!!!!!!!!!!!!!! VEDRO !!!!!!!!!!!!!!
Připadám si jako kdybych hrál "volepadni".
Mas vypadnout nekam do skal a k vode (kdyz uz tedy ne rovnou na ledovec), kdyz nemas rozumnou teplotu doma. Mne mych 24 °C vyhovuje a aspon mi rychleji schnou natrene dvere a nemusela jsem na zachode nad podlahou levitovat dele nez 1 den.
26. A ani jsem si nevsimnul, ze je nejak extremne teplo.
Sakra, to bude zase tezka aklimatizace, az najednou napadne metr snehu a bude skokove -15...
http://www.rozhlas.cz/radiowave/distrikt/...
No jo, když nejsou peníze na opravu a údržbu starého. Málokterý majitel má zbytečné desátky nebo stovky milionů na vyhazování. Mnohem levnější je zbourat a postavit nové.
... a pak brečet, že tu žádná klasická industriální architektura nezůstala ("... to v Německu ...")
P.S.
V nevlastnickém systému se do historických památek neinvestovalo (až ´to´ spadlo), ve vlastnickém systému se ´to´ zboří rovnou (žádný sra.í!) ...
100 nebo 200 letých chatrčí je všude okolo dost a všechny je udržovat je nesmysl. Vesměs to zase takové skvosty nejsou.
Chtělo by to nějaký rozumný kompromis, vybrat pár opravdu kvalitních a unikátních staveb a ty opravit a udržovat z rozpočtu a zbytek, pokud by o ně nebyl zájem, nechat na rozhodnutí majitele a nekecat mu do toho. Pokud se nějaká stavba někomu líbí, určitě nebude větší problém ji koupit a za vlastní ji dát do kupy a pak využívat.
V Praze mě snad nejvíc mrzí, že nechaly budovu bývalého Těšnovského nádraží sežrat hladomorkou.
To byla nádherná secesní budova.
Vytočilo mne cykloprase v motorestu v Trnovanech před pár hodinama. Vylemtal dvě piva, nasedl na kolo a odebral se po silnici první třídy (č.51) do dáli. Jen škoda, že ne do pr**le. A mohl by tam už zůstat.
Ty chodíš do motorestu na čumendu? Já tam chodím jíst.
Ty si zaděláváš na žaludeční vředy a neurozu? Na to se prej dá vyběhat krásná invalidka.
Když jím, tak jím, věnuji se tomu, co mám na talíři.
Ze spolustolujících mě zaujme atraktivní žena, pivař (pokud mě bezprostředně neohrožuje) ne.
Žlutá kapalina s pěnou nemusí být jen pivo ...
8-)
Když jím, tak jím, věnuji se tomu, co mám na talíři...
http://www.youtube.com/watch?v=_1iTq5IMFgI
A co jako? V Německu je, zatím, u cyklistů tolerováno až 1,6 promile (bez způsobeného průšvihu ovšem, jinak si to cyklista pěkně odskáče), tak nevím na co si tady s tou debilní nulovou tolerancí hrajeme :-/
Až to bude platit pro všechny účastníky silničního provozu a u nás, neřeknu ani píp.
A četl jsi to vysvětlení německých zúčastněných stran? Nedávno jsme sem o tom dávali minimálně jeden článek...
"Cyklista je pro ostatní mnohem méně nebezpečnější než těžká a o dost rychlejší auta...", mimo jiné...
Mimochodem, oni by to rádi snížili. Ale i tak to pořád bude minimálně 0,6 promile ;-)
A četl jsi Ty poměrně nedávnou policejní statistiku, že každý třetí(!!!) cyklista, co způsobí dopravní nehodu, má naváto?
A nedají ti za pravadu a nedají a nedají.
Je to těžké mít takovýhle úděl, viď, Kadle :o)))
Jsou tu jiní, co mají úděl daleko těžší, protože musí žít sami se sebou v jednom bytě, což jim nezávidím.
Vytočilo mne to? Ano. Napsal jsem o tom? Ano. Něco špatně?
To jeste neznamena, ze je nehoda zpusobena vlivem alkoholu. Muze to proste jen znamenat, ze mezi cyklisty je vetsi procento lidi, kteri si daji jedno pivo.
Aktivisti furt mektaj, že je cyklista chudinka ohrožená, že se bojí na silnici a podobně. Ale nalemtat se a pak jezdit, to se (vybrané hovězí kusy s kapacitou přes půldruha promile, stačí Google) nebojí. Tak kde je pravda o těch chudinkách utlačovanejch?
Kdyz si das jedno pivo, jsi nalemtanej? A vis, ze se ty statistiky tykaji i cyklostezek a jedna se casto o nehody bez jineho ucastnika nez toho cyklisty?
Hovořím o vybraných kusech, které vlezou za řidítka s uvedenou hladinou, ne o jednom pivu.
Nicméně, pokud v tomhle státě máme mít nulovou toleranci k alkoholu (což se mi také nelíbí, rozumná "evropská" tolerance je daleko lepší), tak pro všechny. Bez protekce.
Mimochodem, ten pán byl vcelku urostlý, dám mu 90kg. Uvažujme, že chrupnul dvě dvanáctky, tak je to 0,62 promile, což už je za papíry bez diskusí.
A teď ještě tu o červené Karkulce. Mohl bys odkázat na zdroje takové statistiky? Víš, Kadle, já už lidem co se motaj kolem Osbidu nevěřím ani nos mezi očima.
A h, H.
http://www.novinky.cz/krimi/338819-kazdy-treti...
ZDROJ. Tím myslím například tiskovou zprávu podepsanou tiskovou mluvčí PČR, odkaz na prezentaci na stránkách PČR nebo třeba tabulku se statistikou na stránkách PČR. Ještě skousnu třeba BESIP.
Novináři dokážou napsat kdejakou kravinu, holt je poznat že maj vystudovanou humanitní školu.
Pobíráš rozdíl mezi ZDROJ a NEOZDROJOVANÝ ČLÁNEK?
Pro mé tvrzení je zdrojem tento článek. Pokud máš pochybnosti o jeho pravdivosti či přesnosti, budeš to muset doložit Ty.
Buď napíšeš "podle nedávné policejní statistiky" a pak se musíš odkazovat na policejní statistiku.
Nebo napíšeš "podle nedávného neozdrojovaného článku na novinky.cz" a pak si klidně cituj ten článek.
Ale referovat o "nedávné policejní statistice" a odkazovat se přitom na novinkový článek prostě nemůžeš.
A také tu vidím další argumentační faul (tebou dosti oblíbený):
Přesunutí důkazního břemene?
Odmítnout hájit své tvrzení a předpokládat, že hájit by se měla proti strana.
Policejní statistiky občas očítám a zatím jsem tam nikdy tabulku alkohol vs. dopravní prostředek neviděl. Pokud ji máš tak ji sem šoupni. Pokud ji nemáš, tak o ní nepiš.
Ale jo, kdyz jsem zagooglila, tak jsem takovou statistiku nasla tusim za rok 2012 a bylo v ni, ze pod vlivem alkoholu bylo 28 % cyklistu, 27 % mopedistu, 15 % chodcu, 7 % autistu zpusobivsich nehodu ci tak neco. A jinde bylo za rok 2013, ze 3/4 cyklistu pod vlivem melo do 0,5 promile.
Děkuju, mám teď docela dost práce a tohle vygooglit není na chvilku.
Počkej, psal jsi o "nedávné policejní statistice" a najednou bys ji musel googlit? Tomu nějak nerozumím. Buď tu statistiku máš načtenou a pak se na ni můžeš odvolávat a nic nemusíš googlit. Nebo ji načtenou nemáš a pak se s ní nemáš co ohánět.
A co to bylo?
Dvanáctka nebo nealko?
A nebo tak :-)
U nás tady v hospě mají i točený Birell, a pokud si nezúčastněný pozorovatel nevšimne, ze které pípy to hostinský točí, tak neví nic... Pravda, většinou se se to snaží nalévat jen do Birell sklenic, ale ne vždy tomu tak je. Takže jentak zběžně se opravdu málokdy pozná kdo co momentálně pije.
No, protože nealko jsem si chtěl dát já a servírka pravila, že není, tak nealko to určitě nebylo. Stupně na dálku nepoznáš.
Třeba poslední dvě vypil ten cyklista :o)))
Na ja.
Tak to je blbý.
Potřebujeme zákon, podle kterého by servírky nepodávaly alkohol pumpičkám stejně jako mladistvím. Pumpička se přeci pozná, ne?
Proč zase servírka? Ten blbej tu byl ten chlap.
Kadle, uklidni se.
Je to fakt dost problém. Nejen cyklisté ale i autoprasata se umí pěkně nachlemtat.
Tak hledám řešení.
Zdá se, že nenalejvat není moc průchodné?
Ono, totiž, Kadle, je to problém.
Kdyby tam lupnul do sebe dva škopky nějaký pán v košili a kravatě a pak se odporoučel na parkoviště a odjel po silnici první třídy, poznal bys to?
A když ano, psal bys to rozčileně někam na autoweb, aby se zastyděli všichni autaří?
Mně nejde o to, aby se zastyděli VŠICHNI cyklisti. Proč by se ti slušní měli stydět? A kravatový pán, co by tam naklopil pár škopků a lezl do auta by mi vadil vcelku stejně, jako tenhle.
Vadi Ti ridici, kteri prekracuji maximalni povolenou rychlost?
Vadí mi řidiči, kteří překračují přiměřenou rychlost.
Tedy - nevadí mi řidiči, co překročí debilní padesátku na magistrále, která je projektovaná minimálně na 80. Vadí mi řidiči, co překročí třicítku před školkou ve dvě odpoledne.
Maximální povolená a přiměřená rychlost už dávno ztratily jakoukoli souvislost.
Jsem pro přiměřenou rychlost!
Třeba na kole kolem tramvajového ostrůvku na kostkách považuju za přiměřenou tak 15 km/h. Vadí mi řidiči, kteří moji přiměřenou rychlost nerespektují. Přitom jezdit po silnicích 15 km/h zakázáno není, naopak, jsem povinna přizpůsobit rychlost podmínkám, okolnostem....atd.
Vyhlídkové autobusy poskytující kvalitní služby svým platícím klientům na základě svobodného podnikání mohou považovat za přiměřenou rychlost po městě třicítku. Tak je respektujme.
Ano, souhlasím, může nastat situace, kdy je 15 km/h kolem ostrůvku přiměřenou rychlostí - například v případě přeplněného ostrůvku s několika stojícími tramvajemi, který navíc nemá oddělovací zábradlí a nikdy nevíš, kdo a kdy Ti spadne před vozidlo. Pak může být vyšší rychlost bezohledností. Stejně tak je přiměřenou rychlostí průjezd 60-70 km/h kolem zcela prázdného ostrůvku s tramvají v nedohlednu. Proč tu straší padesátka, která je jednou nesmyslně moc a jednou hloupě málo?
Ano, vyhlídkové autobusy takhle pomalu jezdit potřebují, vzhledem ke svému určení. A pokud nebudou budovány naschválové dopravní úpravy tak, aby je nebylo možné předjet, rychlejší je předjedou a bude spokojenost na obou stranách.
K pomalé jízdě obecně - každý ať si jezdí tak pomalu, jak potřebuje a jak mu vyhovuje. Může k tomu mít tisíc a jeden důvod. Ale nastavit podmínky tak, že jej nelze bezpečně předjet, je hovadismus.
Možná si začínáme rozumět.
Mnohokrát za vzájemné omezování nemohou konkrétní účastníci provozu, ale spíš celková situace, ve které se ocitnou. Pokud mě nemůžeš kolem tramvajového ostrůvku předjet, není to moje chyba, já tam jezdit smím a je tam prostě zrovna tramvajový ostrůvek. A věz, že okamžitě jakmile to bude možné, uhnu na stranu.
... a ta "celková situace" je ve většině případů způsobena kreténskými, "naschválovými" místními dopravními úpravami, takže občas zkrátka na takovýto projev ohleduplnosti není prostor při nejlepší vůli.
Rozumní lidé si v místě, kde je nic neomezuje, přeci navzájem vyhoví bez problémů. Vytvoř jim obstrukce - a začnou na sebe nevražit. A co potřebují aktivisté? No vzájemné porozumění a respekt na silnicích rozhodně ne, pak by jejich zbytečnost a vyžírkovství byly už příliš do očí bijící.
Děkuji za pochopení, já jsem ten poslední, kdo by Ti tuhle situaci jako Tvoji chybu podsouval. Je to tak, jak píšeš.
To jsem ráda.
Já, po pravdě řečeno nevím, co potřebují aktivisti, ale pokud potřebují nevraživost, tak jim ji schválně nebudu poskytovat.
Ano, štvou mě různé nesmyslné zábrany, betonové zátarasky, zbytečná zábradlíčka a bumlíky, stojany a stojánky. Doufám, že tento trend brzy skončí.
Ovšem tramvajový ostrůvek za obstrukci nepovažuju. To je holt místo určené k čekání, nástupu a výstupu lidí. Jezdím kolem něj opatrně i autem, protože i když zrovna není v zastávce tramvaj, lze důvodně očekávat, že na ten ostrůvek půjde přes vozovku chodec, který tam chce na tu tramvaj počkat až nějaká pojede.
"Doufám, že tento trend brzy skončí."
Zdravý rozum? Ten potkávám čím dál tím řidčeji.
... tuto ohleduplnost v místech bez "kreténských, naschválových místních úprav" kde si všichni dokáží vyhovět zažívá každý kdo si dovolí jet po dálnici 110km/h, že?
Bohužel jsme národ ve kterém se ohleduplnost nenosí a bezohlednost někteří (že, Kadle) považují bezmála za ctnost.
A co bys udělal, kdybys takového kravatového popíječe rozpoznal.
Ptám se proto, že bych chtěla poradit, co bych v takovém případě měla udělat, ať už jako cyklista nebo jako motorista.
Inu, totéž, co jsem udělal už mockrát. Zeptám se ho ve vší slušnosti, zda opravdu po tom požití pojede a zda mu to není blbé vůči ostatním. Typická reakce většiny oslovených je - "Ty seš vod policije? Ne? Tak neser!".
Takže policie se bojíme, na ostatní se**me. Nerad používám slovo zmrd, ale tohle je zmrdské chování jak vyšité.
Zkus se někdy, ve vší slušnosti, zeptat zda dotyčnému v autoškole neprozradili že na chodníku se parkovat nesmí.
Tady někdo mluvil o chodníku???
O porušování zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích.
[parafráze Kadla]
Motoprasata, narozdíl od slušných cyklistů, na chodníku totiž parkují jako by se nechumelilo.
[/parafráze Kadla]
Tak názorněji: Včera ve 21:36 se mne Lanna na něco konkrétního zeptala. Já jí dnes, v 10:22 odpověděl, pochopitelně k tématu dotazu. Nevím, proč se mícháš do rozhovoru dvou slušných lidí svými krysími bobky, navíc zcela mimo téma.
Jestli si chcete šuškat soukromně, tak běžte někam do vinárny nebo používejte SZ.
A k tématu to je, nejsi na magistrátu, vytáčky tu nefungujou.
Prima nápad. Ty si běž na magistrát (nechápu, jak se tu zase objevil ten, ale Tvé myšlení chápat, v zájmu osobní duševní hygieny, ani nechci) a my s Lannou půjdeme do vinárny.
Lanno, smím Tě pozvat?
Magistrát? To je takové to místo kde se vytáčíš že jsi u ucha držel rohlík a nikoliv telefon a že svoje auto jsi neřídil a naprosto netušíš kdo to mohl být. Stejně jako tady. Ale tady nejsi na magistrátu, tady vytáčky nefungují.
Jenže já do vinárny nesmím. Teda na kole:-))
Probůh, Ty ho máš přirostlé??? Napadá mne mnoho (i velmi příjemných) činností, kde by sakra překáželo ;-)
(Třeba řetízkový kolotoč, abych nebyl za čuně hned.)
No, jo.
Nikdo není dokonalý:-((
Na magoš s Hraboshem bych mohla:-))
Méně, než bys čekal, Kadle:-))
Prostě, bohužel, mám pocit, že když vstoupím do vinárny a položím na zem helmu, tak kolemsedící Kadlové okamžitě zbystří a budou mě sledovat, co piju.
Pumpička ve vinárně? Fuj fuj, určitě pojede nadraná na kole.
P.S. on tak na mne totiž ten tvůj úvodní rozhorčený příspěvek zapůsobil:-))
No, situace má dvě řešení:
1) I ve vinárně jest možno srkat nealko, což v jádru uvítám, protože budu moct přijet na benzínu, nebo
2) se ve vinárně bude srkat vínko a pak nebudeme řídit vozidla, mastnou tyčí sice jezdím málo a nerad, ale dáma mi za to stojí. Případně to jistí drožka.
Problém? ;-)
Hraboshi, já ti něco pošuškám, jo?
Hele, on to tady asi čte někdo od měšťáků, bo ve městě je plno strážníků a pokutují parkování. Jednomu, se značkou J, co stál celým vozem přímo na chodníku, botičku zrovna nandavali. Dalšího chudáka s modrou dodávkou jsem už viděla jen platit a jak mu botičku zase sundavají.
Čtou, čtou, ale málo.
Fakt si to někdy zkus, říct někomu kdo zrovna vylejzá z auta že parkovat na přechodu není ohleduplné. Ženský si to neužijou tolik, ale pár kamarádek mi už také referovalo o velmi výživném obohacení slovníku. Nemusíš se bát to zkusit, výhrůžky fyzickým napadením jsou u žen velmi řídké.
Fakt jsem si to už zkusila. Tedy ne na přechodu, ale na křižovatce.
My tady u nás máme jednu takovou podivnou. Všichni tam ze všech stran parkují přímo na hraně té křižovatky, přitom jen o pár metrů dál je vždy dost místa na ulici, kde z jedné strany není zástavba. Třeba se bojí udělat pár kroků...nebo se třeba bojí, že o kus dál jim to auto nějakej vandrák očeše. Co já vím.
Nevím, proč si to lidé sami sobě dělají. Vždyť i projíždět autem takhle zasekanou křižovatkou je nepříjemné.
To je zase Hraboshův dvojí metr, on se míchat do rozhovoru může, ostatní ne:
http://www.nakole.cz/diskuse/18128-tak-jake-to...
Děkuji za parafrázi, potěšila. Taková inteligentní. A až jednou v reálu uvidím to, co je na přiložené fotomontáži, asi to bránice neustojí.
Ta kola znám, zrovna se sjela komise pro Cyklistickou dopravu.
... a názorně nám ta komis předvádí, jak se neparkuje na chodníku :-))))
A všimnul sis že by kolem toho stojanu bylo vyznačené a povolené stání na chodníku?
A prozradíš v čem že spočívá slavný "materiální aspekt přestupku"?
Bylo by to krásné kdyby byla zřizována stání pro cyklisty ve vozovce, ale z toho mají všichni motofašisti osypky. Přijde mi to jako šikana a bezdůvodné zvýhodňování motoristů na úkor cyklistů. Jak cyklisté přijdou k tomu že parkovací místa ve vozovce jsou přizpůsobena potřebám motoristů a nikoliv cyklistů?
Znovu, pro pomalejší: Parkovací místa v rámci veřejných komunikací nejsou výhradně určena nikomu - zaparkovat na nich může každý, bez rozdílu druhu vozidla. To, že používáš vozidlo, které není schopno zaparkovat na rovné ploše, je čistě Tvůj problém a řeš si ho Ty - mně by se taky líbilo, kdybych si mohl motocykl zamknout na parkovací stojan, kdyby parkovací místa pro automobily byla opatřena nějakým zabezpečovacím zařízením proti ukradení ...
Zkrátka rovná plocha. Pro každého rovnoprávně. Poraď si.
A proč je ta plocha přizpůsobená parkování automobily, tj. bez úček ana šířku auta? Dokážu si představit že by každých 11m mohlo být účko, mezi ně se pohodlně vejdou dvě auta. Nebo by mohla být účka podél chodníku, tam by automobilistům v parkování nepřekážela vůbec. Že vadí učko dlouhému autu nebo otevření dveří spolujezdce? No a, poraď si. Podle mě to je jasné a nespravedlivé zvýhodňování motoristů na úkor všech ostatních.
Zkusil jsi už někdy zaparkovat kolo na silnici postavené na stojánek? Do hodiny Ti ho nějaký "ohleduplný" motorista přeparkuje.
Tyhle vytáčky, že na silnici smí parkovat všichni, si nech na magistrát, tady výmluvy a vytáčky nefungujou.
Samozřejmě, že zákaz nalévání nic neřeší a já s tím ani nepřišel. Nalité motoristy považuji za stejné ovády, jako nalité cyklisty, není důvodu rozlišovat. Sám jsem si nějak zvykl, že prostě když jezdím (na čemkoli), tak prostě piju nealko.
Nulovou toleranci vůči alkoholu považuji za hloupost, protože v tomhle případě nula prostě neexistuje. To, co tu máme teď, je výsledkem rostoucí silniční buzerace (podporované různými auto*matickými džihádisty) a alibismu.
Za rozumnou hranici tolerance bych považoval něco kolem 0,3 promile, tedy hladinu, která ještě nezpomaluje reakce a nenarušuje smysl pro rovnováhu (o nárůstu sebevědomí nehovořím, to přichází při vyšších hladinách). V řadě Evropských zemí je tolerance takto nastavena a mrtví na silnicích se jim tam nevrší. Ale malé pivko po obědě či vinný střik je u nás kriminálním činem.
A aby měl Hrabošek radost s těmi ozdrojovanými statistikami - v dohledné době plánuju položit oficiální dotaz ve smyslu Zákona 106/1999 Sb. na Ředitelství služby dopravní policie, kolik proběhlo v roce 2013 silničních kontrol zaměřených na alkohol a)u motoristů a b)u cyklistů, kolik bylo kterých odchyceno a jak byly případy formálně dořešeny. Nicméně - za následné efekty nemohu odpovídat, ale třeba začne platit jeden metr pro všechny ...
Až se k tomu dokopu, bude článek na D-F, zvu Vás.
Nezapomeň to vytřídit podle množství naměřeného alkoholu. Bude to můj první protiargument, že opilec za volantem v sobotu po diskotéce snadno rozmátí auto i s pěti pasažéry. Což se cyklistovi s jedním pivem nestane.
Zajímavější než počet kontrol (pořád tu vykládáš o tom že preventivní opatření jsou buzerace) je statistika vážných dopravních nehod (úmrtí, těžká zranění) kde byl viník pod vlivem alkoholu (což bude trochu nakopnuté tím že když někdo nafouká tak se mu zavinění rovnou přišije). Ale nejsem si jistý zda se Ti taková čísla budou do protickyklisticky laděného džihádu hodit. Jak jsem už psal, ožralý cyklista ssebou čtyři další nevezme.
Čéče, Kadle, já ti nerozumím. Pořád tu cintáš cosi o buzeraci a šikaně motoristů, nesmyslných příkazech a zákazech, omezení rychlosti, materiálním aspektu přestupku a další pseudoliberální mantry. Že prý by bylo nejlepší nic nezakazovat a trestat teprve když řidič způsobí nějakou škodu.
A najednou ti vadí řidič který nikomu nic neudělal, nic nezpůsobil, žádný materiální aspekt přestupku nenastal.
Jestli on nebude problém v tom že vedeš džihád proti všem cyklistům, že?
Co to zase meleš o všech cyklistech? Vadí mi prasata a aktivisti. Vyber si.
Ty si vadíš Kadle! Onehdy jsi psal, že se couráš s přívěsným vozíkem 40km/h a nikdo tě nemůže předjet. Typický prase. A teď chceš dotazem na policii vymáhat kontroly cyklistů. Typický aktivista.
Tahle reakce je tak hloupá, že na ni zareaguju, jinak bych ji nechal plavat:
1) Opravdu jsem před časem napsal, že když jsem nucen jet pomalu s vozíkem kvůli nákladu (což mi ukládá Silniční zákon, přizpůsobit rychlost situaci), mám snahu pouštět ostatní, aby mne mohli v klidu a bezpečně předjet. A dále jsem psal, že mi vadí idiotské dopravní úpravy, které mi tuto ohleduplnost vůči ostatním znemožňují (příkladem bylo Rašínovo nábřeží).
2) Pardon, ale jak se "vymáhají kontroly dotazem"? Ony snad neprobíhají objektivně? Ony snad nejsou rovnoměrně zaměřeny na všechny účastníky silničního provozu bez rozdílu? No toto ... Nebo Ti vadí, že je ohrožena Tvoje protekce?
Jestli je tu někdo prase, pak jsi to Ty a to tím, že překrucuješ cizí prohlášení.
Jako ohleduplný řidič by jsi měl počkat před zúžením až do té chvíle dokud nebudeš mít jistotu že nikdo tě ve zúženém místě nebude potřebovat předjet.
Alespoň něco takového jsi cintal když jsi obhajoval oprasení cyklistů na zúžených místech.
Dneska jsem nevěřícně zíral (a nebyl jsem sám) na řidičku, co si na červenou najela do křižovatky a tam čekala, až dostane její směr zelenou (zároveň stála ve špatném pruhu, čímž blokovala odbočující auta). Když jsem ji potom na kole předjížděl, tak jsem na ni zavolal, že na červenou se nejezdí, na což mi s klidem odpověděla, že ona na červenou přece nejela.
Další křižovatku projela rovně odbočovacím pruhem vpravo, takže na konci křižovatky se musela zařadit zpět do průjezdního pruhu, čímž se mi dostala akorát před přední kolo (o nějakém neohrožení ba ani neomezení při přejíždění z pruhu do pruhu asi nikdy neslyšela).
Byl jsem strašně rád, že jsem ji už dál nepotkal ... už se nedivím, že se podle posledního průzkumu Auto*matu dvě třetiny cyklistů necítí v provozu bezpečně.
Takovéhle chování mne už u městských cyklistů vůbec nepřekvapuje ... jejda, aha, ona to byla motoristka ... no tak to je fujfuj pyrátství, zasloužila by narazit na kůl, ale jinak, na kole, by to byla vcelku normálka, ne?
Koukám, že si tímhle tématem docela slušně vytočil sám sebe :o)))
Nějak dneska vyšiluješ, já jsem o žádné motoristce nepsal, dneska jsem motoristů potkal plno, ale neoprasil mě žádný, to až tahle řidička (kola) ...
Nevyšiluju, proč? Z příspěvku není patrné, o řidičku čeho šlo. Vzhledem ke zde ustáleným pojmům "řidič" a "cyklista" jsem předpokládal, že jde o motoristku. Pokud šlo o řidičku nemotorového vozidla, o to víc platí poslední věta mého předchozího příspěvku.
Proto považuji za vhodné rozlišovat pojmy "řidič" a opravdový řidič.
Navrhuju rozlišení na řidič a řítič.
Tak zase zpět k tématu ... příspěvek byl schválně napsán tak, aby nebylo zřejmé, o jakou řidičku se jedná, ono totiž prasení je věc univerzální.
To, že si k řidičce někdo automaticky doplní auto či kolo, to už je jen věc jeho hlavy, někdo ze všeho viní cyklisty, někdo zase auta ...
Účastník silničního provozu nezjištěného věku, pohlaví, rasy a politické orientace,
-řídící motorové/nemotorové* vozidlo (nebo jiné obdobné zařízení (koloběžka/kůň/osel*)) nebo
-jdoucí pěšky či se pohybující jiným obdobným způsobem (invalidní vozík/lyže/brusle/segway*).....
*nehodící se, škrtněte.
Sorry, ale pro příště motorista = řidič, a člověk za řídítky = cyklista. Sice debilní zákon tohle nerozlišuje, ale fakticky je to něco jiného. Stejně jako zákon třeba nerozlišuje chodce a bruslaře.
Jinak najíždění si mezi čáru a přechod, pokud je tam dost prostoru, není zas takový problém. Co se týká jízda přímo pravým odbočovacím pruhem, pro cyklistu je to lepší, než jet středním, respektive levým pruhem. Ono při rychlosti 10-20 km/h není úplně příjemné, když kolem tebe jedou auta z jedný i z druhý strany.
Mimoto, jako rychlejší jsi zodpovědný za pomalejší, tedy musíš jejich chování předvídat.
Cyklista má řiditka - je to řidič.
Motorista má volant - je to volič.
Pilot má knypl - je letadlo:-))
Trakař má madla - jezdí s ním Madla ... ;-)
:-))
Znám jeden příklad tzv. absolutní poezie.
(Znám to už dlouho, podobnost jmen je čistě náhodná, tak prosím bez urážky, jen mi to zrovna naskočilo)
Kadel spadl z madel.
Madla spadla z Kadla.
Nase stare hodiny,
biji ctyri hodiny.
"jako rychlejší jsi zodpovědný za pomalejší"
Eh?
Proč zrovna tak a ne obráceně?
Jako rychlejší víc ohrožuješ. Proto.
Jako blbější taky ohrožuješ - přesto po tobě nechci, abys za mě nesl nějakou odpovědnost ;-)
Ehm, blbější je tady někdo jinej.
Žebříček vám sestavovat nebudu :-))
Tak s tím ti holt nepomůžu. Třeba pochopíš časem ;-)
Hm, blbce asi nikdy nepochopím.
Teď bys snad mohl pochopit.
Tak někteří motoristi jsou fakt pitomci. Tohle je na první pohled zjevné, ale dost nebezpečná věc je i průjezd kolem tramvajového ostrůvku víc jak 30. Taky jsou lidi, kteří ignorují otevřené dveře tramvaje. A třeba přejít přes přechod, tak to chce někdy být opravdu tvrdej a ten přechod si doslova vynutit.
Proč by se kolem tramvajového ostrůvku nemohlo jezdit víc jak 30 km/hod?!?
A co se týká průjezdu kolem otevřených dveří tramvaje - pokud se správně pamatuji, tak vozidlo může projet kolem tramvaje s otevřenými dveřmi když neohrozí a neomezí cestující tramvaje při nástupu/výstupu. Zavřené dveře tramvaje nejsou podmínkou.
§ 15
(1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku
nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo;
je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí
pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li
autobus nebo trolejbus u okraje vozovky.
30 km/h je rychlost, při níž motorista dokáže včas reagovat, při vyšší rychlosti je už šance, že někoho sejme.
Jistě, že se může rozjet tehdy, až nikoho nastupujícího neohrozí. Takové situace je dosaženo tehdy, kdy se tramvaj začne opouštět zastávku. Dřív je to prasárna.
To si ale zákon vykládáš podle sebe.
Ty, samozřejmě, na to můžeš mít názor jaký chceš a klidně si příslušný paragraf dodržuj podle svého výkladu, ale neosočuj druhé z prasáren, když dodržují pravidlo tak, jak je v příslušném paragrafu napsáno, tzn. klidně projedou kolem tramvaje s otevřenými dveřmi pokud již nikoho neohrozí nebo neomezí.
Kdepak. Dokud tramvaj zastávku, kde se vystupuje do silnice, tuto zastávku neopustí, je nutné předpokládat, že někdo může nastupovat nebo vystupovat. Tedy dokud se tramvaj nerozjede, tak průjezdem kolem dveří ohrožujete vystupující nebo nastupující cestující.
Je to asi tím, že si, narozdíl od vás, dokážu představit, že někomu se vystupuje hůř než mně. Zejména starší lidé můžou vystupovat ještě ve chvíli, kdy už je jinak tramvaj odbavená.
Nehledě na jeden fakt, že než se tramvaj rozjede, tak nemáte jistotu, že ji někdo nedobíha zepředu, tedy z míst, kam nevidíte.
Doporučuji nastudovat pojmy
1) neohrozí-li cestující
2) předpokládat, že se něco může stát.
Pokud to tedy napálím do vystupujícího dědečka, mám problém - a můžu si za to, právem ponesu následky. Pokud dědeček nevystupuje, nevidím žádné ohrožení, neb není ohrozit koho.
Pobere tohle hlava bezohledného špuntaře?
... jo a ještě mne napadla jedna situace, chytráčku - noční čekačky tramvají. Taková čekačka bývala např. v Lazarské a tramvaje tam čekaly na ostatní přípoje i čtvrt hodiny. S otevřenými dveřmi, v zastávce. Obecně vzato, velmi praktické řešení, nefrnknul Ti spoj před nosem.
To se za nimi jako má celý provoz na 15 minut zastavit, nebo jak to chápeš v té své imitaci mozku?
ROTFL.
Už od dob studií na střední škole vím že na Lazarské je rozjezd každých 15minut- tramvaje jezdí v třicetiminutovém taktu. Nevabavuji si že bych tam stál déle než 3-4 minuty.
Kdyz jsi jeste chodil o skolu niz, byvaly rozjezdy po 20 minutach, ale jinak vse stejne.
Dvacetiminutové rozjezdy taky pamatuju, ale nechtěl jsem zabíhat do detailů.
Kadel: No zrovna nedavno me v Lazarske nejaky clovek s mozkem primerenym Tve velikosti mozku (kdyz uz jsme u toho ad hominem) ohrozil, jelikoz zapomnel na to, ze lide v noci tramvaje bezne dobihaji.
Tramvaje v Lazarske nikdy nestaly ctvrt hodiny. Maximalne 5 minut.
Jak ohrozil? Jeden přechod pro chodce je na hranici křižovatky se Spálenou, druhý na hranici křižovatky s Vodičkovou. Podélné přechody (Rettigové, Vladislavova a ta třetí, teď si nevzpomínám, píšu to z hlavy - Omladinářů?) nepočítám, tam je tak malý provoz, že bych se divil, kdyby k ohrožení došlo z těchto ulic.
Dále. Lazarská má něco přes 100m, řekněme 120. Takže zbývá dvacetimetrové okno, ve kterém chodec nemusí použít přechod (do 50m vzdálenosti). Jenže to okno vyjde tak, že bys vběhla do tramvaje zboku (pro směr Václavák) a nebo měla použít přechod (pro směr Spálená).
Že to nakonec bylo tak, žes mu tam vběhla? Pokud ne (nemám důvod Ti nevěřit), jak to bylo? A bylo to vůbec ohrožení z jeho strany?
Těch 5 minut je málo. Pracoval jsem v téhle lokalitě cca 10 let a něco o tom vím. Čtvrt hodiny je, pravda, horní extrém, pět minut uznám jako spodní (v noci, samozřejmě). Nicméně předmět dotazu zněl jinak - i 5 minut čumět za tramvají považuji z nemysl.
Představuji si to zhruba tak že se řidič s velikostí mozku přiměřenou velikosti kadlova mozku jal projíždět prostorem zastávky kolem otevřených dveří stanicující tramvaje do které se snažili dostat cestující kteří dobíhali tramvaj v prostoru zastávky ve které stála stanicující tramvaj a řidič s velikostí mozku přiměřenou velikosti kadlova mozku tam tedy neměl co dělat. Leč řidič s velikostí mozku přiměřenou velikosti kadlova mozku tam jel, porušoval, prasil, ohrožoval.
Jenže Tvé představy nikoho nezajímají. Kuš a poslechni si, jak to bylo, vyprávěnky si nech na Chodské slavnosti. Já jsem na to také zvědav.
Co do toho motas prechody? Nechces mi, doufam, tvrdit, ze do tramvaje mohu nastupovat pouze po prechodu?
Inu, pokud Tě tento řidič (jakéhokoli vozidla) ohrozil přímo při nastupování či vystupování (tedy v prostoru mezi tramvají a chodníkem) tak, že nedokázal včas zastavit, je vina na jeho straně a není o čem diskutovat. Pak nechápu, proč srovnáváš jeho mozek s mým, já, když už musím, projíždím kolem tramvaje s otevřenými dveřmi krokem, abych stihl vyřešit libovolnou nečekanou situaci, neboť tahám za výrazně kratší část provázku a odpovědnost je, v souladu se Silničním zákonem, na mně.
Pokud to bylo jinde, platí, co jsem napsal. Z popisu situace to nebylo jasné.
Tu křižovatku je možné ze všech směrů bez větších obtíží objet. Za ty desítky let co je na Lazarské noční rozjezd by si na to motoristé mohli zvyknout a jezdit jinudy.
Nevidím jediný zákonem podložený důvod, proč by měli zrovna motoristé jezdit jinudy a křižovatku objíždět. Něco jsem přehlédl, nebo je to jen Tvůj vlhký sen?
Zakonny duvod nemaji, ale i motoriste by mohli obcas pouzit mozek. Myslela jsem, ze vlastnictvi mozku je nutnou podminkou k ziskani ridicskeho prukazu.
V užívání silnice v souladu se Silničním zákonem nevidím nic bezmozkového. A jak by tedy mělo vypadat to "použití mozku" v praxi? Vzorová situace z mé tehdejší, denní praxe: Přijíždím od Karláku Spálenou a potřebuji do Vladislavky. Zahnu doprava u soudu a ucpáno tramvají. Co teď?
Ne vse, co neodporuje silnicnimu zakonu, je rozumne. Kdyz je nekde zacpa jak prase, taky zakon nezakazuje tam jezdit, ale rozumny clovek to nedela, pokud o te zacpe vi.
Ted budes proste chvili cekat. Proc by ses mel zblaznit z 5 minut kvuli tramvaji, kdyz se nezblaznis z 15 ci vice minut kvuli Praze precpane auty?
Vis, kolik vozu MHD je kazdy den blokovano auty prevazejicimi mnohem mene lidi? A co maji ridici MHD delat?
Chce to trochu stoicismu.
Stále nevidím ten zákonný důvod, který mi brání kolem tramvaje projet přiměřenou(!) rychlostí (zde bude přiměřená rychlost kolem 5 km/h) za podmínky neohrožení nastupujích a vystupujících cestujících a plynule a bezpečně pokračovat v jízdě, tak, jak je mojí zákonnou povinností. Naopak, bezdůvodně zastavit v jízdním pruhu je v rozporu se zákonem.
Nebo mám tu tramvaj objet po chodníku, jako většina cyklistů?
Nebo jsem něco přehlédl?
Cykliste po chodniku objizdeji ledacos, ale tramvaj fakt ne.
Myslim si, ze je v tomto pripade zakon spatne formulovan. V zasade je to psane pro ridice obdobne jako u prechodu (takze ano, pokud je nulova sance vstupu chodce do vozovky, muze ridic projizdet podel otevrenych dveri), ale myslim, ze z logiky veci se prostor mezi chodnikem a travaji stava v okamziku zastaveni tramvaje a otevreni dveri take chodnikem a zakon by mel byt formulovan prisneji. Nastesti prevazna vetsina ridicu dodrzuje pravidlo stani, dokud tramvaj stoji v zastavce.
V jádru souhlas, ale podle mne je zákon formulován dobře. Pokud si vezmu na sebe odpovědnost za to, že cestující neohrozím a přizpůsobím tomu svoje chování (extrémně pomalá jízda, vysoká pozornost), je to moje věc a tvrdě ponesu případné následky vlastní chyby.
Pokud situaci vyhodnotím tak, že bych někoho ohrozil, necpu se tam. Typicky během běžné zastávky tramvaje s obvyklým cyklem výstupu a nástupu. Tam by se tlačilo akorát hovado. Navíc zpoždění tímto nuceným zastavením při běžné zastávce tramvaje je opravdu marginální ve srovnání s velikostí problému, který by mi způsobil dědeček-skokan.
Nicméně ve Tvém modelu mohou nastat zábavně bizarní situace - opět z vlastní zkušenosti: Křižovatka Štefánikova/Kartouzská. Přijíždíme Štefánikovou a chceme doprava do Kartouzské. Auta před námi zastaví na světlech, zastavíme také. Za námi další auto a čekáme na světla.
Přijede tramvaj, otevře dveře a zboku do stojících aut, jejichž řidiči nemohou nic dělat (dopředu ani dozadu uhnout nemohou), začnou kopat nasraní cestující, protože nemůžou ven z tramvaje.
Pokud by se stala část mezi tramvají a chodníkem "v okamziku zastaveni tramvaje a otevreni dveri take chodnikem a zakon by mel byt formulovan prisneji", jsou vlastně všechna ta auta rázem, bez vlastního přičinění protiprávně na chodníku :-)
Kudy z toho ven? Blbé, co?
Primarni je, jake chovani je zadouci, sekundarni, jak se to formuluje. Ten chodnik jsem mela dat do uvozovek pro lidi, berouci veci doslova. Primarni je, aby se auta podel tramvaje v zastavce nepohybovala.
V tomto pripade je male zdrzeni ridice na jedne misce vah oproti velke tragedii, kdyz situaci zhodnoti spatne, ja mam ted v tomto pripade jasno.
Však jo, na základní myšlence se zjevně shodneme. Jde jen o to, že v dikci zákona nemohou být žádné "uvozovky", i když chápu, jak jsi je myslela. Podle mne je současné znění zákona dostatečné, zkrátka, stojí-li tramvaj v zastávce, nese odpovědnost za jakékoli ohrožení cestujících projíždějící řidič nekolejového vozidla. Jasné a srozumitelné.
Jakoukoli "vylepšovací" úpravou bys totiž nejspíš dosáhla podobného efektu, jako před časem nastal s mediálně vykřikovanou "absolutní předností chodce na přechodu". Vzrostl počet kolizí s chodci na přechodech, protože se tam vrhali jako ovce, v pocitu "absolutní" přednosti. A vono houby, po čase jim to došlo a naučili se chovat v souladu se zákonem.
Nastavení "nesmí ohrozit" u tramvaje mi přijde akorát a fér.
S předností na přechodech existuje ještě alternativní, a myslím mnohem přesnější, vysvětlení. Chodci spoléhali na to že přednost dostanou, ale řidiči na tuto novou povinnost kašlali (bo to považovali za šikanu a buzeraci) a chovali se jako kdyby ji neměli a v důsledku toho docházelo k častějším nehodám. Pak si na ni zvykli a začali chodcům dávat přednost v mnohem větší míře než dříve. Ačkoliv to není ideální tak mnohem více motoristů před přechodem zpomaluje ("co kdyby tam někdo šel") než v době před zavedením přednosti.
Ale k tématu. Když už tak "nesmí ohrozit ani omezit".
A h, H.
§ 15 zák. 361/2000 Sb.:
"
(1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují."
Kdepa máme to neomezení, trotle?
Milej v pubertě zamrzlej trotle (nedokážeš ze sebe dostat příspěvek bez toho že bys byl vulgární), reaguju na tvůj slint "Nastavení "nesmí ohrozit" u tramvaje mi přijde akorát a fér".
Mě akorát a fér nepřijde. Akorát a fér mi přijde "nesmí ohrozit ani omezit".
Je potřeba číst příspěvky lidí v kontextu toho nač reagují.
Děkuji za pozornost.
... tady, kdybys to nemohl najít: http://www.nakole.cz/diskuse/18433-co-me...
Vcelku triviální úloha pro neegocentrické řidiče.
Když vidím že na světlech je červená a nemohu projet až za zastávku (vyznačena žlutou barvou) tak zůstanu stát před ní a nevjíždím tam. A když už tam vjedu tak se nelepím na kufr autu před sebou, ale nechám si několik metrů odstup- buď budu mít štěstí a já zůstanu stát mezi dveřma, nebo když budu mít peška a zůstanu trčet přede dveřmi tak budu moci kousek popojet tak abych se dostal do prostoru mezi dveřmi a nikomu nepřekážel.
Jednoduché, legální, ohleduplné. Akorátže tam je jeden problémek. Kadel má právo zastavit vozidlo v zastávce a má právo zastavit vozidlo tak že nemůže uhnout. A přeci ON se v tomto právu nebude omezovat, že?
Ono to je v povaze. Třeba v sámošce není schopná většina lidí udělat díru ve frontě na kasu tak, aby ti co jdou kolmo mohli projít.
Docela hezky to je vidět při čekání na autobus. V Británii se řadí podle toho jak kdo přijde, pěkně s rozestupy. V Rusku se hrne do dveří chumel lidí, musíš mít ostré lokty. U nás to je něco mezi.
Šmarjá a proč tak složitě (nová formulace do zákona), vždyť prostor mezi tramvají a chodníkem stačí počmárat značkou V12b a je vymalováno ;)
A proč by se tam čmáralo. Snad stačí značka, která označuje konec zastávky, ne?!?
Myslím takový ten modrý obdélník, co je uvnitř bílé pole s tramvají.
Bohužel nestačí. Vyznačení zastávky označníkem a dopravní značkou "Začátek zastávky MHD" určuje, že v daném úseku nesmí řidič zastavit. Tedy ne "zastavit vozidlo" (zastavení z důvodů mimo vůli řidiče) ale "zastavit" ve smyslu Silničního zákona, tedy např. pro vystupování a nastupování lidí do auta, nakládání-skládání nákladu apod. Toto je zcela logické.
Nicméně k uvedené situaci dochází tak, že ridič nekolejového vozidla legálně vjede do prostoru zastávky a tam je nucen "zastavit vozidlo". Nic nespáchal. Mezitím přijede tramvaj a problém je na světě.
Řešení se značkou V12b je samozřejmě také nesmysl, protože těsně za zastávkou je světelná křižovatka. Použití této značky by dramaticky snížilo propustnost daného místa (každý řidič jednotlivě by musel čekat 30 metrů před křižovatkou, až se tato uvolní, další pak čekat na to, až první projede nejen zastávkou, ale i křižovatkou). Ve výsledku by toto značně přispělo ke tvorbě kolon a úzkých míst.
Řešení samozřejmě existuje - v místě zastávky vytvořit širší vozovku. Řidič má ze zákona povinnost jezdit při pravé straně vozovky, takže by takto přirozeně vznikl prostor pro bezpečný a pohodlný výstup a nástup do tramvaje, která přeci stojí vlevo.
Jenže to je neevropské, nezklidňovačské a nebuzerační, navíc ještě logické. Takže to nikdy nikdo nikde nezrealizuje.
Rozšířit vozovku.
No dobře, ale na úkor čeho?
Chodníku?
Nebo taky tramvaje, můžou udělat třeba 55 cm úzkokolejky a hned bude mít Kadel víc místa a nebude muset tolik brzdit a třeba pak zbyde i trocha místa na pěkný cyklopruh :-)
Ano, vytváří se tím prostor pro bezpečný a pohodlný výstup cestujících z vozidla MHD, kteří, dokonce, v době stání vozidla MHD v zastávce mají přednostní právo na využití CELÉ šířky jízdního pruhu (což je logické). Problém?
Já ti nevím, ale neměly by se raději udělat v místech zastávek nadjezdy pro auta a podchody pro chodce?!?
Kdo umí používat zdravý rozum a zná dopravní předpisy, tak mu stopro stačí ta koncová značka zastávky.
Idiotům nepomůže nic.
OK, zdravý rozum. Takže:
Uvedená křižovatka, kolona aut, momentálně zelená, někdo jede rovně, někdo odbočuje vpravo a náhodně musí pustit chodce na přechodu, tedy nečekaně zastavit. Tramvaj nikde. Ty budeš na začátku prázdné zastávky čekat, až tou zastávkou (a křižovatkou) všichni projedou, abys měla jistotu, že v zastávce nebudeš muset zastavit vozidlo?
Nebo jak mám rozumět tomu, že idiotům nepomůže nic?
Myslím, že v pravidlech je to zcela jasné, takže nevidím důvod, proč o tom diskutovat.
Ano, pokud by mi hrozilo, že zůstanu stát v zastávce i přes další červenou, tak do ní nejvedu - situace, kdy mi v takovou chvíli zákon schválnosti přifoukl do stanice tramvaj už jsem pár zažila a o ty xichty lidí, kteří mi lezou přes auto už znovu fakt nestojím. Bohužel měli pravdu, ano byla jsem v tu chvíli za krávu.
Ale vždyť je to tak jednoduché.
Ubereme chodník, na kterém nejen chodci chodí, ale také cestující čekají. Zároveň zakážeme tramvajím vjíždět tam ve chvíli, kdy tam jsou (nebo by mohla být) auta.
Nakonec, co má co tramvaj otvírat dveře v místě, kde hrozí, že cestující vlítnou pod auto. Vždyť je to čirý nerozum a hazardování se životy:-))
Právě děláš stejnou chybu, jako před pár dny cyklopalmovka - vykládáš si zákon po svém.
Ne, Ty ses žádného protiprávního jednání nedopustila a "za krávu" Tě může mít jen ten, kdo naopak pravidla nezná.
Problém způsobila - opět, překvapivě - debilně navržená místní dopravní úprava.
Lanna: A kdo tu hovoří o zákazu tramvajím vjíždět do zastávky? To je přeci na budku, pak by byla (užitečná) preference tramvajovým pruhem k ničemu.
Problém nastává tím, že je pro cestující málo místa mezi tramvají a stojícími auty (která během stání tramvaje v zastávce stejně nikam nepojedou, v souladu se zákonem). Tedy malý boční odstup. No a protože fyzika platí nezávisle na zákonech, jediná možnost, jak věc vyřešit, je vytvořit boční odstup větší. Prostor je z jedné strany natvrdo ohraničen kolejemi, nezbývá, než uhnout vpravo.
Je na tom něco idiotského?
Taky by šlo ty koleje pošoupnout těsně k chodníku, pak by cestující tramvají kolem žádných aut nevystupovali a auta by se plazila za tramvajemi. A v kolejišti by vzniklo dost místa třeba na travnatý pruh.
Ale pozor. Cyklisté v tomhle případě v tom nejedou:-))
Prostě klasické potenciálně kolizní místo mezi řidiči aut a cestujícími MHD, takových míst je více, chce to trochu tolerance a nadhledu.
Lanna: tentokrát se snažím dívat na situaci z hlediska cestujících MHD a řidičů nekolejových vozidel striktně rovnoprávně.
Řidiči se chovají v souladu se zákonem a v daném místě je to z hlediska dopravní propustnosti optimální.
Tramvaj svobodně užívá svůj preferenční jízdní pruh a je to z hlediska přepravní propustnosti optimální.
Jediný problém je v malém bočním odstupu v případě současného zastavení kolny nekolejových vozidel a vozidla kolejového. Tedy je nutné řešit problematiku tohoto bočního odstupu, nikoli různé fantasmagorie se vzájemným blokováním, zákazy zastavení vozidla - ty vždy povedou od optima pryč.
A přitom by zde stačio rozšířit odstup o cca metr - to k bezpečnému výstupu a nástupu zcela stačí a všichni by byli spokojeni. A pro nenávistníky motorové dopravy - autům by ten metr v ničem neprospěl, nebojte se. Lidem jo.
Ludek: Souhlasím. Ale pořád je to jenom o velikosti bočního odstupu. Když se pro kočárkáře/vozíčkáře apod. vyhradí víc, proč ne? Jenom to nesmí sežrat toho chodníku nesmyslně moc. Takhle to nefunguje vůbec, nevyleze v řadě případů ani zdravý člověk.
Jde o typický sdílený prostor. V době, kdy zde není tramvaj, "patří" nekolejovým vozidlům. V době, kdy zde stojí tramvaj, "patří" chodcům a cestujícím. Jde jen o to, vymyslet inteligentní způsob sdílení, použitelný pro všechny zainteresované.
Jedno možné řešení spočívá v aplikaci zdravého rozumu a je možné do prostoru zastávky vjíždět s většími rozestupy s tím že i v případě zastavení vozidla zůstane mezi vozidly dost prostoru pro nástup a výstup cestujících. To by ovšem bylo vůči cestujícím ve veřejné dopravě ohleduplné a to by Kadel nesnesl. Zákon mu totiž v tomto případě ohleduplnost nepřikazuje tak proč by se choval ohleduplně.
Pak je tu druhé řešení. Rozšířit chodník až ke kolejím. Asi by pak byly problémy s automobily stojícími na kolejích, takže by bylo potřeba před zastávkou zřídit světelnou závoru. Pravda, stálo by to asi mega a mnohem laciněji by vyšlo kdyby se Kadel a jemu podobní prostě jenom chovali ohleduplněji než jim přikazuje zákon... Holt jsme ale stádo Čechů a dokud nás něco k ohleduplnosti (fyzicky) nenutí tak se na ní kašle.
Pak ať se Kadel nediví že po Praze vznikaj bumlíky, třicítky, zpomalovací prahy... Tady žádné omezení není takže nic nebrání tomu aby si rozumní lidé vyhověli (Kadel nás vehementně přesvědčuje že pokud lidem nic nepřekáží tak si vzájemně vyhoví). Výsledek můžete číst všichni. Kadel místo ohleduplnosti vysvětluje že zákon mu ohleduplnost nepřikazuje tak se ohleduplně prostě chovat nebude.
Když budou větší mezery mezi vozidly tak mohou v zásadě nastat dvě situace:
1. před dveřmi tramvaje nestojí automobil, není co řešit. několikametrové rozestupy rapidně zvětšují pravděpodobnost že právě toto nastane
2. před dveřmi tramvaje stojí vozidlo. Pokud má před a za sebou několik metrů místa není problém aby řidič vozidlem popojel dopředu nebo dozadu tak aby dveře uvolnil.
Pokud stojí auta nárazník na nárazník tak se toho zvýšení komfortu cestujích ve veřejné dopravě nekoná. Bylo by to ze strany motoristů příliš ohleduplné, že?
Dalo by se to vylepšit tím že by na vozovce byla vyznačená místa kde jsou dveře tramvaje nejčastěji (nevím jak moc se dveře jednotlivých typů překrývají).
Překvapivě rozumná reakce, ale bohužel, má díru. A sice bod 2). NIKDO nemůže nutit řidiče nekolejového vozidla, který vyhodnotí situaci tak, že by ohrozil nastupující a vystupující cestující, k nějakému "popojíždění". Jistě se shodneme na tom, že když už stojím s autem vedle tramvaje, nejbezpečnější (pro všechny) je zůstat stát a vyčkat uzavření dveří tramvaje (za běžného provozu a obvyké délky zastavení tramvaje). Takže problém je stále jen a jen v bočním odstupu.
Ano, velmi správně. Nic ho nenutí. To je v příkrém rozporu s tím že tvrdíš že když se nedělají "dementní a šikanující etc." místní dopravní opatření tak nastane ráj na silnicích a všichni si vyhoví.
Zjevně, k ohledupnosti lidi opravdu nutit nejde, se k sobě na silnicích chovat ohleduplně neumíme a je potřeba aby nás něco nebo někdo k takovému jednání nutil. Samozřejmě nejúčinější je stavební úprava. Ale na tu nadáváš.
Na stavební úpravy nadáváš, že jsou špatné. Když stavební úpravy nejsou, tak tě k ohledupnosti nic nenutí a tak se ohleduplně chovat nebudeš... Nezlob se ale tohle je pokrytectví.
Docela dost. Už jsem tam nesl kočárek nad hlavou. Auta tam občas stojí 20-30cm od dveří. A když to hezky vyjde a je tam třeba dodávka nebo transit tak se člověk musí plížit podél tramvaje. A jsou tam i experti co stojí nárazník na nárazník a nedá se mezi nimi pořádně projít.
Hraboši, nepřekrucuj zase vyřčené. Neřekl jsem, že ho "nic nenutí". Řekl jsem, že ho nic nesmí nutit jednat v rozporu s jinou, zákonně danou povinností. Prvotní povinností řidiče je zajistit bezpečnost a plynulost provozu. Pokud se tedy rozhodne, že by "popojížděním" kohokoli jakkoli ohrozil, MUSÍ podle zákona zůstat stát. A v téhle situaci mu nikdo nezajstí, že "neohrozí". Takže může tisíckrát chtít být ohleduplný, zákon mu klade jasnou a jednoznačnou překážku.
V daném místě se mi tohle stalo už několikrát, takže hovořím z praxe - už při příjezdu tramvaje do zastávky se začnou čekající cestující stavět do mezer mezi vozidly. Takže popojíždění vyloučeno. Když tramvaj zastaví a prakticky okamžitě otevře dveře, hustota cestujících se ještě zvýší - popojížděl by jenom kretén, protože zajistit neohrožení cestujících je zhola vyloučené.
Ze zkušenosti vím, že cestující nemají problém s průchodem mezi vozidly, ale s nemožností vystoupit či nastoupit, protože tam jde o vzdálenosti cca půl metru. Boční odstup, zas a znova.
A kolikrát se taková situace přihodí? No zrovna mně, který tudy dost často jezdím, tak jednou z deseti případů. Vynásobíme-li tuhle četnost intenzitou dopravy zde, bude to asi případ docela častý.
Když o tom tak přemýšlím, tak by mohlo být zajímavé to vyznačení míst dveří. Také sice nevím, do jaké míry se u jednotlivých typů tramvají liší, ale pokud by to +- vyšlo, byl by to zajímavý test údajné "bezohlednosti" - s náklady pár kbelíků barvy. Nechat volný průchod cca 1,5m mezi auty by nezabilo nikoho, když by předem věděl kde.
Když už si teď tak rádi hrajeme na silniční piktogramy (které nemají z hlediska Silničního zákona žádnou váhu, ale v tom právě spočívá úvaha o ohleduplnosti), zde by pro ně bylo velmi smysluplné využití.
To máš jednoduché. Uvědomíš si že je noc a může být rozjezd, objedeš Karlovo náměstí, z Vodičkovy odbočíš do Lazarské a za poslední stanicující tramvají odbočíš do Vladislavovy. Legální, nekonfliktní, jednoduché. Když jsi trotl a neznáš Prahu tak holt pár minut postojíš.
Trotle, jak se dostanu do Vodičkovy z Myslíkovy?
Doporučil bych na křižovatce Vodičkovy s Kadlovým náměstím odbočit doprava a do Myslíkovy dojet ulicí Odborů.
Druhým směrem dojedeš kolem Černého vola na křižovatku s Resslovou, následuje dvojí odbočení doleva a jsi ve Vodičkově.
Legální, nekonfliktní, jednoduché. Nebo, když seš trotl, tak si holt chvíli postojíš za tramvají.
Nepostojím, protože na rozdíl od Tebe umím číst. DO Vodičkovy Z Myslíkovy. Takže první varianta jsou krysí bobky.
Druhá varianta mne rozesmála, od člověka, který prosazuje, že jednosměrky proti srsti usnadní život tím, že zkrátí objetí bloku, a vymyslí 4x delší bezdůvodnou objížďku to nelze chápat jinak, než pokus o vtip. Blbej, pochopitelně.
Změř si to v mapách sám, Ty ekologu - 847 metrů proti 200. Čtyřikrát delší. Stání a rozjíždění na čtyřech(!) semaforech! Co chudinky lidičky, kytičky, čmoudíček a polétavý prašíček, trotle?
Už si ze mne začínáš dělat okázalou srandu, a to mne neba. Pro dnešek papa.
... ano, i já jsem si neuvědomil, že zklidňovači zakázali odbočení do Resslovy směrem k Ječné. Takže hraboší objížďka má 1340m, je tedy víc, jak šestkrát(!) delší. A pěkně pod okny nemocnice.
Ukázka použití mozku jako fík.
Jak vidíš, tak, bohužel, ne. Nutno říct, že kdyby tomu tak bylo, nemusely by být pravidla silničního provozu tak objemná. Přece myslícího člověka napadne, že telefonováním za volantem ohrožuje, že pokud ve vedlejším pruhu někdo přibržďuje před přechodem, tak ten přechod hodlá nějaký chodec použít, či třeba že jet uvnitř zástavby mimo hlavní víc než 30 je kravina.
Znovu, pro retardované: Bavíme se o jízdě kolem tramvaje a o nutnosti objíždění křižovatky bez zákonného důvodu. Pokud k tomu nic nemáš, nevím, proč hovoříš.
Nikdo Tě k objíždění nenutí. Buď si počkáš nebo objedeš. Je to na tobě. Když to cyklista švihne jednosměrkou v protisměru protože nechce objíždět celý blok (bez ohledu na to jak je široká, kolik tam jede aut atd.) tak je u tebe prase. A když bys měl objet blok autem tak je najednou v pořádku že prasíš?
Už se zase vracíš do pubertálních let?
Samozřejmě že jezdit přes Lazarskou mohou. Jen si budou občas muset, přesně podle zákona, pár minut postát za stanicující tramvají. Výmluva že jinudy jet nemohou a tudíž "musí" prasit a ohrožovat lidi nastupující a vystupující z tramvají je totiž pouze a jedině výmluva.
On někdo jezdí přes Lazarskou? :-o
Zrovna jsem si rikala, ze je trochu prace se tam legalne autem dostat, ale ocividne tam jezdi, kdyz me pri posledni sifrovacce jeden malem prejel.
Tak jezdí tam, ale nikdo z mého okolí není ochoten jezdi autem do takových míst...
... a jak jinak se dostaneš z Myslíkovky do Vladislavovy?
Můžu se jenom zeptat, tam bydlíš nebo pracuješ?
Už ani jedno, co to tam zkurvili. Nicméně v Myslíkovce bylo firemní parkovací místo (ve dvoře), ve Vladislavce pracoviště. Takže každý večer (dělal jsem do noci, neživí mne neziskovky) pěkně pěšky do Myslíkovky, vytáhnout auto, na pracoviště do Vladislavky, naložit krámy na zítra a pryč z centra.
Heh, někdy v roce 2000 jsme vezli pochroumanou TV do oficiálního servisu, mám takové tušení do V Jirchářích (nebo hodně podobné zastrčené jednosměrné díry v těchto místech v centru). To teprve bylo pošušňáníčko :-) Jednosměrka úzká tak, že se tam sotva auto popasovalo mezi obrubníky, a my tam ještě tu bednu vykládali a řešili v tom servisu :-))) Jak jsme bednu odnesli do toho servisu, tak se bejvalá přítulka radši vrátila do auta pro případ, že by se tam snažil někdo projet. Jenom nevím kam by tam uhnula, asi by mezitím jezdila pořád dokola po okolních ulicích a při jednom takovém průjezdu by mne zas nabrala a mohli jsme pak z téhle hrůzy zmizet :-)
No, naštěstí se tam za tu dobu nehrnul vůbec nikoho, ale blbý pocit z toho mám ještě dnes...
Aj aj ... doufám, že nebude následovat podobné prohlášení "Magistrálu v centru Prahy je možné ze všech směrů bez větších obtíží objet. Za ty desítky let, co je na magistrále dopravní špička, si na to cyklisté mohli zvyknout a jezdit jinudy", já tam totiž na kole jezdím rád, ačkoliv zdravý rozum říká, že bych se tam plést neměl.
Číst CELÉ příspěvky, prosím. Nemám problém s tím že budou muset cyklisté objíždět magistrálu v době 0:30-5:00.
A kudy je prosím, bez větších obtíží, možné magistrálu objet? Například by mě zajímala trasa z Hlávkova mostu na Karlov.
Nevidím chybu v principu. Psal si, že v určitý čas (noční rozjezd tramvají) by si řidiči mohli zvyknout dané místo objíždět. A já s obavou odpověděl, že podobně by někdo mohl požadovat, aby si v určitý čas (doba špičky na magistrále) cyklisté zvykli dané místo objíždět. Chceš to ještě více vysvětlit?
Myslel jsem, že Prahu znáš lépe, naštěstí máme oficiální doporučenou trasu přímo od odborníků:
http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=41496734...
Ulice Jungmannova a Ke Karlovu je jednosměrná, není to tedy legální řešení. Zkus to znovu.
V principu jde o to že kromě několika zanedbatelných singularit typu Kadel které mají potřebu jet ve dvě ráno z Myslíkovy do Vladislavky neznamená objetí této křižovatky jinými ulicemi žádný problém a zaznamenatelnou časovou ztrátu..
Pokud se ti na nalezené trase něco nezdá, tak to prosím reklamuj na prahounakole.cz, jsou to trasy doporučované široké cyklistické veřejnosti, tak by měly být echt správné.
Tam se předpokládá že jednosměrkami se kolo vede. Nutnost opustit dopravní prostředek nesplňuje podmínku "bez větších obtíží". Že Prahounakole doporučuje nějakou trasu jako v současnosti nejlepší dostupnou tak to ještě neznamená že je bezproblémová.
Pokud chceš tvrdit že Magistrálu je možné objet bez větších obtíží tak musíš nahodit trasu na které se žádné větší obtíže nevyskytují.
Do teď jsem si myslel, že vést kolo 100 m se dá bez větších obtíží. A mám dojem, že motoristům doporučuješ parkovat auta v garážových domech a zbytek trasy dojít, takže pěší chůze jako součást přepravy po Praze ti problém snad nedělá.
Pokud nepovažuješ nutnost tlačit dopravní prostředek pár set metrů za problém tak se obávám nemáme o čem bavit.
Přeci jednoduše - z křižovatky Bubenská/Nábř. kpt. Jaroše Bubenskou a Veletržní nahoru, přes Letnou a Hládkov na Strahov, pak Běžeckou a Atletickou na Pod stadiony, Podbělohorskou a Vrchlického dolů, přes Jiráskův most, vpravo po Rašínově a Vratislavkou přes Albertov.
Délka varianty přes magistrálu: 3,2 km
Délka popsané varianty: 14 km
Poměr délek tras: 4,38
Vzhledem ke Tvé radě pro mne [1] považuji toto řešení za výrazně dobré, Tvůj návrh [1] pro mne měl poměr délek tras 6,7 , jsem tedy o 35% lepší.
[1]: http://www.nakole.cz/diskuse/18433-co-me...
Přinejmenším Veletržní, Letná a Jiráskův most (a příjezd k němu) je podobný problém jako Magistrála. Tedy není splněn požadave "objet bez problémů". Zkus to znovu.
Rozdíl "žádný semafor a průjezd kolem tramvaje" a "čtyři semafory a smrdět pod okny nemocnice" rozhodně nesplňuje požadavek "objet bez problémů". Zkus to znova.
S ohledem na délku cesty (předpokládám že z Vratislavky pokračuješ na Prosek) to je prodloužení o eeee, 5%?
Co sem zase meleš, kam jedu dál? Srovnávej srovnatelné. Zde jsou výchozími body ústí ulice Myslíkovy do Spálené a ústí ulice Vladislavovy do Lazarské. Nic víc.
Já také nestuduji, kam pojedeš dál z Hlávkova mostu, nebo z Karlova.
A můžeš mi prozradit proč jezdíš ve dvě v noci z garáže v Myslíkové do Vladislavky bez toho že bys pokračoval někam dál? Nebylo by jednodušší nechat přes noc auto v garáži a dovézt si ho do Vladislavky (ze které asi v noci neodjíždíš) až ráno?
Tak můžeš si třeba myslet že chci naplánovat trasu z Troje na Karlov (T1 -> M1). Úlohu jsem Ti usnadnil v tom že jsem to zkrátil na problémový úsek.
Protože se mi vyplatilo projet v noci prázdnou Prahou v klidu a pak ráno už rovnou za prací k zákazníkům. Nemuset se drtit ranní Prahou ucpanou. To je snad i v intencích Vašeho cykloparanoidního omezování IAD ve špičkách, nebo ne?
A "AV" má s tím hraním hloupého pravdu. Jenže mne už tahle hra nějak moc nepřekvapí.
Je vidět, že nevnímáte realitu. Bohužel, takhle vnímá realitu poměrně dost motoristů, bohužel.
Pochopitelně, i kdyby to na Lazarské bylo 15 minut, čemuž fakt nevěřím, tak po celou tu dobu musíte čekat za poslední tramvají.
Znovu opakuji - je to tvůj výklad a klidně se podle něj řiď. Proti zákonu to není.
Kdo ale použije zdravý rozum a zná předpisy, ten tam stát nemusí. Nejsi oprávněn, aby si to posuzoval a odsuzoval, tak se toho laskavě drž.
Ty nemáš řidičák, že?!?
P.S.
Ano, vím, že se tady výše píše, že se v Lazarské tram 15 minut nestojí.
Paradoxně JE toto chování proti zákonu ... Tím, že zastaví za tramvají a nejede (bez zákonného důvodu), de facto zneužije jízdní pruh k bezdůvodnému zastavení (nikoli zastavení vozidla, které je nutné z důvodů nezávislých na vůli řidiče, zde jde o zastavení z vůle řidiče bez zákonného důvodu), což je v rozporu se smyslem Silničního zákona a s obecnou oblastí úpravy (bezpečnost a plynulost) rovněž. Jiná věc by byla, kdyby regulérně odstavil vozidlo do parkovacího pruhu a nepřekážel. Pak nelze namítnout nic.
Tak mi na gynekologii sdelili, ze jelikoz se snizuji platby pojistoven, prechazeji na system, ze kazda pacientka plati litr rocne. K cemu ze mame to verejne zdravotni pojisteni?
K tomu, abychom věděli, že nějaké zdravotnictví je. I když zrovna o tomhle nevím, jestli je to zrovna v mezích zákona. Zkus si stěžovat, možná dosáhneš zrušení tohohle, dle mého pitomého, opatření.
Je fakt, že člověk občas žasné, co vše je u nás možné. Na BL relativně nedávno byl případ, kdy evidentně selhává sociální systém. A nedávno jsem od známé seniorky zjistil takovou blbou věc, že důchodce žijící v podnájmu je na tom hůř než důchodce v domově důchodců.
Konkrétně, důchodce z Domova důchodců má nárok na bezplatný převoz na ošetření do nemocnice, zatímco důchodce v podnájmu takový nárok nemá a musí si objednat taxi pro důchodce, pokud má problémy s chůzí.
Co to tady meleš zase za hovadiny?!?
Nejdřív si zjisti, jaké jsou platby za DD - i tady najdeš obrovské rozdíly.
Co se týká podnájmu - také záleží na tom, kde ten důchodce bydlí. Jsou, samozřejmě, lokality, kde zaplatí 2x víc než kolik bere důchodu, ale jsou i podnájmy, kde mu i z důchodu zbude.
To, co jsi se dočetl v těch tvých Blbolistech neplatí paušálně. Je nutné k tomu znát další podrobnosti.
A co se týká převozu pacienta k ošetření - pokud je stav pacienta takový, že vyžaduje převoz k ošetření, tak ho má zdarma každý. Dokonce může být uhrazen i převoz soukromým vozidlem.
Pokud se někdo rozhodne cestovat taxi, pak je to jeho vlastní vůle a rozhodnutí, protože si, samozřejmě, může zajistit k převozu sanitku.
Treba ta zminena seniorka uklizela zrovna ve VZP. Takova obdoba Mani z bytaku.
Pokud by uklízela v jakékoli ZZP, pak by informace měla a nebrečela by cyklopalmovce na rameni.
Úhrada dopravy ve zdravotnictví se neřeší podle ZZP, ale podmínky jsou daná zákonem a úhradovou vyhláškou na daný rok a platí plošně.
Každá ZZP pak může učinit "vylepšení", ale nesmí jít pod to, co je dané zákonem.
Píšeš blbosti. A to co někde zaslechneš, ze zaručeného zdroje JPP, tak přestaň vydávat za fakt.
Špatně pohyblivý člověk (nejen důchodce) na pravidelné a plánované kontroly je převážen bezplatně dopravní zdravotní službou. Samozřejmě, že ne do sousední ulice.
Bohužel, tak tomu není. Zmíněné osobě oprabdu důvěřovat mohu. Konkrétně potřebovala odvoz na operaci, leč na sociálce řekli, že nemá na odvoz nárok, přestože je to přes půl Prahy.
A co takhle se zeptat a požádat o sanitu ošetřujícího lékaře, je to rychlejší a zaručeně úspěšnější než na nějaké sociálce.
Sociálka přece se zdravotnictvím nemá nic společného.
Přestaň mlžit.
Buď sem dej zcela přesné indicie (čímž nemyslím osobní údaje pacientky, ale stručný popis kde-jak-co), aby bylo jasné jak to bylo, nebo si tyhle bláboly strč za klobouk.
Evidentně ani nerozlišuješ pojem sociální x zdravotní a že je to podstatný rozdíl, na to můžeš vzít jed - už jen proto, že se každá oblast řídí podle jiného zákona a hradí se z jiného balíku peněz.
Cožeto po tobě chtějí?!?
A můžeš mi prosím sdělit, jak ten poplatek 1000,- zdůvodňují v dokladu?!?
Tipuju, že to bude sponzorský dar.
Ja jim nic nezaplatila a nezaplatim, najdu si jineho lekare. Web nemaji a sdelili mi to jen ustne, nejspis to bude jako nadstandart nebo ten sponzorsky dar a clovek se dozvi, kdyz to bude pitvat, ze to nemusi platit, ale bude neustale pod tlakem to platit.
Když si představím jaké problémy byly se změnou gynekologa u nás, když ten původní odešel do důchodu a do té samé ordinace nastoupil nový, tak ti přeji hodně trpělivosti.
I když nejspíš přechod od fungujícího k fungujícímu bude jednodušší. Tady přemístění zdravotní karty (z té samé ordinace do té samé ordinace) řešili úředníci krajského úřadu a to tedy bylo na přes držku.
Doktorka, ke ktere jsem tam puvodne chodila, tam uz stejne neni. Za posledni 2 roky jsem byla pokazde u nekoho jineho, jen je to pod hlavickou teze ordinace.
Moje karta vseobecneho lekare zmizela nekde v propadlisti dejin, protoze po mne chtel vzdy lekar, at si sama zaridim jeji vyzvednuti ci preposlani, coz konci tim, ze se pri zmene lekare jede z cisteho listu. Z tohoto hlediska bych uvitala elektronickou kartu.
Já také mám už třetí začátek. Nejlepší bylo, že když jsem se po ní sháněl naposledy, zaslechl jsem něco jako "asi jsme vás vyřadili spolu se zemřelými".
Mě se podařilo sehnat zubaře který je stejně starý jako já. Teď se už jen nestěhovat.
A prý tady někde v okolí nabírají mladí manželé (lékaři) nové pacoše. Tak bych se k nim mohl přehlásit, obvoďačce už čouhá důdový výměr ze zadku a navíc to k ní mám docela daleko.
Pojem nadstandard byl v zákoně zrušen loni v srpnu, takže by to museli označit jinak.
Dneska ráno cestou do práce jsem píchnul zadek, tak jsem musel na vedlejší cestu, abych to spravil, byla zarostlá travou a všude plno slimáků a hlemýžďů, nejdřív jsem se je snažil odklidit, ale bylo jich moc, křupali mně pod botama, fuj.... :-)
A nezkusil jsi hlemejžděm "zažehlit" dírku v duši ? Že by to místi defektu přejel třeba šestkrát z různých směrů...
Při tom množství si ho mohli naložit na záda a do rachoty se s ním odplazit :o)))
No, nevím, asi jsem outlocitnej, ale já po šnekách taky šlapu moc nerad a vždycky při tom chrupnutí se mi zle zacuká žaludek. Svého času jsem míval zahradu kousek u Slaného a tam prostě po dešti nešlo projít ... byly jich tisíce. Dodnes (několik desítek let) si to pamatuju jako velmi frustrující zážitky.
Asi bych mela jen lezet a nic nedelat. Pravy kotnik jeste nemam v poradku, boli me levy nart od doby, kdyz mi pred 10 dny ujela noha pri sundavani kajaku na pude, a ted jsem prehlidla zidli a vykloubila si asi malicek na prave noze. Neudelame soutez, kdo je nejnesikovnejsi?
Co je pod pět stehů se nepočítá.
Akorát nevím jestli jsou tedy povolené zlomeniny a naštípnutí.
Bez zlomenin 2ks (mohly být 3, ale s jednom dírou na předloktí jsem k lékaři nešel). S kostmi mám 6ks, jeden zagipsovaný těžký výron a jedno hodně hnusně zhmožděné rameno (raději znovu zlomit klíční kost než tohle).
To mas vsechno taky za posledni dva mesice? To Te ted transbrdy tahli za kolem v detskem voziku, ne? :-)
Ale je dobre vedet, ze existuji i nesikovnejsi lide, nez jsem ja...
Nejhorsi s tim malickem je, ze az naskoci, bude to celkem rychle v cajku, ale nemam ty nervy si s nim stelovat a snazit se ho nahodit sama, kdyz presne nevim jak.
Reknete mi priste, ze nechci davat pod prah montazni penu ale radeji tmel. Mam ted ten humusnej zelenej material vsude a navic ta tuba trochu netesni a nevim, jestli zacpani klackem zabere. Doufam, ze to uschne driv, nez kocku prestane bavit chrapat mi v posteli.
Pěnu pod práh po kterém se chodí? To tam moc dlouho nevydrží, pěna není příliš pevná.
Přijímám sázky na to za jak dlouho se bude ten práh měnit.
Doporučuji použít zbývající pěnu k vypěnění kajaku, nebude potřeba ho vylévat :-P
Jsi dnes snidal vtipnou kasi?
Ona ta pena ten prah sezere nebo proc by se mel menit? Mam tam ted rok nove prkno, jen uz me po 10 letech v tomhle domku prestalo bavit vetrani pod prahem, kudy se protahla mensi uzovka.
Neplanuji v nejblizsi dobe vylevat kajak, nalezani do kajaku na mori je sice zajimavy akrobaticky kousek, ale nemusim mit vsechno.
Radši si nachystej mlíko s Rohypnolem, tak rychle to netuhne, zvlášť ve větší vrstvě.
Na pěnu si možná vzpomeneš ještě jednou. To až po nějakém (delším) čase zvětrá a začne prášit.
Možná i dříve. Pěna nabývá na objemu a jestli jí tam dala moc tak zítra bude mít práh kousek nad úrovní okolního terénu :-)
Záleží, jak má práh chycený a kudy může pěna utéct. Velikou sílu nemá a najde si cestu nejmenšího odporu. No a boule okolo snadno ořízne. No a pokud zatuhlou pěnu i zatře, tak to bude dokonalost sama.
Nojo, az budu stara jako Ty, treba taky budu tak chytra, zatim jsem ve fazi uceni se (jsem totiz trochu opozdena). ;-)
Doufam, ze dvouslozkovy tmel na opravu orazenych rohu omitky mi schvalite, mistre. :-)
Zajímalo by mě co má lucie proti kombinaci schnellzement a montážní lepidlo. Ale nejsem ženská, takže ženské logice nerozumím.
Je to dobry, zvenku uz nelepi, to je hlavni.