Že jezdit na kole umíte od mala? Možná budete překvapeni, co vše se dozvíte. Pokud máte stejně jako já pocit, že jízda na kole není tak jednoduchá. jak se na první pohled může zdát, seberte kolo, odvahu a zkuste vedenou hodinu s lektorem :-)
Občanské sdružení Devítka v Pohybu se snaží rozpohybovat…
Jestli se při tom zpotím,tak nikam nejedu.
Je prima, kdyz cloveku obcas nekdo da nejake hinty, jak delat na kole veci lepe. Urcite to posune techniku dopredu lepe nez metodou pokus - omyl. Taky znam spoustu svych mezer, ale sama se k cilenemu treninku nedokopu.
Nevím, ale celý mi to přijde jako ztráta času. On základ je znát své možnosti a vyjet. Nic víc člověk nepotřebuje. Časem se případné chyby beztak zlepší.
A taky je třeba mít, samozřejmě, kolo v pořádku, zejména brzdy. A když brzdíš stylem namáčknu pravou, zmáčknu levou a dobrzdím pravou(ubrzdíš tím i v případě krize a zůstaneš v sedle), ještě lépe na kole bez rohů(zkrácení reakční doby), tak pak už není třeba co zlepšovat.
Jestli si myslis, ze na sve jizde nemas co zlepsovat, je to jen Tva osobni omezenost.
V pripade krize nemas na nejake namackavani brzd vubec cas, takze je podstatne umet drzet spravne telo, abys nesel pres riditka. Jezdis i v terenu? Tam potrebujes mnohem vic dovednosti nez na prazskem asfaltu.
On se ten styl jaksi zlepšuje sám od sebe. Fakt je ztráta času, aby do toho nějakej blbec kecal.
V pro případ jízdy v terénu je důležitý mít správný odhad svých schopností a situace. To je ale dovednost, která je v Pražském provozu ještě potřebnější. A to tě žádný lektor nenaučí.
V případě krize je třeba umět správně zareagovat. Mezi to patří i včas zabrzdit, je-li to třeba.
Furt tvrdím, že ti troubové jedni vrcholoví jen zbytečně vyhazujou prachy za trenéra. Kdyby je radši dali na něco užitečnějšího a tobě zavolali o radu...
Vrcholoví sportovci jsou troubové ať již trenéra mají, nebo ne. Účastníci TDF mají z jízdy stejný požitek, jako řidič auta, tedy defakto žádný. Kdyby to vše absolvovali na trenažéru, vyšlo by to nastejno, teda až na to, že by nebyly žádné kolize.
To je nápad :-) Závod míru na trenažérech. Ubude zranění
Až na ten úbytek zranění by to fakt nijak velká změna nebyla.
:-)) To bys měl vidět, jak jsem vypadal, když jsem shučel z válců.
Tys to TdF jel, že víš, jaké kdo z toho má požitky ?
Dokáži si to dost dobře představit. Fakt se to moc nebude lišit od toho, jaký je zážitek z trenažéru. Kvůli tomu hnaní se za výkonem zcela přestávají vnímat okolí.
Rozhodně nemají tak skvělé pocity, jako městští cyklisté, kde pravidlem číslo 1 jsou interakce s okolím.
Tak jestli ještě můžeš porovnat K2 a Sněžku u horolezců nebo divokou vodu s pramičkama u vodáků. Ať v tom máme jasno.
Já nic takovéhleho nedělám.
I když jedu po magistrále, tak z toho mám větší požitek, než oni. I když jízda po magistrále je dost náročná, hlavně psychicky. Dokonce i jízda na trenažéru může být větším požitkem než TdF.
Já vím, bořím mýty, takže mne drtivá většina místní "komunity" nepochopí.
Však taky nemají co čumět kolem sebe. Jsou přece v práci ! Ty se snad v rachotě máš čas rozhlížet ? Jestli jo, tak by se měl tvůj chlebodárce zamyslet.
Pocity jsou trochu jiná písnička, do toho nevlezeš. Někoho bičík bolí, jiný z něj má potěšení...
Po magistrále jezdím často taky, je to nátočné, musíš si věřit a nebát se aut, nikdo tě nechce zabít. Když se chováš předvídatelně a rozumně, je to velmi bezpečné, taky proto, že je tam 50ka.
Pokud se vydáš na kole dál a jedeš velkými městy, zjistíš, že je tomnohde o dost drsnější. Zkušenosti z provozu se pak hodí, aura zprava, auta zleva, nenechat se rozhodit a jet di svou.
Pak, když projedeš pár fakt velkých měst, pochopíš, že Praha je pro kolo dost pohodová, a že tvůj svatý boj za cykloměsto je pitomina. Ten boj "troufnu si tam kde jezdí auta" si každý musí vybojovat sám ve své vlastní makovici, protože vždycky se do situace, kdy tě auta dost zblízka míjejí dostaneš.
Magistrála je dobrý trénink, hlavně o víkendech.
Překonat strach je důležité.
Jo, nasadit zrcátko je důležitější než přilbičku.
Bože, do čeho si to dal schopnost číst a psát?
Nejdůležitější je umět dobře padat :-) Mám naražený bok,žebra,odřené koleno atd.Ale nic zlomeného
To samo, když už tedy k pádu musí dojít. Nicméně daleko lepší je umět pádu předejít.
To se lépe píše než uskutečňuje. Kde a jak ty pády trénovat? Pro děti snadné, stačí je zapsat na chvíli do juda, ale pro dospělého ač jsem hledal, žádný kurs nacvičování pádů jsem nenašel. Přitom bych zrovna teď měl docela zájem. Při pádu z dobře rozjetých inline jsem si zlomil vlastním loktem žebro. Odřeniny žádné, vše jsem odrotoval, odkotouloval, jen ten loket jsem tam zapomněl :(
Jojo, dobře se to píše.
Já se na inliny poprvé v životě postavil vloni a jelikož jsem ani v dětství nebruslil na ledu, dalo se tušit, že to ve třiceti bude problém... a nakonec to bylo ještě horší než jsem čekal... :-D
Teorii, jak se má a nemá na bruslích padat, jsem si samozřejmě našel, ale dobrovolně jsem to zkoušet nechtěl, ono to přišlo samo.
Netvrdím, že bych uměl padat, ale jelikož jsem jen za letošek přežil cca 10 přistání na asfaltu (s chráničema) bez újmy na zdraví (pár škrábanců, dvakrát modřina na zadku a roztržený kraťasy), tak možná mi už to padání jde lépe než vlastní jízda na inlinech. :-)
Jinak si ale můžeš i jako dospělí najít nějaké bojové umění, padat se snad v nějaký formě učí všude. Jestli to ovšem jde využít na kole, netuším.
Celý je to reklama na Scotta :-)
Kdo ví, jestli na Scotta, nebo na reprezentaci městské části, která si uvědomuje, že je před volbami, a tedy je třeba nasbírat cenné body, aby se další 4 roky mohlo na lidi srát.
Reklama městské části to též být nemá, neb ona s jen podporuje aktivitu občanského sdružení, které nabízí tuto možnost. Osobně si myslím, že je to skvělá práce, protože člověk si někoho, kdo by mu poradil na kole, jen tak někde najmout nemůže. A tady nejde tolik třeba o ten trénink, ale o to, podívat se na místa nepoznaná ;-)
"Reklama městské části to též být nemá, neb ona s jen podporuje aktivitu občanského sdružení, které nabízí tuto možnost."
Takže skrytá reklama zastupitelstva městské části. Na osmičce máme něco podobného, sdružení teoreticky fungující samostatně, prakticky ale pod pantoflem politiků městské části, takže vlastně moc o občanské sdružení nejde.
"Osobně si myslím, že je to skvělá práce, protože člověk si někoho, kdo by mu poradil na kole, jen tak někde najmout nemůže."
Fakt, kdyby člověk někoho takového potřeboval. Pokud vyloženě nechceš jezdit vrcholově, tak ti je k ničemu.
"A tady nejde tolik třeba o ten trénink, ale o to, podívat se na místa nepoznaná ;-)"
Pokud chceš poznat místa dosud nepoznaná, tak stačí místo dojíždění do práce autem, nebo MHD, jezdit do práce na kole, nebo chodit pěšky. Najednou zjištíš, kolik je toho kolem Tebe nepoznaného.
Taky mám ten pocit, že se snaží udělat z prdu kuličku.
Je to šaškárna.
Jen si nemyslím, že by tím mohli něco získat u voličů.
Jak slyším sousloví "občanské sdružení" mám najednou nutkání, mnohem pečlivěji si hlídat peněženku.
Reklama na Scotta to být neměla, i když chápu, že to tak působí. Sama Scotta ani nemám :-)
Já mám hadry jen od Scotta, kolo ovšem nikoliv :-)
Od "skota" nebo od Scotta?
Já jen jestli nejezdíš třeba v kiltu. :-D
Jedním slovem: jsi DEBIL.
To byla prvni reakce, co me na ten prispevek napadla, ale ovladla jsem se. :-)
Já po 237 km na bajku nějak ne... ;-)
I když asi, "neovládl" bych se i bez těch km... :-DD
To vis, ja jen pekla kure pro deti na oslavu jejich preziti tabora, uklizela a hlavne sklizela dobromysl. :-)
Debil je každopádně výš než idiot.
Těch je tu o dost víc.
Víc znát nepotřebuješ? To je vážně kvalitní názor.
Ale je fakt, že na Modřanské o moc víc než dobře a včas brzdit zase až tak potřeba není, takže chápu, že ti to vyhovuje.
Bože, do čeho všeho jsi to dal schopnost číst a psát?
Ono ani v Pyrenejích, pokud nejedeš terénem...
Dovolím si hodně nesouhlasit, protože efektivní jízda v kopcích i když to je na hladkém asfaltu rozhodně vyžaduje mnohem víc znalostí, zkušeností a techniky jízdy než jízda po rovině.
Já ti nevím, sednu a jedu, nasadím nejmenší tác, největší kolečko, technika v tom žádná moc není.
Jde o to jen to vydržet.
Zjistil jsem, že při těch štrekách nad 150 je pro mě nejdůležitější neplýtvat zbytečně silama, a to vůbec nikde, pokud možno držet konstantní zátěž i rytmus, či tu kadenci, nebo jak se tomu říká, víc už moc na tom nevymyslím. Protože nejedu zábod, z kopce fest brzdím a moc to nepouštím, nevím, jestli za zatáčkou není nějaká zrada.
Řekl bych, že víc než na nějaké technice či stylu záleží na palici, ta rozhoduje, jestli to dáš, nebo ne.
Ale k tomu všemu jsi určitě nepřišel ze dne na den a při cestě podél Vltavy. Buď jsi na to přicházel postupem doby třeba i několik let, nebo ti někdo řekl co a jak jet a jak na to, tys to vyzkoušel a zjistil, že to je tak lepši a mnohakilometrové jízdy v kopcích tak zvládáš mnohem líp.
Hlava je hodně důležitá a zvlášť v kopcích. Sám dobře víš, že to není jen bezmyšlenkovité točení nohama. Bez znalostí a zkušeností jen tak hned nezvládneš třeba 10 km dlouhé stoupání.
Naposledy jsem rajtoval ty Favority, 2 táci, 4 kolečka, to se muselo hodně silou, prostě ty lehké převody nebyly, tak to nešlo jinak.
Stejnou technikou jsem jel i vloni, až Ty se Snilardem jste mi poradili, že je zbytečné se dřít a je lepší zvýšit kadenci. Koupil jsem si teda ten měřák kadence a zjistil, že šmrdlám tak kolem 60ti a 80 mě připadalo absurdní. Ale za půl roku jsem to zlomil, a už na to vúbec nemyslím a lítá to kolem té 80ky furt.
Teď musím vypilovat jízdu s vozejkem, zvyknout si na to, že tě někdo drží za zadek.