Anžto mi Ane před chvílí řekla, že mi bude muset dávat menší porce jídla, tak to asi vypadá, že budu muset zase zahájit hubnoucí období. A tím pádem začít se hýbat i jinak, než kolmo, tedy běhat. Ovšem já běhat odmítám, protože by mě to zabilo. Dovedu si ale představit běhat s cyklokroskou - chvíli běžet, pak se za odměnu svézt. Po cyklokroskách koukám už nějakou dobu a tohle by byl důvod, proč ji konečně koupit.
Takže se ptám: když už bych se teda pro ni rozhodl, tak s jakými brzdami - klasické cyklokrosové ráfkové nebo teď jak se dávají mechanické kotoučové? Jaké upřednostňujete a proč - nejlépe z vlastní zkušenosti.
Dík :-)
Kotouče. Už je vozí i na tréninkových kolech.
Cantilever zůstává už jen kvůli tomu že je na závody přikázaný v pravidlech. Jiný důvod k tomu není.
I na závodech už jsou kotouče povolené.
Od kdy přesně nevím, snad už loni. Někteří závodníci je už vozí.
Hele, nebude to náhodou tvé jubilejní desáté kolo?!? :o)))
No jo, bylo by jubilejní. Zatím nejsem napevno rozhodnutý, ale myslím na to stále častěji - a teď to hubnutí k tomu :-)
Poradím z vlastní zkušenosti, ale spíš které nebrat. :-)
Hlavně ne Tektro 720, prý nejhorší brzdy. Původní silniční špalíky byly tvrdé a vůbec nebrzdily. Po výměně za špalky na V-brzdy, je to o něco lepší, ale žádný zázrak.
Taky bych byl pro kotouče, budou brzdit rozhodně líp.
Jo, myslím si totéž - taky bych upřednostnil už ty kotouče.
A ještě jeden problémek: já bych nejraději meridu, ale ta už letos cyklokrosky nenabízí. Minulý týden jsem ve Vrchlabí viděl její loňský model na ultegře, cena 32 tisíc. To je pro mě zbytečný, mně by bohatě stačila současná tiagra, nanejvíš 105ka - přece jenom je to levnější a musím počítat s tím, že občas s tímhle kolem i upadnu, tak proč ničit drahé komponenty. Máš nějaký typ na cyklokrosku s kotoučema a tiagrou, resp. 105tkou?
Vezmi už 105, má bowdeny řazení schované pod omotávkou.
Až tak přehled nemám - značek na výběr je dost: Cube, Focus... Giant a Canon, ale ty jsou docela drahé.
Ale docela mě zaujalo tohle - už má hydraulické kotoučovky. http://www.focus-kola.cz/cyklokrosova-kola/254...
http://www.canyon.com/_cz/roadbikes/series...
Hydry nechci - když s tím spadnu na páky, tak to bude stát majlant.
Jinak fokuse mám v hledáčku, tady v Uhříněvsi ho vedou, parádní kola. Ovšem dilema: ten na 105ce a kotouče od shimana nebo ten na tiagře a klasické brzdy? Kdyby ta 105ka měla aviďácké brzdy, tak bych naváhal, ale co ty shimanovské kotoučovky? - jsou ok? Barevně se mi víc líbí provedení s tiagrou = černo-červené, ale tu 105kovou bílo-modrou bych taky přijal. Zas mám na celej den o čem přemejšlet. Zlatej socialismus, byl jeden favorit a k tomu pod pultem, člověk se nemusel takhle těžce rozhodovat :-)
K věci - bral bych kotouče.
A maličko mimo věc - pak poreferuj, jak běháš. Kdysi jsem k tomu jen čuchnul, strašná rasovina. Běžně se běhá bez zátěže a po hladkém terénu. Tady poběžíš jen to, co se nedá jet. Takže do prďáku, brambořištěm atd. A pokud do těhle hrůz úmyslně nevjedeš, tak se na kole pěkně povozíš (ale to můžeš pohodlněji na horácovi a za ušetřené ho vymazlit) :-) Pokud pro to nemáš pevné odhodlání, železnou vůli a motivaci, je to jak pořízení rotopedu - věšáku na prádlo.
Třeba je to ale tvoje parketa, pak ti přeju, aby sis to užíval.
Což o to - vůle by byla, toho se nebojím. Já zrovna moc velké terény nevyhledávám, ale když už mám běhat, tak jenom s kolem na rameni, a pak si zase naskočit a jet, běhat jen tak, bez kola - copak sem blázen?! :-)
A což takhle koloběžku? Tam máš kombinaci běhu a jízdy jako víno.
No bodejť, jen blázen by běhal bez kola :-)
A nebylo by snazší běhat někde po normálním povrchu a bez kola na zádech než v bahnu po kotníky s bicyklem na hrbu?
http://youtu.be/u9WzXyZM5G8?list...
To video mi připomíná fotky Radky z jejich výletů- cyklista v sedle je vcelku řídkou záležitostí. :-D
No no, když už nemůžeš kritizovat kvalitu fotek, tak aspoň obsah, že jo.
Přece nebudu fotit xichty a zadky cyklistů, když je kolem tolik krásných věcí k focení, které navíc neremcají, že se fotit nechtějí :o)))
Já mám na cyklokrosce "klasiku" - kantíky. Brzdí to slušně, lépe než silniční (a hůře než kotouče). Výhoda "klasik" je snadnější pořízení dalšího páru kol (střídám cyklokrosové a silniční). No a to je asi tak jediná výhoda... :)
Pořizuješ-li si CX jako CX, tak jdi to kotoučů. Zejména pokud s tím hodláš jezdit v "bordelu" (blato, sníh).
Merida CX kola má i v letošní nabídce (akorát je nevozí do Čech).
http://www.merida.com/en_int/bikes/cross/cyclo...