Když se k tomu nikdo nemá, tak musím založit pokračování já...
Stejné lehokolo jsem potkala někdy minulý týden v Brně na Křenové a včera na Kounicově.Rám napůl žlutý, napůl zelený, spodní řízení, malá kola (asi dvacítky), bílé brašny, nejspíš ortlieby.
Předchozí neděli (10.8.) k večeru jsem viděl azuba se spodním řízením v Praze - Karlíně na Vltavské stezce u Rohanského ostrova. Stál jsem tam já na zábradlí, kolega s leháčem - zdravili jsme, jenže on si asi vůbec nevšiml a frčel dál.
Aby toho nebylo málo, potkal jsem hned v pondělí 11.8. po 17.h dalšího azuba (spodní řízení, Max nebo Ibex) přímo na Václaváku.
... asi tam maj´ někde hnízdo ...
Já už jsem několikrát viděla v okolí Nesovic kluka, dlouhé vlasy, vždy jsem ho viděla docela z dálky (z vlaku) takže jenom vím, že má spodní řízení a kolo nějaké tmavé barvy. Zrovna dneska jsem jej viděla jet po silnici E50 za Nesovicemi směrem na Brankovice..
Ve středu ve Vysokém Mýtě na koncertě Kamila Střihavky stál Azub Mini hned vedle stánku s pivem :-)
A kde inde by mal stat nez u piva snad ne u polivky :-D
Tak jsem jednoho rána v Roscoffu v Bretani vylezl ze stanu, a u sousedního stanu stálo lehokolo. Zajímavá konstrukce - přímé spodní řízení. Akorát ty páčky bych asi nezvládal. Zadní vidlice evidentně postavená na mainstreamovější rozměr tlumičů, než mám já na APUSu.
Dal jsem se s tím člověkem do řeči (jel natěžko s vozíkem, velkým stanem, ženou a dvěma dětma - ti ostatní měli zábradlí). Věděl co je AZUB, a rovnou se mě ptal, jestli při mé velikosti mám AZUB 5.
To kolo je Optima Dragon. Myslím se už nevyrábí, poslední roky má optima všechny rámy víc prohnuté, jak je dnes v módě.
jeden z mých vzorů při výrobě lehokol :-)
Dobrý vzor. Sám jezdím už na jiném druhu lehokol, ale pro odpruženou 20/26 turistickou konfiguraci je tohle vynikající platforma.
Taky mám na tenhle rok stroj jiné koncepce :-)
Kolegové mi občas hlásí kdy kde viděli lehokolo. Poslední pozorování pochází z Ingolstadtu, kde kolega zahlédl nějaký velomobil. Já jsem tam při pracovní návštěvě viděl nějaké leho na parkovišti pro kola před bránou do továrny.
Zaparkoval jsem auto u supermarketu a stáhl okénka, aby můj mladý labrador měl dost čerstvého vzduchu.
Byl roztažený na zadním sedadle a já jsem chtěl mít jistotu, že tam tak zůstane.
Ustupoval jsem od auta a s namířeným prstem jsem přísně opakoval:
"Zůstaň, slyšíš? Zůstaň!"
"Zůstaň!"
Kousek ode mne parkovala řidička, blondýna. Podívala se na mě jako na idiota a řekla:
"Proč nezatáhnete ruční brzdu?"
A ta blondýna byla na lehokole? :-)
Dnes, vlastně už včera odpoledne jsem u Smiřic potkal jednoho naloženého s elektrocrabem v zádech a proti větru ho brázdil k Vyškovu.
Bohužel jsem neměl moc času abych mu usnadnil hledání cesty a nejsnadněji ho protáhl přes Hradec, tak snad moje vysvětlení pomohlo.
Taky jsem potkal neznámou osůbku ženského pohlaví na tříkolce. Bylo to v úterý kolem sedmnácté hodiny nad přejezdem se závorami v Ruzyni u věznice. Jel jsem s kamionem a najednou vidím proti mě šlapat nějakou slečnu na tříkolce. Nestačil jsem si všimnout jak vypadá, ale byla dost mladá, nebo tak alespoň vypadala. Měla myslím modrou přilbu, blond vlasy do culíku, s trochu fialovým nebo růžovým nádechem. Jakou barvu měla ta tříkolka, to jsem už nestačil zaregistrovat. Jsem už hodně zasloužilý lehokolista, vymetu kdejaký sraz jak to jen jde, ale marně vzpomínám, že bych někde podobnou slečnu viděl. Lehokolistek je zatím jako šafránu, tak jsem si jistý, že kdybych někde nějakou takovou potkal, určitě bych si jí pamatoval. Tuhle asi neznám.
kdyby tam jel chlap, tak si ho třeba ani nevšimneš :-) ale ženská.... :-)
Hlavně, že tady nepíše: "byla na tříkolce, jakou měla barvu si nepamatuju, ale vím, že ta slečna měla na zadečku takovou roztomilou pihu"
ale tak přece bys nebyl rasista abys u slečny řešil jakou měla barvu ;-) zvláště když měla na zadečku rozkošnou pihu :-)
Víte, co dělá černoch v kokpitu letadla ?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Pilotuje, vy rasisti!
:-)
Zas nedáváš pozor, Mlho
http://www.nakole.cz/diskuse/18379-nejepsi-vtip...
Zdravím vespolek, koukám, že je tu nějaký bordel v barvách, tož když už jsem byla spatřena, měla bych to uvést na pravou míru :) Helma je fialová, stejně jako byly vlasy, než se vyšisovaly do "nádechu" a má lehotříkolka - to už se jistě všeci dovtípí - taky fialová. Ale jinak žádnou úchylku nemám, tedy aspoň myslím :D A jen tak mimochodem, případné pihy na zadečku ukazuji jen mému manželovi, taktéž lehocyklistovi, s oranžovým kolem ;)
Dneska jsem pár metrů od baráku potkal jedno nízké černé lehokolo - a on to Snilard. Když jsem na něj zavolal, byl dost překvapený ;-)
Jo, protože jsem tě prvně nepoznal :)
Jasný, naprosto chápu. A vůbec se nedivím :-)
A ani bych se nedivil, kdyby mě Matěj nepoznal dneska, když jsem ho z auta zdravil na Rohanském nábřeží :-)
Každopádně - kolo mu svítí pěkně a je dobře vidět ...
dneska ráno v půl osmé na Rašínově nábřeží (Praha), černý, spodní řazení, nevím proč nejel po náplavce, ale mezi auty, viděla jsem ho až ze zadu.
Protože...
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk-praha...
Kvůli tomu IMHO asi ne,nehoda je podle fotek naopak dál od nábřeží a naplavky...
http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/cz...
V pondělí se zaměstnanci krajského úřadu dopravovali do práce na kole. :-)
Dal bych jim to povinně každé to pondělí :-D Ti by pochopili věcí... Ale moc jich teda na kole nepřijelo, prémie dolů.
Melu možná moc, ale těch fotek cyklistů tam mají pomálu a informací vakuum. Tak sem usoudil množství podle zveřejněných fotek. Omlouvám se, že jsem nevyužil právo příspěvek ignorovat :-)
No téma je "tak jsem viděl lehokolo" a na první a druhé fotce je lehokolo jedoucí na úřad.
Je tam jedno. Ale je tam.
V čem si jezdí nebo nejezdí ostatní úředníci kraje je mi vcelku jedno :-)
V sobotu v obci Žďár na mnichovohradišťsku jsem viděl nejprve domnělou tříkolku, ale při míjení jsem zaregistroval větší počet pasažérů, zkrátka jsem nečekal věc jak z nějaký německý výstavy a nedával pozor. Tak se přiznejte.
zrovna krouží po Dvoře (Králové), je elektrická, prý: volte trojku
Právě jsem se chystal zajet s kolem do garáže a vtom vidím poblíž projet něco jako lehokolo. Takhle potmě. No hned jsem vyrazil za blikačkou.
A bylo to lehokolo. To je pocit. Ještě pořád je to taková náhoda, že stojí za to dát se do řeči.
A byl to kluk kdysi zde známý jako NočníMyšák.
Tenkrát jsme se jednou potkali, ještě na klasice.
Oranžového Maxe má už od r. 2008, tedy dřív než já pětku.
Ale už přes osm let sem nechodí. Často jsou jiné starosti a povinnosti důležitější. A není ani srazový typ, škoda.
Dnes jsem jich potkal dokonce několik.
První na lesní asfaltce mezi Bzencem-Přívozem a Rohatcem-Kolonií. Kolo 20"+20". Jezdec v hnědé šiltovce.
A pak 2 lehokola, jedno dokonce se závěsným dětským kolem, na silnici mezi Rohatcem a Hodonínem. Obě měla pěkně barevné praporky. :-)
Dneska krásný stroj....jen šlapák chyběl a motor HD je jaxi navíc :-)
Náhodou jsem šel kolem a na Noe TV šlo tohle: Mikroregion Východní Slovácko: Nivnice. Napadlo mě, tam bude lehokolo. A jedno tam bylo. Asi Max se spodním řízením. Dávají to ještě v pondělí a ve středu.
http://www.tvnoe.cz/en/catalogue-programme...
Dnes 16:20 asi 600 m severně od Kuksu, mělo to jednu z variant horního řízení (jel jsem proti 120+).
To se to jezdí v teple v Polabí :-)
Tak se přestěhuj, do práce můžeš dojíždět - však leho máš ...
Momentálně skoro tři :-) jedno pojízdné, jedno v opravě a jedno ve fázi výroby...
OFF TOPIC : Bolo by mozne spravit dalsi diel Homebuilders?? (nechcem sa povodnemu autorovy pchat do temy - znova :-D )
Už zas, jako každý rok.
Z jaký je to epizody? V práci mi mox nevěří, že to není fake :-)
Teď poslední, před týdnem, S26E17 Waiting for Duffman.
Ale že je to jak Oceláč? Jenom dynamo a převodovka je menší, tam to vypadá jak dva motory. A jinačí řídítka.
Připadá mi to, že hlavní inspiraci asi poskytl americký Reynolds T-Bone: https://www.google.de/search?q=reynolds+t-bone...
Spíš bych to viděl na Lightning
https://www.google.cz/search?q=recumbent...
Předevčírem jsem zahlédnul v televizních novinách na ČT 1 Radka (aspoň si myslím, že to byl on), rozhodně to byl Ninkův oceláč. Mihnul se tam na nějaké cyklostezce.
No skvělé, díky! Jel jsem přes Olomouc a vidím chlápka točit bruslaře. Byla to vedlejší stezka. Tak jsem schválně zahnul směrem k němu. Už schovával vercajk, ale bleskurychle ho zas nachystal a točil, prostě profík.
Tím směrem jsem ale jet nechtěl, tak jsem se otočil a vzal to kolem něj ještě jednou.
Chtěl jsem se zeptat, kde to bude, ale on pořád natáčel, tak jsem nezastavoval. Nejsem zrovna typ na interview.
Ale i tak dobrá reklama, ne? Čekal jsem spíš nějaké regionální zprávy, žádné logo nikde nebylo.
Vcera v cca 12:45 CEST na cyklostezce mezi Chocni a Mitkovem jsme potkali lehokolo.
I kdyz to asi nebylo poznat, tak posledni z trojice inline bruslaru, co rikal ahoj, tedy ja, ma doma taky lehokolo... :-D
Dnes Moravské Budějovice, cca 17hod, oranžový AZUB (Max?) se spodním řízením. Byl bych se rád dozvěděl více, ale kolegyně v autě by pro to neměly pochopení (čekaly nás ještě dvě hodiny cesty). Jo a za zalehlým jezdcem sekundovala vzpřímená jezdkyně (což nutně neznamená že patřili k sobě).
O víkendu na křižovatce mezi Březinou, Doubravou, Loukovem a Žďárem modré lehokolo asi domácí výroby s jezdcem v dresu Svijany.
Dnes zhruba ve 22:20 ve Valticích. Sjížděl z kopce od benzinky dolů do centra. Asi horní řízení a vzadu brašny.
Tak nás někdo vyfotil při včerejší cyklojízdě a teď nevím, jestli titulek pod fotkou vypovídá o autorově smyslu pro humor, nebo o jeho nevědomosti: http://www.munimedia.cz/prispevek/aktualne...
Každopádně to pobavilo.
Dodnes jsem netušil, že jsem takzvanej hendikepovanej. A také se mi "líbí" ty hrubky v popiscích. Holt naše novinářská elita!
Novinář je zřejmě handicapovaný :o)))
Ať koukám, jak koukám, asi už to promptně upravili, co? :-)
Jo, vyměnili fotky i s popisem, lehokola dali pro jistotu pryč :-)
Pro budoucí generace jsem si udělal zálohu s popiskem. Pro ty co to nestihli je to tu v plné parádě :-D
V tomto případě nevědomost skutečně hříchu nečiní - naopak - dokud nás řidiči předjíždějících vozidel budou považovat za hendykepy, budeme na tom s vyhýbacím manévrem pořád o dost lépe, než třeba žiletkáři.
A nejste zbytecne sebestredni?
Treba jsou nejaci handicapovani mezi lidma za vami! ;-)
Navic kazdy handicap nemusi byt na prvni pohled videt, nejspis je tam spousta dysgrafiku, dyslectiku, autistu, schizofrenicu a urcite i nejaky ten sexualni uchyl... ;-)
Váhový poměr 120 ku 60 je vyrazným hendikepem při jízdě do kopce v můj neprospěch, za to z kopce když se rozjedu tak jsem jako v Questu...Jinak jsem naprosto normalní...
A čo také si predstavujetě pod pojmom " normálný ", Kefalín ?
Jet na kole s děckem v šátku by mělo být na psychiatrické vyšetření (té dutolebky).
To myslíš tu matku, co má dítě v šátku na břiše?!?
Já ti nevím, ale nikde tam u ní nevidím kolo. Osobně jsem si myslela, že se jen přišla podívat. Vůbec mě nenapadlo, že by takhle chtěla sednout na kolo.
Podle svých dcer zjišťuji, čeho jsou současné matky schopny ...
Jj, také občas nechápu. Ale když se ozvu, tak ji prý jen traumatizuju :o)))
Mě to odkývou, ale udělají dle vlastní hlavy
- mají recht, co může vědět starej chlap ...
dnes sem potkal u Boušínský láfky oranžovýho svařovanýho azuba, s doprovodem na zábradlí.... ((-:
Oranžovýho?!? A se zábradlím?!?
To sem blázen, kdo to tak asi mohl být... :o)))
Já se Zlatkou taky potkal podobnou dvojku :-).
Chlap na maxovi a paní na "zábradlí" jeli proti nám.
Včera kolem půl sedmé navečer něco červeného se spodním řízením a oranžovou vestou omotanou okolo nosiče vzadu - na cestě ze Satalic do Radonic v obytné zóně u novostaveb
Já jel naproti v autě, tak jsem radši ani nezdravil ...
Minulý čtvrtek kolem osmé jsem potkal Snilarda na Wilsonově, prohodili jsme pár slov o tom, že je zmrzlý jako sobolí hovno.
1.5.na Libavě na Bílém Kameni cestou z Velké Střelné na Zelený kříž jsem potkal Elektro Radka.Při jeho cestovní rychlosti jsem ho stačil jenom pozdravit. Navíc jsem byl na horáku,tak mne nikam nezařadil,
Dneska večer v asi za deset devět letěl Matěj kolem Žlutých lázní.
Než jsem stačil na Výtoni vylézt z tramvaje a aspoň ho vyblejsknout, odbočil pod Vyšehrad a já viděl jenom jeho červenou blikačku ...
No hlavně když neletěl do pole jak já dneska :-).
To tě ta řepka tak bere?!? :o)))
Ne, to jsem v 60km/h neuřídil velomobil. Zlomené žebro a kost pod levým okem.
Tak alespoň, že tě velomobil ochránil, před horším zraněním. Je v tom něco jako pás? A jak vůbec dopadl velomobil?
Nějak takhle. Podle svědka nehody asi 4-5 kotrmelců. Od výletu ze silnice do místa kde jsem zůstal ležet asi 15 metrů.
Pásy v tom nejsou, proto ta krev na přední hraně vstupního otvoru vedle chybějícího zrcátka. Tam jsem podle všeho trefil obličejem.
Kontaktoval mě jeden angličan, který s tímhle má už více zkušeností (nedávno zrakvil questa potřetí) a ten už má lepší zadní tlumič, aby to neudělalo to co mě, vyztužený čumák (podobně jako můj po opravě) a při té třetí nehodě měl už i pásy. A právě ty mu podle všeho tentokrát ochránily obličej. Takže pokud se odhodlám v tom zase jezdit, bude to po podobných úpravách. Na 60km/h jsem nedopadl vůbec špatně, ale zranění ohrožující fungování jednoho oka je něco, co si naprosto vynucuje provedení zásadních preventivních opatření.
Ten detail s krví,dej na velouše ještě krevní skupinu pro záchranáře.Jiříku hodně štěstí.
Zdá se, že stroj obstál a nerozpadl se zcela. Je to asi bude chtít minimálně ty pásy, lépe i airbag, ale reálně asi alespoň nějaké polstrování částí, o které se člověk může zranit.
Brzy se uzdrav!
Spodek nemá žádné strukturální poškození, aspoň na pohled, nic není nikde hnuté a nic neproniklo dovnitř. Horní díl, který je většinou lehčí a menší, se trochu polámal. Oblouk za hlavou ale evidentně dostal pořádnou šlahu a přesto vydržel, delaminovaly se nějaké vrstvy až kousek za ním. Takže hádám mi to poskytlo velmi solidní ochranu. Pásy by pomohly dvěma způsoby - netrefit hlavou předek otvoru a nenechat se odstředivkou vytáhnout tělem ven a zlomit žebro o bok otvoru.
Takže půjdeš do pásů? A nebude to nějak vadit při šlapání? Ale když je tam nedává výrobce, tak kdo ví, jestli to s nimi není nějak nepříjemné.
Pásy budou potřebovat upínací body, takové, které při nárazu nepovolí.
Šroub v laminátu (byť s velkou podložkou) je ´na dvě věci´.
U závodních aut je klec kolem pilota, ale klec, to jsou kila navíc.
Máš pravdu s tím upevněním. Instalace pásů samozřejmě sebou nese vytvoření (nebo spíš dotvoření) karbon-kevlarové klece kolem kokpitu. Část hodně pevných struktur už tam je (podběhy, středový rám, omegy v bocích, příčná trubka za sedlem), část se musí dodělat (omegy po podlaze od podběhů kolem sedla a nahoru po stěnách za a sedlem). Pásy se pak uchytí k téhle kleci. I kdyby nedokázaly ochránit hlavu před nárazem do kastle úplně, podmínkou nárazu bude deformace mnohem více kompozitů než doposud, takže i náraz proběhne mnohem "měkčeji". Vozidlo nabere ze dvě kila navíc, ale co už.
Samozřejmě nechci dál jezdit s tím, že jediná preventivní opatření jsou že já nevjedu na takovou blbost a že když už, tak to pásy a klec zachrání. Jsem rozhodnutý zkusit poléčit tu přetáčivost i nedostatek adheze, aby se neopakoval dvouvteřinový přechod od "hm, trochu protivné hrboly" do neovladatelného stavu.
Proč se výrobce nikdy nepokusil vyvinout potřebné modifikace karoserie tak, aby šlo prodávat variantu s pásy, to nebudu spekulovat, nemám ponětí. Ale umím si představit čtyřbodový pás udělaný tak, že vyletět ze sedla úplně pryč nemůžeš, ale přitom máš dost volný pohyb na všechno řízení a šlapání. A od včerejška znám po internetu člověka, co to tak dokonce udělal. A potěšilo mě, že na fotce od něj to vypadá tak, jak jsem si sám představoval, že by to mohlo být.
To je děsivé. Zdálo by se, jak je Quest bezpečný, když se s ním běžně dosahuje takových rychlostí.
Co z toho plyne?
Dávat si víc pozor poblíž obcí s takovým názvem jako Rakvice...
Tak hlavně přeju, ať je to bez dlouhodobých následků.
A jak se podařilo udržet nehodu mimo zájem policie (nebo ne)?
Když to někdo nenahlásí a jak na potvoru zrovna nejedou okolo, tak se to nedoví. Není povinnost hlásit havárii (ani nehodu) když není způsobeno zranění jiné osobě a případnou škodu na majetku sám srovnáš.
Pokud vím je nikdo nevolal, ale sanitku ano, a Transporter nehodovky přijel ještě před sanitkou. Takže to stálo 300Kč blokové pokuty od dvou velmi profesionálních, příjemných a soucitných policistů. K tomu 90Kč regulační poplatek v nemocnici, ale furt ještě jsem v plusu, protože jsem ušetřil 500Kč za K24...
Hele co to má vzadu vlastně za pružící/tlumící prvek? Správně nastavený tlumič by tohle přeci neměl dovolit.
Jenže Questy mají hlavně pružiče a ne až tak moc tlumiče. Nevím, co všechno k tomu přispívá, ale mě se to chová hůř než většina. Asi 20" zadní kolo a lehký jezdec nebo co.
A nedal by se dozadu umístit klasickej tlumič ze zábradlí?
Pokud někdo vyrábí nějaký co jde rozumně přepákovat na zatížení kola asi 25-30kg s malým zdvihem a přesto bude mít v tomhle režimu dobrou charakteristiku, tak přesně to hodlám udělat. Ale zatím o vhodném tlemiči nevím.
Když ses onehdy ´sčuchnul´ s Avií, dopadl´s hůř nebo líp?
Od té Avie před deseti lety jsem měl žebra podle všeho jen naražená nebo možná lehce naštíplá. Teď podle toho zlomeného vím jistě, že tak moc se to tam nemlelo a tak moc to při pohybu nebolelo. Krom toho jsem měl tak 6-8cm dlouhou hlubokou tržnou ránu na stehně, která se i bez stehů zahojila celkem slušně, zbyla jizva, jinak opět jen drobné oděrky.
A tou Avií to byla nehoda v minimální rychlosti, v momentě středu myslím ani jeden z nás nejel přes 15km/h, určitě ne přes 20. V pátek těch 60km/h lehkým smykem z metr vysoké meze sice nezahrnovalo pevnou překážku jako přední nárazník Avie, ale i tak to má horší následky. Na druhou stranu udělat to jinak než uvnitř Questa...
Brrr a kde se stala chyba? Predpokladam, ze velomobil normalne uridit zvladas, takze nejaka zavada nebo jsi jel na hrane moznosti a najednou to uz bylo moc?
Mozna bys mel nainstalovat i cernou skrinku. Aspon akcelerometr s gyroskopem pripojeny k datalogeru... ted bys vedel presne, kolik tech kotrmelcu bylo... ;-)
Takze na K24 letos asi nejedes? :-(
Mít tam ten akcelerometr, měli bychom asi teď zábavná data, jak z těch kotrmelců tak z toho co jim předcházelo. Ta z kotrmelců bych použil pro návrh zádržných systémů (pásy plus lepší tvar kokpitu kolem ramen), ta ze silnice pro návrh zadního tlumiče.
Ze všeho nejvíc to byla moje chyba. Věděl jsem, že zadní kolo Questu na hrbolech moc nedrží stopu, moje asi víc než většina, protože mám vzadu dvacítku (starší Quest) a málo vážím. Přesto jsem si nedal pozor a ohleduplně uhýbal autům na kraj silnice. V tomhle místě to mírně klesá, při 50km/h jsem přestal šlapat a samo se to rozjelo asi na 60. Naproti jelo dost aut, zezadu mě dojíždělo nějaké mpv a dodávka. Chtěl jsem jim uhnout a navíc mě nebaví ti kreténi co pokud nedrhneš pravou stranou patníky tak se opřou o klakson a projedou co nejblíž (cca jednou za 200km se takový potká). Najel jsem doprava a ucítil, že zadek jede trošku po hrbolech kde kdysi byla bílá čára. Pak se to tak rozvibrovalo, že to úplně přehlušilo vítr a všechno, zadní kyvka snad chytla nějakou rezonanci nebo co a celá kastle se roztřásla tak, že jsem viděl trochu rozmazaně. Zadek byl najednou jak na hladkém ledu, sklouznul z té čáry na jednu stranu, chytl se rovného asfaltu, skočil zpátky atd. Vlny se zvětšovaly. Při několikátém výkyvu čumákem směrem ze silnice jsem měl dojem, že i kdybych tenhle vybral tak, že ocas nepůjde ještě mimo asfalt, tak mě to vzápětí hodí přes silnici do protisměru. Tak jsem to jen trochu rovnal a nechal vyletět těsně kolem patníku ze silnice. Asi tady: http://www.mapy.cz/zakladni?x=16.8108925&y...
Je tam mez asi metr vysoká, ze které to zřejmě skočilo dolů, pak následovaly kotrmelce. Řidič toho mpv co mě před tím předjelo to říkal něco v tom smyslu, že co viděl v zrcátku tak nevěděl, jestli budu živý.
Pritom na obrazku ta silnice vypada tak nevinne... nojo, chybama se clovek uci, tak preji brzke uzdraveni.
Kazdopadne kdyby uz akcelerometr, tak urcite kombinovanej s gyroskopem, prodavaji se cipy, co maji v sobe oboji, samotny data z akcelerometru by na rekonstrukci kotrmelcu nemusely stacit... ;-)
dík za tvůj popis nehody. Uvědomuji si, že to , že při sjezdu z kopce se držím ve středu jízdního pruhu, podobně jako na kruháči, je správně. Protože to čeho se nejvíce v té sjezdové rychlosti bojím, jsou nerovnosti na kterých je přední dvacítka neposedná a má tendenci vyhazovat jak mladý kůň.
Je to podle stroje. S celoodpruženým velomobilem a silnicí vypadající takhle pěkně člověka nenapadne, že by mohl nastat problém vedoucí až k neovladatelnosti vozidla. Jet tam třeba na neodpruženém lowraceru, nebudu se pokoušet ty zbytky čáry přejet a pojedu kolem nich v pruhu. S celoodpruženou tříkolkou mě prostě nedošlo, že pustit jedno kolo přes to může být takový problém.
Tohle podle mě nebude přímo dvacítkou, ale celkovou konstrukcí kola a nastavením odpružení. Než jsem si koupil Apuse, měl jsem z AZUBu půjčeného 24" Maxe, a ten se mi rozkmital v Líšní na čtyřproudovce z Velké Klajdovky na Vinohrady, mohl jsem jet tak sedmdesát. Ale naštěstí pomohlo jen trochu ťuknout brzdu a kmity přestaly.
Rozkmital jak? Zadní tlumič ve svislé ose? Mě kmitával Apus obutý na terénní gumy v ose řízení při jízdě bez držení. Když jsem pustil řídítka, začla kmitat. Stačil jeden prst položený na jednom řídítku a přestalo to.
Co brzdy? Snížení rychlosti by mělo pomoct stabilizaci a srovnání.
Brzdy jsem lehce ťuknul při první větší vlně a rychle zjistil, že brzdit předek vozidla v přetáčivém smyku není dobře. Možná kdybych to byl býval neudělal, mohlo to jít zachránit, kdo ví.
Dolezite je ze si to relativne zvladol. Teraz sa uzdravit v com ti drziime palce vsedci. A quest sa potom da dohromady dokonca som videl tuna ked sme boli pozerat sedacky tak tam 1 kus horneho dielu este maly ako zbytok nez sa vyroba zasa prestahovala do rumunska ...urcite za kvalitou :-D. a dokonca karbonovy bol myslim.(LEN AKO NAPAD)
Uf, tak blahopřeju k přežití.
Možná je to hloupost, ale šlo by přetáčivost omezit aerodynamicky? Kdyby se dozadu dala směrovka jako na letadle s ostruhovým podvozkem, mohla by být tříkolka stabilní i se zadním kolem ve vzduchu. Případně ještě přítlačné křídlo...
...a křídla a vrtuli a bude to dokonalé :-). No nic, vyladění tlumiče asi bude schůdnější cesta.
Mimochodem, ten zmíněný akcelerometr jsem měl v ruce. Malinkatý tišťáček asi 15x15 mm, samotný akcelerometr je jenom taková nepatrná kostička. Rychlosti otáčení i géčka měří spolehlivě (zkoušeno přes sériovou linku na PC) a rychlost by měla být taky docela slušná, když to ustabilizuje i kvadrokoptéru.
Já dělal akcelerometrický záznamník jako bakalářskou práci. Před deseti lety a ne moc úspěšně a jen ve dvou osách. Nevím, jestli bych to dnes dal sám dohromady, ale zbastlit nějakou arduinovitou hrůzu pomocí "kradení" částí kódu na netu bych asi dokázal. Jen jsou jiné priority.
Já se pomalu už chystal dělat dozadu výklopné brzdicí štíty, ale pak se nové 90mm brzdy trochu zajely a Quest začal zastavovat trochu rozumněji, tak to jsem zatím odložil na neurčito.
"zbastlit nějakou arduinovitou hrůzu pomocí "kradení" částí kódu na netu bych asi dokázal"
Jak myslíš, že se dneska programuje? :-PP
Jednoduchej dataloger k akcelerometru by byl otázka pár chvil se správným HW. Horší by pak byla spíš ta analýza dat. I když to už dneska bude asi taky zvládnuté, když je akcelerometr v každém mobilu a sportovních hodinkách.
Koukej se brzy ozdravit!!
Ja bych si tu analyzu predstavoval nejak tak, ze se data nactou v nejakym prehravaci s casovou osou a co se s "objektem" zrovna delo by prehravac znazornil pomoci vhodneho 3D modelu.
Mozna si to predstavuju naivne, ale kdyz budu mit vsech 6 hodnot vzorkovanych v dostatecne kratkem case, nemela by byt rekonstrukce pohybu nic sloziteho. Akcelerometr sice nepozna rychlost pohybu pred opustenim silnice, ale to pro animaci nevadi, protoze vime, ze uplne na konci se pohyb zastavi... :-)
Vzhledem k tomu, ze je to dneska v kazdym mobilu, mozna by stacilo najit a stahnout vhodnou aplikaci pro Android, ne?
Ja mam 10 let stary mobil, tak nevim, jak moc ty telefonni akcelerometry fungujou, ale jestli to nezabili nejakym stupidnim omezenim v API, melo by to ucel plnit.
Ja pred casem chtel vlastni accel+gyro logger stavet, hlavnim kriteriem byly minimalni rozmery + vodotesnost, ale jako spousta jinych projektu to nejak vysumnelo... :-)
Technická poznámka - já vím že ty to asi víš, ale přecejen ať nemateme pojmy: kód nelze ukrást (teda pokud bys neukradl fyzické médium s poslední kopií toho kódu).
Kód většinou nejde ani "nelegálně zkopírovat", maximálně tak "nelegálně použít/distribuovat". Ale to nezní tak sexy v těch PR článcích neexistující organizace OSA.
(jo a taky pojem "pirátství" nemá s kódem ani filmama nic společného - je to pojem který zahrnuje lodní děla a tak podobně)
V obci při rychlostech 45 a víc autům neuhýbám, pokud se sám musím vyrovnávat s nástrahami vozovky, jako jsou kanály, záplaty apod. Trpělivé ohleduplné řidiče pouštím na mnou vybraném vhodném místě srozumitelným gestem. Mimo obec platí totéž asi od rychlosti 55. V šedesátce by mě asi nenapadlo uhýbat do míst bývalé bílé čáry, zvlášť na stroji ochotném se na rovině spakovat ze silnice – tam je asi něco špatně. 200 km mám letos právě patnáctkrát a nikdo mě nevytroubil, na videjkách ze zadní kamery mám samé vzorné řidiče – kterým tímto i děkuji a Tobě brzký uzdravení a bezpečnější stroj.
V obci dělám víceméně to samé, když jedeš v obci 45, rozdíl oproti autům máš teoreticky 5 a prakticky 10-15. Mimo obec při 60 je teoretický rozdíl 30 a praktický často o kus víc. Pak je na zvážení hustota provozu - je-li dostatečná, tak pokud každé auto co mě dojede donutím zpomalit na rychlost co jedu (což většinu času není víc jak 40), budu mít trvale celou cestu na zadku nalepené auto. A každý řidič co mě dojede se utvrdí v tom, že su bezohledné hovado. Takže když je možnost, uhnu.
Nemyslíš, že kdybych věděl, že může dojít ke ztrátě kontroly na takovýchto hrbolech, co skoro nejsou vidět, že bych na ně asi nevjel? Nebo mě máš za takového střelce, že vědomě risknu havárku v šedesáti za hodinu jen proto, abych někomu uhnul?
"budu mít trvale celou cestu na zadku nalepené auto"
Možná by stálo za zvážení používat míň frekventované silnice. I když v okolí Brna to bude složitější než u nás "na venkově".
V pátek odpoledne je otázka, jestli v okruhu 50km od Brna je nějaká silnice s malým provozem. V jakoukoliv dobu je ale fakt, že že i kdyby místy existovala alternativní trasa po vedlejších cestách, bude trvat o polovinu déle, protože sežere o polovinu víc energie. A bezpečnost nemusí vždy být vyšší na točité úzké silničce kde občas jede někdo přesvědčený, že je tam sám, než na hlavní rovné silnici s širšími pruhy a většinou i krajnicí. Prostě když se potřebuju přesunout někam dál, není v českých podmínkách moc jiné realistické varianty než na podstatné části cesty využít hlavní tahy. Ne vždy ne všude, protože místy to fakt moc vhodné není (výpadovka na Svitavy, padesátky přes Buchláky), ale třeba Brno Nivnice má jedinou trasu proveditelnou za půl dne po hlavní na Břeclav a pak doleva kolem Hodonína do Ostrohu, zbytek po cyklostezkách. Strávil jsem u map možná víc hodin než trvá jedna cesta ve snaze najít použitelnou alternativní trasu. Ale pokud vyřadím průjezd skrz Hodonínem, vynechám staré panelové cesty, polňačky a podobné pastičky na které s oblibou vedou cyklotrasy, zbyde mi tahle trasa.
Do Nivnice?
asi Hustopeče - Velké Bílovice - Čejkovice - Mutěnice - Dubňany - Ratíškovice - lesní asfaltkou do Bzence - Moravský Písek - Hluk.
Pokud nepojedeš ve špičce, tak se dá i po hlavní I/54: Bzenec - Veselí - Slavkov a pak na Dolní Němčí. (před Veselí je pěkná cyklostezka)
nebo do Hodonína - I/55 do Petrova (široká krajnice) - Strážnice (asfaltkou podél kolejí, projedeš po ní i celou Strážnici) - Hroznová Lhota - Louka - Blatnička - Slavkov - Dolní Němčí
Končiny kolem Brna moc neznám, s tím ti neporadím.
... přibal brokovnici. Mohla by se tam v té divočině hodit
8-)
Pokud budeš někdy potřebovat podobnou radu na vjezd do Brna z některého směru nebo výjezd ven, dej vědět. Tady mám zas víc variant vyzkoušených já, včetně toho které jsou jak sjízdné v jakou denní či noční dobu.
Kolem Brna a hlavně přes něj to zas znám já, kde je to sjízdné jak. A vím spoustu způsobů, jak to tu projet po rozumných cestách navigačně tak složitě, že "cizinec" obvykle říká, že to naprosto nejde trefit. Proto jsem si vždycky myslel, že podobná situace bude existovat skoro všude - dobré trasy existují, ale nejsi-li místní, nenajdeš je. Ne dřív jak na mnoho a mnoho pokusů.
Zkusil jsem nakliknout tu první jen tak zběžně: http://www.mapy.cz/cykloturisticka?planovani... . Vypadá rozumně co do výškového profilu, byť ne tak hezky placatě jako ta po hlavní, ale skoro. O povrchu některých částí by se asi dalo trochu polemizovat, ale to by se muselo vyzkoušet. Jestli začnu zas jezdit v Questu, zkusím si nějakou takovou trasu najít, mohlo by to být pěkné. Díky.
Prostředek trasy bych ještě srovnal. Silnice slušné, kopce žádné. Na silnici I/55 je široká krajnice, takže na kole v pohodě.
A v Mor. Žižkově se můžeš zastavit v místním minipivovaru. :-)
http://www.mapy.cz/s/in5b
Veselí - Slavkov bych vynechal, kopec jak blázen a celkem hlavní silnice (tak středně mi přišla a jel jsem ji jen třikrát). Nacvičené mám ty betonové cyklostezky Uh.Ostroh - Ostrožská Lhota - Hluk - Dol. Němčí - Nivnice. http://www.mapy.cz/cykloturisticka?planovani...
Podle toho, kde je to jak z kopce, potom na některých místech s Questem stezku neberu a jedu po silnici - když to jede v obci 40 plus, bylo by to akorát k vzteku a ještě nebezpečnější zpomalit na 20 a jet po zámkové dlažbě podél vchodů domů. No a před Nivnicí na kopci sjezdu ze stezky na silnici, protože to zabijácké esíčko s předností co na cyklisty vymysleli v dolíku mezi dvěma vrcholy je dost na nic. Respektive někomu místnímu na nějaké Ukrajině asi nevadí, ale Questem tam na té nové hladké cestě vedle jedu těch povolených 70, a to esíčko na stezce by šlo vzít možná 45 když pominu dávání přednosti. Takže nebrat :-).
Ta třetí trasa vypadá zajímavě, ale zas je tam ten protivný kopec. Při sjezdu do Boršic jsem měl problém s povolenou rychlostí v kopci i s Oceláčem. Quest to ubrzdí, o to nejde, ale je děsně otravné tavit brzdy směrem dolů a pak na druhé straně pracně dupat zas do kopce, zvlášť v závěru dlouhé trasy. Ale vynechání toho kousku Strážnice - Vnorovy - Veselí - Ostroh, kde nejsou moc krajnice, to je trochu lákavé.
Ze Strážnice do Vnorov je asfaltová cyklostezka, bohužel u přejezdu ve Vnorovech nachaly kus panelů.
Zase v Boršicích je dobrá hospoda (motorest), zastavuji se tam na jídlo.
Myslíš tuhle? http://www.mapy.cz/cykloturisticka?planovani...
Posledně jsem to tak uvažoval jet než jsem jel domů. Napřed jsem si říkal, že by se dal zkousnout kus kočičích hlav na začátku, pak jsem si říkal škoda té desetivarevné silnice dál a jak jsem uviděl navazující staré panely, vybodnul jsem se na to. Jel jsem v neděli dopoledne a v úseku Vnorovy - Strážnice mě předjely cca tři auta. To nestojí za objíždění po površích, na kterých máš dojem, že podvozku vyloženě ubližuješ. V nějaké dopravní špičce by to ale mohlo stát za úvahu. Škoda jen, že na cestu Brno Nivnice v pátečním ruchu je to vlevo - odbočení doleva plus připojení zleva. Ale stojí to za zkoušku.
Jj, přesně tak. Když nad tím tak přemýšlím:
Ve Strážnici kousek kostek (z náměstí), kolem parku betonka se spárama. Od mostu přes Veličku (docela úzký, spíš na jedno kolo) pěkný asfalt až k přejezdu žel. trati. Pak tak 70m panelů a ve Vnorovech 2 zpomalovací hrby (přednost zprava) přes celou silnici.
Na velomobilu asi nic moc, na silničce to nějak zkousnu.
Ona i ta hlavní silnice ze Strážnice je docela špatná - vyjeté koleje a hrby.
Průjezd Petrov - Strážnice: http://www.mapy.cz/s/inl4
Asfalt pěkný, jen ve Strážnici dvě stopky (fakt tam není vidět), u jedné s rozjezdem do docela prudkého kopce.
S velomobilem je trochu otrava když se musí zastavovat do nuly a rozjíždět. Ta věc si drží slušnou cestovní rychlost s tak malým úsilím, že se v podstatě dá říct, že radši pojedu 300m po rovině po slušném asfaltu navíc, než abych musel jednou zastavit a rozjet. Stojí to méně úsilí. Z toho pak plyne někdy z pohledu cyklisty divná volba trasy hodně preferující hlavní silnice. Naopak kdybych se pinožil necelých 20km/h na něčem celoodpruženém s nákladem v brašnách, radši si úzkou hlavní silnici v obci objedu po vedlejších i přes všechny přednosti a stopky, radši než se tak pomalu motat mezi auty co se snaží jen prosvištět obcí durch.
Výjimky samozřejmě jsou, třeba ten Uh. Ostroh - Dolní Němčí je energeticky výhodnější jet po stezce, i s Questem, protože silnice vede přes kopečky a vždycky sjíždí zpátky dolů do obce, zatímco stezku tam udělali podél vody. Takže pak to stojí za brždění do zatáček a přednosti při výjezdu ze stezky do obce atd.
Tak dnes jsem jich viděl téměř nepočítaně, někde museli mít hnízdo :-))
A viděl jsem stroje různé i prapodivné a všechny zajímavé i pěkné
Kolega v práci mi hlásil, že včera potkal na trase mezi Mladou Boleslaví a Solnicí jezdce na lehokole s nezvykle silným předním světlem a velikým zadním světlem. Radku, nevíš o tom náhodou něco? ;-)
Kdyby to bylo vcera u Solnice ve smeru z Vamberka do Dobrusky (nebo zpatky), o tom bych treba i neco vedel, ale na Mladou Boleslav urcite ne...
Navic rozhodne nemam velky svetla a pres den jen blikam...
Musis vyzvedet aspon zakladni identifikacni znaky - barvu lehokola a rozmery kol.
Přesně tak - zde jeden vzorový popis :)
Včera ve 20:32 mezi Prahou a Svijanama, tedy v Hoškovicích, modré kolo s rovnou rámovou trubkou 20/26, horní řízení odklápěcí, vzadu nosič s černou menší brašnou, jezdec v bílé kšiltovce na pohodovou jízdu oblečen.
U MB je nějaká Solnice? Kdyby ses ptal na Mladou Boleslav, Solec, Soleček, Sovenice, Sovínky, tak bych věděl.
Mne to taky prislo trochu zvlastni, ze specifikuje 120 km dlouhy usek a nenapise konkretni misto a cas, tak jsem si rikal, ze treba existuje nejaka jina Solnice...
Ja jsem ten den sice jel pres Solnici dvakrat, ale mezi Mladou Boleslavi a Solnici jsem se proste nevyskytoval... :-)
Pátek 5.6. cca 14:15 na výjezdu z Prušánek na Moravský Žižkov. Lehokolo (asi hnědé) pán s knírem, řekl bych prošedivělým. Patrně ten samý byl viděn pár dní poté na stezce Dubňany - Kyjov (bývalá železnice).
Jedno lehokolo nás předjelo v Linci, jedno jsme potkali v Vídni a dvě před hodinou mezi Lanžhotem a slovenskou hranicí.
Tak to my jsme ve stejnou dobu na stejném místě potkali hned tři lehokola! A musim říct, že tvoje odpověď na moji otázku: "Kde se tady berete?" - "Jedeme z bavorsko-českých lehodní" v první chvíli notně otřásla mým zeměpisným povědomím. :-)
2 lehokola ve stoupání mezi Choustníkovým Hradištěm a Kocbeří. Na druhém ležel Brum, prvního jesm nepoznal, i když jsem zastavil, abych ho pozdravil. Brum mezitím někde zmizel v lese.
Dneska kolem 18:15 jelo jedno v Praze kolem Veletržního paláce směrem k Výstavišti - bílý rám, spodní řízení.
To tě taťka nechává venku takhle ´do pozdě´?
Dnes mezi pátou a šestou večerní na A2 u Modřan, asi Bufo nebo něco podobného, světle hnědý rám, spodní řízení.
Po delší době i já včera odpoledne potkal, spíše mě předjelo když jsem se ploužil lesem po Hradečnici zpátky do Hradce.
Ale mělo něco co jsem ještě neviděl. Za sedlem bylo dětské sedátko s dítětem.
To jsem nebyl já:
https://plus.google.com/photos...
ale to víš, dokud to ještě nešlape samo... ;-)
Jo něco takového, jenom leho bylo červené a mělo obě 26" kola a dětské sedátko bylo myslím malinko výš, alespoň dítě tam pěkně trůnilo :-)
Taky se tak přesouváme :)
To je z Kyjova?
Kua, tady někdo nakupuje v LIDLU, nebo jezdí autobusem :) Ano, je to Kyjov
Taky pěkná souprava :-)
Dnes na cestě z práce jsem potkal modrou azubáckou tříkolku se středovým elektropohonem, ověšenou žlutými ortlieby a za ní přívěs se solárním panelem. Bohužel jsme si nepokecali, Jazyky kterými se domluvím já neznal a jelikož z něj nevypadlo žádné slovo, ani nevím odkud by mohl být. Škoda, docela by mě zajímalo, kdo zavítal téměř do mého bydliště.
David Brandenbergr
V Přerově před polednem na Žerotínově náměstí červený Azub s horním řízením,plně naložený . no nepokecali jsme,vybafl na mne anglicky a já rozuzměl jen to,že je z USA.
Žlutý v pod mostem Inteligence, přední kolo menší. Nechtějte vědět typ.
Jezdila na něm ženština se skládací přilbou. Po nasednutí neměla potřebu sklopit stojník.
koho jsem to dnes dopoledne (25/7) videl v Hradišti?
lehokolo 20/26 motor v zadnim naboji, baterky na nosici?
Já to nebyl. Mne by taky zajimalo kdo my (v)leže do revíru :).
Jestli to třeba nebyl 1 pán ze Zlechova. Slyšel jsem že ho má elektro. A neměl třeba taky tablet nebo navigaci na řídítkách?
Včera ráno před šestou v blízkosti vodního díla Hněvkovice. Jelikož jsem vezl i zbytek rodiny a snažil se upoutat jejich pozornost na projíždějící leho, tak jsem postřehl jen spodní řízení (a tuším logo ČEZ na dresu) a detaily už šly stranou. Manželka říkala: "to je výborný, teď už vím o dvou" :) s pánem jsme si zamávali a každý pokračovali svou cestou. Jen by mě zajímalo, jak si pak poradil s kopcem nad přehradou, protože mě ty kopce rozhodně furt nejdou...
Co nevyjedu, to vytlačím :o)))
to je jak s jídlem. Co nestrávím taky vytlačím. :-)
Přemýšlel jsem, jestli založit nové téma, ale asi je to zbytečné, svým způsobem ten nadpis odpovídá...
Včera jsem v rámci servisu Ibexe měl příležitost svézt se na lowraceru, který má Azub (čí je to výrobek nevím). Kdysi někde Jirka psal, že když jezdím jen na Ibexu, tak vůbec netuším, co to znamená řídit rychlejší lehokolo... a měl pravdu!
První pocit byl, že se na tom vůbec nedokážu rozjet. Když se to po 5ti minutách povedlo, nechtělo z počátku jet tam kam chci já, řetěz vedle předního kola hodně omezuje rejd...
Následně mě štvaly řešitelné "drobnosti" jako přeskakující přehazovačka, chybějící zrcátko, na klasických pedálech se v SPD botech šlape špatně, navíc neodpovídaly délce mých nohou (prý nebyl delší šlapák), pak se mi prostě v UB nepovedlo najít tu cyklostezku do Nivnice, vždycky jsem dojel do města na nadjezd nad nádražím... už vím, kde jsem zahnul blbě, ale žádná značka tam podle mě nebyla.
Ze začátku mi přišlo nemožné uřídit lowracer jednou rukou, okamžitě začal někam zatáčet, po několika pokusech se mi dařilo při odbočení i rukou ukázat. Každopádně všechno se tam děje hodně rychle. Po zhruba 60tis km na Ibexu jsem se teď na tom lowraceru bál víc než kdysi na lehokole poprvé. Těžko říct, možná by se to časem poddalo, takhle jsem ani nezkusil rychlost, při které bych mohl ocenit lepší aerodynamiku, tachometr tam nebyl, ale myslím, že jsem jel hodně pomalu. :-)
Závěr je každopádně ten, že Ibex je hodné klidné lehokolo, které se řídí skoro samo. A pak mám taky jasno, že horní řízení (zvlášť takhle super úzké) bych ani v budoucnu určitě nechtěl.
Motorky, co jezděj třista, maj taky malej rejd… Ale popsals to dobře. Já jezdil tři dny jen na letišti, potom dlouho asi 28 km okruh, kde byly všechny zatáčky doprava a nikde jsem nemusel dávat přednost. Dnes už se cítím bezpečně všude, kde nejsou díry. Zajímalo by mě, proč tedy Azub nabízí ke svezení kolo, které na svých stránkách úspěšně tají? Vyrábí snad kopii něčeho, co nemůže přiznat a podepsat se pod to? Nebo někde v zahraničí koupili rámy ve výprodeji a slíbili, že neprozradí kde?
Já myslím, že mě to svezení nabídli hlavně proto, abych se zabavil a při servisu mého Ibexu je neznervózňoval... což jim nelze mít za zlé, nikdo nemá rád, když mu při práci kouká zákazník přes rameno. :-)
Není to výrobek Azubu, možná mi i značku řekl a já to zapomněl, nejsem si jistý, já po tom hlavně nepátral! Cíl udělat si představu, jak ZHRUBA vypadá jízda na lowraceru, byl splněn.
Netvrdím, že už nikdy více, ale zatím je Ibex pro mě to nejlepší lehokolo, na kterém jsem jel. :-)
Podle mě bylo těch pár rámů, ke kterým Azub někde přišel, už rozprodáno a další nejsou. Na tom kousku, který v Azubu mají, jezdí myslím někdo, kdo tam pracuje.
Já mám doma tyhle lowracery dva a věčně nemám čas na nich jezdit. Ten s polokapotáží mě na míru si nechám, ale ten druhý jsem se rozhodl prodat. Bude k vidění na srazu v září a třeba se tam pro něj najde zájemce.
Ten lowracer má spodek sedačky o víc jak 30cm níž než Ibex. Tím pádem moment setrvačnosti kolem osy naklápění máš skoro poloviční. Nebo jinak, časová konstanta systému, který se tvůj mozek pokouší regulovat do rovnováhy, je skoro poloviční. Takže na stejnou rovnováhu potřebuješ dvakrát rychlejší reakce. Zkombinuj to s nezvyklým posazem a typem řídítek a máš ty potíže, které popisuješ. Pamatuju si jak jsem kdysi po přesednutí z Azubu 2 na Optimu Baron měl velký problém vejít se na třímetrovou asfaltku. Spraví se to ve vyšších rychlostech a hlavně když se na tom chvíli jezdí. Pak Ti naopak turistické Azuby připadají jako řídít náklaďák, říkáš si "jak se ta věc sakra donutí k zatáčení?" :-)
Jasně, důsledky nižšího těžiště chápu, určitou teoretickou představu jsem měl i předem... takže jsem tu jen popsal, jak to dopadlo prakticky. :-)
Hodnotil bych to pozitivně - svezl jsem se a lowracer jsem vrátil nepoškozen. :-)
Je možné, že by si mozek na rychlejší řízení časem zvyknul, drobné zlepšení bylo patrné i během té projížďky, ale zda bych si na tom někdy byl tolik jistý, abych jezdil rychleji než můžu na Ibexu a dokonce si dovolil na tom jet nějaký závod, to fakt nevím...
Každopádně můj vztah k hornímu řízení se nezměnil, spíš naopak, takhle si pohodlí prostě nepředstavuju... :-)
Jo a taky se to hrozně špatně tlačí, člověk mé výšky se musí hrozně ohýbat... :-)
S tím co si člověk dovolí na jakém kole je to složité. Já si maximum troufnu na Oceláči Mk.2 a myslím to nebude náhoda, že má rozložení váhy 50/50, relativně nízké těžiště, ale ne tak moc jak lowracery a dlouhý rozvor, jako lowracery.
Lowracery mají prakticky bez výjimky výrazně víc zatížené přední kolo, trochu kompenzovat to dokážou jen ty s 20" zadním. To už samo o sobě trochu ztěžuje věci. Pak hodně záleží jak se trefí jezdec vs posaz, poloha rukou atd, a jak moc co komu vadí. Tiller řídítka, hlavně v lowracerovém provedení, nejsou nejergonomičtější věc co kdo kdy vymyslel. Ale můžou být nejaerodynamičtější, proto se používají. Mě třeba na jednom lowraceru vyhovují, zavěsím si ruce uprostřed za brzdové páky, mám je schované v zákrytu za stehny před tělem, a přitom mám dost citu a přesnosti na precizní jetí zvolené stopy. Jak velkou roli v tom hraje to, že první lowracer jsem měl v roce 2006, takže za chvíli to bude 10 let zvyku, to se těžko odhadne.
Jinak na tlačení je lowracer dělaný snad nejméně ze všech typů kol, to rozhodně. Málokdo je tak malý, aby se k tomu nemusel fest ohnout.
8-)
Děláš ze svého vzrůstu postižení, přitom jsi jen ´o pár inchů´ vyšší, než je český průměr
http://www.rustovyhormon.cz/laik/cesi-jsou...
8-)
(také jsem býval velký (191), ale jak se tak populace zvyšuje, jsem čím dál tím méně vyčnívající ...)
8-)
Tak postižení určitě né, ale svět funguje tak, že se většinou vyplatí být průměrný, což rozhodně nejsem. Jaký že je to kvantil nevím, ano určitě jsou vyšší lidé, ale příliš často takové nepotkávám.
Kromě toho, že si věčně otloukám hlavu o futra, stropy a jiné nástrahy, často se někam skoro nevejdu (v letadle je to za trest), tak si třeba stále myslím, že bych na lehokolo potřeboval větší sedlo než Azub XL (respektive jinak prohnuté) a mám smůlu...
Připouštím ale, že občas je moje výška i výhodou, třeba na horostěně se spolulezec často rozčiluje, když se místo složitého kroku prostě natáhnu po dalším chytu, kam on přímo nedosáhne... :-)
Lowracer jsem si zkusil dvakrát a s přechodem z mého oceláče na lowracer jsem neměl větší problémy. Na řízení to samozřejmě reagovalo mnohem rychleji a měl jsem pocit, že se to neustále v rovné jízdě pokouší lehnout na bok, takže jsem si kolo musel tou kormidelní pákou pořád podstrkovat pod zadek ale řekl bych, že po pár kilometrech bych s tím jel úplně bez problémů.
Na něčem na 26" kolech jsem schopný odjet okamžitě bez jakýchkoliv problémů, zkusil jsem si Maxe a dva highracery, každé kolo s jiným řízením.
Na to, že naučit se držet rovnováhu a zhruba směr na Azubu mi trvalo dvě hodiny, tak na tenhle lowracer jsem sedl a jel. Jízdní vlastnosti mi přišly velmi vydařené.
Až potom po absolvování K24 mě všechno bolelo a něco pak brnělo ještě přes měsíc. Možná špatné nastavení.
Radši jsem pak vzal o něco vyšší a aspoň trochu pružící Oceláč Mk3 a ten mi sedí.
Ja som preto na svoj LR dal supermany je mi to pohodlnejsie a trochu to ukludni jazdu. Moc lehokol som neodskusal ale to dufam napravym na zraze. Vyskusal som easy racer a ten mi pripadal ze je samozrejme trosku neochotny zatacat ale v celku dobre vozitko do mesta na nakup :-). Klasicku modlivku co byva na LR som skusil teraz na zavodoch lehokol v Hodonine ale iba stacionarnom stave = Romantic ma oproti mne neuveritelne dlhe nohy taak ze som nedociahol na pedale v najvzdialenejsej polohe :-D to je moja anatomicka chyba no co uz so mnou :-D. Ale neprisli mi fakt pohodlne sila zvyku na supermany.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani...
čas 37:44
povídání o Ralsku
kdo to byl ? :-)
Předminulý týden v sobotu jsem poblíž Ribeiro Frio zahlédl z autobusu poměrně pěkný LWB. Vyfotit jsem nestihl a ani nepředpokládám, že by to tady majitel četl. Ale pěkné vědět, že lehokola jsou i na Madeiře.
Nink na Oceláči MK.3 je na youtube, natočen při startu letošní PBP, v čase 2:15. https://www.youtube.com/watch?t=16&v...
A tady je v 2:03. https://www.youtube.com/watch?v=jsbETs00Qmg
Tak jestli je toto Ninkovo číslo, má za 36.03 hod za sebou 782 km
Viz
http://suivi.paris-brest-paris.org/
Bylo by to skvělý, ale je to asi jinak, bohužel.
Viz. blog brnobentu :
"18.8.2015 21:30 - Jsme zpátky v kempu u Paříže, po 11ti hodinách jízdy autem do Quedelacu a zpět. Nink se rozhodl ukončit o půlnoci v Loudélacu, kde měl již třetí kontrolu v řadě těsně před zavíracím časem a čím dál větší problém udržet i tohle tempo. Vyspal se do rána a přijel nám zpátky naproti do Quedelacu, kde jsme ho vyzvedli autem.
18.8.2015 08:00 - Nink vzdal svůj hrdinný souboj s elementy někde kolem 440.km a na kontrole v Loudélac to otočil. Jen co zhltnem snídani ho za chvíli pojedeme vyzvednout."
Podrobnosti zatím nevím, snad se dozvíme na srazu nebo i dřív.
Předběžný plán je dát něco na blog jak se vzpamatujem po návratu a více podrobností a fotek potom na srazu v rámci prezentace brevet jízd, o které organizátoři srazu zatím neví, že ji chceme udělat :-). Pokusím se to s nimi ještě nějak domluvit.
Super, parádní množství lehokol.
To jedou jen lehokola a tandemy!
Byly tam i tři skládačky :-)
Včera, těsně před devátou ráno jsem v protisměru potkal ve Vrbici dámu na lehokole. Jel jsem do Bohumína autem. Tímto Tě Pavlínko zdravím.
vyřídím to své paní :-)
V úterý 25.8. jsem krátce po 19. hodině viděl černého leháče projíždět přes Zbraslavské náměstí směrem do ul. Žitavského. A když jsem ho ztratil z dohledu, marně jsem přemýšlel, jestli měl horní nebo spodní řízení - tak přirozené mi to celé přišlo, že fakt nevím :)
Dnes v Kroměříži na stezce jsem potkal tříkolku - víc jsem nezaregistroval, kdyby nezvedl ruku a nezdravil, nevšiml bych si ho vůbec.
Bylo to totiž jenom na moment v zatáčce a jak se vynořili, nespustil jsem oči z jeho partnerky, co jela vedle něj na klasice přímo proti mě. Teda jestli stihne uhnout nebo už je čas brzdit. Stihla :-)
Rodičové včera 29.8. viděli v Praze u Vyšehradského tunelu stojící back2back tandem. Byl to nějaký ze tří českých nebo nějací cizinci?
Včera (neděle) asi v 18.45 hodin se vysápal od Liberec na Výpřež, dával přednost pro odbočení vlevo a tak jsem myslel, že bude hrdinně pokračovat až na Ještěd, ale "zbaběle" to otočil a jel zase zpátky dolů :-)
A kdo má ten třetí? Já vím jen o dvou.
Nejedou němčouři na sraz po ose ??
Mluvíš o back2back? Myslel jsem že Hanina.
Musel to být někdo místní, bez brašen a jen je vyhoup(la), otočka a zase zpátky dolů.
Cizí člověk i kdyby dál nejel, tak se zastaví na rozcestí, zajede na parkoviště, dá třeba pauzu u bufetu, oddechne a teprv pak jede.
Tohle bylo podobné blbnutí jako já když se vyhoupnu třeba na Masarykovu chatu na Šerlichu, bez přibrzdění se otočím a jedu zase dolů a ti kdo tam pochodují tak taky nechápavě koukaj co to je :-)
Koho jsem to videl o vikendu na cestě ze Stareho města do Velehradu? Tříkolka 3x20 a jako přívěs
box na střechu auta ("rakev")?
http://www.nakole.cz/diskuse/18285-karavan...
víc jich tady asi nebude (-:
Dnes (úterý) kolem 19. hodiny jsem potkal leháče směřujícího nahoru prokopským údolím. Myslím, že to byl oranžový starší Azub se spodním řízením?
Dnes asi v 8:00 ve stoupání E65 z Malé Skály na Turnov (Vazovec) jeden kus naložený brašnami.
Dnes v 16:30 v Uherském Hradišti na 47 - 1 týpek na světle modré tříkolce s ortliebama a neuvěřitelným plnovousem a s 2m dlouhou vlečkou se 4-ma solárníma panelama a nápisem LONG VEHICLE E-BIKE.
Asi moc neuměl česky, ale měl mapu.
Na heslo Brod se usmíval. :=)
Včera večer jsem po dlouhé době zase v Praze potkal lehokolo :-) Nejprve to vypadalo na někoho neznámého, ale pak se ukázalo, že to je pán, co si u mne kolo zkoušel a pak ho koupil z druhé ruky.
Tak nějak pořád čekám, kdy sem někdo napíše, že viděl mě. Občas mě někdo zdraví, ale asi to nejsou lidi odsud :-(
zrovna teď projelo jedno v protisměru po náměstí TGM v DKNL - nízký, červený, na sysla, s mladým jezdcem...
červený,tak to jsem určitě nebyl já
...a sportovní postavy (a nebyl v tílku)
Já myslím, že mech má vysloveně sportovní postavu. A to tílko to jen zdůrazňuje :o)))
Dik,ze ses me zastala!
Moje řeč...k jakámu sportu ta postava patří ? :-)
Projel jsem dnes taky v protisměru po náměstí TGM v DKNL, ale na zeleným pivním zábradlí.
Co je to na sysla?
Co myslíš?!? :o)))
takhle vypadal, proti "sysloj" měl řidítka spíš níž
a není to zrovna Matěj, který si tu stěžoval, že ho ještě nikdo nepotkal ? :-)
On začal jezdit na sysla?
no házel sem, že má nové kolo - https://www.google.cz/search?q=Cruzbike...
tak nevím, jestli je to vyloženě na sysla ? :-)
Za poslední dva dny mám celkem štěstí na lehokola. Včera Tři lehokola a tříkolku u Bodamského jezera, z toho jedno v Kostnici. Dneska dvě v Bazileji.
Ty taky? :-)
Kdepak Basilej....Austrálie a protinožci :-)