Ahoj, máte někdo zkušenosti se skládacím kolem? Nikdy jsem žádné neměla a chtěla bych si ho koupit. Je pevné apod.? Případně je nějaká osvědčená kvalitní značka, která nabízí skládačky za rozumné ceny? Za všechny tipy předem děkuju :)
Já mám Tern d8 a jsem s ním velmi spokojen. Vlastně jsem si ho nejdřív ve Veloramě půjčil na vyzkoušení a pak jsem si ho rovnou nechal.
Mám ho na nějaké kratší popojíždění po městě, nejdelší souvislá cesta má 10 km přes kopec.
Napsal´s to pěkně, jako (pravdomluvný cikán). Ona čeština je ´potvora´...
8-)
"... jsem si ho nejdřív ve Veloramě půjčil na vyzkoušení a pak jsem si ho rovnou nechal ..."
8-)
Mam Dahon IOS. Jedna se skladacku na vetsich kolech a musim rici, ze ted ji casto vozim i vlakem slozenou. Vyhodu to ma tu, ze to clovek slozi a nemusi za to platit. A kdyz to rozlozim, mam temer plnohodnotne kolo, s kterym se da jet nejen po meste, ale i po polni ceste. A pokud bych mel odpuzenou sedlovku, tak je pohodli a jizdni komfort jeste vetsi. Jezdim na ni v zime v lete a musim rici, ze spolu se zadnim nosicem, dvounohym stojankem a kompletnim osvetlenim se jedna o suprove vybavene kolo,kteremu mohu po zkusenostech zcela duverovat. Jsem s nim rovnez spokojen. Ale pro zeny by takove skladaci kolo bylo asi tezke na prenaseni. Proto, pokud bys jezdila jen po meste, asi bych volil skladacku na malych kolech, pokud jezdis po peknych silnicich ci cyklostezkach. Pokud ale jezdis i po horsich cestach, kocicich hlavach ci chces na skladacce i obcas ven za mesto, volil bych skladaci kolo na kolech vetsich.
http://m.youtube.com/watch?v=0OTNWKo-YHE
Jeste pridavam foto,jak vypada kolo slozene ve vlaku.
To je dost velké, to se za takhle velké zavazadlo ve vlaku neplatí?
Základní definice ručního zavazadla je, že je to zavazadlo, které cestující ve vlaku umístí nad nebo pod místem, které ve vlaku zaujímá, případně je může mít na svém klíně.
Rozměry nastupují teprve tehdy, když není splněna tato podmínka... Takže si umím představit, že by člověk v případě potřeby předvedl, že něco z uvedeného lze zajistit.
(Ale ještě jsem nezažila, že by za sebevětší v uličce stojící kufr průvodčí chtěl platit... kolo bez obalu je, pravda, trochu provokativnější.)
Dík, vlakem jezdím jen s rukama v kapse nebo s celým kolem a pak za něj vždy musím zaplatit a ne málo. V městské dopravě se platí za zavadlo s překročením jednoho z rozměrů.
Toz zeptal jsem se na pokladne, ze mam kolo skladaci, zda-li musim za nej zaplatit a bylo mi receno, ze pokud ho slozim, jde o spoluzavazadlo jako je krosna nebo cestovni kufr a ze platit nemusim. Snazim se ho nacpat vzdy tam, kde se stejne nic jineho nevejde a nezabiram tak misto pro cestujici, kocarky nebo pro nosice pro ostatni klasicka kola. Pocitam, ze kdybych mel kufr na koleckach, zabere stejne mista. Zatim nikdo,jak rikam ,neprotestoval. Jednou jsem ho mel vedle sebe i v kupe,protoze u kasy bylo plno a tam me s nim poslal sam strojvedouci. Nerikal rovnez nic.
Tak je to dobrý a určitě dost výhodný mít skládačku pro toho kdo často kombinuje kolo-vlak.
Ano, přesně tak, kombinace veřejná doprava a skládačka je výborná.
Já zatím platil během letošního roku za skládačku jen 3x, jednou v autobuse, dvakrát ve vlaku. Vždy v okamžiku, kdy jsem ji neměl v tašce. Problém prostě je v tom, že některé řidiče/šoféry prostě to, že vidí kolo vede k tomu, že chtějí platit. Ona se bohužel nevejde ve vlacích, které tady jezdí, pod sedačku, o polici na zavazadla ani nemluvě. A do rozměrů se nevejde. Takže člověk drží kratší konec provazu. Ovšem jakmile je v tašce, nikomu to nevadí, tak proč ji tam nestrčit.
https://www.youtube.com/watch?v=5LSsoqb1-N4
Neustálé balení a rozbalování kola musí být docela otrava a převážení obalu dost nešikovné, navíc tím obal asi dost trpí. Ale jestli převážení kola bez obalu až tolik nevadí, tak vyjimečné zaplacení se asi dá snést.
Balení a rozbalování kola je v mém případě 2x za den a to mě až tolik nevadí, jde to rychle. Navíc se dobře přenáší díky popruhu přes rameno. Obal je po ročním užívání už občas s nějakou dírkou, přeci jen je ta látka slabá, ale má to ripstop, tak se ty dírky nešíří. Na druhou stranu když kolo cpu někam pod sedadlo s obalem se alespoň neodře.
Pekny test teto skladacky a vlastne skladacky jako takove vcetne obrazove prilohy je zde:
http://www.rebelbike.com/index.php?clanek...
Brompton M6L 29900,-Kc
Tern Link D8 14990,-Kc
Agogs Foldy 9990 ,- Kc
Favorit 4600,- Kc viz
http://www.kolazwebu.cz/product/skladaci-kolo...
Dahon Speed 7 11490,- Kč
Mezi těmi koly je dost velký rozdíl k výběru toho jaké chceš a potřebuješ.
Ten favorit je tak do 170 cm,
ale pres ocelovy je dost lehky.Ta recenze je"
http://kolo.cz/clanek/nova-ceska-skladacka...
Za ty penize neni spatna volba.Kvuli kloubu predstavce to chce letosni model.
Agogs Foldy komponentove hodne slusne vybavena
a recenze jsou napr.na www.priblizovadla.cz
Tern Link ma vybaveni nepatrne horsi,ale ten ram je spicka.Recenze na : www.priblizovadla.cz
a www.nakole.cz.
Dahon Speed 7 ma jedinou slabinu-Kloub predstavce,ale ram je spickovy a vybaveni uchazejici.
Brompton M6L je spickove kolo se spickovym skladanim a spickove vysokou cenou.Za jedinou jeho funkcni nevyhodu povazuji
nestandartni rozmery (napr.vcetne pneumatik),takze objednavas original u vyrobce za original cenu.
Z dalsich skladacek je to treba LeaderFox za 7500,- Kc.
Osobne chci kupovat TERN,jeste nevim zda 20"-Link D8 nebo 24"NODE D8.Duvodem je ram pro metrakovou vahu.
Tajnym tipem pro mne je Foldy kvuli vybaveni.Nebyt tezkotonaznik,tak kupuji to.
Pekny den
O jaké nestandardní gumy jde?
Rafek Brompton nema standartni rozmer 18"(ne 355 mm,ale 349 mm) Z toho vyplyva i rozmer gum.Dale nestandartni jsou naboje a razeni.
Ostatni skladacky,az na rozmer predniho naboje 65 mm(Tern,Dahon,Foldy) maj "metricke shimanacke rozmery soucastek",jenom vzadu je silnicni sire naboje 130 mm,ne horska 135 mm.
18? Já čtu 16 na netu.
16 x 1 3/8' (37-349) Za tu cenu si to můžou strčit do p*****
Gumy od Schwalbe (Kojak, Marathon) se nechají koupit běžně, cena odpovídá úrovni Schwalbe, ne Brompton...
čím menší tím dražší
A je to vazne bezna 16"? Co vim, tak kamarad rikal, ze jsou k sehnani tri plaste a konec. Ten zbytek, ze rozmerove o maly kousicek nesedi.
To měl kamarád sakra pravdu. Brompton používá rozměr 349 mm, standardních 16 coulů je 305 mm. Jsou k sehnání origoš pláště od Bromptonu (nejspíš taky Schwalbe), pak Schwalbe Kojak a Schwalbe Marathon. Ty stojí x peněz, případně 2x peněz, podle toho, jestli se koupí přes dealera Brompton nebo přes dealera Schwalbe. Údajně ještě dělají tenhle rozměr nějací Asiati, ale to se tu prozměnu nedá sehnat.
Kdybych zvazoval koupi pohybovadla do terenu, kde staci bromir, vzal bych 2 x 12" kolobezku. Kdyby to melo byt na delsi vzdalenosti a v horsim terenu, skladacku 20". Bromik mi prijde jako predrazena a bohuzel i nekvalitni slepa vetev.
Drahý to je. Bezesporu. Já si šel pro Tern Link D8 a odešel s Brompton M6L...matter of taste :-)
No :), tak to je hodne podobny: Ja si sla, DESNE presvedcena pro kolo Term Castro Duo (0 maintanamce.. a tak jsem ho chtela..). Moc jsem ho chtela, jenomze nebrali kreditky (to me ale.. rozladilo. Kdyz ji po super customer service tahate z kapsi a oni, ze je neberou..). Jiz tam jsem se ale, i pres super zkusebni jizdu na Duo, nechala lehce Bromptonem naockovat. Netrvalo dlouho a poridila si modryho. On je tak krasnej, ze ho doma ani nikam neschovavam / nezasouvam.. furt se na nej chci divat ;).
Ona to snad neni ani cista 16". ale neco jako 16,5", ne?
Kamaradovi se rozpadla zadni naba a v http://www.citybikes.cz/ to proste nedokazali dat dohromady, asi je problem s nahradnimi dily. Trvalo jim pres mesic rict, ze to nedokazou. Tak si na nich slozite vyrval penize a koupil nejaky TERN. S tim je spokojen.
Připomínáná to vysavač LUX. Drahé nic. A 37 pneu na skládačce a ještě bez odpružení je tak do výrobní haly a ne do města.
Asi záleží na městě. Pražská dlažba je na Bromptonu výzva pro celé muže a pochlapené ženy. Ale třeba na Brno je Brompton OK, taky jich tu dost jezdí...
Tern 20" s balonovymi gumami sire 2" dlazbu zvladne,stemi puvodnimi Citizeny kamarad prastil.
Rád věřím. Měl jsem tu čest projet si co turista na Bromptonu matičku stověžatou a s láskou vzpomínám na pražský poledník na Staromáku, vyznačený sjízdnou dlažbou. Místní asi znají sjízdnější trasy...
Brompton ma vznikajici ram:
-slozitelnost 60*60
-nostnost 130 kg
-zivotnost,zejmena zivotnost kloubu
-hmotnost kola kolem 11 kg
Soucastky ale stoji svoji nekompatabilitou za prd.
Priklad - normalni dusi koupim v lokalnim servise,dusi Bromptna za 120,- + postovny.
Dusi zrovna muzes pouzit beznou 16". Duse zvladnou leccos. Plaste uz ne.
Já mám skládačku Brompton a jsem s ním maximálně spokojenej, s ničím jsem zatím neměl sebemenší problém, půjčoval jsem ho kámošoj na výlet po Praze a byl nadšenej a chce si ho koupit taky
Každý je nějak postižen
To není postižení. To kolo vyvolává závislotst, asi jako heroin...
Tohle lze slozit do maleho baliku,ale za jinou cenu.
Velka omluva za to jedno minus ;).
To kolo.. s modrou krvi m6l mam tez :), tak jsem si Vam chtela zasadit "+", ale jak pisu na ipodu.. tak se obcas minu.
Mam toto kolo par tydnu a vlastne nemam s cim porovnavat. Vim jen ze kdybych o jeho existenci vedela drive, tak jsem se s nim neco v kufru natahala do zahranici.
To je mi moc lito. Ted jiz to asi nedozenu..
Obavam se, ze ujde par let a bude na me; slozene, uz dost tezke. Pak mam jeste jednu obavu a ta zrejme prameni z me totalni nezkusenosti s prevody... Me prijde ze mi muj Brompton moc pekne jede, zadnej problem, ale trpim utkvelou predstavou ze jiste bude potreba ho zachvili seridit a ze se to nikdy nenaucim..
Uz jsem toho tolik o Bromptnech nacetla
Brompton se mi taky moc líbil, ale nakonec rozhodla cena, jsem koupil Dahon Curve.
Řekl bych, že není o nic horší, než Brompton, ale stejně trošku lituju, že jsem se snažil ušetřit. Hlavně závidím image a poctivé železo, použité na stavbu rámu.
Tohle je srdcovka, jednou bych si chtěl Moulton pořídit.
http://www.moultonbicycles.co.uk/models...
Úžasná věc, pro fandy příhradových konstrukcí. Působí to až steam-punkově...
Jestli koukam spravne na cenu a funkce grafu neni nejaka extra kudrlinka, tak mi vychazi, ze to bude stat tal pul mega!!!
To snad ta posledni ikonka znamena opravdu pozlaceni 24 karaty, ze? 8-)
Ja bych se spokojil s necim takovym: http://blacksheepbikes.com/ nebo http://www.jonesbikes.com/
Byl-li dotaz na skládačku, jsi se svojí odpovědí poněkud mimo (reaguješ na Hraboshe?) ...
Vsimni si, ze reaguji na sebe. Proste jsem si chtel pokecat. 8-)
Toto je lacine,ale vzpada to rozumne"
http://www.sbazar.cz/metodejmikulka/detail...
Já jsem se svým bromptnem maximálně spokojená a jsem ráda, že jsem se nakonec rozhodla koupit právě tuhle skládačku, skvěle se mi skládá, navíc do malého balíčku, a miluju ty barvy, který nabízej, já nakonec skončila u mojí oblíbený modrý, ale moct to tak měnit mám každej den jinou :)
Já jsem si kupovala skládací kolo Brompton, hodně jsem o něm slyšelat, i jsem potkávali lidi jak s ním jezdí vlakem a v autobusech tak jsem si řekla, že na tom něco bude, takže už ho mám nějakou chvilku doma a jsem nadšená. Kupovala jsem ho na http://www.cyklospeciality.cz/, zašla jsem na prodejnu v Brně a tam mi všechno ochotně vysvětlili.
Tak tomu říkám "reklama s příběhem"...
Pouze poslechla jejich výzvu:
Doporučte nás
Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
-> Doporučte nás!
No, vzhledem k tomu, že začala včera, tak by mě zajímalo, kolik tu má těch přátel...
Navštívím-li po ´hokeji´ restauraci, mohu mít přátel hafo (popř. těžkou újmu na zdraví od zcela neznámého člověka)
Jednou nás "jen" vyhodili z hospody, když jsme na pokřik Sparta, Sparta odpovídali Athény, Athény.
Skládačka je dobré kolo pro běžné ježdění, tedy ne do extrému (rychlá silnice, těžší terén, jízda na těžko). Menší extrém se dá přežít, ale k optimu to má daleko.
Za skládání kola se připlácí, to je korektní si říci. Tedy stejně osazená skládačka je dražší než neskládací kolo. S růstem pořizovací ceny se tento rozdíl zvětšuje, takže kola za víc než 30 000 Kč už prakticky nelze srovnávat.
Velikost kol a šířka pneumatik velmi ovlivňuje jízdní vlastnosti kola. Současně ale velikost kol ovlivňuje velikost složeného kola. 16" kola se dají legálně vozit MHD a vlaky bez placení. 18" - 20" kola už limity o málo překračují, takže MHD nebo vlak je o toleranci dopravce. Vozit lze a lépe než neskládací kolo, ale hrozí zpoplatnění. Větší rozměr jede lépe, ale je třeba počítat s tím, že za MHD a vlak se platí (pokud se nepotká extra velkorysý pracovník dopravce).
Koupi skládacího kola je tedy dobré pořádně zvážit. Smysl to má, ale má to i svá ale.
Já mám nejdelší trasu ujetou na Tern Link D8 150 km a zdaleka to není jediný případ, kdy jsem jel nad 100 km. Ujel bych i víc. Na slušném povrchu a rovinatějším povrchu je mi to jedno. Do kopců už jsou nevýhody více znát a na rozbitém povrchu tuplem. Při delší trase terénem nebo po dlažbě bych skládačku nezvolil, protože bych se potrestal.
Jinak menší rozměry kola jsou o různých specifických řešeních. Servis je tak někdy náročnější. Tern Link D8 má klasická 20" kola (tedy žádný mezirozměr), ale sundat zadní kolo a vyměnit duši stojí za to. Musí se přeřadit na jeden jediný možný převod a i pak jde kolo sundat obtížně (málo prostoru).
Doporučuji internetový obchod www.pouzitakola.cz. Kupoval jsem si tam skládačku za rozumnou cenu a super. Mají i kamenné obchody, tak jsem si mohl všechno vyzkoušet :)
Mám měsíc skladacku Tern Joe, jak to s ni je je vdiskusibzde:
http://www.nakole.cz/diskuse/19651-muj-novy...
Dobrý den,
já osobně mohu doporučit www.pouzitakola.cz, jsou tam skládačky za rozumnou cenu a můžete si je i zkusit v jejich prodejnách nebo rovnou objednat :)
Urcite ne, skladacku to fakt ne :D lepsi nejake krasne mestske kolo, co ty na to ? :)
Tak to je snad jasny :D ze skladacka neni tak uzasna jak tady ty krasny kola :)
A odrážedlo už si koupil?!?
:o)))
To neni fer, bylas rychlejsi :))))