V rakouském hlavním městě lze nalézt celou řadu inspirativních řešení, z nichž některá jsou v ČR dosud jen zbožným přáním cyklistické veřejnosti. Na druhé straně se samozřejmě ani Vídeň nevyhnula chybám, ze kterých je třeba se poučit.
Jó, Vídeň... na ty čtyři měsíce, co jsem tam byl - a dopravoval se tam skoro výhradně na kole - rád vzpomínám.
Tenhle článek jsem také znal už z dřívějška - a inspiroval mě k nafocení některých dalších řešení cyklopruhů ve Vídni, které najdete <a href="http://klobouk.fsv.cvut.cz/~vrf/foto2/album.php... target="_blank">tady</a>.
Ve Vídni mají síť cest pro dopravu na kole o délce 995 km. Z nich 61 % tvoří označené klidové zóny, pěší a cyklozóny, 22 % postavené cyklostezky a 17 % pruhy pro cyklisty a označené jednosměrky. To jenom pro úplnost. Jinak jsem kdysi ještě našel, že Wien měla svého "Koordinátora", který se na oné výstavbě a realizaci stezek, pruhů a ostatních zón podílel (návrh a koordinace při nových stavbách, opravách apod.)
Petr