Zvažuji koupi těchto brzd, vypaltí se to?
http://www.horska-silnicni-kola.cz/Brzdy-Magura...
Jáké by jste mně k tomu doporučili ovládání přehazky a přesmykače?
Musí tam zůstat tempomat a otočný ovládač chodu motoru, viz foto.
Ještě bych to chtěl doplnit zpětným zrcátkem, zřejmě nějakým co je na motorky.
Ideální by bylo něco na ohebné trubce (husí krk?) jako je třeba na lampičkách:-)
Brzdy nevim, neznám je.
Ale myslím, že zrcátko na té ohebné tyčce (zakrouceném drátu) bude dost vibrovat. Motorky mají zrcátka na dost festových štanglích.
Leleku když nevibruje kamera ani foťák tak doufám že zrcátko taky nebude, jistotu ale nemám.
Tedy v terénu mně to vadit nebude, jde spíše dobře vidět za sebe na asfaltu s větším provozem.
Kamera i foťák budou mít nejspíš určitou formu stabilizace obrazu, lidské oko ji nemá a ty naše asfaltky, to většinou není zpravidla nic hladkého. Pevná silná tyčka bude určitě stabilnější než jakýkoliv pružný drát nebo tenká tyčka.
Teď jsem si vzpomněl jak jeden velmi krátký čas se na nákladní auta PS5 montovala pravá zpětná zrcátka a dávali je na silenblok :-))
Měl jsem na mysli něco podobného
http://www.softcom.cz/eshop/drzak-na-kolo-flex...
Tohle mám doma a je to tuhé "jak sviňa"
Tuhý to být může dost, ale pokud to snadno můžeš rukou ohnout a naformátovat tvar, tak si myslím, že to bude přenášet chvění a vibrace z cesty, ale kdo ví, chtělo by to vyzkoušet.
Když je to zrcátko dostatečně vypouklé a zabírá široký úhel za tebou, tak chvění za tolik nevadí. Vždy zůstane střed zrcadla na kterém vidíš dozadu. To že se okraje chvějí a občas tam jsou a občas nejsou nevadí.
Magura je hodně dobrá značka a myslím že momentálně dělá jako jediná ráfkové hydry. Kdysi sem je chtěl, momentálně mám na 29 kotouče.
Husí krk nedoporučuju, zrcátko se na nerovnostech otřásá a není v něm nic vidět a musíš ho pořád seřizovat. Otestoval sem mraky cyklistických zrcátek za hříšné peníze a nakonec se mi nejvíce osvědčilo zrcátko českého výrobce za polovic ceny ostatních rádobyzrcátek. Zrcátko musí být skleněné a parabolické, ty plastové se za chvilku poškrábou a z auta za tebou vidíš jenom čmouhu. Zároveň musí být i dostatečně veliké, minimální průměr 8cm, je to luxus jak v něm krásně vidíš do zadu. No a pevná noha, jak je to nějaké bláto tak při otřesech nic nevidíš stejně jako u toho husího krku. Já mám toto na dvou kolech a velká spokojenost http://www.asv-solnice.cz/cz/motocyklisticka-a... http://asvsolnice.webnode.cz/products...
Problém je v tom že to kolo musím vždy vecpat do sklepa a ten má šířku jen na má řidítka.
Musím to zrcátko pokaždé dát tak aby nikde nepřekáželo a aby bylo vodorovně s řidítky.
Čili štělovat budu muset vždy než vyjedu.
Dobrý je to Winkku co s ním jezdím, je v trubce řídtek, jde oklopit, kdyz potřebuješ.
Jedinej problém, jak kolo padne doleva, ulomí se plastový držák, zrcátko obvykle vydrží.
Solidní přístrojová deska. Tam už schází jenom katapult a spoušť kulometu :-)
Ráfkové hydraulické magury jsou vynikající, já před několika rokama koupil třiatřicítky, sice dost lidí mi tady říkalo, že to je pitomost, nicméně jeden - a na toho dost dám - mi je z vlastní zkušenosti doporučil, takže jsem koupil - jak říkám, vynikající!
(nemusíš kupovat zrovna "33", bohatě postačují i jedenáctky, také jsou levnější)
Vysvětli čeho se týká rozměr "33" a kde jsou ještě lěvnější? Nějak se v tom moc nevyznám.
ta čísla "11" a "33" neudávají rozměr, ale typ brzdy. Jedenáctky jsou jednodušší, nemají tu rozpěrnou podkovu... já už si zase tak nepamatuji, co mi dovozce o těch rozdílech tenkrát říkal. "33" byly ve třech barevných provedeních brzdových pák - stříbrné, bílé a černé. Oba typy jsou určené pro běžné ráfky, já to mám na užším krossovém ráfku, ta šířka je ale určitě omezená, široké ráfky to nevezme - někde se to asi dá najít na internetu, já mám ten montážní návod někde v práci ve stole.
Pokud nebudeš muset měnit náboje abys mohl namontovat normální kotouče, případně vidlici, tak tyhle brzdy bych Ti nedoporučil. Kdybych stavěl tandem, tak bych o nich uvažoval jako o druhém brzdném systému ale na normální kolo si dej standardní kotoučovky. Hydraulická V-brzda má výhodu jen v přímém naběhu brzdového špalíku na ráfek a větší přítlačnou sílu. Všechny ostatní nevýhody ráfkových brzd zůstávají.
Zatím jsem se svými ráfkovými brzdami spokojen.
Přecházet na kotouče nebudu byla by to příliž velká investice (rám, vidla, kolo pření).
Zatím jsem nevýhody nijak neregistroval, bláto nejezdím a za deště taky ne.
Ani 13km sjezdu z Radhoště za neustáleho brzdění nepřineslo žádné problémy.
Ty hydrauliky se mně jeví takové festovní než ty co mám nyní. Jiný důvod změny nemám.
Aby sis pak pri leknuti nepromackl rafek. Co tam mas tedky za brzdy? Proc chces vrtat do neceho co funguje? Neznas zakladni pravidlo? :-) :-)
S tímhle, nebo s paralelogramem si polepší. Takže základní pravidlo jde v tomhle případě bokem :-)
Ale na ráfky by měl Bobbob určitě mrknout, aby po prvním důraznějším šlajfu skutečně nešly do kopru i bez leknutí...
Tak nějak, při posledním dlouhém sjezdu jsem myslel že mně upadnou prsty.
Doufám v menší tlak na páky a vetší brzdný účinek.
Zadní ráfek je nový a přední chystám taky obnovit.
Asi bude něco v nepořádku s véčkama, které tam máš teď.
Já osobně, než bych je měnil za hydrauliky ( navíc s kombinací nevýhod obou systémů ), tak bych udělal toto:
1.dotáhnout a pořádně vycentrovat výplet
2.vyměnit špalky za nějaké kvalitnější a také nové - neztvrdnuté, neoleštěné
3.lanka vyměnit za pevnější nerezové
4.použít kvalitní bovdeny (stačí třeba i levné řadící)
Takto poskládané brzdy budou fungovat lépe, než většina kotoučovek a narozdíl od nich je opravíš kdykoli - i na cestě.
Ahoj, výplet je v pořádku, lanka chodí volně.
Špalky mám super (sjedu tak jedny za dva roky) a brzdí výborně.
Když brzdiš téměř hodinu bez odpočinku tak tě budou bolet prsty od páček skoro na čemkoliv lankovém. Hydraulická Věčka takový tlak nevyžadují, tedy doufám. Prosím tě nemáš tam na dílně nějaké podkovy na zlepšení účinosti V brzd?
https://www.google.cz/search?q=podkova+na+v...
Pokud ti vydrží špalky dva roky, tak to znamená buď, že moc nejezdíš nebo jsou hodně tvrdé a moc nebrzdí.
Taky si nedovedu představit brzdit hodinu v kuse. To jezdíš v Alpách 30km sjezdy?
Ani jedno, jezdím hodně, špalky brzdí dobře a tvrdé nejsou.
Nemusíš sjíždět 30km ale stačí polovina a v "blbém" terénu.
Tak co vlastně používáš za špalky?
http://www.bbbparts.cz/714,cz_brzdove-gumicky...
A jsem naprosto spokojen.
Před 3 léty ovšem stály dvojnásobek, jsem rád že zlevnily.
Mě jeden letitý cyklista vysvětlil, že pro urostlého chasníka mechanické kotoučové jsou nefunkční, že od metráku vejš buď véčka, nebo hydry.
Jo a ještě říkal: kdo brzdí, prohrává :-)
Mechanický kotoučovky zná dobře třeba Murphy. Nevidím důvod, proč by neměly stíhat. Kotouč je stejný, destičky v podstatě taky. Pak už jde jen o zabejčení za páku. Když je páka pevná, bowden kvalitní a brzda seřízená, musí brzdit jako čert. Jo a nejsou Véčka jako Véčka. Dají se pořídit pevný a kvalitní kousky, plus dobrý špalky - nebo taky doslova "gumový" šmejdy, co se prohýbají, kroutí na čepech, mají místo bowdenu tahací harmoniku a páky, které pod rukou pruží. A k tomu nádavkem nějaký klouzavý špalky...
Vlastní zkušenost nemám, byl jsem varován.
Myslím si, že už to doklepu s véčkama.
Jednoduchá záležitost, opravím v terénu kdyby něco, jezdím tak, abych kolo šetřil a nerozcentroval, pro moje účely disk je zbytečná komplikace.
Je fakt, že když leje, tak to hůř brzdí, naučil jsem se s tím žít.
Na mém kole už byly, tak je mám. Brzdí dobře i natěžko s vozíkem, ale ne jedním prstem :-). Teď je neřeším. Až budu přesedlávat, už je nechci. Kvůli váze, připadá mi, že vláčím zbytečný železo navíc a nejezdím terény. Na trek stačí dobrý véčka.
Když nejezdíš bahnem a zimním marastem, tak Véčka úplně v pohodě poslouží. Je ale fakt rozdíl mezi nějakými no-name (čest vzácným výjimkám) a slušnějšími kousky. Jako u všeho. Různě pevné materiály a přesnosti opracování mají svoje vlastnosti.
Velice důležitý je i kvalitní bowden. Je kravina říkat, že je to spotřebák a že teda stačí jen ten obyčejný. Kvalitní (např. Jagwire, Alligator...) má úplně jinou pevnost a výdrž. Takže i přes o něco vyšší cenu se nakonec finančně vyplatí a udělá z průměrných brzd perfektní. Sám vozím pro řazení i brzdy bowdeny s vinutými i podélnými dráty. A všechno maká na ťuknutí.
Slušné koncovky bowdenů jsou taky potřeba.
Lanka zásadně nerezová a BROUŠENÁ. Jdou hladce a nelikvidují bowdeny a koncovky.
No a gumičky, to je laboratoř :-) Já došel ke gumkám Acor ABS 2302. Brzdí dobře i v mokru, jinak pěkně měkce a důrazně. A jsou za rozumnou cenu.
Jo a gumky samozřejmě výměnné. Kdo by se s tím při každé výměně nastavoval. Botka je tam nafest.
A když má Véčko paralelogram, tak navíc jde špalek k ráfku napřímo a furt stejně až do úplného a pravidelného ojetí.
Někdo říká, že mu stačí to, co na kole měl, když ho koupil. A tuní jiné, atraktvnější díly. Však co, tohle jsou jen brzdy... :-)
Tak jsem si na vás hoši před chvilkou vzpoměl, ve Zdibech mě chytil přívalák a vydržel z Kobylis až k řece.
Táhnul jsem vozejk, páky přitažené vší silou a měl jsem co dělat to ubrzdit. Že jsem se včera rouhal :-)
Jinak s vozejkem paráda, 150 jak prd.
Ty už jsi zase na cestách? Kam putuješ?
Už jsem doma, v pátek odpoledne jsem vyjel k Labi, píchnul se na Mělníku, v sobotu projel Labskou až na hranice v Hřensku a dneska zase domů.
Zkouším, jak to půjde s tím vozíkem, a jde to.
Potřebuji komfort na spaní, a to se mi do brašen nevejde, tak vozejk.
Ale zdá se, že to bude mít výhodu, na vozejk hodím opravdovej solar a ne ty šidítka, a mobil, tablet i navigace snad půjde dobít.
Prostě hračička.
Hele, takhle vypadá můj tábor, stan údajně pro tři je pro mě tak akorát, to na nosič nedám. Zdeněk staví karavan, mě připadá rychlejší ten sekundovej stan Quechua.
Ale bez vozejku ten hotel neuvezu
A k čemu ta kabeláž z té rozvodné skříně?:-)
Spíš bych se ptal, jestli si vystačí s 220 V, nebo bere trojfáz :-))
Nebylo by lepší vozit trafo a napíchnout se někde na vedení 22kv? :-)))
Vydržím 2 dny s těma powerpackama, pak musím dobít. Tak jsem si koupil za 70 kč proud.
Mám už staré powerpacky tak jsou tak na polovině kapacity.
Tímhle výletem jsem netestoval nabíjení, ale jak to půjde s vozíčkem. Mám pár věcí na doladění, ale obecně se to dá, když netáhnu velkou zátěž.
Trojfáze tam Rondo není ale jsou tam ty karavanový zásuvky, redukci mám.
Čekám na výsledky testu toho solárka od Zdeňka, je to už solidní plachta, ale mělo by to stačit..
Přesně tak. Metrák sice nemám, ale myslím že to občas víc než dost vyrovnávám bagáží (a koneckonců i hmotností kola). Mechanické kotoučovky (Avid BB7) brzdí krásně, rozdíl oproti slušnější lankové V-brzdě (mám na zadním kole, kotouč je jen vpředu) je hodně velký. (A ne, není to zadním kolem, při naložené bagáži ta zadní brzda kolo ani nedostane do smyku.)
Mechanické kotoučovky právě kvůli lepší servisovatelnosti v terénu, jinak klidně věřím, že hydraulické na tom mohou být ještě líp.
A my metrákoví jezdíme jen v podvlíkačkách?
Prd dorovnáváš :-)
No dobře, tebe s elektrocentrálou asi nedám. :) Ale moje naložené kolo umí mít dost přes 50 kg.
Každopádně netřeba porovnávat, kdo má většího ... pointa byla hlavně Včka versus mechanické kotoučovky na jednom a tom samém kole. A ten rozdíl tam prostě je (ve prospěch kotoučů).
Určitě jsou lepší brzdy než mechanické kotouče a určitě se dají Včka hodně vylepšit špalíky (zas tak moc jsem s nimi neexperimentoval), jen se ohrazuji proti obecnému tvrzení, že mechanické kotouče jsou horší, než V.
Jo, jasně pokud si někdo koupí supermarketové kolo "hlavně že to má kotouče", tak je možné cokoliv, ale ...
Jezdím už dva roky na sádlo, ne na proud :-)
Mě varoval kluk, co jezdí na kole asi 50 let, že raději V než mechanické disky, a tím je pro mě hotovo, raději save than sorry.
Líbila by se mi ta hydraulika, ale co když to někde drbnu, co potom. Véčka opravím.
Nevím jak s těma špalkama, přeci jich nenakoupím 10 a nebudu je postupně vyměňovat abych zjistil, co je lepší.
Fakt je, že za toho přívaláku to skoro nebrzdilo, což fest naprdne. S kopce stejně rychle jak do kopce, a místo nohou trpí ruce...
Jestli víš o nějakejch špalcích co brzdí líp na té vodě, hoď mi prosím typ, o cenu tak nejde.
O brzdách, špalkách a jakých už ti to ronda psal :-)
http://www.nakole.cz/diskuse/18465-hydraulicke...
Já jsem po několik let používal tříbarvná BBB, jako používá Bobbbob, ale řekl bych, že se v poslední době se zhoršili v materiálem, zdá se mi že je poněkud tvrdší a tak poněkud hůř brzdí za vlhka, tak jsem je změnil. Jinak jsou taky dobrý.
Je lepši když to jsou tří nebo čtyřbarevné špalky. BBB jsou dobré, ale ty Acor ABS jsou lepši a když ti nevadí vyšší cena, tak si je pořiď.
Není tříbarva jako tříbarva. jen o barvách to určitě není. Nabarvit se dá cokoliv :-)
Nevím, jestli máš botky s výměnnými špalky 72 mm - pokud ano, můžu ti poskytnout sadu na odzkoušení (mám jich do foroty). V krámě jsem si objednal tyhle konkrétní Acory, do tašky mi nasomrovali vzhledově stejný, ale bůhví co to bylo zač. Že prý akce, za poloviční cenu... Tak jsem je vyhoukal, že šéf prodejny mi hned někam jel pro ty originály :-))
Mám ty BBB, asi za pětikilo 4 kousky z bike-eshopu....
Ten hoch v prodejně mi říkal, že to jde měnit, je tam nějaká závlačka či co, já na to nevidím, mám klepocavé pracky, ještě bych to tam dal blbě a celej bych se uprasil, raději to měním celé i s tím železem.
Taky ti těch futrálků železnejch mám hromadu, jak se to sjede, sundám to, je mi to líto zahodit, ale stějně tam nasadím fungláče ....
Jo koukal jsme na to, jakej je rozdíl v těch 72 a 52? To ty mrňavý jsou na MTB?
Tak jsem napsal dlouhej elaborát - dal odeslat...a ten xindl kompjůtráckej tady v práci mi napsal, že se nepovedlo a celý smáznul. Šmejd jeden zas*anej :-((((
Takže znova.
Zkus nafotit botky, nebo špalky na brzdách. Jestli je to tak, jak jsem tomu porozumněl, tak je to stejné, jako kdybys ojeté pneumatiky měnil i s ráfkama.
Ty botky jsou luxusně drahé proto, že jsou nafurt. Jejich obrovská výhoda je, že je jednou namontuješ, seřídíš - a víc na ně nemusíš šáhnout. Jen pohodlně vysuneš gumičku a nasuneš jinou. Závlačka je jen na zajištění.
Kdo chce měnit celé, kupuje o dost levnější špalky, kde kovový čudl čumí přímo z gumy.
Dej sem fotku, kouknem, co tam máš.
72 mm se běžně používá na treku a MTB. Ty menší budou mít podle druhu a ceny taky víc použití, mj. na žiletky.
A ty Acory jsou 4 kousky za nějakých 125 - 140 Kč :-)
Ok, dík, zítra to zkusím.
Stačí, aby kolega měl slušná Véčka a dostaly se mu do ruky mizerné kotouče s ještě horšíma destičkama a bowdenama. Pak udělá klidně tuhle zkušenost. Ale určitě se nedá zevšeobecnit. Ta škála Véček, jejich komponentů a kvalit, zrovna tak jako mechanických kotoučů a destiček je obrovská. Není důvod, proč by neměly kvalitní mechanické kotouče brzdit hůř než Véčka. Hydrauliky i při malé síle na páčku brzdí jako čert. Tuhle sílu vyvinout rukou přes lanko dá větší práci, ale je bezproblému reálná. A pak už destička a kotouč jsou v podstatě a leckdy i prakticky shodné.
Jde možná jen o správné nastavení. Kdo na to dlabe, může mít dlouhý krok na páčce a pak může být problém. Třeba BB7 se prý ale štelují snadno.
Mechanicke Takze je treba je obe tu a tam doladit, ale hlavne tu nepohyblivou.
A taky neni idealni pouzit kotouce s pevnym unasecem, ty se prihnuti brani.
Pouzival jsem je na snehulakovi, na druhem v poradi je mam pro dobrou zkusenost taky. To jsou kola vice mene trekoveho pouziti. Ale mel jsem je i na lehaci a i v narocnem terenu obstaly.
Ach jo, tak mi nejak zmizela poradna cast textu. 8-(
Psal jsem, ze BB7 jsou kvalitni, o ostatnich vim budto neco negativniho, nebo nic.
Pri brzdeni se hybe jen jedna desticka, takze je lepsi mit pruzny kotouc, ne ten mnou jinak propagovany XT s unasecem.
Ten přímý náběh a větší síla (teda spíš menší bejčení za páky při stejné síle brždění) stojí rozhodně za to. Pokud, jak píše, nejezdí v blátě a dešti, kotouče nutně nepotřebuje a nemusí přebouchávat půlku kola. Já i brácha jsme měnili klasický Véčka za paralelogramy a už i tam je poznat rozdíl. S těma hydrama by to mohlo být ještě o něco lepší (podle referencí).
Už v době ´předkotoučové´ byla snaha cantilevery vylepšit, zvětšit přítlačnou sílu. Tehdy se poprvé objevily paralelogramy s hydraulickým ovládáním.
Byly dobré, vynikající, ale neujaly se.
Ujala se V-éčka ...
Tak cantilevery jsou úplně mimo. Na cyklokros dobrý, projde i tuna bahna. Ale jinak...
Paralelo na Véčkách je pohodová záležitost. Gumky furt sedí celou plochou na stejné místo ráfku a furt ze stejného úhlu.
Ty hydry budou obdoba, možná s menší námahou na páce.
Používám HS33 na turistiku na těžko.
Oproti klasickým véčkům jsem zaznamenal tyto výhody a nevýhody:
+ Nerezonují, nebo velmi slabě.
+ Stačí menší síla v prstech. Nijak výrazné.
+ Netrpí při složitém převozu. Např. v zavazadle.
+ Kupodivu se dobře seřizují a výměna špalků je hračka.
- Přes všechny výztuhy je velký rozdíl mezi účinností přední a zadní brzdy. Nejspíš za to můžou krátké špalky a náběžné, resp. úběžné uspořádání.
- vyzkoušel jsem 3 různé výrobce špalků, ale za mokra účinnost vadne. Zcela sériové špalky Sh. LX na véčka tím netrpí.
takze na cyclone sa dá jazdiť aj bez vypínania motora brzdami? alebo máš vymyslené, ako do tých páčiek pridať nejaký spínač?
dosť ma to zaujíma, riešim podobnú otázku s bafangom, ale jazdiť bez e-bŕzd mi zatiaľ pripadá dosť o hubu.
e-kolo nemám, ale asi bych se v takovém případě nechal inspirovat spínačema brzdových světel na starších jawkách. K páčce ukotvené slaboučké krátké lanko (strunka, vlasec), které vede ke spínači (rozpínači). Trocha bastlení, ale pak by mohly být použitelné skoro všechny páky.
Ano žádné spínače u cyclona není potřeba a ani řj. Kelly je nepodporuje. U bafangu by mělo fungovat vypnutí při přerušení šlapání. Nebo se dají použít na lanka tyto bazmeky
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Na hydrauliku to ovšem nedáš.
vypnutie funguje, je to max. sekunda. problém je skôr rozbiehanie. už sa mi stalo, že motor zabral tak, že bez bŕzd by som sa vyrúbal. bolo to pri otáčaní na riečnom štrku, bicykel ťažko ovládateľný, vtedy mi došlo, že e-brzdy sú užitočné.
btw, tieto magury sa dosť ťažko zháňajú, zatiaľ som nenašiel obchod, kde by boli HS33 s dvojprstovými čiernymi páčkami. všade sú len také všeobecné popisy, z čoho je jasné, že tie brzdy na sklade vôbec nemajú, aj keď tvrdia opak.
Při rozjiždění a otáčení je třeba dopomoc vypnout a nebo si dát jen první stupeň.
Magury mají ihned k dodání (telefonicky ověřeno).
Mohu doporučit obchod shop.dressler.cz
Jsou dobře zásobeni, protože se specializují na trial.
dík za tip.
rozumiem tomu správne, že model 2014 už nepasuje na návarky v-bŕzd?
Myslím že HS11 i HS33 jsou stále na véčkové čepy. Ovšem v nabídce jsou i provedení na speciální navářky. Kdybych si kupoval Magury ještě jednou, dozadu bych dal klasickou HS33 a dopředu HS33 Firmtech v náběžném uspořádání a pevnou vidlici IDWORX nebo podobnou.
pre úplnosť ešte dodám, že snímače (hallove sondy) z bafangu sa dajú ľahko rozobrať a použiť inde, tak od oka sa mi zdá, že ešte jednoduchšie než na páčkach by to bolo na brzdových špalkoch.
chcel som si najprv kúpiť jednu a overiť to.
TranzX dává na kola s hydraulikou jednoduchý snímače, je to magnet který se nalepí na páku a hall snímač s držákem montovaný na objímku řídítek. Je to taková rozpěrka se šroubkem, drží to pod čepem páky vevnitř. Měl jsem to tu , ale fotku nemůžu najít . Nebude to asi snadno k sehnání, ale podle mě si to šikovnej kutil udělá z těch zmíněných HWBS na lanka. Magnet je jedno jakej, klidně folie, akorát z toho válečku se musí opatrně vyřezat plošňák a do něčeho dát. Jde to blbě, ale jde. Je to zalité lepidlem, musí se oparně říznout po délce ta trubička pryč a je to
http://cestovani.idnes.cz/silnicni-kolo...
Petr Pravda je můj spolužák ze základky, nikdy na kole nejezdil a teď v MFD dělá koloexperta :-)
To je základní předpoklad k dělání experta, není zatížen vlastnímu zkušenostmi a znalostmi :-)
"Letos jsem na tomto kole po těžkém mnohočetném úrazu najezdil stovky kilometrů a dojem z jízdy je velmi dobrý"
Znáš ho natolik důvěrně, abys mohl tvrdit, že lže?
Ne, viděl jsem ho naposledy před lety na nějakém srazu.
Třeba se rozjezdil, jako kluk s náma na kolech nerajtoval. Protože to jméno znám, čtu si jeho statě a zdá se, že poslední dobou se intenzivně věnuje dění kolem cyklistiky a teď o té okurkové sezóně dvojnásob.
Informace co dodává mě připadají povrchní a mnohdy cíleně propagující některé značky, inu i noviny žijí z reklamy.
Dobře víš, že říci o někom, že lže nebo je lhář považuji za velmi závažné obvinění, ne moc se lišící od označení za zloděje. To, že některé věci nahlíží lidé jinak a jinak subjektivně hodnotí, není důvodem k tomu, jejich názory označovat za lži.
Prokazatelně veřejně lhalo sdružení AutoMat ohledně nakládání s přebytky veřejné sbírky na Kinterovu tyč a prokazatelně pro svoji členku z té sbírky ukradli 15 tisíc Kč.
Zatímco ostatní se skládali, dodávali a pracovali zdarma, oni lhali a kradli.
To jen abys měl radost :-)
Pokud někdo dlouhodobě, opakovaným protestům a upozorněním navzdory, podává velmi nepřesné a mnohdy i zcela nepravdivé informace, obvinění ze lži považuji za zcela oprávněné.
Nejdřív musíš prokázat, že ty informace jsou nepravdivé.
Většinou jde o to, že každý si vykládáme události jinak.
Třeba známá Hrabošova rvačka.
1. Hraboš postavil kolo do a bránil v průjezdu vozidlům, aniž by k tomu byl jakkooliv oprávněn.
2. Netrpělivý řidič překážku - kolo odstranil z cesty.
3. V zápětí na něj Hraboš fyzicky zaútočil.
4. Na obranu napadeného přispěchal jeho spolujezdec.
5. Hraboš zdrhal seč mu nohy stačili, byl však dostižen a skolen dobře mířenou ranou.
Takhlke se to seběhlo, takhle je to zadokumentováno na videu.
Můj závěr je, že Hraboš jako první použil fyzické násilí a tím vyvolal rvačku.
Hraboš tvrdí, že jsem lhář.
Všichni to mohou vidět, že to tak bylo.
Tak kdo je lhář?
Jáu nebo ten pouliční výtržník?
Obsesivní diskuzi ve stylu "copy-paste" zde naposledy používal Medvěd (a taky se mi tím tenkrát dost zhnusil).
Hele, je to tvoje volba, já nemám sílu uvádět tyhle tvoje polopravdy o AutoMatu a Hrabosovi na pravou míru.
Ony některé ty mužské vzory né že by nebyly, ale člověk je už jako malé dítě definitivně odmítne. Jiné dítě na to prostě nemá koule, prostě to změnit nedokáže, takže mu nezbývá, než být na ty svoje mužské vzory nadosmrti hrdý.
Uz je mozna pozde, ale neco malo -
Hydraulicke rafkove - podle servisaka se spatne serizuji, kazdopadne obrabeji vic rafek.
Mechanicke diskove - BB7 naprosto OK - mam uz na tretim kole v poradi. Ale pouze ty BB7. O jinych jsem nic dobreho neslysel.
Hydraulicke diskove jednoznacne vedou.
Na opotřebení ráfku snad hydrauliky jako takové nemůžou mít vliv. To spíš, že člověk, který měl předtím mizerná mechanická véčka a když chtěl zabrzdit tak muel bejčit a opak když pořídil hydrauliky, tak ze zvyku také a zbytečně příliš mačka páčky a tvrdší špalky potom víc obrušují ráfky, zvlášť když se na ráfky dostane prach a bláto z cest.
I brzdit se musí umět a zvlášť u ráfkových brzd.
"Příliš zbytečně mačká páčky" - to jakože vždycky zataví půl kilometru od baráku a volá manželce, aby si pro něj přijela?
Seš tak blbej od narození nebo si byl dnes moc na slunci?
Přečti si znova co jsem napsal a pak si to přečti po sobě. Když už cituješ, tak to dělej alespoň pořádně.