Zdravím komunitu nakole.
Prosím o radu. Chci namontovat na crossové kolo nosič na přední vidlici Author ACR 30 http://www.author.eu/cs/doplnky/drzak-brasny... , ale výrobce jaksi nedodal návod a já si nevím rady.
Prošel jsem fórum, ale nikde jsem tady k tomuhle nosiči nic nenašel. Vypadá to, že všichni mají buď brašnu a řídítka nebo boční vedle přední osy. :-)
Problémy jsou dva. Na obrázku na stánkách výrobce je nosič přišroubovaný k vidlici nahoře zepředu. Moje RST NEON ML má v té podkově závit jen ze zadu, mám v něm upevněný blatník. To mi při koupi vůbec nedošlo. :-) K nosiči byl takový hliníkový kousek do L, který vypadá, že by mohl tohle řešit - viz obrázek. V sadě byl šroub, který by do spoje L - vidlice pasoval, ale je moc dlouhý (přitom je k němu i matka). Šroubem, co mám na blatník to sice připevním, ale jen na kousek závitu. Má se na tom dát vozit 5 kg... No a do druhého spoje L - nosič jde jen šroub s matkou, který je menší než díra v nosiči a má tam velkou vůli. To by měl být stejný rozměr, ne? Obráceně se to L-ko dát nedá, jedna díra je menší než závit ve vidlici.
No a druhý problém je spoj u brzd. V obchodě mi řekli, že to patří na kolo, co má véčka (ne na kolo s kotouči s vidlicí i pro véčka) a pod véčka, ale to není možné. Ta navářka má rozměr přesně na brzdu a nedá se tam nic vynechat, brzda je dohromady s pružinou nerozebiratelná a pochopitelně by to nefungovalo. Přitom díra na tom držáku má rozměr přesně na ten čep, kam patří brzda - viz obrázek. Napadlo mne dát to zepředu před brzdy, ale brzda drží tak, že čep je o maličko delší a na šroubu je podložka, která se opírá o plochu toho čepu (ne o brzdu) a drží to tam. Nápad byl namontovat to brzda, podložka, nosič, šroub. Obráceně (brzda, nosič, podložka, šroub) to nejde, protože díra na nosiči je větší než čep a opíralo by se to o brzdu a zablokovalo jí to. Jenže ty podložky nejdou z těch šroubů sundat ani přiměřeným násilím! :-)
Nemáte někdo nápad, co s tím / jak na to?
K problému s krátkým šroubem doporučuji zajít k Rouskovi a tam zakoupit delší. Alternativně, pokud nejsi levej na ruce, tak si můžeš šroub zkrátit pilkou na železo a pilníkem.
Co se brzd týče tak tam je snadná rada. Vyšroubuj čepy brzd (i na fotce je vidět zkosení) a zkus dát ten profil pod ně. Třeba to pomůže :-)
Aha, to jsem nevěděl, že i ten čep je do vidlice našroubovaný. :-) To zkusím.
Citovka, ať neserveš závit ve vidlici. Je to ocelový čep do měkké slitiny.
Mě osobně se teda tenhle systém moc nezamlouvá. Ať už tak, nebo onak cokoliv věšet na brzdy. Vždycky to vezme kus šroubu ze závitu a nějak to páčí za čepy.
Ještě bych to pochopil jako využití návarků pro Véčka, při použití kotoučovek.
Díky moc. Momantálně nemám potřebný stranový klíč, takže to sundám někdy příští úterý. Dám vědět, jak jsem dopadl, kdyby tohle někdo řešil v budoucnu. :-)
Tak čep jsem nevyšrouboval, klíče jsem měl moc veliké (je to asi 8 mm), ale jak jsem opět sundal brzdu, zjistil jsem, že to pod ní (před čep) nepůjde. Protože pružina brzdy musí zapadnout do díry přímo na vidlici a v tom by ten nosič překážel.
Vidím to tak, že to půjdu vrátit do obchodu.
A proč to nedáš jak to mám ja? Tam ti nic nebrání.
Brání mi ty podložky, co nejdou sundat, ale to by snad neměl být problém koupit další v železářství nebo možná i v cykloobchodě.
To důležitější je ovšem tohle: nepsal jsi, že Ti to pokazilo vidlici? Po tom vůbec netoužím.
Ono je to jinak, nic se nepokazilo jen jsem byl vyplašen tou zvětšeninou.
Díval jsem se na dalších 5 kol co nosič nemaji a je to stejné jako u mně.
Jinak to řeší i podkova která se dává na zlepšení účinosti V brzd.
https://www.google.cz/search?q=podkova+na+v...
Když tam budeš vozit lehké věci nic se nestane.
Jakmile se toho na vidlici navěsí víc než blatník, musí se dát delší šroub. Je to normální. Já ho měnil kvůli světlu. Netřeba žádný speciál, lze koupit ve kterémkoliv obchodě.
Brzdy - souhlas s Rondou, ale vozí se to tak běžně. Jestli nepomohla rada Hraboshe, tak obdobný nosič vozí Jindra číslo a někdo tu i psal, že si ho vyrobil doma sám. Nevím, k čemu to už byla diskuse, ale dávali sem i fotky řešení od Authoru i toho domácího výrobku.
Koupil jsem si tenhle nosič asi před čtyřma rokama. Teď ho sice mám sundaný (ten od Sport arsenalu, jak píše valdek, mi vyhovuje víc), nicméně zkušenosti s montáží Ti řeknu:
1. pokud jde o ty "krátké" postranice - ty se dají prodloužit, je tam užší trubička v silnější a vzájemně to je jhištěno šroubem - povol ho, povytáhni na požadovanou délku a zase utáhni, žádné čepy nevyšroubovávej.
2. pokud jde o to, že Tvoje vidlice má závit pouze zezadu - měl jsem to stejně. Já mám doma dílničku, takže jsem si z ocelového plechu udělal takové účko, které jsem jedním koncem přichytil do závitu ve vidlici, tím účkem jsem překlenul spojovací můstek vidlice, no a vepředu jsem do něj uchytil držák nosiče. Fungovalo to spolehlivě.
Jinak nosič to byl dobrý, hazky a čistě udělaný, nicméně takový moc malý - snad pro nákupní košík :-)
Všechny spoje na nosiči s imbusem jsou štelovatelné.
Usazení je jasné z fotky.
Nó, tohle pomůže - jednou vidět je 10 x víc než několikrát popsat, dobrý .-)
Dnes už to mám vylepšeno tak že jsem zrušil ten LT profil. Tím jsem se dostal o pár cm níže.
Až budu u kola tak to nafotím.
K tomu je nějaká podložka která ten čep prodlužuje?
Nicméně stejně bych se to, kvůli páce a namáhání, snažil nacpat spíš pod čep než před brzdu.
Není.
Pri mensim nakladu ty nohy nosice tlaci proti cepu smerem do vidlice a dolu. Pri brzdeni se cepy roztlacuji do stran.
Mozna by tomu trosku prospela nejaka podkova, ktera by byla chycena i k tomu hornimu montaznimu bodu...
Máš pravdu, díky focení jsem přišel na závadu na návarku, viz foto. Čeká mně koupě nové vidle a přechod na kotouč.
Vidlu bych bral asi tuto
http://www.vseprokolo.cz/rst-aerial-30-tnl-14...
nebo poradí někdo kvalitní a třeba i levnější s návarkem na Večka i kotouč?
Vytrhl se zavit cepu, nebo co to je?
Vypydá to že je to zkřivené, ještě jsem to nerozebral. Zítra mám v plánu delší trasu samé kopce a tak nevím jestli raději nepojedu jen rovinky než to prohlédnu.
Vzal bych za to poradne rukou a taky zmackl paku. Kdyz to rupne, ruplo by to stejne pri poradnem brzdeni. Kdyz ne, vydrzi to nejspis i jizdu.
A hlavne bych pred odjezdem poradne prekontroloval brzdu zadni.
Zadní jsou OK tam je při brzdění tlak směrem do návarku . Předek je vlastně v tahu a tlaku ven od rávku.
Bohužel na ty sjezdy potřebuji obě brzdy jen zadní to neubrzdím.
Ale jeste musis brat v uvahu rozpacovani cepu od sebe. Mas dost tezkou soupravu. Jestli neprejdes na kotouce, mozna by se vyplatilo pridat http://www.dookie.cz/podkovy-brzd-rb-design-pro...
Ja sehnal jednu jetou. Ani nevim, jestli zadara, nebo levne. 8-)
Driv to byl celkem bezny dil, treba se nekde v servisu par kousku vali.
V tomhle bych si závady zrovna nevšiml. Tahle část brzdy, co je v ní nastavovací šroubek pro sílu pružiny, ta je tam docela volně a díky tlaku pružiny je takhle zešikma, nahoře je všude větší mezera, co jsem se díval doma. Tak jsem zvědavý.
Nechci říkat že jsem to říkal, ale já jsem to říkal. Vypadá to že se pákou vylomil návarek na vidlici. Dole na návarku je vidět prasklina.
Na ty samotny celisti je to dole taky, ne?
Povazoval jsem to za odlesk neceho dole.
Žádná prasklina to není je to spára po celém obvodu kterou vytváří rameno brzdy.
Při brzdění docházi působením sil k odlačováni a díky tomu je to kapku ohnuté a na jednom mistě je ta spára větší. Kdybych to nefotil tak pouhým okem to nevidím.
Stačí použít podkovu jak radí Murphy a bude to OK.
Díky moc za fotky. Jaké máš pořadí dílů na tom čepu? Resp. kde jsou podložky (kolik nich je)? Jak jsem psal, podložky mi nejdou sundat a nosič nemůže být hned před brzdou, zablokoval by ji (opře se o brzdu, ne o přední stranu - tu čelní plochu čepu).
Podložka sundat jde při troše šikovnosti a trpělivosti. Pokud ne tak použij jinou stejnou.
Pořadí od vidlice je, rameno brzdy, podložka, uchycení nosiče a šroub.
Faktem je že já ten návarek mám stejného průměru a nemám tam zádný velký"schodek".
Místo rady dám jen varování. :) Vzhledem k tomu, jak ta vidlice bude odskakovat na nerovnostech, tak si myslím, že ty přípoje dostanou zabrat. Alespoň mě se uklepala nožka u nosiče, ikdyž zadní, ale byl přímo nad odpruženém kole tříkolky. Od té doby pokud je to možné tak raději vše na odpružené části kola.