Uff, to jsem se lekla, že je někdo ukrad.
Naštěstí jen zmizely:-))
No, mohl bys postavit kolo vzhůru nohama a nahnat je tam po nocích točením předního kola:-))
Tak na tuhle radu určitě čekal :-)) Je potřeba si to ještě představit, jak natáčí třeba 7 tisíc km :-)
Omlouvám se, to ta ztráta mě tak dojala.
Určitě nejsou ztracené, vždyť je odjel svýma vlastníma nohama.
Já jsem si představil sebe jak si ty kilometry po nocích natáčím Možná by dobře poradili ti co umí nastavit tachometry podle toho kolik kdo chce mít najeto :-)
By si od Jindryčísla vypůjčil nějaký elektrovehement, přiložil a na pár dní pustil.
Nebo si na tachometru může nastavit obvod kola 9999, to asi bude nejvíc co mu půjde zadat, a za pár dní to zase "najede" a navíc bude v pohodě jezdit stovkou :-)
A co nacvakat do výpletu několik magnetů, to by pak byl fofr.:-)
I když myslím, že to víc jak 199km/h ukazovat nebude.
Stačí dát nůžky na kontakty a trochu se snažit a hned je kilometrů dost, a pěkná rychlost taky.
To jsi zkousel nebo si to jen myslis?
Ja bych tipoval, ze by te ty nuzky prestaly bavit driv nez bys takhle "najezdil" nejaky zajimavy cislo.
Pokud uz tedy netrpis stareckym stresem, tam by sance mozna byla.
V některých případech by to nemuselo trvat ani den :-)
Ta první rychlost je maximum, kdy tohle ještě přesně měří a přičítá km.
Dál už jsou pak údaje nespolehlivé až náhodné.
Ale jsou to pěkné hodnoty (zvlášť když se ještě přepne na MPH). To třetí je nejvíc, co se povedlo.
Co asi zamýšleli tím prvním místem, když je to kompletní 7-segment a přitom do 100 tam neukazuje nic.
Není tam ani nikde schovaná desetinná tečka.
Taková tragedie a ty si z toho děláš prču.
Kus života zmizel a už se nevrátí!
I di ty:-))
Nic nezmizelo. Má je v nohách přeci:-))
Na nohy není spoleh a na hlavu už vůbec ne, moh bych o tom vyprávět....
Záznam v tachometru bude "na věčné časy" přesně ve významu toho sousloví, jak si jej pamatujeme.
http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/matuska...
Kdepak, je to úplně jinak a to přesně takhle:
http://m.youtube.com/watch?v=2kdZtKy6l3s
Hele dědku, musíme změnit repertoire. Trochu potěšit, předat ty ....zkušenosti.
Tož to mi bylo patnáct nebo třináct? Prostě v době, kdy computery nebyly.
http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni...
Znám,
sám sám sám, sám na kolo usedám :-)
Holka, co mě poprvé dala opravdoskou pusu, a tak nějak jsme se do sebe zakousli, až nás vyhnali z Františkánské zahrady, milovala Jirku, a toho hudlana jsem dostal jen proto, že měla pocit, že jsem mu podobnej.
A já dělal jen hů
http://m.youtube.com/watch?v=Qzg9UQCpQ4E
Safra, že to uteklo, co.
Sice nevím jak je to u toho tvého ale u sigmy to jde zpětně nastavit v menu, tedy pokud si pamatuješ kolik jsi tam měl nakrouceno.
Jinak se dost divím protože celkově najeté km jsou uloženy tak aby se nesmázly bez baterií po nějakou dobu.
Neznám takový tachometr, co by si bez baterie něco pamatoval.
SIGMA 12.12 sts to umí.
To že ty něco neznáš neznamená že to neexistuje:-)
Asi na chvíli než vyměníš baterii si to pamatovat může, podobně jako foťáky si chvíli pamatují nastavení. Jenže když ten kondik nebo co tam je odejde, tak si nepamatuje vůbec nic ani na zlomek vteřiny.
Ty Sigmy na to mají uvnitř extra čip ;-) Sice ne všechny, ale ty z těch vyšších řad...
Viz třeba ta 12.12 STS http://www.sigmasport.de/en/produkte...
Proč je proboha na té fotce DAC?
Tak nevim jaký máš foťák ale můj panasonic si nastaveni pamatuje bez baterie i roky. A druhý taktéž.
Ona tam uvnitř ale dost často ještě bývá nějaká "záložní", pravděpodobně knoflíková, baterka... Ke které se ale jako uživatel, bez porušení záruky, nedostaneš.
No, a třeba moje prastará Konica Minolta Z2 (pořízená v roce 2005) po vyndání baterek prostě zapomínala nastavení vždycky... Takže ta nic takového v sobě nemá.
Cateye tohle bohužel neumí. A Sigmy jo. "Vlastnost" jedné i druhé značky.
Tenhle počítač jsem nikdy neměl, ale podle návodu by to snad nějak šlo znovu nastavit.
http://www.uniag.biz/foto/d_vsem/13060021navod...
Podobně jak se nastavují hodiny zkusit nastavit ODO (celkové km).
Počkat, a není přetáčení tachometrů zakázané? Platí to i pro přetáčení směrem nahoru? :-D
Kdyby nic, šlo by prostě něčím generovat pulzy a nechat to běžet přes noc. Ale že mu to za to stojí…
Upneš přední kolo do vrtačky a necháš točit přes noc. :-)))
Podle toho návodu to ale vypadá, že to fakt nepůjde...
ODO se u jiných tacháčů od Cateye, pokud to tedy umí, dá ručně nastavit většinou hned po totálním resetu a následném zvolení jednotek měření. Tady ale nic takového není...
Občas není od věci přečíst si návod - při výměně baterky se snulují km snad u všech tacháčů.
Někde jdou zpětně nastavit - někde kde se nastavuje obvod kola. Ale to musíš vědět, kolik si měl najeto.
Ale po pravdě, když nejde o život... :o)))
Pokud vis, o kolik km presne jsi takhle prisel a nejde-li to nastavit v tachometru, existuje jeste alternativni postup, ktery funguje u uplne vsech typu vcetne mechanickych!
Vezmes cenovkovou etiketu nebo nejakou jinou samolepku, napises na ni tu vzdalenost, treba +7000 km a nalepis to na riditka nekde pobliz tachometru, pripadne vejde-li se mimo displej, tak primo na ten tachometr.
Horsi varianta je, kdyz se tachometr resetuje a ty ani nevis, kolik tam bylo, to pak muzes ztracenou vzdalenost jen odhadovat.
Nejlepsi je baterii vymenit na novy rok, pak ma clovek rovnou vynulovano, aby tam pri prvni projizdce nestrasily lonske kilometry...
A použít nesmývatelnou fixu a nesmáčivý papír.
Já letos byla rozhodnuta si žádný měřák na kolo nedávat. Nakonec jsem někdy v dubnu vyměkla a dala jsem si na nové kolo comp ze starého kola. Baterka furt dobrá, nic jsem nenulovala a že bych proměřovala obvod kolesa, to mě ani nenapadlo. Bay voko to něco měří, je to dobré pro přibližné naměření vzdálenosti ke strategické odbočce vyčtené z mapy.
Důležitou hodnotu "fuel saved" můj komp stejně nemá, tak co.
A navíc ten komp dost často sundavám a používám jako kapesní hodinky na pěším treku nebo vnoci do stanu. A pak ho zapomenu nandat a neštěstí je hotovo.
Nemusíš měřit, pro jaj voko nastavení stačí nějaká ta tabulka jako tahle:http://www.eurobikes.cz/news/nastaveni-obvodu...
Měření je důležité pro plánování, bohužel pro mě zásadní údaj můj tachometr neudává - tedy průměrnou rychlost. To co dává je "průměrná aktivní rychlost", jak kolo chvilku stojí, tacháč se vypne a rázem vím prd jak rychle jedu krajinou - tedy za jak dlouho se asi dostanu někam.
Ta skutečná průměrná je proti aktivní průměrné o dost nižší. To, že mi tacháč ukazuje 21 km/h na cestě co trvá hodinu, neznamená, že za deset hodin ujedu 200 kiláků.
Pokud neplánuješ a touláš se, může ti to bejt fuk, pokud más zaplacené bydlení na deset dní dopředu, každé někde jinde, je ta informace o reálné průměrce safra důležitá.
Taky že se spoléhám na jednou nastavený průměr:-))
Můj tacháč nedává ani tu aktuální průměrnou rychlost:-))
Používám na to jednoduchou matematiku, jak na spočtení aktivní, tak na spočtení skutečné celodenní.
Jinak mám obří rozdíly v průměrné rychlosti i během jednoho dne.
Do práce přes 20 z práce jsem vděčná za 14Km/h
Čím to je?
:-))
A takové věci, jako že bych si podělila celkový počet najetých kilometrů celkovým počtem hodin strávených na 3-denním výletě, to už vůbec nedělám.
Nebo celkový roční nájezd podělit 8760...uf, to je ohyzdně nízká průměrka:-))
Nájezd mě moc nezajímá, pořád si to něčím nuluju a tak ztrácím najeté kilometry jak kolega.
Jediný zajímavý údaj je jak daleko dojedu za 14 hodin....
To vím naprosto přesně. Něco mezi 0-200km:-))
Záleží asi tak na 150ti okolnostech. Ty nemusíš řešit povrch, jezdíš asfalt, ale relief, vítr, počasí...to řešit musíš.
Není to tak.
Kdybych měl plánovat něco mezi 0 a 200 km, nemohl bych si vůbec navrhnout trasu.
Proč?
Naplánuješ si denně 150km. Když je odjedeš za 10 hodin, bude průměrka 15km/h.
Když je odjedeš za 7,5 hodiny bude průměrka 20 Km/h
V čem je problém? Den má 24 hodin:-))
Problém je v tom, že průměrka 15 je celkem nereálná, tedy pro mě.
Spolehlivé (celkem) je pro mě uvažovat pohyb 12.5 km/h. Tedy chci-li ujet 150 km, musím počítat s 12ti hodinami na cestě. Naplánuji li si 175, mám to 14 hodin a udělám s tím celkem prd, protože to co naženeš ráno, večer nějakým záhadným způsobem ztrácíš, prostě asi docházejí síly.
Na kratší trasy, kolem 140 si můžu dovoli ten komfort plánovat 13.5 km/h a trefím se skoro na minutu.
Nemám žádného organizátora, kdo by mě říkal kdy mám budíček, prostě vstanu chvilku před rozedněním a jak je světlo, jedu. Naplánováno mám tak, abych dojel ještě za světla.
No a v čem je teda problém?
Problém není žádný, jen k tomu číslu 12,5 nebo 13,5 musíš nějak dospět a k tomu slouží měření a tachometr a někdy i jiná zařízení...
Před tím, než jsem naměřil, jsem odhadoval možnosti mnohem optimitičtěji, než se ukázalo být reálné...
Jinak tohle je přesně důvod, proč nemám ráda ty organizované výlety ve stylu: budíček 7:00, odjezd 8:00, oběd 12:00, večeře a ubytování v následující destinaci 19:00. Když chcete vidět Paříž, musíte se pohybovat rychlostí 10km/h, protože autobus startuje a odjíždí za 45 minut.
Proč si to takhle plánovat?
Ne přesně takhle, ale proč ne?
Naplánovat si, že za 12 dní, někdy odpoledne budeš stát na kopci 1700 km daleko a pak se do toho trefit?
Každá etapa je odškrtnutý splněný úkol, to přináší také zážitky a někdy i emoce.
Mám to taky tak, do Prahy 21, zpátky 17, nevím jak u tebe, tady je to tím, že jsem na 460 metrech.
Mě se vždycky zdálo, že vlastně jedu "pořád", celej den bez zastávky. Průměr mě ukázal, že to zdaleka není pravda. Teď vím, že celkem bezpečně mohu počítat s 13,5 km/h, když vezu obě brašny, 15, když vezu jen ty věci na případnou opravu.
Z toho mi vychází, že můj denní limit je tak 190, počítat víc by bylo riskantní. Teď blbnu s tím vozejkem, zatím příliš málo dat a moc velký rozptyl výsledků, abych si troufnul odhadnout bezpečný dojezd.
Jistě by ty údaje šly zapisovat a propočítávat ale pohodlnější je kouknout na hodinky a mít to tam za posledních pár tisíc kiláků.
Mockrát se mi zdálo, že tentokrát "dám průměru na zadek" ale pak se něco vyvrbí a nakonec dojedu skoro přesně podle odhadu přes průměr.
Vždycky mě to překvapí jak spolehlivé ty odhady stanovené na základě fakt dlouhodobých měření jsou.
A pak tě rozbolí koleno, chytneš dva defekty a číšník v hospodě je pomalý, a jsi v čoudu. Jo svět je pestrý:-))
Takže já bych se přimlouvala, aby nám ty cyklokompjůtry, když už, počítaly jen tu aktivní rychlost.
Jinak by se mohlo stát, že i ti dravci, co najedou 10 000km ročně, by zjistili, že se pohybují rychlostí loudavé procházkové chůze a zahodili by znechuceně bicykl do roští:-))
Jasně, si to vypočítej. 10000km děleno 8760 hodin (rok) je 1,14 km/h. Takhle se celý rok flákat. No fuj! :-)))
Na těch dlouhodobých měřeních samozřejmě můžeš říct, s jakou pravděpodobností ujedeš X km za těch 14 hodin. Kolik skutečně ujedeš, budeš vědět až po uplynutí těch 14ti hodin. Může se stát, že to bude díky okolnostem 0 km. Pak nesmíš zapomenout i tu nulu zapsat:-))
Zrovna mi jeden známý říkal, že navzdory předpokladům a urputné snaze, najel v neděli čistou nulu, protože si nejdřív vynesl kolo z bytu na chodbu, a než se vrátil pro boty, zabouchly se mu dveře.
Nic se neděje. Má ve statistice zaneseny 2 hodiny pobytu na chodbě v ponožkách.
No, kdo z vás to má, pánové:-))
Samozřejmě, že existuje řada okolností, které ti mohou s průměrem pěkně zacvičit.
Hodnotu "nula" nemůžeš a nesmíš zapisovat, protože by toi fest rozhodila výsledky. Extrémní hodnoty ze souboru dat vyřazujeme, jinak by vše bylo zkreslené.
Samozřejmě, že my extrémní výsledky vyřazujeme, jak hrubě podprůměrné, tak nadprůměrné.
Vyřazoval by je i ten měřák průměrné denní rychlosti?
Ano.
Prostě když nejedeš, nezapneš ten stroječek.
Mám na to ty gps hodinky, odjíždím, zmáčknu start, přijedu do cíle, zmačknu stop.
Hodinky vyhodnotí obě rychlosti, jak průměrnou aktivní tak průměrnou. Průšvih nastane, když dojedeš, a zapomeneš zmáčknout "stop".
Pak jsou data fest rozhozená, protože tam "lítá" ta nula. Dával jsem si na to dost bacha a za 2 tisíce kiláků tam bylo 13,8 km/h. Byl v tom vítr v zádech, protivítr, i Pyreneje.
Doma jsem to prověřoval jak moc je to vypovídající číslo, a protože naše vlast je taková malinkatá, stihneš v jednom dni ztratit průměr v Jizerkách a zase ho nahnat na rovince kolem řeky Jizery.
Říkám, pro mě je to dost spolehlivé číslo, škoda jen, že tak nízké....
Tak můj historický Cateye má dva režimy. Buď si automaticky spouští čas při rozjezdu a zastavuje, když rychlost klesne na nulu a nebo používáš start/stop tlačítko.
Ta druhá možnost mi vždycky přišla na prd, ale pokud si stopky odstartuješ ráno při odjezdu a zastavíš ho při příjezdu do cíle, dostaneš průměr, který pravděpodobně chceš. Ovšem riziko, že to člověk zapomene odstartovat nebo stopnout, je značné.
Hlavně ale zatímco průměrná rychlost jízdy je poměrně jasná a diskutabilní může být akorát manévrování s kolem v kolárně, vchodu a podobně, tak u toho tvého je dost sporné, co do času cesty počítat a co už ne.
Nejjednodušší a nejspravedlivější máš kilometry ujeté za den vydělit 24. K tomu žádnou složitou funkci na tachometru nepotřebuješ. Můžeš počítat čas od odjezdu z místa startu do příjezdu do místa cíle, ale je otázka, zda do času cesty budeš počítat třeba pauzu na oběd? Pokud jo, bude zase dost zkreslovat, že někdy se najíš předtím než vyrazíš (nepočítá se) a jindy třeba až cestou kousek od startu (počítá se?).
24 hodin je nesmysl, to nejedeš, teda pokud nejsi zrovna Snilard na trati 400ky :-)
Jinak máš recht, správnej průměr je ten pauzama na oběd, na čumění do mapy nebo okukování památek. Podle toho si můžu naplánovat dojezd.
Ano, 24 hodin nejedeš, jenže pokud chceš počítat do cesty pauzy na oběd a všechnu ostatní režii, bylo by logický počítat do toho i spánek, protože bez toho dlouhodobě fungovat taky nejde a ona ta průměrná rychlost stejně bude s přibývajícíma kilometrama klesat (na 300 km budeš rozhodně potřebovat víc než dvojnásobek času co 150 km), takže nakonec stejně skončíš u prostého denního průměru. ;-)
Ne, to není logické.
Logické je počítat kolik za den ujedeš a kolik toho lze stihnout od "nevidím do nevidím". Pauzu na oběd si dopřeju pouze ukazuje-li tachometr že mám "najeto".
Metoda postupných cílů, v hlavě držíš právě jen tu jednu etapu, protože jinak by se ti ta porce zdála strašně velká.
Pokud cílíš na nějakých 13.5 km/h a po šesti hodinách jízdy ti to ukazuje 16, můžeš si pauzičku dopřát, ten průměr ti zase sníží. Někdy je ten závod s tachometrem taková berlička, aby ti z toho nehráblo.
Taky není pravda, že průměr musí zákonitě vždycky s ujetými kilometry klesat, když tě na začátku zdrží kopce, na rovince potom doháníš a průměr neustále roste.
Je to taková gamesa, co pomáhá přežít. V poleden budu v Ústí, když to zvednu na 14.2. Takže zrychlit na rovinkách a s kopce a je to doma.
Pauzu na oběd ti určuje nějaký budík? Jak on ví, že potřebuješ najíst a odpočinout. Vždyť hladovej a vyfluslej stejně nic nenajedeš:-))
Já mám zásoby v cejše :-)
V podstatě jsem opravdu obědval jen jednou, jinak zhltnu v rychlosti nějakej sandwich, když se poštěstí něco natrefit, a na odpoledne jsem si nechával kroasánek od rána. Vyjíždím na lačno, pekařštví otevírají ak o dvě hodiny později a to už mám fakt hlad....
Když tím šnečím tempem chceš dát 160-170 denně nemáš na výběr.
Nechal sis poradit s frekvencí šlapání i s jinejma fíglema (nejsou z našich hlav, jen předávaný starý osvědčený zkušenosti). Věř tomu, že i osvědčený způsob doplňování cukrů a dalšího "paliva" na takových štrekách, co dáváš ty, už má svůj význam. Na nedělní třicítku můžu jet nalačno a zaplácnout se čímkoliv. Ty tvoje marathony ale už chtějí malinko systém. Trošku to dolaď - a když dneska s tímhle tankováním dáváš Andoru, tak s lepším stravováním dáš za stejný čas Atlantik...
To jsem pochopil, když mě dostal Miguel.
Prostě jsem měl hlad a tak jsem byl vyčerpanej.
Proto jsem si schovával ten kroasánek od snídaně na odpoledne, co se z něj stala placka, ono tělu stačí docela málo.
Sednout si na oběd fakt nemusím, to mě spíš demoralizuje.
Nejde o opulentní oběd, ale o pravidelné doplňování toho podstatného. V krpálech se nedostatek projeví o dost dřív a naléhavěji. To je pak člověk jak čajíček a nohy jak metrákový - a po dosypání uhláku se zas snadno rozjede.
Ze začátku chvíli jedeš "na večeři, snídani, z rezerv", tělo se naučí brát z tuků. Ale při pořádné štrece přece jenom potřebuje po čase začít doplňovat, musí mít průběžně co pálit. A když si tělo už o to říká, je dost pozdě, vzniká zbytečná prodleva, než se to zpracuje a dostane kam má. Nejde o to se přecpávat nesmyslama, ale pravidelně přihazovat trošky toho podstatného pod kotel. Dvakrát, nebo třikrát denně se nafutrovat je dobrý při malý, nebo nepravidelný námaze. Andorský marathon je ale něco jinačejšího.
Máš recht, já jsem si přenesl ten zvyk z auta, když jedu daleko, tak vím, že nesmím jíst, jinak by se mi chtělo spát a to je lístek do truhly.
Na kole máš jinej výdej, nějak to promyslím.
Čtyři dny dokážu jet na svůj špek, pátej mě to málem položilo.
Hodnota celkové průměrné rychlosti (včetně zastávek) je výborná věc, zvlášť když chceš v ten den ujet nějakou vzdálenost.
Mě se tenhle údaj hodně osvědčil na K24 co jsme jeli, věděl jsme, že pod 17 nesmím jít a cokoliv bude nad bude nádherná hodnota a když přišla krize, tak mě hlídání vysněného čísla 19 čísla hodně pomohlo a podařilo se.
Jinak dlouhodobý celkový průměr v kopcovaté delší trase mívám tak zhruba o 4 km nižší než je jízdní a tak vím, že na nějakých 150 km potřebuju nejméně 12 hodin.
Někde na závodě nebo jeden den bych to možná vydržela.
Ale představa, že si ráno řeknu, že musím držet nejméně 13km/h, tak vyjedu, odsejpá to a v poledne mám 17km/h. Krásně plním přes limit, tak si dopřeju zastávku, okouknu městečko, dám obídek i s kafíčkem a pokecám s číšníkem.
A pak se vrátím ke kolu a ono bác - průměrka 7. Ty jo, by mě vomejvali:-))
Lelek připoměl ten motivační efekt, ten tam je taky.
Ty prostě víš, že chceš dojet za světla a taky víš, že když nedojedeš dejme tomu do nějakých 21 hodin, už se ti nedají nic k jídlu, když dojedeš do 19ti, ještě možná stihneš nějakej obchoďák, kde nakoupíš jídlo o dost levněji, než v té restauraci.
Takže si čas fest hlídáš, s číšníkem se nezakecáváš, hodinky na zápěstí ti rychle průměr snižují každou zastávkou. Tohle uhlídáš.
Na palici je jiná věc, stalo se mi to v neděli.
Hlídáš budíky jedeš na skoro na čas, 130 kilometrů v pedálech. Stoupáš od Kralup na Letňany, průměr se rychle snižuje. Víš že je to v cajku, protože z Letňan to pak bude fofr k Vltavě do Libně a co ztratíš najedeš.
A do toho přívalový déšť. Žádnej problém, vytáhneš bundu, jsi v suchu, nedostanou tě.
Prdlačky. Všechno pod vodou, ráfkové brzdy podkluzují, kolo tlačí dopředu nahybnutej vozejk a ty z toho kopce, kde jsi chtěl dohnat tu ztrátu musíš krokem, aby ses někde nerozmáz.
Průměr jde definitivně do háje.....
A aby toho nebylo málo, v okamžiku, kdy dojedeš na nábřeží a dál to bude po rovině přestává ten liják a začně prát slunko. Domů furt 40 a ztráta dělá tak hodinu a půl.
Do toho nedělní špička, s vozejkem se neprotáhneš, musíš Prahou proskákat za plechovkama od semaforu k semaforu, nabíráš další hodinu. A neuděláš vůbec nic.
No právě, proto se s tím já osobně neperu, nehlídám budíky, užívám si. Nějaký kus jídla a pití mám vždy sebou pro strýčka příhodu, hlady neumřu, když padne tma, mám světla.
Doba, kdy jsem se stresovala, ani ne tak sama o sebe, ale o děti, což je velký závazek, je pro toto chvíli pryč. Může znovu nastat s vnoučkem, pak se přizpůsobím, ale teď si prostě užívám. Nekrmím budíky, nejsem ve stresu, když chcípne navigace, není signál na mobil...vždyť furt žijem, tak vo co go?
Tak tak :o)))
Já navíc od roku 1995 nenosím hodinky. To je taková úleva :o)))
Navíc jsem zjistila, že sledovat čas potřebuji opravdujen velmi výjimečně. Jinakstačí poslouchat tělo.
Já jsem notorický ztráceč hodinek. Teda byla jsem. Poslední hodinky jsem ztratila před mnoha lety na Štědrý den v Šárce.
Ve městě hodinky nejsou potřeba, jsou na každém rohu, a na mobilu. Na cestách mobila zapnu tak 1-2x denně a jak píšu jinde, jako hodinky používam ten malej cyklokomp, strčím ho ve stanu do kapsičky a ráno zkouknu, zda jsem se neprobudila zbytečně brzy.
Jsou místa ve městě, kde hodiny schválně ze zásady nejsou. Všimli jste si?
Taky mám jednu bez hodinek doma.....
Když se řekne ve 3, ve 3 tam jsem, ne 3 a půl minuty nebo 3:15, prostě v 3. To znamená být na místě tak o 15 minut dříve. Čert mě může vzít, když si přicupitá ve 3:30 jakoby nic.
Mnohem horší pak je, když máme někam přijít společně a díky tomu nezaviněnému zpoždění přijdu pozdě i já. To se měním v činnou sopku.
Bez hodinek se dá žít v pohodě, s nedochvilnými lidmi ovšem hůře.
Například já ani snad nejsem nedochvilný, jen jsem asi tak o tu čtvrthodinu posunutý v časovém kontinuu...
Takhle to má Kudrnáč Velčovský, ten je posunutej přesně o hodinu, a protože s tím počítám, nerozhodí mě.
Tak připouštím, že na kratší vzdálenosti to průběžné propočítávání času příjezdu znám taky, hlavně ráno cestou do práce, ale není to většinou naprosto zbytečný stres?
Právě takovéhle uvažování a to, že člověk vidí jak nestíhá a časový plán se mu hroutí, většinou vedou člověka k vzteku, riskování, agresivnímu chování a všemu ostatnímu, co dělá z řidičů hrozbu pro okolí... takže je divné takhle ještě trávit volný čas.
Ono když se člověk zamyslí, co se stane, když to nestihne, většinou zjistí, že nic moc... přinejmenším v porovnání s tím, co by se mohlo stát když kvůli spěchu na křižovatce přehlédne auto... ;-)
Snažím se plánovat realisticky a mít rezervu, takže to mám naopak, mě se plán nehroutí, naopak jej většinou dodržuji a plním, odškrtávám kilometry a to mě přináší radost a uspokojení, stres v žádném případě.
Před tím právě utíkám do té surové fyzické námahy a zabírá to. To je pro mě ten odpočinek, myslet pouze na to, jak přežiješ do večera, každej jsme jinej.
To máš jako ti kluci co lezou po horách, taky musí docela fest plnit itinerář, a přitom to mají jako zábavu a odpočinek.
Tak já jsem Cateye přetočil a taky jsem o ně přišel :/ Prostě tam po 9999km skočila 0 a nazdar. To tsejný s časem jízdy. Před třemi dny jsem si dal 300km a po 10 hodinách jízdy mi tak skočila 0:00:00 takže jsem ujel 300,35km za 4h a pár minut :P
A co jiného by ti tam mělo naskočit, když umí zcela evidentně zobrazit jen 4 číslice :o)))
Pravdepodobne mam stejny nebo podobny tachometr.
Pokud jde o celkovou/rocni vzdalenost (ODO), tak se asi predpoklada, ze za rok nenajedes 10000 km tolikrat, ze by jsis nedokazal pamatovat, zda napriklad 2000 ve skutecnosti znamena 12000 nebo 22000 a vic za rok snad nedavas, ne? ;-)
Pretoceni denni vzdalenosti (DST) podle me nehrozi (kolik lidi na kole dalo 1000 km/24h, jeden?) a s casem jizdy je to podobne. Drtiva vetsina cyklistu si pravdepodobne vzpomene, zda posledni vyjizdka trvala 4 hodiny, 14 hodin nebo 24 hodin. Kdyz ne, prumerna rychlost napovi, ta se totiz (aspon mne v ramci jednoho dne) pocita spravne!
Jinak ti samozrejme nic nebrani koupit "lepsi" tachometr.
Taky jsem měl tenhle (nebo hodně podobný). Někde se možná ještě válí.
Taky mě štvalo to nulování. Po výměně baterky uprostřed sezóny. Nebo nemožnost doplnění kiláků při zapomenutí tacháku doma.
Já vím, prkotina, ale u takové Sigmy ta maličkost potěší.