Ahoj,
tak mám další dotaz. Povedlo se mi tedy vyměnit vidlici viz sousední topik "Nové klíče+nepoužitý šroub=vůle" ovšem nastala zrada:) Bez toho, že bych na kole seděl, tak řídítka zatáčejí snadno, ale když na kolo sednu, tak se pomalu nedá jezdit. Navíc i bez zátěže je znát vůle - řidítka+vidlice VS rám. Třeba když kolo pustím z pár cm na zem.
Zkoušel jsem víc utahovat spodní matku (viz obr.) ale tudy cesta nevede, pak nezatočím vůbec.
Poradí nějaká dobrá duše? Předem díky za rady!
Jestlipak tys tam nedal ty věnečky s kuličkami obráceně?
A jsi si naprosto jistý, žes nevložil věneček obráceně?
Tak to se mohlo klidně stát. Šipky tam nejsou :) Která strana patří směrem k rámu a která k vidlici respektice hlav. složení? Nebo se dávají jednou stranou dolů?
Kuličkama tak, aby běhaly po dráze pro kuličky. Myslím, že dole kulkama nahoru a nahoře kulkama dolu. Já to vždycky poznám podle toho, že vidlicí lze snadno otáčet ;-)
Dle fotky mám pocit, že v jeho případě je to s kuličkami jinak - dole kulkama dolu a nahoře taky.
Já nevím jak ty, ale já na té fotce vidím hovno a né dolní misku.
To by ovšem dráhu pro dolní kulky musela tvořit miska naražená na krk vidlice, a to mi přijde jako blbost, neb by to v dešti fungovalo jako miska na vodu.
Naopak si dokážu představit horní misku otočenou dolů, a tedy obě ložiska kulkama vzhůru.
U některých ložisek je také možné kuličky z věnečků vytáhnout a doplnit vhodným počtem kuliček a věnečky vyhodit.*)
Pak je tam nemůžeš dát obráceně, chybějící věneček nemůže prasknout, a ložisko chodí hladčeji (nebo si to můžeš namlouvat). Zejména u nábojů nebo nezapouzdřených středů.
Ovšem dobré je si na tento tuning vzpomenout při příští rozborce dané komponenty. Hledat 22 kuliček velikosti o v bordelu po celé ploše garáže je dost opruz.
---
*)Nejlépe když máš v zásobě stejné kuličky, jako jsou v tom ložisku. Jinak musíš zase potupně věnečky vybrat z popelnice a kuličky do nich potupně naskládat zpátky.
Díky za reakce. Ještě jsem tam na to byl teď kouknout. Měl jsem to kuličkami do rámu. Přikládám fotky. Furt to není ono. Zítra na to ještě mrknu, ale už teď vím, že "kroužek číslo 3" viz link od uživatele gruntubel zůstal na staré vidlici a bude ho problém dostat ven, páč se prý lisuje a za ty léta vypadá, jako by byl její součástí, ale zkusím zítra. Asi samostatně se pořídit nedá...
Výborně. Z dolního ložiska je vidět opět hrubé hovno.
Pokud se to bez zátěže chová +- nějak, a pod zátěží se obtížně otáčejí řidítka, tipnul bych to spíše na dolní ložisko, protože právě tam po usednutí jezdce na kolo vzroste síla a tím i tření.
Jo, to bude ten kroužek č. 3. Zrovna dnes jsem byl u našich, kouknul bych se v garáži, zda tam nějaký není.
nj, jsou to furt ty staré fotky, které jsem pořídil po přinešení kola. Tam dolní vidět není. Nicméně dolní je stejné jako horní, ale obráceně.
Co mi teď nejvíce trápí je ta dolní podložka na vidlici, kterou prostě nesundám a bez ní to nepůjde.
Pokud bych nesehnal samotný kroužek, tak jaký mám typ hlavového složení ?
Tady přestává všechna sranda. Hrozí další víkend bez kolečka;-)
Na vidlici byva z jedne strany korunky mirne projmuti a pod krouzet se tam da zarazit tenci sroubovak a pomalu vyviklat.
Tak jsem do dílny seběhnul ještě jednou, ale boužel. Má bývalá vidlice tímto nedisponuje.
Tak nejaky stary nuz, ktereho Ti neni lito a kladivkem ho zatluc ze strany, pootoc a zase. Az tam bude nuz volne, tak neco tlustsiho - treba nejaky vetsi tlustsi nuz a tak pokracuj. Staci ten krouzek uvolnit tak o 2 mm a uz to pujde o hodne snaz.
Závitové a nejspíše 1" (změř vnější průměr krku vidlice, může to být 25,4mm=1" nebo 28,6mm=1 1/8").
http://www.koloasport.cz/www-koloasport-cz...
Krouzek muze a nemusi byt kompatibilni. Mel jsem v ruce tri vidlice a chtel udelat akci kulovy blesk a protocit je. Dva krouzky identicke, jeden jiny. Na jedne vidli vznikla u spodniho loziska poradna mezera, na dalsim sedla miska na krouzek a drela.
http://www.bike-forum.cz/forum/jak-seskladat...
Využiju vlákno k laickému dotazu: kolik tak může stát v běžném servisu někde v menším městě, kompletní výměna klasického hlavového složení (závitové)? Tzn. práce + materiál? Abych věděl, jestli má vůbec cenu ještě do kola investovat a nebo ho mám hodit na šroťák...
Myslis i s vymenou misek? U kola, kde uvazuju o srotaku bych asi zkusil koupit hlavko a vymenit sam bez misek, jestli nejsou primo v katastrofalnim stavu. U misek bych se bal, ze bych to mohl nejak dodrbat.
myslím že asi komplet, mám klasický problém, že kolo těžce zatáčí, jede jenom rovně :-) a v takovém stavu se na něm ještě hodně najezdilo, a vubec je to celé rezavé a vlastně nikdy neservisované takže fakt nevím... Sám něco shánět a hrabat se v tom nechci chci to prenechat servisu, myslíte, ze to teda bude drahé?
Netusim. Odhadoval bych tak do petikila, kdyz to bude hodne odporne na pohled. 8-)
Jestli se dlouho nejezdilo, mozna by stacilo rozebrat, vymachat v benzinu, vycistit misky i ten "krouzek" - druhou drahu misek a dat vazelinu. Hadal bych, ze to pak bude chodit. Ma drahach se pozna, jestli jsou OK. Totiz kdyz tam neni vybrousena cesticka od kulicek.
do 500 fíha to je tak třetina ceny toho kola :-(
Za sebe lajka říkám, že servis se nevyplatí. Tady Ti stačí jen hasák případně klíč. Z mé zkušenosti stejně kolo v servisu spíš poškodí a cenu jen multiplikují oproti sjednanému.