rozhodnut pro AZUB MAX. Pak jsem se na něm projel a nevyhovoal mi ale azub 4 co sem měl půjčený na víkend mě nadchnul velmi.
Ovšem kdybych měl někdy potřebu jezdit opravdu rychle tak bych asi nešel do AZUB ale do něčeho buď hodně nízkého anebo neodpruženého, ale protože takovou potřebu opravdu nemám tak to ani nemusím řešit.
Tříkolku jsem zavrhnul vzhledem ke stavu cest po kterých běžně jezdím, jinak si myslím, že třeba na tu cykloturistiku je asi nej.
Zdravim
Jazdil som uz na roznych lehokolach, vlastnil som Mini a dlhodobo testoval Bufo. Predtym som mal homebuild 20/26. Teraz jazdim na Azub Tricon, predtym aTrike. Na tricone obcas jazdim aj do prace, jedna jazda 45 km. Mozem povedat, ze je to v pohode. Na trojkolke budes zhruba rovnako rychly ako na klasike, ak si jazdil predtym. Do kopca trocha pomalsi, je to individualne, ak si zvyknuty slapat frekvencne, tak moc nestratis. Kvalita ciest je sice mizerna, ale da sa naucit triafat medzi diery, po piatich rokoch na triku to ani nevnimam. Pohodlie je v pohode, zalezi na tom ake pouzijes gumy, ja pouzivam Schwalbe Marathon 20x1,75 verzia green guard. Na mojich 100 kg fukam vpredu 2,0 Atm a vzadu ak mam nalozene veci na tyzden do prace, tak 4,0 Atm. To je pre mna dobry kompromis medzi pohodlim a rozumnym valivym odporom. Pruzenie sice nieco pochyta, ale mam vzduchovy tlmic nafukany na vyssi tlak iba ako ochranu pred velkymi dierami. Nechce sa mi stale ladit tlak podla bagaze. Hodne drobnych narazov poberie vypletana sedacka. To ci je Azub rychli alebo nie neries. Je to ako by si porovnaval cestnu ziletku z trekingom nalozenym na dlhu cestu. Azub je ten treking. Odvezie vela v pohodli a nie je najpomalsi. To co tu riesi Jirka je pohlad cloveka, ktorý jazdi rychlejsie než bezny uzivatelia. Rychlostne priemery ake dosahuje Jirka na lehokole ja jazdim na skutry. Skus si zistit kolko jazdi lehokol Azub po celom svete na expediciach a rychlost je vecsinou jedna z poslednych velicin, ktoru tito ludia riesia. Tou je pohodlie, moznosti prisposobenia posedu, prepravna kapacita a vydrz stroja. A ano pracujem v Azub-e. Pracujem tam uz viac ako 5 rokov, takze pociatocne ocarovanie trocha vyprchalo. Teraz to pisem ako spokojny uzivatel, z niekolko rocnzmi skusenostami, aj ked nie z dlhych ciest, skor z denneho pouzivania. A dostavaju sa ku mne aj reakcie zahranicnych uzivatelov a tych spokojnych je drviva vecsina. Nech si kupis cokolvek, hlavne jazdi a uzivaj si jazdu.