Dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu - názor při výběru kola. Rozhoduji se mezi Authorem Kinetic ASL 2005 a Meridou Matts Miami 2005, bohužel kolům nerozumím a nedokáži si porovnat komponenty kol a ráda bych zjistila, zda se vyplatí připlatit o 3tis více za Meridu či je porovnatelná s Authorem Kineticem. Děkuji předem za radu .
Ahoj, Martino, můj názor je tenhle: opominu pro Tebe "nezajímavé" rozdíly jako technologie výroby rámů a zůstanu u toho, co by zajímalo mě na Tvém místě: autor má rám ASL = autor spešl lejdy = dámská geometrie. Ta merida je normální "pánský rám". Vidlice u meridy je stejnojmená, se zdvihem 100 mm (který tam v reálu asi stejně zřejmě nedostaneš), má zámek. Dá se očekávat, že bude poněkud tvrdší než ta autorová RST, ta má zdvih 80 mm, rozdíl 20 mm pokládám za nepodstatný. Pokud jde o ten zámek - jestliže jezdíš v sedle a do kopců nevstáváš, tak ho pokládám za zbytečný. Přesněji řečeno, já pokládám za zbytečné zámek vidlice i tlumiče vždycky, je to tam kvůli pružení a tlumení, tak jakýpak zamykání. Řazení u meridy je rapid fire = dvě páčky na každé straně řidítek. Řazení u autora = alivio = otočné přímo v rukojeti, za kterou držíš řidítka. Merida má teoreticky 27 převodů, autor 24. Přehazovačka u meridy třídy XT (druhá nejvyšší shimánovská řada), u autora deore (čtvrtá). Zůstal bych pouze u těchto rozdílů. Na základě Tvého dotazu se domnívám, že jsi - zatím :-) - "normální" cyklistka, která asi začíná, ne profi. Obě kola jsou vynikající. Jestli máš normální ruce = myšleno dlaně - abys obsáhla ty páčky rapid fire, aniž bys musela pouštět grip (= držátko řidítek), můžeš zvolit tohle řazení. Naopak, máš-li ručku vskutku princeznovskou = drobnou, zvolíš asi řazení otočné (upozorňuji, že jednotlivé komponenty si můžeš nechat namixovat při koupi kola, jen se dohodnout na ceně). Přehazovačka XT by měla více vydržet, na druhou stranu - teď nedávno byl v Cykloturistice článek o chlapovi, který objíždí svět na osazení ještě o dvě třídy nižším, než je deore, a jede mu to jak hodinky. Já u autora obecně vidím jeden dlouhodobější problém - vzhledem k osazení jsou jeho modely neúměrně drahé, v tom mu merida (ale už i jiné značky) dávají na frak. Martino, je jedno, jaké zvolíš, obě Ti budou určitě vyhovovat...nicméně...já osobně bych v tomhle případě sáhnul po té meridě (mně totiž vyhovuje to páčkové řazení a tvrdší vidlice). Pokud jde o ceny, jde o loňské modely, můžeš zavolat i do servisu u nás v Říčanech, kolik stojí tam, vedou obě značky (323 60 24 12). Tak neváhej, ať Ti to nevyprodají, a až koupíš, dej vědět. Ai. :-)
Koukal jsem na ty kola...rozdily jsou zanedbatelne. Podle meho by bylo nejlepsi si obe kola vyzkouset, projet se na nich...a pak vzit to, ktere ti sedne vic...To, jestli tam mas prehazovacku XT nebo deorko...to uz je jedno. Ja mam na jednom Authoru XT a na druhem Alivko (jeste nizsi nez deorko) a alivko maka bez problemu...Ale jak pise Airline...komponenty se vzdy daj prohodit a doplnit...
Jinak zamek je dobrej v tom, ze kdyz pojedes na asfaltu nebo tvrdsim povrchu(taky se to nekdy stava a jako amaterka ho obcas prubnes), tak si zamknes vidli a nehoupes se na kole jak na velbloudu.
Ale urcite bych se na nem zkusil projet...
GL
děkuji moc za vaše příspěvky, upevnilo to můj výběr Meridy,která se mi přeci jen více líbila ,k té ceně Kinetica - cena se pohybovala cca za 10.490,-, Meridu v Bikeranch za 13.990,-.
Tu Meridu miamku mám od loňského srpna (po letní slevě za 13.500,-), technicky ji skvěle popsal Airline ve výše uvedeném příspěvku - já jen doplním, že mám zkušenosti zatím vynikajicí, jen ta vidle je trochu tvrdší. Určitě doporučuju při koupi vyměnit poněkud těžší pláště za lehčí (v mém případě Maxxis Wormdrive) a taky přidělat rohy na řidítka, to kolo má řidítka tzv. vlaštovky a dost lidí je odpůrcem dávat rohy na vlaštovky, je to ale čistě jen estetická záležitost. A poznámka na závěr - v tom červeném provedení je ta meridka opravdu krásná....tak přeju mnoho šťastných kilometrů
Díky za tvé poznatky a zkušenosti :-) řídítek jsem si taky povšimla a ty bych určitě vyměnila - teď už mi opravdu dělá "starost" jen ta barva :-)
Doplňuji Ligiho - meridy tam povšechně mívaj pláště od maxise, nevím konkrétně, jaké u tohoto modelu, ale pro normální ježdění (včetně přejezdů po asfaltu) jsou dobré i maxis dynomite (dávají ho dozadu) a maxis ignitor (dopředu), na první pohled se ani mezi nimi nepozná rozdíl, cena nového 390,- (konečně, Ligi - nebyly tam při koupi kola?)
A pokud jde o rohy - ty bych osobně pro mou potřebu nasadil i na vlaštovky, konkrétně meriďácký dodavatel těhle doplňků IKE (teď už to dělají pod novým názvem, ale nemůžu si vzpomenout) tam dává takové kraťounké a přitom velice funkční a pohodlné rohy, nevypadá to špatně ani na rovných řídítkách, ani na vlaštovkách. Já mám na meridě rovná řidítka + tyhle rohy a nijak jinak než za rohy to už nedržím, je to pro mě nejpohodlnější :-)
Máš pravdu, při koupi kola tam byly maxisy, nevím už přesně typ, ale byly těžké s hrubým dezénem do náročného terénu. Nikdy bych tomu nevěřil, ale ty Wormdrivy co jsem si tam nechal dát a co lépe vyhovujou mému stylu ježdění vážej oba dva skoro stejně, jako jeden ten pláčť původní - fakt, potěžkal jsem si to.
Co se týká těch rohů, tak jsou to ty IKE jak píšeš.
Jenom taková technická... Jak se Ti na Wormdrivech jezdí ? A kde s tím všude jezdíš ?
Ptám se jenom proto, že když si kamarád kdysi koupil nové kolo (Meridu...) tak je tam měl. A já si to kolo pak půjčil, zkoušel jsem různé blbosti až jsem se dostal na štěrk a při jednoduchém zatočení si málem nabil ústa...;-) Prostě mi připadalo, že nedrží stopu... To mi teda nedalo, okamžitě jsem nasedl na svoje kolo a zkusil provést to samé... A nic... Zkusil jsem to znova, při tom samém zatočení jsem ještě zkusil pořádně trhnout řídítky a taky se nic nestalo...
Jezdí se mi na nich skvěle, je ale pravda, že se nepouštím do žádných krkolomných sjezdů apod. Jezdím okresky, polní a lesní cesty - a to co popisuješ se mi ještě nestalo - ale třeba mě to teprve čeká. Jinak v lednu jsem na nich jel párkrát po polní cestě plné sněhu a hlavně ledu a byl jsem překvapenej, jak jsem to v pohodě projel.
Wormdrive jsem měl, dokonce byly v provedení předním a zadním (to mělo navíc příčné figury ve vzorku pro zlepšení záběru). Na suchých pevných cestách se s nimi jezdilo skvěle, ale jak trošku namoklo nebo byl jemný píseček, pekelně klouzaly. Osobně jsem si na nich ta ústa nabil na jemném blátíčku. Fikaně jsem se jich potom zbavil tak, že jsem je dal na kolo manželce, která za mokra nejezdí. A co čert nechtěl, taktéž si zanedlouho podobným způsobem nabila ústa. Byl jsem označen za největšího debila na světě (nebo tak něco podobného v té vytýkací přednášce zaznělo) a Wormdrivy už nikdy nekoupím.
Přesně tak, jak se s nimi vjede na nezpevněný nebo ještě hůře vlhký až mokrý povrch, tak je zaděláno na průšvih... Ono se ale není čemi divit, ten "skoroslick" vepředu je opravdu o život... Výstupky po okraji pláště už to moc nezachrání...
Fajn, tak asi nebudu sám, komu se zdá, že nejsou úplně O.K...
Ahoj Martino, myslím že jsem viděl Meridu Matts Miami v 69 (Řeznická 13) za 11.500,- ve slevě. Maj poslední a myslím, že je to "20". Já jí mám taky od loňskýho června a jsem s ní spokojenej.Čau
díky , ta cena by byla opravdu dobrá, jen já potřebuji 16":-(
Nehledě na ceny a jednotlivé komponenty bych doporučoval vyzkoušet ten ASL rám od Authoru. Ne nadarmo se výrobci snaží přizpůsobit kolo ženské postavě. Ledacos jde na kole vyměnit, rám obvykle zůstává.
Pavel
Jo, tak tohle u Authora oceňuji, že začal dělat varianty dámské a pánské rámy.
Možná se to někomu zdá jako blbost a na první pohled se mu zdají být rámy stejné, ale ve skutečnosti je opravdu velký rozdíl - jak v posezech, tak i ve tvaru a velikosti rámu. Dámský rám bývá o kousek kratší a vyšší.
A můžu každé dámě doporučit, aby nad tím nos neohrnovala a nepodceňovala to - vyzkoušela jsem si rozdíl na vlastním těle a moje bederní páteř mi dodnes nemůže odpustit, že jsem tomu prvotně nevěnovala pozornost...
Souhlasím s Tebou. S malým dodatkem, že ne všem ženám musí líp sedět dámská geometrie a ne všem chlapům líp ta klasická "pánská".
Já jezdím dámskou od Authora a pochrochtávám si blahem. :-) Další kolo (až stávající půjde za zimáka) bude s co nejvíc podobnou geometrií. Zatím co jsem koukala tak stenou (kromě milietru u horná trubky a milimetru rozvoru (!) nabízí u dámských kol Trek.
Jo, máš pravdu - já se teď už také řídím při výběru podle rámu (Bianchi), který mi seděl ze všeho nejlíp.
Ahoja.Nechápu jak si můžete vybrat Authora.To je tak nechutně předražená značka až to hezký není.
Já osobně mam KONU a ta ma za cenu 30000 ve výbavě hydrauliky přesmyk XT velmi slušnou vydlici.Kdyz jsem se koukal co nabízí Author na cenu 30000 tak jsem čuměl jak puk:))) A to uz ani nemluvim kolik u nich stoji kolo ktery ma podobny vybaveni co mam ja na ty Koně.
Author fuj
Podle mě na tom není Author s výbavou zle.
To, že některá kola mají ve stejný cenový relaci o třídu, dvě lepší šaltr či smyk je sice hezký, ale zase mají třeba horší náby, představec albo jiné kompónéntý.
Author má všechny komponenty přiměřeně na stejný výši.
Jasně, jsou i kola, která na tom jsou při podobný ceně s výbavou opravdu líp. A jsou kola, která jsou na tom hůř.
Tohle hanění Authora, Meridy, Kellys atd. fakt nechápu. Podle mě se jedná většinou o stádový myšlení "oni na to nadávají, tak já budu taky", bez větších zkušeností s tou konkrétní značkou.
Stačí, že někdo napíše, že Author je dlouhý, Merida taková a další kola makový. Jenže na tom přece není nic špatnýho, jednomu to hoví, druhýmu ne. Ale neznamená to, že ta značka je špatná. Dokonce to ani to, že je to nejprodávanější (druhá, X-tá) značka na českým trhu a že kolo se stejným nápisem má kupa lidí jezdících maximálně do práce a na nákupy.
Pak tu jsou lidi, kteří tvrdí, že na těhle kolech jezdili. Jo, jenže většinou porovnávají staré kolo za pár šlupek s kolem dvakrát, třikrát dražším. Hmm. Co na to říct. Snad jen :Hlavně, že je do čeho si rejpnout. ;o)
Navíc když si teď porovnávám nějaký XC model od Kony s Authorovým Instinctem za stejnou cenu na kačku, vidím plus spíš pro Authora. Aj ty opěvovanýhydraulický Hayes má.
Kolo jako kolo, hlavní je hovící geometrie a správný výběr ke stylu ježdění. Ono je vybavení v stejných cenových hladinách asi všech renomovaných značek (a tou je i Author, ať se to někomu líbí či nelíbí) vyrovnaný. Někdo má lepší přehazku, další rám, jeden vidlu vhodnější pro ostřejší jízdu (beru v rámci XC), jiný vidlu pro chrty.
Katko, i když (a nic nehaním) sdílím pajuchův názor v tom, že se mi jeví, že author své modely vzhledem ke konkrétnímu osazení prodává za (podstatně) vyšší cenu než řada jiných značek, přesto Ti dávám bod - za druhý odstavec Tvého příspěvku :-)
Jo, jo Airline, máš pravdu - ovšem bodovou smetanu slízne Kačka :o)))
No tak kdyz uz ses teda tak rozpovidal tak musim napsat ze teda ten slavnej Author ma Hayese ,ale zakladni model a kolo drahy jak prase jsou to proste zlodeji a nejde tu o zadne rejpani tak to proste je.Nevim jak ty ,ale je si vyberu kolo ,který nabízí víc za min penez.Kdo činí opak je but bohatej nebo blazen a nebo fakt jen jezdi na nakupy a to nemusi mit authora, ale ukrajinu.Nemuzu si pomoct kdyz se koukam na ty jejich ceny tak je to fakt zlodejna nic vic.
A to je Author tuzemak.Kona myslim ,že Kanada tak stale nechapu ,proč jsou tak drahy asi proto ,že je vsichni znaj a Konu zna malo lidi.Ale kdo se vyzna si vybere to lepsi.
Když už tady rozebíráte ty ceny tak jsem taky pokukoval např. po Meridě, protože se mi zdálo že má trochu lepší vybavení při podobné ceně. Pak jsem narazil na prodejce, co mi dal takovou slevu, že jsem vzal Authora. Na kolo moc velké nároky osobně nemám, koupil jsem Author OPUS v2004. Zatím mě to dovezlo všude tam, kam jsem vydržel s dechem, a silami.
Pavel
Ahoj, zdravím ženy na kolech. Není pravda, že na nás s rámem myslí jen author. Merida má v nabídce také dámské rámy. Mám od loňska Meridu matts sport 300 v dámské verzi a jsem moc spokojená.