Ahoj všicni.
Prosím vás o pomoc. Rozhoduji se, jaké kolo si koupit. Bydlím na Šumavě a baví mě jezdit po neznačených cestách a stezkách (většinou se tomu ani tak nedá říkat) a v terénu. Proto jsem v takových rozpacích. Zvažuji tři varianty kola: Hoss-deluxe, Dawg-deluxe nebo Coiler. Další můj problém je v tom že nejsem žádný střízlík. Měřím 2 metry a vážím 118kg. Proto ty rozpaky Dawg versus Coiler. Mám obavu aby se pode mnou Dawg nerozložil při nějakém menším skoku. Ty fully se mi moc líbí ale ujede se s nimi někam?? Podotýkám že moje výpravy nejsou delší než 30 Km. Čas od času se vypravím i dál, ale spíš mě baví vyšlápnout to někam na kopec a pak se pokouším zabít cestou dolů. Už mi z toho jde hlava kolem.
PROSÍM PORAĎTE... Díky
Coiler je na sjezdy a hrani. Hoss je cross country a Dawg back country. A prave back country jsou modely pro robusnejsi bikery, takze bych ti doporucila ten Dawg.
Osobne mam Kikapu Dlx 05 a dneska jsem najela 88km. I v terenech neni spatna (ale mam dlouhy ram, takze na blbnuti to neni).
Jen bych ti doporucila zadni tlumic Fox Float RP3 (ale pokud nejsi extremne narocny tak ti staci i ten co tam je).
Jeste takova drobnost. Vlevo nahore na www.kona.cz je u kazdeho kola stupnice pouzitelnosti. Budes si muset rozhodnout co je pro tebe vetsi priorita. Na horach se ti bude hodit vepredu lockout. Vzadu to snad Kona ani nenabizi (da se to uzavrit na 3 stupne, ale stejne to pruzi).
A drobny postreh. Modely 06 oproti modelum 05 maji nizsi vybavu a nizsi cenu. Osobne bych si uz Kikapu Dlx 06 nekoupila.
Aaaa.. Omlouvam se za mystifikaci. Pro robustejsi bikery je kategorie Clydesdale a v letosnim roce tu kategorii preradili do kategorie Cross country (jedna se o modely Hoss).
Díky za reakci. Ale jsem zas tam kde jsem byl... ty fully mě lákají ale mám strach aby jsem s nima někam dojel... proto zvažuju toho Hosse. Mám strach že Coiler je fakt jen na cestu z kopce... já ale potřebuju i nějakej kopec vyšlápnout... lanovky se tu moc nenosí :-(
Na svem fullu mam od srpna 05 najeto pres 3500km. Na Cernou horu (v srpnu 05) se mi jelo lepe nez na crossovem (pred 2 lety). Vyjezd na Bucinu od Knizecich plani jsem zvladla bez sesednuti (jeden z extra krpalu) a sjezd od 3 jezerni slate k VT kanalu byl bezva (ale je fakt ze nahoru jsem to slapala 15 minut a s prestavkami)...
Takže mi radíš fulla? Takže Dawg? Coiler je už moc freride?
www.kona.cz samozřejmně znám, ale ty hranice mezi kategoriemi jsou relativní. Proto tak váhám.
Na kole jem začal jezdit nedávno, (přd rokem a půl). Jako děti jsme měli Esku, ruskou skládačku a od dědy z moravy "Ukrajinu". Ani na jednom z techhle kol se nedalo u nás pořádně jezdit, takže cyklistika pro mě znamenala dojet nanejvýš do obchodu. Všude jinam to bylo moc do kopce.
Změna nastala před zmíněnou nedávnou dobou... brácha si koupil novou Cinderconu a ta mě úplně dostala. Nemohl jsem pobrat kam se to ta technika dostala a jak se na tom nádherně vozí. Sehnal jsem jedno obyč. kolo a začal se ohlížet po tom , co koupit. Ale další problém u mně nastal s tím že mně začalo bavit "řádit v terénu".
Jet někam dál pro mě sice není problém ale ne po silnici. Když už, tak musí být rozflákaná a s vyhlídkou pěknýho sešupu, nebo nějaký pasáže kde lesáci sváželi dřevo. Když mám jen tak hodinku, tak kolo aspoň vytáhnu na kopec za městem a zablbnu si na slabším sjezdu v lese.
Tak co ty na to? ....a neraď mi ať si koupím dvě- jedno XC a jedno freeride... mohla by to slyšet manželka a jsem mrtvej muž :-)
Ano, jedine full :) uz si nedokazu predstavit, ze bych nekdy jezdila na HT :)) nebo ze bych nemela hydraulicke brzdy :) (ale ber me trosku s rezervou :)
Ja si myslim, ze pokud na tom nebudes skakat dropy, tak by ti melo XC stacit. Navic muzes vymenit nektere dily za lepsi (vidlice nebo kotouce napr). Ja osobne neskacu, jen sjizdim a hlavne jezdim delsi vylety. Proto ta preference XC :)
Ohledne tuhosti konstrukce bych se urcite poradila s odborniky. Zkus napsat do n-distribution nebo na fora na kona.cz. Tam je spousta "hopsalku" (a skoro zadny s XC, uslysis aspon nazor druhe strany).
:-)))) jojo na Bučinu, to jsem šlapal ještě na svojí starý Rikše (Rixa laufradcenter Munchen) pravá neodlehčená ocel, přehazka Sachs 6kvalt a pamatuju si, že to začalo cedulkou Furík, pak to vedlo kolem krav které jsem vnímal v polovědomí a nahoře u studánky jsem nevěděl jestli ještě žiju. No žena (tehdá ještě ne) nešetřila slovy chvály. Marně jsem se to tenkrát snažil ukecat na krásný výhledy a čistej vzduch....když se nám nedostával.
A pokud by ti nestačila odorná rada wewerky a chtěl by jsi ještě nějakou nezávislou konzultaci, tak sice nevim z které části Šumavy jsi, ale v Železné Rudě je cykloservis Míčka (na hlavní vedle radnice) tak se zkus zeptat jeho, je to úžasnej člověk a takovémuto stylu ježdění ,řekl bych, dost rozumí. Já si s nim každoročně báječně pokecám.Jestli chceš kontakt tak http://www.cykloservis.sumava.net/start.asp
A KONY a NORCA má myslim taky.
...a teď budu doufat, že mi redakce neurve uši že tu dělám reklamu...
Na takové rady jako wewerka nestačím, příště až budu kupovat kolo vím u koho se přeptat, fakt klobouk dolů,wewerko. Třeba by, ale pomohlo kdybys nahodil příklad nějaké Tvé oblíbené šumavské trasy pro odhad s čím na ní nejlépe vyrazit.Schopnosti moje a mojí Meridy končí např. po modré na Libín ze Sedla. Nebo přejezd přes vrchol Boubína s kolem chvílema na zádech a ochranářem "v zádech".
Ty si nezvládl výjezd na Libín?!?
Tak to už mi asi nevadí, že s tebou bikechallenge nejedu :o)))
Ale slušnej výšlap ten Libín je, to je fakt :o)))
Pozor, na Libín vyjíždím po asfaltičce ze Sedla a přes Sedélko s prstem v nose a když se mnou jede nějaké děcko pod 10 let (starší by mi ujelo) nebo ženská nad 60 o))))))), ale zkusila si to vzít po modré (teď si mne tak rozhodila, že si nejsem jist jestli je to modrá, ale asi jo) přímo z Libínského sedla, tedy úplně celé terénem, z výjimkou 2,5m, kde to přejíždí tu asfaltovou silničku? Já to mám jako úkol na tohle jaro. Jinak na podzim jsem byl tak "na hraně", spíš tedy 2x -3x pod hranou, zčásti i pod kolem. Jestli je tohle kvalifikace na závody tak jsem, ale v pytli! Takže to honem upřesni.
No jistě, že myslím modrou ze Sedla. Na silničku jsem přišla až když jsem byla nahoře :o)))
Ale abych se nevytahovala přespříliš - jela jsem ji asi před 3 rokama a místama jsem slézala. Sklon zas takový problém nebyl, ale terén nic moc. Neutáhla jsem kolo přes kořeny a kamení a pak je tam těsně před silnicí pěšinka trávou, což je také nic moc.
Díky všem za rady. Moc jste mi pomohli.