Tak třeba Kodaň, kde převážejí spermbanku na cargo kole, které první české město se inspiruje? :).
http://youtu.be/NAr5sB6aivk
Velmi dobry napad bolo to zabradlie pred krizovatkou (na konci videa), kde sa stojaci cyklista moze pridrzat, alebo ten kovovy stupienok, aby sa cyklista pocas cakania na zelenu mohol opriet nohou. To su pekne vychytavky.
K vychytávkám. Všiml jsem si v Lipsku, že často bývají u budov jakási zábradlí přimontovaná na domě, aby se tam dalo opřít (a zamknout) kolo a neopíralo se o fasádu. Výhodu spatřuji zejména v úzkých uličkách, kde by normální stojan překážel.
k tomu se původně přivazoval kůň ;-)
Tak ukazuj !
https://www.youtube.com/watch?v=zmSuVXTADrI
http://www.ecofriendlyvietnam.com/upload/ao... ;)
V rakouském "městě budoucnosti" počítají s koly. Řidičům aut záměrně komplikují život
Na severovýchodním okraji rakouské metropole, na ploše bývalého letiště o rozloze 240 hektarů, nyní vyrůstá "chytré" město pro dvacet tisíc lidí. Domy si tam budou potřebnou elektrickou energii vyrábět částečně samy pomocí solárních panelů, systém senzorů zase zvládne průběžně regulovat vytápění. V obří čtvrti vznikne také dvacet tisíc pracovních míst.
A v Aspernu myslí i na šetrnou dopravu. Její budoucí obyvatele chtějí dostat do sedel kol, případně elektrokol.
http://ekonom.ihned.cz/?p=400000_d&article...
Docela mě pobavilo:
- domy si tam budou potřebnou elektrickou energii vyrábět částečně samy pomocí solárních panelů - solární panely snad el. energii vyrobí samy i bez pomocí domů, ne?!?
- "...vyrůstá "chytré" město pro dvacet tisíc lidí..." a "... vznikne také dvacet tisíc pracovních míst..." - to nepočítají s tím, že by tam mohly být také děti a důchodci nebo že by někdo mohl za prací dojíždět jinam?!?
Ty pracovní místa samozřrjmě nevzniknou pro obyvatele toho města. Ty vzniknou pro ty, co budou ty obyvatelé města obskakovat.
To víš, třeba takovou normální prodejnu potravin běžně zásobí jeden náklaďák za den. Sem než navezou to zboží, bude muset děnně pendlovat desítky maníků na kolech. Budou rádi, budou mít sice tvrdou, ale dobře plavenou práci, kterou jim ti obyvatelé rádi zaplatí v ceně zboží:-))
Chceš říct, že si tam nebudou pěstovat vlastní zeleninu?!?
No to ale považuji za zcela npřípustné :o)))
Budou, ale protože obyvatelé toho města prosedí celý den v kanceláři, aby se mohli po práci věnovat zdravé jízdě na kole, tak na pěstování zeleniny si najmou pěstovače.
Hlavně aby si na ty jízdy na kole nenajímali taky nějaký profesionály...
Možná i na to dojde, pokud budou po nich tvrdě vymáhat ty projektanty a inženýry stanovené kvóty.
Aha...
Tak teď už chápu, proč se nepočítalo s dětmi - ony by si tam totiž neměly kde hrát :o)))
O dětech se tam nemluví. Mluví se pouze o 0,7 garáže na jeden byt a o dvou místech pro kola na jeden byt.
Děti jedine v případě, že dokážou splnit kvótu 40ti % jízd na kole. Pak jo. Jinak se ti děti nevyplatí:-))
0,7 garáže na jeden byt?!?
No tak to je jasný, to nemůžou mít děti, když si 0,3 auta budou muset brát sebou domů :o)))
Teda já bych se do města, kde si budu muset ze vzdálených sdružených garáří (čím dál auto stojí, tím méně ho používáte) navážet domů třetinu toho auta v kolových brašnách, určitě nenastěhovala.
Tůdle! To radči prostou chaloupku u lesa a kupu dětí na nošení vody ze studánky křišťálové:-))
Jo, ale myslím, že to mají blbě spočítané. Těch cest na kole bude podstatně víc. To máš každý den minimálně taťku, který ráno sedne na kolo, a dojede do vzdálené garáže pro auto. A když pojedou třeba na víkend k babičce, tak sedne na kolo celá rodina, bagáž nabalí do cyklovozíku, u garáže vše přepakují a tradá do Linze:-))
Kdepak, to by pakmohli ojezdit asfalt.
Mají normovaný počet jízd na kole, tak ať ho koukají dodržet.
Já nevím, já se v tom nevyznám, ale četla jsem kdesi, že je vědecky dokázáno, že když dáš do ulice zákaz vjezdu, tak se počet cest vykonaných autem podstatně snížuje, v ideálním případě na nulu. Zato o ulici vedle si lidé lámou hlavu, a říkají si: Záhada!Žádný sociální inženýr tu nebyl, nikdo nic nereguloval, nic se nezměnilo i ta obří díra v asfaltu zůstala, no a přesto se tu počet cest vykonaných autem zvýšil.
Rébus:-))
Tak jestli si tam pustí český inženýry, může se jim stát, že na kraj ulice dostanou soustavu značek a dodatkových tabulek a to si pak ty hlavy asi ukroutí :o)))
ad ´český inženýr´:
Rudé náměstí, na konci proudu armádní techniky kráčí čtyři pánové s aktovčičkami.
Mezi hosty přehlídky zavládne vzrušení: "Co to má znamenat? Co tam dělají? Kdo je tam pustil ..."
Jeden z generalissimů povídá: "Naše nejúčinnější tajná zbraň, ekonomové z Československa ..."
Nebyla tu nedávno řeč o takovýchhle domech pro lepší zítřky ? Tuším že kladenských, z padesátých let... :-))
Ještě mě zaujalo: "Od roku 2015 budou moci ostatně obyvatelé celé Vídně používat takzvanou kartu mobility. Ta jim umožní neomezeně cestovat městskou hromadnou dopravu a zároveň za určitý poplatek využívat systém sdílení aut, kol nebo elektrokol."
Můžeme si nechat zdát...
Kolikpaj je taková karta bude stát ? Ať už přímo, nebo všechny rakušáky nepřímo.
No, roční šalinkarta je bratru za 365 ojro, Citybike Wien je za 1 ojro nafurt. Akorát jsou to dvě různý kartičky (pravda, citybike funguje i s kreditkou).
Spíš než tahle platba by byly zajímavé ty celkové náklady, rozpočtené na jednotlivce. I když to mají za jedno euro, těch eur za to vysolí skrz daně podstatně víc. Je to ale o celkovém hospodaření, určitě si to můžou bez problémů dovolit.
Docela zaostalé město, zdá se:-))
My máme "kartu Pražáka" už dávno:-))
Sociální inženýrství dotažené do absurdna.
Pol Pot v Kambodži podobnou vizi realizoval, prd cykloměsto, rovnou cyklistát.
V Paříži je vybudovaná cykloinfrastruktura, spolehlivě funguje sharing Velib, rozjíždí se sharing elektrovozů Autolib, cyklistů je všude plno, mhd funguje a není dražší než v Praze, přesto město je zacpané auty.
Všechny lze dostat na kola jedině Pol Potovou methodou, jinak ne, takže tahle vize jim zdechne, pochopitelně až potom, co se pár lidí na té bejkárně napakuje.
Což o to. Mně se urbanistický koncept města krátkých vzdáleností zamlouvá. Taková města existují a pak v nich docela přirozeně taky funguje i ta cyklodoprava na krátké vzdálenosti - nějakých 5 km. Představovat si, že lidé budou houfně většinově jezdit na kolech na vzdálenosti větší než 10-15 km je nereálné i v Kodani.
Znamená to, že aktivně podporuju zabydlenost centra města, nevystrkuju byty daleko od centra, podporuju občanskou vybavenost, takže (když to přeženu do absurdna), se v centru udrží i ševcovská provozovna.
Zde toto uvedené řešení mi spíš připadá jako opět jeden uměle vytvořený příměstský satelit, plně závislý na Vídni, pouze výjimkami ze stavajících stavebních vídeňských předpisů uměle zregulovaný.
Navíc demografie bude tragická, nastěhují se mladí, a pak...
To je učebnicový příklad, jak se to dělat nemá.
Souhlas, je to utopie na které se někdo pěkně napakuje. Podobné projekty na "města budoucnosti" byly v Paříži dokonce realizovány v 50 a 60 letech a dnes to jsou gheta pro imigranty.
Jen pragmaticky - pro jakou sociální skupinu je toto bydlení určené? Bezdomovci? Těžko, a bílé límečky, které mají doma dvě auta, budou najednou jezdit v obleku na kole? Budou si kupovat byt s 0,7 garáže umístěné nikoliv v suterénu, ale stovky m i km vzdálené?
Je jistě bohulibé dostat více cyklistů do ulic, ale to lze v Nymburce, hůře již v "hornaté" Praze. A nepomíjejme věkovou strukturu obyvatel - Praha objetivně stárne. To chtějí zastánci cyklodopravy dostat na kola důchodce, aby si jezdili z Butovic na Smíchov nakupovat. Možná je to účel, jistě by mnozí dostali při návratu v kopci infarkt a nebyly by třeba peníze na jejich důchody a mohly by se použít na nesmyslné úpravy např. na Kampě! :-(((
Jj, všechno už tu bylo. Města budoucnosti podle zásad Aténské charty.
Nic nového pod sluncem.
Jen poznámka, podle Aténské charty se rozdělilo město do zón podle funkcí, takže přesný opak toho co má být ta čtvrť ve Vídni.
Ano, správně. Byla to reakce na předchozí příspěvek o budování měst někdy v padesátých letech.
Jinak pozdějí, po roce 2000 došlo k pokusu Atenskou chartu revidovat, nicméně netvrdím nic o tom, že by ve Vídni uplatňovali tu či onu variantu charty:-))
Nepamatuju si to jméno, ale četl jsem o nějakém městě v Japonsku s převažující populací důchodců, kteří dominantně jezdí na elektrokolech.
Proč by důchodce z Butovic jezdil na kole na Smíchov? Tam mu jede metro. Nakoupit si může pohodlně v Butovicích, občanská vybavenost tam je a pro cestu klidně může použít kolo.
Neodváděj pozornost od problému a vynech příklad z Butovic a odpověz na základní otázku: jak si zastánci cyklodopravy v Praze představují, že dostanou na kola stárnoucí pražskou populaci.
Nevím jak vysoký je japonský důchod, ale myslíš, že Český důchodce s průměrným důchodem okolo 10000Kč si může pořídit elektrokolo - ne KTM za 70tis, ale i to levné?
Já si ani moc nemyslím, že je to o tom, zda si důchodce může dovolit pořídit kolo.
Spíš je to o tom, zda má důvod na kole jet za nějakým pro něj dosažitelným cílem.
Je hezké budovat krásnou cykloinfrastrukturu, jenže je potřeba myslet na to, proč se to má budovat ve městě. Musí to taky poskytnout nějaký cíl, kvůli kterému tu infrastrukturu použiju. Nepředpokládám, že se bude chtít příliš mnoho důchodců jen tak z plezíru projet po krásné cyklostezce kolem domu. To si spíš sedne na lavičku a s někým popovídá, nebo se, nevázán pracovními povinnostmi, odstěhuje na třičtvrtě roku na chaloupku.
Samozřejmě máš správný náhled, ale neulehčuj to vláknu, ať taky trochu myslí. Na jedné straně nabízí řešení příkladem o důchodcích na elektrokolech, aby v zápětí tvrdil, že stačí stará plečka s košíkem. Tak nevím!? :-)
Kdybychom chtěli o problému vážně diskutovat tak dojdeme k názoru, že vše souvisí se vším a jde o to správně stanovit priority a posloupnosti řešení.
Existence cyklostezek má nemalý vliv - např. já se po letech vrátil do rodného města a konstatoval, že je zde spousta cyklostezek, které mne inspirují k dalším a dalším výletů na kole! Podle množství důchodců, které na nich potkávám, tak neinspirují jenom mne.
A to jsem léta bydlel ve "městě cyklistiky" jak hrdě prohlašují jeho představitelé - cyklostezky dost bída a když chceš projet po cyklostezce kolem Pryglu, tak 200m neseš kolo na zádech, nalepený na skálu - ženu jsem tam nedostal, vrátila se!
No, nic držme se tématu, ať vlákno nemá zas důvod odbočovat! :-D
Koupil jsem mamince kolo, chtěla prý na nákupy, po rovince, po chodníku, 2 km,ale nakonec si netroufla ani nasednout.
Prostě se bojí, kdysi jezdila taky dost, teď už nemá jistotu tak nebude riskovat pád.
Ne a dělat to nebudu, chodí ty 2 kiláky s pejskem, má zábavu na celé dopoledne.
Moc lepší už to nebude, hlavně aby tohlo vydrželo, je jí 83.
Provokativní otázka: Důchodcům dotujeme veřejnou dopravu (to i nedůchodcům). Proč bychom nemohli/neměli dotovat dopravu cyklistickou a důchodci na kolo přispět, případně mu ho koupit? Samozřejmě realizace naráží na různé problémy (asi tak jako všechno), ale žádný z nich nepovažuji za neřešitelný.
Fakt je ten že kdyby se na jednoho cestujícího na kole vydávalo tolik peněz jako na cestujícího v metru, tak tu už dávno máme stezky s pozlacenými mosty a každý cyklista by dostával každých pár let nové kolo zdarma.
Ono si stačí vydělit cenu Blanky počtem obyvatel Prahy a vyjde nějakých 30 tisíc Kč na obyvatele, takže za cenu toho tunelu mohla Praha koupit půl milionu velmi luxusních elektrokol v ceně 72 tisíc Kč :).
A na co?
Sám kousek níž říkáš, že na popojíždění stačí obyčejný starý křáp s košíkem.
Hmm,
No různě po světě důchodci ve městech na kole jezdí, dělají to stejně samozřejmě, jako to dělali v době, když byli ekonomicky činní, ten návyk, vzít kolo, klidně dvacet let starou herku, a zajet si těch pár kilometrů (3-5) něco vyřídit jim přirozeně zůstal.
Tetičce důchodkyni Máně z Majdalény na kolo nikdo nepřispěl, ale jezdí na něm pořád:-))
Ale jo. Jen vyvracím argument že není smysluplné budovat cykloinfrastrukturu, protože lidi si nebudou moci dovolit pořídit (elektro)kolo.
No, ještě že tak.
Já už byla připravená navrhnout, aby, do doby než se toho bohulibého sociálního programu zhostí stát, tak že by mladí aktivní propagátoři městské cyklistiky mohli ty bicykly svým rodičům a prarodičům dotovat ze svého.
Přeci krev není voda, dobrodiní nejdřív propagovat mezi svými. A nakonec, zůstane to v rodině:-))
Jako fór a popíchnutí to beru - bohužel jsou období a situace, kdy bys s hromadnou dopravou na kolech těžko uspěl, takže to metro, Blanka a jiné dopravní stavby by se stejně musely realizovat, takže na kola by stejně nezbyly peníze.
Prosím a kdy ta období nastávají?
Ano, vím, těhotná babička - instalatérka přivydělávající si rozvozem rohlíků se cestou z nemocnice může rozhodnout že si chce koupit dva pytle cementu a to na kole neodveze...
Naprosto netuším proč je nutné realizovat tunel Blanka, spojuje snad nějaká místa která nejsou spojena současnou infrastrukturou? Proč bylo zcela nezbytné budovat stanici metra Syslov a celou Chalupoidu?
Nevím jestli je to základní otázka, ale kola začnou lidé v Praze používat tehdy, až bude kudy a po čem jezdit. Na pojíždění po sídlišti na nákup není potřeba elektrokolo, na to stačí starý křáp s košíkem.
S elektrokoly jsi začal Ty, tak si také odpověz!
No, jak jsem napsal jinde, myslím, že masovému užívání kol v Praze více brání členitý terén než málo cyklotras, a to jak důchodcům - těm už neslouží moc kolena a další, tak bílým límečkům - ne každý má šanci se po jízdě zkulturnit.
Existence cyklotras je důležitá, osobně jí oceňuji a chválím. Ať je jich více, ale rozhodně nejsem zastánce militantních návrhů jako Kampa a Smetanovo nábřeží. V přelidněném městě, převážně na historickém pudorysu, bych měl pochopit, že někdy musím z kola slézt a těch 200m ho vést parkem - rozhodně lepší varianta, než objížďka mezi auty.
Já bych se tím nenechala moc rozházet. Ještě včera vlákno mluvil o důchodcích s takovým despektem, že mu moc nevěřím, že by jim chtěl zdarma rozdávat elekrokola.
Leda, možná půjčit, aby dělali křoví a potřebnou masu pro propagaci cyklistiky. A až to budou mít, tak zas vyhnat důchodce domů, ať se nepletou do cesty "normálním" lidem.
Klídek:-))
Naprosto nepatřičná otázka, geront, když už je, tak má sedět doma a nevylejzat z barákua do parku už vůbec ne.
Tihle hoši si myslí, že budou věčně mladí a čiperní.
Kola začnou lidé v Praze používat, až nebude fungovat MHD...
Já osobně považuju sídliště (či celé město) s převahou jen jedné věkové kategorie za uměle vytvořené.
Moc pěkně je to vidět na pražských sídlištích. Kdysi, před třiceti lety se do nich nastěhovaly mladé rodiny, byly tam děti, postavily se školky, školy, dětské jesle, dětské ambulance, hřiště. Pak sídliště zestárlo, hřiště zůstala opuštěná, školky se přeměnily na hospody...no a dnes nastal nový problém. Mladé rodiny se opět na sídliště stěhují, ale nejsou školky, chybí mezitím zrušená vybavenost, musí za ní jezdit jinam.
Město důchodců, kteří jezdí převážně na kolech je jistě hezké, ale k těm dnes už nepracujícím důchodcům musí někdo jezdit (autem?) a musí jim poskytovat všechny služby, které potřebují.
Domnívám se, že pospolitost má být věkově různorodá, aby mohla být dlouhodobě funkční.
Sídliště, když se za Husáka stavěla, se plánovala s "občanskou vybaveností", tedy ty školy, školky, nějaká ta samoobsluha a hispoda txou skleník, oni nebyli zase ti architekti až zase takoví blbci, to že to nefungovalo, mělo prodlevy a skluzy byla věc politickéjo systému totálního bordelu a ne blbost projektantů.
No, za 35 let to celé město mladých nějak zestárlo a zase, nepružnost systému neumožnila normální trh z byty, tak se v tom vaří.
Ale problém zdaleka není jen na sídlištích, ty satelity taky obcím zavařili, naše ves se za 10 let zdvojnásobila. Máme štěstí blízkosti metropole, tak problémy se školou či školkou novousedlíci řeší dovážením dětí do školy.
Ideální by bylo, kdyby všichni těch 25 kiláků jezdili na kole, ale myslím, že tomu tak fakt není. :-)
A proč by se o to měl někdo starat, regulovat či plánovat? Neměla by to vyřešit všemocná neviditelná ruka trhu?
Taky to ta nikoliv "všemocná" ale "neviditelná" ruka trhu dělá, jako to dělala vždycky a vždycky bude.
Některé obce vyhlásily stavební uzávěru, nejsou schopny zajistit občanům to co ze zákona musí, třeba ty školy. Už nemáne moudrou Státní plánovací komisi, která na léts dopředu svěle spočítala spotřebu hajzlpapíru a vložek, takže jich byl všude nadbytek, neviditelná ruka se musí postarat sama.
Dělá to líp, než ten úředník z SPK.
Systém nikdy nebude rovnoměrně vyvážený, ale trh řeší vzniklé disproporce rychleji. Problém nastává tam, kde stát a úředník nařizuje povinnosti a nefinancuje jejich plnění. Kočkopes funguje hůř než kočka nebo pes.
Švýcarské bílé límečky to tak dělají. A když v kanceláři řeknou že přijeli autem tak se ostatní ošklíbnou zhruba stejně jako u nás když řekneš že jsi přijel tramvají nebo na kole.
U nás se někdo ošklíbne, když řekneš, že jsi přijel tramvají?
A kdo? S kým se to prosím tě, pracuješ?
Čersvé náplavy. Rodilým a domestikovaným to je jedno.
Opravdu- když nějaký vesničan přijde ve dvaceti na VŠ (a za pět let ji dostuduje), tak na lidi co nejezdí autem opravdu kouká úkosem. Další taková skupina lidí pracuje na MČ Praha 1 :-)
Přeptej se Kubery co si o tom myslí.
Ale zlepšuje se to.
Jakože mám jít za Kuberou a ptát se, hele pane senátore - primátore, co soudíte o mém dojíždění tramvají a na kole do práce?
Prosím, tě, proč? Co je jemu do toho?
Můžeš se ho zeptat obecněji co si myslí o lidech cestujících do práce tramvají. On je taková kultivovaná d-fenka.
Víš, Hraboshi, na tyhle věci já se neptám nikoho. Ani Kubery, ani Jakla, ani JXD nebo Březiny. Máme svobodu slova, ať si tedy kvákají, co chtěj, ale do osobních rozhodnutí kohokoliv, jak a čím hodlá kam jezdit, jim nic není.
Neptám se ani zelených sluníčkových aktivistů, dělám si, co umím a nikomu na světě nehodlám dělat díru do hlavy, ať se chová jako já.
Sakra, nedělali jsme tu revolucí proto, aby nám někdo ideologicky vysvětloval jak a na čem jezdit:-))
U nás se někdo ošklíbne, když řekneš, že jsi přijel tramvají?
A kdo? S kým se to prosím tě, pracuješ?
Datum: dnes v 14:09
Autor: Lanna
Ptala jsi se kdo, tak Ti odpovídám. To je celé.
Asi s blbci.
Staré české příslový ovšem říká: vrána k vráně vždycky sedá, tak nevím jak si to vysvětlit :-)
Vídeň v tom má docela tradici, viz Karl Marx-Hof. Kupodivu to tam funguje velmi dobře - ta levičáky ničená Vídeň je opakovaně hodnocená jako jedno z nejlepších měst světa pro život. Progresivní pravicová svobodná Praha jaksi nikoliv.
Mohla bych poprosit?
Bylo by možné pro tentokrát v diskusi vypustit politiku, pravolevé třídní dělení a věnovat se tématu?
Děkuji.
P.S. Neboť je zcela zřejmé, že zrovna Praha dostala zahulit díky onomu levicovemu přístupu. Ovšem po 25 letch je již zbytečné používat to jako argument, lepší je věnovat se přítomnosti.
Zajisté. Ovšem já jsem sem Pol-Pota nezatáhl :-)
Ano, máš pravdu. Omlouvám se.
Jindrův argument Pol-Potem je zde už tak provařený, že ho už moc neberu na vědomí:-))
Tak to prostě je.
"Ideální" společnost, tak jak si ji tvůrci lepších zítřků představují, lze vybudovat pouze za použití brutálního násilí, což není můj výmysl, ale myšlenky marx-leninská viz "diktatura proletariátu".
Od nepaměti se někteří lidé snaží vylepšovat svět těm druhým a vždycky to skončilo průšvihem v lepším případě, miliony mrtvých v těch ostatních. Nelze všechny nahnat na kola, jinak, než v Kambodži a můžeš se ofrňovat jsk chceš, tak to je.
Že tihle hoši furt chtějí, aby to za ně někdo udělal (zřejmě proto, aby to zaplatil). Co kolegovi Vláknu brání, postavit si za městem pasivní dům, a jezdit do práce na kole?
Tedy kromě zuřuvejch důchodců na Kampě?
Tak já si nemyslím, že by vídeňské úřady hnali do té čtvrti lidi pod samopalem?
Ty jo?
Myslím, že kdo bude chtít, bude tam bydlet. Kdo nebude chtít, bydlet tam nebude.
Prostě jeden z mnoha dalších projektů. Bude-li funkční přežije, nebude-li nepřežije.
A jsem přesvědčená o tom, že ani u nás nikdy nedojde k situaci, aby nás někdo hnal na kola bičem (o díky pane Kubero!):-))
P.S. to těsně nad je prosím smajlík:-))
Doufejme, že tomu tak nebude, ale nikdy nevíš.
Zastánci světlých zítřků zakázali žárovky, omezili výkon vysavačů, lejí řepku do paliva a monokulturou devastují krajiny ekosystém, nutí tě platit solárním baronům výpalné, když nebudeš ve střehu, nařídí ti třeba i ten bycikl.
Ono víme prd, jak to s tou Vídní bude, těch plánů už bylo, a žel, mnohé se realizovali. Teď evropská ekonomika není v takové kondici, aby se mohli budovat megalomanské hovadiny, ale je klidně možné, že si na to nějaký ten developer vydyndá dotaci z evropských fondů, protože ta myšlenka je tak krásná vznešená, až se chce plakat.
Tak ty stovky a tisíce krvavě zmasakrovaných jen kvůli žárovce jsou toho dokladem.
Každopádně, lze pořád jednoduše sbalit saky paky a přesídlit. Co třeba ta Kambodža? Pol Pot je mrtev, mají teď myslím panovníka, co študoval u nás a umí plynně česky:-))
P.S. příměry jsou fajn, ale měly by aspoň řádově sedět:-))
Ono to sedí, Lanno, šrouby se utahují zvolna, ale konce jsou stejné.
Pokud si skupinka lidí zamane, že vylepší svět, ať už si to lidé přejí nebo nepřejí, skončí to vždycky průšvihem a těma mrtvejma.
Prostuduješ-li si dějiny, zjistíš, že vše mělo svůj vývoj. Zesměšňovat fanatismus se nevyplácí, je potřeba to hlídat. Některé ideologie a režimy, co se ve finále topily v krvi měli ve štítu demokracii, spravedlnost, rovnost a velké ideje, a měly i masovou podporu
Tak tu nevyprávěj nic "o řádech".
Těch příkladů, kdy je nám "dobro" vnucováno není zas tak málo, viz ty solary nebo řepka.
Promiň, Jindro, opravdu jsem si dovolila zesměšnit fanatismus. Ale ten tvůj.
Já vím, že to myslíš dobře, ale opravdu přeháníš. Hlídat je opravdu velmi, velmi třeba a já se v rámci svých možností snažím hlídat. Ale především to podstatné.
Prosím, koukni kolem sebe a uvidíš, že je na světě, na nám blízkém světě, tady hned za humny, spousta lidí, kteří by děkovali bohu za to, kdyby měli ty naše starosti s cyklistikou.
Probuď se, otevři oči, nebuď sebestředný a uvidíš.
Probůh, Lanno, já to vidím.
Tihle lidé, o kterých ty hovoříš, jsou a byli vždycky masakrováni a odsírali to nejvíc.
Jestli si to nepochopila, tak řeč není o cyklistice, či pouze o ní.
Řeč je o skupinkách lidí, kteří se snaží vylepšit svět
Nacionální socialismus, internacionální socialismus, ekologismus, lhostejno.
Na z prvního pohledu relativně rozumnou myšlenku se nabalí vyžírkové, z původní myšlenky nezbude nic, kromě toho, že je třeba přinutit silou ty, co ty myšlenky nesdílejí, aby je přijali. Síla se projeví nejdříbe drobnou šikanou, pokuty, zákazy, později kriminalizací.
Před lidmi, co chtějí měnit a vylepšovat svět, je třeba se mít na pozoru a přeháníš hrubě, když moje nenásilné varování nazýváš fanatismem.
Cykloaktivismus u nás je jen živobytím pro pár tragických parazitů, problém, který se na nás valí je mohutnější, v evropské novořeči se nazývá "demokratický deficit", přeloženo do češtiny, stálé posilování moci nevolených úřednických aparátů.
Tito nevolení tu a tam přisypou cykloaktivistům, tu a tam temelínským matkám, a vytvářejí si tím na demokracii nezávislé paralelní struktury.
Dost naivní omladiny jim to chroustá, ostatně mladí byli oporou nacistů i komunistů, než vystřízlivěli.
Znovu opakuji, zesměšňovat tohle varování není na místě, ostatně uvidíš sama, protože dějiny se vinou ve spirále a každé varování je marné
Paraziti a vyžírkové, říkáš? Přirovnáváš lidi z nevládek k náckům? Jak tak koukám na čas... Tys byl zase chlastat, co? Měl bys to omezit.
Nenechá si říct a nenechá. Ale pak si stěžuje.
Nebo ještě trochu jinak.
Neztrácej čas výlety na kole a jinými kratochvílemi. Dej nám vizi, ukaž nám nepřítele, sešikuj nás a veď nás do boje proti našim Pol Potům.
Nikoliv Lanno,
nejsem muž barikád a vůdce s planoucím srdcem. Budu si jezdit na kole tou Evropou, pokusím se porozumět víc a naučit se víc domluvit, budu dál propagovat svoji vlast jako zemi šikovných a kreativních lidí, nejen sklářů.
Budu možná i trochu ještě psát o tom co vidím kolem sebe.
Někdo pochopí, co jsem měl na mysli, někdo to nepochopí, další si na mě může honit svoje ego, jako právě teď ty.
Je to dost fuk.
Kdo chce slyšet slyší, kdo ne, neumím mu nasadit brýle prozření.
Budu dělat to, co považuji za správné, bez nároku na to, že to správné je
Pochechtávání ze zálohy nechám zbabělcům či starým ženám s rozeklanými jazyky, jak by napsal Karel May.
Ano, já myslím, že to bude nejlepší. Jezdi a propaguj naši vlast a naše šikovné a kreativní lidi.
Snažím se seč umím, a zdá se, že se mi to i docela daří :-)
Lidé, co se snaží vylepšovat svět těm druhým prosazováním neviditelné ruky trhu nebezpeční nejsou? Však ty miliony mrtvých jsou vždy důsledkem toho, že silnější a schopnější stihne zabít víc lidí, nebo ne?
Fakt nepobíráš rozdíl mezi zákonem džungle a volným trhem, že to mícháš dohromady ? Nebo je to jen demagogická účelovost, jako vždy ? ;-)
Tož si odmysli tu druhou část mého příspěvku, když je to na tebe moc silný kafe.
Prosazováním volného trhu to začíná, džunglí to (zákonitě a opakovaně) končí, však to teď sledujeme on-line na Ukrajině.
A jestli někoho naštvalo, že tahám politiku do nepolitických témat tak preventivně upozorňuji, že s tím jako vždy, začal Jindra ;-)
Žádný silný kafe. Jen dvě dost odlišný věci míchaný do sebe. A co to má společnýho s Ukrajinou ?
Jó, kdyby chtěl opravdu fungovat volný trh a ne ta politikou a politickýma podvodníkama pokroucená socialistická dotační karikatura...
Vyš co mi přijde, že nejvíc nám škodí, jak jsme rozežraný, že nám pokroutili žebříček hodnot, už dlouho nebyla válka, takže se klade malý důraz na skromnost, myslet víc na zadní kolečka, na lidskou vzájemnost a tak.
A tuhle pokroucenou propagandu dle mýho nedělají ani tak politici a socialisti, ale kapitalisti, resp. majitelé firem, kteří na tom kterém sportu, tovaru či službě vydělávají. Ty samý lidi si navíc platí i ty pitomý polytyky. Výsledkem jsou henty celebrity, které si naši mladí berou za vzor.
A dost už, du si masírovat lejtka, čekaj mě dvě hodiny tenisu s mojí starou :-)
No vidíš, a já bych zase řekl, že to jsou furt ti samí komančové, co dělali partajní karieru za Husáka a teď si hrajou na kapitalisty. Popřípadě jejich vydaření potomci.
Prostě vyžírkové letorou.
Ti nevím, poslední dobou mi přijde, že tenhle typ lidí tady poslední dobou začíná ztrácet dech. Právě proto, že nemá páteř, ho začínaj válcovat drsní, racionální a disciplinovaní dravci. Akorát nevím, jestli je to dobře, nebo ne.
Já nevím, nepotkávám to, pokud tím dravcem nemáš na mysli Andreje, a to je ukázkovej bolševickej parchant.
Jak jsem přestěhoval byznys zpátky do vlasti, jsem spíš šokován z té přemíry byrokracie co malou firmu docela zatěžuje. Ne, že bych si mohl stěžovat na neochotu úřednic, naopak, ale je toho nesmyslně moc. Máš 4 zaměstnance, každý má jinou zdravotní pojišťovnu, podáváš 5 hlášení každý měsíc, pojišťovny plus socialka. Na 4 zaměstnance nemáš mzdové a personální oddělení, že jo. Nejen to, prachy kromě zaměstnancům na dalších 6 účtů, přibyl finančák.
Tyhle věci by šlo bez velkých reforem zjednodušit, ale zdá se, že nikomu se do toho nechce. Samozřejmě, že když v tom v začátcích tápeš, stojí tě to násobně víc času, než když už jedeš podle mustru. Jenže v začátcích ten čas a sílu potřebuješ věnovat tomu, abys sám i zaměstnanci přežil. Vlastně furt.
Z mého pohledu mě dusí stát, který od počátku se mnou jedná jako se "sprostým podezřelým". Kapitalista nikoliv.
Proč najednou píšeš o sobě a o fungování státu, když jsi prve psal o komančích, co si teď hrajou na kapitalisty?
Protože, kolego Širavíku, tihle komančové ten stát takhle zkonstruovali a vládnou mu, lhostejno v které partaji právě jsou.
Vyhovuje jim ohromné množství na státu závislých lidí, proto nemají sebemenší zájem cokoliv ve státní byrokracii zefektivnit
Jsou to furt ti stejní komančové, lidé co charakter vyměnili za koryto.
Uzavřený bludný kruh.
Njn, například učitelský řemeslo je sice charakterní povolání a určitě má jakýsi hlubší smysl, ale kapitalista platí líp, než stát, tak co, když člověk potřebuje prachy, charakter akorát překáží.
Tomu nerozumím, ty se domníváš, že opustit špatně či snad spíše hůře placené místo učitele a začít pracovat pro "kapitalistu" nebo nedej Bože se pustit do něčeho sám a zaměstat třeba i pár dalších lidí je jakousi ztrátou či vadou charakteru?
Psal si, že z tvého pohledu je největším problémem našeho státu "zlej kapitalista", z mého pohledu je to nadmíra byrokracie a příliš velké množství lidí, v té byrokracii zaměstnaných.
Psal jsem, že nám škodí pokroucený žebříček hodnot a rozežranost.
A že politici jsou jen děvky, placené kapitalisty.
Takže jestli ti vadí jak stát funguje, choď si stěžovat k těm kapitalistům.
Navíc se nemůžu zbavit pocitu, že vztah stát versus podnikatel funguje podobně, jako vztah antidopingové kontroly s dopujícími sportovci.
Když ti to říkám už dýl, on ten "kapitalista" ke překabátěnej komanč, Andrej je exemplární příklad.
Ono to nikde není ideální, ale u nás se to fakt už trochu vymklo kontrole, každej kdo má do prdele dírku, vymyslí formulář.
Víš taková banalita, jako je jedno inkasní centrum na vše, co musí firma odvádět, to by zefektivnělo provoz 4x a ušetřilo třetinu pracovníků. Zvaž, že to jestli řádně platíš, kontrolují extra financové, socialka a zdr.poj. Představ si platit to všechno na jedno místo, kontrola jen jedna.
Mluví se o tom léta a nic.
Takovejch věcí, co by šlo udělat a celkový provoz státu by se zlevnil a nám pomohl, těch vymyslíš stovku, než dojedeš z Prahy na Zbraslav Modřanskou.
Velkokapitalista a exkomunista Andrej problémy nemá, mají je ti malí, kterým furt nakládají a otravují je.
Snažím se ti vysvětlit, že tvůj pohled na zlé kapitalisty je zhruba 100 let opožděný.
Můžeš se ptát i nahlas, Lanno.
Byl jsem slyšet tam, kde můj názor mohl něco změnit. Přesvědčovat již přesvědčené, nemá valný smysl, před volbama se hraje o ty nerozhodnuté.
Slyšet jsem byl před mnohými volbami a o tom, jestli se ubíráme správným směrem jsem nahlas debatoval a pochyboval, koukni třeba na:
http://www.britskelisty.cz/9811/19981102h.html#07
(to bylo 2. listopadu 1997)
nebo na
http://www.britskelisty.cz/9811/19981113g.html#06
či zhruba o rok pozdější
http://www.britskelisty.cz/9809/19980910f.html#05
ze kterého celkem zřetelně plyne, že moje názory se docela zásadně rozcházeli se stanisky tehdejší redakce BL, až se minuli totálně a já BL opustil.
otázka kde jsi byl je správná, byl jsem tam, kde jsem si myslel, že mohu něco malinko dokázat.
On ten "levicový přístup" není až tak levicový. Spíše se jedná o Le-Corbusierovskou koncepci města jako stroje - tady se bude bydlet, tady nakupovat, tady budou továrny, tady shromaždiště a mezitím postavíme dálnice. Tuto "vizi" radostně implementují vlády levicové i pravicové. V západní Evropě s tím začali dříve, proto také dríve zjistili, že je to...ehm...nemoudré...
Shodou okolností se mi zrovna včera dostala do ruky sobotní MF. Také píšou o Vídni, jako o nejlepším místě k bydlení a životu. Pěkně popsáno, byla tam uvedená pouze dvě negativa:
- vysoké nájmy (logicky, každý chce bydlet v nejlepším městě k bydlení - ruka trhu)
- příliš mnoho cyklistů, kteří ve sdílených pěších a cyklistických prostorách jezdí příliš agresivně - překvapivé, že?
spěchal zůstane spěchalem i když půjde pěšky nebo pojede na invalidním vuzku.
Přemýšlím zda by mi víc vadili agresivní cyklisté ve Vídni nebo agresivní motoristé v Moskvě.
To záleží na tom, zda bys byl chodcem ve Vídni nebo cyklistou (a případně chodcem) v Moskvě.
Je to jako s každou jinou věcí, úhel pohledu se mění, podle toho odkud koukáš:-))
http://www.andreas-unterberger.at/2014/06/die...
Moc překvapivé mi to nepřijde, vzhledem k tomu jaké jsou zkušenosti s chodníkostezkama všude kde se zřídí.
Je třeba ukrajovat prostor pro cyklisty ze silnic, ne z chodníků. Natož se tvářit, že cyklista a chodec může sdílet stejný prostor. Na krátkém úseku možná, s dostatečným vyznačením opatrnosti, ale na dlouhém nikoliv. Nebo dokonce na 99% "cyklostezek" jak je to v Praze.
Prostor pro cyklisty ukrajovat ze silnic není potřeba. Cyklisté dle silničního zákona (i toho rakouského) odjaktěživa patří na silnici:-))
Tohle jeť přednášet do Kodaně nebo Amsterdamu, že ty fyzicky oddělené cyklostezky tam staví zbytečně a že můžou hodně ušetřit, když se na ně vykašlou. Sklidíš zasloužený úspěch.
Jaká je cyklistická infrastruktura v USA, nevíš?
Nikdy jsem tam nebyl a asi se tam nikdy nepodívám, ale zajímalo by mě to.
Je to hodně rozdílné, město od města, stát od státu. Pokusím se vyhrabat nějaké fotky z Raleigh, hlavního města Severní Karolíny.
I když mě napadá, že možná ještě lepší je, podívat se do různých USA měst přes StreetView.
Vycházím z popisu cestování (i po silnicích) od různých cestovatelů a zdá se mi, že je tam větší respekt (ohleduplnost?) mezi účastníky silničního (i meziměstského) provozu.
Je-li to zákony či následnými (tvrdými) postihy, to je to, co mě zajímá (a čím bychom se třeba mohli ´poopičit´)
Nevím přesně kam a pod koho zavěsit, tak holt pod hlavní příspěvek.
Coby zahraniční inspirace se mi líbily nápisy, když jsme vyjeli z Hamburgu směr Cuxhaven. Kus cesty vedl po promenádě mezi hotely, penziony, restauracemi, kde se opravdu "motala" spousta lidí, převážně starších...
Cedule hásaly: "Rozumní lidé zde nejezdí na kole. Těm ostatním je to zakázáno."
http://www.kolokram.cz/dily-silnice-cross...
Tahle plastová legrace vydrží pár kilometrů. A pak je možné jít zaplatit další čtyři stovky za nové.
Ostatně i silničním tretrám, které v provedení s karbonovou podrážkou stojí od tří tisíc nahoru, chůze po asfaltu očividně prospívá. Proč by člověk zbytečně nevyhodil pár stovek aby vypadal rozumně, že?
Já prosím nemůžu chodit.
Já mám prosím na nohách kufry:-))
Teď už chápu, proč někteří cyklisté jezdí, jak když je na sedlo přilepí.
Mají drahé kufry.
OMG:-))
Koupil´s už tu tříkolku?
No mamince přeci. Nenecháš ji jezdit na nějakém erárním zadarmo kole?
Když máš tak uchvatný tretry, že si je nesmíš chůzí poničit:-))
Já už si na tříkolku šetřím, To víš, mám nejvyšší čas:-))
Až bude chtít kolo tak jí ho vyberu a koupím. A proč do toho montuješ tretry?
Tak vzít si takovou výbavu a vyrazit se s ní projet na pěší promenádu mezi hotýlky - to už zas člověk musí být trochu masochista a ten zřejmě bude potěšen i tím zbytečným vyhazováním peněz, takže tuhle specifickou skupinu lidí bych neřešila. ;-)
Proč?
Mohu se zeptat proč lidé po té promenádě chodí? Nemohl by se tam, ze stejných důvodů, chtít podívat i cyklista na silničním kole?
Silniční tretry jsou velmi běžné. Rozhodně běžnější než třeba lehokolo. A třeba já když někam jedu tak ssebou beru jen jedny boty, další na přezutí mám jen velmi vyjímečně.
No, míst, kam se může jistě i cyklista na silničním kole chtít podívat a přesto se tam nehodí jezdit na kole, je celkem dost. Člověk si asi musí vybrat a podle toho cíle buď zvolit jiný dopravní prostředek, nebo ty náhradní boty sebou.
Jinak fakt nevím, co na tvé otázky odpovědět...
Jak psala Lanna - asi věděli, proč tam dávají tu poslední větu.
Dají se koupit gumové krytky a v těch můžeš šmajdat o sto šest, problém je v tom, ze v silničních tretrách se nejak víc chodit rozumně nedá, protože to nedovoluje jejich konstrukce. Kufry jsou vysoké a hodně vystupují z podrážky. Víc než pár kroků je o hubu. Nicméně silniční botky se nosí na silníční kola a na tech se zase jezdí po silnicích a tam jsem nikdy značku cyklisto sesedni a ved kolo neviděl...
Už sis někdy dával před/po/mezi jízdě kávu? Zajímavé je že kavárny se nejčastěji ráčí vynacházet na různých promenádách a tak.
Na silničce si dávat kávu? To bych dostal infarkt :-D Tak to máš prostě smůlu, kavárny se asi fakt nezaměřují na poskytování služeb silničním cyklistům... Stejně lézt ve spocených hadrech do kavárny to je ekl a na zahrádku můžeš těch pár kroků dojít, když tak vehementně potřebuješ kofein...
Jenže když k té zahrádce vede jenom ta promenáda...
A nejde jen o kofein, ale o to že se posadíš, koukáš, odpočíváš, čteš noviny...
Tak pošlapeš par kroků k zahrádce po té promenádě co furt řešíš? Kup si ty krytky a máš pokoj:
http://www.kolokram.cz/dily-silnice-cross...
Mám krytky, ale přijde mi to divný, neelegantní a zapomínám je doma.
To je potom s tebou těžké... Vytvoř si pravidlo, vždy před jizdou do zadni kapsy dresu. A nebo se na to vykašli a zvol příhodnější vybavení tzn. MTB tretry v tech se aspon trochu chodit dá...
Dost často bojuju s tím abych tam narval všechno co potřebuju. A dost často končí pár tyčinek pod lemem kalhot.
A na přehazování pedálů si poměrně často nevzpomenu včas. Když jo, tak si je přehodím.
A občas se stane že si udělám nečekanou zastávku.
Chceš říct, že si na švihu dopřeješ kavárnu s novinama a pokoukáním okolo?!?
Jo, třeba minulý týden jsem si dal na Luční malé pivo. To nejsou žádný drsárny, na to nemám výkonnost. Takový vejlety, tůristika tomu říkám.
Mně se moc líbí, že na severu (pane bože odpusť, že se opakuju) se běžně vyskytují na papundeklu vyvedené cedule "Barn leker" neboli "Děti si zde hrají".
Nikdo nepožaduje, aby ta značka měla podobu oficiální značky, všichni pochopí a zpomalí.
Že by taky měli děti?
Marně přemýšlím oč je nebezpečnější cyklista jedoucí 5-10km/h než cyklista jdoucí 4-6km/h. Naznačíš? Nebo jaký je ten rozumný důvod pro to aby člověk ničil vybavení místo toho aby toto vybavení neničil? Vysvětlíš?
Co prosím?
Že marně přemýšlíš?
Aha, bude hrát hluchou. Dobře.
Kdepak!
Já jen nechtěla na plnou hubu napsat, že souhlasím:-))
Tedy (kdyby to nebylo náhodou jasné), souhlasím s tím, že přemýšlíš marně.
Já přeci nepsala nic o konkrétní hodnotě rychlosti, ani o tom, na čem ti lidé jedou.
Já pouze psala, že ti lidé zpomalí:-))
Edit: a to tak, že i bez oficiální a v zákonech definované značce.
Tak co se mi líbilo letos v NDR.
Doplňková tabulka Provoz cyklistů v obou směrech pod značkou Dej přednost v jízdě.
Doplňková tabulka Fahrrad frei. pod značkou Stezka pro chodce.
Hlavně když si vzpomenu na ten les začátků a konců stezek pro cyklisty na asi 500 metrovém úseku nové vybudované "cyklostezky" máme jich tam jen v jednom směru 28.
Před deseti lety New York Times poprvé zmínil oddělené cyklopruhy pro cyklisty: http://www.peopleforbikes.org/blog/entry/10...
"The following year, Danish planner Jan Gehl visited New York and helped persuade city leaders to install the country's first parking-protected bike lane on 9th Avenue in 2007. Just as Coughlin's letter argued would be necessary, adding a protected bike lane required removing one of the four lanes that cars had been driving in."
Prostor pro oddělené cyklopruhy se nezískává omezováním prostoru chodců, ale omezováním prostoru IAD. V Praze na to pořád čekáme.
Kdo konkrétně čeká?
Bude-li vás víc, než co to nechtějí, a demokraticky to prosadíte ve volbách, dočkáte se.
Jinak ani ťuk, můžeš jít čekat na Wilsoňák...
Plány na upgrade cyklistických dálnic v Londýně do dubna 2016 http://now-here-this.timeout.com/2014/09/03...
Inspirace pro pražskou magistrálu
http://www.citylab.com/cityfixer/2014/09/when...
Basilej. V centru na rušných tramvajových křižovatkách asfalt, všude MHD a kola. Takhle bude (doufám) vypadat jednou centrum Prahy.
http://youtu.be/m93WjeDYgWI
Jo, všude německé nápisy, toho se v Praze asi dočkáš :-)
Já myslím, že ne, že budou ruské. Jako jsou dnes na jídelníčcích restaurací v centru Drážďan.
já jsem pesimista já myslím, že budou čínské.
To tlf číslo je tam pomalu ještě z doby Československa. :-D
Jak je to v Curychu: http://youtu.be/6EUg6PMhomo
Podíl cyklodopravy 6 %, i když tam mají kopce jak v Praze (ale asi větší penetraci elektrokol).
Třeba i díky tomu, že tam dynamicky regulují počet aut vjíždějících do centra tak, aby tam nevznikaly kolony. Když kolony aut, tak mimo obytné zóny, logické. Také mají zastropovaný počet parkovacích míst v centru, protože uliční síť není nafukovací. V Praze na to teprve budeme muset přijít.
S těma parkovacíma místama to tam není nijak tragický. Je to sice už nějaký ten pátek (necelých deset let), něco jsme tam dělali na předměstí a hotel zadavatel objednal v tomhle zdánlivě šíleném místě
http://www.mapy.cz/s/dDYl
Dva dny po sobě jsme tam dojeli v pozdnějším odpoledni a pokaždé zaparkovali bez problémů do sta metrů od hotelu, bez jakékoliv rezervace. A bez jakéhokoliv placení.
To dá rozum, proč bych Čech platil někde za parkování, to je přece zadarmo! :)
Nějak nerozumím téhle tvé ubohosti. Všechna parkovací místa v okolí hotelu byla bezplatná. Měl jsem snad hledat někde po vzdálenějším okolí placené parkoviště ?
Bezplatné není nic. Buď to za vás zaplatil ten hotel nebo byla tehdy v té oblasti menší poptávka než nabídka, tak to bylo necháno ladem (čemuž bych se ovšem divil, vzhledem k tomu, že je to centrum města). Nemám jak si ověřit tvoje tvrzení, protože situaci před 10ti lety neznám, dnes je tam nicméně rezidentní zóna a za parkování se platí.
Co by se stalo, kdyby zmizely auta?
http://youtu.be/9JQhIcuzL7U
tohle je zajímavá úvaha, otázkou ale je, jestli je aspoň trochu pravdivá ... :-)
Každopádně je jasné, že paní není opravářka aut ... asi by se jí nelíbilo jít stavět koleje ...
Ale je to zajímavý námět k zamyšlení, to ano
Neušetřilo by se nic, ty peníze, co se lily do aut a silnic by se musely lít do MHD. Zajímavá by byla i ta konkurence na daných kolejích, než by někdo skoupil konkurenci, bo monopol je monopol. Navíc, by se parkovací prostory akorát přestavěly na kola. Bylo by přiměřeně mín prachu a míň spalin, to ano.
Ale bylo by iluzorní si myslet, že kam jezdí autobus v pracovní dny třikrát, že by pak třikrát jezdil i o víkendech.
To že těma autama letí prachy komínem nepopírám.
To video nějak neřeší alternativní dopravní koncepci jako takovou. Jen krátké vypíchnutí několika údajů bez ohledu na potřebné změny ve společnosti, které se samy a hned neprovedou, bo lidstvo se nemění jen přizpůsobuje.
Je to celé nesmysl. Pokud by nebyla auta, tak by tady ve stejném množství jezdily kočáry nebo povozy tažené třeba šestispřežím nebo nějaká podobná pohybovadla. A že by bylo míň prachu tak to asi těžko. Bylo by míň spalin, ale zase víc hnoje a jiného čurbesu na cestách. A zcela určitě by bylo na cestách mnohem těsněji a parkovacího prostoru o mnohem míň než dnes.
A docela by mne zajímalo porovnání škod na životech a zdraví na jeden tkm pro automobilovou a koňskou dopravu.
(Kdo někdy dostal kopytem, chápe ;-) )
Troufám si tvrdit, že doprava pomocí koní je mnohem nebezpečnější než auty.
i vůl umí táhnout povoz a jezdit se dá i na oslu a velbloudovi. Takže bych tyto alternativy neopomíjel :-)
Spíše než koně by letěly letadla a vrtulníky. Pro koně, v potřebném množství přepravy, už není krmivo a skládkování trusu. Spíš je pravděpodobnější varianta flotil taxíků nebo sdílení aut, když už by byla omezena individuální doprava.
na nákladní dopravu vznikla železnice jako alternativa ke koňským povozům. Automobilizace nákladní dopravy je pověstný krok stranou.
Jakkoliv jsem fanda železniční dopravy a myslím si, že šutr z kamenolomu se má vozit po vlečce, která je tam postavená a ne v desítkách těžkých náklaďáků denně, nedokážu si představit obnovení nákladní železniční dopravy v tom rozsahu, v jakém tady byla třeba ve 20. letech devatenáctého století, před rozvojem dopravy nákladními automobily. Podle mě to není krok stranou, je to další logický krok i když ne vždy úplně správný.
No, jen si zkus poslat ten šutr vlečkou :-) Několikrát by ses oholil, než bys ho dopravil. U nás armáda přestala posílat techniku vlakem kvůli tomu, že ve čtvrtek naložíš techniku na vagóny a v úterý po 100km vyložíš. To je absolutně mimo mísu, tady to Čekej Dlouho opravdu prohrává pod obraz...
A jak se to dělalo dřív před sto+ lety? To ten šutr poslali "hned"? Anebo se na to TAK nespěchalo? Nemluvě o tom, že konkrétně u šutru je fakt jedno, jestli pojede den nebo dva...
Ono to proti původnímu stavu - koňský povoz - bylo výrazné zlepšení. Proto třeba nevadilo, že původní zastávka pro naší vesnici byla 2 km mimo.
Zrovna tak nevadilo, že jízdní doby v osobní dopravě byly tragické, vozily se smíšené vlaky, což znamenalo X krát za cestu připojovat a odpojovat nákladní vozy. Pořád to bylo rychlejší než jet koňmo či jít pěšky.
Mimochodem, asi málokde je tak hustá železniční síť jako tady, jen z jediné vsi je na nádraží dál než 2 km, fabrik, které železnici používaly byla spousta. Přesto se trať Mikulášovice - Panský - Rumburk s odbočkou do Zahrad a Kr. Lípy prý stavěla se státní půjčkou, která byla splatná někdy do roku 1996!
Takže ona ta železnice taky uměla tu kasu zatížit.
Někdy tedy uměle. Trať Litoměřice - Česká Lípa se stavěla co nejdražší. Teplická A.T.E nechtěla platit daně Rakousku - Uhersku, cítili se víc Němci než Rakušany, i účetnictví prý vedli v markách, tak v té trati utápěla zisky.
Však já vím. Ve vedlejším městečku je fabrika, která zušlechťuje nějaké kovové pásy. Dlouho pan majitel zkoušel udržet, že se vstupní surovina vozila drahou, protože nechtěl přispívat k ničení zdejších cest, které byly přeci jen postaveny na jinou zátěž. Nakonec to stejně vzdal. Dnes by to ani nešlo, nákladová kolej na nádraží již byla snesena.
A pamatuju si, když zdejší kotelna ještě jela na uhlí, ten stres okolo toho, za jak dlouho od přistavení musí být vyloženy vagony. Pak byla první stávka železničářů a ukázalo se, že když každý den pojedou maximálně dvě tatry s vlekem někam na Mostecko, tak se kotelna stihne zásobovat a už se k dráze nikdy nevrátili. Dnes se z Výběžku po železnici vozí jen vytěžené dřevo.
Je to krok sice logický ale špatným směrem. Ostatně jako celý systém zásobování obchodních řetězců.
Systém zásobování rozhodně špatný není, protože všude je kdykoliv všechno a nikde nic nechybí a pokud je něco na objednání, tak do 24 hodin cokoliv a kamkoliv.
Lidi si na to už zvykli a pochybuju, že by to nějak víc lidí chtělo měnit.
To jo takhle z tohoto úhlu pohledu máš pravdu. To co mi přijde špatně je ten systém sklad u Prahy a každodenní rozvoz po státě v kamionech. To je tak snadno napadnutelný systém, že stačí opravdu málo aby zkolaboval.
Kdyby jen rozvoz... Ale taky svoz... Výrobce výrobku je ve městě X, z toho to kamion odveze do centrálního skladu u Prahy a za tama to doveze kamion do města X.
Ale to je pořád nic, co se děje s "masem". U nás se v obci Abcd narodí, vykrmí, porazí, odveze se do Polska (případně se odveze na porážku tam), v Polsku se zabalí (tím je, mimochodem, vyrobeno v Polsku) a doveze se zpět (do centrálního skladu) no a ve formě balíčku masa se kamionem doveze do obce Abcd...
Ale je to nejefektivnější způsob zásobování celého Česka stejným sortimentem. Je to osvědčený systém. Kolapsu bych se moc nebál a pokud by byl nějaký opravdu malér, tak by se řešilo zásobování stejně jen tím opravdu základním a to není tak velký problém, to je celkem taky zmáknutý.
nejefektivnější, protože nejdražší.
To si určitě nemyslím, naopak bych řekl, že to bude mimo jiných výhod také hodně levné.
Kdyby to bylo nejdražší proč by toho způsobu jinak všichni využívali?
Tak to se na něco zeptám jak je možné, že zboží z druhého konce světa, které jen cestou k nám projde ve své zemi lodní dopravou, pak ho nacpou do letadla, pak na kamion, do skladu, pak ze skladu na kamion, pak do skladu, pak zase na kamion a pak se konečně dostane do super nebo i do hyper obchodu. Tak jak je možné že je levnější než jabko co vyrostlo ve vedlejším městě?
To mi nikdy nebylo jasné.
takže je to levné protože to zaplatí někdo jiný.
Podobně jako Jančurův regiojet a nebo Novotného Leoexpress. Anebo i ČD.
Moment moment. Který "jiný" zaplatí RegioJet a LeoExpress? To jsou plně soukromé společnosti, své ztráty si platí se svých zdrojů. Narozdíl od ČD, kam sypeme prachy všichni.
dotace je dotace.
Jestli ji platí stát nebo starý Novotný je v důsledku úplně jedno.
Novotný je nějaká státní organizace financovaná u našich daní?
To už se v tom hrabeš moc do hloubky. Pokud stát dotuje české dráhy a pokud Novotný dotuje svoji firmu je to totéž. Proč? No protože jako je Novotný vlastník Leoexpresu tak je stát vlastník Českých drah. Dotace jako dotace. Jo a ještě bychom mohli diskutovat na téma jestli na to stát či Novotný má nebo si na to musí půjčovat. Ale základ otázky zněl proč je nějaká věc levnější i když má viditelně vyšší náklady než je zisk z přímého prodeje. A tomu jsem nerozuměl, poněvadž já z ekonomiky si pamatuju jen to levně koupit draho prodat. Ale tady funguje princip jiný, mi ne zcela pochopitelný.
viz
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dotace
... a dotace do vlastní firmy od majitele? Máš ´trochu´ pomotané pojmy
máš pravdu to co Tatík Novotný sype do synovy firmy není dotace. To je sponzorský dar, kterým ho chrání před krachem a umožňuje mu poskytovat službu za cenu, která vůbec neodpovídá nákladům to přece nemá s dotacema vůbec nic společného.
Dotace jsou přece jenom peníze co dává stát do své firmy. Aby mohl poskytovat službu za cenu, která vůbec neodpovídá nákladům. To je jasné, to je něco úplně jiného.
Jsem rád žes mi do toho vnesl světlo ;-)
Viděls někdy, jak to vypadalo za Priorem, když ještě nebyly tyhle centrální sklady ? Kolony zásobovacích aut u každého obchodu. S každýma pár bednama tam chrchlal náklaďák nějakého dodavatele. Při dnešním počtu obchoďáků by to byl docela rachot...
Mně by spíš zajímalo jak to dělají ve Vídni, že do deváté hodiny je veškeré zboží dozásobeno, zatímco v Praze se bílé dodávky motají a smrdí po městě jak je den dlouhý.
Můžeme se podívat a sledovat, jak se to během dne mění.
http://www.earthtv.com/de/kamerastandort/wien...
Centrum Paříže bez aut, navrhuje starostka Hidalgová
Paříž - Pařížská starostka Anne Hidalgová oznámila, že se chystá omezit v centru francouzské metropole osobní automobilovou dopravu. Chce tím prý zabránit dopravním zácpám a znečištění ovzduší, s nimiž se Paříž dlouhodobě potýká.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/294816...
Tohle se určitě některým místním bude líbit, a když to udělají rozumným způsobem, tak proč ne.
Tady je to ještě podrobněji:
http://www.ceskenoviny.cz/ekologie/zpravy...
Kdybychom tak v Praze měli podobnou starostku.
Socanku?
http://zahranicni.ihned.cz/c1-61944770-prvni...
Ona je slovenka, ne? A není přímo z Blavy?
Takhle pěkný ženský jsem potkával na Moravě (když sem táh´ ze sklípku). Slovenka říkáš? No, to by mohlo bejt, to je blízko ...
Jó, slovenky jsou kočeny jak... Mňam mňam! :)
... čím jsem starší, tím je pěknejch ženskejch ňák víc a víc ...
8-P
https://www.youtube.com/watch?v=MNyhV3nOO-o
koukej na paní ex-presidentovou jak jí to šlape :-)
To znám a je pro to logické vysvětlení. Když je ti 20, těžko se ti mohou líbit holky o 30 let mladší.
Když bylo našemu dědečkovi okolo 90, skoro každá žena pro něj bylo "só šíne fró", abych citoval přesně.
Je zvolena na 6 let, dopravu má však omezit podle jejího plánu až ten kdo přijde po ní, v roce 2020 :-)
To je hezký politický trik vyslovit vizi, kterou nemusím realizovat sám. Divím se že je tak při zemi, já bych klidně Pařížanům slíbil, že první v roce 2085 se projde první Pařížan po měsíci, nejdřív na zkoušku jen o víkendu, a když se to osvědčí, bude Pařížanů na měsíci rychle přibývat. Vyřeší se tím problém přelidněných předměstí.
Celý rozsah opatření by sice měl platit až od roku 2020, ale aby to bylo rozumně a dobře provedené, tak se to musí postupně připravovat a zavádět a s tím musí začít ona sama a myslím, že už od roku 2016.
Jinak ten její nápad vůbec není až zase tak špatný a je docela dobře pochopitelný a určitě bude mít dost velkou podporu u místních.
Ale, ani ne, tam se ani nemusí nic připravovat protože když jsem si to přečetl pozorněji, tak se to nebude týkat residentů, taxíků, zásobování, sanitek a hasičů, a divil bych se, kdyby milí Fanoušové nenadefinovali i okruh osob "se zvláštním oprávněním"
Navíc se to má týkat jen prvních tří arrondisimentů, tedy toho nejcentrovatějšího centra, Elysejská pole a zejména Elysejský palác zůstane v pohodě dopravně obsloužen osobními vozy, čili president i vláda se nemusí bát že by šlapali na Vélibech. Stejně tak i pařížská radnice v tom není, ta je na 4ce. Koukni na tu mapku.
Takže vlastně by to šlo spustit od nového roku, protože se skorem nic nezmění, v těch 3 arrondisimentech jsou v podstatě jen památky a služby :-)
Jo a Vítězný oblouk budeš moci obejet v hustém provozu i po roce 2020 a užít si to :-)
Nevím, nevím....
"Hidalgo said she wanted to limit the traffic on some of the most polluted streets -- like the iconic but traffic clogged Champs-Elysees -- to "clean vehicles".
http://www.thelocal.fr/20141208/paris-mayor...
Já četl blbě do tří ale je to čtyř:
"Do čtyř čtvrtí v centru Paříže by směly podle plánu socialistické starostky od roku 2020 jen jízdní kola, autobusy, taxíky, sanitky a vozy místních obyvatel či zásobování."
Tedy jestli přiberou 4ku budou muset radní mít extra povolenku. Elysejský pole jsou na 8čce uvidíme. Jinak trafic na Elysejských polích je tradice. A ještě by museli předláždit, aby to kolegovi Vlákno ndrncíkalo :-)
https://www.youtube.com/watch?v=d7-UcdcK4AA
Já četla správně do čtyř, ale které čtyři to mají přesně být tam nepíšou:-))
Možná to budou členit jinak, na nějaké zóny, ne na arrondisimenty, protože podle nich to půjde asi těžko.
Ale prd se změní, pokud tam budou smět autem rezidenti.
Kdybych totéž prd aplikoval na Prahu, tak se zavře pro auta Staré Město a Malá Strana včetně průjezdů po nábřeží. To by byl rachot... To byste asi nepsal o prdu, že?
Mě by to vúbec nevadilo, a Praha by to ani nepoznala. Všichni co tam jezdí teď by tsm jezdili, protože by tam buď měli byt, nebo tam někoho zásobovali, a u nás nu jistébylospousta onéch výjimek hodných zvláštního zřetele....
Určitě by zvláštní výjimku měli i hosté nejluxusnějších hotelů, auta politiků, diplomatú a pracovníkú zastupitelstev, tajných policistů, prostę nejeli by tam jen ti, co tam doteď nejezdí.
V té Paříži to bude podobné. Těch co tam jezdí pro plezír tolik není, a ostatní budou smět. Problém toho centra tam je podobný tomu našemu, není tam kde zaparkovat, a to i jako hotelový host, pokud nebydlíte v Hiltonu. Troufám si odhadnout, že počet vozidel poklesne minimálně.
Řešení vidím v dalším vývoji elektromobilú a hybridů, to by mohlo pomoci ovzduší, ne blábol pomatené socialistky.
Ty myslíš ta "klimatická prasátka":-))
http://auto.idnes.cz/elektromobily-jsou-podle...
:-)
To jdou bejci, na jedné straně tvrdí, že elektřina se dá vyrábět v poho z obnovitelných zdrojů a teď zas tohle...
Přitom ta auta by mohlo využívat naaukumolvanou energii z přebytků těch neříditelných větrníkú a solárek, tedy až trochu popojedou s těma bateriema...
Prostě je vidět,že jsou to profesionální vyrválisti...
Ono, kdoví, jak to přesně je?
http://www.novinky.cz/auto/353944-elektromobily...
Jeví se, že nejlepší řešení je hodně malé a lehké elektrické vozítko a pokud sosá z jádra místo z uhlí, ještě lépe.
Ale to v Emerice už dávno vědí.
Golfové vozíky!
http://byznys.lidovky.cz/obamovy-dotace-na...
Já vím docela přesně jak to je.
Na severu Německa postavili lesy větrníků a kdo může teď přepočítává přenosové stožáry na další kabely, protože když se jim nepovede dostat ten proud rychle někam dolů, uvrhnou celou střední Vropu do škaredého black outu.
Takže svátek, nesvátek, jedou hoši jako draci a strašně moc by chtěli, abychom jim ten soft na ty jejich stožáry dodali už zejtra a ne za rok.
Ono to celé šílenství těch "obnovitelných zdrojů" prosazené diletanty a samouky má svoje problémy a celkem neuvěřitelné náklady, o kterých se nemluví, zato se přidělávají ouška nékolika pokusným e-mobilúm nebo se dělají prdýlky z golfových vozíků.
http://www.tagesschau.de/wirtschaft...
Mohli by nám, sakra, jedno to vedení natáhnout do Výběžku. Zase jsem si někde přečetl, jak novoborsko brání výstavbě vedení směrem k nám. Už se o tom mluví 20 let a pořád sem vede jen jedna trasa.
... že by "Heim ins Reich?"
(divíme se novým mohamedánům a tady ze středočecha - ´sudeťák´ ...
8-)
Ono to vědomí, že stačí aby se v nějaké vichřici zhroutil jeden sloup a celý Výběžek je bez elektriky, protože jinudy se to sem dostat nedá, není nic moc.
Sloup vydrží, dráty jsou k ničemu a prd snesou :-)
To jsou paradoxy,co?
Moc se v tom nevyznám, protože nás zajímají ty dráty jen ve smyslu kolik to váží, ale prej si s náma Němci docela hrajou a toco jim doma přebývá šoupají přes nás a ti co se starají o ty naše dráty z toho mají zadky v kalupu.
Bylo by pak logické, když jsme takhle propojeni, aby se šťáva do výběžku dodávala od nich.
Kluci, co s nima dělám tohle ale neřeší. Dostanou za úkol natáhnout ty dráty odněkud někam a co v tom běhá a jakým směrem, to je jim fuk.
Zejtra se pokusím nafotit pracoviště, kde tohle vzniká, možná leckoho překvapí, že to není žádnej barák projektového ústavu, kde na chodbách voní kávička z kuchyněk a štébetají sekretárky :-)
Čteš to určitě blbě, nebude se to týkat 4 městských částí podle administrativního členění, ale jen 4 nějakých rezidentních (čistě obytných) menších částí města.
Já vím, proto si myslím, že ta opatření postupně a celkem snadno prosadí a místní budou spokojeni.
No a provoz se vůbec nezmění, aut neubude, tak se má dělat politika!
Strategie Win-Win nebo-li vlk se nažere a koza zůstane celá.
Naše starostka navrhoval, že bychom měli na Bartoškách postavit rozhlednu vyšší než věž pana Eiffela a udělat tak Paříži konkurenci.
Návrh to byl fajn, ale neprošel.
Něco navrhnout nic nestojí.
Mám tu pár postřehů z několika zahraničních měst (nejedná se o komplexní posouzení cyklodopravy, jen takový subjektivní dojem):
Minneapolis 2000
- cyklochodníky (občas na nich nakresleno omezení rychlosti), cyklopruhy v downtownu (někdy vedly autům protisměrně, občas i prostředkem silnice), po chodníkách jízda na kole povolena, ovšem pokud není nakreslen na chodníku přeškrtnutý cyklista
- v zástavbě mimo centrum silnice široké, plno místa a pohodové ježdění, žádné vynucování si pomalé jízdy pomocí umělého zužování
- na autobusech MHD vpředu "racks" na převážení kol (tipuju maximálně dvě)
- z bývalých železničních tratí cyklistické výpadovky, bohužel celkově síť cyklostezek nekompletní, často vedla stezka odnikud nikam
- jezera ve městě obkružují vždy dvě stezky vedle sebe, jedna pro chodce a druhá jednosměrná pro cyklisty a inliny
- už tehdá plno cyklistů s vozíčkama pro děti, někteří i dva vozíky za sebou
- američané vetšinou méně zruční co se týče techniky jízdy na kole, blízké předjetí je rozhodí a na stezku zaplavenou rozvodněnou Mississippi jsem si troufnul jen já a ryby
Oulu 2005
- separátní stezka podél silnice z města do kampusu (mopedům vjezd povolen), mimoúrovňová křížení, v kampusu vyvýšené přechody
- překvapení, že v Oulu se kola kradou (prý proto, že lidi přijedou autem, pak se nachlastaj v hospodě a na cestu zpět si "vypůjčí" nějaké kolo)
- v jízdě na sněhu jsou místní úplně na jiné úrovni než my, já jsem měl problém se pěšky udržet na chodníku s vrstvou ledu a vody, a oni v tom v klidu jezdí na kole
Vídeň každý rok
- pro cyklistu ráj, pro chodce peklo (teda můžu posoudit jen situaci kolem Alte Donau)
- militantní cyklisté, příklady:
1. skupinka chodců jde v noci po chodníku, je užší, takže jeden z nich už jde po kraji vedlejšího cyklopruhu; nikde nikdo, jen vídeňský cyklista, který bez zpomalování jede přímo na dotyčného a ještě mu nadává
2. před restaurací skupinka Japonců, bohužel je to společná stezka pro cyklisty a chodce, vídeňský stařík se pokouší pomalu projet, když však narazí na dvě děti, které mu dostatečně rychle neuhnou, začne jim nadávat
3. skupinka dětí s aktovkama jde vedle sebe po chodníku s povoleným vjezdem cyklistů, ženská na kole je chce v plné rychlosti objet zprava, kde je škvíra, jeden z kluků udělá úkrok do boku, ženská to nemá šanci ubrzdit, naštěstí to strhává na trávník
A tohle je tam pořád, cyklisté rychle a blízko míjející chodce a chodci, kteří se naučili chodit okrajem chodníku (někteří včetně mě chodí přímo po trávě) a ohlédnout se, když chtějí přejít na druhý okraj chodníku. A ještě, rychlý výjezd zpoza rohu (stále chodník) taky není ničím zřídkavým. Každý rok si jen utvrzuju, že cyklisté v této části Vídně ovládli chodníky právem silnějšího ...
Hajdarábád 2014
- plno lidí, ovšem cyklistů minimálně
- doprava na silnici se řídí jinými pravidly než u nás, našinci může chvíli trvat, než pochopí, že tam nějaká pravidla jsou a jaká
- místo kol motorky a skútry, na nich často celá rodina, takže muž, žena a 1-2 děti
Americké cyklopruhy v Indianapolis s oddělujícím pruhem tvořeným mokřinou zadržující srážkovou vodu, cool :).
http://vimeo.com/66131674
To je super nápad, zažádáme o dotace a postavíme to v Krkonoších!
V Miláně budou platit řidičům za nepoužívání auta, 1,5 eura za den
http://www.autoblog.com/2014/12/14/milan-paying...
Nevíš, kde přesně se o to přihlásit ? Taky v Miláně auto nepoužiju za celý rok asi ani jednou. A těch 550 éček se hodí...
Obávám se, že to asi vyhučí na tom, že nejsi "rezident"...
Že bych se jim tam, more, nahlásil na radnici ? To se doladí...
Voni ti neplatí, voni ti koupí jeden lístek na "public transport", 1,50 stojí jeden lupen do metra, ale musíš být zákazníkem pojišťovny Unipol a OctoTelematic...
Tohle je klasický marketing, kdy ti slibují cosi zdarma, co si následně zaplatíš. Nemám čas se vrtat v Unipolu, jestli pojišťují auta, tak to může být pro ně ziskové i proto, že ta auta co nejezdí, nebourají a nemusí docházet tak často k pojistnému plnění.
K třem balením tabletek na zhubnutí vám dáme jedno balení zdarma!
Takže akce "nechci slevu zadarmo". Koza se nažere a vlk zůstane celý. Typicky "sluníčkářské"... ;-/
V tomhle vidím tvrdej marketing, sluníčkáři jim to jen sežrali i s navijákem...
Je to taky o matematice (teda spíš kupeckých počtech). Někomu se to může hodit a vyplatit (teda, že si to doplatí v něčem jiným a ostatní mu taky přispějou).
Nestudoval jsem časové jízdenky v Milaně, ale je pravděpodobné, že koupit nějaké předplatné bude levnější než to 1,50 co dáš za zpáteční lístek.
Taky tam je háček v tom, že ten lupen za 1,50 dostaneš, když to tvoje auto pojištěné u té, stojí doma celý den, hlídá to gps té druhé společnosti.
Takže nejen do Milana, ale ani na hory nepojedeš, leda až v 8 večer. A teď je otáka, jak moc ten velký bratr gps tě hlídá jinde a k čemu ty data použijí.
Jako titulek je to ovšem ohromující a zelení se zazelenají radostí...
More, Vlákno kecal !!! A já už se s Eržikou pakoval... To ať si metrem jezděj jedním směrem sami (akorát se jim teda nachytaný šoféři budou hromadit na druhý straně Milána)
Každý týden rozdáváme 100 tabletů :-)
Tohle je klasická diskriminace cyklistů ve prospěch městské hromadné dopravy.
Proč ti platí lístek na "public transport" a nezaplatí třeba sdílené kolo Bikemi? Navíc ti platí jen jeden lístek, ale protože musíš většinou tam i sem, vlastně tím skrytě nahánějí MHD zákazníky, z veřejných peněz a to všechno na úkor cyklodopravy!
Nechápu, jak tomuhle můžeš tleskat!
Motohnus!
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/495-bikemi-milano
"Na termín „kodanizace“ jsou v dánském hlavním městě podobně hrdí jako na nový plán vystavět městu dominantu v podobě visutého cyklistického mostu. Jak říká zdejší architekt Bo Christiansen, kodanizace znamená ochotu politiků nastolit konec nadvlády aut. Zdá se, že se dánský trend neomezí jen na tradiční cyklistická centra, eliminaci automobilové dopravy považují za jeden ze svých nejdůležitějších úkolů lídři mnoha evropských měst."
http://www.rozhlas.cz/radiowave/spolecnost/...
No, u nás se zase vžil termín "Steinerova tečka" pro účinnou obranu proti pouličnímu fanatismu :-)
Taky si myslím, někoho fyzicky napadnout a pak, když se napadenému dostane účinné pomoci fňukat jako děcko, to je dost hnusné.
Pokud vím, tak nezávislý soud došel k opačnému rozhodnutí. Vědomě lžete. Máte to zapotřebí?
K soudu to nedošlo. Ale mám k dispozici písemné vyjádření protistrany s příslušným obsahem.
Ano, protože ten blboun měl na pracky zbroják, raději zaroloval, protože by ho oflastrovali.
To vůbec neznamená, že si to byl ty, kdo první fyzicky napadl jeho bratra.
Ta gorila jen použila nepřiměřenou obranu a soud ny tak asi rozhodl.
Ty jsi se místo tohon nechal uplatit.
Protože si ty prokazatelně zaútočil jako první, je to zvlášť nechutný výsledek.
Nedošel,lžete vy, jako obvykle.
End of the car age: how cities are outgrowing the automobile
http://www.theguardian.com/cities/2015/apr/28...
Ale ne, to je zase jen další hloupost, nikoliv nepodobná té, kterou ném s vážnou tváří v roce 1966 říkal soudružka učitelka Dušková v první třídě.
"Já už ne, ale vy děti, vy se toho komunismu dožijete!"
Problém je v tom, že se většina nikdy nevzdá dobrovolně pohodlí civilizace a k té kromě teplé vody, ústředního topení nebo elektrických zásuvek patří i osobní automobil. Ostatně k tomu, aby ty ostatní věci, co nám civilizace přináší, tedy třeba čerstvý rohlík na rohu, nebo balík do ruky, automobil je potřeba.
Vize poblouzněnců, města bez aut (kurnik proč si ti dobrodějové myslí, že normální je žít ve městě?) je utopií a její prosazování stejně bláhové, jako počínání s. učitelky Duškové.
Je správné hledat model bezproblémové ko-existence všech dopravních prostředků a správné je i se soustředit na nízkoemisní nebo bezemisní druhy dopravy, např. elektropohon.
Ale také je potřeba si uvědomit, že i ten elektropohon má někde komín té elektrárny, takže třeba ne u tebe, ale jinde zase škodí.
A když nemá komín, tak má reaktor, a to je pro fanatiky stejně červenej hadr, jak ta auta.
Ještě jedna drobnost.
Často se uvádí příklady, že v "plechovce" sedí jen jeden. Ten pražák totiž nevidí, že ten v té plechovce přijel z venku, vysadil děti ve škole, a manželku v práci...
Méně aktivismu, více rozumu
Dneska se nám tady pro změnu soudruh Pařík snaží vnutit nebezpečnou utopii, že budeme jezdit auty na věčné časy a nikdy jinak.
A protože většina lidí se aut nevzdá dobrovolně, tato utopie bude mít dost možná na svědomí více lidských životů, než komunismus.
Dej si placku na čelo...
(c) Rychlonožka
Si zde, s mým laskavým svolením, dovolím zveřejnit své nacionále, aby už ing.Pařík, který zde ostatním lidem dlouhodobě sprostě nadává, nemusel dále dumat nad tím, zda zveřejnit moje nacionále bez mého souhlasu, když o něm napíšu, že je soudruh.
S pozdravem
navždy Váš
Pavel Čmuhař
Václavská 295
Káraný
775 133 857
Tobě se něco stalo? Smiřuješ se s minulostí a se světem nebo se děje někde něco převratného?
Tak trochu dumám nad tím, proč v českém vláknu je také něco jakousi cizí řečí. Česky tento národ, jak je v mnoha příspěvcích vidno, pořádně neumí, a tak se proto vytahuje takto. Tedy ne celý národ, jen někteří jedinci.
Pepíčku je to tak, že "doma nikdo prorokem".
Prostě když to napíše Horák z Kadaně,je to něco jiného než když to napíše Hill z Nowhere.
Chci-li ukázat, jak moc je to "pravda" dám odkaz jako kolega.
Národ je celkem v cajku...
To by mě zajímalo, proč je tam CH a Vietnam , tedy země, kde kola končí, protože je vytlačily skůtry...
Skůtr je mojí noční můrou, xnám ta města z jihozápadu (EU).
Skůtr eliminuje nevýhody kopcovité Prahy spolehlivě, ale neeliminuje klima a počasí.
Našinec není zvyklý moknout několikrát za den, jako Holanďani nebo Dánové.
Nesedne na kolo či skútr, "ať se třeba čerti žení", tak se snad bát nemusíme.
Milan není Kodaň, a Praha ani jedno z obého též.
Nemáme kola, nemáme ani skutry.
A to je pro mě větší positivum než mít kola a k tomu ty skůtry, tedy masově, jako třeba v Itálii
Do značné míry eliminuje i to počasí. Na skútru můžu jet v (nepříliš prodyšném) nepromokavém oblečení, přesto se neutopím v potu. Můžu se nabalit, tepelná bilance jízdy do kopce i z kopce je stejná. Kapotáž skútru je o dost lepší, než cokoli, co lze použít na kolo.
Na pohodový výlet skútr není, to ne. Ale na denní dojíždění po městě kdykoli, kdy nemrzne.
To je možné, ale chvála Bohu na to našinci nějak nereflektují.
Přeci jenom jsme asi ještě víc pohodlnější, než by se zdálo.
Ona přítomnost skůtrů v jižních evropských krajích není takovou tragédií jako způsob jízdy na nich. To je ale způsobeno mentalitou a nepostihem tohoto chování. Tak snad ta česká mentalita by v Čechách skůtraře přece jenom krotila. Alespoň zatím v Praze jezdí v podstatě stejným způsobem jako auta, neprasí o mnoho více.
Mám odpozorováno, že motorky a skútry v Praze prasí trochu jiným způspobem než auta, posouvá se to směrem k cykloprasení (což není nic udivujícího, motorkáři mají podobně špatnou ochrannou bariéru vůči nárazu a podobný pocit vyjímečnosti, že ten jejich způsob přepravy přece musí být ve městě nejrychlejší ... ať to stojí, co to stojí).
Takže jízda po chodníku a jízda na červenou (ne tak často jako cyklisti, ale častěji než auta), proplétání se stojící či pomalu jedoucí kolonou (ale ne úplně vpravo, zato rychleji než cyklisti, tudíž nebezpečněji pro ostatní proplétající se motorky, cyklisty a chodce), využívání předsunutých stání na křižovatce (aby křižovatku mohli projet jako první, tudíž nebyli auty ohrožováni).
Tak to je přesně to prasení jaké dělají v jižní Evropě. Stojící kolonou před křižovatkou se propletou dopředu co to dá a na zelenou vyrazí. Rozjíždějící se auta předjíždí současně zprava i zleva celá šňůra skůtrů. S autem je nejlepší vyjet později a pomalu a co nejrychleji se nechat předjet. Je třeba jet rovně, poněvadž odchylkou vpravo i vlevo někoho porazí.
No v Praze to rozhodně ještě takto nevypadá a doufejme, že ani vypadat nebude.
Jinak předsunuté stání před křižovatkou dokážou skůtraři využít podle mého názoru efektivněji, než kolař. Oni opravdu vyrazí a bez ohrožení projedou první křižovatkou. Cyklista sice vyrazí, ale už v půli křižovatky je dostižen a předjížděn. Cyklistovi to pomůže jen v utečení před výfuky a v tom, že je o něm dobře vědět.
Nechápu proč se častěji nepoužívají semafory pro cyklisty. Pak se dá zařídit, aby cyklisté vyráželi o něco dřív a naopak pak jim zase dřív padla červená, aby byla křižovatka včas vyklizená pro druhý směr.
1. Rekonstrukce křižovatky něco stojí
2. Ochranná doba na dojetí opačného směru včetně těch, kdo tam už vjeli na oranžovou.
3. Dostihnutí kola je způsobeno dosáhnutím rychlosti kola, kdy se už zmenšuje zrychlení, kdežto auta stále zrychlují stejně. Kolo může mít rychlejší start než auta, ale ten náskok je už v půli křižovatky dostižen. Kdyby se vpustili do křižovatky dříve, tak budou v té polovině v naprosto nevhodnou dobu. Jen by se tím prodloužily mrtvé doby, kdy nikdo nejede. Muselo by se to kompenzovat detekcí cyklistů a to zase komplikuje a zdražuje tu křižovatku.
Aha.
Já že se s tím setkávám v Drážďanech, tak mě napadlo proč to v té Praze není.
Na www.prahounakole.cz JindrouXXX proklínaný pan Filler občas vysvětluje problematiku úprav Pražských křižovatek. Týká se to mnoha úřadů a firem, není to vůbec jednoduché a rozhodně to není levné. V historii se to tam určitě snadno nalezne.