Bikeři, pochlubte se, zda máte nějaké zkušenosti s nákladními koly, rikšami a přívěsy. Vyráběli jste někdy něco takovýho? Co říkáte na jejich používání?
Já momentálně používám nákladní kolo z produkce firmy cargobikes.cz, ke kterému jsem namontoval závěs ISO 50, což je koule z auta, k němu pak mám několik přívěů včetně vyvážečky na klády nebo dlouhý materiál až do délky cca 10 metrů.
Dále používám rikšu s korbou před řidičem, kterou jsem nedávno dokončil ikdyž se na ní furt něco ladí. Navíc plánuju výrobu další větší.
Jaké zkušenosti máte vy?
Před půl rokem jsem se stěhoval a pro převoz neskladných věcí byl potřeba přívěs – prkno a 2 delší trámy jsem vzal z demontované police, pod to 2 kola, a dočasný náklaďák byl hotov :-).
Jak daleko si s tím prosím tě jel?!?
A jak ta minikolečka vydržela?!?
Presouval jsem se jen 3km, takze pohoda.
Ale dobry postreh k tem kolum :-).
http://cyklopoustevnik.rajce.idnes.cz/2014_-...
po první díře bych se bál, že to potáhnu smykem. takový kolečka jsou sice dobrý jako nouzovka ale moc bych jim nevěřil.
No oni Britove tu takove tankodromy jako my v Cechach nemaji, takze diry v silnicich problem nebyl. Jinak ale mas pravdu, byla to nouzovka - jedno kolo sedlo na hridel uz po 3 odvozech, druhe o par kilometru pozdeji :-).
Tomuhle bytečku se snad ani nedá říkat garsonka :o)))
Ani ja bych dvoupatrovemu domu s obrovskou garazi garsonka nerikal :-).
Máš fotku té vyvážečky?
zatím ne ještě nevyjela z dílny,zatím není ještě plně funkční ale je to 4 kolový vlek s zatáčením první nápravou tak jako u vleku za traktor.Nápravy odpruženy listovými pery. Bržděná zadní náprava pomocí hydrauliky s rychlospojkou u závěsu.Závěs ISO 50. Rozměr korby je 3500x1250x640. S klanicema je výška 1600mm.
Vlek je dimenzován na náklad až do 700kg.Klanice jsou sundávací,lze je nahradit sajtnama pro převoz jiného nákladu než klád či trubek atd....Vepředu vleku je umístěn ruční lanový navyják s tažnou silou 6.25tuny s ocelovým lanem o délce 25m a kotvícími oky na rámu vleku pro přivázání ke stromu při použití navijáku pro přitahování a nakládání klád. Součástí bude i nakládací otočný jeřáb s nosností 450kg a stabilizační výsuvné nohy.Jeřáb i naviják je demontovatelný.
Vlek má udělaný rozvod elektřiny a diodová obrysová světla.Je tam i příprava na blinkry.
Váha prázdného vleku je 170kg s použitím sajten je +8kg.Podlaha vleku je tvořena z voděvzdorné překližky o síle 12mm.
A kolik zehlicek to vepredu ma? Predpokladam, ze to byde chtit alespon cykloctyrsprezi.
k čemu. Hradec je placka, a do Prahy se s tím nechystám.
Rychlospojka hydrauliky na brzdy ? Zkus o tom pojednat víc do detailů.
Hadička je normálně ukončená mosazným kusem s jemným závitem a proti tomu druhý kus s převlečnou motýlkovou matkou což znamená že nepotřebuju klíč, navíc tam je taková klapka, že pokud to není spojeno olej nemůže vytéct a systém je furt natlakován. Funguje to na stejným principu jako spojka hydrauliky na bagrech.Na řiditkách je o jednu páčku navíc.
Funguje to poměrně slušně,ikdyž jsem s tím zatim moc nejezdil.uvidíme až to naložim.
No nevím nevím... Jak to budeš odvzdušňovat ? Hydraulické čerpadlo na bagru si s trošičkou vzduchu v těch litrech oleje snadno poradí, ty máš ale jenom kraťoučký krok, mililitry oleje a maličká bublinka ti z brzdy udělá nefunkční ozdobu. To bude sranda, až tě to bude tlačit před sebou, u toho bych chtěl být s kamerou. Hit na trubku :-)
Ale s tím rozjetím to asi taky nebude žádná sláva. 170 kg po rovině utrhneš, ale co s tím dál ? Promenovat se tak leda s polystyrenovýma kládama.
Ale co, kdo si hraje nezlobí. Třeba se to bude hodit do prvomájového průvodu :-)
170 kg i s jeřábem na 400 kg, stabilizačníma nohama, navijákem s 25 m lanem na na 6 tun? To ses při vážení musel přehlédnout o jednu nulu :-)
K čemu je dobrý vozík za kolo s nosností 700 kg? Když to bude i s vozíkem mít 3 metráky, tak už budeš mít dost velký problém se vůbec pohnout a odjet pár set metrů po hladké rovině a sebemenší nerovnost tě zastaví.
tak to mě ještě neznáš.
To je sice pravda, ale přece jenom si umím docela dobře představit 3 metrákový vozík a jak se s ním zápasí.
Je třeba podotknout, že taková souprava nemá na veřejné komunikaci co dělat, protože vozík za kolo, pokud se nepletu, naše zákony definují. No a jestli se s tím zúčastníš nějaké dopravní nehody, jsi velký adept na náhradu škody všem, protože kdyby něco vůbec na komunikaci nevyjelo, pak by se to nemohlo na komunikaci zúčastnit dopravní nehody.
A koho to zajímá, já nejezdím jako prase.Víc škody nadělají ožralí řidiči než cyklista s vlekem. Ale mysli si co chceš.
Kdyz Te ale nejake to prase nabere, mas urcitou sanci, ze Ti prisijou spoluvinu, protoze "tohle" nemelo co delat na vozovce za jednostopym vozidlem.
Srazilo mě auto v jednosměrce, když jsem jel na kole v protisměru a po návratu z nemocnice se startovním IQ tak 70 jsem platil i pokutu... Ani jsem nevěděl za co :-D U výslechu mě podepisoval bratr, protože jsem neuměl psát :-D
Věřím, že jsem se dostal na 100, alespoň to tvrdí několikeré pako testy :-D Úplný návrat samrsbyho se prostě nekonal :-( Štestí že auto vypadlo z hlavy samo...
No, kdyz jsem Te slysel diskutovat s Dusannem v pizzerii, nemam o Tve IQ obavu. Dokturek se zapotil. 8-)
No, ale to bylo tématem, které není původem "z mé hlavy".
Kdyz to vyjadrim po presidentsku - kdybys byl blbej, zapotil ses Ty.
Dokturek neni blbej, ani mu neschazi vyrecnost. Kdyz jsi mu dokazal nejen slusne sekundovat, ale jeste navic ho zahanet pravidelne do uzkych, nemam o Tebe strach.
Navic nase IQ testy jsou testy matematicko-geometricke. Na to nema bunky kazdy. Ale to neznamena, ze kdyz nemas prostorovou predstavivost, ze jsi mdle inteligence. Kdyz se podivas na ty z US, jdou do daleko vetsiho zaberu. Jenze na to se u nas jeste tolik nehraje.
Tak dobře, přihlásím se na testy do Menzy, nebudu to dál schovávat :-D
Kdysi ve Francii vyhodnotili jako osobu s nejvyšším IQ hospodyni ´bez kvalifikace´.
Když prováděla domácí práce, měla zapnuté radio - takže měla (útržkovitý) přehled z politiky, vědy, kultury, historie, krimi (o všem, o čem v nehudebním rádiu pindají) ...
Učím se jezdit s náklaďákem.
jen abys to hned za tou korbou nezlomil. Ten trojúhelník je sice hezký ale přímo za ním by to mohlo rupnout nebo ohnout, když to přeložíš.přece jen to je mírně delší.
Ale jinak pěkný.
Máš pravdu nakládat se to dá hlavně mezi zadní kola.Ten rám se může snadno zlomit.Valník je 140cm na 80 cm,nezdá se mi dlouhý.
Tohle uz by chtelo zpatecku, ne?
Neni treba tchyne to bude tahat naspat zuby nechty ...teda ked nespravy to viiko :-D
Ale ina celkom fajn robota len na sposob pythona neviem nesedel som na tom ale to naklapanie celeho jazdca sa mi moc nepaaci
zkouška převodů
prázdnej má přes 500kg. Bohužel s dvouosym vlekem se blbě zatáčí.
A k čemu to je dobrý?
třeba když nemáš po ruce auto... Ale abych popravdě řekl jezdí se líp s jednoosým vlekem.
A co seš schopný na takovémhle přívěsu mimo krabičky pingpongových míčků odvézt?
Malý příspěvek do rodiny nákladních kol.
hmm,pěkný. Domácí výroba??
Docela bych se na tom projel. Něco jako na dvojkole vzadu, akorát bez toho pocitu bezmoci :-)
A asi bude potřeba se naučit do křižovatek vjíždět jak s autojeřábem.
Jak se vjíždí do křižovatek s autojeřábem?!?
Tys nikdy neviděl Tatru 148 s příhradovým ramenem, který čouhá tři metry před čumák auta ? Vlítni s tím předníma kolama až na stopčáru :-)
Jasně že viděl, sem si jen hrál na radku :-D
Někdo si hraje na vševěda ...
http://domaci.eurozpravy.cz/politika/111850...
Tak teď si trošku mimo - já totiž vím, nejen co je autojeřáb, ale i jak se s ním najíždí do křižovatek :o)))
Někdy si rozměry jeřábu neuvědomí ani řidič. Železniční trať Rumburk - Panský - Mikulášovice málem byla zrušena poté co před lety jel takhle domů řidič se svým autojeřábem a najednou uviděl jak odjíždí auto milence jeho ženy. No a jal se ho pronásledovat. Honička skončila poté, co v Brtníkách ramenem jeřábu narazil do ocelového železničního mostu a odsunul ho z jeho pilířů. Tenkrát se hovořilo o tom, že pokud bude most nějak vážně narušený, nejspíš se provoz na trati již neobnoví. Naštěstí most vydržel i šoupnutí zpět.
Prozraď mě, prosím, co ´62jardovi´ na tem kole čouhá před přední kolo?
To není hošku trambus, aka SWB ...
Co myslíš ,že to je??Protože nedosáhnu na přední kolo tak je tam "spojovačka".Nepřímé řízení.
Jinak řízení opravdu jako autobus.
Tady na přední kolo vidíš. U autobusu (trambusu)
máš řídicí kola ´za sebou´
Vždyť to znáš z dlouhých/krátkých lehokol (a že´s jich udělal/jezdil)
8-)
Jenomže s obojím musíš hodně vjet do křižovatky a až potom točit.Jinak skončíš na obrubníku.Trambus nebo Líza si s ním hravě poradí,ale tady je výsledek jasnej.Hodíš tlamu :D
no ale furt se jezdí líp s trambusem než s tímhle.
Ale nedám na ni dopustit.
Co potom s tímhle, když silnice, co vidíš před sebou je užší, než ten čumák.
Pěkný kousek.
Podobně tak u T111, proto tam jsou ta tykadla aby šlo správně trefovat cestu a úzká vrata :-)
a schválně jestli víš k čemu jsou u tý mý T813 ty červenobílý tyčky se světly co jsou na nárazníku, dodávám že jsou stavitelný.
Měly by vymezovat vnější rozměry vozidla, resp. soupravy, proč?
Pro podvalníky P 50a P32 oba jsou šířkově nadrozměr.Proto ty klacky. tenhle drobek je totiž schopný oficiálně tahat 100tun v závěsu.odzkoušeno mám ovšem i téměř 200tun.
Nepovídej, že jsi někde ´znárodnil´ železniční most !
8-D
Kde si vzal 200 t? To si brigádničil u komediantů a tahal všechny kolotoče a komediantské vozy na Matějskou pouť?
Zajímavá informace. Ale co má společného s klackama např. na Vejtřasce, o kterých šla původně řeč ?
http://www.nakole.cz/diskuse/18585-nakladni...
Myslím, že odpověď řekl o 3,5 hodiny dříve AV - viz příspěvek nad tebou :o)))
ne není to kvůli cestě, je to kvůli tomu že je to vojenský tahač podvalníků a podvaly P32 a P50 (číslo udává nosnost) mají větší šířku než je tatra, a to o více než 40cm na každou stranu.P 50 má 3150mm. proto jsou ty obrysové světla na té tyči protože ta tyč je nastavovací a vhodným úhlem si nastavíme obrysovou šířku podvalníku. nejvíce je když je vodorovně.Pak to odpovídá P50 i s naloženou třeba VT55.Ostatně oba typy podvalníků navíc i P50N mám (včetně té Vt55) takže tuhle vychytávku hojně používám,ne všude jsou totiž silnice rozdělené na pruhy.
Zpeředu je bílé obrysové světlo a zezadu červené.Akorát se musí počítat s tím že to čumí,a ikdyž je to ocelové dá se to ohnout,už se mi to parkrát povedlo.
Osobně jsem přesně takhle příspěvek AV pochopila, ale chápu, že pro tebe může být jeho terminologie nepřesná.
Tak díky za uvedení na pravou míru :o)))
A nesměšujeme náhodou dva "druhy" klacků ? Tyhle stavitelný s bludičkama jsou poziční, ty na obráku historický Škodovky, nebo na T148, T111, V3S apod. byly skutečně kvůli přehledu řidiče, kde mu ten šílenej čumák končí.
Šílenej čumák u V3S?
Kdybys napsal RN, popř. RND (délka +- stejná), tak souhlas.
Tak véesa to má možná ze zvyku, nevím. Jezdil jsem s ní jen v autoškole a tam jsem ani na tohle nestačil koukat :-)
Máš pro tyhle štangle jiný zdůvodnění ?
Před přední kolo nic. Ale přední kolo před ciferník asi o metr. Takže když strčíš kukuč do nepřehledný křižovatky, musíš myslet na to, aby tě ten z boku nevzal sebou :-)
´Haubna´ osobáku není o moc kratší a popasuješ se s tím (co ti zbývá)
8-)